הגיוני לא להמשך לבעל?Qwert12345
רציתי להתייעץ במשהו.. התחתנתי לפני 3 חודשים.. בעלי התחיל לפתח את הכרס.. התחיל לשים בגדים שענקיים עליו ושאני ממש לא מתחברת אליהם.. דיברתי איתו על הבגדים ורבנו על הנושא המון. הור סגור על הסגנון לבוש הזה.. ההורים שלו קונים לו מתנות חולצות והוא מתעצבן ואומר שזה לא הסגנון שלו. לפני החתונה הוא עוד הלך צמוד. אחרי החתונה החליט לשים מכנס של חליפה וחולצות לבנות ענקיות ומגעילות. לגבי הכרס הוא מודע אליה וכמובן לא איכפת לו.. אני מרגישה שלא בא לי שהוא יגע בי. כל פעם כשהוא בא פשוט אני נרתעת ממנו. יצאתי איתו כמה שנים טובות לפני החתונה וזה ממש לא היה ככה. מה אני אמורה לעשות? אם אני אגיד לו את זה הוא יעלב ויגיד לי אל תהי איתי אני לא רוצה שתסבלי ובואי נתגרש.. לא יכולה לעשות צעד כזה גדול בכזאת מהירות. אנחנו בני 22 אני מרגישה כמו הגברים שמסתכלים על בנות בחוץ. באמת קשה לי לראות גברים שאיכפת להם מהמראה שלהם ושהם רזים וניראים טוב. חיצוניות זה דבר מאוד משמעותי בשבלי. לא רוצה לחיות עם גבר שניראה כמו סבא. אני חושבת למה התחתנתי איתו מלכתחילה. הריבים שלנו עוסקים סביב הנושא הזה בלבד. אשמח שתיעצו לי מה אתם היתם עושים. זה נושא שאני שקועה בו במחשבות כל היום.
נשמע קצת כאילו הוא מתוסכל ממשהונעמה_מה

בדרך כלל תסכול גורם לאנשים להזניח את עצמם. שווה לנסות לחשוב, אולי יחד איתו, אם יש משהו שמתסכל אותו לאחרונה (עבודה? מקום המגורים? חברים?), ולטפל בזה.

 

היות ורוב הסיכויים שההזנחה נובעת ממצוקה כלשהי, נראה לי שכדאי לבוא בגישה של לנסות לעזור, למשל, אולי לקבוע שאתם עושים יחד הליכה פעמיים בשבוע, וככה זה יעזור לו לשמור על המשקל, אבל מצד שני הוא ירגיש שאת איתו ושהוא לא לבד במערכה. או ללכת יחד איתו לחפש בגדים בחנויות, ולהתכוונן יחד על סגנון שמתאים לשניכם.

 

במקביל, לא נראה לי נכון להדחיק את המצוקה שלך. מה זאת אומרת יפגע אם תגידי שזה מפריע לך? ואת לא נפגעת מזה שהוא מזניח את עצמו ככה? גם בך זה פוגע, את מרגישה באיזשהו מקום שזה שהוא לא מקפיד על עצמו זה זלזול בך, חוסר כבוד כלפייך. לגיטימי לחלוטין להסביר את זה. אני בטוחה שהוא לא ירוץ מיד למילים כמו "גירושין". ואם כן.. אז שווה ללכת ליעוץ זוגי. לא על כל קושי שצץ מיד מפרקים את החבילה. יש פתרונות.

כל זה ב 3 חודשיםים...

את רצינית?

 

כן זה לא מוזרQwert12345
הוא מתחזר ונוטה לכיוון חרדי.. שהם ממה שאני הבנתי לא בקטע של להתלבש יפה.. אז הוא זורק על עצמו מכופתרת (ארוכה בחום הזה) ומכנס ענק שהוא קנה לבד של חליפה.. וככה הוא מרגיש טוב עם זה.. בעיקרון דיברתי איתו ואמרתי לו שזה מפריע לי והוא אמר שזה הוא. ושאני אפסיק לנסות לשנות אותו כי הוא לא אומר לי מה ללבוש. ההתחזקות הזאת משגעת אותי
יש הרבה חרדים שמקפידים על לבושםשוקולד לבן

ואפשר לקנות חולצות מכופתרות ארוכות שיושבות יפה, ביותר כסף (ולפעמים רק צריך להתאים את המידה)

ויש עניין גדול להראות את כבוד התורה ולהתלבש בצורה מכובדת דווקא אם הוא רוצה להתחזק, אז זה לא סתם

(הוא נושא את סמל התורה ולכן צריך לכבד את המראה שלו)

 

 

אל תנסי לשנות אותו. זה אף פעם לא עובד

תדברי איתו שקשה לך, בלי להאשים, רק להציג את הקושי. תגידי שאת לא רוצה לשנות אותו אבל רוצה שיהיה לכם טוב, הרי גם לו יהיה טוב כשלא יהיה לך קשה. כשמוציאים מהשיחה את ההאשמות ההדדיות וחוסר הקבלה אפשר להגיע לשיחות עמוקות וגבוהות ולתובנות שלא חשבתם עליהם קודם

 

אבל בכל מקרה אל תשאירי את המצב כמו שהוא, כי אחרת הוא עלול רק להידרדר

מה הקשר לחרדים?? אין שום קשר!!מנסה לעזור

אני חרדית ובעלי וכל משפחתי מאוד מקפידים עם אסטטיקה וסדר וניקיון.

ני'רלי שאפילו יותר מכל אלו שמתלבשים "זרוק" בציבור הד"ל...

 

בציבור הדת"ל*ברקת

את הבדיחה הלא מצחיקה והפתטית שהציבור שלך המציא בבקשה תשאירי אצלך

הדתי לאומימנסה לעזור

איזה בדיחה בדיוק?

 

 

אל תיתממיברקת

גדלתי באשדוד, אני מכירה את הבדיחה הפתטית הזאת מלפני שנים. לפחות @636 הסביר לך. 

תחשבי מה שאת רוצה. זכותך....מנסה לעזור

ואני גרה בעיר חילונית לחלוטין עם חילונים, חרדים ודת"ל כל הסוגים למינהם...

וגם יש לי דודים חרדים ודת"ל וממש לא התכוונתי למשהו רע.

 

להפך,

בעלי מוסר שיעורי תורה ומלמד גמרא בכמה בתי כנסת באיזור שבו אני גרה.

והרבה מהציבור הם דת"ל ואוהבים ללמוד איתו וכו' וכו'...

כך שאנחנו מכירים ממש מקרוב את הציבור הזה.

 

זה שיש הרבה מהדת"ל ששונאים חרדים- זה מוכר...

אבל בימים כאלה של תשעת הימים לא הייתי רוצה להיכנס לזה בכלל.

עצוב מאוד!

 

לא לא יקירתיברקת

תכירי את כל הציבור הדת"ל ישר והפוך על כל גווניו עם קרובי משפחה דתיים ובלי זה לא נותן לך את הזכות לקרוא לו בכינויי גנאי. 

זה שיש שנאה בין 2 המגזרים וזה הדדי שנינו יודעים, אבל זה לא אומר לרדת לרמה של גנאי. הדבר היחיד שאני שמחה שלפחות את תפסיקי לקרוא לדתיים לאומיים ד"ל.  

גם אני קראתי לדתי לאומי ד''ל או דת''לגפן36
עבר עריכה על ידי גפן36 בתאריך ה' באב תשע"ו 16:02
לפי מה שבא.. אני דתית לאומית, וממש לא שמעתי על הכוונות הנסתרות האלה
אני לא הכרתי את הבדיחה הפתטית הזאתפסידונית

ותמיד חשבתי שאומרים ד"ל. 

צריך להזהר לפני שזורקים האשמות סתם.

את מהמגזר החרדי?ברקת


אוקיי אני מתנצלתברקת

@מנסה לעזור ו @פסידונית, רק להבא תדעו שזו מילת גנאי, לצערי יש הרבה מילים שאנו משתמשים בהם בלי לדעת שזה בעל משמעות שלילית לתשומת ליבכן...

מדוע מילת גנאי ?כוחות שמימיים
אולי בעיני המתבונן.
לי לא היה מוזר לקרוא ד"ל
זה נראה שזה פשוט יותר נוח לכתוב.
אולי השכונה או העיר שלך הפכו את זה לבדיחה אבל זה כנראה רק שם.
במחילה636

גם אני גדלתי בעיר אחרת אמנם לא חרדית אבל בסביבה חרדית וגם שם ד"ל נתפס כמילת גנאי לציבור הדתי-לאומי. יש מספיק מילים שלצערי נכנסו לאוצר מילים ולא יודעים את הפירוש שלהם. מילים כמו ערס שהרוב לא יודעים מה הפירוש, שביזות וכן הלאה.  

בדיוק. גם אני!מנסה לעזור


לא הכרתי שום בדיחה ורשמתי ממש בתמימות ד"ל...מנסה לעזור


גם אני הכרתי את זה כמילת גנאישדרותי חזק

אמנם אני לא חרדי אך הכרתי את זה מנהג חרדי שעליתי עליו טרמפ

זה מילת זלזולדוד דנון

אבל באמת ב"ה שהיא לא הגיעה לכול המגזר החרדי

____________אסתיאסתי

למה זה שהיא כותבת ד"ל מקפיץ פה את כולם (וזה בכלל בתמימות) אבל כשהגברת פותחת השאלה כותבת שבעלה מתחזק לכיוון החרדי ש"הם לא בקטע להתלבש יפה" לא ממש מרגש מישהו?

זה לא יאומן הסטיגמות שיש לכם על החרדים, יותר גרועים מהחילונים

בדיוק! כתבת נכון "אסתיאסתי"מנסה לעזור


מסיבה הפשוטה שישר ענו להגפן36
שחרדי זה לא אומר להזניח את עניין הלבוש

בגלל זה לא ראו צורך לכתוב את זה שוב ושוב
אבל לכתוב שוב ושוב על הד"ל האומלל ההוא - כן ראו לנכוןאסתיאסתי


מה שכתבו שוב ושוב זה שאין צורך להתפסגפן36
לד''ל, כי זה לא בכוונה.

כל הפוסל במומו פוסל. חבל.
אין לי כוח להעתיק לפה ציטוטים של כמה כתבו לה שזה ביטוי מזלזלאסתיאסתי

אבל כן כתבו הרבה.

ובאמת אין מה להתווכח

במשפט האחרון שלך השמעת לנו כמה סטיגמות יש לך על הדתי לאומיbinbin
והחילונים....
מה קדם למה? הביצה או התרנגולת?אסתיאסתי

כתבתי שיש לכם סטיגמות, אז את אומרת שלהגיד שיש לכם סטיגמות - זה סטיגמה, סבבה.

אם לא תכתבו שהחרדים מתלבשים מוזנח/מעשנים/מכוערים/לא הגיינים/לא מחונכים וכו' מבטיחה לך שלא אכתוב שיש לכם סטיגמות עלינו.

הבעיה של כל ה'צדדים' היא ההכללות...binbin
יש רק חרדים מוזנחים? לא...
יש רק חילונים מזלזלים? לא...
יש רק דתיים לאומים שלא מתלבשים יפה? לא..
יש חרדים/חילונים/דתיים לאומים חלקם טובים חלקם פחות... כל הדיונים האלה שגורמים לסכסוכים בעם שלנו פשוט מיותרים! מרחיק את הגאולה שאני מאמינה שכולנו מחכים לה...
נכון מאוד, לצערימנסה לעזור


למה לא מרגש?ברקת

פשוט מאוד, להתלבש בצורה יפה זה עניין של טעם אישי. אני לא כתבתי דבר על הלבוש של החרדים, אל תנסי להכניס מילים שלא כתבתי.

כתבתי שפותחת השאלה כתבה את זהאסתיאסתי


מה אתם תוקפים?636

אם הייתם קוראים הייתם מבינים שלא מדובר ממש בידע, כמו שהיא כתבה-

"ממה שאני הבנתי לא בקטע של להתלבש יפה.. "

 

מי ישמע מה היא כתבה כבר...

 

ואת, מעבר לשגיאות כתיב שבאמת התאמצתי להתעלם מהם אך ללא הצלחה, גם אצלך כנראה לא מדובר בידע על הציבור הדת"ל, כמו שציינה @ברקת כותבים דת"ל, למי שלא הבין זאת- חלק מהחרדים עם חוש ההומור השופע שלהם קוראים לציבור הדתי לאומי ד"ל כי זה מילה נרדפת לעני, הכוונה שהציבור עני בקיום מצוות ולימוד תורה ויראת שמיים לעומתם.

ממש לא התכוונתי לרשום ד"ל לדתי לאומי...מנסה לעזור

ואין כללים לראשי תיבות...

בעברית תקינה צריכים לרשום באמת ד"ל ולא דת"ל...

אבל זה דיון לפעם אחרת באמת...

 

וממש לא התכוונתי לכוונות שאתן רושמות כאן.

אתן יודעות מה אומרים בד"כ??

 

"על ראש הגנב..."

 

למרות שאני מכבדת גם את הדתיים הלאומים וגם את החרדים וחברה של כולם.

גרה בשכונה שיש בה את כל סוגי האנשים: חילוניים, דתיים, חרדים, כיפה סרוגה וכ'ו וכו'...

ואין לי בעיה עם אף אחד מהם....

אני לא מבין636

קודם כל אני בן, נמשיך בכך שרושמים דת"ל ויש סיבה לכך ואל תנסי ללמד אותי ראשי תיבות תודה.

 

זה יפה שאת מנסה ללמד אותי משפטים כמו על ראש הגנב שלפני כמה הודעות רשמת שלפי מה שאת רואה הדתיים לאומיים הם אלה שמתלבשים זרוק ואז את כותבת שאין לך בעיה עם אף אחד מהם. 

1. יש כללים בדקדוקמנסה לעזור

2. יש לי שכנות דת"ל שאומרות שהן אוהבות סגנון זרוק יותר וכך הן באמת מתלבשות. מה לעשות?

רחב יותר, ארוך יותר וכו'...

 

ושוב, אין לי שום בעיה איתן!

שיהיו בריאות טיתלבשו איך שהן רוצות...

 

מה הבעיה?

 

השכנות הדתיות שלך לא מייצגות636

מגזר שלם, גם אם היית מכירה 20% זה לא היה משקף. 

מצטרף. משהו מוזר בסיר צולנט.העני ממעש


מציעהבתיה
יקרה,
אולי תכתבי לו מכתב ותעלי את העניין בעדינות..
תתחיל עם דברים טובים ובמעלות שלו ובהמשך, בצורה עדינה תכתבי על זה..
אל תכתבי בדרך של דרישה אלא בדרך שתשמחי ש..
מניסיון, מכתב זו דרך טובה להביע עניין, הוא יקרא שיהיה לבד בנחת בזמן שלו..
בהצלחה רבה יקרה!
נשמע שהדברים הרבה יותר עמוקים!עובד
תנסי לחשוב מאיפה זה התחיל,
יש פה חוסר תקשורת ופרנציפים,
דרישות וכו'..
ממליץ לחשוב טוב לעומק מה הדורש
ומאיפה הכל התחיל באמת!
אהבה גופנית ואהבה נפשיתאיש מרגיש

 

ככל שהקשר הנפשי יותר חזק 

 

כך המשיכה הגופנית תופסת פחות  מקום בקשר.

 

גם אם המראה החיצוני חשוב לך מאד

 

עדיין יש מקום לחזק את הקשר הנפשי ביניכם.

 

ההתקוטטות המתמדת עם בעלך אינה מובילה לשום מקום

 

היא חותכת גם את הפתיל הדק של הקשר הנפשי

 

בעלך מרגיש את הביקורת שלך כזלזול בו ואז הוא מתרחק ומתבצר בעמדתו עוד יותר עמוק

 

אתם נכנסים למערבולת מסוכנת של  רגשות שקשה לצאת ממנה

 

בעלך יהיה מוכן לעשות בשבילך הרבה כשאת מעריכה אותו ולא כשאת מבקרת אותו!

 

הפתרון לדעתי כרגע הוא להניח בצד את המראה החיצוני ולבנות קשר רגשי בריא ועמוק

 

בעלך יודע היטב מה את  רוצה.

 

ברגע שהוא ירגיש קשר חזק כלפייך ואת הערכתך

 

הוא כבר ימצא איך להחליף את הבגדים ולהשיל את הקילוגרמים.....

3 חודשים זה לא מדדמושיקו

לאט לאט תכירו אחד את השני ותבינו איך לתקשר עם השני ולהגיע לעמק השווה.

 

לדעתי כדאי ללכת לסמכות חינוכית או רבנית ולהתייעץ על זה איך להתייחס.

טוב שזה עולה , לא חייבים ללכת יחד אבל מי שלא מתבייש לקבל עזרה בשלב הראשון של החיים יש לו חיים טובים ומאושרים לאורך שנים ארוכות וטובות

אני לא מבין.dYossi
כשיהיה לו שיערות לבנות ויהיה לו קמטים גם לא תימשכי אליו? אני חושב שיש פה משהו מעבר לכרס שהוא טיפח.
הגיוני ביותרגלית צובריאחרונה
לא תמיד במערכת היחסים הרגש עובד. ולא תמיד נמשכים אחד לשנייה. זו עבודה תמידית. וולקאם לחיי הנישואים. חיי העליות והמורדות. בתקופת הנישואין הבעל וגם האישה לפעמים מרשים לעצמם לפתח כרס קטנה וזה לגיטימי. עצה שלי דברי איתו בצורה רשמית בבית קפה ( כמובן קפה עם סוכרזית וחלב 1%) על הבעיה הזאת. כי חמודה את רק התחלת את החיים וחבל להרוס זאת בבין רגע.
אלרגיות למזון אצל ילדים - מה קורה בגינת משחקיםאריק מהדרום
עבר עריכה על ידי מנהל בתאריך ג' בתמוז תשפ"ו 14:05

כשאין צורך לערוך אז אין צורך לערוךאריק מהדרוםאחרונה
הסרטון הזה טוב יותר בלי ספויילרים.
נופש לטיפול זוגי ורגשי משולבכי אני אני
מישהו מכיר מקום לנופש שנותן קבלה על טיפול זוגי או נפשי? רוצים מקום נחמד עם בריכה וכל השאר פחות משנה.. אם יש אופציה לבוא עם ילדים עדיף כי כרגע אין ביביסיטר..
למה ללכת עקום .העני ממעש
למה עקום? לא מסתירים את הרצון לנצל מימון שזכאיםפ.א.

אליו לטובת יציאה לחופשה משפחתית 
 

בדיוק כמו הכנסים השנתיים של לשכת רואי חשבון ולשכת עורכי הדין באילת, ועוד גופים מרכזיים במשק - נופש שנתי משפחתי, שממומן בחלקו כהוצאה מוכרת של השתלמות מקצועית מוכרת למס.  

לא עקום..כי אני אני
חלק מהטיפול שאנחנו צריכים כרגע לשיקום שלנו זה נופש ביחד ומאד זורם לנו מקום שנותן באותה חבילה גם איזשהו טיפול שגם הצבא מכיר בו כמו סדנא זוגית, ספא וכו ולכן נשמח לשמוע😀
אם כך אז חוזר ביהעני ממעשאחרונה
חיבוקחדווית

יש לי חברה סופר סופר קרובה,

חברת נפש כמו שאומרים..עברנו הכללל ביחד..

ברגיל היינו מתחבקות חיבוק ארוך (יכול להיות כמה דקות) מלא משמעות ,צורה לבטא את האהבה ואת הקשר העמוק ומשמעותי, מתוך אהבה נקיה.

עכשיו אני מתחתנת עם הבחור שלי.

ואני לא יודעת מה לעשות.

האם זה סבבה שאני ככה מתחבקת איתה באמת מתוך אהבה כנה ואמיתי? האם זה משהו שאוכל לעשות גם אחרי החתונה. הרי למרות שיש לי את האיש שלי אני עדיין רוצה את החיבוק דווקה שלה, כמו שאני עדיין רוצה תחיבוק של אמא
מה אתם אומרים על זה

פשוט לעדכן את האיש שלי ואז זה סבבה??

מה אתם ממליצים, הכל זה יכול פשוט להמשך כרגיל?
וגם בכללי איך מנהלים חברות כלכך קרובה אחרי החתונה 

 

משהו לא מסתדרפשוט אני..

לפני שבוע העלית פוסט על כך שחברה טובה שלך מתחתנת, ולך זה קשה כי את עדיין רווקה.

ועכשיו תוך מספר ימים את כבר מתחתנת בעצמך...? 

היא לא כתבה שהיא מתחתנתזיויק
אלא שאלה מה יהיה אחרי שתתחתן מתישהו
''עכשיו אני מתחתנת''פשוט אני..
שאלה טובהמחפש אהבה
ואלה יפה שאתם עוקבים ושמים לבחדווית

תכלס השאלה הקודמת היתה לחברה שלי שרצתה לשאול... (חסום לה משום מה)

אם לא היית מתייחסת לזה כעניין זה לא היה חייב להיותפתית שלג

אבל אם באמת את מתייחסת לזה כמשהו גדול שיכול להשפיע על הזוגיות שלך- אז כנראה זה באמת עניין שצריך לפתור. קודם מול עצמך, ואח"כ מולו.

בגדול בעיה בהגדרה זה לאSeven

הרי זה לא אסור..

אבל כן נשמע לי מוזר שאת זקוקה לחיבוק ארוך מחברה כדי להרגיש את האהבה המיוחדת והנקייה בינכן...

בד"כ נשים מבטאות רגש באמפתיה בלהכיל אחת את השניה פחות יצא לי לחבק חברה שעות ברגיל (לא מדברת על מקרה קיצון נניח שמישהי מאבדת אדם יקר ואז נותנים לה חיבוק ארוך אלא כהרגל בינכן של חיבוקים ארוכים)

כן נשמע לי יותר נכון לשמור כאלה דברים לבעלך ובהמשך לילדים...בהצלחה

??חתול זמני

אין בזה משהו אסור מבחינה הלכתית

גם מבחינה רגשית לא רואה את הבעיה בזה

איני יכול לדמיין לעצמי מצב שבו משהו כזה היה מפריע לי (או לכל מי שאני מכיר) לכן איני רואה מה יש לעדכן כאן

 

וחתונה אינה סיבה לחתוך את כל קשרייך החברתיים, בחורך היקר אינו תמנון עם יכולת למלא את כל עולמך וצרכייך הרגשיים (ואני מניח שגם הוא אינו רוצה בכך)

לא רואה שום בעיה, חוץ מעצם השאלה.רקלתשוהנאחרונה

למה שתחשבי שזה יהיה בעיה?...

המלצות לצימרחושבת בקופסא

מקווה שזה מתאים לשאול פה ויהיו מספיק תשובות.

יכול להיות שעדיף לשאול בהו"ל.


אנחנו רוצים לצאת לצימר זוגי מהתקציב שנשאר לנו מהמילואים וכנראה נוסיף קצת.

מחפשים צימר חדר אחד לזוג, עם ברכה פרטית (באמת פרטית, שלא רואים אותנו ואנחנו לא רואים אחרים)

עם ארוחת בוקר יהיה נחמד אבל לא חובה.

תקציב של סביבות 1,000 שקל לילה, (נחמד אם יהיה בפחות) שני לילות בסוף אוגוסט כנראה (אני מקווה שלא יהיה עמוס או יקר מידי בזמן הזה, אין לנו כל כך אפשרות אחרת)


אזור בארץ: לא ירושלים או המרכז ממש, ולא צפון רחוק ודרום רחוק. אולי בשולי המרכז?

אנחנו מתניידים באוטובוסים.

עדיפות אם יש אטרקציות, מסלולים ודברים מעניינים לעשות באזור שאפשר להגיע אליהם באוטובוס.


אשמח לעזרה כי ממש לא מבינה בזה.

מומלץ ממש ממשכנפי נשרים

צימר במחסיה, עלה לנו 1000 לסופש

כל המתחם מגודר ורק שלכם יש בריכה וגקוזי פרטיים ומטבחון נוח.

אפשר להוסיף 200 ולהישאר גם מוצש עד ראשון בבוקר

תודה רבהחושבת בקופסא

אפשר להגיע בתחב"צ?

מחיפוש מהיר ראיתי שיש לפחות 4-5 צימרים ביישוב הזה. התכוונת למשהו ספציפי?


אשמח לעוד תגובות

עוקבתרוני 1234
אני אשמח להמלצות גם למקומות שלא צריך תחב"צ, בכל רחבי הארץ.
לא מאוד בקי, אבל ברחבי יו"ש יש המוןהסטורי
אולי צימרבוס שומרון באלון מורה יכול להתאים.

(לא הייתי שם, רק ראיתי פרסומים)

נראה לי פחות הכיווןחושבת בקופסא

אנחנו כנראה יותר מידי עירוניים בשביל זה, אין ברכה פרטית, וגם לא נראה שיש אופציות מה לעשות באזור מסביב.

אבל תודה, אשמח לעוד תגובות. 

ממליצה בחום על צימרים נוף החאן בכפר אוריהנגמרו לי השמות

הנה הקישור: נוף החאן, צימר בכפר אוריה | Weekend


היינו אומנם עם שלושת הילדים ולא רק זוג, אבל גם לזוג זה שווה בהחלט לדעתי.

אני זוכרת שהמחיר היה נמוך יחסית למקומות אחרים ויכול להיות שדווקא כן יתקרב לתקציב (לא יודעת לגבי אוגוסט).

הבעלים של הצימר מקסימים.

יש שם בריכה שווה שפרטית בשעות מסוימות שאתם שם (בעל הצימר מסביר הכל כאשר מגיעים. בגדול כאשר זוג או משפחה רוצים להיות בבריכה ויש במתחם עוד זוגות אחרים אז או מחלקים מראש שעות ואז יש לכם שעות רק שלכם.

או נכנסים בלי לקבוע כאשר פנוי ואז סוגרים את הדלת של הבריכה עם הווילון וכך זה סימן לאחרים שתפוס ולא נכנסים )

יש גם ג'קוזי גדול בנוסף. גם בחלק מהצימרים בפנים וגם ליד הבריכה עם מפתח ודלת וכנ"ל כאשר זה מתחלק לזמנים שהם רק שלכם).

זה באיזור צרעה ואשתאול, נוף מדהים, הרבה מסלולים. יש גם סניף איקאה קרוב אם שייך

ומרכז של חנויות אוכל וכו' באיזור (לא בכפר אוריה עצמו אבל קרוב).

לא יודעת לגבי תחב"צ.

אנחנו נהנינו מאוד וממליצה


תהנו המון

איזה כיף ❤️

שמעתי על צימר הראל בשבי דרוםפצלושון

700 ללילה

נראה מאד יפה

טוב, אז וויתרנו על הבריכהחושבת בקופסאאחרונה

כרגע מחפשים צימר באזור באר שבע או דימונה בלי בריכה, במחיר של עד 1,200 לשני לילות.

(גילינו שאפשר להזמין ברכה פרטית בנפרד מהצימר באזור. זה חוסך המון כסף)

אשמח להמלצות בכיוון.

מישהי חייבת לי כסף ולא נעים לי להזכיר להפשוט אני..
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך כ"ב בסיוון תשפ"ו 19:59

אבל עם חוסר נעימות לא הולכים למכולת, לכן הזכרתי למדינת ישראל בכל זאת...


 

 

 


 

כן חברים,

לפעמים מומלץ למלא דוחות להחזר מס 😀

יש עוד הטבה לניצול בעניין זיכוי מס רווחי הוןזמירות

בטופס 1301, בנספח שממלאים על השקעות בשוק ההון לפי טפסי 867, יש אפשרות לסמן שההכנסה היא מרכוש שהיה בבעלותך שנה לפני הנישואין - וזה כולל מניות או תיק השקעות.

ואז לייחס לבן הזוג חישוב בנפרד או לבת הזוג חישוב בנפרד על הרווחים בשוק ההון. 

 

כך שאם מי מבני הזוג נכנס לנישואים עם הון מסויים, ואפשר להוכיח את מקור ההון, אם פקיד השומה יבקש הוכחות - אפשר לנצל הטבת מס זו בפקודת מס הכנסה. 

מישהו מבין טוב בליסינג?חזקה בעורף

אנחנו מתניידים בשני רכבים. בעלי מקבל מהעבודה רכב+דלקן של 7 מקומות, שלרוב נמצא אצלו. ויש לנו רכב פרטי שלנו (5 מקומות שלרוב נמצא אצלי) עד עכשיו הרכב הפרטי שלנו היו רכבים זולים ודי מתפרקים, לא כ"כ השקענו ברכב כי הוא שימוש בעיקר אותי לעבודה (ממש קרוב לבית) ובהקפצות של הילדים (שוב, לרוב נסיעות ממש קצרות)


עכשיו ב"ה כבר תקופה שהרכב 7 מקומות לא מספיק לנו❤️ אז הרכב הפרטי הופך להיות גם להרבה נסיעות (לשבתות ולטיולים) הרכב הנוכחי כבר מתפרק וכבר תקופה שאנחנו מחפשים רכב ממש טוב שיחזיק מעמד לאורך זמן. הקצבנו עד 50,000 אבל לא מוצאים משהו שמספק אותנו מבחינת הנתונים של הרכב😬


התחלנו קצת להתלבט אולי כדאי לנו להשקיע בליסינג. מצד אחד מרגיש לי קצת כמו לזרוק כל חודש כסף לפח. מצד שני, נותן לנו שקט נפשי עם הרכב (קצת זקוקים לזה)


אבל בסופו של דבר, לא באמת מבינים בליסינג עד הסוף…

נשמח לשמוע איך זה עובד. יתרונות וחסרונות.

למה צריך להתייחס כשרוצים להתחיל? על מה לשים דגש? מאמינה שאנשי מכירות של הליסינג יידעו ל"סובב" אותנו טוב, כדי להרוויח, אז רוצים לבוא כמה שיותר מוכנים מראש.


תודה לעוזרים🙏🏻

לא בדיוק מה ששאלתפשוט אני..

אבל אני מכיר אדם שהקים עסק למציאת רכבים יד 2, לפי תקציב וצרכים. הוא בעצמו מחפש את הרכב, בודק אותו, עושה משא ומתן עבורך על המחיר וכו'.

נעזרתי בו כבר פעמיים, וזה אחרי שהגעתי אליו דרך אח שלי שרכש דרכו. השירות עולה 3,300 ש''ח.


 

לדעתי, רק על מציאת תקלות שבאף מכון מורשה לא בודקים, הוא לגמרי שווה את המחיר. במיוחד אם אתם כמוני לא מבינים ברכבים .. והוא גם מילואימניק אז בכלל כיף. 

 

אני לא מכיר אותו אישית ואין לי שום אינטרס...

גם אנחנו נעזרנו במישהו כזהבארץ אהבתי

לנו זה עלה 2000 אם אני זוכרת נכון (אבל היה לפני כמה שנים, אולי העלה את המחיר מאז).

ממליץ גם על ארי ויילר1223334444
זה בדיוק הבנאדם 🤩פשוט אני..
גם אני ממליץ עליו, בחום רבדוד100
+972 54-532-0036
הוא נותן שירות בכל רחבי הארץ?רוני 1234
תודה! נחשוב גם על זה.חזקה בעורף
נשמע שזה לא נכון לכם ליסינגזיויק
תודה על התגובה. יכול לפרט למה?חזקה בעורף
כי הרצון שלכם זה ברכב טובזיויק
זו לא סיבה מספיקה לליסינג עם כל הכבוד..
ליסינג אף פעם לא יהיה משתלם לאדם הפרטינפשי תערוג

עלות של ליסנג פרטי הבסיסי יהיה כ2000 שח לחודש בהתחייבות ל3 שנים.

עם סכום כסף כניסה ויציאה

כך שתשלמו כמעט 60-70% מערך של רכב חדש

אבל בסוף התקופה לא תשארו עם רכב


בליסנג תפעולי זה יעלה כמעט פי 2 כל חודש

כן, חברות הליסינג תמיד מצחיקות אותיפשוט אני..
''ירידת הערך - עלינו''.

נו בטח עליכם, רק שאני צריך לשלם פי 2 מירידת הערך בשביל שזה יהיה עליכם... 

ליסינג זה דרך בעיקר לקנות את ההתחמקות מה"דרעק"משה

לכן עכשיו הלוביסטים של הליסינג נלחמים בתוכנית של מירי רכב (לא שגיאת כתיב) להפחית את כמות הטסטים למכוניות יחסית חדשות מפעם בשנה לפעם בשנתיים. בסוף ה"לחם והחלב" שלהם זה  אנשים ששונאי תחזוקה של מכונית.

אולי ישתלם לכם רק להשכיר רכב לטיולים ושבתותרוני 1234אחרונה
אני מניחה שזה רק פעם בכמה חודשים
מה זה אומר אם קשה לי ממש?נגמרו לי השמות

ומה זה אומר עלינו כזוג?

ומה אם פשוט נמאס לי מכל הריבים האלה?

או מכל הריחוק הזה?

או מכל הקושי הזה?

 

יצא לי להתבונן בחג השבועות האחרון במגילת רות,

ובקריאה הזו קפצו לי לעין המילים "ודבקה בה".

לפני הרי מתואר שגם עורפה וגם רות הלכו עם נעמי

אבל נתקלו שוב ושוב באתגר או סירוב או שימת המציאות כפי שהיא על כל קשייה ומורכבויותיה שהציבה בפניהן נעמי - ובעוד עורפה בחרה לחזור אחורה, על רות כתוב: "ודבקה בה".

ובעצם התבוננות על זה הביאה אותי לחשוב שדבקות מובילה לחיים, דבקות יוצרת חיים.

הרי בזכות אותה הדבקות נוצר אפילו המשיח שלנו! חיים. גאולה. בזכות הדבקות הזו. בזכות הלא לוותר הזה.

 

וגם במקום אחר בספר בראשית ששם נאמר "ודבק באשתו והיו לבשר אחד" - ורש"י מפרש בילדים, ופירושים אחרים מפרשים גם באחד ממש באיחוד הנשמתי והגופני והכולל כולו. כלומר יש כאן עוד דבקות שמובילה לחיים. גם להמשך החיים (ילדים) וגם לאיכות החיים עצמם ושמחת החיים שזה הביחד והאחדות של הזוג.

 

וגם בתפילה ששם נאמר: "ודבקנו במצוותיך" ואנו לומדים על התורה הקדושה ש"עץ *חיים* היא למחזיקים בה ותומכיה מאושר". וגם אם העץ מתנדנד ברוח - אנחנו מחזיקים. דבקים. בתורה. במצוות. באתגרים שהחיים מזמנים לנו.

 

ועוד מקור שעלה לי בהקשר הזה הוא "ואתם הדבקים בה' אלוקיכם *חיים* כולכם היום" - שוב דבקות שמובילה לחיים!

 

זה פשוט מדהים.

כמה הדבקות מובילה לחיים

כמה להמשיך, לדבוק, להתמיד, לא לוותר יכול להוביל אותנו לחיים.

לדבוק בטוב כמובן.

* ודבקה בה - לדבוק בטוב. רות ראתה בנעמי את הטוב ודבקה בטוב הזה. "באשר תלכי אלך ובאשר תליני אלין עמך עמי ואלוקייך אלוקיי" - זה הטוב. ה' אלוקי ישראל ולהיות חלק מעם ישראל ולהיות עם חמותי הטובה - זה הטוב עבורי ובו אני דבקה.

* ודבק באשתו - לדבוק בטוב שבאשתי. לדבוק בטוב שבבעלי. לדבוק באשתי עצמה. לא לוותר עליה. לדבוק באישי עצמו. לא לוותר עליו. 

לדבוק ולהתכוונן אליה ולהשקיע בה כמה שאני רק יכול. לדבוק ולהתכוונן אליו ולהשקיע בו כל מה שאני יכולה.

* ואתם הדבקים בה' אלוקיכם - לדבוק כמובן בקב"ה שבידו הכל וממנו הכל ומקור כל החיים וכל הטובה וכל הברכה.

* ודבקנו במצוותיך - לדבוק בטוב שבמצוות ובתורה. יש טוב ויש רע ובחרת בחיים - לבחור בטוב.

 

ואפשר ללמוד מזה גם על הזוגיות שלנו ועל ההורות שלנו - ולזכור שמעבר לזה שכל דבר בעולם הזה צריך אנרגיה כדי להתקיים, צריך עבודה כדי להתקיים ולקרות,

יש עוד משהו מאוד מאוד חשוב:

הטוב הגדול יותר, השלם יותר, האמיתי יותר והשורשי והעמוק יותר – כל אלה באים *רק* אחרי ההשקעה. רק אחרי הדבקות. רק אחרי שעובר זמן של השקעה מתמשכת ומרוכזת.

 

למשל,

לא דומה אהבה לתינוק בן יום

לאהבה לילד בן שנתיים

לאהבה לאותו הילד בן 10

 

ככל שהילד גדל,

ככל שנשקיע בו יותר - יותר נאהב אותו.

כמובן שמהתחלה אנו אוהבים אותו.

אבל אי אפשר להשוות את האהבה שהייתה לנו בלב כשרק ראינו אותו לראשונה, לאהבה שיש לנו בלב כשהוא פתאום קורא "אמא", "אבא", לאהבה שיש לנו בלב שהוא כבר משחק עם האח הקטן, מחבק אותנו וכותב לנו ברכה ואנחנו משחנשי"ם איתו ומגלים בו עולם שלם ואישיות שלמה שלא הכרנו! ואז האהבה מתעצמת אפילו עוד יותר!

 

אותו רעיון גם עם בני זוג,

בהתחלה יכולה להיות אהבה, חיבה, התרגשות וכו'

ופוטנציאל הצמיחה של האהבה עצמה הוא עצום

אחרי שנה עוד יותר

אחרי 10 שנים עוד יותר

ואחרי 20 ו30 שנים עוד יותר.

 

וגם אם קשה לנו עכשיו -

הרי אם נלך אחורה למקומות שחווינו קשיים בחיים הרבה פעמים נוכל לראות שאם לא היינו חווים את כל הקשיים האלה, את כל המשברים והרע שעברנו - לא היינו באותו מקום שאנחנו עכשיו. וכל אחד ואחת ומה שזה אומר עבורם.

כך גם אם אנו עוברים עכשיו קשיים בזוגיות שלנו - נוכל להגיע דווקא מהם ומתוכם גם לכמויות של *טוב* גדול אפילו עוד יותר בינינו. 

כמה שזה נשמע מופרך, לפעמים רק מהמשברים אפשר לצמוח ולהעמיק בעוצמה הכי חזקה שיש,

לפעמים דווקא מהרע אפשר לחוות את הטוב יותר בשלמות ויותר בחוזקה ועוצמה.

 

וזה נכון לכל תחום בחיים - אדם שעובר ומתגבר על מכשולים וקשיים - לרוב יכול לצאת הרבה יותר מחוזק, עם הרבה יותר כוחות ותעצומות נפש שגילה על עצמו, הרבה יותר לעזור גם לאחרים, הרבה יותר לפתח את השריר של הנתינה וגם של הקבלה, לפתח ולהרחיב עוד את כוחות הנפש שלו, וגם לחוות את הטוב הרבה יותר בעוצמה כאשר הוא מגיע.

 

אז דווקא אחרי ריב או אתגר או קושי זוגי - אם נצליח לעבור דרכו, בתוכו וממנו נכון -

או אז נוכל גם לגלות את הטוב העמוק יותר, הגדול יותר,

מה שלא היינו זוכים לו אם היינו נשברים באמצע!

מה שלא היינו זוכים לו אם היינו מרימים ידיים בקושי הראשון או השני או השלישי.

אז אם יש קשיים ואנחנו חושבים אולי להרים ידיים?

רגע!

לומר לעצמנו - רגע, בעצם עדיין אין לנו מושג עוד כמה טוב נוכל לקבל מהקשר הזה ואחד מהשנייה עוד יום, עוד חודש, עוד שנה ועוד 20 שנים.  

אז ננסה לאפשר לעצמנו את אותה השקעה והתמדה, את אותה דבקות, את אותו לימוד, וב"ה לזכות לטוב עמוק וחזק עוד יותר.

 

ובעצם אם חושבים על זה אז גם בהורות, גם בזוגיות, גם במיניות, גם בכל מערכת יחסים עם המשפחה, גם בעבודה, וגם בהכל - המתמיד זוכה! לגמרי זוכה ❤️

וזה הזכיר לי גםנגמרו לי השמות

קטע שכתבתי בעבר שמדבר בדיוק על המקום הזה, של כל הטוב שמגיע דווקא אחרי שדבקים, דווקא אחרי שעוברים אתגרים בחיים, אז רוצה לצרף גם אותו לכאן:

 

אשתי, תודה שחיכית.

היום חגגתי איתך ועם המשפחה המדהימה שבנינו יום הולדת 80.

 

זה משהו לחגוג יום הולדת 80.

לא בא ברגל...

 

וחשבתי קצת. או בעצם הרבה.

ומתוך כל המחשבות שלי על חיי, את יודעת איזו מחשבה קפצה כל הזמן בראש ועלתה על כולנה?

המחשבה עלייך.

המחשבה על כך שחיכית לי.

את חיכית.

 

חשבתי על כל אותם הצמתים בחיים שלנו, מגיל 20+ ועד היום.

וואו, 60 שנים, זה פשוט לא להאמין!

 

חשבתי על איך בכל צומת יכולת לבחור - להאמין בי, להאמין בנו

או לא להאמין.

לבחור

אם להישאר

או להיפרד

אם לקחת את עסקת החבילה, הלא פשוטה בכלל לפעמים, שקוראים לה "אני",

או פשוט לוותר על הכל, לקום וללכת.

 

ואת, אשתי היקרה, תמיד בחרת, וחזרת ובחרת בי.

את בחרת בנו.

כל פעם מחדש.

את בחרת לחכות.

 

את ידעת והיית כל כך חכמה כבר אז,

את ידעת מבפנים, שזה יגיע,

שאנחנו נעבור את זה.

וגם את זה, וגם את המכשול ההוא שחשבנו שזהו הגענו לסוף ולעולם לא נצליח להתגבר? גם אז היה בתוכך את הקול הפנימי שאמר לך לא לוותר,

שאמר לך להילחם

שאמר לך לחכות.

 

זמן.

כמה כמה שהוא משאב חשוב.

ומי כמוני בגיל 80 יודע זאת

כמה הזמן הוא המרפא הכי גדול

כמה הזמן הוא הקוסם הכי גדול 

כמה הזמן הוא המאפשר הכי גדול

כמובן שהקב"ה! אבל בורא העולם שברא את הזמן וגילם בתוכו כ"כ הרבה אוצרות,

שמי היה חולם לאן הם יובילו אותי, אותנו?

 

ומה היה קורה אם לא היית מחכה לי?

ומה היה קורה אם לא היית, היינו, נותנים לזמן לעזור לנו ולרפא בנו דברים?

ומה היה קורה אם לא היינו בוחרים לעבוד?

ומה היה קורה אם היינו נפרדים?

בצומת ההיא? וההיא? ובמשבר הגדול ההוא?

 

אני אפילו לא רוצה לחשוב על זה.

על מה הייתי יכול לפספס

על חיים שלמים ומתוקים וטובים איתך יקרה שלי

על המשפחה המדהימה שבנינו

על כל האוצרות הללו שעכשיו מביטים בנו בעיניים נוצצות

ושרים לנו שירים

ומחברים לנו ברכות

וכולם חוזרים על דבר אחד - אתם הדוגמא שלנו לזוגיות טובה סבא וסבתא!

אתם!

 

אנחנו יקרה שלי! אנחנו! שמעת?

אנחנו, הזוג שעבר והתמודד ונילחם וקם ונפל

ושוב נפל

ושוב קם

ושוב 

ושוב

 

אנחנו מודל להערצה!

ממנו שואבים!

 

והאמת? אני מבין אותם.

תראי יקרה שלי מה יצא מאיתנו!

תראי כמה אהבה יש בינינו

כמה עוצמות

כמה חוויות

כמה טוב. טוב צרוף. טוב שלם. חיים שלמים.

כמה נהיינו אחד, במלוא מובן המילה.

 

ואיזה מזל שחיכית לי

ואיזה מזל שהאמנת בי

ואיזה מזל שלא וויתרת

ואיזה מזל שגרמת גם לי לא לוותר

ואיזה מזל שלקחת את כל הפניות הנכונות בדרך

ואיזה מזל שהשכלת להבין שזו *דרך*,

ושגם כשאנחנו למטה, הכי הכי למטה -

אנחנו עדיין בדרך!

וכמה בהמשכה השמים צלולים

והשמש מאירה

והחיים מחייכים

וכמה טוב ואור ושפע וברכה יש מעבר לפינה, 

במורד הגבעה,

בהמשך הדרך הזו.

 

ואת, שחיכית,

וידעת

והאמנת

ובחרת

ואהבת

ללא תנאים 

לך אני עומד היום ומוקיר תודה ונושק לראשך על שהבאת לי את החיים המתוקים והנפלאים הללו לצידך ויחד איתך.

תודה.

את לא יודעת עד כמה תודה.

תודה שחיכית.

(רציתי לכתוב ישר ולא הספקתינגמרו לי השמות

בעקבות בלת"ם שמיד צץ,

אז חוזרת עכשיו רק לציין הבהרה:

@oo היקרה רק למען הסר ספק היה חשוב לי לכתוב שאת הקטע הנ"ל רציתי לכתוב כבר מחג השבועות שאז חשבתי על הדברים ופשוט חיכיתי לזמן פנוי לנסח ולכתוב אותו.

וכמובן שאין באמור שום התייחסות ספציפית למקרה ספציפי כזה או אחר או שום ביטול חלילה לדברים שנאמרו בשרשור אחר.

אלא רק התבוננות אישית שעלתה לי מקריאה במגילה וכל מה שפירטתי כאן. 

ואם יש מקרים שיתחברו וזה יהיה מתאים להם - מצוין, ואם יש מקרים אחרים שלא יתחברו או שלא יהיה שייך אליהם - זה גם כמובן בסדר גמור ואין הדברים מתיימרים להתאים לכל המצבים ולכל האנשים ולכל המקרים באשר הם כמובן, אלא רק לאלה שכן ).

ובכלל רוצה להודות לך גם כאן על הדיון המכבד, המפרה, המדייק והמחכים שם 🙏❤

כבר זמן רב כאן בפורומים אפשר ללמוד ממך המון מתוך המודעות הגדולה שלך, העבודה העצמית מעוררת ההערכה שלך, הגמישות המחשבתית שלך, החתירה למען מיקסום האושר בכל התחומים בחיים ועוד

🔴 מצב מלחמה 🔴 - תוספת קטנה לעכשיונגמרו לי השמות

יש משפט חשוב של דוקטור ויקטור פרנקל (ועוד רבים וטובים) שחשוב רגע להנכיח לעצמנו עכשיו:

 

כל התנהגות/תגובה בלתי נורמלית במצב/במציאות בלתי נורמלית - היא נורמלית.

 

אז מצאת את עצמך / את אשתך / את אישך / את הילד ברגרסיה בתחום מסוים?

אתם נורמליים.

זו המציאות שלא נורמלית.

 

אז לוקח לך שוב שנה לעשות פעולה פשוטה?

הכל עמום, מבולבל, לא מרוכז?

את נורמלית. אתה נורמלי.

 

פתאום בוכה כאילו בלי סיבה הנראית לעין?

כל פעולה הכי קטנה נראית כמו הר?

התחלת דיאטה בדיוק לאחרונה ומאתמול מחפשת רק מתוק ומנחם?

הסבלנות מתקצרת לפתיל קצרצר או אפילו בלתי נראה?

לא מבינה את עצמך?

שואל מה נסגר איתי?!

תוהה לעצמך או אפילו מבקרת את עצמך: מה זה מה קורה איתי?!

את נורמלית. אתה נורמלי.

 

ומה יעזור גם לנו וגם לזוגיות שלנו עכשיו?

בעיקר חמלה.

הבנה.

לגיטימציה לאנושיות שלנו.

המון חמלה ואהבה.

לעצמי. לאשתי. לאישי.

לקחת נשימה עמוקה

ועוד אחת

להוריד סטנדרטים כרגע במה שאפשר

ובעיקר לזכור שגם אני וגם בעלי/אשתי - אנושיים.

ועוברים, שוב, בתוך מציאות מוטרפת.

ולנסות למצוא עוגנים גם כעת

ולנסות לחזק את עצמינו ולהתמלא ממה שעוזר

לנו, ולזוגיות שלנו.

 

בשורות טובות ב"ה 🩵🙏

מאוד יפה ומרגש.נחלתאחרונה
מכירים את די סיטי במישור אדומים?ברגוע

האם יש שם חנויות במחירים טובים?

מחפשים בעיקר ספה ומיטת ילדים, אולי גם שולחן אוכל ותנורים

הייתי שם לפני שנה, זה היה בעיקר בית קברות לעסקיםפשוט אני..

אבל במג'יק קאס העברנו הרבה שעות מאוד מהנות

תודהברגוע
ואולם שמחות של ארועים חרדייםמשה

זה חור עולם. חוץ מברכב אין דרך להגיע לשם וגם אין סיבה.

אם אתם מהאיזורנפשי תערוג

שווה אולי לקפוץ

לנסוע ספיישל אני חושב שבירושלים יהיה יותר מבחר ובמנעד מחירים גדול יותר

תודה, יש לך המלצה על חנות מסויימת בירושלים?ברגוע
לא.נפשי תערוגאחרונה

אבל לפני שרצים לחנויות

90% מהחנויות ממציגות את הדברים שלהם באינטרנט


מציע לעשות את השוואת המחירים באינטרנט ורק אחרי שנסגרים על משהו ספציפי לנסוע לראות אותו פיזית

אולי יעניין אותך