טוב.... אז יש לי 2 שאלותאאאאנונימממי

דבר ראשון וקטן-

איזה מסילת ישרים עם פירוש כדאי ללמוד? ( כאילו איזה פירוש של רב כדאי ומובן...)

 

דבר שני-

מה אתם חושבים על אבקת חלב נוכרי?

בזמן האחרון אני מרגישה שאם אני אוכלת אז אנשים חושבים שאני גויה...

אני אשמח שתגידו מה אתם חושבים

תודה!

אבקת חלב נוכרי לפי דעתי בעיקרון מותר אבל אם אפשראחת מהעם הנבחר

אז כדאי לא לאכול....

יש ספר של הרב אבינר עם מקורות מהמסילת ישריםdavid7031

יענו זה אמור להיות פירוש על מסילת ישרים אבל בתכלס זה שיעורים של הרב אבינר על בסיס וסדר של המסילת ישרים

בדיוקאורות מאופל
למי שרוצה שיעורים של הרב אבינר על סדר מסילת ישרים, זה ספר טוב. מי שמעדיף ללמוד מסילת ישרים עם פירוש יש את הפירוש של הרב שרקי שהוא נפלא.
תלוי מה את מחפשת..סתמישוו
מסילת ישרים אפשר ללמוד גם בלי פירוש בכלל..
אם את מחפשת משהו מעמיק ומקיף, שתביני כל תג ותג אז הרב אבינר/הרב שרקי..
אם לא, אפשר עדיין להבין את המסילת ישרים בלי פירוש, או פירוש למשל של הספר בהוצאה של מרכז..


אבקת חלב נכרי.. זה מותר למי שמתיר ואסור למי שאוסר.
זה תלוי בהורים שלך..
הדבר הכי חשוב במנהגים האלה זה "אל תיטוש תורת אימך".. תשמרי על המנהגים..כמובן, שאם את רוצה לא לאכול .. אפח'ד לא מכריח אותך.. אם את רוצה לשנות מנהג חכי שתצאי מ'לסעוד על שולחונו של אבא שלך'.. שתצאי מהבית.. (או שתתחתני עם אחד שמתיר)
אני אישית אוכל.
אני קונה אבקת חלב נוכרי בכוונהמשועמם...

כי ככה כמעט אף אחד לא מבקש ממני...

וואי... חסכוני..חמודית!

ליקוקבוכה/צוחק קיצור לגבי מסילת ישרים את יכולה אם יש לך וואצאפ להיכנס לקבוצה כזאת כזאת אני לא שם כי אין לי וואצאפ אבל בעיקרון היא ממש טובה כבר רשמו עליה פעם.. בפורומים נראה לי אולפניסטיות אם אני לא טועה...

 

ולגבי החלב נוכרי בעיקרון אין אם זה בעיה אבא שלי אמר שאני צריכה לנהוג שאסור לקנות בכוונה תחילה אך מותר לאכול אם נותנים לך.. ברור שעדיף שלא כדי להתרחק מספקות... בהצלחה!! חיוך

ממש ממש על קצה המזלג את עיקר המחלוקתחוני המעגל פינות

נגזרה גזירה על חלב שנחלב בידי גוי בלי שיהודי ראה בשעת החליבה שנחלב מבהמה כשרה

נקרא חלב עקו''ם ואסור בשתיה מספק שמא הגוי החליף החלב בחלב בהמה טמאה 

 

היום ישנו חוק בארה''ב שכל קופסת חלב שמצוייר עליה פרה אסור שיהיה שם חלב אחר

[גורר כנסות של עשרול אלפי דולרים]

לכן בטל הטעם אך ישנו כלל 'בטל הטעם לא בטלה התקנה' [עד שיהיה ב''ד גדול בחכמה ובמניין שיבטל]

לכן חלב עקו''ם נאסר לפי רוב רובן של השיטות [ע''פ הבנתי]

 

אבל נשאלת שאלה לגבי אבקת חלב עקו''ם אם נחשב כחלב מיובש ועל כן הגזירה תקיפה לגביו

או שמא נחשב לבריה אחרת ועליו לא נגזרה הגזירה ולכן הותר

 

מקווה שהועלתי

עכו"ם* = עובדי כוכבים ומזלות.סתמישוו
אתה מזכיר היתר של הרב פיינשיטייןdavid7031


"בטל טעם לא בטלה תקנה"יהודיה בנשמה

לפי זכירתי כאשר הטעם כתוב אז כן בטלה תקנה (ובחלב נוכרי הטעם כתוב) אם אני לא טועה המחלוקת על החלב באמריקה הוא אם הגוי מפחד או לא

יכול להיות אני למדתי את הסוגיה לפני די הרבה זמן...חוני המעגל פינות
הרב פיינשטיין מתיר גם חלב רטוב של חברות גדולות באמריקהyahatz
לא צריך לבטל את התקנה.א"י זה קשה

הרי חלב שחלבו גוי וישראל רואהו ואפילו אם רק מידי פעם- החלב מותר, וזה כי הגוי יפחד לערבב. ולכן הסברא של הרב פיינשטיין היא שהפיקוח הממשלתי הוא מועיל כמו ישראל רואהו, וזו סברא הגיונית שלא מבטלת את התקנה. יש גם מחלוקת ראשונים בכלל על חלב נוכרי אבל אין כאן מקום להאריך. ככה שיש דעות מכובדות שחלב גויים מותר.

לגבי אבקת חלב נוספת כאן עוד סברא שחלב שנשתנת צורתו כבר לא חלה עליו הגזירה כמו שרואים לגבי חמאת גויים שיש בה עוד מחלוקת האם היא מותרת. עיינו ש"ע יו"ד קי"ד אני חושב. אולי קי"ב או קי"ג.

אורי שרקי נראה לי טובחלילית אלט
רק ראיתי ספר ודיפדפתי קצת והיה נראה מעולה
נכון. טעות לגמרי.חלילית אלט
לרוב האשכנזים זה מותר..הילד השמן

הרב פיינשטין כתב שמותר לכתחילה ורוב האשכנזים ובמיוחד אשכנזים פסקו כמוהו...והוא פוסק על פי דבר שכתוב בגמרא...ככה שהעניין של תקנה לא רלוונטי

בעניין אבקת חלב נוכרי...יהודיה בנשמה

זה עניין של מנהגים מי שההורים שלו נוהגים לאכול שיאכל ואם יסתכלו עלי כאילו אני גוי אני יגיד להם תחנקו עם עלית אני אוכל נוטלה!!!

זה לא אני כתבתי!יהודיה בנשמה

זה אח שלי!!

שתי דברים:יאירוש

א- גויה את בטוח לא, כנראה מקנאים בך..

ב- לא מומלץ לשאול פה שאלות הלכתיות- רובנו עוד לא רבני עיר ואפילו לא רבני שכונות..

המסל"ש עם פירוש של הרב אלי הורביץ הי"ד.האור המנחם...!

ממש מסביר מעולה, הוא מביא פסקאות מהרב זצ"ל ומסביר אותם לעניין! שווה ללמוד.

ואם לומדים בלי פירוש, אז רצוי וכמעט חובה ללמוד עם חברותא! 

מכיר רק את של הרב אבינר...נער גבעות מצוי

ואבקת חלב נוכרי זה למי שלא מעוניין, עניין של החמרות והקלות.

אני יודעת שהרבה רבנים מתירים אבלעם אחד!!

לפי דעתי האישית זה קצת התחמקות ולי זה לא עושה טוב לאכול את זה..

תגובההמצב חסה
אני הייתי קורא פרק ביום או לבד או עם עוד מישהו, ובגלל שכל חודש וקצת מסיימים את הספר, כל פעם הייתי לומד דברים חדשים..

דבר שני - אני חושב שיש היום בחלב נכרי כי עדיין נפוץ להשתמש בחלב גמלים כדי להשביח את הגבינות/אבקות החלב למניהן
עונה לך לגבי שאלה 2 :הכל מאת ה'
אני מעתיקה לך מהחוברת לבגרות(:
אז בבקשה לא לסמוך על מה שכתבתי..
אבקת חלב עכו"ם:
יש הפוסקים שכתבו להחמיר בחלב עכו"ם,משום שסברו שמדובר כאן בגזרה כולל שאינה משתנה גם כאשר רמת החשש קטנה,אבל בכל הנוגע לאבקת חלב כתבו להקל משום שהגזירה היתה על חלב,ולא על אבקת חלב.
כך כתב שו"ת הרב צבי(יו"ד קג) שבמידה ואכן אין חשש לערבוב חלב אסור,באבקת חלב שעליה לא הייתה גזרה מפורשת,אפשר להקל.

ואני שואלת בנוסף:
מה ההבדל בין אבקת חלב לחלב? זה אותו דבר רק שזה נוזלי וזה אבקתי. לא הבנתי למה התירו..

אבל בכל מקרה,אני חושבת שלא כדאי להקל בדברים,
במיוחד שזה נוגע לכשרות.
שהכשרות הרבה משפיעה על הנפש של האדם.
ועל הלב,ועל הבריאות גם כן..

לכן,עדיף כמה שיותר להחמיר בדינים הללו.
גם עצם ההתאפקות לא לאכול משהו של חשש,זו הרבה עבודת מידות (:
וסתם בכללי שאת עובדת על לא לאכול משהו של חשש,אבל לא רק שאת עובדת על המידות,זה עוזר לך בעוד סיטואציות (:

בהצלחה!
תגובההמצב חסה
מי שמתיר אבקת חלב אומר שחלב מותר, רק שבגלל הגזירה אסור.
ועל אבקת חלב לא גזרו..
זה קצת סתירה כי האבקה מופקת מחלב, אבל זו הדעה.

אני חושב שאסור כי נפוץ היום להשביח גבינות עם חלב גמלים.
ממ נשמע לא הגיוני..כי זה סך הכל אותו דבר.הכל מאת ה'
אבל בסדר,אם ככה גזרו..

תודה!
חלב גמלים יותר טעים, משמעותית.המצב חסה
אז כנראה שטעמת.הכל מאת ה'
בחיים לא טעמתי כן?

אבל נראה לי..שעדיף לי חלב מהסופר.
לא לוקחת סיכוניים😁
לא טעמתי, חברהמצב חסה
מאוד הגיוני, גזרו עליו רק בעין ולא בשינוי. עיין חמאהא"י זה קשה


אבל זה יצא מאיסורצריך עיון
אם אתה אומר שזה כבר לא נקרא חלב, למה עדיין מתייחסים לזה כחלבי?
(לפי מה שהבנתי לגבי ג'לטין אומרים שזה השתנה לגמרי, ולכן גם אם היה מופק מפרה זה לא היה בשרי)
הטענה היא שנגזירה היתה על חלב ולא על אבקת חלבהמצב חסה
שזה חלב שעבר שינוי מהותי.

אבל אני לא יודע
אבל מאיפה החילוק בן איסור חלב עכום לאיסורי בשר וחלב?צריך עיון
הסברתי פעמיים,המצב חסה
שמי שטוען שיש חילוק טוען שיש גזירה על החלב כחלב לא כאבקה
של הרב אבינר..את ממש לא צריכה להרגיש גויה כי..גפן

את לא צריכה להרגיש גויה!זה כמו שיש מינהגים והולנדים שומרים שעה בין בשר לחלב אז הם גויים? ...קיצצ את ממש לא צריכה להרגיש גויהקורץ

(( מסלש לדעתי כדאי לילמוד בלי פרוש, זה לא קשה מידי ודי מובןכי אין פיסבוק


ככול שתלמד יותר מסל"ש - תגלה כמה אתה לא מבין...האור המנחם...!


(( מציע לך ליקרוא את ההקדמה, הרב כותב שם בדיוק הפוך...כי אין פיסבוק

וחוץ מיזה שזה אחלה משפט לא נראה לי שצדיק יכתוב ספר לא מובן

 

בתורתינו הקדושה, ככל שלומדים יותר- כך מגליםהאור המנחם...!

כמה אנחנו קטנים ולא מבינים כלום...!

דווקא אני חושב שאני ככל שאני לומד יותר אני מבין יותרהמצב חסה
אתה מבין יותר כמה יש עוד להבין ממה שהבנת...האור המנחם...!


((חס"ו, לא בשמיים היא! התורה היא לכולנו, כדי שנבין.כי אין פיסבוק


יש לי תשובה רק על השאלה השנייה..א"י לעמ'י

לדעתי אבקת חלב נוכרי זה ממש לא מסמל אם את גויה או לא!!

תמיד תעשי מה שהלב שלך אומר לך לעשות ולא אלא מה אחרים יגידו אם אני ניעשה ככה וככה.. (המלצה שלי)

חלב נוכרי זה רק משו שגויים מכינים אותו.. לדעתי מותר לאכול ואין איסור בכך.. 

אבל תמיד תלכי אחרי הלב שלך בהצלוחח

לא נראה לי*#נשר#*

שבהלכה הולכים לפי "מה שהלב שלך אומר"...

בכל זאת הלב לפעמים נוטה לצדדים לא טובים..

עצה שליאנו_נימי (G+)

קודם כל ללמוד את זה נקי.לא לפחוד מטעויות.אחרי זה לחפש פירוש קליל.

אחרי שני אלה תנסי לעשות מין תימצוטים של כל פרק ופרק.אבל העיקר העיקר-כמו שכתוב בהקדמה(שהיא החלק האהוב עלי והכי חשוב לדעתי) לחזור על הספר שוב ושוב ושוב וכו'.

מסילת ישרים גם לבד להתאמץ על זה ולשבור ת'ראשyagel

וגם של הרב אבינר... קצת ארוך אבל מדהים!  לגבי אבקת חלב נוכרי... בעקרון לפי ההלכה אין איסור אבל עדין להישמר בעיקר בגלל שאנשים אומרים מה ההבדל אבקת חלב חלב אותו דבר..( לא דווקא אתה אלא אפילו מישהו שרואה אותך).

על סמך מה אתה אומר שאין איסור?המצב חסה
רב של אבא שליyagel


אז תדע שזו מחלוקתהמצב חסהאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך