תמה אני איך לא דנו בסוגיה זו.משה אבואב

כאשר אני משחק תופסת עם פעוטות ואני תופס אז יש לי דין רודף?

ומה הדין לעניין הדוב הגדול, ולקדר שתמיד בא?

העניין פשוט מכדי שנדון בו הריחוני המעגל פינות

לכאורה נראה שיש להציל הרודף באחד מאבריו ועיין רמב''ם שם שם 

אלם במקרה שלנו אין לומר הכי כיוון שמדובר הכא באונס ואילו אנוס רחמנא פטרה (הכוונה patr'e)

כיוון שלא מחמת עצמו נתהפך לתופס אלא משום שנתפס וע''ש

ויש לומר אם כן שבאנוס אין לו דין רודף

ועוד שמדובר שם ברודף לשם שעשוע שנהגו להקל בזה רוב הפוסקים 

 

 

אבל נשארנו בשאלה לגבי 'הדוב הגדול, ולקדר שתמיד' באשר לעניינו וצ''ע

ונשמח אם מו''ר @משה אבואב  יאיר עיינו בזה ונזה מן הספק 

כפי שנאמר באבות 'עשה לך רב והסתלק מן הספק'

 

בברכת המושל במ.ש.ל יהיה בסדר

רק לענייןמשה אבואב

"כיוון שלא מחמת עצמו נתהפך לתופס אלא משום שנתפס וע''ש" ולמאן דאמר בחר הוא להיות התופס מאחר שהוא גדול ומהיר?

 

 

וכן לעניין הקדרים שתמיד באים השאלה נשארה בעינה כאבן אשר אין לא עוררין 

חוששני שקיימת בעיה רצינית בדב הגדולשאג
עבר עריכה על ידי גאש בתאריך ט' בתמוז תשע"ו 09:08
זאת משום שמצהיר בפרוש על כוונתו לטרוף ולכן זה תלוי בדב
אם שיניו ועיניו יכולות לטרוף יש למנוע ממנו את ה"משחק"
מילי אלה (הצורך בבדיקה) למדים מכך שבודקים "עין תחת עין שן תחת שן" (שם,שם)
ורב ספרדא מפרש פסוק זה שיש לבדוק את מבטאו אם תימני הוא אם לאו
אבל יכול להיות שמתחזה לדובמשועמם...
כמו שראינו בכיפה אדומה שהזאב התחזה לסבתא וגם שם היה עיניים ושיניים ולבסוף טרף את הסבתא אך בא הצייד והצילה ויש מה להרחיב בעניין הצייד...
אך מקרים אלו שונים לחלוטיןשאג
בעוד שבכיפה אדומה כוונת הזאב הייתה לאכול הדב הגדול רודף אחרי אנשים כדי שיהיו לו חברים
ועוד שכדי להציל מהזאב יש להרוג את הזאב וכדי להציל מהדב הגדול יש לאחד מהמשתתפים להקריב את עצמו ולהפוך לדוב כדי שחבריו יהפכו לבני אדם פשוטים

מכאן שאין להביא הוכחה למתחזה מכיפה אדומה
לגבי שאלתךהרב שליטאזצ"ל

נלע"ד דאין במשחק זה דין רודף.

וישאל השואל מדוע???

ויענה העונה מכיוון שבעת התפיסה הרודף מפסיק לרדוף אחר הקורבן ומתחיל לרדוף אחר בורח אחר, ממילא מתברר שכוונת הרודף מלכתחילה לא היתה לרדוף עד חורמה ומוות לנרדף (שאז מתקיים דין רודף) אלא רק לשם עמידתו במקום אחד בלא תזוזה.

 

אמנם בגלל שלמביט מהצד נראה כרודף והריהו כרודף למראית עין צריך לרדוף בכיסוי עיניים וכך יפטר ממראית עיניו של עצמו והריהו מוצל באחד מאיבריו.

 

ואל תתמה היאך ירדוף בעצימת עיניים שהרי כבר קיימת פרה עיורת ודו"ק ותשכ"ח ודפח"ח

ונוסיף קושיות בענייןנער גבעות מצויאחרונה

א. האם מי שלובש אדום רשאי לשחק בפרה עיורת? הרי עיוורת פסולה לפרה אדומה!

  וכי תימא דשרי, ולכתחילה אסירא ליה! דהוי שיערו שחור!

ב. האם בתופסת עכברים, הנתפס מטמא משום שרץ?

ג. האם בתופסת צבעים, עיוור צבעים רשאי לתפוס באדום? מהקושיה דלעיל דבפרה אדומה אסירא עווירא!

         בברכת סור מרע ועשה בור

לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך