מחשבה שעוברת לי בראש...דת"י

שמעתי לא מזמן רב שאומר "כל הנשמות של הדור האחרון/דור המשיח - כולן נשמות מגולגלות".
זאת אומרת, כל נשמה שלא השלימה את תיקונה חזרה לפה שוב כדי להשלים את התיקון שהייתה צריכה לעשות.
מעין "הזדמנות שנייה".

יש משפט יפה שאומר "איפה שקשה לך - שם התיקון שלך. איפה שקל לך - שם היעוד שלך".
כל אחד מאיתנו יודע בדיוק מה הכי קשה לו בעבודת השם/המידות. 
במילים אחרות... אם אתה יודע מה הכי קשה לך - סימן שמה שהיה הכי קשה לך בגלגול הקודם היה הדבר הזה שלא הספקת לתקן אותו ובזה יש לך הכי יצר הרע.

אפשר להוכיח זאת בתופעה הכי פשוטה שכולנו מכירים:
ניקח שלושה ילדים קטנים (שגדלו במשפחות נורמטביות לחלוטין) שיודעים להבין אבל לא יודעים לדבר...
נשים את שלושתם בחדרים נפרדים וניתן לכל אחד מהם שקית בייגלה ונגיד לכל אחד:

"אתה רואה את הבייגלה הזה? הוא שלך!".
אבל עכשיו אחרי שנתנו והוצאנו את חזקתנו מהבייגלה על ידי האמירה...

1. נלך לחדר הראשון בו נמצא ילד א' ונשאל אותו "היי ילד חמוד! אפשר בייגלה אחד?"
הילד נותן בשמחה. שוב חוזרים על השאלה והילד ממשיך לתת. אבל אחרי שהוא נותן את הבייגלה השני,
אנו שואלים אותו "תגיד חמודי... יש מצב שאתה נותן לי את כל השקית? אני ממש רעב".
הילד בלי לשאול לשאול ובלי לבכות - נותן בשמחה את כל השקית.

2. נלך לחדר השני בו נמצא ילד ב' ונשאל אותו כמו ששאלנו את ילד א' "היי ילד חמוד! אפשר בייגלה אחד?".
הילד מהסס קצת אבל מחליט לתת. אחרי כמה דקות שוב את אותה שאלה "אפשר עוד אחד?".
הילד קצת נראה שמתחיל להתעצבן אבל בסוף נותן. שוב את אותה שאלה אך הפעם הילד מסרב 
ואף כועס.

3. נלך לחדר השלישי בו נמצא ילד ב' ונשאל אותו את אותה שאלה "היי ילד חמוד! אפשר בייגלה אחד?"
אנחנו מושיטים את היד לעברו כדי לקבל את הבייגלה אבל היד נשארת ריקה. הילד לא מוכן לתת אפילו אחד.

השאלה היא פשוטה מאוד. איך בדיוק ילדים שגדלו באותן משפחות נורמטביות לחלוטין וללא יכולת לדבר או כל ידיעה לגבי המושגים "פזרן","נדיב", "קמצן"... נמצא אצל כל אחד מהם?
מה גרם שאחד מהם יהיה "פזרן" ובקצה השני "קמצן"?
הרי לכתחילה כולם צריכים להיות אותו דבר. כאן בדיוק נכנס לתמונה הנושא "גלגול נשמות".
אפשר לנחש שאצל הילד הנדיב או הפזרן בגלגול הקודם שלהם הם תיקנו את מידת הקמצנות, אך אותו ילד שסירב לתת אפילו אחד - סימן שהדבר הזה לא בא לתיקונו.

חוץ מזה, זה ממש נחמד לחשוב איזה בן אדם הייתי בגלגול הקודם.
איך הייתי נראה? מה הייתה המשפחה שלי? מה השם שלי היה בדיוק? 
אבל דבר אחד אתה בטוח יודע. מה שהכי קשה לך - היה קשה גם למישהו אחר פעם.
זה שהוא לא התגבר - זה לא אומר שאתה לא צריך להתגבר.

בהצלחה לכולם.
 

ממשש יפה! אשרייךטיפה של אור
וואו מדהים!נער גבעות מצוי


וואו יפה ! תודהרבה!הכל מאת ה'
וכל זה מחשבה???? וואו, חתיכת כישרון!!!!!מתה על חופשאחרונה


חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימוןאחרונה

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך