תיוגים:
@*צועד*
@עוד סתם אחד
@עוגי פלצת
@ענבל
@נפש חיה.
@רחפת..
@גוונא
@חלושששש
@חוזרת
@מאמע צאדיקה
@תתתתתתתתת @טהר ליבנו @נפתלי הדג @צריך עיון
יש עוד אנשים שלא הצלחתי לתייג, נא לא להיעלב...

ארץ השוקולד
כאשר מדובר על תלמוד תורה באופן גורף, דהיינו למשל, גמרא לא רק למי שמעוניינת אישית, אלא כאילו "אין הבדל", אז מוצאים מתאם בין אנשים שמחזיקים מדעת תורה בצורה מחייבת לבין שלילה של זה.
לא ישירות בגלל "סמכות הרב כמנהיג", אלא פשוט כי זה בד"כ אותו "סוג" אנשים. כאלה שדעת התורה כמו שהיא מאד חשובה להם, ואז הם גם בתחום זה לא מנסים "לחדש" מה שמגיע לא-פעם לאו דווקא מתוך באמת שמיעה למה שהתורה רוצה.
אבל, כאשר מדובר על לימוד של דברים תורניים שמקובל - בפרט היום - שטוב שנשים תלמדנה (הלכה, אמונה וכו'. וגם מעבר לכך - כאשר זה בא לא כ"התרסה חידושית" אלא מתוך רצון חזק אישישל אותה בת. מתוך יראת שמיים), אז אדרבה. בגלל אותה סיבה. ולכל היותר - זה תלוי מי הרב שאליו שומעים.. (למשל אצל חב"ד, יש העצמה של ערך לימוד התורה לנשים, במה ששיך להן ובצד עוד תחומי חיים. ושם מסמיכים את זה על מחלוקת עוד מלפני כמה וכמה דורות... כמובא ב"ספר הזכרונות" לרבי הריי"ץ זצ"ל, ועוד).
הוא שאל אם יש מיתאם בין היחס לנושא "סמכות הרב" לבין היחס ללימוד תורה לנשים.
ואי אפשר להתעלם מהמציאות, שכמו שכתבתי, אכן "לפעמים כן". בגלל מה שכתבתי לעיל, שאין צורך לחזור עליו.
זה לא אומר שאין בנות שלומדות גמרא כי זה מתאים להן אישית ורוצות בכך. אני גם מכיר כאלו שהלכו לזה, ובמפורש מתוך "גישה אחרת" לתורה. ולא כי חשבו שזה אישית מתאים להן או רצון אישי חזק לנושא. ולא פעם, גם ממש במקביל, זלזול בדברים אחרים, כולל בשמיעה לדעת תלמידי חכמים, לאו דווקא בנושא זה.
הדרך ללמוד את דבר ה' לנשים, אינה דווקא בלימוד גמרא. אם כי, כנ"ל, מי שמרגישה צורך אישי ושזה אישית מרומם אותה ביראת שמיים וקישור לתורה וקיומה כדבר ה', ברוכה תהיה.
אינני יודע מה דעת הרב ליכטנשטיין זצ"ל בענין. אני מניח שגם הוא מבדיל בין אופני הלימוד. ומכל מקום, אכן מי שזה הרב שלה, ובגלל דבריו - כ"מצוה לשמוע דברי חכמים" תעשה כך - אז אכן, אין-הכי נמי..
אבל אי אפשר להתעלם ממה שאנו רואים שאכן לא פעם יש "מיתאם" בין הדברים. ולא כפי מה שאת כותבת כעת. ואנילא רואה קשר בין "מחלוקת מה זה דעת תורה" וכו', למה שנכתב כאן. וגם לא בין "להכליל ולקטרג כשאתה לא מכיר".. למה שנכתב.
שאינך יודע מה דעת הרב ליכטינשטיין-
ביתו של הרב, אסתי רוזנברג, היא ראשת מדרשה ומלמדת גמרא לבנות- בעידודו המוצהר.
הרב היה ידוע כמי שעודד הרבה לימוד גמרא לבנות באופן מאד מוצהר וכולל.
לגבי דעתו על דעת תורה- מוזמן לקרא כאן:
http://etzion.org.il/vbm/archive/17-sichot/RAL-im-ein-daat-manhigut-minayan.pdf
אדרבה, אמרתי שזה כלל לא היה בדיון.
על ביתו של הרב אני יודע. איני בטוח שהוא חשב ששם צריכים ללמד בדיוק כמו שהוא לימד בישיבתו. אחרת אולי היה ר"מ שם. על זה ציינתי שאני מניח שהיה מבדיל. שוב, לא מדבר על מה שאיני מכיר מובהק]
אבל מהיכרות שלי עם הרב ועם בית מדרשו ועם הקהילה שלו- אני מאמינה שהוא אכן האמין שבנות צריכות ויכולות להגיע לרמה של בחורי ישיבת הגוש (שידועה ברמתה הגבוה מאד)
ואכן המדרשה במגדל עוז גם ידועה ברמה מאד גבוה של לימוד, ובבנות שנשארות גם לכמה שנים.
הרב ליכטנשטיין האמין בעמקות וברוחב של לימוד. והאמין שאדם צריך ללמוד ברמה מאד גבוהה.
לענ"ד הוא לא חילק בזה בין גברים לנשים, לפחות לא ברמת האידאל.
(ושוב, לא דברים ששמעתי מפורשות, אלא מתוך ההיכרות עם דבריו ועם תלמידיו וכו')
@תולתול יש לך מידע על זה? יכולה להגיד לי אם אני טועה?
שזה ענין של רצינות למשהו שלומדים,
לבין שלא חילק ברמת האידיאל, כשידע את ההבדל בין חיוב לימוד תורה כמצוות ת"ת, לגברים לבין נשים.
לכן, זה יהיה מאד מענין אם מישהו יאמר ששמע ממנו מפורש דבר כזה.
שאם התורה "חייבה" - אז זה לא משהו בעלמא, אלא בהתאמה לעומק הנפש, התפקיד והתיקון של כל אחד. כלומר: זה לא "תקלה"...
[והרב קוק זצ"ל, ממש מדגיש את זה]
קובץ א, פיסקה תקי"ד.
ושם אומר הרב בין השאר, "כל קלקולי החיים באים, ועל כל פנים רבים מהם, מזה שהאיש רוצה ללבוש בגדי אשה, לגדול מאליו כצמח השדה, במובן הרוחני והמעשי, והאשה חפצה ללמוד ולכבש. יבואו ימים ויכיר העולם את עוותו ויחזיק כל מין במדתו" וכו'.
אינני אומר שדברי הרב זצ"ל הללו עניינם להיות "שולחן ערוך" מעשי לכעת. כלומר, כדי להחליט מה עושים בפעל, צריך גם לראות לכאורה את תנאי-החיים של הזמן, נטיות אישיות ועוד.
אבל זה מראה על כיוון של תפיסה רוחנית-מהותית אצלו, שמבוססת כמובן גם על הבנתו בעומק דברי חז"ל. ואפשר ללמוד מהם דברים השייכים למהות.
סתם, "וודאי שזה מושג שלא קיים אצל כל גדולי התורה בדורות האחרונים".. זה לא שייך.
מעבר לכך, הענין העקרוני הזה, שדברי תורה וההלכות, בנויים עפ"י עומק הנפש/הנשמה, הכללית והפרטית, ומכוונים לרוממותה והופעת גדולתה וטהרתה, זה לא "חידוש של הדורות האחרונים". זה כל עניינה של תורה, שאיננה סתם "קפריזות", אלא חוכמה אלוקית מופלאה מיוצר האדם הבוחר בעמו ישראל באהבה, שבאה להוציא לפועל את אופיים הפנימי, ולרוממם. ועי' מהר"ל תפארת ישראל פרק ז', ועוד. וספרי חסידות שמלאים מזה.
יש דברים שמותאמים אל הנפש, יש דברים שבאים להוציא לפעל רבדים יותר עמוקים ממה שמורגש באופן נפשי חיצוני. כל דבר כעניינו.
בנוסף, צריך לזכור שהרב קוק זצ"ל היה גדול-שבגדולים, שכל גדולי חכמי התורה שהכירוהו, כולל כאלו שלא קיבלו דעתו בעניינים שונים או לא עמדו עליה, חרדו ממנו והעריצו אותו ואת תורתו. עי' לדוגמה, בספרו של הרב זווין זצ"ל - שגם הוא עצמו היה גאון מיוחד - מה שכותב על ייחודו של הרב זצ"ל.
אשר על כן, אדם שלא רוצה לגרום לעצמו עוול, דומני שכדאי לו לא לפטור את עצמו בקלות, "זו וודאי גישתו של הרב קוק", אלא לעיין בדבריו היטב, וללמוד מהם. בוודאי מי שרוצה להעמיק בתורה.
כי לא העליתי בדעתי שמישהו חושב אחרת לגבי ציויי התורה ככלל...
כתבתי, בתור הערה: "שאם התורה "חייבה" - אז זה לא משהו בעלמא, אלא בהתאמה לעומק הנפש, התפקיד והתיקון של כל אחד. כלומר: זה לא "תקלה"..."
וזה נכתב ככלל, על דבר שהתורה מחייבת מישהו לעשותו/ללומדו.
[ואכן, ממילא מסתבר שאם התורה בקדושתה האלוקית, מחייבת מישהו במשהו מסויים, ומישהו אחר לא - יש חילוק בתיקון/עבודה של כל אחד מהם, ואל זה זה מכוון. לא "במקרה". לא סותר שיש למשל בדברים מסויימים גם ערך ב"לא מצווה ועושה" וכד']
אבל באמת לא כתבתי את זה דווקא ביחס לנושא הספיצפי שהזכרת כעת (גמרא). זה נכתב בכללי ביחס למצוות ת"ת.
אם כי אכן, אני חושב שמהתבוננות בהבדלי החיוב ומהותם, שיסודם עוד בתושב"כ וגם בדברי הגמרא, אפשר גם להבין למה בנושא לימוד-הגמרא הדברים יותר מחודדים, כשמדובר בהדרכה כוללת. ולא כאן המקום להאריך בזה. אבל כתבת יפה. יישר כח.
אולי קודם נגדיר מהי סמכות של רב? באיזו רמה? האם רק בהקשר של לימוד תורה לנשים?
האם אישה שלומדת גמרא תשאל רב האם כדאי שהיא תלמד?
או שזה שהיא לומדת זה מקנה לה ידע הלכתי לפסוק לעצמה והיא ממילא פחות צריכה סמכות של רב?
קיצור, מבולבלת.
לאחר שקראתי שו"ת של מספר רבנים אני יכולה לנסותרחפת..לענות-
בחורה שמתחשבת בדעת רבהּ, כאשר הוא יאמר לה לא ללמוד גמרא אלא להעמיק בדברים אחרים, היא תישמע לזה.
כלומר, יש קשר.
זווית שונה - כאשר הגישה של הרב מאפשרת 'עצמאות הלכתית'. הוא ייתן לבחורה להכריע לפי הרגשתה עד כמה היא מרגישה צורך ועניין בלימוד גמרא.
יש קשר בין התפיסה של הסמכות הרבנית (או יותר נכון - המחויבות האישית) לבין האחריות האישית על לימוד וידיעת התורה, בין לגברים ובין לנשים. מעבר לזה אני לא חושב שיש קשר בין שאלת הסמכות לשאלת לימוד תורה לנשים, שתיהן שאלות חשובות אבל לא קשורות זו לזו בעצם.
לפי תפיסתי יש לכל אחד אחריות על קיום המצוות ושגגת תלמוד עולה זדון (ואי ידיעה מרצון גרועה משגגת תלמוד), לכן יש חובה ללמוד הלכה - וזה כולל גברים ונשים כאחד.
מקווה שעניתי על השאלה.
גדול תלמוד, שהתלמוד מביא לידי מעשה.
לדעתי נשים וגברים צריכים ללמוד הלכה כדי לדעת מה ואיך לקיים.
אם כבר - יש קשר בין האופן בו אתה תופס את הסמכות של הרב לבין כמה אתה חושב שיש לך אחריות ללמוד ולדרוש בעצמך. וזה לענ"ד נכון לגברים ולנשים.
תודה חברות
ומי שלא תענה כאן- תמצא את זה חפירה אצלה אישית!!! (מאיימת)
ליכאבגדול אני חושבת שיש מתאם. בהכללה גסה-
מי שבגישה רציונליסטית יותר- בד"כ יראה ברב סמכות שאפשר לפנות אליה בשאלות הלכתיות, אולי גם הגותיות, אבל לא דמות בעלת כוחות רוחניים או כתובת לשאלות לא- הלכתיות. בהתאמה הגישה לנשים תהיה שכלית- אם רואים במציאות שנשים מסוגלות לעשות X Y וZ, אין סיבה לחשוב שהן אינן מסוגלות לכך.
אנשים בגישה מיסטית/קבלית יראו ברב דמות מעבר למקור של ידע והשראה, ויפנו אחריו בעיניים (כמעט) עצומות מתוך תפיסה שהרב הוא בעל סמכות רוחנית עם כוחות מיוחדים ולכן אין לחלוק עליו. הגישה כלפי נשים תהיה מבוססת על תפיסות מהותניות- לאישה מתאים X, Y מקלקל את נפש האישה וכדו', בתור סוג של אקסיומות, ללא בדיקה של התפיסות במציאות.
1. מה ההגדרה של "ת"ת לנשים" ומה ההגשרה של "סמכות רבנית"?
לדוג'- אם אני הולכת לפי הרב ליכטנשטיין זצ"ל, אזי אני הולכת לפי גישתו על דעת תורה, וגם לפי גישתו על גמרא לנשים.
כלומר- אני תופסת את הסמכות הרבנית כמוגבלת ברובה (ומוזמנים לקרא את מאמר הרב בנידון http://etzion.org.il/vbm/archive/17-sichot/RAL-im-ein-daat-manhigut-minayan.pdf ) ובצורבה אחרת ממי שלודג' הולך לפי הרב טאו.
וגם אני ראוה את לימוד הגמרא לנשים בצורה אחרת ממי שהולך לפי הרב טאו.
או במשפט אחד- יש מתאם, כי יש מתאם אצל הרבנים.
או במילים אחרות- אם אני אלך לרב שלי כדי להתיעץ איתו על כל דבר, גם לא הלכתי, הוא יעשה לי שמו"ס על חשיבה עצמאית.
לעומת רבנים אחרים שמעודדים את העניין.
(כלומר- גם אלו שלא מאמינים בסמכות רבנית מוחלטת, ומאמינים בחשיבה עצמאית- הולכים בעצם לפי הרבנים שלהם.
)
ורק לגבי ת"ת לנשים- מבחינה מספרית יש יותר גברים שהלכו לעשות סמיכה רבנית מתוך תאוות כבוד ועשו בזה אח"כ שימוש לרעה בניצול של אנשי הקהילה מאשר נשים.
ועדיין כל אשה מיידית חשודה ב"כוונות פמיניסטיות טהורות" ועד שלא תוכיח שאכן אהבת תורה בעצמותיה- הרי היא פורצת גדר ועדיף שישרפו דברי תורה ולא ינתנו לה.
ואילו גברים לא עוברים שום כוונומטר אלא הפוך- מיידית הם נהיים "סמכות רבנית" ודבריהם הופכים ל"דעת תורה" גם אם אין בהם דעת.
אני מאמינה שאשה שעומלת ללמוד גמרא (והיא צריכה לעמול פי שניי מגבר שמקבל הכל על מגש של כסף.) לא עושה זאת כדי להתריס. כי היא צריכה מניע הרבה הרבה הרבה יותר חזק.
כשאני רואה כמה קשה לי- כאשה עובדת עם ילדים, להצליח לסיים מסכת אחת בבקיאות או ללמוד דף יומי (כל פעם מחדש מתחילה ובסוף נשארת מאחור..) למרות שזה חשוב לי, וחלק מתהליך שאני חולמת לעבוד כדי להיות יועצת הלכה.
אני מבינה עד כמה צריך מניע חזק ואמיתי כדי ללמוד גמרא כאשה.
ועד כמה אשה שהמניע שלה לא מספיק חזק (והתרסה זה לא מניע חזק עד כדי כך..) תצליח לשרוד את כל זה ולהתמיד, ולסיים מסכת ועוד מסכת.
ואני רואה את זה סביבי, כל הזמן.
מכירה כ"כ הרבה נשים שלומדות גמרא. מקרוב. כולן מתוך אהבת תורה ומתוך אמונה שלמה שזה מה שה' רוצה מהן.
לא מכירה אפילו אחת שזה בא לה ממקום אחר.
ואשרינו שזכינו, שאנחנו בדור שכזה- שיש בו כ"כ הרבה תורה, כ"כ הרבה אנשי הלכה. כ"כ הרבה תלמידי ותלמידות חכמים. כ"כ הרבה אנשים שמעמיקים ולומדים ועומלים.
ובמקום להתפעל אתם מחפשים כוונומטר?!?!
מספיק לי לראות את רשימת הרבנים והרבניות שאני מקבלת מהם ותומכת במדרשות שמלמדות גמרא ברמה גבוהה לנשים.
מספיק לי לראות את הרבנים והרבניות שמשתתפים בטקסי הסיום של תוכניות ליועצות הלכה\סמיכה לרבניות.
אני תומכת בלימוד תורה לנשים כתפיסה ציבורית. ומרגישה שיש לי גב של ענקי רוח לסמוך עליו.
זה שאני לא הולכת לפי הרבנים שלא תומכים בלימוד תורה לנשים- לא אומר שאני לא מחזיקה מסמכות רבנית בכלל.
(וכאן שוב אני שואלת- מה ההגדרה של סמכות רבנית? מעמד הרב בקהילה? כי אני מאד מחזיקה מכך שצריך רב, לשאלות הלכתיות. וכמובן שכל אדם ילמד לעצמו כמה שיותר כדי שידע לבד.
אבל אני לא אלך לרב לשאלות שאין לההן זיקה הלכתית, אלא אם הוא ידוע כבקי בנושא- נניח רב שהוא גם פסיכולוג במקצועו- אני אלך אליו להתיעצות פסיכולוגית. אם הוא לא- אז לא.)
כלומר: יש הרבה דברים אחרים תורניים שחשוב שבנות לומדות. אבל גמרא לדעתי לא מתאים כהכללה, אלא למי שמרגישה אישית שממש רוצה ושזה מוסיף לה ביראת שמיים ושייכות ליהדות.
לגבי הדבר השני - לא חושב שקשור לעמדה בנושא הזה.
אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?
רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.
מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.
הריון ולידה
פה זה פחות רלוונטי
מה שיעזור זה להחזיר כל פעם
כל פעם
אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון
עם הזמן זה עובר.
ואתם כהורים.
אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה
מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?
יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.
האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?
תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים
באיזה הקשר זה פורום?
ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.
זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.
מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.
זו פרשנות בלבד.
כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.
חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.
בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.
אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.
לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.
עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר 
יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?
משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...
אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..
ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים.. מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?
לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++.
אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...
נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...
מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.
נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.
הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה
לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.
עלה 7000+
שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש
לעומת זאת.
אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת.
כל מה שכתבת גם מכשיר ב-1000₪ יכול לתת, חוץ מסים וירטואלי שזה שמור למכשרים יקרים.
כמו שכתבת בעצמך, המכשירים הפשוטים היום הם הכי טובים שהיו לפני 5 שנים.
ההבדלים בעיקר הם "הפרמיום", ועל זה משלמים הרבה מאוד.
לדוגמא, אם המכשיר מפלסתיק או מאלומיניום מוסיף עלויות ייצור של בערך 30$, האם זה משנה? כנראה שלא, עוד לא הכרתי מישהו שלא משתמש בקייס (חוץ ממני).
כנ"ל לגבי מסך אם הוא LCD או OLED מדובר על הפרשים של 100$ לפחות עבור היצרן, אני אישית לא רואה הבדל בצבעים או בבהירות גם באור שמש.
כנ"ל לגבי המצלמה, אם אתה מצלם צילומים קלים (ללא תנועה, אור טוב) ולא אכפת לך ש-AI ישפר את הצילומים, לא תוכל להבדיל בין תמונה שצולמה למכשיר יקר או זול.
כנ"ל לגבי איטום למים, כל המכשירים שראיתי מבפנים היו חסינים למים, זה בסה"כ אטמי גומי פשוטים יחסית, אבל לזה שאין תקן אומר שהיצרן לא לוקח אחריות ולא משלם תמלוגים עבור ההסמכה.
יש עוד הרבה הבדלים כאלו, היצרנים יודעים את זה ולכן המכשירים הזולים פשוט חותכים את על הפינות האלה.
כל האמור לעיל לא מנע ממני לקנות את מכשיר יקר מאוד מאוד.
אגב, סים וירטואלי לא יותר זול מסים רגיל מחברה מקומית או סים רגיל גלובלי שתזמין מאליאקספרס, הוא רק יותר נוח, זה יותר זול רק עבור סים עם חבילת גלישה בלי מספר.
כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.
אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.
זה תלוי למה את משתמשת...
וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות
אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם
אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל
אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק
אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי
מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.
נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה..
שלך באופן שוטף
וגיבוי שלו (באמצעי חיצוני, כלומר קובץ טקסט) בעיניי זה די קריטי.
יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?
כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.
איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?
לשנות הרגלים רעים
ליצור הרגלים טובים
כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל
ממליצה על ספר כוחו של הרגל
הוא מסביר את הרעיון של
טריגר- פעולה- תגמול
איך להיפטר/ ליצור הרגל
או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך
הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו
לא אוהבים תהליכים
וזה גורם לקושי בהשגת דברים
אני כן אוהבת תהליכים
מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות
לרוב גם נהנת מהדרך
לכן בעיניי זה לא קשה
אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים
ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר
ללכת בצעדים קטנים
ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע
לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות
ופירט איך לעשות את זה צעד צעד
זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.
לגבי הצעדים הקטנים-
נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז
קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)
לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)
כשהייתה לי מטרה גדולה
השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....
היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי
רק צריך לרצות
ולעשות משהו קטן בכיוון.
ומוסיפים כמה שיכולים
יש פורום לנו שנועד לזה.
לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.
ו...
בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭
מגבשים וכייפים ששווה לקנות?
תודה
שם קוד,
אליאס,
דיקסיט,
עידן האבן,
טיקט טו רייד,
Robo rally,
The crew,
Avalon,
Shadows over Camelot,
Nefarious,
Colloretto,
סושי גו,
אזול,
Draftasorus
מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂
ממש תודה!
מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)
ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.
תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?
האורך? מספר השחקנים?
טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.
לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4
שם קוד (יש לו גרסה לזוג),
אליאס,
דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),
Avalon,
Shadows over Camelot
סושי גו,
ולא בטוח לגבי Draftasorus
תלוי איזה סגנון אוהבים
סבלנות, מונופול, דמקה, רמי קוביות, המשחק עם הרכבת מילים - שכחתי את שמו ועוד