הצילוווו איך אתם מקשרים בין רוחניות לגשמיות?''הכל לטובה''

אני לפעמים מרגישה שאני יותר מידי מתעסקת בחציוניות שלי מושפעת מדברים

שאני רואה!אני רוצה להיות עסוקה גם ברוחניות.קשה לי לאזן את זה!

מה אתם ממליצים לעשות?תודה ענקית

אוליאני מקליד...
את יכולה לקבוע לך לימוד יומי קצר של כמה דקות, זה יכול להרים אותך מוסרית ואולי תרגישי מזה סיפוק רוחני.
אפשר ללמוד את הספר "מסילת ישרים" לדוגמא, כל יום כמה עמודים או ספרים אחרים על מחשבת ישראל
הבעיה שאני לא ממש נמשכת לדברים כאלה''הכל לטובה''

ואני כן רוצה להמשך לספרי תורה ודברי תורה.

אומרים ''אחרי המעשים נמשכים הלבבות'' קקצת קשה אבל סבבה.

תודה על העצה(: תביאו עוד רעיונות תודה

אז תחשבי מה היה מעניין אותך לעשותאני מקליד...
את יכולה ללמוד פרשת שבוע, אפשר לש וע שיעורים בערוץ מאיר על כל מיני נושאים שמענינים אותך וכו׳
http://www.meirtv.co.il/site/archive_new.asp
תפילהשם ה' מבטחו

בס"ד

 

לייחד זמן נוח ונעים שבו מתפללים על הדברים שאנו רוצים לשנות

ממליץ לך על הספר בגן האמונה

 

מביא קטעים שקשורים לנושא:

 

בברכת יעקב אבינו ליוסף בנו נאמר: "ואני נתתי לך שכם אחד על אחיך אשר לקחתי מיד האמורי בחרבי ובקשתי" (בראשית מ"ח כ"ב). ותרגם אונקלוס "בחרבי ובקשתי" - ´בצלותי ובבעותי´, כלומר: בתפילתי ובבקשתי. שעל ידי תפילותיו ובקשותיו כבש וניצח במלחמה. ועל זה כתב רבי נחמן: ´עיקר כלי-הזין של האיש הישראלי הוא התפילה, וכל המלחמות שצריך האדם לכבוש, הן מלחמות היצר הרע, הן שאר מלחמות עם המונעים והחולקים (מעבודת השם), הכל על ידי התפילה ומשם כל חיותו. על כן מי שרוצה לזכות לקדושת ישראל באמת, צריך להרבות בתפילות ובקשות ושיחות בינו לבין קונו, כי זה עיקר כלי הזין לנצח המלחמה´ (קיצור ליקוטי מוהר"ן ב´ אות א´).

וכך היה הדבר בתחילה, שזה היה עיקר התפילה, שכל אחד היה מדבר מה שבליבו, כמבואר ברמב"ם (רמב"ם, ספר אהבה, הלכות תפילה פרק א´, הלכות ב´ ג´ ד´ ט´): ´חיוב מצוה זו כך הוא - שיהא אדם מתחנן ומתפלל בכל יום ומגיד שבחו של הקדוש ברוך הוא, ואחר כך שואל צרכיו שהוא צריך להם בבקשה ובתחינה, ואחר כך נותן שבח והודיה לה´ על הטובה שהשפיע לו, כל אחד כפי כוחו. אם היה רגיל, מרבה בתחינה ובקשה. ואם היה ערל שפתיים מדבר כפי יכולתו ובכל עת שירצה וכו´. וכיון שגלו ישראל וגו´ כשהיה אחד מהם מתפלל תקצר לשונו לבקש חפציו או להגיד שבח הקדוש ברוך הוא וגו´. וכיון שראו עזרא ובית דינו כך, עמדו ותיקנו להם שמונה עשרה ברכות על הסדר וגו´, ותהיה תפילת אלו העילגים תפילה שלימה כתפילת בעל הלשון הצחה וגו´. תפילות אלו (שלש תפילות שמונה עשרה ביום) אין פוחתים מהן, אבל מוסיפים עליהם. אם רצה אדם להתפלל כל היום כולו - הרשות בידו´ (ועיין בגמרא ברכות כ"א: ´רבי יוחנן אומר: הלוואי יתפלל אדם כל היום כולו´. וברא"ש ברכות פרק ג´ סימן ט"ו: ´כל היום כולו - כגון תחנונים וכיוצא´. ומפרש המעדני יום טוב שם: ´ודאי דלא קאמר דברי תחנונים בעלמא, שאדם קובע לעצמו או שחכם קבעם, שאין ברכה. ומהיכא תיתי לאסרם?´ וכו´ עיי"ש). נוסח תפילת שמונה עשרה נתקן ע"י ´מאה ועשרים זקנים´ (אנשי כנסת הגדולה), ומהם כמה נביאים, והמה נימנו על כל ברכה בתיבותיה ובצרופי אותיותיה, בכמה סודות נעלמים ונשגבים. וכשאנו אומרים דברים אלו כלשונם של אנשי כנסת הגדולה, אף שאין אנו יודעים לכוון, מכל מקום עלתה לנו תפילתנו כהוגן, כי התיבות בעצמן פועלות קדושתן למעלה´ (משנה ברורה, ביאור הלכה סימן ק"א ד"ה יכול).

עם כל זאת, כדי להגיע לביטוי הגוון האישי והייחודי של הודאת ובקשת האדם, ולהיותו בן יחיד לאביו שבשמים, צריכים עדיין דרך של תפילה פרטית כמאז, בנוסף על תפילת השמונה עשרה. כפי המובן מדרך חייהם ומדבריהם של גדולי ישראל בכל הדורות, שנביא להלן בעזרת ה´.

אומנות אבותינו

בסיפור קריעת ים סוף כתוב: "ופרעה הקריב... ויצעקו בני ישראל אל ה´" (שמות י"ד, י). ומפרש רש"י: ´תפסו אומנות אבותם. באברהם הוא אומר: אל המקום אשר עמד שם. ביצחק: לשוח בשדה. ביעקב: ויפגע במקום´. והנה, אומנות היא דבר שאדם אמון ורגיל בו, והמובן מדיוק לשון זה, שתפילת האבות לא היתה מאורע חד פעמי אלא דבר שבהרגל וחלק מרכזי בעבודתם. (וכן הוא אומר בתהלים כ"ב ה´ ו´: בך בטחו אבותינו, בטחו ותפלטמו, אליך זעקו ונמלטו, בך בטחו ולא בושו). וכן האמהות הקדושות עסקו בתפילה ותחנונים, כמו שאמרו במדרש: ´למה נתעקרו האמהות, בשביל שהקדוש ברוך הוא נתאווה לתפילתן´ (מדרש בראשית רבה פרשה מ"ה ה´). וכן כשהיו אבותינו במצרים כתוב בהם (שמות ב´ כ"ג): ´ויהי בימים הרבים ההם ויאנחו בני ישראל מן העבודה ויזעקו ותעל שוועתם אל האלוקים´. גם משה רבינו עליו השלום עסק כל ימיו בתפילה ותחנונים (ברכות ל"ב): חטאו במתאוננים - ויתפלל משה. במרגלים - ויצעק משה, וכשנגזר עליו שלא להכנס לארץ - ואתחנן אל ה´ וגו´. וכן אתה מוצא במסעות בני ישראל במדבר ובמלחמת עמלק: ´והיה כאשר ירים משה ידיו וגבר ישראל´ (שמות י"ז י"א). ועל הפסוק הבא: "ויהי ידיו אמונה עד בוא השמש" תרגם אונקלוס: ´והוה ידוהי פרישן בצלו´ - והיו ידיו פרושות בתפילה. וכן בעניין הנחשים אשר פגעו בעם, אמר ה´ למשה: "עשה לך שרף ושים אותו על נס, והיה כל הנשוך וראה אותו וחי" (במדבר כ"א ח´). ואמרו חז"ל ´וכי נחש ממית או נחש מחיה? אלא בזמן שישראל מסתכלין כלפי מעלה ומשעבדין את ליבם לאביהם שבשמים היו מתרפאין, ואם לאו - היו נמקים´ (ראש השנה כ"ט). ובתרגום ירושלמי על פסוק זה מבואר יותר: ´והוה כל מן דהוה מינכת בחויא הוה תלי אפוי בצלוי גבי אבוי דבשמיא´. (והיה כל הנשוך היה נושא פניו בתפילה אל אביו שבשמים) (במדבר כ"א ח´). ונשמע, שגם לעניין הנצחון במלחמת היצר הרע (הוא הנחש הקדמוני), וגם לעניין רפואה מנשיכתו, למי שכבר הוכש, עיקר העצה הוא התפילה. וכן פנחס - בקומו מתוך העדה כתוב בו: "ויעמוד פנחס ויפלל" (תהילים ק"ו ל). וכן כלב (זוהר פרשת ויקרא קנ"ח) הלך והשתטח על קברי אבות להתפלל שלא יהיה ניסת בעצת מרגלים. וכן יהושע, כשהיכו אנשי העי בישראל "ויקרע יהושע שמלותיו ויפול על פניו ארצה ויאמר: "אהה, ה´ אלוקים" (יהושע ז´. ז´)

"ואני תפילה"

כשחטאו ישראל בזמן השופטים אומר הכתוב: "ויחר אף ה´ בישראל" (שופטים ג´ ח´), מה עשו? "ויצעקו בני ישראל אל ה´" (שם ט´), עד שריחם עליהם הקדוש ברוך הוא והצילם. וכן נאמר על שמשון הגיבור, כשניקרו פלשתים את עיניו ויאסרוהו בנחושתים: "ויקרא שמשון אל ה´, זכרני נא וחזקני אך הפעם" (שופטים ט"ז כ"ח). וכן חנה כאשר סגר ה´ רחמה: "ותתפלל על ה´ ובכה תבכה" (שמואל א´ י´). ומתפילתה זו למדו חז"ל כל דיני תפילת העמידה (מסכת ברכות דף ל"א). גם בימי שמואל הנביא, כשגברו הפלשתים על ישראל "ויאמר שמואל, קיבצו את כל ישראל המצפתה ואתפלל בעדכם אל ה´. ויקבצו המצפתה" וגו´ (שמואל א´ ז´ ה´). וכן כל הנביאים עסקו הרבה בתפילה כמו שמצאנו אצל אליהו שאמר "חי ה´ אלוקי ישראל אשר עמדתי לפניו" (מלכים א´ י"ז א´), ופירשו המפרשים: אשר אני רגיל לעמוד לפניו בתפילה (מצודות דוד מלכים א´ י"ז א´). וכן כל הניסים והנפלאות שעשה אלישע תלמידו, אמרו חז"ל: ´ואלישע כי עבד, ברחמי הוא דעבד´ (מגילה כ"ז) - (כשעשה אלישע את הניסים הללו - על ידי תפילתו עשאם). וכן ביונה הנביא כתוב: "ויתפלל יונה אל ה´ אלקיו ממעי הדגה ויאמר: קראתי מצרה לי אל ה´ ויענני, מבטן שאול שיוועתי - שמעת קולי" (יונה ב´ ב´ ג´).

ודוד המלך עליו השלום עסק כל ימיו בתפילה וזעקות ושוועות לה´ יתברך. כמו שהעיד על עצמו: "ואני תפילה" (תהילים ק"ט ד´). וכשבנה שלמה בנו את בית המקדש נשא תפילה כמו שכתוב: "ויעמוד שלמה לפני מזבח ה´ נגד כל קהל ישראל ויפרוש כפיו השמים, ויאמר: "ה´ אלקי ישראל, אין כמוך אלקים בשמים ממעל ועל הארץ מתחת" וגו´ (מלכים א´ ח´ כ"ב כ"ג). וכן חזקיהו מלך יהודה בחליו: "ויסב חזקיהו פניו אל הקיר ויתפלל אל ה´ ויאמר: אנא ה´ זכור נא את אשר התהלכתי לפניך באמת ובלב שלם והטוב בעיניך עשיתי, ויבך חזקיהו בכי גדול" (ישעיה ל"ח ב´ ג´). וכן דניאל כשהיה בגולה "ואתנה את פני אל ה´ האלקים לבקש תפילה ותחנונים" (דניאל ט´ ג´). וכן כשהושלכו חנניה מישאל ועזריה אל כבשן האש ניצלו בזכות תפילתם. כמאמר הזוהר הקדוש (זוהר פרשת ויקרא נ"ז): ´מאן שזיב לאילין? על דהוי מצלן מיקמי קודשא בריך הוא´ (על ידי מה ניצלו? על ידי התפילה שהתפללו לפני הקדוש ברוך הוא). וכן בעזרא "ואכרעה על ברכי ואפרשה כפי אל ה´ אלקי ואומרה: אלקי, בושתי ונכלמתי להרים אלקי פני אליך כי עוונותינו רבו למעלה ראש ואשמתנו גדלה עד לשמיים" (עזרא ט´ ה´ ו´). וכן מרדכי ואסתר בשושן הבירה צעקו והתפללו הרבה לפני ה´ יתברך, כמבואר בדברי חז"ל במדרש אסתר ובתרגום שני.

 

 

 

מקור

http://www.kipa.co.il/ask/show/79900-%D7%94%D7%AA%D7%91%D7%95%D7%93%D7%93%D7%95%D7%AA

יאו יש לי את הספר הזה ואיי תודה לכם''הכל לטובה''


ב"ה. בשמחהשם ה' מבטחו


אני אנסה לתת לך כמה עצות..צמאה לך נפשי!!

וואו! אשרייך!!כן

 

אז ככה- כמה הצעות:

 

- כתבת שאת מושפעת מדברים שאת רואה. אם הכוונה היא לשירים וסרטים ודברים בסגנון.. אני מציעה לך, (למרות הקושי המטורף!! הקושי הוא הגיוני וזה בסדר!) להימנע מסרטים שחילונים או גויים ייצרו אותם, הכוונה  היא לסרטים, סרטונים ושירים שהתוכן שלהם שגוי ורע\ לא צנוע וכדו'.. בדר"כ (ואני מדגישה, לא תמיד- בדר"כ!) הכוונה מאוד בוטה ולא תמימה כ"כ.

 

לא יהודי במיוחד, ומאוד מקלקל את הנשמה. 

 

שוב, זה קשה- ואם את מחליטה לעשות את הצעד הענק והאמיץ הזה, אני מצדיעה לך!! ומציעה לעשות את זה בשלבים ולא בבת אחת. תלמדי את החשיבות של זה, ותשרישי את זה בליבך-  שכל ההבלים האלו כל כך רעים ומנוגדים לדברי ה'!

 

זה מאוד יינקה לך את הראש והצמאה שלך לקרבת ה' תגדל- וכמובן, תפרחי ותגדלי מזה!

 

-אני מציאה לך לקרוא המון ספרים של הרב שלמה קרליבך. הוא בן אדם מהמם!! רב ענק!! ממש מלאך בלבוש אדם!

הספרים שלו מאוד חיזקו אותי, נתנו לי  את הכלים להסתכל בפרספקטיבה נכונה על העולם ועל הקב"ה. גם הסיפורים והשירים שלו מאוד יפים! הוא מדבר בצורה מאוד יפה. בגובה העיניים. רוב הספרים שאני קראתי אלו ספרים שאחד מתלמידיו כתב. הוא פשוט הקליט את הרבי במשך 10 שנים (אם אני לא טועה) תוך כדי הרצאותיו, וכשהרב נפטר- הוא כתב את כל ההקלטות בספרים. ספרים מהממים! מומלץ בחום!

 

- אנחנו נכנסים ממש עוד מעט לחופש הגדול, ולצערי הרב- המון בני נוער מנצלים את החופש לזמן של שינה, והבלים שמבזבזים את הזמן.

וזה עצוב. סדר היום של הילדים המסכנים הללו הולך ככה פחות או יותר: השקמה ב14:30, אוכל, מחשב, פלאפון, פלאפון, עוד פלאפון, במקרה הטוב- בריכה, אולי פעם ב.. פגישה עם חברים (וכמובן, איך אפשר בלי הפלאפון??) והולכים לישון ב3:00 בלילה ושוב אותה מחזוריות חסרת משמעות, שמבזבזת זמן כ"כ חשוב וכ"כ יקר!!

אז שואלים- אז מה כן אפשר לעשות חודשיים שלמים? או בכלל?? משעמם!

אז קודם כל- לעניות דעתי, המשפט הזה נובע מעצלנות ועצלות. (סליחהחושף שיניים) כשאתה עמוק בתוך ההבל, מאוד קל לומר "אין לי כח".

אז ככה-

מומלץ מאוד לקום מוקדם, (כל אחד והמוקדם שלו.. בשביל אחד 'מוקדם' זה 6:30 ובשביל השני 'מוקדם' זה 8:45.

כל אחת ואחד לפי שיקולו, (בנים, אני מתארת לעצמי -קמים לפי זמן המניין שלהם)

לבנות לפעמים קצת קשה לסדר את זמן התפילה, כי אין להן שעה מדוייקת, ולפעמים התפילה פשוט מתפספסת!

אז אני ממליצה בחום לקבוע לעצמך כלל כלשהו. למשל: ישר אחרי ארוחת הבוקר- מתפללים, או- יש לי עד שעה מזמן ההשקמה שלי- שבה אני חייבת להתחיל להתפלל..

ותעמדי על החלטותייך! 

התפילה וההשקמה בזמן מוקדם מאוד מסדרות את הזמנים של היום, ונותנות לך אנרגיה חיובית ודרייב לכל היום, לעבוד את ה' בשמחה ולא לבזבז את זמנך. (או כפי שאת כותבת- להיות עסוקה יותר מדי בחיצוניות  ולהיות מושפעת מהדברים שרואים.)

(כמובן שזו המלצה בלבד ואת לא חייבת בשום אופן לקיים את מה שכתבתי..חיוך גדול)

 

-להשתדל לעשות כל דבר לשם שמיים. שכל דבר שתעשי יהיה בו קידוש ה'! זה מאוד ייחזק אותך, יחבר אותך לה' ומצוותיו ורק יועיל לך ולסביבתך!

 

-דבר אחרון, אם יש לך חברה טובה או אבאמא, אח או אחות- שיירצו ללמוד איתך בחברותא נחמדה.. כל פעם על נושאים אחרים שמעניינים אותך (הלכות צניעות, אמונה, א"י, וכו'..) פעם - פעמיים בשבוע. אולי יותר, אולי פחות, מה שנוח לך ולחברותא שלך כשיש מישהו שלומד איתך זה מאוד מעשיר, גם את הצד השני כמובן.

המון פעמים בגלל ה"התחייבות" כביכול, לחברותא, הלימוד יותר עקבי ורציני. זה גם מאוד מעצים את הקשר ומעמיק אותו. גם את הקשר בינך לבין החברותא, גם את הקשר בינך לבין הקב"ה, וגם את הקשר בינך לבין לעצמך.

 

בהצלחה רבה!! ובאמת כל הכבוד!חיוך גדולחיוך

 

 

דברים גשמיים שמתקשרים לרוחניותמקליד....

אני גם עובדת על זה נגיד אני מאוד אוהבת לאפות אז אני מכינה לחמניות ועושה הפרשת חלה- סתם דוגמא, ובאמת אחרי שאני אומרת את הברכה על הפרשת חלה אני מרגישה הרבה יותר טהורה, נקיה ממש עושה לי מצב רוח טוב. תחשבי על עוד רעיונות, לי עושה טוב על הלב מעשי חסד זה נותן לי הרגשה טובה אז לפעמים אני הולכת לחלק עוגות לחיילים, לעזור למישי בהריון (ניקיון, שמירה על ילדים וכו) אני פחות בקטע של לשבת וללמוד...

כמה דבריםטהר ליבנו
ראשית כל צריך לשנות את התפיסה לגבי הגשמיות, אין שום פסול במשיכות גשמיות! הן חלק מטבע האדם וחלק מאיך שהקב"ה ברא אותנו. השאלה היא (בעיני כמובן) לא כיצד לאזן בין גשמיות לרוחניות אלא איך להעלות את הנטיות ה"גשמיות" שלנו ולכוון אותן בכיוונים הנכונים.

אם הכיוון הזה נשמע לך, אני יכול להרחיב
ללמוד חסידות! ממליץ על התניאסנה בוער
חסידות זה כמו שמן - מתבל את הסלט ומחלחל לכולו(הגוף בנמשל נראה לי) מצד אחד וצף מעל המים מצד שני(סימן שבנמשל הוא גבוה ורוחני)...

עדיף ללמוד עם רב חבדניק(מנסיון)
במשפט אחד: להשתמש בגשמיות בהקשרים רוחניים.אלעזר300

אני יכול להרחיב עוד, אם זה הכיוון שאת צריכה. אפשרות אחרת לקרוא אותך היא שההערכה לרוחניות לא מספיק קבועה אצלך, ואז הכיוון הוא פשוט לחדד לעצמך את הנקודה ולהפנים אותה, למה רוחניות היא חשובה לך (וחשובה בכלל).

לקדש את החומרחוני המעגל פינות
סביר להניח שיש על זה כמה פסקאות ברב זצ"ל ...
הבעיה שלי עם האמירה "לקדש את החומר",אלעזר300

היא שהמון משתמשים בה כסיסמה, בלי לרדת לסוף הכוונה שלה. לכן גם כשאני אומר רעיונות מהסגנון הזה, אני מנסח אותן באופן יותר פרקטי, ולא בניסוח הסיסמתי, למרות שהוא מקובל ונפוץ.

נניחחוני המעגל פינות
רק לא הבנתי מה רע בסיסמאות
מעביר רעיון בצורה מהירה ויעילה
כי כשאומרים רק "לקדש את החומר",אלעזר300

לא אומרים מה זה אומר. לא איך להתנהג, ולא מה ההתנהגות פועלת. הן עלולות להיתפס כאילו עושים הוקוס-פוקוס ופתאום הכל נהיה קדוש.

לצורך העניין, הדרך של הרבה מדריכים היא להשתמש בסיסמאות כאלה, בהדגשה נלווית של משפטים כמו "זה לא שעכשיו נתחיל לחגוג כל היום במשתאות, אבל...". כיוון שמבחינה מחשבתית פשוטה קשה לקבל גם את הסיסמה וגם את ההסתייגות הזאת, יוצא שלא מבינים הרבה. הדרך שלי בעניין היא פשוט לא להשתמש בסיסמאות מלכתחילה. אבל אני מודה שאני לא מדריך, ושאולי דרך הסיסמא וההסתייגות מועילה יותר עם רוב בני הנוער. איני יודע.

באופן כללי אתה צודקחוני המעגל פינות
סיסמא זו באופן פרטני כן כולם יודעים שכוונתה
להשתמש בחומר כדי להכיל בו קדושה
ממש לאטהר ליבנו
אין לך מושג כמה אנשים תופסים את המשפט הזה באופן קלישאתי ואומרים בגללו שטויות
לחשוב לפני השנה כל לילהצהובה
איך היה היום שלך בקטע רוחני,ואיך תתקדמי מחר,זה עוזר מאוד!,מנסיון!
כשחושביםצהובה
מה עשינו משך היום,איך התנהגנו וכו' זה נותן לנו תשומת לב רבה יותר על המעשים שלנו ועל ההכנסה של אלוקים לחיים שלנו.
קני מראה ותכתבי עליה "שקר החן והבל היופי"חולם


אני לא כ"כ זוכרת איך זה הלך אבלשאלו פרטי תדעו
פעם היה לנו דיון על זה כמה חבר'ה והגענו לסוגשל מסקנה שלדוגמית אם את עובדת אדמה- אז תחשבי וואי הנה אני עובדת את האדמה של הקב"ה שנתן לנו ארץ וזכות אבות וכל זה .. (אינלי מושג , אנלא חזקה בזה) או אם לדוגמה מישהו אומר לך לעשות משהו אז "הנה אני עוזרת לזולת/ מקיימת כיבוד הורים/ והדרת פני זקן/ מכבדת את כולם ועושה את זה תוך שמחה והתלהבות גם שקשה ואין לי כח ואני מבינה שאני בריאה שלך ויש לי שליחות כאן בעולם ושכל העולם הזה הוא שלך ושאם בריאה נוספת שלך צריכה עזרה הנה אני עוזרת לה" משהו כזה בסגנון.. הבנת את הרעיון? או למסקנה- בערך אפשר לראות את זה ככה: מקדשים את החומר ע"י המחשבה
לדעתיזריחהאחרונה

לדעתי כמה שתקראי ספרים אין דבר שעוזר כמו מעשים

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך