האם אתה הולך להתנדבות של נוג"ה? ואם יהיה נפרד תבוא???
(נא לענות קודם בציניות ואז באמת)
האם אתה הולך להתנדבות של נוג"ה? ואם יהיה נפרד תבוא???
(נא לענות קודם בציניות ואז באמת)
ולא נותן תשובה מנומקת וארוכה???????
וז"ל:
נשאלתי גבי התנדבות של נוג"ה, האם אבוא, ומה הדין באם ההתנדבות תהיה נפרדת.
והנה, חיפשתי רבות מהו אותו נוג"ה המובא בשאלה, ולא מצאתי לו חבר בש"ס ופוסקים. ושאלתי את הרב גוגל שליט"א והשיב דזהו פורום נוער וגיל ההתבגרות. ואי הכי, לא נהירא לי השאלה דיה, דהרי מי העלה בדעתו הו"א שנערים ונערות יתנדבו יחדיו? וכי בפושעי ישראל עסקינן?!
ומש"ה נראה לענ"ד דפירוש נוג"ה אינו כמו שכתב הרב גוגל שליט"א שם, אלא פירושו אחר, ולא ידוע.
ועל כן מחזיר אני את מכתבי בשאלה לכת"ר השואל, מה פירוש נוג"ה דכתב בשאלה.
הדורש שלומך,
ומברכך בברכת התורה ובברכת הדיוט,
הרה"ג שליט"א.
השאלה הרי עוסקת בהתנדבות ולכן נוג"ה זה כנראה נוטריקון ל
נשים
וגברים
המתנדבים
אי לכך ובהתאם לזאת נראה שכל המפעל הנ"ל בנוי על שילוב של נשים וגברים ולעל כן יש להתיר מוסד זה כי כנראה בהקמתו מצאו על מי לסמוך וכי נגזור גזרה חדשה?
ותמה עד מאוד! וכך כתב:
תמהני טובא על דבריו של זה!
חדא, היאך כת"ר מוציא לעז על הראשונים וכותב מסברא ובלי שום מקור או אסמכתא שזו התנדבות מעורבת, ולא ראה לנכון לדונם לכף זכות ותימה לי עד מאוד.
ועוד, מי שמע כזאת?! אטו משום שבהקמת מוסד סמכו המקימים על אי מי, אנו לא נשמור על גדרי ההלכה? וצניעות מה תהא עליה? לא לחינם כתב מרן בשו"ע דצריכא להתרחק מן הנשים מאוד מאוד. ודו"ק.
ושוב מחזיר אני את שאלתי לשואל הראשון, כת"ר, הגר"מ אבואב, שיפרש לנו מהו אותו נוג"ה דכתיב בשאלתו, ויוציאנו מן הספק.
הדורש שלומך,
ומברכך בברכת התורה ובברכת הדיוט,
הרה"ג שליט"א.
בטעות שלחתי לכאן את השאלה כי דימיתי בנפשי שיש כאן מעט מגורי האר"י אולם נוכחית לדעת שיש כאן בעיקר אשכנזים שלא מבינין בקבלה
כי נוג"ה הוא נוטריקון של נורא וגדול ה' אשר היא אימרה עמוקה שמחברת בין המלכות לנצח בשילוב הספירות העליונות והתחתונות כמובן שהבאתי רק את קצה קצהו של העניין ופשוט אין זה המקום והזמן להאריך בדבר
כולכם ברוכים!!!
ואמר שאינו מסתדר בשאלתו הראשונה. ששם דיבר על התנדבות שאינה נפרדת, ואין הדבר מתאים לנוג"ה כפי שכתב הגר"מ אבואב בד"ה סליחה.
ועל כן הרה"ג אמר לי לבקש מכת"ר הגר"מ אבואב שיפרש את הודעתו הראשונה.
הבנתי ממקורבי שהרירו"ל לא מגורי האר"י ואפילו לא מקובל אלוקי ספרדי ובודאי שהודעה זו יבין רק מי שנכנס לפרדס ולצערינו הרירו"ל אינו כזה ועל כן אמרת אחכמה והיא רחוקה ממך


שאג
ירא ורך לבבהרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,
מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.
העונה להגדרות הצניעות ?
אפשר פילאטיס ולא זומבה
כמובן.
ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר
לזוג, הליכון זוגי
נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג
הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש
הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים
של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה
יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם
האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא
על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת
כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים
בגרויות חורף פטור מלספור
והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים
וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה
אנחנו נשארים אחרי היסודי
אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר
בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל
על כן צריך לספור הכל
הרמוניהאחרונהאתם שטוניקים גאוניים
פעם היינו חברות;)
מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.
בשביל הלא מעודכנים
יש לכם ממנו זכרונות טובים?
יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?
תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")
@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?
אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?
זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.
יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד
אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.
אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר
זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.