כמה רוסים אפשר להכניס למעלית?משועמם...
שאל אותי נער פוחז ובן בליעל: "כמה רוסים נכנסים למעלית כאשר היא סגורה?"
אמרתי לו (כמו כל מבוגר נורמאלי ): כשתגדל תבין...
ואז לשבתי לעצמי כמה רוסים באמת אפשר להכנים למעלית סגורה? לכן החלטתי להפנות לפה את השאלה החשובה הזו מתוך מחשבה שאוכל לקבל כאן תשובות הכתובות בחוסר טעם משווע
תודה על תשומת הלב
מחלוקתחוני המעגל פינות

יש הסוברים עד ח' כמקובל בחוקי עקו''ם

אבל מקובלנו תורה למשה מסיני עד ג' ואינני יודע טעמו 

כיצד אתה יכול לומרמשועמם...

שאינך יודע טעמו והלוא כל בר דעת יודע את מאמר מדרש רבאכ שאמר: ד' בני רוסיה הנכנסים למלית מעלה עליהם הכתוב כאילו נכנסו ג', כמאמר הפסוק: "עגלה משולת ומעלית משולשת ואיל משולש" מאי מעלית משולשת? אם  תאמר בעלת 3 צלעות, הרי מעלית חייבת להיות בעלת סכום זויות של 360 מעלות (עיין בני גורן,שם) אלא מאי משולשת שנכנסו אליה שלוש רוסי.

ויש עוד מה לפרט כאן אך לא ארחיב מפני קוצר היריעה.

 

 

בברכת אמור מעט ואכול הרבה

הרהרתי בדבריךחוני המעגל פינות
ותוהה אנוכי האם רבינו איננו יודע שקיים משולש בעל360 מעלות
והרי כבר כתבו גאוני עולם שמשולש כזה יתכן גם יתכן בגאומטריה תלת מימדית של כדור
ובתנור מספיק חם
אלא שיש לדחות הטעם האחרון כיוון שידוע שרוסים לא יכנסו למשולש חם (ועיין דלית אל כרמל) אלא יעדיפו למוסרו
ונשארנו בטעם קמא

בברכת אהבת ישראל התורה והאוכל
הקטן יהיה בסדר....
לאחר מחשבה רבהמשועמם...
הגעתי למסקנה שהמשולש שכבודו מדבר עליו הוא בעל 270 מעלות שכן כל זווית בו שווה ל90 מעלות...
ובעניין זה שרוסים לא יכנסו למקום חם כבר שנינו בברייתא: ההוא שונרא יתיב קמיה דהאי תורא. א"ל: האוכל פרפראות וגוזלות בין השמשות פטור מן הערלה או דלמא חייב למול עורלתו?
מאי? תיקו
וכבר דרש ההוא משמו בשם אביו: אל תקרי שונרא אלא רוסי הנכנס למשולש חם בין השמשות
בהקשר למשולשחוני המעגל פינות
עבר עריכה על ידי יהיה בסדר.... בתאריך כ"א בסיון תשע"ו 12:23

שני ישרים יוצאים מקודקוד הכדור עד קו המשווה

כך שהזווית הנוצרת בחיתוכם הינה 180

אזי סכום הזוויות במקרה כזה הוא 360

אולם כך שמעתי בשם רבינו אוקלידס הגדול

ששני ישרים היוצרים בחיתוכם זווית של 180 מעלות כישר אחד הווי

ועל כן לא מדובר אלא בקירוב טוב כרצוננו ל180 מעלות [ועיין טוב באינפי 1]

ומכך יוצא שהזווית התיאורטית הינה 180 מעלות

בעוד שהזווית הטכנית היא משהו הקירוב של 179.99999999 

ועל כן לא קרי בה ישר אלא כשני ישרים שונים הווי

 

ועוד היה הווה אמינא לומר שדברינו היו בגדר לאו 

כדיברי הפאר ''בלילה לא עושים חשבון''

וראינו שנפסק כך להלכה לפני שרשורים מספר

אלא שיש לתרץ שהיה זה מוקדם בערב כדברי מאמר המשורר "עד חצות-הווי ערב" 

והיקש לדבר כתיב התם "תל אביב אחרי חצות" וכתיב הכא "בלילה וכו'"

בא ללמד שלא נגזרה הגזירה אלא לאחר חצות

וכידוע ומפוסם שחצות הווי00:00 ואנו שחנו (לשון שיחה) בדברי החשבון קודם לכך

ועיין שעת שרשורינו

 

בברכת המושל במ.ש.ל יהיה בסדר....

לאחר גירודים אין ספור בפדחתימשועמם...
אני נאלץ להודות שניצחתני בויכוח ולכן מהיום אני מתכנן להורות לכל מאמיניי את הדבר הבא: משולש הנמצא על מעגל שווה שוקיים כאשר סכום צלעותיו שווה לסכום זוויותיו של המשולש אזי ראשו של המשולש יהיה שווה לכ179.99999999 מעלות צלזיוס ע פי שביארת יפה
וכמובןמשועמם...
יש נפקא מינה גדולה מאוד בעניין לגבי אפרוחים שנולדו מביצה עגולה בצורת משולש אך זה כבר הודעה לשירשור אחר

בברכת אל תהי בז לכול מאכל שאין אתה יודע טעמו של שרימפס (אני מקווה )
מוזרים....אנונימי (2)
זה הקטע של הפורוםמשועמם...
תלוי אם הם רוסים מאד עבודה או לא ואם העבודה נמצאת במעליתמשה אבואב


אם כן מהמשה אבואב


אם הם רוסים עבודהמשועמם...
..משה אבואב

אם העבודה נמצאת במעלית אין מעלית

אם העבודה לא נמצאת במעלית אין רוסים

 

לאחר התלבטות קשה הגעתי למסקנהשאגאחרונה
אם המעלית סגורה הרוסים לא יכנסו לתוכה כדאמר רבי לובי "אין הרוסי נכנס למעלית אלא בשני מצבים או כאשר היא פתוחה או כאשר מתקנה"
איני? והא ראינא דמאבטחתא נכנס למעליתא
לא קשיא הא ברוסי הא בשאר עמא
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך