הממ.שפיות
היה פשוט מדהים.
@מאיר.
@ירא ורך לבב
ואולי עוד כמה..

לא הרגשתי אף אחד מהחסרונות שפרשתם לפנינו לגבי הריקודגלים.
היה יפה ומקסים.
לא מדויקחוני המעגל פינות

היציאה דרך שער שכם הייתה כל כך דחוסה שאת לא רוצה לדעת [וזה ממש לא היה בד''ץ...]

ממ יש מצבשפיות
לא הרגשתי את זה.
היו כמה שהציקו בכניסה לכותל אבל לא יותר מזה
אם כבר מדברים על זה..ט1
האמת שאני מצאתי את עצמי יושבת ברחבה מחוץ לכותל. וממש בוכה... לא יודעת מה החסרונות שהם אמרו אבל כמו שהיה הרבה נוער טוב שבאמת בא לשמוח לכבוד ירושלים היה גם הרבה שהיה עדיף שהיו נשארים בבית..
מסכים לגמריחוני המעגל פינות


מסכימה לגמרי!איןשמותפנויים
הייתה פשוט חוויה מדהימה!כל אחד יש לו את מה שהוא בא בשבילו אני באתי עם חברות ורקדנו ושרנו יהיה ממש טוב
היה ממש יפה!יאירוש

אבל היו גם בעיות, מצבים ממש לא נעימים (בעיקר ב100 מטר האחרונים)

למרות זאת היה ממש טוב.

למצבים בעיתיים?יאירוש


בחור שהיה שהיה נראה שיכור החליט לבעוט בי להנאתוט1

שהיה מעבר ממש צר ומלאא אנשים ולא היה לי לאיפה ללכת... (לא בגלל זה בכיתי)

ולמשל חברות שלי לא הפסיקו לשניה לחרפן בנים... או שמישהו התחיל עם חברה שלי ופתאום אני קולטת אותם מחובקים... ידעתי שהיא לא דוסית אבל לא חשבתי ככה..

אבל בהחלט היה גם נוער מקסים ששמח באמת בנס הגדול הזה..

 

זה ממשיאירוש

לא נחמד כשבנות נמעכות עליך

דוקא כמה חברים שלי שהיו שםירא ורך לבב

חזרו ואמרו שצדקתי..

אוקי,אוקי,אוקי,הכל מאת ה'
כל הדיונים שלכם בזה.
כמו בכל דבר.
לכל אחד דעות שונות.
אחד הייה לו כייף,השני נוראי,השלישי מרגש,הרביעי עצוב.
וכך הלאה.
כל אחד רואה את הדברים בצורה שונה!
פעם ראשונה שהייתי,והייה לי פשוט כייף,נהנתי,התחזקתי!
בחיים שלי לא הייתי בדבר עוצמתי שכזה,בחיים.
כל אחד ראה בנקודות שונות,אז החילוני פתאום התחיל להרגיש קירבה לה'
והדתייה פתאום ראתה מלא בנות בצניעות,וזה נתן לה כח עצום,והלכה לקנות חצאית.זה שונה.
מספיק שיהיה בן או בת שאפילו לא רקדו ורק ראו את השמחה.
הייתה הפרדה מוחלטת,בנות מרעייה סגרו עם הדגלים שאף אחת לא תצא,זה היו כאלו שהפרו את זה,זה בעיה שלהן,הבנות שנשארו בקירבת הבנות,נהנו ורקדו.
הייתה הפרדה,והייה לי כייף לראות אתזה,לא ציפיתי כך.
אולי בסוף הייה צפוף,
מה הבעיה?
מחכים שכולם יעברו עוצרים בצד נושמים,ושמתפנה עוברים,לא צריך לעשות סיפור,
זה באמת לא נעים,אין ספק,וזה לא בסדר.
אבל ,
בואו נגיד שמי שרצה להיות עם הבנים/הבנות אז התערבב מי שלא,אין בעיה.
לא ראיתי שום בעיה בזה,
מי שעם הבנים -עם הבנים
מי שעם הבנות-עם הבנות.
אין פה מה להתבלבל
זה שיש כאלו שהתערבבו,זה עניין שלהם.
אבל בעיקרון זה נפרד!
כל עוד אתם בסדר,הכל טוב.
הייתי בהרקדה של הבנות,והייתה הפרדה,ושמחה,וכל עוד יש לך חברה שאיתך שלא במעורבב הכל בסדר.
וגם אם יש לך חברה שהולכת במעורב-
עמ"י כלכך צדיק,שפשוט את לבד נדחפת לאחד המעגלים
ובזרועות פתוחות.
ואם יש כאלו שהייה צפוף להם,מרגישים פריצות,
זו הרגשה שלהם,ואין מה לעשות,אי אפשר לשלוט ברגשות של אחרים.
העניין ההלכתי הוא ברור,לא היה שום דבר והייתה הקפדה רצינית בעניין.
מבחינתי זה הייה אושר ושמחה
הייתי רוצה לראות בן שאומר את זהירא ורך לבב


את מה?שפיות
שהיתה הפרדה מוחלטתירא ורך לבב
הבנות,הכל מאת ה'
סגרו אותנו כדי שלא ניצא-זה הקפדה
כל הזמן אמרו לנו לא לעבור!
זה שיש כאלו שהפרו את זה,
זה לא בעיה של אלה ששומרים.
לא הייתי בחלק של הצפיפות,אז אין לי מה לדבר.
אבל גם שהיה תצפיפות,ככה זה שיש מליון אנשים בכותל,כמו ביום כיפור וכדומה.
רוצים להקפיד יותר בעניין ? נכון שצריך,שיסדרו אתזה,
לא מצליחים,אי אפשר לשנות את העולם.
מפריע הצפיפות? תחכה שכולם יעברו ויותר מאוחר תילך.
ואם יש מישהו שכלכך צדיק,היה עושה את כל המאמצים לחכות ולהמתין שיהיה שטח פנוי,כדי לעבור בבטחה.
כל אחד ישמר על עצמו.
זה המצב כיום-והגזמתם עם הקטע הזה,
אי אפשר שכולם יהיו מושלמים וצדיקים,ושכולם ישמרו נגיעה ושכולם יהיו איך שצריך. וזהו טחנו קמח עם הנושא הזה.
לא...משה אבואב

אני הייתי בנפרד ובקשר למשפט "הדתייה פתאום ראתה מלא בנות בצניעות" לא בדיוק נכון בלשון המעטהאפאטי

זה ממש נכון ^^שפיות
אבל אנחנו כאלה מתוקות!
יש ויש.אני יכולה להגיד שבסביבה שלי,הכל מאת ה'
בחיים לא ראיתי בנות דתיות לאומיות שמקפידות על צניעות כמוהן.
אז לא להכליל.
נגיד בזה,שבנות עם חצאיות ארוכות אני לא רואה כל יום,ואשרייהן!
יש מלא מלא מלא בנות שמתלבשות בדיוק כמו בהלכה.
זה מה שאני ראיתי,לא הסתכלתי על אלו שלא,ולא חיפשתי אתזה.
הרוב ?כל מי שעברה על ידי,צנועה כהלכתה.
בעיות של צניעותדת"י

איך יכול להיות שבנות מסתובבות בכמויות ליד בנים שרוקדים?
ועוד אומרים במפורש שהריקוד יהיה נפרד...?
איך יכול להיות כשאני צריך לצאת מהכותל אני צריך לשחק "ים יבשה"?
למה בדרך היציאה כלכך צפוף והסיכויים לגעת או להיתקל בבת בלי כוונה או עם, כל כך גבוהים?
למה לא מסדרים את כל הבעיות האלה?
והכי עצוב לראות בנים ובנות מתחבקים - בשביל זה באתם ליום ירושלים?

מלבד כל הבעיות האלה, היה שווה להגיע לכותל ולשמוח בשמחת ירושלים

היתה בעיה אחת ויחידהנער גבעות מצוי

כמה בנות (לצערי מספר לא קטן), שלא ממש הבינו את הקטע של ההפרדה. אם הייתי משחרר את עצמי הייתי צורח עליהן... יחזרו בתשובה בעז"ה. גרמו לחטאים רבים של שמירת נגיעה. אבל להדגיש: בעיה אחת (!) ויחידה!!

איזה מהחסרונות שדיברתי עליהם לא הרגשת?מאיר.

לא היה מעבר בשכונה ערבית ביום תוך הפרעת שגרת חיים וצעקות בין השאר על נביאם ומצבו הבריאותי?

 

לא היה בנים ובנות שהתערבבו יותר מדי אחד עם השני?

 

לא הייתי בריקודגלים ואני יודע שהיה את שניהם...

ת'אמת- לא הייתי אבל-הכל זה לטובה

אני לא יכולה לספר מה היה אבל חברה, עושים פה משהו שבתכלס הוא חיובי אז למה על כל דבר לחפש את הצד הרע? ולהיות נגד? תגידו תודה שאנשים באים לריקודגלים וקורה שיש בעיות בצניעות אבל למה בזה אתם מתמקדים?

את צודקתמאיר.

מבחינתי זו הפחות בעיה

מבחינתי עצם קיומו של ריקוד דגלים בשכונה מוסלמית כמו שהוא מתנהל כיום הוא בעיה

הגיע הזמן לעשות את ההבדל בין גאווה לאומית ללאומנות זולה

למה? ( לא הבנתי מה הבעיה שהריקו עובר דרך המוסלמים)הכל זה לטובה


כי גרים שם. מוסלמים. שמאמינים במוחמד. ואת פוגעת ברגשותמאיר.

הדתיים שלהם

לו יצויר כי ביום הנכבה או הנכסה היו עושים כל ערביי הגדה מצעד ברחבי יו"ש לאות זיכרון או עצב תוך כדי שירת פרת משה רבנו או איטבח אל יהוד ודפיקה על דלתות ובתים של ערבים תוך הורמונליזם זול של תיכוניסטים לא היית מגיבה בשמחה גדולה ואומרת מה הבעיה שהריקוד עובר בבית אל? או קדומים? או כל מקום אחר...

אני טועה בהנחות שלי?

סליחה! זה הארץ שלנו! למה שנתחשב בדעותהכל זה לטובה

בדעות שלהם אם הם רוצחים אותנו???

 

 

 

 

 

*אבל כל הכבוד על הרגישות שלך

כי הם גרים שםמאיר.

גם אם תרצי וגם אם לא הם פה.

תאלצי להסתדר איתם, אפשר להבעיר את השטח כמו שעושים בריקודגלים, הבערה שתיצור דם, ורצון מצד הרבה קוראים פה לנקמת דם שתיצור עוד דם

ואפשר להתעלם ולהבין שאפשר לעשות יופי של ריקודגלים גם בלי לעבור דרך שער שכם ולהתרכז באזורים אחרים ששוחררו...ולהגיע דרכם לכותל.

 

בסופו של דבר לצעוק מוחמד מת או ואינקמה נקם אחת משתי עיני מפלסטין ולצעוק אחוזי אמוק ימחח שמם זה לא מעשה יהודי לפי תפיסת עולמי

 

כמות הלא רוצחים שגרה שם כל כך גדולה שזה לא מגיע לכמעט כל התושבים העינוי הזה..

אז בוא לא נלך בכלל לכותל זה פוגע ברגשות ש/ל הערבים שם..הכל זה לטובה

^צ^

אוקיי אל תלכי.מאיר.

אני אלך, ואולי אפילו דרך הרובע המוסלמי, אבל בצורה מכובדת, של הליכה לא מתלהמת. ובלי ונדליזם

הבעיה מתחילה בונדליזם וההתלהמות והגזענות לא בהליכה

 

 

מאיר, אם זו תפיסת עולמך אז אתה בטח מתנגדשיבת ציון

גם למגורים של יהודים באותו האיזור.

ולמעשה, אולי בכלל צריך לחזור לגבולות שהיו ככה לפני.. שטח הפקר ושתי ירושלים זה מסתבר, אחלה רעיון מבחינתך?

בכלל, אז מה שמדובר בירושלים העתיקה והקדושה, עצם החשיבה על כך שנחיה שם, קצת פוגעת להם ברגשות.

אגב, מהיכרות אישית, רוב הערבים בעתיקה תומכי טרור אםן לא מחבלונים בעצמם..

לא.אני לא מתנגד למגורים שםמאיר.
אני חושב כי זו הארץ שלי וזכותי לגור בכל מקום כל עוד אין בו מישהו אחר. גם אם זה מצב זמני.
אני לא מבין מאיפה הרעיון שאם מישהו מתנגד לרעיון הריקודגלים כי הוא גזעני ומתלהם ומיותר במתכונתו הנוכחית הפכו אותו לעוכר ישראל וכופר בתורה כוחה
נקמה זה לא יהודי? זה אפילו אנושי!נער גבעות מצוי


זה לא. בטח לא בפשטות כל כךמאיר.
ברור שנקמה זה יהודי זאת הדרך להסביר שאנחנו לא שטיח שאפשר...חוני המעגל פינות

...לרמוס

הנקמה בעמלק במדיין בעמון והרשימה עוד ארוכה...

נקמה על חילול ה'?! אין גדול מזה!!!נער גבעות מצוי


תראה איך הגמרא מתייחסת לנקמה...מאיר.

תלמוד בבלי מסכת סנהדרין דף צב עמוד א (מופיע גם אם זכרוני אינו מטעה אותי בברכות לג.)

 

 

"ואמר רבי אלעזר: גדולה דעה, שניתנה בין שתי אותיות, שנאמר כי אל דעות ה'. ואמר רבי אלעזר: גדול מקדש שניתן בין שתי אותיות שנאמר פעלת ה' מקדש ה' כוננו ידיך. מתקיף לה רב אדא קרחינאה: אלא מעתה גדולה נקמה שניתנה בין שתי אותיות, דכתיב אל נקמות ה' אל נקמות הופיע!" 

 

שים לב, הגמרא מנסה לומר כי כל מקום בו יש שתי שמות זה דבר גדול, שים לב לזעזוע הגדול שתוקף את רב אדא קרחינאה (בברכות זה רב אחא קרחינאה) נקמה? דבר גדול? למה מה קרה???

 

אני לא אומר שאין כלל מקום לנקמה, והגמרא בהמשך מסייגת את אמירתו ומציעה שני דינים בנקמה אבל תראה את הזעזוע הגדול שמעלה עצם המחשבה

ואתה בא ואומר לי שאין גדול מזה? והמגיב לפניך אומר בביטחון מלא כי זה הדבר היהודי?

 

החתם סופר בדרשותיו (חלק א סימן קע"ב ע"ג) אומר שגם נקמה עליה מדובר היא לא בחרב ובחנית אלא בדעת ואז יספקו הגוים כף עליהם ויתלשו שערם וזו תהיה הנקמה, לא באמצעים פייזים.

 

היהדות טיפה מורכבת יותר מאשר לומר שאין דבר גדול מנקמה 

רש"י שם: במקום שצריכה נקמה דבר גדול הוא:נער גבעות מצויאחרונה

רגע, אז מה עשה דוד המלך כשהעמונים גילחו את שליחיו? מה קרה בסה"כ??

ושמשון השופט היה רוצח? 

אם דוד המלך ושמשון השופט עשו נקמות, האם אתה צריך הוכחות מאמוראים?!

והאם ידוע לך מתי חי החתם סופר? האם הוא ראה בעצמאות מדינתנו? האם לא הגיוני כשאנו יותר עצמאים מאשר בתקופתו, ננקום על דברים מזוויעים יותר מגילוח שלוחים?!

סליחה, עכשיו קראתי שוב.. ו-הכל זה לטובה

ואני גם חושבת שלא צריך יותר מדי לזלזל בהם ולדפוק על הדלתות וכו' (כמו שכתבת) אבל בגלל זה אתם חושבים שהריקודגלים זה דבר לא טוב?

הוא מעולה. לא במתכונתו הנוכחיתמאיר.

לא צריך לעבור דרך שער שכם והרובע המוסלמי גם להיכנס בשער יפו וללכת בצעדה מכובדת לכותל זה חוקי מבחינת ציונות

אין לי כוח לכתוב תגובההכל זה לטובה


בסוף באתיתהילה רבקה
רק בשביל לחלק מדבקות עגולות של חוזרים להר..
מצאתי את עצמי בדרך לכותל דרך שער יפו בצפיפות מטורפת של בנים ובנות. זה היה מזעזע.
לא הגעתי לכותל אבל זה ספציפית דבר שגורש תיקון דחוף. באמת לא ברור לי למה לא מטפלים בזה..
מה שאני ראיתישפיות
זה שהיתה השתדלות עצומה מצד המארגנים שזה יהיה בהפרדה והכול
מפה זה כבר בחירה של כל אחד
אנחנו בחרנו בטוב
מסכימה ב100%איןשמותפנויים
אני מזוזע ממך יגזען!אחדות!

חוצפה כזאת אולי לא נגור בישובים בגלל בלאגן נורא!!בתור תושב העיר העתיקה אתה זילזלת בחיי אדם שסוףסוף הערבים יבינו מה הם עושים לנו כל יום שישי שביום כזה קדוש לנו!הם פותחים את החנויות שהיו משת''פ אם רוצחי הרב נחמיה לביא ואהרון בנט הי''ד ואתה נותן להם יד תתבביש!!בעז''ה תחזור בתשובה אנחנו צריכים להראות נוכוחות יהודית במקום!ובקטע של הנפרד הבנות שהלכו דרך שער שכם שייתיבשו גם את תהילה רבקה בשביל לחלק   מדבקות של חוזרים להר כאילו זה יעזור עשית משהו מעורב תחזרו אחרי חשבון נפש!...את כן זלזלת שנכנסת דרך שער שכם.

למה הגבת אליי?איןשמותפנויים
מה?תהילה רבקה
אני לא נכנסתי דרך שער שכם! איפה בדיוק ראית שכתבתי את זה?? חילקתי מדבקות לבנות לאורך המסלול של הבנות! וכשהייתי בדרך לכותל זה היה בכלל בלי מדבקות. אבל מה זה משנה מה אני אומרת? במילא זה נקרא כדבר אחר בכלל. העיקר להאשים אותי ולחשוד בכשרים.
אוקיי אם זו האשמה אני מוכן לקחת על עצמי את עוון היותי גזעןמאיר.

אני נותן לרוצחים יד כי אני מתנגד לאלימות ואני מזלזל בחיי אדם כי אני נגד מוות

לעומתך שאוהב חיי אדם ורוצה רק להרוג יהודים...

אוי האירוניה..

אני לא מזלזלת ברמת הארגון שלהםתהילה רבקה
אני אומרת שיש עדיין דברים שדורשים תיקון..
כל שנה קורה אותו הדבר. צריך לראות איך זה לא חוזר על עצמו..
אצל הבנים לא היתה בכלל הפרדהאויערבך

סיפור לדוגמא: שער שכם צפיפות מישהו צועק לא לדחוף יש כאן בנות ואז אני שואל את עצמי למה יש כאן בנות? איפה ההפרדה??.

בדרך כלל אני קוראת סמויה אבל הייתי חייבת להגיבשעון יד
מה זה הדבר הזה לא לעבור בשער שכם בגלל שזה פוגע בערבים??? רוב האנשים שם הם מחבלים, הם פוגעים ברגשותינו כשהם רוצחים את העם שלנו, אז לפגוע ברגשותיהם ובנפשם העדינה, אין שום בעיה, תחשוב על זה יהודי לא צריך להגן על ערבים...
יהודי לא צריך להגן על ערבי, יהודי צריך להגן על בני אדםמאיר.

"חביב אדם שנברא בצלם"

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך