חברים אני ממש צריכה עזרה..שאלו פרטי תדעו
יותר בסגנון שתגידו לי יתרונות וחסרונות של כל דבר ואני אחליט בסוף.. כעיקרון הופעתי כמה פעמים בכמה מקומות אבל זההיה רק בנות או ילדים קטנים.. ועכשיו קיבלתי הזדמנות להופיע מול 500 איש וזה מעורב (ולא כולם דתיים שם..) אני ממש מתלבטת אם זה בסדר ללכת ולהופיע שם מבחינת ההלכה וצניעות.. אני צריכה להחזיר תשובה עד יום שלישי.. אז בבקשה תעזרו לי מהר ותכתבו לי חסרונות ויתרונות כדי לעזור לי להחליט.. (אגב.. אני אדם ממש החלטי לגבי הכל גם דברים חשובים אבלזה לומרות שהחלטתי זה קורע אותי שאולי אני טועה..)
הופעה של מה?תהילה רבקה
של הכל.. משחק , ריקוד היפהופ וברייקאנס , ושירה ונגינהשאלו פרטי תדעו
לא הבנתיתהילה רבקה
למה עד עכשיו היה ברור לך שאת הולכת על פי ההלכה ולא מופיעה מול גברים והפעם פחות..
בגלל שזה נשמע זוהר יותר? שמחזיקים ממך יותר בגלל ההזמנה הזאת וחבל לך להפסיד?
וזה לא נשאל בטון מוכיח או משהו. באמת מתוך רצון להבין...
אני אסביר לך..שאלו פרטי תדעו
לפני שהתחזקתי אז כן הייתי מופיעה חופשי והכל.. ומאז שהתחזקתי לא כ"כ יצא לי לחשוב על זה יותר יצא לי לחשוב על זה שאני לא מופיעה בשבת.. פחות התייחסתי לקטע של להופיע מול גברים ואז ידיד שלי עקץ אותי כזה הופה מופיעה מול גברים ואז הבנתי בערך שכנראה זה בעייתי ואפילו הוא יודע..
הבנתי..תהילה רבקה
קודם כל אשרייך ממש שאת שואלת ובודקת!!
וזה אומר שאת רוצה לשמוע את דעת ההלכה בעניין?
אני בטוחה שההלכה אומרת שלא.. אבל אם זה רק הופעה אחת ויחידה??שאלו פרטי תדעו
וזהו.. אני לא אופיע מול גברים עוד פעם.. אי אפשר?
לא..תהילה רבקה
זה לא בדיוק הולך ככה בהלכה..
אסור לרקוד מול גברים בכלל. זה כמו להגיד שרק שבת אחת אני לא אשמור בתמורה להרבה שבתות שכן.
אבל למה? זה לא מאבד את הפואנטה?שאלו פרטי תדעו
כי אם התורה לא רוצה שאני ארקוד מול בנים בגלל שמירת עיניים.. הרי אם אני לא אעשה את זה מישהי אחרת תעשה את זה..(במקרה הספציפי שלי לא.. אבל בהמון דברים אחרים זה כן.. הם יכולים פשוט ללכת להופעה אחרת..)
נכוןתהילה רבקה
אבל א. זה לא רק שמירת העיניים.
וב. העניין הוא לא זה שהם יכולים ללכת להופעה האחרת. העניין הוא שאת לא חלק מהעבירה הזאת. ואני אתן דוגמא - אני לא אקנה בחנות שמחללת שבת למרות שגם ככה היא תהיה פתוחה בשבת כי אם אני אקנה בה אני אתן לו לגיטימציה להמשיך לפתוח (לעודד ידי עוברי עבירה)..
העלת נקודה יפה מאודחוני המעגל פינות

המצוות הן בעיקר בשביל עצמך [ולעם ישראל הכללי]

מאשר לסובבים אותך

לדוגמא אין אדם יכול להחסיר מממונו של חברו דבר [לא זוכר ניסוח מדויק] 

יבוא השואל ויאמר אגזול ממון חברי ונמצא שלא לקחתי כלום ואין לו מה לבוא אלי 

אלא שהמצוות הן לאדם

לך אסור לרקוד מול גברים, מה הם יעשו?

עניין שלהם ושל הקב''ה

 

ועוד דבר אשרייך שאת מחפשת את רצון ה' את עומדת בנסיון גדול 

שכרו של סכרו של אדם נקבע בראש השנה ואין לך לחשוש מהפסד

[כדברי המשנה במסכת אבות-מי שמאמין לא מפחד! לא המקור איננו מהשיר!]

יש עובדי עצמם ומקיימים רצון ה' כדי ליטול שכרם

ויש עובדי ה' ומקיימים רצון עצמם כי זה רצונו

עניתי שאני לא אופיע לפני עשר דקות מתהפכת לי הבטןןשאלו פרטי תדעו
אוי זה ממש משעשע אותי עכשיו שאני חושבת על זה אינלי בעיה לוותר על זה .. זה נלא עבירות בבום.. גם מבחינת הלבוש והשמירת נגיעה והכל. ממ. וואי לא מבינה מה היה לחשוב בכלל בנושא הזה..
וואו! אשרייך!תהילה רבקה
איך שינית את דעתך?
לא שיניתי.. רק הייתי צריכה שיחזקו לי אותה..שאלו פרטי תדעו
צדיקה! שמחה שהצלחתי לעזור תהילה רבקה
זו טעות לחשוב שאסור להופיע בגלל שמירת העניים לבניםמשה אבואב


פסדר.. אז רשום את זה גם בהלכהשאלו פרטי תדעו
רגע, וזה אומר שגם אסור לי לדגמן יותר?שאלו פרטי תדעו
ואם הבגדים צנועים אבל ה'מצב' (כאילו.. התנוחה או הפוזה.. אני התרגלתי להגיד מצב) חושני.. זה בעייתי?
אממ לדגמן זה קצת שונה ממה שאני יודעתתהילה רבקה
יש בזה כל מיני מחלוקות..
ולא בדיוק הבנתי את הכיוון אבל אני חושבת שכדאי לך "לאמץ" רב. תשאלי אותו את כל השאלות, תספרי לו את הבעיות ובעז"ה.. כי אני אולי יכולה להגיד לך מה שאני יודעת אבל רב יודע הרבה יותר וגם יכול לפסוק לך (כל זה רק במקרה שלאבא שלך אין רב..)
יש לאבא שלי רב שהןא הולך לפיו אבל לי זה קצת קשהשאלו פרטי תדעו
ללכת לפיו ואפילו נוטה אל הבלתי אפשרי.. הוא ממש מחמיר לטעמי
ניסית לשאול אותו לדעתו בנושא?תהילה רבקה
(לא לבקש ממנו שיפסוק לך, רק את דעתו)
אני מעדיפה שלא לשאול דיעה ןאז ללכת לפי הרב נוח לי.. אם הואשאלו פרטי תדעו
יאמר ככה אני אעשה.
ההלכה פוסקת במאוד פשטותחיספיקלה

את כל העסק הזה ממש לא קשה להבין הילכתי השאלה כמה ההלכה מענינת אותך

בקשר לדגמןמ"ג

אני לא חושב שיש בעיה כי יש הרבה נשים דתיות שמדגמנות... 

זה לא משנה.הכל מאת ה'

התשובה כי יש הרבה נשים דתיות שמדגמנות.

נו ו... מי אמר שזה מותר?

שבוע שעבר באחד השרשור הבנתי אתזה

זה שיש אנשים שומרי תורה ומצוות במקום מסויים לא מביא לי איזושהיא

פריוילגיה שזה באמת מותר.

 

בכל מקרה ,אולי כן אפשר להתיר דוגמניות צנועות,

אבל גם באישה צנועה אסור לבחור להסתכל.

 

אבל,אם רק נשים רואות אז מותר. (זאת רק אימרה שלי,אני לא פוסקת,ולא ברמה של פסיקה.אז לא לסמוך עליי . (:

העניין של 'כי הרבה'תהילה רבקה
ממש לא גורם לזה להיות מותר.
גם הרבה אנשים רוצחים.. זה לא תירוץ. אולי זה אומר שיש להן על מי לסמוך אבל זה לא אומר שבגלל זה אפשר.
בלדגמן יש מחלוקת. יש בעייתיות מסויימת.
צריך לבדוק לעומק את הנושא, לשאול רב ולפי זה לראות איך נוהגים.
ברור שאסור לאשה לדגמן מול גברים. זו גמרא מפורשת שאסורלעד חיה בלבבנו

ללכת אחרי אשה , או להסתכל אפילו באצבע של אשה.   לדגמן מול נשים זה משהו אחר , ואפר לשאול תלמיד חכם אם זה ראוי.

...ט1
אין מקום בכלל לדון ביתרון וחיסרון...
ככה ההלכה ככה נוהגים..
טאדאם!! זה הסיבה לחזרה בשאלה בציבור הדתי..שאלו פרטי תדעו
שלא נותנים תשובות.. אומרים ככה ההלכה אז זהו.. אבל לפעמים זה טוב טיפה להסביר את ההגיון שמאחורי ההלכה לפחות שככה אנחנו רואים אותו..
זה באמת הבעיה לחזרה בשאלה בציבור הדתי..סתמישוו
שרוצים תשובה להכל בלי להבין את העיקרון.
אינלי בעיה שאנשים רוצים תשובות, רק צריך לדעת את העיקרון.. העיקרון הזה שהסיבה הראשונה להכל (ואגב, היא גם הסיבה הכי אמיתי שיש) זה שה' אמר.
ואם מבינים את התשובה, אז זה עדיין כי ה' אמר ועושים ככה. וגם אם לא מבינים ת'תשובה, אז זה עדיין כי ה' אמר וצריך לעשות ככה..


ולא לכל דבר יש תשובה.
ליתר דיוק, לכל דבר יש תשובה. אבל חוק שנקבע בחוכמה אלוקית לא תמיד יכול להיתפס ולהיות מובן ע"י חוכמה אנושית.. זה העיקרון. מפה, אפשר להתחיח לשמוע תשובות להכל.



וחוץ מזה, מחילה מכבוד הפורום הזה.. אני לא יודע כמה אנשים יש בפורום פה שכרסיהם מלאה בש"ס ובפוסקים.. אני בטוח לא.
אחלה.. אז מצוין, יש לי את הבסיסשאלו פרטי תדעו
ומה הלאה? צריך משו שיבסס את הבסיס.. להבין את העניין..
זה כמן שאני אגיד לך שהומו זה פסיכולוגי (וזה באמת פסיכולוגי) ןאני לא אסביר לך.. אז יופי ישך את הבסיס אבל מה הלאה? צריך גם לבסס את הבסיס קיצור
מה שמבסס את הבסיס זה אמונה.סתמישוו
ועוד כמה דברים.. אבל לא כזה משנה כרגע.
וזה שמתחתי כתב.. מ"ג.
ואולי יש עוד תשובות, לא יודע.. אבל זה נראליי העיקר

ואל תהיי כ"כ בטוחה שהומואים זה פסיכולוגי.. יש מחלוקות לגבי זה.
אולי לחלק זה ככה ולחלק זה מולד..
..שאלו פרטי תדעו
סבבות אז הבסיס זה האמונה .. ואז שמים את התקרה של זאת ההלכה וככה ה' אמר ואז צריך לבנות את הקירות שיחברו בין התקרה לבסיס כדי שלא יפלו..
אם את רוצה לראות את זה ככה..סתמישוו
טוב, אני מזהיר.. זה ארוך!
את יכולה להנהן עם הראש ולעשות כאילו קראת את זה

למרות שזה לא בדיוק מה שאמרתי.
מה שמבסס את הבסיס (אם לקחת את זה בתור בית..) אז האדמה, היסודות, זה האמונה.
הריצפה של הבית, שהיא מונחת על זה.. שזה הבסיס, זה לדעת שה' יודע הכל, אנחנו אולי חושבים שאנחנו יודעים הכל, אבל זה לא נכון.. הקב"ה יודע הכל, אנחנו יודעים קצת מאוד..ואם ה' אמר אז ה' צודק, גם אם אני לא מבין את זה..
מה שסוגר את כל העסק זה ההלכה. מתוך כך שאני יודע שה' צודק ושיש פה חכמה אלוקית, גם אם אני לא מבין את כולה.. אני מקיים את ההלכה. וזה התקרה של הבית.
הסיבה האמיתית ביותר לקיום ההלכה היא העניין הזה שזה מה שה' אמר, ולכן זה נכון, ויש פה חכמה אלוקית.. זה הקירות וזה מה שמחבר בין הריצפה לתקרה! זה שה' אמר את זה.. ואם ה' אמר והחליט שככה צריך לעשות, שיהודי יקיים תרי"ג מצוות וגוי יקיים 7 מצוות, אז ככה צריך לעשות .. כי ה' אמר.
עכשיו.. אם את רוצה להבין גם קצת יותר מזה ולמרות שיש פה חכמה אלוקית, את רוצה להכניז את זה למוח עם החוכמה האנושית שלך.. גם את זה אפשר (בידיעה שברור שלא את הכל אפשר להבין, כי שכל אנושי לא יכול להבין את כל החוכמה האלוקית האינסופית).. וזה.. תקראי לזה, הצבע שעל הקירות או עוד איזה עמוד תומך לקירות, שהוא הופך את הקירות ליפים יותר, חזקים יותר.. אם יהיה לנו רק את העניין של להבין, לא נצליח להקים ת'בית.. רק אם ה-להבין יהיה בתור עוד משו, אז כן.. ואז הבית יהיה עוד יותר חזק..


לדעת את טעמי המצוות זה חשוב.
אבל צריך לדעת שהטעם הראשון זה כי ה' אמר.
למה?
כי אם אנחנו נבסס את קיום המצוות שלנו רק לפי מה שבא לנו, אז זה לא נחשב קיום המצוות.. כי אז אתה עובד את עצמך, אתה לא עובד את ה' (אפילו יש לרב קוק פסקה על זה)
ולכן, למשל, גר תושב זה גוי שיכול לגור בארץ רק אם הוא מקיים 7 מצוות, אבל מתי? כשה-7 מצוות שהוא מקיים זה כי ה' אמר.. ולא כי הוא החליט שזה אחלה חוקים.
תורת משה אמת. היא לא משתנה. ולכן המצוות לא משתנות. אם נקיים את החוקים לפי ההבנה שלנו, אם יום אחד נוכל לקום ולהגיד שאסור לרצוח, ויום אח"כ נקום ונגיד שבכלל אין בעיה לרצוח..

לא חסר מה להוסיף על זה.. (אני גם לא בדיוק קיצרתי)
כתבת יפה מאוד..נחל

רינת, זה בערך מה שניסתי בזמנו להסביר לך בעניין של חב"ד..

@רעיה123

אבל זה לאו דווקא חב'ד.. זה היהדותסתמישוו
חח,אני יודעת לקרוא..נחל

הבנתי, ועדיין כתבת יפה מאוד.

 

וזה מתקשר למה שאמרתי לה יומאחד

ב"ה!סתמישוו
אם לא היית יודעת לקרוא.. בגילך.. זה היה קצת חשוד
למרות שר' עקיבא התחיל ללמוד לקרוא ולכתוב רק בגיל 40.. (כנראה שאז לא היה חוק חינוך חובה..)

טוב, בכל מקרה.. תודה !
מאיפה לך הגיל שלי? נחל

חח, סתם..

 

ובכיף

קראתי.. אז איך תסביר את זה שיש אנשים שמאמינים ב-ה' אבל עדייןשאלו פרטי תדעו
לא מקיימים תורה ומצוות?
יש הרבה סיבות,הכל מאת ה'
וכל אחד והוא באופן הפרטי שלו ,והקשר שלו עם ה'.
יכול להיות שמאמינים,אבל החברה לוחצת,קשה להם,עוד לא הכירו בערך של שמירת מצוות.
יש כאלה שבשבילם מספיק להם רק להאמין.

יש הבדל בין אמונה לשמירת מצווות.
אמונה-זה אימון שרוכשים,ויש לה דרגות,ולא משנה עם האדם מחלל שבת או לא ..ישלו אמונה בה'? הוא נקרא אדם מאמין.
ושמירת מצוות-זה קיומם.
מי שמאמין צריך גם לקיים את המצוות שה' שאתה מאמין בו ומבקש ממך.
עכשיו תגידיי זה לא יכול להיות,כי מי שמאמין בה' צריך לקיים תציווים של ה' נכון?
אבל כל אחד והסיבות שלו,ואם יש כאלה והרבה,זה לא אומר שזה בסדר בכלל.
צריך גם להאמין וגם לשמור מצוות.

חייב את שתייהם,כי בלי אמונה..איך יקיימו מצוות? מה הם יקיימו בשקר ..

אם יש כאלה שמאמינים ולא מקיימים מצוות,זה עניין שלהם,ושוב כל אחד והסיבות שלו,נכון שזה בכלל לא בסדר,אבל מה לנו לעשות?
קודם נשמח בזה שלפחות אמונה ישלהם,
כבר ישלהם בסיס אייתן.
ושאר המצוות-זה לא תלוי בנו.
שאלה טובה.. לא נכנסתי להם למוחסתמישוו
הם פשוט כנראה לא מבינים בדיוק מזה היהדות.
היהדות זה גם דרך חיים, זה לא רק אמונה בלב..
אנשים צריכים לחיות יהדות, לנשום יהדות..
יש כאלה שחושבים ש'רחמנא ליבא בעי' אז הם חושבים שלא צריך לעשות מצוות כי ה' רוצה את הלב .. (אנשים שאומרים.. אני דתי בלב, אז יופי. שכוייח, גם זה חשוב. אבל זה לא הכל. זה נכון שהדיבר הראשון הוא אנוכי ה' אלוקיך.. אבל יש עוד מצוות) זה כמו שאחד יגיד שהוא יודע כמה זה 1+1, יופי.. שכוייח.. עם הידע הזה לא תוכל לקבל עבודה ופרנסה.. אז שכוייח שיש להם את זה, חסר להם דברים אחרים.


אני לא יכול להסביר מה עובר להם בראש
או שהם לא יודעים שצריך, או שהם פשוט נופלים בזה.. ולפעמים זה כי קשה לאנשים.

אני לא יכול להסביר איך זה שיש בן אדם עם כיפה על הראש ומאמין בה' שהולך לרצוח אנשים.. לא מבין, לא יכול להסביר.. יש הרבה דברים שאני לא יכול להסביר.

וגם הכל מאת ה'.. יפה כתבת.
ההלכהמ"ג

ההלכה פוסקת ככה -בגלל שלבת ישראל זה לא צנוע להופיע מול גברים- כי זה מושך את העיניים ומגיע לידי הרהורי עריות.

לא מסכימה איתך..ט1


לא זאת הסיבהירא ורך לבבאחרונה

ואם מישהו יחפש תשובות בד"כ הוא ימצא.

טוב אז....אבטיח מלון

יש לך עקרונות, אל תוותרי על העקרונות שלך בגלל ריקוד. אני יודעת שאת מאוד רוצה, אך תביני שזהו ניסיון, וכאן את עומדת במבחן קטן מול עצמך האם חשוב לך או לא. את צריכה להחליט לבדך מה את רוצה, אך תזכרי שיש לך עקרונות. על כל מקרה במה שלא תבחרי, בהצלחה!

למה כולם מדברים על עקרונות?שאלו פרטי תדעו
אין לי שום עקרון שכזה ואף פעם לא חשבתי על זה.. עכשיו שהבנתי מה אני רוצה ואיך אני רוצה אז כן - זה עקרון.. אבל זה לא היה עקרון לפני זה זה ממש משעשע אותי לשמוע אנשים אומרים את זה
יש לך עקרונות, של הלכה וצניעותאבטיח מלון

נתחיל בזה שאת כתבת את זה

גם העובדה שאת מתלבטת, זה אומר שיש לך עקרונות שעכשיו את עומדת במבחן מולם.

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך