כאשר אני משחק תופסת עם פעוטות ואני תופס אז יש לי דין רודף?
ומה הדין לעניין הדוב הגדול, ולקדר שתמיד בא?
כאשר אני משחק תופסת עם פעוטות ואני תופס אז יש לי דין רודף?
ומה הדין לעניין הדוב הגדול, ולקדר שתמיד בא?
לכאורה נראה שיש להציל הרודף באחד מאבריו ועיין רמב''ם שם שם
אלם במקרה שלנו אין לומר הכי כיוון שמדובר הכא באונס ואילו אנוס רחמנא פטרה (הכוונה patr'e)
כיוון שלא מחמת עצמו נתהפך לתופס אלא משום שנתפס וע''ש
ויש לומר אם כן שבאנוס אין לו דין רודף
ועוד שמדובר שם ברודף לשם שעשוע שנהגו להקל בזה רוב הפוסקים
אבל נשארנו בשאלה לגבי 'הדוב הגדול, ולקדר שתמיד' באשר לעניינו וצ''ע
ונשמח אם מו''ר @משה אבואב יאיר עיינו בזה ונזה מן הספק
כפי שנאמר באבות 'עשה לך רב והסתלק מן הספק'
בברכת המושל במ.ש.ל יהיה בסדר
"כיוון שלא מחמת עצמו נתהפך לתופס אלא משום שנתפס וע''ש" ולמאן דאמר בחר הוא להיות התופס מאחר שהוא גדול ומהיר?
וכן לעניין הקדרים שתמיד באים השאלה נשארה בעינה כאבן אשר אין לא עוררין
נלע"ד דאין במשחק זה דין רודף.
וישאל השואל מדוע???
ויענה העונה מכיוון שבעת התפיסה הרודף מפסיק לרדוף אחר הקורבן ומתחיל לרדוף אחר בורח אחר, ממילא מתברר שכוונת הרודף מלכתחילה לא היתה לרדוף עד חורמה ומוות לנרדף (שאז מתקיים דין רודף) אלא רק לשם עמידתו במקום אחד בלא תזוזה.
אמנם בגלל שלמביט מהצד נראה כרודף והריהו כרודף למראית עין צריך לרדוף בכיסוי עיניים וכך יפטר ממראית עיניו של עצמו והריהו מוצל באחד מאיבריו.
ואל תתמה היאך ירדוף בעצימת עיניים שהרי כבר קיימת פרה עיורת ודו"ק ותשכ"ח ודפח"ח
א. האם מי שלובש אדום רשאי לשחק בפרה עיורת? הרי עיוורת פסולה לפרה אדומה!
וכי תימא דשרי, ולכתחילה אסירא ליה! דהוי שיערו שחור!
ב. האם בתופסת עכברים, הנתפס מטמא משום שרץ?
ג. האם בתופסת צבעים, עיוור צבעים רשאי לתפוס באדום? מהקושיה דלעיל דבפרה אדומה אסירא עווירא!
בברכת סור מרע ועשה בור
הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,
מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.
העונה להגדרות הצניעות ?
אפשר פילאטיס ולא זומבה
כמובן.
ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר
לזוג, הליכון זוגי
נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג
הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש
הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים
של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה
יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם
האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא
על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת
כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים
בגרויות חורף פטור מלספור
והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים
וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה
אנחנו נשארים אחרי היסודי
אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר
בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל
על כן צריך לספור הכל
הרמוניהאחרונהאתם שטוניקים גאוניים
פעם היינו חברות;)
מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.
בשביל הלא מעודכנים
יש לכם ממנו זכרונות טובים?
יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?
תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")
@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?
אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?
זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.
יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד
אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.
אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר
זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.