כי החרדים מתנגדים לזה אז יכול להיות שכן קיימת בעיה ?
שאלה :נערה אחת
כי החרדים מתנגדים לזה אז יכול להיות שכן קיימת בעיה ?
לא שמעתי על זה שחרדיםציקציק
אני בקיאה מאד בעולם החרדי ואוכל לענות לך באישיזריחה
למה שיהיה בעיה?סתמישוו
הם אומרים את זה כי בעיניהם חצאית ג'ינס זה זול ולא מכבד.ענבל
אין בעיה הלכתית ללכת עם כזאת.
לטענתם גם חצאית ארוכה זה מזלזל ולא מכבד.
כי לטענתם גינס זה חוקות הגויים,אבלהכל מאת ה'
חצאית עם קרעים-ברור שזה לא מכובד.
כל עוד החצאית צנועה הכל בסדר.
ניראה לי שאת טועהצהובה
אף אחד לא טוען שגינס זה חוקות הגויים,היום זה לא אופנתי ככ.
זה בגלל שזה משופשף כזה אז זה כאילו זול ולא מכבד כנל לקרעים.
"חוקות הגויים" זה טענת החרדים:הכל מאת ה'
לאחרונה נכנסו בבתים החרדיים ובחנויות בשכונות החרדיות, חצאיות, שמלות וחלוקים העשויים מבדים הקרויים-
ג'ינס.
"בגדי ג'ינס" שהוא לבוש זול ובזוי, מביע מגמה של פריקת עול, וירידה דרסטית של המוסר. סוג בגד זה הפך לבגדם המיוחד של הנוער החילוני, הבועט בכל המוסר והולך אחרי שרירות לבו הרע.
בגדי הג'ינס מופיעים בצבעים שונים, כגון: גווני הכחול, שחור, אפור והמשופשף, שעבר עיבוד במכונות מיוחדות כדי להסיר צבעו, ובא להביע תוספת של פריקת עול, הפקרות ופריצות.
ותורתנו הקדושה הזהירה אותנו לא ללכת בחוקות הגויים ולהתדמות להם, שנאמר: "ובחוקותיהם לא תלכו: וכן כתוב: "השמר לך פן תנקש אחריהם". ולשון הספרי (פסקא פ"א) "השמר"- בלא תעשה. "פן"- בלא תעשה. "תנקש אחריהם"- שמא תדמה להם ותעשה כמעשיהם ויהיה לך למוקש. שלא תאמר הואיל והם יוצאים בארגמן אף אני אצא בארגמן, הואיל והם יוצאים בפלוסין, אף אני אצא בפלוסין, והו מין ממני כלי זיין הפרשים.
ולכן אסור ללבוש בגדי ג'ינס, והמוכרים עוברים גם על הלאו של "ולפני עיוור לא תתן מכשול" ומחטיאים את הרבים.
הנ"ל נכתב ע"פ הוראת ופסיקת הרבנים הגאונים:
הרב ש.ה. וואזנר הרב בן ציון אבא שאול
הרב מ.ז. לוריא הרב ש. זילברשטיין
הרב נ. קרליץ הרב ש. בעדני הרב
ש.ז אוירבך הרב י.ש. אליישיב
המקור הזה נכון,קראתי עלזה בספר מראות הצובאות,ובת ישראל,הבאתי את נימוק החרדים לגינס.
וואלה,לא ידעתי,תודה!צהובה
כי זה לא מכובד.יאירוש
כי זה רחובירוצה מעבר
על פי מה שאני יודעחופש גדול
החרדים מתנגדים להרבה דברים שהדתיים הלאומים מתירים
*החרדים מחמירים בהרבה דברים שהדת"ל מתיריםנער גבעות מצוי
עיין שו"ע או"ח ס כ"אאויערבך
סימן ס' סעיף כ"א?נער גבעות מצוי
בכל מקרה, ישנן הלכות שבהם החרדים מחמירים ולא הדת"לים מקילים.
וישנן הלכות שבהם הדת"לים מקילים ולא החרדים מחמירים.
את יכולה לשים כל חצאית שתרציטיפה של אור
אם הן הולכות עם חצאית גינס יש לי פקפוק ברמת חרדיותן.רוצה מעבר
זה לא נכון.הכל מאת ה'
כל עוד החצאית צנועה הכל בסדר.
גם גינס.
חרדיות לא הולכות בדרך כלל עם גינס,כי זה חוקות הגויים ועוד כמה טעמים שהזכירו פה.
וגם בגלל שזה התקנון שלהם ומי שחורגת נחשבת חרדית מודרנית או לייטית כמו בדתי לאומי.
אבל זה לא נכון
גם מבחינה צניעותית,דתי,הלכתית .ולא משנה את הרמה דתית של הבת.
זו אך ורק נורמה שמקובלת.
זה כמו שאני אגיד שיש נורמה בציבור החרדי,לחבוש כובע על הראש,ומי שחורג נחשב פחות טוב,
זה ממש לא נכון.
הלכתית מותר ללכת בלי כובע-אז זה בסדר גמור.
איך שמכנים ירידה בדת או ירידה ברמת דתיות,בגלל חצאית,זה אך ורק איך ש*החברה* תופסת.
וזה לא נכון.
למה פקפוק ?טיפה של אור
שום רע רק-רוצה מעבר
שחרדיות לא הולכות עם גינס, ואם ראית חרדיה עם גינס ספק יש לי עד כמה היא חרדיה זה הכל.
ודיברתי על חרדיות, לא על מגזרים אחרים.
בקשר לצמודה..עב מזיל מים
אם הבעיה היא בעצם צמודה אז מה ההבדל בין גינס לחצאית בסיס? זה צמוד וזה צמוד...
יש גם חצאיות גינס רחבות.הכל מאת ה'
נכון ,לא אמרתי שאין .טיפה של אור
שירשרתי לעב מזיל מיים.הכל מאת ה'
סליחהטיפה של אור
אין הבדל , גם חצאית בסיס צמודהטיפה של אור
אז סורי לבשרעב מזיל מים
אבל רוב החרדיות שאני רואה ביום יום הן עם חצאית בסיס ולא מתחת לשמלה..![]()
לא מחייבתפוחית
נמחק לי..עב מזיל מים
ככה שלהן יש את הצמוד ולנו יש אם הם רואים משהו רע בגינס שיתחילו קודם עם הבסיס בעיה שלהם לכל מגזר יש את 'הבעיה ' שלו
ראית חרדיות עם חצאית בסיס צמודה?טיפה של אור
אז כנראה לא ראית חבדניקיות
נחל
אבל תקשיבו רגע,
לכל אחד והשאיפה שלו.
שלנו, לא ג'ינס. אבל לא אומר שאנחנו 100% בצניעות..צמוד ושכאלה.
אפחד לא מושלם.
זהו.
((חרדים מתנגדים להרבה דברים משום "מנהג אבותינו בידינו"כי אין פיסבוק
שזה תכלס, לא עשו את זה פעם, מפחדים שיגרור לתרבות החילונית וכי לאף אחד אין אומץ ללכת נגד המגזר...
הלכתית זה צנועמושיקו
החרדים לא הולכים עם זה כי יש לבושים שהרבה יותר ללכת איתם במקומות מסוימים שיכולים להוריד מהדרך.
לכן שומרים על קוד לבוש שמתייג בשביל שלא יהיה נח ללכת למקומות כאלו
בוודאי שאין בעיה זה שהחרדים מתנגדים זה עניין אחר ושולימשה אבואב
יש חרדים שמתנגדים לחצאית ארוכה עד הרצפה..השתיקה שלי
תלוי איך את משייכת את עצמךתפוחית
אם את במקום שלא מקובל ללבוש בו אז זה יבלוט ולא יהיה צנוע בליהשתיקה שלי
קשר..
יש בג'ינס בעיה מסויימת..צמאה לך נפשי!!
בדר"כ ג'ינסים מאוד צמודים.
אבל לאט לאט אם השנים יש יותר מודעות לעניין הצניעות ומייצרים חצאיות בגזרה יחסית רחבה וצנועה.
(ולפי דעתי זה לא פחות יפה, אדרבה- הרבה יותר יפה והרבה יותר מכובד!)
ובקשר לחרדים- אז מה? גם יש זרמים מסויימים של חרדים שמתנגדים לעלייה לארץ ישראל. או מתנגדים לצבא. (כמובן שאלו שמבוקר עד ערב יושבים ולומדים תורה, זה מצויין וזה רצוי! מדובר על בחורים שלא יושבים מבוקר ועד ערב או במקרה היותר קיצוני- פשוט מתבטלים.)
לכל אחד יש את דעתו שלו, ולכל מגזר יש את ההשקפות שלו ואת דעותיו שלו.
העיקר שזה לא נוגד את ההלכה
בתור אחת שלומדת בחרדי אני יכולה להגיד לך שגםנשגבת מבינתך
על גינס ארוך עד הריצפה מעיפים
אני לא חושבת שהם פוסלים את זה בגלל שזה ג'ינסיהודיה בנשמה
אלא פשוט בגלל שבד''כ זה צמוד...
הם כן פוסלים את זה בכלל שזה ג'ינסאיןשמותפנויים
לא תלכו בחוקות הגוים...ט1
זה מתחיל מעצם מקורו של הבדמי שאני
ההסבר הראשון תמיד היה: המטרה שלשמה נוצר הבד.
המטרה שלו היה לשמש פועלים. חיפשו בתקופות בד שיהיה חזק דיו כדי של יהרס במהלך עבודתם הסזיפית של הפועלים והבד שנוצר הינו הג'ינס..
המטרה של יצירת הבד הינה מטרה שאינה מכבדת ולכן גם עצם לבישתו אינה מכבדת את בעליה.
סוד קטן:יאירוש
השטריימלים נועדו לחמם את הראש בארצות הקרות. אולי לבשו אותם גם בשביל להראות כמו הגויים. בטוח שהם לא "לבוש יהודי" או משהו כזה. אברהם אבינו ומשה רבנו לא היו עם שטריימל. אם החרדים עוסקים במקור הג'ינס, כדאי שיקדישו קצת מחשבה לזנבות שהם לובשים על הראש שלהם.
לא אמרתי שהם צודקים...מי שאני
זה סתם בשביל להראותיאירושאחרונה
שהם לובשים הרבה דברים "לא מכובדים", אבל רק לחלק הם מתייחסים.
אפרופויוני

הו זה טוב. זה ממש מסביר.שִׁירָה
מצחיק לשלוח את זה ככהירא ורך לבב
מתוך אייפון...
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילהאחרונה
שלוםטאטע מלך העולם
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
אמממטאטע מלך העולם
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
בד"כ זה כן סותריהודי חסידי
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
כן...יהודי חסידי
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
וואי תודה!טאטע מלך העולם
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...
בדידותהרשפון הנודד
למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?
לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.
אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?
אתה לא חבר בתנועת נוער?
זה לא זההרשפון הנודדאחרונה
זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)
...הרמוניה
א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך?
מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?
תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.
ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...
