שאלה לבנותאורות הכתובה
בוקר צח
יש לכן ישיבות שאתן לא ממש מעוניינות לקבל מהן הצעה?
בהנחה שכן- אילו ישיבות ולמה?
*בגלל סטיגמה מסויימת? ואם כן, מהי?
*בגלל "טראומה" שלכן או של חברה מדייט עם בחור מאותה ישיבה?
*סיבה אחרת?

תודה
לא.יהל
לא מתחתנת עם הישיבה. מתחתנת עם הבחור...
מממ... כןקצת נחת..

מרכז- כי פשוט מהכרות עם כמה וכמה בחורים משם- זה פשוט ממש לא  הסגנון שאני מחפשת..

יש סטיגמה גם לא כ"כ מוצלחת למרכז- שורש עם גרביים ובחורים צולרים כאלו..

הר המור וחומות- דווקא משם אני מכירה כמה בחורים לא כאלו צולרים, אבל קווניקים ממש, ואני יותר כיוון חסידי..

יצאתי פעם עם  מישהו ממצפה רמון ובדייט הראשון (והאחרון) הוא אמר לי שכל שאיפותיו לתקן עולם במלכות שדי ושאל איך יראה שולחן השבת שלנו....

 

אני לא אפסול ישירות רק על ישיבה.. כי תמיד יש יוצאי דופן.. ותלוי מי מציע.. אבל ברור שזה 'מוריד' את החשק..

 

 

"כל שאיפותיו לתקן עולם במלכות שדי"?!אורות הכתובה
ה' ישמור

מעדיף את השאיפות שלי (לתפוס את כל הפוקימונים בפוקימון גו)
ומה רע בזהאהבה בתענוגים
שכל שאיפותיו לתקן עולם במלכות שדי?
הלוואי שאלו יהיו כל השאיפות שלי. לתקן עולם במלכות שדי.
למען האמת, זו השאיפה הכי פנימית שלי, לפעמים היא מאירה לי, ולפעמים קצת פחות... זה תלוי ברמת החיבור שלי לאני ההכי פנימי שלי.
מאחלת לך שגם לך היא תאיר...
ושנעבוד את ה' בכל לב, בלי הגדרות של "דת" חיצוניות.
ושנזכור בשביל מה באנו לכאן.

הכותבת אינה דוסית. בעליל.
נכון אבל קצת קודח להצהיר את זה בדייט ראשוןקצת נחת..

לפחות בשבילי זה כבד!עצוב

^^על הכותרת*צועד*
קצת.כמעין הנובע
בגלל הסיגנון בגדול. יש ישיבות שקצת מרתיעות אותי..

אם הייתי פוסלת?
הייתי מבררת יותר ע"מ לבדוק אם הסיגנון (לגבי הבחור ספציפי) מתאים. לא הייתי פוסלת ישר.
יש בגדולבהשתדלותי
אם כי תמיד אברר ספציפית על הבחור ולא אפסול רק בגלל הישיבה.

והיכון למישמש:
ישיבת הר עציון, הר המור, יצהר, תורת החיים, מכינות למינהם..
לא ממש מעוניינת לקבל מהן הצעה זו ההגדרה לגביהן.
כי גם לא שוללת על הסף.
זה פשוט אומר שאברר יותר על הבחור בנוגע לנק' מסוימות.
למה? בגלל הקו המנחה אותן.

(לא באה להוריד מערכן של ישיבות אלה לרגע! פשוט הן פחות מתאימות להשקפות שלי.)
חחחחחעוד סתם אחד
פעם ראשונה שאני קורא באותו משפט על ישיבת הר עציון (שבה למדתי) יחד עם הר המור, יצהר (!!!) ותורת החיים !

עשית לי את היום, באמת.
דווקא יש בהם משותף..בת מלך =)
קצוות. סוגשל.
אם כל אלו הם קצוות,עוד סתם אחד
אם כך אין דבר שאיננו קצה.
הר המור זה לא קצה. תורת החיים זה לא קצה. הר עציון היתה פעם קצה והיום כבר ממש לא (יש ישיבות שהן הרבה יותר שמאלה - דתית ופוליטית - ממנה).
קצוות לאו דווקא מבחינה פוליטית.בת מלך =)
תורת החיים (של הרב טל) זה לא קצה?

כנ''ל הר המור.
יצהר- לא מכירה..

וקצוות זה לאו דווקא משהו שלילי.
לפי איך שזה נשמע,עוד סתם אחד
כל שילוב שהוא ייחשב בעינייך לקצה

תורת החיים זה לא קצה. הם מאד שמרנים, ועם זאת פתוחים מחשבתית (לפי מה שאני מכיר).

הר המור זה הכי קלאסי שיכול להיות.

הר עציון, כאמור, מזמן אינם קצה. מאד ליברלים (אבל לא הכי). שימי לב שכתבתי גם מבחינה דתית, ולא רק פוליטית (למיטב היכרותי רוב התלמידים שם בשנים האחרונות הם ימנים פוליטית; ועדיין שמאלה מהרבה מכותבי הפורום הזה; אבל זו לא הנקודה היחידה שהתייחסתי אליה).

במקום להגיד מה זה לא - תסבירי לי את הקריטריון שעל פיו את מגדירה "קצה"...
לא יודעת איך הגעת למסקנה הזאת.בת מלך =)
שוב, לא אומרת שקצה זה דבר רע.

תורת החיים זה קצה מבחינת היחס למדינה.
הר המור קצה מבחינת היחס ללימוד תורה/מבחינה דתית. (וזה מעולה!! אחד מהאחים שלי לומד שם..)
הר עציון אמרת שזה השתנה.
יצהר לא מכירה.

זה רק מההיכרות שלי עם אנשים מסויימים.
וזה לא סותר את היותם ישיבות טובות.

סליחה אם נפגעת איכשהו.
למה שזה יפגע בי?עוד סתם אחד

אין לי בעיה שיגידו שאני קיצוני. רק חמורים הולכים באמצע, כמאמר הרב מקוצק. 

 

אבל זה פשוט מצחיק. לכל ישיבה יש ייחוד כלשהו וסגנון מסוים. אז את יכולה להגיד על כולם שהם 'קצה'. ומכאן הגעתי למסקנה שכולם הם 'קצה' לדעתך... 

כל עוד אין לך סקאלה אחת שעליה את מודדת את כולם - אז אין דבר כזה 'קצוות'. כי כל אדם בעולם אפשר לומר "אכפת לו מנושא מסוים ממש - אז הוא קצה בנושא הזה". 

מעולה שלא בת מלך =)אחרונה
יש הבדל בין קיצוני לקצה.

ו'תורה' 'עם' 'ארץ'. מי שלוקח דבר אחד עד הסוף> קצה. קפיש?

כל שאר הישיבות שמנסים לשלב איכשהו, באמצע.

זה מה שעלה לי ישר לראש, אם הובנתי, מעולה. ואם לא, לפחות הבנתי את עצמי





מממ.. אין לי כח להיכנס לסטיגמות של כל ישיבה ולהתחיל לדון בזה.
הר המור זה לא קצה??הגולש האחרון

אני לא רוצה לנצל"ש את השרשור, אבל זה די דורש..

חיכיתי לתגובה שתצחק על זה בהשתדלותי
רק מקווה שברור שלא צחקתי עלייךעוד סתם אחד
פשוט נהניתי מזה שהישיבות האלה נכתבו "תוך כדי דיבור" זו לזו, במטרה להשוות ביניהן.

מראה לך שביסוד ביסוד - כולנו אותו זבל
ברור ברורבהשתדלותי
רק איך הגעת למסקנה ?!
כיעוד סתם אחד

אם מצאת מכנה משותף בין כל הישיבות האלה - אז מדהים באמצעות אלו קווים אפשר לחבר בין סגנונות שונים לחלוטין ("כולם מורכבים מאטומים"...). 

המכנה המשותף בניהןבהשתדלותי
עבר עריכה על ידי בהשתדלותי בתאריך ג' באב תשע"ו 09:50
שבכולן יש קו מנחה/גישה מסויימת שאני לא מסכימה איתה. או מסכימה באופן חלקי..
זה לא אומר שהן צריכות להיות דומות באיזה שהוא אופן.

אני יכולה לעשות לך הרבה רשימות דומות שלא תמצא קשר בין הפריטים שבהן..

(למשל מקצועות-
רופא
מהנדס בניין
ארכיאולוג
וטרינר
מחזאי
יועץ נדל"ן
מצא את המשותף..)
ביסוד שביסוד כולנו..נקודה

בס"ד

 

ציפיתי ל
"די דומים"

"אחים"

"חלק אלוקא ממעל ממש.."

אבל זה...?????

תהיו בריאים.

איזו יצהר? יש שתי ישיבות שונות=חגית=


לא ידעתי..בהשתדלותי
זו שבדרך של הרב גינסבורג.


יש את של רב היישוב*צועד*
הרב דודי
יש לו ישיבה, חסידית, לא פנאטים.
ויש של הרב גינצבורג. הוא בכפר חב"ד אני חושבתנפש חיה.
יש שלוש ישיבות...טוביה2

שכחתם את ישיבת חב"ד (משיחיסטים)

 

באופן כללי בכול הישיבות ביחד יש תלמידים כמו בשיעור א במרכז בערך

באמת לא הבנתי מה הר המור עושים שםטוביה2

לכול השאר (לא המכינות) יש הרבה מאוד מהמשותף (למרות שכולנו מכחישים כל קשר...)

דווקאעוד סתם אחד

אני מוצא יותר קשר בין הר המור להר עציון (ולא רק שבשתיהן יש 'הר'), מאשר בין הר עציון לתורת החיים. 

 

שוין. 

קבל קשר בין הר עציון לתורת החיים:סביון
שתיהן מסתייגות מאוד מההצהרה ש"מדינת ישראל היא יסוד כסא ה' בעולם" ו"ראשית צמיחת גאולתנו", ונותנות למדינה יחס קריר של "אנחנו דוסים, אם המדינה זורמת איתנו אז סבבה ואם לא אז נתנגד אליה". ולכן היחס משתנה לפי הנסיבות.
הרגת אותי מצחוק עם הרשימה..*צועד*
בערך כמו:
אני לא רוצה בנות מ
צופיה, מקיף ג תל אביב, תהילה, ותיכון דתי באשדוד..

כי הן פחות מתאימות לי
רשימה הגיונית אגב..בהשתדלותי
אז אם ככה: בהר"ן ורעיה, מגדל עוז ומדרשת טוהר כן מתאימות?ותן טל
שנייה הולך להביא לך את המספר של כל השדכניות של הנ"ל...
יש לי מספרים של רובן..*צועד*
(השדכניות)

ועדיין אני מוותר, תודה
כןבת מלך =)
יש אחת. שכשהציעו לי מישהו משם, אמרו לי שהישיבה הזאת לא מתאימה לי.
ואמרתי ''צריך לבדוק את הבחור ולא את הישיבה'' ויצאתי עם 2 משם. ומי שאמר לי צדק למה זה לא מתאים.

אח''כ חברה טובה, התחתנה עם מישהו משם. והוא לא היה כמו הסגנון של החבר'ה שם.

אז שוב אמרתי לעצמי ולהוא שאמר לי שזה לא מתאים לי. ''רואה שצריך לבדוק את הבחור ולא ללכת לפי ישיבה''

יצאתי שוב עם 2 משם. ולא.

אח''כ החלטתי להקשיב לו. ואני לא יוצאת עם בחורים משם.

גם בגלל 'סטיגמה' שהתבררה כנכונה. וגם בגלל 'טראומה'.
(אגב, כל הדייטים עם הבחורים הנ''ל, נגמרו ברצון של שני הצדדים)
קצת כן.ציון חמדתי
לא ישיבות ספציפיות. אבל כן באיזשהו מקום יש ישיבות שהדרך והסגנון הכללי שלהן ממש ממש מנוגד לתפיסת עולמי ולדרך שלי...
לא.הייזל
זה אומר משהו על הבחור, נכון. אז אברר ספציפית אם הוא מקובע (*שם של ישיבה שזו הסטיגמה עליה*) או חנון (*שם של ישיבה שזו הסטיגמה עליה*) וכו'.
כןחלושששש
אחת. אבל לא אומר איזו...
כמה בחורים הוציאו שם רע למקום אפשר לומר, לא לי אישית , ...
בוודאי..מכלליסטית

יצהר- לא מתאים מבחינת השקפה..
כנ"ל רוב הישיבות באותו סגנון, מגדל העמק וכו'..
העניין הוא שההשקפה גם מאוווווד שונה ולדעתי גם מאוד משפיעה על החיים בכללי, על איך שאתה מתנהג ומסתכל על העולם..
הר המור- יצאתי עם כמה משם למרות כל הסטיגמות, לוידעת, יש שם משו כזה של "ראש בקיר", משהו בהשקפת עולם ובהתנהלות שלא התאים לי, מידי ריבוע, קצת קשה להסביר ככה.
אבל אם יציעו לי עכשיו מישו משם אני עדיין אזכור שיכול להיות שהוא יוצא דופן ואשקול, אבל פי כמה וכמה מישיבה אחרת.
דווקא מרכז- למרות כל הסטיגמות של הצולרים, כן נפגשתי עם כמה משם ו..וואי, רובם ממש לא כאלה!!
יצא לי להכיר הרבה משם גם דרך אח שלי (הוא לא לומד שם) וממש באסה שיש עדיין את הסטיגמה הזאת..
 

ואיי גם לי ישבבושקה
אחת מטראומות חוזרות ונשנות עד ההבנה שזה פשוט לא יתאים משם ועוד כמה שמרוב שזה רחוק גם אף פעם לא קיבלתי הצעות אבל אפסול אם תהיה..
כןאהבה בתענוגים
לא ממש משנה אלו ישיבות, כי הן פשוט לא מתאימות לי באופן אישי... וזה לא מועיל לאף אחד שאפרט.

אני לא מאמינה לסטיגמות, כל הסטיגמות שאני מאמינה בהן, הן הסטיגמות שאני בעצמי המצאתי

ממש לא עובדת לפי טראומות של אחרות, יש לי מספיק טראומות משל עצמי לצאת מהן ;)
שרשור מענייןצריך עיון
ברור.ענבל
בס"ד

הר המור.
כי הסיכוי שמישהו שמכיר אותי יציע לי משם שואף לאםס ומי שלא מכיר אותי ויציע לי משם אז כנראה ההצעה שלו לא תתאים לי.
פשוט ממש לא הסגנון, ממש.

איזו סטיגמה? סגירות. דוסיות.

זאת הישיבה היחידה שעולה לי אבל בוא נגיד שיש עוד הרבה ישיבות שסיכויים מעטים שיהיו שם בחורים שיתאימו..
אבל עליהן כבר פחות הייתי פוסלת.
אני יותר יכולה לומר מאלו ישיבות הייתי מקבלת יותר בקלות.

עריכה:

הזכירו לי בשרשור הזה עוד ישיבות כאלה..
אז גם תורת החיים לא, גם יצהר, מגדל העמק, רמת השרון ודומותיהן לא.
עטרת כהנים גם לא.
הכותל גם כנראה לא, אבל פחות מכירה.
מרכז אפסי משהו אבל לא פוסלת על הסף.

כמובן שכן הייתי לוקחת מהגוש, כפר בתיה, מא"ד, ירוחם וכדומה
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלוםאחרונה
איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפיאחרונה
ומנגד משדרים נחת נעימות
קניתי לה מתנה קטנה, מה לכתוב בפתק?אני הנני כאינני
הכוונה, מה סגנון הדברים? מחמאה? עקיצה קלה? משהו מאוד כללי? משהו רומז? מפורש? חמשיר?
..שפלות רוח

לא יודע אם הייתי כותב פתק, הייתי פשוט אומר לה פנים מול פנים שחשבתי עליה ורציתי לשמח אותה או משהו בסגנון כי תכלס בשביל זה קנית לא?

ואם בכל זאת מרגיש שחייב פתק, אז וכו.

משו משמחניצן*

אין כמו מילים על נייר כתוב

תתן לעט להוביל 

...advfb

בדרך כלל אנשים אוהבים את זה שאוהבים אותם ואכפת לאנשים מהם, אז כדאי משהו שמראה שאכפת לך ממנה ואתה חושב עליה

מחמאה זה ממש טוב, זה יכול להיות מתובל בעקיצה, לא מממשנה מה.. גם אם אתה רוצה לכתוב משהו כללי ממליץ בחום שיהיה איפשהו ביטוי יותר ספיצפי ומכוון למסר שאתה רוצה להעביר

איזה, בהצלחה רבה

אולי משהו בסגנון כזה?נקדימון
"חשבתי עלייך כשראיתי את זה"
תלוי בשלב לדעתיארץ השוקולד

ושישדר מי שאתה, אל תנסה לשדר מישהו שאתה לא.

אתה מדהים בכל מקרה

בהצלחה!מבולבלת מאדדדד

לדעתי אם זה שלב יחסית מתחיל, אתה יכול אפילו לכתוב לה "רציתי לשמח אותך"

אם זה שלב מתקדם יותר אז אתה יכול לכתוב גם משהו יותר ארוך…

ברור לכתובהפיאחרונה
לא יודעת מה שעולה לך שאתה חושב עליה
לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
כי את בריאההפי
משפחה פחות דתייה בדייטים.יובללל

חבר'ה אני צריך ייעוץ.

אני די חדש בעולם הדייטים. לא מזמן הציעו לי מישהי שאני מכיר מלפני כמה שנים כשעבדנו ביחד לתקופה מסוימת. אני יודע שהיא בעלת אישיות מיוחדת ובעלת מידות, ולפי מה שהבנתי מחברה שלה היא גם התקדמה יותר מבחינה תורנית (צניעות כמובן וכו).

אבל בסוף, למרות שהיא כן נשמעה לי כיוון טוב, החלטתי לא ללכת על זה בגלל המשפחה שהיא באה ממנה. היא באה ממשפחה חוזרת בתשובה, אבל לא כל כך חזקים בדת, כמה אחיות חילוניות וכו. וזה דבר שהפחיד אותי להיכנס אליו. אני רוצה שאישתי תהיה אישה מאוד תורנית (ואני גם משתדל להיות כזה), וזה לא כל כך היה נראה לי הכיוון.

אני מאוד חושש שאולי איבדתי פה משהו טוב, אבל מה לעשות? הרגיש לי שזה מורכב לי מדי!!

מה דעתכם? כמה משקל לתת לדבר כזה?

יש מצב שאיבדת. אבללגיטימי?

א. מתחנתים גם עם המשפחה. בין אם אנחנו רוצים, ובין אם לא - כולנו באים ממשפחה ומרקע מסוים. ברוב המקרים, זה גם אומר שתהיה אינטראקציה בין המשפחה שתקים למשפחת המוצא, ברמה ובתדירות כזאת או אחרת.

האם זה אומר שהיא עצמה לא תורנית? איפה רבקה גדלה? רחל ולאה? וכו' וכו'

ב. מורכבות אפשר למצוא בכל מקום. אף אחד לא מבטיח לנו חיים קלים.

ג. יכול להיות שיכלת לבנות איתה בית תורני נהדר - אבל זה ממש לא אומר שלא תוכל לבנות משהו דומה עם מישהי אחרת. ב"ה יש בנות תורניות רבות, ותוכל עם לא מעט מהם לבנות משהו טוב, ואפילו יותר מזה. הכל פוטנציאלי כל עוד זה לא נעשה...

א. מאוד מסתייג מהביטוי הזהadvfb

מה זה אומר מתחתנים עם המשפחה? 

בנאדם לא מנהל זוגיות עם המשפחה.

כן מנהל מערכת יחסים מסיומת שצריך לתת עליה את הדעת, אך היא בשום מקרה לא חתונה.

גם אין יותר מדי כלים להעריך את מידת המורכבות ביחס למשפחת המוצא.

לפעמים יכול להיות פערים מאוד גדולים אבל שמסתדרים מעולה, לפעמים להיפך.

תמיד כיף שדברים משותפים, זה פשוט.

לא זוגיות, אבל בהחלט שזה מרכיב חשוב בולגיטימי?

בתור מישהו חדש בעולם הדייטים, הוא אולי מדמיין לעצמו שיפגוש בקרוב את הנסיכה שלו, והם יחיו באושר ובעושר עד עצם היום הזה.

כלומר,

אני חוששת שיש כאן דברים שהוא לא לוקח בחשבון:

לאיזה סוג של קשר אני מצפה עם חמי וחמותי? עם הגיסים והגיסות?

האם נוסעים אליהם לשבתות וחגים? איך זה נראה?

האם יהיו מפגשים משפחתיים? מה התוכן שלהם?

האם הדודים וסבא וסבתא שותפים פעילים בגידול הילדים? (בייביסיטר וכו')?

האם הנ"ל הם גם משענת כלכלית?

 

כמובן שאפשר להמשיך לדבר על מערכות יחסים לא בריאות - כמו התערבות בזוגיות וכו'. אנחנו לא חיים במציאות סטרילית, ואני בטוחה שאם תלך לפורומים המקבילים תמצא שרשורים על בעיות בתוך המשפחה.

 

בעיני יש מחירים לשני הכיוונים - בין אם נמצאים בקשר (וצריך להגדיר משהו), ובין אם נמצאים בניתוק (מה המסר שזה מעביר לילדים?)

 

מסכימה איתך שאין דרך להעריך את המורכבות, ובטח כשאין לנו מושג מה צופן העתיד.

אבל זה טעות בעיני לחיות בתודעה שאנחנו נחיה בבועה שזה רק שנינו והילדים שיבואו...

באמת לא טוב להכנס לפנטזיות וחלומות ורודיםadvfb

זה נכון מאוד, לאו דווקא בהקשר הזה. כמובן שבכל דבר שקשור לזוגיות.

זה מעגל יחסית חיצוני.. אבל כמובן חשוב לתת עליו את הדעת.

לא מבין למה ענית בהקשר הזה, הרי השואל אמר שהוא דווקא דחה הצעה על רקע משפחתי. משמע, הוא מבין שזה נושא רגיש שיכול להיות משמעותי.

 

נראה לי שיותר מועיל להגיד מה כן ולא מה לא בהקשר הזה.

לכן השאלות הללו שהבאת הן נועדו רק כדי להבין שזה יכול מורכב.

כמו שאת בעצמך אמרת, קשה מאוד לענות על השאלות האלה, אם בכלל אפשרי לענות עליהם..

לכן, נראה לי שיש צורך בשאלות בירור ביחס למקום החשיבות של השואל ביחד לנושא.

שאלות שיעוררו להבין מה היחס שלו לזה וה המקום אותו הוא צריך לתת לנושא.

מה זה משנה מאיזה משפחה היא באה?תוהה לעצמי
בעלי ממשפחה דתית לייט מאוד, והוא יותר דוס ממני. אנשים גדלים ועושים בחירות משל עצמם בחיים
סליחהיובללל
סליחה שאני שואל, אבל האם וכמה יש חיכוכים שזה יוצר? זה בוודאי לא פשוט הרי, כל המנהגים, כשרות, שיח, צניעות, שמירת שבת ועוד המון מורכבויות שיכול ליצור. אז איך מתמודדים עם זה?
לא יוצר חיכוכים בכללתוהה לעצמי

את כל ההלכות שנוגעות לכולם כמו שבת כשרות וכו' נוהגים לפי בעלי, שחלק מהדברים עושה כמו המשפחה שלו בחלק מחמיר יותר. מה שנוגע רק אלי כמו צניעות זה עניין שלי.

ברור שהמקום התורני שלה משנה, אבל נשמע שהיא החזקה. המקום התורני של המשפחה לא משנה בכלל בעיני.

לא יודעתהפיאחרונה

בערך איך שאתה מתמודד עם החיים

או שזה זר לך

לגיטימי אבלזיויק

תהיה מודע לזה שמה שחשוב זה האדם העצמו, והסביבה שלו זה בנוסף. גם האבות והאמהות לא תמיד היו עם משפחה 100 אחוז...

תחשוב על ההורים והאחים של אברהם. אח של יצחק... אח של יעקב... המשפחה של רבקה... ושל רחל ולאה..

..יובללל
בוודאי שחשבתי על זה. אבל גם יש הבדל בין הדור שלנו לבין הדורות שלהם. הנושא אשה יבדוק באחיה.. וכו וכו. ברור שהאדם עצמו הוא העיקר, אבל זה חבילה שלמה. 
נכון ולכן נשאר פה עניין האופיזיויק
של שניכם
אני חושב שיש לתת משקל למשפחה.אדם פרו+

לאו דווקא רק בפן התורני.


לאחרונה עלו לי מחשבות, שמבחינה מסויימת

בפרט אצל אשה, יותר חשוב לי המשפחה שלה

מאשר היא.


אין לי כוחות סוס להסביר את עצמי

אבל לפי מה ששמתי לב אשה זה המון

עניין של הרגלים, והיא רוצה להמשיך את מה

שהיה בבית שממנו באה.


אולי זה רק מהניסיון מהזוית הצרה שדרכה

אני רואה את המציאות, סה"כ הייתי נשוי לאשה אחת.


אבל גם לפי המקורות,

כתוב בשולחן ערוך לישא

בת תלמיד חכם, ולא ישא בת עם הארץ.

המיקוד לא עליה, אלא על הבית ממנו הגיעה.


וגם אם החליטה לשנות כיוון

מי יודע כמה שנים, וכשהיא תתעייף

תזכר במנהגי הוריה.


אני יודע רציתם לשמוע שהכל אפשרי

וכל מה שאתם צופים בסטטוסים של מוטיבציה

אבל בתכלס האנשים לא כאלה גמישים

ולא כאלה חזקים.


מה דעתכם?

מענייןיובללל
מעניין מה שאתה אומר. בסוף ברור לי שהבית הוא משקל מאוד מאוד משמעותי. והשאלה שלי היא בתכלס כמה יחס לתת בין המידות של הבחורה לבית המידות של הבית שלה (או בפן התורני וכו)? הרי בסוף כמו שכתבו מעליי ראינו מאיפה הגיעו האבות והאמהות שלנו..
יש כאלה שחשוב להם יותר ויש כאלה שפחות חשוב להםadvfb

תאמת אני לא יודע כל כך למה זה ככה.

תקח דף ועט ותרשום לעצמך את כל החששות שעולים ותראה אם אתה יכול להתמודד איתם.

המטרה של המשימה הזאת ליצור אצלך יותר בהירות ופחות להתבחבש ולהתבלבל בגלל חוסר הבהירות

חשוב שתקרא את זההמצפה לישועה

יכול להיות שכבר כתבו בדומה

תמיד יש שונו בין אנשים ומורכבות ויתרונות וחסרונות לכל אחד בעיניו לפי ענייניו.

החשש מאוד מובן אבל עם חששות צריך להיפגש ולא לברוח כדי לראות במה האם יש ממה לחשוש.

תפגוש את הבחורה תשמע ממנה על המשפחה שלה על היחס שלהם למקום שלה...

גם לא הייתי מעלב את זה בכלל בהתחלה.

תראה שיש ביניכם התאמה וכו'

אולי זו אשתך?

ומשם כבר תגיע לנקודב הזאת...

האם מדובר באנשים קשים שיש להם רק את הדרך שלהם זו בעיה והאמת שזה לא משנה אם הם דתיים מאוד או לא בכלל.

אנשים קשים זו התמודדות


וגם בזה כשיש זוגיות טובה ונכונה אפשר לדעת איך לנהל את הדבקים בצורה ישרה וחכמה

בהצלחה וה יתן לך עצה טובה

עונה בתור בעלת תשובההמקורית

שהתחתנה עם בעל תשובה - המשפחה לא קשורה לרמת הרוחניות של האישה. בכלל. מה שקשור זה ההחלטה שלה איפה להיות וכמה היא נחושה להישאר שם ולא להיות מושפעת.

הקשר היחיד למשפחה, זה כמה הם גמישים ביכולת להכיל את השוני ואם לא אזמה היא חושבת לעשות עם זה. ואת זה כדאי לבדוק ולברר כי אם זה בכיוון טוב ויש פתיחות - זה מעולה.

המשפחה שלי אפילו לא שומרים שבת חוץ מאחות אחת (ואנחנו משפחה גדולה) ואף אחד לא היה מהמר בחוץ שאני לא נראית דתייה מבית

נכון, זה אומר שעושים החלטות שהרבה פעמים הן לא פוטוגניות מבחוץ כזוג אבל הן כן תואמות את אורח החיים שבחרנו.


ואגב,גם בתוך משפחות דתיות ודוסיות יש הבדלים בהרבה דברים שצריך להכיל. אזלא בטוחה שיש לך איך לברוח מזה

איזה כיף שענית את התשובה הזאת מהמקום שלךadvfb
חבל לפסול בחורה טובה בגלל המשפחה שלהחושבת בקופסא

אם היא בסגנון שאתה מחפש ויש לה מידות טובות, מה היא אשמה שהשמפחה שלה לא באותו סגנון כמוה?

האמירות המגמרא מדברו על תקופה שבה ההשפעה היחידה על אנשים, בפרט לאישה, הייתה המשפחה. היום אנשים הרבה יותר עצמאים לבחור את הדרך שלהם בעצמם.

כמובן כדאי לבדוק שאין בעיות קשות שישפיעו על ההתנהלות כזוג, אבל אם מדובר על משפחה שיכולה להכיל ברמה מינימלית, חבל לפספס על זה מישהי שיכולה להתאים.

אני ובעלי שונים מהסגנון של המשפחות שלנו, והקמנו בית משלנו בדרך שמתאימה לנו.

קשרים בעיצוב דעות וההשקפות: איך קשריםחסדי הים

השפיעו על העיצוב השקפות ודעות שלכם בכללי? למדתם פעם משהו מעצב מהמדוייט? פרידה בקשר גרמה לכם לעצב דעות הפוכות?

זה מעניין שבארה"ב יש עכשיו את כל המחלוקת בימין לגבי תמיכה בישראל או דווקא לגנות. יש משפיען אחד ימני שיחסית קיצוני נגד ישראל, והוא מספר שאחד הרגעים המכוננים היה ויכוח עם ופרידה ממישהי שהתחילה בתהליך גירות, ועכשיו היא קשורה לבית הלבן ומשפיעה שם בעד ישראל.

מעניין מה איתכם לגבי השפעה של דעות או ריחוק מהדעות של המדוייט?

יש המון השפעהultracrepidam

כמו כל אדם שמכירים ואפשר ללמוד ממנו

בטח אם יש הרבה חוויות משותפות ושיחות עומק

בהחלט, היו אנשים שהמפגש איתם הוביל אותילגיטימי?

לשינוי בתפיסות ובעמדות שלי לגבי כל מיני דברים.

פחות בדברים פוליטיים...

לדוגמא? גם בעולם הדייטים?בחור עצוב
אצלי זה יותר השפעה במה שמעניין אותיחסדי הים
אני יותר מתעניין באמונות ודעות הנוגעים לתורה. הייתה לי פרידה אחת, שלא רוצה לפרט, אבל זה גרם לי לחדד גישות אמוניות ודרכי לימוד תורה בכללי.
כןרק נשמה

לא בהכרח שינוי אבל כן דיוק ועיסוק בערכים חשובים ומשמעותיים שהיו נראים לי פשוטים מובנים מאילהם ופתאום כשלצד השני ברור כל כך משהו שלי לא כזה סגור זה פתח להתבוננות והתעמקות בנושא

וממילא נראה לי שגם שינויים קלים מתרחשים בהתעצבות הכללית שלי כאדם אחרי כל פעם שהיתה לי התבוננות כזאת

חוצמזה שאני נורא מנסה לקחת משהו טוב מכל הפגישות שהיו לי מתוך אמונה שה' שלח אותם בשבילי אם לא להתחתן אז כדי להשתפר וללמוד משהו 

כןכלה עצבנית
אני ייקית של פעם וחשבתי שאני איזה וואו עד שנפגשתי עם בחור איכותי מאוד, בלדי כבד ואדוק, שלימד אותי מהן באמת עקשנות, דייקנות, ופדנטיות. הדייטים הכי טובים שהיו לי, ובלי ציניות לשם שינוי
שאלה מקסימהadvfb

לאחרונה יצאתי עם בחורה שהרגשנו פערים מסויימים בהשקפה הדתית (עניין יותר של ניואנסים, לא הכי גרונדזים)

מרגיש שזה נתן הפרייה מסויימת, זה אתגר אותי וזה זה הוסיף טוב בהקשר הזה, בהחלט למדתי מזה על עצמי.

מצד שני, שנינו אנשים שאוהבים לדבר על השקפה ויצא שלא מצאנו את זה בתור נושא משותף בגלל השוני בעניין ולשנינו זה היה בסדר גמור.

 

בהחלט יצא לי בעבר להתרם בעניין הזה, אפילו קניתי ספר שמישהי ספרה לי שהיא קוראת אותו... אבל לא זוכר הרבה פעמים כאלה.

תודה. לי קרה כמה וכמה פעמים שקראתיחסדי היםאחרונה

ספרים שהמדוייטים המליצו, או שחקרתי תחום או נושא מסויים שעניין אותן.

זה כואבהפי

להוציא את החנוכיה ולראות שהדברים שביקשת משנה שעברה לא התגשמו .. לחשוב שהתפילות לא נענות לך שנה ועוד שנה ו..

למרות שממש התכוונתי  אז אז יותר מזה? אני לא אצליח..להתפלל יותר חזק.


ואז

לחשוב על כמה שהעם הזה עובר והכל מתחבר

ואולי זה הולך לשם ?


גאולה כללית ופרטית

חג שמח

לכל המקווים לישועה לעם למשפחה לכם..


אמן ואמןadvfb
בעז"ה ישועה קרובה ממשית!חסדי הים

מאז ששמעתי על הטבח הנורא אני בוכה. ב'מעוז צור' שרתי בבכי ובכלל פרצתי בבכי ב'נקום נקמת דם עבדיך' והוספתי לאומה הרשעה את ישמעאל.

אבל ב"בִּבְכִי יָבֹאוּ וּבְתַחֲנוּנִים אוֹבִילֵם אוֹלִיכֵם אֶל נַחֲלֵי מַיִם בְּדֶרֶךְ יָשָׁר לֹא יִכָּשְׁלוּ בָּהּ כִּי הָיִיתִי לְיִשְׂרָאֵל לְאָב וְאֶפְרַיִם בְּכֹרִי הוּא".

הבכי מטהר את ה'יסוד' להכל, ומביא מהר לידי זיווג, כדברי החתם סופר.

הבכי הוא כמו מקווה לרצון, ומעלה את הרצון למקום גבוה וטהור, וכמו שמאריך הרב קוק באורות הקודש חלק ג' על עליית הרצון כמטהרת את מידת ה'יסוד'.

כשרצון נפגש עם רצון נוצר זיווג.

כל עם ישראל קדושים וטהורים, כפך השמן הטהור של הכהן הגדול, כמו שכתוב בעין אי"ה שבת.

ה' תרחם על כולנו! אנחנו ראויים!

נכון ממשהפי
ממש בעז"ה אמן ואמן
😶זיויק
אמן שתהיה ישועת ה' כהרף עין
ליבי איתך, כואבארץ השוקולד
נכון , יש גם טובהפי

גם הטוב הוא פה אצלנו , אצל כל אחד

רק נותר לנו למשוך אותו

מבין? 

כן. מבין..בנות מרכלות עלי

אני מגיב במקומו הוא לא נמצא פה הרבה

כן, מביןארץ השוקולד
צודקת 
כואב ואמן!! מחזקת ממש.פצלשי"ת
🥺❤️מבולבלת מאדדדד
נקווה שבקרוב אחותי❤️


חנוכה שמח🥰

אמן(:הפי
😢בחור עצובאחרונה
כמה הגבר צריך לדחוף בהתחלה?קופפיו

כמה זה התפקיד של הגבר להחליט איפה ואם ומתי נפגשים. וגם לגבי טלפונים בין לבין כמה זה התפקיד שלו לשלוח הודעה ראשון?

כי אני יוצא עם מישהי משהו כמו חודש, הולך די טוב אבל קצת לא ברור לי הקטע שכל דבר אני היוזם. זה נורמלי או שפשוט אין לה כוח אליי ולא נעים לה לחתוך[זה יהיה מוזר כי הפגישות היו די טובות].

וגם אם כן איך רומזים שזה קצת מפריע לי...

שומעת? כיף לי לקבל ממך הודעה באמצע היוםבחור עצוב
ואו בולהפי
תשאל את הנחשחסדי הים
הוא הראשון שדחף אשה
בגדול זה בהחלט טוב שאתה כגבר היוזם בשלבים הראשוניםדרייב

עם הזמן זה צריך להתאזן לדעתי ושהאישה גם תתפוס פיקוד לפעמים ותביא רעיונות טובים, לפחות זו הזוגיות אליה אני מכוון.

אם אתם כבר יוצאים תקופה, אפשר קצת לבחון את הקשר. לבדוק שהיא מעריכה את המאמצים שלך עד כה, ושהיא מחוברת לקשר, חשוב שלא תיקח אותך כמובן מאליו..

אתה יכול להוריד טיפה מהגז, לראות איך היא תגיב.

לא לכתוב איזה יומיים ולחכות לראות: האם היא מתעניינת? חושבת עליך? מצפה לדייט הבא?


לא ממקום נידי שלך, שאתה מחכה לאישור שלה.. אתה לא זקוק לה. רק תן לה להיות מושקעת יותר בקשר בניכם.

אם היא אכן בעניין ולא סתם זורמת כי למה לא, אז היא תגיב ותתעניין.


ויותר מזה, לא רק שההשקעה שלה תעיד על רצון חיובי, אלא ההירתמות שלה לקשר היא שתעורר יותר חיבור ואהבה מצידה!

אנחנו כבני אדם אוהבים את מה שאנו מטפחים. וגם יודעים להעריך יותר את מה שבא במאמץ על פני מתנת חינם..

היא תעריך יותר כשתבין שאתה כגבר לא מובן מאליו בחיה.. אתה מישהו שראוי לרצות אותו.


כל זה במידה שאתה אכן רוצה לפתח את הקשר הזה הלאה. אבל אם אתה לא מתלהב כל כך אז זאת נקודה אחרת..

מה שכן, ברגע שתפעל ככה גם קשר מנומנם יכול להתעורר מחדש. גם מצידך.


אני אוסיף שיש הבדלי אופי בין בחורות, יש כאלו שמצפות שיחזרו סביבם הרבה, וכאלה שמההתחלה מסורות לעניין.

כדאי לחשוב על זה טוב, מיהי ובאיזה שלב אתם בקשר. האם הגיע הזמן לערב אותה יותר או להמשיך עוד במתכונת הזו..

קרה לי בעבר שלא חישבתי נכון את המצב ובחנתי מוקדם מדי את הבחורה.. היא לא ממש הבינה למה ניתקתי מגע. מבחינתה היא נהנתה בקשר וציפתה שאמשיך לקחת את המושכות.

בקיצור צריך רגישות והטיימינג חשוב. אבל זה בהחלט צעד שיכול להקפיץ קדימה קשר תקוע

אפסלגיטימי?

זוגיות, היא, ובכן, משהו זוגי.

זה אמור להיות אינטרס של שנינו להיפגש.

אני לא מצפה שהוא יקבע עבורי איפה ומתי נפגשים. ("אם" מבחינתי כן תלוי בו, כי אם הוא לא מעוניין אין טעם שניפגש).

בעיני זה צריך להיות קביעה משותפת, שבאה מתוך שיח של שני הצדדים.

לגבי השיחות בין לבין - אם זה מפריע לך שאתה שולח ראשון - דבר איתה על זה! ככה יוצרים קשר של קרבה - מדברים ומשתפים (גם) על הדברים שפחות נעימים לנו.

כמובן שיש דרך וצורה לעשות את זה, ברגישות. לשתף אותה שאתה מרגיש שאתה יוזם כל דבר, ושזה לא המקום שהיית רוצה בקשר. ותשאל אותה איך היא מרגישה עם זה, ואיך היא רואה את הקשר.

זה הזדמנות לצלול לעומק גדול יותר. יכול להיות שהיא רואה את הדברים אחרת לגמרי, שהיא מגיעה מתרבות\מנטליות שונה לחלוטין, ואולי תופתע לשמוע מה היא מרגישה ומה היא חושבת על הקשר.

מה נשאר לו בתור גברהפי

אם קשה לו לשלוח הודעה

יאללה בכיינים

בוא נשים את הדברים על השולחן אתה חייב לשלוח הודעה אחרי הדייט ראשון 

ככה לפחות בכל שלב הדייטים.

 

לגבי הפגישות איפה לעשות זה צריך להיות משותף דברו בניכם תגיעו בכיף למה שבא לכם .

 

 

למה לרמוז שאפשר לדבר?advfb

לפני שתגיד לה מה אתה מעדיף שאל אותה "איך את עם זה שאני תמיד קובע ויוזם?" תראה מה זה בשבילה, תן לה לפרש את זה.

אם זה קשה לך מבחינה כזו או אחרת או שאתה תשמח למוערבות שלה, אתה יכול גם לשתף.. ככה זה נראה לי בזוגיות.

 

נ.ב - 

העולם אומר שנשים אוהבות שמחמאים להן.. אפשר לפתוח בכמה מילים טובות ;)

 

לא מסכימה..הפי

הניסוח: איך את עם זה שאני תמיד קובע ויוזם.

נשמה אתה רושם לאישה לא לגבר אתה זוכר את זה?

 

(זה עקיצה המשפט שלך 

מה עם עדינות?

וגם למה להיכנס לזה מראש

אם אפשר להגיד מה בא לך 

תגיד פשוט בצורה נכונה: " ואי את יודעת ממש עושה לי טוב לקבל ממך הודעה 

או 

"שאת משתפת איפה את רוצה להיפגש .. " 

ככה פשוט

אני לא חושבת שהוא התכוון בכלל כעקיצהריבוזום

אלא כדי להבין את המקום שלה. זה צריך להיות בשיחה ולא בהודעה, עם האינטונציה הנכונה והתעניינת כנה, להבין מאיזה מקום זה מגיע מבחינתה. (אישית לא חושבת שיש בעיה לומר קודם מה חסר לו ולא חושבת שיש בעיה קודם לשאול מה דעתה, רק רציתי לומר איך הבנתי את ההודעה)

ברור שהוא לא התכוון כעקיצההפי
ועדיין זה מיותר כי זה נשמע ככה 
כתבתי את זה מהמותן ויתכן שהניסוח לא טובadvfb

אך ניסוח אחר שיותר טוב הוא יכול להשאל.

"זה כיף שאת זורמת עם הרעיונות והדברים שאני מביא, תודה לך היית רוצה להביא דברים והעלות רעיונות בעצמך? איך את מרגישה ביחס למה שאני מביא וליוזמות שלי?"

זה יותר טוב?

 

בהחלט לא טוב אם זה נשמע עקיצה. לא עלה על דעתי.. 

וכן, לא התכוונתי לאותם מילים.. אולי בגלל שאני אוהב קצת להתבטא בצורה צינית וזה מה שיצא חח

כאילו, אני כתבתי את זה בלי פילטרים, כי רק רציתי להעביר את המסר בצורה ברורה.

כמובן שצריך לשאול בצורה נעימה וחמודה.

תודה על החידוד

זה נשמע כבר אחרת עולם אחרהפי
אם היא מוצאת חן בעיניךמוקי_2020

ואם אתה מרגיש שהדייטים שלכם -באמת- סבבה ויש פידבק ממש ממש טוב ממנה בזמן הדייטים,

אז לא הייתי מתעסק במי יוזם הודעה ראשון ומי יוזם לאן הולכים ומתי, לפחות לא בחודשים הקרובים.

אם כיף לה ככה, וכל עוד היא מתנהגת אליך יפה בדייטים וומשדרת שהיא בעניין לגמרי, אז זה דבר טוב.  אין טעם לנסות לשנות משהו כרגע.

זה בסה"כ חודש. אתה בונה את הבסיס כרגע. אח"כ תוכל לבקש ממנה מה שתרצה וכשיש בסיס, זה לא יפריע לה בכלל. הסבלנות במקרה הזה משתלמת.


אבל אם הדייטים עצמם גם לא משהו.

אז זו הבעיה העיקרית כאן ועדיף שתברר כאן יותר. תנסה לגשש מה היא חושבת עד עכשיו על הקשר..וכו'...

ושם תדע יותר אם באמת אכפת לה או לא ואם תבין שאכפת לה, שם תנסה להכניס לפחות את שליחת ההודעה (הייתי משחרר לגמרי את נושא מי מחליט איפה ומתי נפגשים).


בהצלחה.

נורמלי לחלוטין.אני הנני כאינני
נשים בטבען מבקשות את מקום המנוחה הזה, להשאר באנרגיה האסופה שלהן, ולכן מעדיפות (על פי רוב) להיות 'מובלות'. זה בריא שאתה יוזם, אסרטיבי, מוביל ודומיננטי.
עם זאת!אני הנני כאינניאחרונה
עבר עריכה על ידי אני הנני כאינני בתאריך ל' בכסלו תשפ"ו 23:06

שווה לתת לה גם להתאמץ על הקשר (כשמתאמצים ויש ניגוד מסוים זה מראה לה שאתה לא 'מובן מאליו' בעולם שלה, וזה מקנה למציאות שלך איתה, ולזמן הזה כשאתם בפועל ביחד, יותר ערך). אפשר להעלות את זה באופן מילולי כמו שהציעו, אבל אני חושב שכדאי להיות חכם ולגרום שזה יעלה מצידה. לא ב'פאסיב-אגרסיב' אלא בכנות. ברור שיש זמנים שברגעל אתה לא זמין לשוחח/להתכתב/להפגש עם חברים - וכרגע היא לא אמורה להיות מאוד שונה מהגדר הזה (מבחינת הזמינות שלך).

אז תעשה בחכמה, בלי לנסות להפוך את היוצרות, אבל לפעמים לתת לה לקחת אחריות וכו'.

אולי יעניין אותך