עיקר עבודת ה'- בשמחה, ומה עם שלושת השבועות?חרוזית
איך אפשר להתקרב אליו מתוך אבלות?
השמחה זה המרכיב העיקרי מבחינתי....
אני לא באמת עצובה, רק בתשעה באב...מתה על חופש

אני כופרת???

חס וחלילה!!יבנה המקדש!

כל יהודי יקר מאוד בעיני ה', את הבת שלו!!

זה שאת לא עצובה לא אומר שעברת עבירה או משו...

גם קשה באמת להיות צוביםטיפה של אור
כי אנחנו לא מבינים את החיים עם ביהמק ...אז זה קשה לנו להתגעגע ולבכות על משהו שלא ברור לנו לחלוטין .. לפחות אני ככה
גמלי השאלה הזאת הפריעה.. רעיון יפה ששמעתי:יבנה המקדש!

תכלס זה נראה כאילו בגלל 3 השבועות אנחנו רחוקים יותר מה'- יש חורבן לא? 

אבל, כתוב שכל השנה ה' שמח כלפי חוץ ובוכה בחדרי חדרים (על בית המקדש..), ו3 שבועות בשנה הוא נותן לנו להרגיש קצת ממה שהוא מרגיש כל השנה... ואז יוצא שזה בעצם מקרב אותנו אליו- הקדוש ברוך הוא משתף אותנו בכאב הכי גדול שלו, שזה תכלס כבוד, ובכך אנחנו מתקרבים אליו עוד יותר מתוך הכאב המשותף.

 

מצד שני, רואים שכתוב בדיוק הפוך!! שכל השנה ה' בוכה כלפי חוץ ומחייך בחדרי חדרים! אז איך זה יכול להיות? 

אז לפי המשפט הזה, כל השנה אנחנו רואים את המציאות השחורה. כל השמאלנים, התקשורת, הרדיפה של היהדות, פריצות, תועבות, אין לנו את בית המקדש!- כל החוסר שיש. ויש זמנים שצריך לעצור, להסתכל בכלליות על המצב שלנו מול מה שהיה קודם ולהגיד- וואלה, יש כ"כ הרבה דברים טובים, אפילו במדינה הזאת, על כל המגרעות שלה, עדיין זה יותר טוב מהאנגלים, מהתורכים, מהנאצים ימח שמם! מפעלי חסד, אולפנות, ישיבות, תנועות נוער, עמותות, בתי חולים יהודיים- מי היה מאמין לזה לפני פחות ממאה שנה??

 

אז איך אפשר ללכת ע"פ משפטים סותרים, אם שניהם נכונים? 

זה המעלה של חסיד, שהוא יכול להכיל בתוכו שני הפכים שהם שניהם אמת- בזמנים שונים. למצוא את האיזון.

 

עכשיו אנחנו בתקופה של החסר. לראות מה דרוש תיקון, לבכות עליו, להרגיש עד כמה זה באמת חסר לנו ואנחנו פשוט חיים בקוקוס. לכאוב כדי להתעורר, לדרוש תיקון, לדעת שהמצב הזה לא ימשיך ככה!!

 

אז נשמה אהובה, תשמחי שאבא שבשמים בחר לשתף אותך בסוד הכי גדול שלו, מה הוא באמת מרגיש בפנוכו, זה מראה על קשר אמיתי! ותכלס, זה גם כואב לך. תשתפי אותו, תספרי לו גם שזה חסר לך. תאמיני לי, זה לא ירחיק אותך ממנו...

 

שנזכה בקרוב לגאולה שלימה ולבנין בית המקדש עוד היום!!

 

 

בעבודת ה'- שמחיםנער גבעות מצוי

כל שאר יום מפחיתים בדברים משמחים. כעיקרון, עד ר"ח מנחם-אב הבעל"ט, אין סיבה לשמוח, מלבד המנהגים השונים. רק מר"ח מנחם-אב ממעטים בשמחה! וזה בכלל לא נוגע לתפילות וללימוד תורה! אסור להיות עצובים, פשוט לא לשמוח יותר מדי, או בכלל. רק בט' מנחם-אב בעצמו, אנחנו עצובים! כי זו עבודת ה' שבעז"ה תשתנה לטובה, "לבכות עם ה' " על חורבן הבית. ומי שבוכה על ירושלים בחורבנה, יזכה (ונזכה) לראות אותה בבניינה!!

להוסיף בעניני שמחה בדברים המותריםמושיקו

פיקודי ה' משמחי לב..

 

להוסיף לימוד בתורה בענינים שמשמחים את הלב

איך אפשר להיות שמחים רק בעבודת ה'?חרוזית
תודה לכל אלו שהגיבו, היו פה כמה דברים באמת יפים, זה לא שאני מתאבלת כל היום, אבל יש איסורים שמונעים ממני את השמחה, הרי חזל ידעו מה לאסור כדי שנתאבל... ולכן קשה להגיע לשמחה ומשם קשה לי להתקרב...
הסבר קצר ומתומצתנחמיה17

המשנה ברורה פוסק אחר השו"ע.(סי' א סעי' ג) "ראוי לכל ירא שמים, שיהא מיצר ודואג על חורבן בית המקדש – משנ"ב :אבל התורה והתפילה יהיה בשמחה." זה כל השנה ובאמת בימים אלו ראוי להגביר את האבלות שאלו ימי החורבן, בין פריצת החומה וחורבן העיר לשריפת בית אלהינו...

השמחה היא בעבודת ה' ולא שמחה ריקה. חלק מעבודת ה' היא אבלות על ריחוק מקרבת אלהים. מושג השמחה בעבודת ה' ממש עובר טשטוש בדורנו....

בהצלחה רבה.

משהו קצת..אנו_נימי (G+)

משהו קצת משובש אצלך.לא מתכוון להעליב כמובן אבל עצבות ואבלות הם לא בדיוק אותו דבר.נראה כאילו אתה משווה את האבלות לייאוש וזה ממש לא אפשרי לעבוד ככה את ה'.

אבלות= צער= עצבות במובן הפשוט. צער- כן. ייאוש- לעולם לא.נחמיה17


הגבת לי? אם לא, תשרשר נכוןחרוזית
בכל מקרה, לא ראיתי כאן השוואה לייאוש, פשוט חלים על כולנו איסורי שמחה- אבלות, בלי קשר לייאוש, ולכן קשה *לי* יותר להתקרב, כי באמת טוב לי יותר לעשות זאת מתוך שמחה, ולא הבנתי איך אני אמורה להגיע לשמחה של מצווה.
אויש, זה ממש בדיחה המשפט הזה!נחמיה17

ישנה בדיחה על "ננח" אחד שראו אותו בכותל בתשעה באם עם חיוך מאוזן לאוזן.

שאלו אותו: למה אתה שמח?

אמר להם הננח:מצוה להיות אבל היום?- מצוות צריך לעשות בשמחה......

במישור המעשי הפשוט- להיות אבל! זה אומר לא לשמוח בזה (אני לא מדבר על סיפורי חסידים על אדמו"ר שבירך שהחיינו על מצוות קריעה...)!!!!

במישור העמוק יותר, הנעלם ברגש המוחש- יש צד שמחה כי בעצם החורבן יש ברכה ומברכים על הרעה כשם שמברכים על הרעה- היינו, שאחרי הכל הכל מאיתו יתברך וגם בעצם החורבן שהוא הסתר פנים יש צד של הופעת שמו בעולם (באופן מוסתר מאד) ובעצם הווית הופעה זו אין הבדל, בפנימיות בין חורבן לתקומה. אך זה צד טמיר ונעלם. מה שאמורים להרגיש היא אבלות= עצבות... וזה אינו שמחה... (בצד הפנימי הלא מורגש ישנה שמחה של מצווה).

אני אשמח אם תגיב בצורה נעימהחרוזית
ותסביר איזה משפט בידח אותך...
מחילה מכת"רנחמיה17

הכוונה היתה על המשמפט "טוב לי לעשות זאת מתוך שמחה" מלבד הבעייתיות המורגש בהגדרת דרכי עבודת ה' כמשהו שנשמע כצורת התחברות רגשית (ובטח שלא על הלכות) הוא ממש כמו הבדיחה שציינתי בתוכן התגובה... מחילה אם הבנת שזה היה למען רדת עליך ועקוץ אותך...  אלא לומר שאינני מסכים לו ומבחינתי הוא צריך להשאר כבדיחה.....חיוך

כנראה שזהו ההבדל בין בנים לבנותחרוזית
בנים נוטים יותר לכיוון השכל, הקר, הי אני עושה כך כי ככה צריך, בנות- נמשכות יותר לפן הרגשי, המתחבר, כמובן שזה לא אומר ש- אם לא התחברתי אני לא עושה, אבל המצווה באה ממקום שלם יותר כשזה בא גם ממקום רגשי.
רק אדגיש שזה *רוב* הבנים/ *רוב* הבנות, וזו נטיה... כמובן שלא כולם כך.
כנראה לא חייבו את הבנות הרבה מצוות לוקח הרבה שנים להתחברמשה אבואב

ללימוד גמרא מבחינה ריגשיתקורץ

<צ>

כן,הגבתי לךאנו_נימי (G+)

וצריך להבין קודם מה משמעות שמחה של מצווה...

מוזמן להסבירחרוזית
אם אתה יכול כמובן
לא כרגע...אני מת מעייפותאנו_נימי (G+)

בעז"ה מחר(אם יש דבר כזה בפרטי אז אולי אוכל לעזור.בכללי תוכלי לפתוח שירשור חדש.זה יה ה מעניין)

הננחים הרסו את רבי נחמןממייששההוו
בעקבות הננחים (סליחה על ההכללה, זה לא באמת ככה, כתבתי את זה רק בשביל ה'אמירה') כל מה שאנשים מכירים מרבי נחמן זה שצריך תמיד להיות בשמחה, וזה פשוט לא נכון.
רבי נחמן כותב שצריך גם לתת מקום לשברון לב (לא יותר מדי כדי לא להכנס לדכאון), שזה אומר עצב וכאב שלא מוביל ליאוש אלא להשתוקקות לגדול ולהתעלות.
יש עוד צדדים בעבודת ה', לא רק שמחה, אפשר לעבוד את ה' גם מתוך שברון לב, מתוך געגוע... ובזמנים עצובים (כמו תשעת הימים) זה הדרך לעבוד את השם, לכאוב את החורבן ומתוך זה לקוות ולהתפלל...
כן, אך...עיין תגובתי בהסבר קצר ומתומצתנחמיה17

קרוב אני לדבריך רק שיש להבדיל גם בתוך ימים אלו בין האבלות ללימוד והתפילה.חיוך

מתוך השמחה בא העצב..ומתוך העצב תבוא שמחה אדירה יותר בעז"הרחלולו
לפי ראות עיניי-מתוך כך שאנו ככ אוהבים ושמחים בעבודת ה'-עצוב לנו שאין בית מקדש.זה בא ביחד.עצב זה היעדר שמחה..קור זה היעדר של.חום.בעצם אנחנו לא עצובים אלא השמחה שלנו היא פחותה..אנחנו ככ רוצים בעבודת ה' אבל אין לנו בית מקדש .. .השמחה היא לא בשלמותה .וכאן זה באמת המקום להבין שבחיים אנחנו נחווה הרבה דברים..שמחים וגם עצובים.ונצטרך לקבל אותם.זה בא ביחד.וע"י השמחה נרצה להתגבר על העצבות .ולהאדיר שמחה על שמחה-ומהעצב תצא שמחה עוד יותר גדולה.וכך בן אדם נמצא במצב תמיד של עליה ..הוא מקבל את הטוב ואת הרע -ברגע שהוא יתעסק בטוב ביום יום ויכיר גם ברע-רק אז הוא יוכל לרצות לתקן את הרע..הוא יירצה להוסיף טוב..אבל בשביל זה צריך להכיר ב"רע" "בעצוב" ולפנות לו מקום בחיינו -אבל כל זה בהדרכת השמחה התמידית שלנו .כי כשאדם שמח -נרחבת דעתו .הוא צלול.
יש אזור ה54 שבועות בשנה את רואה מה העיקר?מה היחס?משה אבואב


תיראיי...זה ארוךך..גפן

למה בעצם אנחנו באבל? גמלי זה קשה אני ילדה ששמחה אצלה זה האלף בית..אבל כששאלתי גם את השאלה הזאות אמרו לי שבעצם זה להראות לנו מה אנחנו מפסידים שאין לנו בית מיקדש הרי ביום יום אפאחד לא באמת חושב עלזה ולא באמת אומר שזה הפסד גדול שאין לנו בית מיקדש..אבל עלזה יש משל מדהים..זה כמו מישהו שהיה בכחא והיתחתן שם..נולד לו ילד הילד הזה גדל בכלא לא היה לו לאן לישוף..זה המקום היחיד שהוא יודע על קיומו..הוא אפעם לא חשב על החיים האמתיים שבחוץ..כי ככה הוא גדל והיה בסדר עמזה.אבל ככה עמ"י עכשיו..אנחנו נולדנו למציאות שאין בית מיקדש ואנחנו לא מבינים מה אנחנו מפסידים... ווהתקופה הזאות של האבל מזכירה לנו מה אנחנו מפסידים איזה גודל של הפסד..ולהראות מה אתה מפסיד אי אפשר דרך שמחה...וזה הסיבה של האבל בשלושת השבועות

מה מושלם?גפן


הקישור שהעלת יענו?גפן


כן.הרב מלמד מסדר הכול.אנו_נימי (G+)


האא..חחגפןאחרונה


חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך