יש לנו בישוב גם חטיבה לבנים וגם לבנות. (נפרד )
יש לנו וואטסאפ משותף מה אתם חושבים על זה? (גמרנו עכשיו כיתה ח)
יש לנו בישוב גם חטיבה לבנים וגם לבנות. (נפרד )
יש לנו וואטסאפ משותף מה אתם חושבים על זה? (גמרנו עכשיו כיתה ח)
זה בדיוק הגיל שיכולים להעלות נושאים בעייתים כל אחד לפי מצבו ורגשותיו
יש קבוצות מעורבות שמעודדות לדברים טובים ושבאות ממקומות נקיים, אבל הרוב לא כאלה אז תשקול עזיבה![]()
אבל ידידות בוואטסאפ לא חושב שיש בעיה
ואח"כ זה מתקדם למקומות שפחות כדאי להגיע אליהם.
לא באופן גורף, אבל בגילאים האלה יותר כדאי להיזהר.
דתיים,דתיים ליט. וכו'
גפן המתוקהשככה את חושבת. אבל זה ממש אחרת.
אני חוזר - זה לא הכרחי, אבל זה בעייתי.
ועוד משהו - את בת, את רואה את הדברים האלה אחרת, הגיוני שאת לא תחשבי ככה.
זה לא קשור בכלל לקשר של בנים ובנות.
הוא לא רציני, נכון?
ואת צודקת, לא כל קשר זה כזה דבר דרמטי, אבל כשלא נזהרים לפעמים זה מתפתח למקומות שלא רוצים להגיע אליהם.
לא בתחילת גיל ההתבגרות שאז הוא לא יודע איך להכיר..
ב: היא לא היחידה שחושבת ככה
עם בנים.
לא מדברים פנים אל פנים ולא נוגעים אחד בשני
הרבה פעמים זה גולש לשם.
ככלל- אם זה לא נצרך, אז לא,
חבל..
סתם גורם לכאבי לב ולבעיות.
רוב האנשים פה אמרו שאסור חלקם גם הגזימו ואמרו שזה עלול להביא לדברים רעים וכו'
אז נכון גם אני בשבת קראתי בפרקי אבות לא להרבות שיחה עם האישה ובאשתו אמרו קל וחומר באשת חברו וסופו לירש גהינם אבל עדיין:
אני מעדיף שילד בכיתה ח ידבר עם בת בווטסאפ והדבר הכי חמור שיעלה בדעתו לעשות זה להסתכל בתמונת פרופיל שלה או גרוע מזה יום יבוא והוא גם יעבור איתה על איסור מפורש של הרב אבינר והם יחזיקו אצבעות יחד
מאשר שיגדל הילד יבעל נידות ויאכל שפנים ויזרוק הכול מאחורה
בוא נניח שאם הוא לומד בחטיבה מעורבת הוא לא גר בבית אל או באלון מורה, אם אין איסור אמיתי ויש חשש אמורפי שלא מתבסס על כלום של ילד מלומד בן 14-18 הייתי נזהר בכזאת נחרצות...
העולם מורכב חבר'ה לא הכול דיכוטומי ויש אנשים שלא גרים בבית אל או מקום דוסי אחר...תהיו חכמים כשאתם עונים על שאלות
האמיני לי תגובה כזו גם אני לא רוצה לקרוא
אבל הפחדנות הדתית הזאת להתמודד עם טענות גם אם הם גרועות היא ממש בעייתית
מה גם שאת צודקת לא הייתי צריך לכתוב דבר כזה לגילאי 14-16
מדהים איך האמונה שלך מתעררת מהשטויות שכתבו פה
<צ>
כל הפסקה הראשונה חסרת משמעות, או יותר נכון לא נכונה - יש יותר דתלשי"ם בקרב הציבור שעובר על "איסור מפורש של הרב אבינר" מאשר בציבור של בית אל או אלון מורה.
החלק השני יותר נכון, למרות שגם עליו לא הייתי חותם.
מעדיף לכוון את הילד שלך מלכתחילה לכיוון הבוצי הזה, ואתה לא מצפה שהוא יאכל שפנים??
חושב שאם יחסמו בפני ילד את כל העולם הזה אז לזה הוא יגדל?
בא נאמר, הרוב שלומדים בבית אל או אלון מורה לא ממש אוכלים שפנים ח"ו. הקיצר, אתה אומר שעדיף ווצאפ בבחינת הרע במיעוטו, כאילו אין מנוס.... עלמא דשיקרא...
אז ככה- לעניות דעתי, וואצאפ בכללי זה לא טוב. ואני ממש לא אומרת את זה מחוסר ניסיון!
אם תחשבו על זה לעומק- וואצאפ זה 99% זבל.
ומה עושים עם ה1% של הדברים הבאמת חשובים??
פשוט! פלאפון, טלפון, סמס, מייל.
אני ברוך ה' נגמלתי מהפלאפון החכם, ומאוד טוב לי! (נוקיה ברבאקק!!
)
אני לא 24\6 צמודה למסך שמסרטן את הגוף, ונורא מכך- את הנשמה!!
בגלל שבוואצאפ לא מדברים פנים אל פנים יותר "נוח" כביכול, לדבר בחופשיות.
על מה שבא לך, מתי שבא לך, איך שבא לך. זה מאוד בעייתי. במיוחד אם הקבוצה היא מעורבת. במיוחד בגיל הזה..
חבל. באמת חבל. זה כ"כ זול, ממכר, מבזבז זמן יקר,
(בואו נודה, כשאנחנו מול מסך הזמן פשוט מתנדף לו.. לצערי הרב.)
וגורם לכ"כ הרבה בעיות הלכתיות של שיחה יתרה, קרבה יתרה, חיבור עמוק מדי, ויכול להגיע למקומות מאוד רדודים ושפלים. בשניות! אפילו בלי לשים לב! ולא משנה בין אם אתה חילוני או דתי או דתי לייט או אפילו חרדי! אין אפוטרופוס לעריות! ולא חייבים להגיע לגילוי עריות כדי שזה ינגוד את ההלכה. וכן, גם מילה קטנה ו"חסרת משמעות" יכולה להשפיע. אי אפשר לדעת מה המילה הכ"כ קטנה הזו עשתה לצד השני..
וגם אם הייתם בני 18.. אני לא חושבת שמותר לפרוץ את הגדרות בגלל הגיל. (אלא אם כן היו כוונות שייצאו שידוכים מהוואצאפ
)
בקיצור- מאוד מומלץ להמנע מלהשתתף בקבוצה, ובעז"ה, חבריך יוודעו לבעיות המאוד רציניות בוואצאפ מעורב, ומי יודע, אולי ימחקו את הקבוצה? ואולי את\ה זה שתוביל את ההחלטה?
בהצלחה!!!
ווצאפ זה סוג של סמס, אז בפרטי את מסכימה שזה בסדר (כי את לא נגד סמס)? כי לדעתי זה עוד יותר לא טוב שבן ובת בגיל הזה מדברים בפרטי כי- מצטט אותך: "בגלל שבוואצאפ לא מדברים פנים אל פנים יותר "נוח" כביכול, לדבר בחופשיות." אז בסמס פרטי עוד יותר בחופשיות!!
אז נגיד הבעיה מתחילה בקבוצות.
אבל למה את חושבת ש99% זה זבל?? אולי כי את היית בקבוצות של זבל! אז לדעת לצאת!
לי יש כבר שנתיים ווצאפ, ואני ממש נהנה, מודיעים לכולם בלחיצה אחת ולא לכל אחד, יש לנו שני קבוצות קבוצה של קשקושים וקבוצה של הודעות, ומי שלא רוצה להיות בקשקושים יכול פשוט לפרוש, זה לא מסובך!
יש הרבה יותר אייקונים בווצאפ!!
צודק!
כמו כל דבר - אפשר לנתב את השימוש בוואצאפ למקום מאוד רע ורדוד, ואפשר להפוך אותו לדבר טוב ומועיל.
אני הרגשתי שבכל הקבוצות שהייתי בהן היה זבל, קשקושים ובזבוז זמן ולא הרגשתי צורך בוואצאפ, אז החלטתי אחרי תקופה שזה לא מתאים לי, ועם הרבה כח רצון החלפתי פלאפון!
(כמובן שהיו עוד כמה סיבות שבגללן החלפתי למקשים...)
לפי דעתי כל אחד ייעשה עם הפלאפון שלו מה שמתאים לו בצורה חכמה שתעשה לו טוב ושתתאים את רצון ה'..

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...
למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?
אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?
אתה לא חבר בתנועת נוער?
זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)
א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך?
מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?
תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.
ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...