זוג-מספריים
פרד-בעל חיים
כשם שבמשחק המונופול בשבת, ישנן דעות לכאן ולכאן:
דעה א' שאסור, כיוון שדומה לכסף,
דעה ב' שמותר כיוון שאינו כסף ובידוע שהוא משחק
ודעה ג' שמותר אך בתנאי שלא קורא להם בשמות של כסף כגון "שקלים", אלא יאמר דבר אחר כגון "תביא עשרה תפוחים".
ונראה לי שדומה שאלתך, שדומה המשחק לדברים אמיתיים הקורים במציאות ואסורים בשבת,
שכשם ששטרי מונופול דומים לכסף, כך זוג דומה למספריים ופרד כמו פרד.
וכשם שאסור לסחור בכספים בשבת, כך אסור לשחוט ולצוד בע"ח.
ע"כ ישנן 3 דעות,כפי הדעות במשחק מונופול:
א. אסור בכלל, שדומה למציאות אסורה.
ב. מותר כיוון שאינה מציאות אלא ידוע שזהו משחק.
ג. מותר בתנאי שישנה את שמות הדברים האסורים.
כפי שכתבתי בתשובתי הקודמת, גם לדעות שמונופול אסור בשבת, אינם חושבים שיש לו איסורים ככסף אמיתי.
אלא אסרו כיוון שדומה ועלולים לטעות.
ולכן נראה לי שלכל הדעות מבחינה זו אין איסור.
הרי הזוג והפרד משלימים, מה שיוצר לנו בנייה בשבת!!!
אך נשגבה מבינתי ומחכמתי מני ים ומרבבות ארגזי חול, אך מדוע כתב הגאון הגדול מעוז ומגדול המנורה הטהורה, עמוד הימיני, מזבח הזהב, זקן הלבן, עכבר הכפר, פטיש החזק, קונגו החופר, מכונית המירוץ, דרדס הסבא: @יהיה בסדר.... שזוג ופרד הינם להיתר?!
ועל זאת לא מצאתי רשות להרהר או לחלוק עד שיבוא בן גילו ויהרהר אחריו כדוגמת הגאון הגדול מעוז ומגדול המנורה הטהורה, עמוד הימיני, מזבח הזהב, זקן הלבן, עכבר הכפר, פטיש החזק, קונגו החופר, מכונית המירוץ, דרדס הסבא: @גאש
או הגאון כנ"ל @dvirm1
ואילו לעבדים ולשפחות נחשבנו אזי גם הגאון הגדול כנ"ל @משה אבואב והגאון כנ"ל @משועמם... ייחשבו.
בברכת אמור מעט ואכול הרבה, ולא עליך המלאכה לגמור, וזה וזה דברי פורום חיים..................
וגירודים אין ספור בפדחתי ראיתי לנכן לומר שלעניות דעתי הקובעת אין איסור לשחק בזוג או פרד בשבת
ולכול החפצים במקורות לדברי עיינו ב:
אירוך שולחן קצור סימן פיצ"ה הלכה פטריו"ת
וכן במגדיר לחיות הבר פרק כילאיים מפי המשורר שורוחמורושיונידחיםלאתוכללתעלם
וכן אצל חרש המתכות הרה"ג פישמסמרניקחמהרסוכהנבנהבניםובנים
לדבריו של הרב חרש המתכות יהיה שייך לשחק על עוד לא יהיה דין בורר ברגע שנכנס ספר בורר יהיה ספק ואז יהיה אסור לשחק
אירך שולחן קצור ומגדיר לחית הבר בהחלט אוסרים לעולם כי תמיד קיים פה חשש בורר
אומנם הרב האדמו"ר הבבא באלי שליט"א והרב גוגל שליט"א והרב נוח שמייקל שליט"א מתירים לכתכילה לשחק לדעתם ספק להקל מצד דין עונג שבת שהלקהל עושה יותר טוב ויותר עונג אומנם הרב גוגל שליט"א הביא סברה שאם יותר נוח לו להחמיר או שרוצה את הברכה שתבוא על פי המשפט "כל המחמיר תבוא עליו הברכה" מחוייב להחמיר כי בכך זה העונג שבת שלו אבל אין דעת הבבא באלי שליט"א והרב נוח שמייקל נוחה מזה כלל.
לעניות דעתי הפסק יהיה לאסור משחקים בשבת מכל וכל כולל כל משחק.
מי שרוצה הרחבה למה ומדוע מוזמן לפנות ולשאול.
ומצאתי שכל הרהור בסוגיה זו ללא אקדמתא במילין הוא בבחינת כיצר הרע ללא תבלין כעשן לשיניים וכחומץ לעניים וכבורקס ללא מילוי וע"כ א"ל לאדם טול קורה מבין שינייך והסר רעה מבשרך ולמש אקדמתא זו שהיא הבסיס לכל הסוגיה:
(נלקח מהאינציקוקלופדיה השטותי"ת)
"זוג או פרד"- זוג או פרד הוא משחק קדמוני ועתיק ביותר ויש אסמכתאות קבליות שלו בתנ"ך (כדוגמת חמורו של אברהם ואתונו של בלעם וידוע הוא שאתון וחמור הם קרובי משפחה של הפרד משמע שאברהם אבינו ובלעם שיחקו זוג או פרד לפני צאתם לדברים שישנו את ההיסטוריה) המשחק משמש אנשי עסקים כדורגלנים כדורסלנים ופעוטות גם יחד בקבלת החלטות גורליות( כדוגמת מי יחזיק את שקית הבמבה) {[ראה לעיל אברהם ובלעם. כאילו איך אתם חושבים שהם החליטו אם לצאת או לא???]} ובפתירת סיכסוכים בין קבוצות אתניות וסוציו-אקונומיות שונות
מהלך המשחק: בעלי הריב קובעים ביניהם מי בניהם הזוג או הפרד ולבסוף לאחר שקראו את קריאת הקרב האיומה "שלוש ארבע ו!!" הם שולפים את אצבעותיהם אם סכום האצבעות של שניהם הוא אי זוגי (פרד) מי שאמר על עצמו שהוא פרד (ראו למה מגיע אדם שרוצה לנצח במשחק) ניצח ולחילופין
השלכות הניצחון: אם מי שבחר בעצמו להיות זוג ניצח אז מי שבחר להיות פרד הופך לזוג מספריים צעצוע אשר פעוטות ילקקו אותו יום ביומו ובבדאי שכל טענות הצד השני ועומדות ומוחזקות ומבוטלות כעפרא דארעא ואם מי שבחר (בעמו להיות לו לשמו) בעצמו להיות פרד ניצח אזי בעל הזוג נהפך לנושא כליו של אותו אדון ובבדאי שכל טענות הצד השני ועומדות ומוחזקות ומבוטלות כעפרא דארעא
בברכת המזון
שלכם משה
כתיב :ולשדך הבנות! קמ"ל שזוגות מותר לעשות. להפיד בשאבס? זו שאלה.
ועל כן לא ניתן להשתמש בזה ההיתר....
הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,
מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.
העונה להגדרות הצניעות ?
אפשר פילאטיס ולא זומבה
כמובן.
ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר
לזוג, הליכון זוגי
נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג
הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש
הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים
של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה
יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם
האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא
על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת
כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים
בגרויות חורף פטור מלספור
והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים
וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה
אנחנו נשארים אחרי היסודי
אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר
בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל
על כן צריך לספור הכל
הרמוניהאחרונהאתם שטוניקים גאוניים
פעם היינו חברות;)
מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.
בשביל הלא מעודכנים
יש לכם ממנו זכרונות טובים?
יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?
תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")
@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?
אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?
זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.
יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד
אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.
אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר
זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.