ועוד שאלה: למה בעצם אני בתור בן אדם שחי את החיים היפים שלו צריך להאמין במשהו שאני אפילו לא יודע שהוא קיים???
מצטער על השאלות המוזרות^^
נראלי כל אחד צריך לשאול תעצמו אתזה

http://www.hidabroot.org/question/132674
שמתי כאן קישור לאתר שנותן מענה לשאלתך הראשונה.. ובקצרה:
זו שאלה מורכבת ולכן התשובה לשאלה זו גם היא מורכבת.![]()
1. רוע כידוע נובע תמיד מחיסרון (אנוכיות, צורך עצמי), לכן הרוע מטבעו לוקח מהאחר.
2. הטוב נובע משלמות, לכן הטוב תמיד נותן.
3. מי שהוא אינסופי ומושלם, אין אצלו רוע ואין אצלו חסרונות. מכיוון שהוא מושלם הוא מוכרח להיות טוב ומטיב.
4. לכן הקב"ה ברא את העולם, את בעלי החיים, ולהבדיל מהם את המלאכים, כדי לתת להם מטובו הנצחי.
5. אך הטוב האמיתי של הקב"ה הוא הקירבה אליו. כי הוא יתברך מקור הטוב. הוא האינסוף הנצחי.
לגבי השאלה השניה:
כדי לענות עליה אשאל אותך שאלות אחרות.. איך העולם הזה נוצר? וגם אם תענה המפץ הגדול (ויכול להיות שאתה צודק לפי הרמב"ם ולפי פרשנים נוספים) גם בצורה הזו הייתה השגחה ענקית, בכל שלב ושלב של הבריאה ועל זה כותב הרמב"ם בכתביו.
מי דואג שיהיה לך כל מה שיש לך? אתה לא חושב שיש משהו מעל הכל שמסובב את הגלגל?
אם הוא באמת זה שדואג שלא יחסר לנו דבר, שאוהב אותנו כל-כך, שמרים אותנו כשאנחנו נופלים, שנושא אותנו ברגעים שהכי קשה לנו, שאוהב להיטיב לנו..
ואם זה אכן כך, לא מגיעה לו הכרת הטוב על חסדו עימנו בכל רגע בחיינו??
מלבד זאת, אינך שם לב כי התורה כולה מלאה במצוות שהן לטובתינו? "הוראות הפעלה" (וזו לא רק כלישאה) לעולם עם פוטנציאל אדיר, לעולם ששואף לשלמות..
לשאול רב.
אנחנו כולם פה נערים ונערות שלא מבינים כמו רבנים שגדולים מאיתנו, ומנוסים מאיתנו.
אבל אפשר שנגיד מה שאנחנו כן יודעים וחושבים אבל פשוט תיקח את כל מה שאומרים פה בעירבון מוגבל. כהמלצות לחשיבה שונה קצת ולא כתשובות מבוססות כמו שרב ייענה לך. לא שאני מזלזלת בתשובות פה ח"ו,
יש פה תשובות ברמה ממש גבוהה, פשוט תשובות של רבנים זה יותר מדוייק ומוסמך... זה הכל
התשובה לשאלה הראשונה, לעניות דעתי וידיעתי:
לה' לא חסר כלום. ה' הוא משהו לא מוחשי. למשהו לא מוחשי לא יכול להיות חסר משהו!
ה' זה דבר שהוא מעל השכל. הרבה מעל השכל.
כל תשובה שייתנו לך ל-'למה ה' עשה כך וכך' זו תשובה שאנשים גדולים פירשו בצורה שמוח אנושי יבין את מעשי ידי ה'.
ואני אתן דוגמא - למשל 'לא תרצח'. אנחנו מבינים בשכל שזה לא מוסרי לרצוח, שזה גורם לצער עמוק, לכאב, נגרם משנאה וגורם לשנאה.
קיצר - לא טוב!
אבל מה אם אני אגיד לך שזה לא הסיבות שבגללן ה' קבע שאסור לרצוח?
אלה רק סיבות שכביכול 'מכסות' את הסיבות של ה'. כדי שנוכל להבין בשכל את מעשיו. המוח שלנו מוגבל, והקב"ה- להבדיל, לא מוגבל. הוא לא בן אנוש שיכול להשתעמם או להתעייף או לשמוח או כל דבר אחר.
ומתי שכתוב שה' הוא "אב הרחמן", או "חרה אף ה" וכו'.. זה רק הסבר למשהו שהוא מעל השכל כדי שאנו, המוגבלים, נוכל להבין. מבין??
תשובה מדוייקת לחלוטין אין לי, אבל אתה מוזמן לפנות לרב מוסמך או לתלמיד חכם.
התשובה לשאלה השניה:
קודם כל, צריך להיות עיוור (במלוא מובן המילה ) כדי לא להבחין בנוכחות ה'. כל צעד וצעד, כל נשימה ונשימה, מגיל 0 ועד גיל 120. הוא פשוט שם!!
אתה חלק ממנו! יש בך חלק אלוקי! יש בך נשמה!!
תחשוב על כל הניסים המדהימים שקרו לך מאז שאתה זוכר את עצמך, זה לא מדהים???
הגוף שלך- זו פשוט מכונה גאונית מהלכת!!
אין יצירה בעולם בלי צייר, אין כזה דבר. לא קרה ולא ייקרה!
כך גם העולם, כך גם האנשים, וכך גם אתה!
כל תא ותא בגופינו, כל איבר ואיבר, הכל במקום הנכון בדיוק!!! לא מילימטר אחד שמאלה או ימינה וכן הלאה...
הכל כל כך מושלם בשבילינו, וגם אם לפעמים נראה כאילו הכל לא טוב, ולא מסתדר, הכל זה מה'. הוא פשוט נמצא שם!
אנחנו לא יכולים לראות את התמונה הגדולה. (אנחנו מוגבלים, זוכר?)
כל אחד ואחד מאיתנו הוא עולם ומלואו שמשלים את העולם שלנו. לא מדהים??
איך חיים יכולים להיות יפים כשאין להם טעם?
חיים ללא תורה, ללא התקרבות לה' (זה שברא אותך... נימוס בסיסי זה להגיד תודה, לנסות להיות נחמד למי שעשה לך טובה כזו גדולה
סתםסתם.. בצחוק..)
אלו חיים אפסיים חסרי משמעות ותוכן.
מכיר את הזמנים האלו שאתה מרגיש פתאום ריק? בלי סיבה למה??
זו הנשמה שלך זועקת!! רוצה להתקרב לזה שהפיח בה חיים!
אם נפתח את העיניים, נראה את נוכחות הקב"ה בכל נשימה ונשימה שאנו עושים. כל בחירה, כל צעד, כל שלב בחיים, הכל נעשה על ידיו.
כמה טוב להיות תלוי במלך העולם, משהו שאינו בשר ודם, פשוט להישען עד הסוף, ולהרגיש את כנפי השכינה נושאות אותך מעלה מעלה.![]()
יש שם חבר'ה יותר רציניים בנושא, נראה לי...
הוא תכלית השלימות ומצידו לא צריך תיקון
הוא ברא את העולם בצורה כזו שהוא יצטרך תיקון
וזיכה אותנו התיקון יהיה על ידינו.
כשאתה יוצר או מתקן דבר אתה מרגיש יותר סיפוק
לכן הוא עשה שזה יהיה על ידינו למרות שמצידו הוא באמת לא צריך אותנו.
התיקון הוא על ידי קיום מצוות ולימוד תורה כמה שיותר בשלימות.
ב.היום כל דבר נוצר מדבר שמעליו, זה דבר שמקובל על כולם.
אם חוקרים מה למעלה ממך ללא תורה ומצוות זה מביא לבלבול.
הוא לא חוקרים זה גם מביא לבלבול.
ברגע שלוחקים את האמונה ומחיים אותה כל הזמן שוב ושוב זה נותן לנו מטרה וכשיש מטרה אז כל הדרך הרבה יותר נוחה ורגועה.
גם אם לא יודעים מהי המטרה ואיך בדיוק הדרך, סומכים על זה שיש מישהו למעלה צופה ושומר שיודע מה הוא עושה
בינתיים.בקשר לשאלה הראשונה,
את העולם אלוהים ברא מסיבה כלשהיא, ואותך הוא ברא כי אתה תקדם את העולם בדרכך.
והשאלה השניה.
אני שונא שונא שונא שאומרים שהיהדות זו אמונה עיוורת.
היא לא!
גם בשכל אתה יכול להבין שיש אלוהים.
ככה אפילו מדריך בעל התניא.
בקצרה:
יש כוחות בעולם, כל כוח מוגבל לכוח שחזק ממנו.
אתה - כוח א'.
אתה מוגבל לחוקי הטבע - כוח ב'.
חוקי הטבע מוגבלים לכוחות על טבעיים - ג'
(כוחות על טבעיים - דברים שלעולם לא יוכלו לקרות בדרך הטבע, נגיד בנאדם שיתחיל לעוף סתם)
הכוחות העל טבעיים מוגבלים למשהו יותר חזק מהם, שכופה אותם - כוח ד'.
הרי הכוחות העל טבעיים לא מסוגלים לעשות "מה בראש שלהם", זה הרי לא קיים...
כוח הד' הזה הוא מה שאנחנו מכנים אלוהים.
וגם אם תקשיב לתאוריה הזו וגם אם לא,
הרי מתישהו חייב להיות את מה שמעל כולם, הכוח הכי גדול, שהוא מושלם לגמרי ואין לו שום הגבלות,
וזה אלוהים.
את סוברת שהאמונה אינה נובעת מחקירת השכל לאמת, אלא סוג של"אמונה" תמימה שיש אלוה ואין לנו הזכות להוכיח את קיומו בגלל שלא נצליח להשיג את גודלו ואופן הופעתו בעולם.
אמנם נכון שלא נצליח להשיג גודלו ואופן הופעתו בעולם, אך רק להוכיח קיומו, בודאי שאפשר! וזוהי חובה עלינו לעשות זאת.
הלכות יסודי התורה ברמב"ם:
א יסוד היסודות ועמוד החכמות, לידע שיש שם מצוי ראשון. והוא ממציא כל הנמצא; וכל הנמצאים מן שמיים וארץ ומה ביניהם, לא נמצאו אלא מאמיתת הימצאו. [ב] ואם יעלה על הדעת שהוא אינו מצוי, אין דבר אחר יכול להימצאות. [ג] ואם יעלה על הדעת שאין כל הנמצאים מלבדו מצויים, הוא לבדו יהיה מצוי ולא ייבטל הוא לביטולם: שכל הנמצאים צריכין לו; והוא ברוך הוא אינו צריך להם, ולא לאחד מהם.
ב לפיכך אין אמיתתו כאמיתת אחד מהם. [ד] הוא שהנביא וכו'
(פה מסביר הרמב"ם כיצד להוכיח אמיתותו יתברך ומדוע חובה עלינו לידע זאת)
...ד [ו] וידיעת דבר זה מצות עשה, שנאמר "אנוכי ה' אלוהיך" (שמות כ,ב; דברים ה,ו). וכל המעלה על דעתו שיש שם אלוה אחר, חוץ מזה--עובר בלא תעשה, שנאמר "לא יהיה לך אלוהים אחרים, על פניי" (שמות כ,ב; דברים ה,ו); וכפר בעיקר, שזה הוא העיקר הגדול שהכול תלוי בו"
את האדם שיפעל אמונתו על פי הגישה שאת הצגת, נוכל להכניע בקלות ולהביאו לידי עבודה זרה או אתאיסטיות ל"ע, מכיוון שאין לו על מה לבסס אמונתו, אך אדם שנשען על השכל בעבור האמונה, אותו אדם יהיה החזק ביותר בדכי האמונה וככל שיוסיף לחקור ולידע קיום האל בעזרת השכל, כן יוסיף אמונתו בה' יתברך ויהיה דבק בו יותר מחמת אותה אמונה.
בטוח יש שם הרצאות בנושא...

כך שזה לא רלוונטי.
גם לפי שיטתי, אתה רק מסוגל להבין כמה אתה לא מבין אותו.
אבל ברור שזה הרבה יותר טוב מ"אמונה עיוורת".
כמו שכתבתי למעלה.
אני אישית אחרי שהבנתי את זה הבנתי כמה אלוהים גדול.
כל כך גדול שאי אפשר להבין אותו.
תחשוב על זה, משהו מושלם. פשוט מושלם. בלי שום מגבלות.
מסוגל להחזיק את העולם ולהקשיב לכולם ולהיות עם כולם ולזכור את כולם ולעשות הכל ואהה
אני פשוט שונא אמונה עיוורת
הרי הנוצרים והבודהיסטים והערבים הם כאלה,
אז מי אמר שדווקא אתה צודק ולא הם?
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הספר:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.
אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.
אולי די כבר?!
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!