ראית עב"ם שאינך יודע פירושו
שרשר כאן
ראית מילה שאתה מכיר והיא טרם נתפרשה כאן
שרשר כאן
בכדי להפוך את החיפוש לקל נתווה לו קווים כלליים :
-רוצה לשאול לדעת מה הוא ערך מסוים אנא שרשר בהודעה ריקה שכותרתה "מה פירוש (הערך המדובר )"
-אתה עונה לשרשור כמו שהוזכר לעייל כתוב בקצרה תשובה בכותרת ופרט בגוף ההודעה
-יש לך מונח שאתה רוצה להוסיף כתוב את שמו בכותרת ובארו בגוף ההודעה
-אנשים בבקשה לא לנצל"ש
ראיתי צורך בלתקן שרשור המילוןחוני המעגל פינות
אימאחוני המעגל פינות
מגיע בדרך כלל כתחילה לשאלה אבל לא חייב
דוגמא: מדוע אתה אומר שדבריו מכוונים כלפי שבת אימא דבריו מכוונים כלפי חג
קא משמע לן (קמ"ל )חוני המעגל פינות
מגיע להביא ראיה /לפרש /להבין משהו
או לחילופין לחדד אמרה כדי להבין את החידוש שבה
דוגמא : פלוני אכל קוסברה קא משמע לן קוסברה היא מאכל
וכן על זה הדרך
האידנאdvir11
האידנא = כיום, בימינו
לרוב להסביר מנהג שנוהגים או לא נוהגים כיום
וזאת כגון:
והאידנא לא נוהגים כן
סליחה, נשלח מניק ישן. זה אניdvirm1
זצוללה"השאג
לדוג:
האדמו"ר מסטלה זצוללה"ה הי"ו (קרדיט ל@משועמם...)
ויש מפרשים
זכות צפלון ואוהב לישון להצלחת הניסיון הראשון
לדוג:
אני אקלע לסל בזצוללה"ה
וכן באותו עניין זצוקללה"הנחמיה17
(וקדוש)
גרסינןשאג
בדרך כלל בא לומר שהגרסא הנתונה משובשת ומה שיאמר בהמשך הוא הנכון
לדוג:
שנינו יחד תחת מטריה אחת שנינו מדלגים בין כל השלוליות עיר בגשם שחה לנו ככה החיים יפים כדאי לכם לחיות
ואנן גרסינן:
שנינו יחד תחת מטריה אחת שנינו מדלגים בין כל השלוליות עיר בגשם צפה לה גופה אחת החיים יפים כדאי לכם לחיות
ואנן גרסינןנפש חיה.
שנינו מדלגים על כל התולעים
אם בגשם צפה לה גופה אחת
החיים יפים
בסוף כולם מתים

ר"לחוני המעגל פינות
'חוששני שהוא טועה בדבריו אז בוא נערוך כדי שלא יחלוק עלי'
דוגמאת
'הכי אמרה נפש שנינו מדלגין וכי תימא מאימתי המתין מדלגין?!
אלא ר"ל על שנינו מדלגין "
ואם כבר משנים מילים של שירים אזמשועמם...
אתמול ב5 אחרי הצהריים עלינו על מוקש ובדרך לשמיים ראינו שהטנק שלנו שרוף
זה לא כ"כ נעים לראות טנק שרוף3x
ולדעת שאתה בתוכו
ואי בהכי עסקינןasd100
בשדה מוקשים הנדסה קרבית צועדת
בשדה מוקשים צועדת כל היום (ונהגינן לכפול)
אווו עפה לי הרגל
אווו עפה לי היד
אווו עף לי כל השכל
אווו ויאללה בלגן
וגם הכי גרסינן (ה"ג-שכיח ברש"י) - כך גורסים אנוdvirm1
י"א=יש אומריםחוני המעגל פינות
המבין יבין ואם לאו תבוא עליו ברכה
בבאשאג
שלושה מסכתות בגמרא מתחילות בשם זה
בבא קמא-שער ראשון
בבא מציעא-שער אמצעי
בבא בתרא-שער אחרון
וקיימת גם מסכתה של האדמו"ר מסטלה
בבא בטלא-שער הבטלנים
קשיאשאג
לדוג:
למה?
קשיא?
וכן
קשיא יש רק בלחם וגם אותו אוכלים
צ"עשאג
בא לבטא בדרך כלל שכדי לדעת יש לבדוק לעומק
לדוג:
יש לשמור זמן בין בשר לחלב וצ"ע(כמה זמן)
ובפרויקט השטו"ת בא לבטא חוסר רצון להסביר את עצמך ולכן זה הנוטריקון(ראשי תיבות) הכי יעיל בפורום
לדוג:
זו דוגמא טובה וצ"ע
בשלמא... מאי איכא למימרdvirm1
פירוש מילולי: בשלום
בא בד״כ עם המילים מאי איכא למימר, כגון כך:
מילא לאדם/דעה זה שמובנים דבריו, אבל לאדם/דעה ב׳ מה יש להגיד
בד״כ מתורץ אח״כ תירוץ לדעה ב׳ מדוע צודקת
דוגמה:
חילקתי סוכריות לכולם, ראובן ושמעון לא לקחו. אמרתי להם:
בשלמא ראובן דאמר שלא אוכל סוכריות כיוון דאינו בריא, אבל לשמעון מאי איכא למימר?
אמר שמעון הנני בשרי וסוכריותיך חלביות
ורמינהומשה אבואב
פתיחה לקושיה חזקה המילה באה מלשון רמה כמו "רמה בים"
לדוג': דני שונא לאכול בננה
ורמינהו ראיתי אותו שוכל אתמול 3 בננות בתאוותנות רבה
וי"ל - ויש לומרמשה אבואב
פתיחה לתירוץ שהקשו (בדרך כלל יכול להיות שאתה הקשתה)
לדוג': אם דני שונא בננות אמאי הור אכל אתמול 3 בתאוותנות גדולה?
וי"ל דני אהבל והוא התערב שיוכל לאכול 3 בננות ב2 דקות על מנת לקבל 100 זוזים
ת"ש- תא שמעמשה אבואב
פתיחה לתירוץ
ואין לי כוח להביא דוג' זה פשוט
איפכא מסתברא, אדרבאנער גבעות מצוי
איפכא מסתברא= ההיפך מסתבר. הגיוני יותר מבחינה מסוימת לסבור הפוך!
לדוג': עכבר יהרוס רכב, לעומת פיל שלא יהרוס, איפכא מסתברא! שפיל חזק וכבד הרבה מעכבר.
אדרבא/ה= כדרך העניין לעיל.
רח''ל [רחמנא לצלן]חוני המעגל פינות
מילולי: להתפלל לה'
והא כעיין ה' ירחם/ישמור/יושיע/ינצור/יציל/ויגן
וכן ראינו בפסקי האחרונים 'פורום אקטועליה רח''ל'
ושם מובהר ע''פ ההקשר כדברינו
איני? והא ...חוני המעגל פינות
מובא בדרך כלל על מנת להפריך טענה מסויימת
ומה שקוראין אותו אצלינו בלעז הוכחה על דרך השלילה וע"ש
לדוגמת: עכבר יהרוס רכב, לעומת פיל שלא יהרוס, איני? והא אמר נער גבעות מצוי 'פיל חזק וכבד הרבה מעכבר' (ע"ש ) ובכך כך גדול נזקו מנזק העכבר אז מק"ו (קל וחומר) שפיל הורס רכב!
ונראה לי הקטן להוסיףנער גבעות מצוי
שהפיל חייב נזק שלם! שהרי פיל מועד לעולם (בבא פילא, שם שם).
וגם..ג'ודי(^=
והמבין שישתוק
פסוקים מעוותים ואימרות חז"ל.נער גבעות מצוי
עניין מצוי הכא בפורום זה, הוא עיוות לפס' ומאמרי חז"ל לצרכי הרבים, כגון:
יהיה בסדר, משועמם: בברכת אמור מעט ואכול הרבה (במקום אמור מעט ועשה הרבה).
משועמם: בברכת אל תהיו כמלכים המשמשים את העבד על מנת לקבל פרס אלא קח מהם את הפרס וערוף את ראשם
(במקום ע"ש).
אני (!!) : בברכת המוציא מחבירו לחם מן הארץ.
וכן על זה הדרך.....
ודו"קdvirm1
פירושו, עיין בדברים אלה ודקדק וחזור בהם כדי להבינם ולרדת לסוף דעתי.
וכן מצינו רבות כך כתוב בפירושו של רש"י ז"ל על התורה.
ואפשר שפירושו בפורום זה יהיה מעט דומה למונח צריך עיון (צ"ע) , שכתב בו ר' גא"ש כך:
"ובפרויקט השטו"ת בא לבטא חוסר רצון להסביר את עצמך ולכן זה הנוטריקון(ראשי תיבות) הכי יעיל בפורום" עכ"ל.
אע"פ דמונח זה מעט שונה, דצריך עיון בא לבטא שיש צורך לעיין בדברים ולפרשם/להוציא מהם מסקנה, ודו"ק פירושו עיין בדברים שכתבתי והבן אותם והשג פירושם, על-כן מונח זה ודו"ק יותר יעיל למטרה אותה כתב ר' גא"ש, מהמונח צ"ע.
ועוד ישנו ודו"ק ושתו"ק. ודו"ק ו....נחמיה17
ודו"קנחמיה17
ודייק ומצא קל/קשה. לפי העניין....
ודוחק קצתאניוהוא
ויהי מילון ארמי עברי פשוט.... מה פירוש-"לנצל"ש"?נחמיה17
בא מהשורש נ.צ.ל.ששאג
לדוג׳: השרשור נפתח בשביל מילים ארמיות
ואתה ניצל"שת אותו כדי לדעת מה זה לנצל"ש
^^חוני המעגל פינות
רק הערה קטנה
זה לאו דווקא ארמית זה גם ר''ת מילים של ביינישים ושאר מגדים הקשורים בקודש
זו הבעיה, שזה נהיה רק ארמית....נחמיה17
צודק מוזמן לקחת חלק ולהוסיף עוד דבריםחוני המעגל פינות
עכ"ל (עד כאן לשונו)שאג
לדוג׳: אמר האדמו"ר שליט"א יהיה בסדר.... במטרת השרשור
ראית עב"ם שאינך יודע פירושו
שרשר כאן
ראית מילה שאתה מכיר והיא טרם נתפשה כאן
שרשר כאן
עכ"ל ולכן יש לפרש בשירשור זה מילים שאינן מובנות
וכן עכל"ק- עד כאן לשון קודשונחמיה17
וכן עכלה"ק - עד כאן לשונו הקדושdvirm1
וכן עכלהקזצולה"הנער גבעות מצוי
*או עד כאן --לשוני-- הקדוש וכן בכל הני פתגמיdvirm1
ל"ע, רח"ל, בלע"ה, חו"ח, נ"ל, נל"ל, ויי"ע, ועי', וע"ע ועודנחמיה17
ל"ע- לא עלינו, היינו הרחקה מפני המזיקין...
רח"ל-רחמנא ליצלן- היינו הרחקה מפני המזיקין בתפילה לאל חי ("רחמנא"- הרחמן, כינוי לו ית'. "ליצלן"- להצילנו.)
בלע"ה- בלי עין הרע, היינו הרחקה מפני המזיקין, רק מרוקאי יותר. הא אחר שבח גדול שלא ישלוט בו עין הרע.
חו"ח- חס וחלילה (הפי' ידוע..... ש.....)
נ"ל- נראה לי, פתיחה להצגת דעה אישית ו/או מסקנה ו/או הסברה.
ויי"ע- וה' יאיר עיניי, סוג של צע"ג (- צ"ע גדול) רק ממש ממש גדול....
ועי'/ ועיי'- ועיין, פתיחה להבאת מקור.
וע"ע- ועיין עוד, פתיחה למקור מוסיף (חולק או מסייע, בשש"כ- בעיקר חולק)
לענ"ד- לעניות דעתי, אמרת ענוה לפני סברא אישית (בא הרבה עם "נ"ל"- "נ"ל לענ"ד")
לפענ"ד- לפי עניות דעתי. היינו כהנ"ל
האדמו"ר מסטלה- דמות קומית רוחנית שהוא כביכול מנהיגה הרוחני של הסטלנים (עיין ערך "הרב נח שמייקל") כאילו בדיחה על של השמות של העיירות שהחסידויות וכך האדמו"רים קרויים על שמם.
דוכתי- מקומות....
זמשלללכר"ת ונלהמאת"א- זה מה שעולה לי לראש לשים כראשי תיבות. ונגמרו לי המושגים אז תעזבו אותי.
שכוייח עצוםחוני המעגל פינות
ישר כח גדול
אני מחזק ידך ואת פעולותיך עלה והצלח
כדין האדמו"ר מסטלה כך גם הבבא באלי והבבא סטלהשאג
חילך לשוטטא (מלשון שטוט)
סבבא באלי! וכן, אנחנו יודעים איך כותבים "שטות"...נחמיה17
תודה.
אופס לא שמתי לב (החושף שיניים שלא עובד לי))שאג
בעינן, מיבעיא, איבעית, ועוד על זו הדרךdvirm1
כולם מוסבים על שורש ב.ק.ש.
בעינן - מבקשים אנו (נן = אנו)
מיבעיא - מתבקשת
איבעיא - התבקשה (כגון "איבעיא להו")
אי בעית - אם תרצה (אי = אם)
איבעיא להוdvirm1
מילולית: התבקשה להם
עקרונית: התבקשה שאלה להם (לבני הישיבה)
הבאת קושיה שהתקשו בה בבית המדרש
לדוגמא:
איבעיא להו מה מברכים על רעל
מספרים בארמיתdvirm1
1 חד
2 תרתי
3 תלתא
4 ארבע
5 חמשא
6 שיתא
7 שבע
8 תמניא
9 תשע
10 עשר
11 חד סרי
12 תריסר (תרי+סר)
14 ארביסר
15 חמיסר
100 מאה
1000 אלפא
10000 ריבוא, רבבה
2= דו? "טב למיטב טן דו"נפש חיה.
היינו הךנער גבעות מצוי
תרתי ו- דו זה אותו דבר, כן?נפש חיה.
תרתי זה יותר בסגנון פעמיםחוני המעגל פינות
לא הבנתינפש חיה.
אפשר דוגמא בבקשה?נפש חיה.
הוה אזיל תרתי שנין...נחמיה17
(דו זה פחות שכיח)
א. הבאתי רק חלק כדי שיבינו העניין. ב. תרתי יותר שכיח פהdvirm1
13 תליסרמעוז אסתר לנצח
לישנא אחרינאdvirm1
מובאה של לשון אחרת בדבריו של האדם עליו מדובר
לדוג':
ר' מאיר אומר פסול מפני סיבה א'.
לישנא אחרינא ר' מאיר אומר פסול מפני סיבה ב'.
וכן על זו הדרך
גופים בארמית (גוף ראשון, שני וכו') ולשון רביםdvirm1
אנא- אני
אנת/את - אתה/את
אתון - אתם
הני - אלו (בד"כ לא על בני אדם)
איהו - הוא
איהי - היא
לשון רבים בדרך כלל עם י' בסוף
כגון:
חמרא - יין/חמור
חמרי - יינות/חמורים
יש גם רבים עם "אי"נער גבעות מצוי
אמוראי
וזהו תכל'ס 
מילות שאלה ארמיות, יש ואין, כן בארמית = אין בחיריקdvirm1
אמאי - מדוע
היכא - היכן
היכי - איך
מאי - מה
כמה - כמה
איכא - יש
ליכא - אין
**שימו לב: ישנן פעמים בהן הגמרא משתמשת במילה אין (בחיריק) על מנת לבטא כן. יש לשים לב שלא לקרוא זאת כאין רגיל שפירושו בארמית "ליכא".
מה פירוש י"ל?פוסעת
יש לומר...נחמיה17
פתיחה לתירוץ. (או נסיון תירוץ שע"פ רוב יהיה "לכא' י"ל")
מה פירוש "ע.י."?ברוך השם
לרוב זו דרך מוצלחת של ציאל לשגע לנו תשכלחוני המעגל פינותאחרונה
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות
הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,
מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.
העונה להגדרות הצניעות ?
פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני
אפשר פילאטיס ולא זומבה
גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות
כמובן.
ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר
הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש
לזוג, הליכון זוגי
נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג
בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש
הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש
הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים
בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה
של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה
למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני
יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם
האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא
על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת
מה הדיןקעלעברימבאר
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני
כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים
אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני
בגרויות חורף פטור מלספור
כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני
והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים
וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה
וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
שמיניסטים לא סופרים125690
יא עוקץדורין השמיני
אנחנו נשארים אחרי היסודי
אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר
יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני
בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל
על כן צריך לספור הכל
הרמוניהאחרונה
אתם שטוניקים גאוניים
עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))
פעם היינו חברות;)
נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני
מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.
מה היה שםדורין השמיניאחרונה
בשביל הלא מעודכנים
תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות
יש לכם ממנו זכרונות טובים?
יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?
תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")
אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה
@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?
נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
שאלה רבתיקופת חיסכון
אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?
פסקזמןלא סתם מישהי
הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
שאלהשמיניסט באמ"ש
לא125690
זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.
יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד
מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690
אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.
אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר
אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה
זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.
))))