כמה שאלות שמעסיקות אותי:איסי
תכל'ס, למה ה' ברא את העולם? מה חסר לו?...

ועוד שאלה: למה בעצם אני בתור בן אדם שחי את החיים היפים שלו צריך להאמין במשהו שאני אפילו לא יודע שהוא קיים???
מצטער על השאלות המוזרות^^
אינלי תשובה.. אבל השאלות ממש הגיוניות..V.I.P

נראלי כל אחד צריך לשאול תעצמו אתזה

דרך ה' לרמחל. וכוזרי. והרב שרקי. תבדוק בכל אחד מהאופציות.נפש חיה.


מה?איסי
תסביר
אלו ספרים/שיעורים לשמיעה שעוסקים בנושאים ששאלתנפש חיה.
עליהם.

יש גם את האופציה של חברים מקשיבים.
אם צריך אני גם פה.
ואני בת
תאמתאיסי
שאני קצת מתפדח לשאול שאלות כאלה.. זה בסדר?
בטח!אתה שואל כדי להבין לעומק....נכון? וזה בסדר!נפש חיה.
זה העניין..איסי
אני שואל פה כי אף אחד לא באמת מכיר אותי.. השאלות שאני שואל זה שאלות שממש מטרידות אותי בכל דבר שאני עושה...( אם זה תפילה או ברכות או תפילין ) כי אני חושב שאם בן אדם עושה משהו בלי לדעת למה זה לא הגיוני...
לדבר הראשון היה על זה שרשור מתי שהוא מי שמוצא שישלח קישורחוני המעגל פינות
דבר שני זה בעצם השאלה הדי קלאסית של תורה מן השמיים ושאלת קיום אלוקים
והתשובה היא מעמד הר סיני
שבו אלוקים התגלה לעיני כשני מיליון איש ונתן להם את התורה
שנמסר במסורת מאב לבן במשך כשלושת אלפים שנה
אני שאלתי פעם.. לא מוצאתת ^^קיפודה


לפני ששאלתי חיפשתי.....איסי
וגם אני לא מצאתי
אנסה לענות..רוצהלהיות טובה

http://www.hidabroot.org/question/132674

שמתי כאן קישור לאתר שנותן מענה לשאלתך הראשונה.. ובקצרה:

זו שאלה מורכבת ולכן התשובה לשאלה זו גם היא מורכבת.קורץ

1. רוע כידוע נובע תמיד מחיסרון (אנוכיות, צורך עצמי), לכן הרוע מטבעו לוקח מהאחר.
2. הטוב נובע משלמות, לכן הטוב תמיד נותן.
3. מי שהוא אינסופי ומושלם, אין אצלו רוע ואין אצלו חסרונות. מכיוון שהוא מושלם הוא מוכרח להיות טוב ומטיב.
4. לכן הקב"ה ברא את העולם, את בעלי החיים, ולהבדיל מהם את המלאכים, כדי לתת להם מטובו הנצחי.
5. אך הטוב האמיתי של הקב"ה הוא הקירבה אליו. כי הוא יתברך מקור הטוב. הוא האינסוף הנצחי.

 

לגבי השאלה השניה:

כדי לענות עליה אשאל אותך שאלות אחרות.. איך העולם הזה נוצר? וגם אם תענה המפץ הגדול (ויכול להיות שאתה צודק לפי הרמב"ם ולפי פרשנים נוספים) גם בצורה הזו הייתה השגחה ענקית, בכל שלב ושלב של הבריאה ועל זה כותב הרמב"ם בכתביו.

מי דואג שיהיה לך כל מה שיש לך? אתה לא חושב שיש משהו מעל הכל שמסובב את הגלגל?

אם הוא באמת זה שדואג שלא יחסר לנו דבר, שאוהב אותנו כל-כך, שמרים אותנו כשאנחנו נופלים, שנושא אותנו ברגעים שהכי קשה לנו, שאוהב להיטיב לנו..

ואם זה אכן כך, לא מגיעה לו הכרת הטוב על חסדו עימנו בכל רגע בחיינו??

מלבד זאת, אינך שם לב כי התורה כולה מלאה במצוות שהן לטובתינו? "הוראות הפעלה" (וזו לא רק כלישאה) לעולם עם פוטנציאל אדיר, לעולם ששואף לשלמות..

 

וואו תודה...איסי
השאלה הראשונה נתנה לי כיוון חשיבה אבל לא כ"כ הבנתי מה את אומרת...
*תיקון*איסי
השאלה הראשונה נתנ לי כיוון חשיבה אבל קצת הסתבכתי עם השאלה השנייה...
קודם כל, מלכתחילה אני אומרת שמומלץצמאה לך נפשי!!

לשאול רב. 

אנחנו כולם פה נערים ונערות שלא מבינים כמו רבנים שגדולים מאיתנו, ומנוסים מאיתנו.

 

אבל אפשר שנגיד מה שאנחנו כן יודעים וחושבים אבל פשוט תיקח את כל מה שאומרים פה בעירבון מוגבל. כהמלצות לחשיבה שונה קצת ולא כתשובות מבוססות כמו שרב ייענה לך. לא שאני מזלזלת בתשובות פה ח"ו,

יש פה תשובות ברמה ממש גבוהה, פשוט תשובות של רבנים זה יותר מדוייק ומוסמך... זה הכלחצי חיוך 

 

התשובה לשאלה הראשונה, לעניות דעתי וידיעתי:

 

לה' לא חסר כלום. ה' הוא משהו לא מוחשי. למשהו לא מוחשי לא יכול להיות חסר משהו!

ה' זה דבר שהוא מעל השכל. הרבה מעל השכל.

כל תשובה שייתנו לך ל-'למה ה' עשה כך וכך' זו תשובה שאנשים גדולים פירשו בצורה שמוח אנושי יבין את מעשי ידי ה'.

ואני אתן דוגמא - למשל 'לא תרצח'. אנחנו מבינים בשכל שזה לא מוסרי לרצוח, שזה גורם לצער עמוק, לכאב, נגרם משנאה וגורם לשנאה.

קיצר - לא טוב!

אבל מה אם אני אגיד לך שזה לא הסיבות שבגללן ה' קבע שאסור לרצוח?

אלה רק סיבות שכביכול 'מכסות' את הסיבות של ה'. כדי שנוכל להבין בשכל את מעשיו. המוח שלנו מוגבל, והקב"ה- להבדיל, לא מוגבל. הוא לא בן אנוש שיכול להשתעמם או להתעייף או לשמוח או כל דבר אחר.

ומתי שכתוב שה' הוא "אב הרחמן", או "חרה אף ה" וכו'.. זה רק הסבר למשהו שהוא מעל השכל כדי שאנו, המוגבלים, נוכל להבין. מבין??

 

תשובה מדוייקת לחלוטין אין לי, אבל אתה מוזמן לפנות לרב מוסמך או לתלמיד חכם.

 

התשובה לשאלה השניה:

 

קודם כל, צריך להיות עיוור (במלוא מובן המילה ) כדי לא להבחין בנוכחות ה'. כל צעד וצעד, כל נשימה ונשימה, מגיל 0 ועד גיל 120. הוא פשוט שם!!

 

אתה חלק ממנו! יש בך חלק אלוקי! יש בך נשמה!!

 

תחשוב על כל הניסים המדהימים שקרו לך מאז שאתה זוכר את עצמך, זה לא מדהים???

הגוף שלך- זו פשוט מכונה גאונית מהלכת!!

 

אין יצירה בעולם בלי צייר, אין כזה דבר. לא קרה ולא ייקרה!

 

כך גם העולם, כך גם האנשים, וכך גם אתה!

 

כל תא ותא בגופינו, כל איבר ואיבר, הכל במקום הנכון בדיוק!!! לא מילימטר אחד שמאלה או ימינה וכן הלאה...

 

הכל כל כך מושלם בשבילינו, וגם אם לפעמים נראה כאילו הכל לא טוב, ולא מסתדר, הכל זה מה'. הוא פשוט נמצא שם!

 

אנחנו לא יכולים לראות את התמונה הגדולה. (אנחנו מוגבלים, זוכר?)

כל אחד ואחד מאיתנו הוא עולם ומלואו שמשלים את העולם שלנו. לא מדהים??

 

איך חיים יכולים להיות יפים כשאין להם טעם?

 

חיים ללא תורה, ללא התקרבות לה' (זה שברא אותך... נימוס בסיסי זה להגיד תודה, לנסות להיות נחמד למי שעשה לך טובה כזו גדולהקורץ סתםסתם.. בצחוק..)

 

אלו חיים אפסיים חסרי משמעות ותוכן.

 

מכיר את הזמנים האלו שאתה מרגיש פתאום ריק? בלי סיבה למה??

 

זו הנשמה שלך זועקת!! רוצה להתקרב לזה שהפיח בה חיים!

 

אם נפתח את העיניים, נראה את נוכחות הקב"ה בכל נשימה ונשימה שאנו עושים. כל בחירה, כל צעד, כל שלב בחיים, הכל נעשה על ידיו.

 

כמה טוב להיות תלוי במלך העולם, משהו שאינו בשר ודם, פשוט להישען עד הסוף, ולהרגיש את כנפי השכינה נושאות אותך מעלה מעלה.כאילו מוציא לשון

וואו מדהים!איסי
איזה יופי של הסבר..!
נסה את פורום בית המדרשנער גבעות מצוי

יש שם חבר'ה יותר רציניים בנושא, נראה לי...

מה אכפת לך?אריק מהדרום
ברא? ברא.
מה זה משנה למה?
ממש תודהאיסי
רהצה ה לזכות את ישראלמושיקו

הוא תכלית השלימות ומצידו לא צריך תיקון

הוא ברא את העולם בצורה כזו שהוא יצטרך תיקון

וזיכה אותנו התיקון יהיה על ידינו.

 

כשאתה יוצר או מתקן דבר אתה מרגיש יותר סיפוק

 

לכן הוא עשה שזה יהיה על ידינו למרות שמצידו הוא באמת לא צריך אותנו.

 

התיקון הוא על ידי קיום מצוות ולימוד תורה כמה שיותר בשלימות.

 

ב.היום כל דבר נוצר מדבר שמעליו, זה דבר שמקובל על כולם.

אם חוקרים מה למעלה ממך ללא תורה ומצוות זה מביא לבלבול.

הוא לא חוקרים זה גם מביא לבלבול.

 

ברגע שלוחקים את האמונה ומחיים אותה כל הזמן שוב ושוב זה נותן לנו מטרה וכשיש מטרה אז כל הדרך הרבה יותר נוחה ורגועה.

גם אם לא יודעים מהי המטרה ואיך בדיוק הדרך, סומכים על זה שיש מישהו למעלה צופה ושומר שיודע מה הוא עושה 

אז כאילואיסי
מה שאתה אומר זה שה' כאילו מרגיש טוב עם עצמו בזה שהוא ברא עולם...??
הוא ירגיש טוב כביכול על ידי שאתה עושה את רצונומושיקו
וכוונתו כראוי.
כביכול?איסי
יש פה משו לא החלטי...
"כביכול" זה מילה שבאה לסייג. כדי לא להיכשל בהגשמה חלילה/או*.נפש חיה.
אפשר בשמחה לפנות להבהרה.

*סיבה אחרת.
הייתי ממליצה לבדוק מה משמעות המילה הזו. אפילו במילון ואז להבין מההקשר שלה.
א. התשובה הראשונה היא - ככה.*בננית*
זו פשוט עובדה נתונה. גם אם נביא כל מיני הסברים יפים שיכולים להועיל, נדע לומר בסוף שאין לנו באמת הבנה בזה.
ב. צריך? בוחר להאמין. למה נכון לבחור בזה? כי זו האמת.
הבחירה להאמין צריכה לבוא מתוך בירור פנימי והגעה אל האמת הזו.
לא בוחרים באמונה כי מישהו אמר (הורים, מורים, חברים או הודעה בפורום) אלא כי מגיעים לתובנה שזוהי צורת החיים הנכונה לאדם.
"ובחרת בחיים"
בקשר לשאלה הראשונהחוני המעגל פינות
ה' הוא הטוב ודרך הטוב להטיב על כן ברא את עולמו שיוכל להטיב עם ברואיו
מה זאת אומרתאיסי
היטיב עם ברואיו?? אם הוא פשוט לא היה בורא אותנו...?
היה חסר לו?
אין תשובה לשאלות שלך.המצב חסה
צר לי לאכזב
באנה איזה תשובות מבאסות יש פה לאנשים בינתיים.

בקשר לשאלה הראשונה,
את העולם אלוהים ברא מסיבה כלשהיא, ואותך הוא ברא כי אתה תקדם את העולם בדרכך.

 

והשאלה השניה.

 

אני שונא שונא שונא שאומרים שהיהדות זו אמונה עיוורת.
היא לא!
גם בשכל אתה יכול להבין שיש אלוהים.
ככה אפילו מדריך בעל התניא.

בקצרה:

יש כוחות בעולם, כל כוח מוגבל לכוח שחזק ממנו.

אתה - כוח א'.
אתה מוגבל לחוקי הטבע - כוח ב'.
חוקי הטבע מוגבלים לכוחות על טבעיים - ג'
(כוחות על טבעיים - דברים שלעולם לא יוכלו לקרות בדרך הטבע, נגיד בנאדם שיתחיל לעוף סתם)

 

הכוחות העל טבעיים מוגבלים למשהו יותר חזק מהם, שכופה אותם - כוח ד'.

הרי הכוחות העל טבעיים לא מסוגלים לעשות "מה בראש שלהם", זה הרי לא קיים...

 

כוח הד' הזה הוא מה שאנחנו מכנים אלוהים.
וגם אם תקשיב לתאוריה הזו וגם אם לא,
הרי מתישהו חייב להיות את מה שמעל כולם, הכוח הכי גדול, שהוא מושלם לגמרי ואין לו שום הגבלות,
וזה אלוהים.

 


 

(ואחרי כל ההסברים השכליים,*בננית*
יש את המקום של האמונה שגדולה אפילו יותר מהשכל.
מה זה שכל של בן אדם? אחרי הכל לחשוב שדרכי הקב"ה בעולם יכולות להיתפס בו זו יומרה גדולה מדי.)
טעות,נגרינסקי
עבר עריכה על ידי נגרינסקי בתאריך כ"ו בתמוז תשע"ו 15:00
עבר עריכה על ידי נגרינסקי בתאריך כ"ו בתמוז תשע"ו 00:33

את סוברת שהאמונה אינה נובעת מחקירת השכל לאמת, אלא סוג של"אמונה" תמימה שיש אלוה ואין לנו הזכות להוכיח את קיומו בגלל שלא נצליח להשיג את גודלו ואופן הופעתו בעולם.

אמנם נכון שלא נצליח להשיג גודלו ואופן הופעתו בעולם, אך רק להוכיח קיומו, בודאי שאפשר! וזוהי חובה עלינו לעשות זאת.


הלכות יסודי התורה ברמב"ם:
א  יסוד היסודות ועמוד החכמות, לידע שיש שם מצוי ראשון.   והוא ממציא כל הנמצא; וכל הנמצאים מן שמיים וארץ ומה ביניהם, לא נמצאו אלא מאמיתת הימצאו.  [ב] ואם יעלה על הדעת שהוא אינו מצוי, אין דבר אחר יכול להימצאות.  [ג] ואם יעלה על הדעת שאין כל הנמצאים מלבדו מצויים, הוא לבדו יהיה מצוי ולא ייבטל הוא לביטולם:  שכל הנמצאים צריכין לו; והוא ברוך הוא אינו צריך להם, ולא לאחד מהם.
ב  לפיכך אין אמיתתו כאמיתת אחד מהם.  [ד] הוא שהנביא וכו'

(פה מסביר הרמב"ם כיצד להוכיח אמיתותו יתברך ומדוע חובה עלינו לידע זאת)

...ד  [ו] וידיעת דבר זה מצות עשה, שנאמר "אנוכי ה' אלוהיך" (שמות כ,ב; דברים ה,ו).  וכל המעלה על דעתו שיש שם אלוה אחר, חוץ מזה--עובר בלא תעשה, שנאמר "לא יהיה לך אלוהים אחרים, על פניי" (שמות כ,ב; דברים ה,ו); וכפר בעיקר, שזה הוא העיקר הגדול שהכול תלוי בו"


את האדם שיפעל אמונתו על פי הגישה שאת הצגת, נוכל להכניע בקלות ולהביאו לידי עבודה זרה או אתאיסטיות ל"ע, מכיוון שאין לו על מה לבסס אמונתו, אך אדם שנשען על השכל בעבור האמונה, אותו אדם יהיה החזק ביותר בדכי האמונה וככל שיוסיף לחקור ולידע קיום האל בעזרת השכל, כן יוסיף אמונתו בה' יתברך ויהיה דבק בו יותר מחמת אותה אמונה.

תודה על ההסבראיסי
אבל לא מסכים איתך שיש פה תשובות מבאסות..אני חייב להגיד שממש למדתי הרבה פה...
מציעה לך לבדוק באתר של ערוץ הידברותמישהי מהחלל

בטוח יש שם הרצאות בנושא...

את יכולה לכוון אותי יותר??איסי
איזה הרצאה?
אשמח לקישור
תנסה למצוא שם הרצאה של הרב זמיר כהן - אנלא סגורה על שם שלהנפש חיה.
אבל משהו בסגנון של "הסבה לבריאת העולם"



בהצלחה!
וגם הרב יצחק פנגר יש לו. אני חושבת גם.נפש חיה.
תודה!!איסי
בשמחה רבה! בהצלחה!נפש חיה.
"לא הייתי רוצה לעבוד אלוקים שאני מבין אותו בשכל"(הרבי מקוצק)מישהי מהחלל


כשאני יהיה הרבי מקוצק אני חדבר איתךאיסי
אבל עכשיו יש לי שאלות מתוך רצון אמיתי לדעת!
אין לך סיכוי להבין את אלוהים בשכל,בינתיים.

כך שזה לא רלוונטי.
 

גם לפי שיטתי, אתה רק מסוגל להבין כמה אתה לא מבין אותו.
 

אבל ברור שזה הרבה יותר טוב מ"אמונה עיוורת".

אז מה אתה מציע?איסי


להבין את מה שאתה כן יכול.בינתיים.אחרונה

כמו שכתבתי למעלה.

 

אני אישית אחרי שהבנתי את זה הבנתי כמה אלוהים גדול.

כל כך גדול שאי אפשר להבין אותו.

 

תחשוב על זה, משהו מושלם. פשוט מושלם. בלי שום מגבלות.

 

מסוגל להחזיק את העולם ולהקשיב לכולם ולהיות עם כולם ולזכור את כולם ולעשות הכל ואהה

 

אני פשוט שונא אמונה עיוורת הרי הנוצרים והבודהיסטים והערבים הם כאלה,
אז מי אמר שדווקא אתה צודק ולא הם?

 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך