אמרתי לו (כמו כל מבוגר נורמאלי ): כשתגדל תבין...
ואז לשבתי לעצמי כמה רוסים באמת אפשר להכנים למעלית סגורה? לכן החלטתי להפנות לפה את השאלה החשובה הזו מתוך מחשבה שאוכל לקבל כאן תשובות הכתובות בחוסר טעם משווע
תודה על תשומת הלב
יש הסוברים עד ח' כמקובל בחוקי עקו''ם
אבל מקובלנו תורה למשה מסיני עד ג' ואינני יודע טעמו
שאינך יודע טעמו והלוא כל בר דעת יודע את מאמר מדרש רבאכ שאמר: ד' בני רוסיה הנכנסים למלית מעלה עליהם הכתוב כאילו נכנסו ג', כמאמר הפסוק: "עגלה משולת ומעלית משולשת ואיל משולש" מאי מעלית משולשת? אם תאמר בעלת 3 צלעות, הרי מעלית חייבת להיות בעלת סכום זויות של 360 מעלות (עיין בני גורן,שם) אלא מאי משולשת שנכנסו אליה שלוש רוסי.
ויש עוד מה לפרט כאן אך לא ארחיב מפני קוצר היריעה.
בברכת אמור מעט ואכול הרבה
שני ישרים יוצאים מקודקוד הכדור עד קו המשווה
כך שהזווית הנוצרת בחיתוכם הינה 180
אזי סכום הזוויות במקרה כזה הוא 360
אולם כך שמעתי בשם רבינו אוקלידס הגדול
ששני ישרים היוצרים בחיתוכם זווית של 180 מעלות כישר אחד הווי
ועל כן לא מדובר אלא בקירוב טוב כרצוננו ל180 מעלות [ועיין טוב באינפי 1]
ומכך יוצא שהזווית התיאורטית הינה 180 מעלות
בעוד שהזווית הטכנית היא משהו הקירוב של 179.99999999
ועל כן לא קרי בה ישר אלא כשני ישרים שונים הווי
ועוד היה הווה אמינא לומר שדברינו היו בגדר לאו
כדיברי הפאר ''בלילה לא עושים חשבון''
וראינו שנפסק כך להלכה לפני שרשורים מספר
אלא שיש לתרץ שהיה זה מוקדם בערב כדברי מאמר המשורר "עד חצות-הווי ערב"
והיקש לדבר כתיב התם "תל אביב אחרי חצות" וכתיב הכא "בלילה וכו'"
בא ללמד שלא נגזרה הגזירה אלא לאחר חצות
וכידוע ומפוסם שחצות הווי00:00 ואנו שחנו (לשון שיחה) בדברי החשבון קודם לכך
ועיין שעת שרשורינו
בברכת המושל במ.ש.ל יהיה בסדר....
אם העבודה נמצאת במעלית אין מעלית
אם העבודה לא נמצאת במעלית אין רוסים
הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,
מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.
העונה להגדרות הצניעות ?
אפשר פילאטיס ולא זומבה
כמובן.
ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר
לזוג, הליכון זוגי
נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג
הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש
הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים
של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה
יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם
האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא
על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת
כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים
בגרויות חורף פטור מלספור
והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים
וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה
אנחנו נשארים אחרי היסודי
אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר
בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל
על כן צריך לספור הכל
הרמוניהאחרונהאתם שטוניקים גאוניים
פעם היינו חברות;)
מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.
בשביל הלא מעודכנים
יש לכם ממנו זכרונות טובים?
יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?
תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")
@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?
אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?
זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.
יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד
אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.
אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר
זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.