דבר ראשון וקטן-
איזה מסילת ישרים עם פירוש כדאי ללמוד? ( כאילו איזה פירוש של רב כדאי ומובן...)
דבר שני-
מה אתם חושבים על אבקת חלב נוכרי?
בזמן האחרון אני מרגישה שאם אני אוכלת אז אנשים חושבים שאני גויה...
אני אשמח שתגידו מה אתם חושבים
תודה!
אאאאנונימממידבר ראשון וקטן-
איזה מסילת ישרים עם פירוש כדאי ללמוד? ( כאילו איזה פירוש של רב כדאי ומובן...)
דבר שני-
מה אתם חושבים על אבקת חלב נוכרי?
בזמן האחרון אני מרגישה שאם אני אוכלת אז אנשים חושבים שאני גויה...
אני אשמח שתגידו מה אתם חושבים
תודה!
אז כדאי לא לאכול....
יענו זה אמור להיות פירוש על מסילת ישרים אבל בתכלס זה שיעורים של הרב אבינר על בסיס וסדר של המסילת ישרים
כי ככה כמעט אף אחד לא מבקש ממני...
![]()
קיצור לגבי מסילת ישרים את יכולה אם יש לך וואצאפ להיכנס לקבוצה כזאת כזאת אני לא שם כי אין לי וואצאפ אבל בעיקרון היא ממש טובה כבר רשמו עליה פעם.. בפורומים נראה לי אולפניסטיות אם אני לא טועה...
ולגבי החלב נוכרי בעיקרון אין אם זה בעיה אבא שלי אמר שאני צריכה לנהוג שאסור לקנות בכוונה תחילה אך מותר לאכול אם נותנים לך.. ברור שעדיף שלא כדי להתרחק מספקות... בהצלחה!! ![]()
נגזרה גזירה על חלב שנחלב בידי גוי בלי שיהודי ראה בשעת החליבה שנחלב מבהמה כשרה
נקרא חלב עקו''ם ואסור בשתיה מספק שמא הגוי החליף החלב בחלב בהמה טמאה
היום ישנו חוק בארה''ב שכל קופסת חלב שמצוייר עליה פרה אסור שיהיה שם חלב אחר
[גורר כנסות של עשרול אלפי דולרים]
לכן בטל הטעם אך ישנו כלל 'בטל הטעם לא בטלה התקנה' [עד שיהיה ב''ד גדול בחכמה ובמניין שיבטל]
לכן חלב עקו''ם נאסר לפי רוב רובן של השיטות [ע''פ הבנתי]
אבל נשאלת שאלה לגבי אבקת חלב עקו''ם אם נחשב כחלב מיובש ועל כן הגזירה תקיפה לגביו
או שמא נחשב לבריה אחרת ועליו לא נגזרה הגזירה ולכן הותר
מקווה שהועלתי
לפי זכירתי כאשר הטעם כתוב אז כן בטלה תקנה (ובחלב נוכרי הטעם כתוב) אם אני לא טועה המחלוקת על החלב באמריקה הוא אם הגוי מפחד או לא
הרי חלב שחלבו גוי וישראל רואהו ואפילו אם רק מידי פעם- החלב מותר, וזה כי הגוי יפחד לערבב. ולכן הסברא של הרב פיינשטיין היא שהפיקוח הממשלתי הוא מועיל כמו ישראל רואהו, וזו סברא הגיונית שלא מבטלת את התקנה. יש גם מחלוקת ראשונים בכלל על חלב נוכרי אבל אין כאן מקום להאריך. ככה שיש דעות מכובדות שחלב גויים מותר.
לגבי אבקת חלב נוספת כאן עוד סברא שחלב שנשתנת צורתו כבר לא חלה עליו הגזירה כמו שרואים לגבי חמאת גויים שיש בה עוד מחלוקת האם היא מותרת. עיינו ש"ע יו"ד קי"ד אני חושב. אולי קי"ב או קי"ג.
הרב פיינשטין כתב שמותר לכתחילה ורוב האשכנזים ובמיוחד אשכנזים פסקו כמוהו...והוא פוסק על פי דבר שכתוב בגמרא...ככה שהעניין של תקנה לא רלוונטי
זה עניין של מנהגים מי שההורים שלו נוהגים לאכול שיאכל ואם יסתכלו עלי כאילו אני גוי אני יגיד להם תחנקו עם עלית אני אוכל נוטלה!!!
זה אח שלי!!
א- גויה את בטוח לא, כנראה מקנאים בך..
ב- לא מומלץ לשאול פה שאלות הלכתיות- רובנו עוד לא רבני עיר ואפילו לא רבני שכונות..
ממש מסביר מעולה, הוא מביא פסקאות מהרב זצ"ל ומסביר אותם לעניין! שווה ללמוד.
ואם לומדים בלי פירוש, אז רצוי וכמעט חובה ללמוד עם חברותא!
ואבקת חלב נוכרי זה למי שלא מעוניין, עניין של החמרות והקלות.
לפי דעתי האישית זה קצת התחמקות ולי זה לא עושה טוב לאכול את זה..

את לא צריכה להרגיש גויה!זה כמו שיש מינהגים והולנדים שומרים שעה בין בשר לחלב אז הם גויים? ...קיצצ את ממש לא צריכה להרגיש גויה![]()
וחוץ מיזה שזה אחלה משפט לא נראה לי שצדיק יכתוב ספר לא מובן
כמה אנחנו קטנים ולא מבינים כלום...!
לדעתי אבקת חלב נוכרי זה ממש לא מסמל אם את גויה או לא!!
תמיד תעשי מה שהלב שלך אומר לך לעשות ולא אלא מה אחרים יגידו אם אני ניעשה ככה וככה.. (המלצה שלי
)
חלב נוכרי זה רק משו שגויים מכינים אותו.. לדעתי מותר לאכול ואין איסור בכך..
אבל תמיד תלכי אחרי הלב שלך
בהצלוחח
שבהלכה הולכים לפי "מה שהלב שלך אומר"...
בכל זאת הלב לפעמים נוטה לצדדים לא טובים..
קודם כל ללמוד את זה נקי.לא לפחוד מטעויות.אחרי זה לחפש פירוש קליל.
אחרי שני אלה תנסי לעשות מין תימצוטים של כל פרק ופרק.אבל העיקר העיקר-כמו שכתוב בהקדמה(שהיא החלק האהוב עלי והכי חשוב לדעתי) לחזור על הספר שוב ושוב ושוב וכו'.
וגם של הרב אבינר... קצת ארוך אבל מדהים! לגבי אבקת חלב נוכרי... בעקרון לפי ההלכה אין איסור אבל עדין להישמר בעיקר בגלל שאנשים אומרים מה ההבדל אבקת חלב חלב אותו דבר..( לא דווקא אתה אלא אפילו מישהו שרואה אותך).
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הספר:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.
אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.
אולי די כבר?!
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!