אני לא הולך כבר שלוש שנים לריקוד דגלים(לא משנה למה)
אבל משהו שהטריד אותי זה שברוך ה' הולכים הרבה אנשים,(אני מקדים כך אני הרגשתי)
שרובם מצפים לכותל, כאילו אין משהו אחרי הכותל.
אשמח לתגובות...
אני לא הולך כבר שלוש שנים לריקוד דגלים(לא משנה למה)
אבל משהו שהטריד אותי זה שברוך ה' הולכים הרבה אנשים,(אני מקדים כך אני הרגשתי)
שרובם מצפים לכותל, כאילו אין משהו אחרי הכותל.
אשמח לתגובות...
"רובם מצפים לכותל, כאילו אין משהו אחורי הכותל",
אתנצל מראש אם זה יהיה חריף מדי, אבל.
מאיפה לך?
אנשים מצפים לבית המקדש, אבל מסיבות כלשהם לא יכולים להביע את כיסופיהם אליו דרך מקום אחר חוץ מהכותל.
האם זה אומר שהם מצפים לכותל כאילו אין משהו מאחוריו?
ועוד דבר אמרתי רובם אם אתה לא מבניהם אשריך!!!
בשכחת הכותל.
לא את המשתתפים.
שוב,
סורי על התקיפות.
דרך אגב,
אחלה ניק.
אני לא הייתי מתיימר.
אבל יש עובדים בעולם..
אני לא הולך כבר שלוש שנים לריקוד דגלים(לא משנה למה)
אבל משהו שהטריד אותי זה שברוך ה' הולכים הרבה אנשים,(אני מקדים כך אני הרגשתי)
שרובם מצפים לכותל, כ
בדיוק עכשיו דיברתי על זה עם הרב,ואמרתי לו מה אני מרגיש, ומה שכתבתי זה מה שהרב אמר.![]()

פעם בחודש למשך של שעה וחצי...
סתם..
לא בא לי לנהל צא'ט מעל הפורום.
אם בא לך הסבר אז בכיף באישי.
גם אני חושב כך. אנשים חושבים שהכותל המערבי של הר הבית- הוא העיקר, ושוכחים שמאחוריו עמד ויעמוד בית מקדש! הר הבית!!!
לכן אני מגיע לריקודגלים למרות שזה בושה וחרפה שאנשים באים בשביל לצעוד ל"כותל הקדוש" ומדבר על בית המקדש! מעודד עלייה להר הבית ומצפה לבניין המקדש!
ובכל זאת הם כמהים בכל נימי נפשם למעבר.
(כמובן שיש ויש, אבל אני לא מבין על מה הזעם.)
אבל יש אנשים שלצערנו לא...
בפרסום של הריקודגלים עצמו כתוב "נצעד כולנו אל הכותל המערבי ממנו לא זזה שכינה מעולם"
(מי שחושב ככה- טועה, כי מדובר על הכותל המערבי של ההיכל או של העזרה. אבל משום מה אנשים חושבים שמדובר על קיר התמך של הר הבית... זה מאד מעצבן.
ע"ע הרידב"ז שמוכיח שזה לא יכול להיות הקיר של הר הבית.
מי שכן חושב כך- חייב לבוא לכותל רק אחרי טבילה במקווה...
אבל מי שאמר את זה לא היה אדם פשוט הוא היה רב גדול מאוד(ברח לי שמו)
אז אסור להגיד שהם טועים???
אני מסכים איתך בכל הנושא הזה ויכול להיות שיותר, רק אמרתי לא לזלזל.
הכול סובב סביב הכותל
מקום לא זזה ממנו שכינה!!נו רוקדים שם כי זה המקום הכי מקודש שאנו יכולים להגיע-כמובן שכל קדושתו נובעת מההר פנימה.. אך גם לכותל חשיבות[אני לא רואה פה צורך להיכנס למחלוקת אם מותר או אסור-כל אחד לפי רבו..]
מה קדוש בכותל?
התפללו לכותל 300-400 שנה, רק אז בכלל התחילו לדבר על הכותל.
אז מה קדוש בו?
ואם נגיד שיהודים התפללו בו רק 400 שנה אז הוא לא מקום קדוש??? יהודים מכל העדות והזרמים התרפקו על האבנים האלה ובכו בציפייה לבניין המקדש ואתה אומר שהוא לא קדוש??? לא מקבל.
חוץ מזה כבר הגמרא אומרת ששכינה לא זזה מכותל המערבי..
ויהודים מתפללים כבר בערך מתקופת השליטה הפרסית בארץ בכותל -המאה השביעית לספירתם ..
אני לא בא להמעיט מהר הבית , ואני יכתוב עוד פעם - הקדושה של הכותל מגיעה מהר הבית-הכותל המערבי של הר הבית.
אבל אל תמעיטו מערכו של הכותל , זה מקום קדוש וחשוב לעם ישראל!
לא זזה שכינה מהכותל המערבי - מדובר על הכותל המערבי של המקדש ולא של הר הבית, מה שאומר שזה לא הכותל שלנו.
"הרב צב"י חולק עלי?" נשמע קצת...
. אבל, בטח לא התכוונת, בהצלחה 
"שכינה לא זזה מכותל מערבי" מערבי של מה? של העזרה לא של הר הבי.( רק שיטה אחת אומרת שמדובר בכותל,ולפי זה כל אחד שמגיע לכותל צריך לטבול).
ובהר הבית היה בית כנסת במשך אלפי שנים שכל פעם שהשלטונות היו נותנים ליהודים להיכנס הם נכנסו אחרי שלא נתנו יותר הלכו לקיר המזרחי, ורק אחרי זה הלכו לקיר המערבי, והיום לצערי רבנים אומרים שאיננו ראויים(כמו שאמרתי פעם אם השלטונות היו נותנים יהודים היו רצים בשביל להגיע לבית כנסת בהר).
לא חושב כמוך, אז גם הרמב"ם לא חשב כמו הרב צבי יהודה.
שאתה אומר לי משהו אתה צריך להביא מקור(רמב"ם, חז"ל וכו)
ונ.ב הרב צבי יהודה אמר(או אבא שלו) שהוא מחמיר רק על עצמו.
הרב אמר את זה בשיחה בישיבה, זה לא נראלי רק בשבילו ..
הבאתי לך מקור מהגמרא ..
??? ??? ????
סתם לידיעה- מדובר או על הכותל המערבי של ההיכל או של העזרה. ככה שבטוח לא מדובר על קיר התמך של הר הבית.
אבל זה כן קיר התמך של הר הבית- חייבים להגיע לשם רק אחרי טבילה במקווה...
אבל זה לא נכון לומר שזה הכותל שלא זזה ממנו שכינה לעולם.
זה דעה ממש יחידה וזה לא הגיוני לומר כך.
הרב עשה מדידות?תשובה לא, הרב סומך על דעה אחד בלבד.
אלא של ההיכל או העזרה
אל ההריםהרידב"ז סובר שהכותל שלנו הוא עצמו כותל העזרה.
[על דעתו יש קושיות חזקות, ולא נהוג לחשוש לה].
ומאיפה הבאת שהוא דעה יחידה ??
אם תגיד שאתה מסתמך על רבנים אחרים , אני יקבל . חוץ מזה שלא ראיתי אף אחד שחולק עליו.. בעניין הזה..
אבל להגיד לא נכון ??! מי אתה בכלל ?? אתה יודע מי זה הראי"ה והרצי"ה שאתה אומר שהם טועים???
אתה בעצם אומר שאחד מגדולי הדור הקודם אם לא הכי גדול , טועה??
אם תגיד שאתה מסתמך על רבנים אחרים , אני יקבל . חוץ מזה שלא ראיתי אף אחד שחולק עליו.. בעניין הזה..
אבל להגיד לא נכון ??! מי אתה בכלל ?? אתה יודע מי זה הראי"ה והרצי"ה שאתה אומר שהם טועים???
הרב צבי יהודה כנראה סובר שדברי חז"ל על הכותל המערבי, מדברים על הכותל המערבי של הר הבית. לא שהכותל המערבי המוכר הוא כותל העזרה.
יש מאמר של הרב זלמן קורן שמבסס את השיוך של דברי חז"ל לכותל שלנו, כרגע לא הצלחתי למצוא אותו.
הבאתי מקור -לנתיבות ישראל א. במאמר אחר כותלנו.
סתמישוואנשים פה, חשבו בטעות, שהדברים האלה מבוססים על הדיעה שהכותל המוכר הוא קיר העזרה.
שהוא הקיר של הר הבית, ושאין הרחבה להר הבית לכיווני מזרח ומערב. (הרב טוקצ'ינסקי והרב גורן זצ"ל, ויבדל לחיים הרב זלמן קורן).
הר הבית חמש מאות אמה על חמש מאות אמה.
והמרחק בין הכותל המזרחי למערבי, דרך כיפת הסלע, הוא חמש אמה ע"פ שיעור חזו"א.
אמנם גם אני התנדבתי אצלם, אבל ראיתי את הקמפיינים והחולצות, כואב הלב. אומרים: הכותל, לב האומה. עצוב. אבל ברור (!!) לי!! רוב האנשים לא באמת חושבים שהכותל הוא העיקר! אז מה שאומרים שהכותל הוא קדוש?
הקיצר, תהנה, זה שווה רק בשביל להרגיש מאוחד ושייך לעם מיוחד. חג שמח!!!
כולם שואפים לקדושה ומחפשים קדושה.. כרגע אין לנו את זה והדבר שיש לנו שהכי קרוב לזה , - זה הכותל ולכן אצל כולם בראש זה הכותל וירושלים וכל זה..
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...