גרביים או לא? אשמח לנימוקים.חלילית אלט
בנות? הנה ההלכה (:הכל מאת ה'
מהרב אליעזר מלמד:
אורך השמלה ואם חובה לגרוב גרביים
בתלמוד (ברכות כד, א) מובאת מימרא של רב חסדא : "שוק באשה ערווה". כלומר, ההלכה קבעה, ששוק של אשה הוא מן המקומות האינטימיים, שחשיפתו לעיני אנשים זרים נחשבת לפריצות, ואין לומר מול שוק מגולה דברים שבקדושה. לכאורה, ממבט ראשון, נראה לאדם זר שאינו מכיר היטב את ההלכה ואת טעמיה, שהצניעות באה למעט ולהגביל את עוצמת החיים. אולם למעשה, מטרתה של הצניעות היא לקדש את החיים, להפקיע אותם מהמוגבלות ומן הכיעור שבחומר, ועל ידי כך לרומם את החיים ולהגביר את כוחם. הצניעות לא באה לפגוע באהבה, אלא להגביר אותה.

השמירה על הצניעות, לא רק שמונעת את האדם מן החטא של גילוי עריות ופגיעה בשלימות המשפחה, אלא שהצניעות למעשה מהווה ביטוי לקדושת החיים של האדם, ומסייעת לו להתרומם אל הערכים המקודשים של החיים. הפריצות חושפת ומדגישה את הצד החומרי והחיצוני שבאדם, ואילו הצניעות מייחדת את תשומת הלב לפנימיות, לנשמה.

ונחזור להלכה. למדנו ששוק הוא מקום שאישה צריכה לכסותו. ומאחר שלדעת רוב הפוסקים, שוק הוא החלק שבין הברך לקרסול, ממילא מובן שעל האשה לכסות את כל רגלה עד לקרסול. אבל אין צורך לכסות את כל הרגל דווקא על ידי שמלה, אלא די שהשמלה תגיע עד לאחר הברך, ולמטה מזה תלבש גרביים או גרביון. חשוב להדגיש, שגרביון מועיל רק לחלק התחתון של הרגל, כלומר למה שבין הברך לקרסול, אבל כמובן שגרביון לא יועיל לכיסוי הירכיים, היינו למה שבין הברך לגוף. משום שהירכיים הן מהאברים האינטימיים ביותר, שהצניעות מחייבת שיכוסו בשמלה או בחצאית, כדי לטשטש את צורתן. אבל את מה שמתחת לברך ניתן לכסות, כאמור, על ידי גרביים או גרביון, וכך הרגל כולה עד לקרסול תהיה מכוסה. זוהי אכן דעת רוב הפוסקים. אולם לדעת אחד מגדולי הפוסקים האחרונים, בעל הפרוש החשוב על שולחן ערוך חלק אורח חיים - המשנה ברורה (מ"ב עה, סק"ב), השוק הוא החלק העליון של הרגל, מתחילת הרגל ועד לברך, מה שנקרא בפינו ירך. וממילא אם השוק נגמר בברך, אין חיוב לכסות את מה שמתחת לברך, לא על ידי שמלה ולא על ידי גרביון.

ולמרות שבעל המשנה ברורה בעמדת מיעוט, הואיל ופסקיו התקבלו בישראל, רבות נוהגות כמותו, ואי אפשר להתעלם מדעתו ולומר, שאלו שאינן לובשות גרביון עוברות על ההלכה, שהרי יש להם פוסק גדול שעליו הן יכולות לסמוך. אולם ודאי שלכל הפחות, גם לדעתו המקילה של המשנה ברורה,
צריך ללבוש שמלה שתגיע אל מעבר לברך, כך שבכל מצב הברך תשאר מכוסה (עיין גן נעול 37 ; הליכות בת ישראל ע"א).


המשנה ברורה היה פוסק יחיד ואשכנזי,
לכן לספרדיות אין היתר(:

בהצלחה (:
ולעוד שאלות בשמחה ! (:
וואו תודה!חלילית אלט
מה לגבי כף הרגל?
ואם אני עם סנדלים?
ו...
גרבי רגל שקופות כממעט נחשבות בכלל?
ברור שהכל נחשב!כל דבר שאת משתדלת בו,יש בו עניין.הכל מאת ה'
לפי ההלכה,מעיקר הדין אם החצאית מגיעה עד הקרסול,אז לא חובה גרביים.

ויש רבנים שאמרו שאם הגרב שקופה אז 40 דנייר.
זה מה שקראתי ולמדתי,אבל תמיד עדיף לשאול רב שיותר בקיא

אני גורבת שקוף עם סנדלים (: לא שורש.
אני לא רואה בזה בעיה,מבחנתי אין הבדל עם זה סנדלים/נעל בובה/נעל ספורט.

אבל כל אחת מה שהיא רואה לנכון לנעול (:

ישר כח!
הרבה רבנים אומרים שזה לפי הסביבה שלךשפיות
אם בסביבה שלך מקובל ללכת בלי גרביים וזה צנוע לגמרי, אין בעיה.
ואם אני לא ממש בסביבה מסוימת?חלילית אלט
כלומר אני כמעט ולא יוצאת מהבית כשאני בעיר שלי, ושם נהוג ללבוש.
רוב הזמן אני מסתובבת בכל מיני מקומות שאף אחד לא ממש שם לב אלי.
בית ספר זה לא פונקציה בשבילי כי גם ככה הוא לא מתאים לי.
אממ.שפיות
הסביבה העיקרית שלך. מה מקובל שם.
זה מבולגן מדיחלילית אלט
יש לי המון סביבות. וחופש עכשיו אז בכלל.
עיקרית? אין לי סביבה עיקרית.
לא נראה לי.
אמ. הסביבה שהדרך שלך הכי מסתדרת איתה.שפיות
פפ באמת מסובך.
נמ. החברים של אבא שלי?חלילית אלט
לוידעת.
הקטע שכשאני מנסה לשאול אותו הוא לא עונה תשובות ברורות.
אממ נגיד. מה הבנות שלהם נוהגות? הנשים שלהם?שפיות
בלי.חלילית אלט
אבל מצד שני אני הרבה יותר דוסית מהן
אז בלי שפיות
אבל זה צריך להיות אחרי בירור עמוק עם עצמך
בירור עמוק עם עצמי |נאנח|חלילית אלט
אין לי כוחות לזה.
טוב, לא שיש לי הרבה ברירה
חשבתי שאם לא לובשים גרביים חייבים ללבוש חצאית או שמלהיהודיה אמיתית

עד אחרי הקרסול... תודה על התשובה

 

ובלי גרביים אי אפשר סנדלים,יהודיה אמיתית


וואוו מקסימה שלי!!!!!!!!מתה על חופש

פעם ראשונה אני רואה שאשכנזים מקילים במשו שספרדים מחמירים (חוץ מלאכול קוטג' וטונה...).

מתעלייייךךךך!!!!!!!!!!!!!!נשיקה (כאילו אני אשכנזייה, שיהיה מובן העסקצוחק)

אני לא שמה גרביים..א"י לעמ'י

זה בעקרון לפי איזה רב את הולכת.. ומה אתם נוהגים בבית.. אני חושבת שאחרי הברך זה מספיק..

 

תודה לעונות!חלילית אלט
הבעיה אצלי קצת יותר מורכבת. אין לנו רב אחד שאנחנו הולכים לפיו.
מצד אבא שלי אני יכולה ללכת בלי גרביים בכלל. ונכון שהולכים לםי אבא, אבל אם לאמא שלי זה מפריע? מה עם כיבוד הורים?
נמאס לי מגרביים. ממש ממש נמאס. אני מרגישה צבועה כשאני לובשת את הגרביים הדקות האלה שבקושי רואים אותן, כשהאמת שאני לא רוצה ללבוש בכלל וזה לא מצניעות אלא כי אני לא רוצה לצער את אמא שלי.
והיא תתרגל, כמו שהיא התרגלה לזה שאני לובשת ג׳ינס ולזה שהחולצות שלי טיפה יותר פתוחות ממה שהיא לובשת.
ולאבא שלי זה לא מפריע.
אז מה אני אעשה?
קודם כל...יהודיה אמיתית

אם את לובשת גרביים לכיבוד אם אז את ממש לא צבועה!!!! את מקיימת בזה מצוה ענקית!  ר' טרפון שימש לאמא שלו כסולם ונשא אותה על ידיו שלא יהיה לה קשה ללכת...

אני חושבת שכדאי לך ללמוד את ההלכה היטב כדי שתדעי בדיוק מה מותר, מה אסור ומה הידור, ובנוסף תלמדי את ההשקפה על צניעות, לא רק את ההלכה,

בקשר לרב, יש לך רב של האולפנה? אולי רב השכונה או היישוב? אולי רב שרוב החברות שלך הולכות אליו? 

אולי את יכולה לסכם עם עצמך סוג של פשרה: בלי גרביים אני הולכת רק בבית, שכנים קרובים ופח 

ולמקומות יותר רחוקים עם גרביים?

ותמיד תתפללי לה' שתצליחי לקיים את מה שהוא רוצה, ולהיות קרובה אליו...

וואו ,הכל מאת ה'
אני מבינה את המצב,זה להיקרע בין שתיי עולמות.

אבל בסוף זו הבחירה שלך.

אני מצטערת שאני לא יכולה לעזור בזה,

אני חושבת שאת צריכה לברר את ההלכה לבד.

לא רק את ההלכה שנתנו לך,
תבררי על הנושא לבד,תוציאי את ההורים מהחשיבה שלך הנושא,ותבררי אותו לבד .

יכול להיות שכן ביררת,אני לא יודעת,אבל בירור,זה לא רק ביום,זה לוקח כמה זמן,של גיבוש מחשבות,ודעות..
ועל הלכה שנתנו לך עכשיו..

כאשר תבררי,על כל ההלכה,על כל הדעות,תקראי שות"יים בנושא,תראי סרטוני הלכה,יהיה לך ברור כל הנושא ביחד.

ואז תעשי משהו שאתה שלמה איתו
אך ורק אחרי הבירור.

אחרי זה תבחרי לך את הדרך שאת שלמה איתה.
ורק אחרי בירור הנושא,תעברי לנושא של הכיבוד הורים לגבי הגרביים,

לעניין כיבוד ההורים- יש הלכה בספר פניני הלכה,שאני לא מוצאת באינטרנט,אבל בספר שלו,
שהוא מדבר על העניין של כיבוד הורים שההורים מחנכים את הבנות לגרביים,ואיך הבת צריכה לנהוג.
הוא כותב שם את מה שאת שואלת,אני לא זוכרת.

תכנסי לחנות ספרים ,ותקראי זה קצר.

ולעניין השני,
אל תשפטי את עצמך! את לא צבועה,
זה שאת מנסה להקפיד על משהו ,וזה לא הולך,זה לא אומר שאת צבועה,
לפחות את משתדלות!

את לא מבינה כמה השתדלות ה' רוצה ומצפה.

גרב דקה
ובגלל זה יש מספר דניר שמטשטש את הרגל .

אזמה יש בנות ששמות 15 דנייר,אזמה!!
עדייף אתזה מאשר כלום. כל הכבוד!
שלפחות משהו קטן מישהי משתדלת.

שגם זה קשה להן,ובכל זאת הן עושות!
אז אל תשפטי את עצמך.

זה באמת קשה,אני מבינה,לכולן,אבל חשוב לדעת,שכמה שתשתדלי יותר,ותקדשי את עצמך יותר,את תקבלי בעתיד הרבה יותר!

מה שאת זה מה שתקבלי.
אז השתדלות שלך תעשה הכל בשביל קילומטר בהרבה דברים שתזכי בהם.

אני לא אומרת לך מה לעשות,זה שיקול של כל בת ובת (:

אני מנסה להראות לך,שהדבר האחרון בעניין צניעות הוא שבחיים אל תשפטי את עצמך.

בהצלחה בהכלל! אהוובה,וואו כמה שאני מעריכה אותך,ובאמת לפני שאת עושה ומחליטה החלטה כלשהיא,בבקשה לא בשבילי,בשבילך,אל תיהי פזיזה,תבררי תחקרי ותשאלי,ותדברי עם ההורים שלך,ועם דמויות שמחנכים אותך,רב רבנית מישהי (:


וואו תודה.חלילית אלט
התגובה שלך חיממה לי את הלב
בעז"ה אני אחשוב על זה לעומק.
בינתיים אני לפעמים עם ולפעמים בלי (כשאמא לא בסביבה)
מקווה שאצליח לפתור את זה מהר.
בע"ה .לאט לאט ובנחת. הכל מאת ה'
אנסה לעשות סדר, אולי יעזור*בננית*
אכתוב מה שאני יודעת מבירורים רבים שערכתי.

החובה הבסיסית היא לכסות את הברך, לכל השיטות ובכל מצב.
כיסוי כף הרגל הוא מידת חסידות לכל הדעות.

התחום המעט אפור הוא בין הברך לקרסול -
לדעת רוב הפוסקים יש לכסות (בגרב, מכנס או חצאית), ולדעת המשנה ברורה (החפץ חיים, ר' ישראל מאיר הכהן מראדין) אין צורך לכסות מעבר לכיסוי מוחלט של הברך.

מכיוון שהמשנ"ב הוא פוסק אשכנזי, בעייתי לספרדיות לסמוך עליו.
על כל פנים, אשכנזיה שהולכת ללא גרביים יש לה על מה לסמוך, משום שהמשנ"ב הוא פוסק מרכזי בעל כתפיים רחבות.
לגבי ספרדיות אינני יודעת (כלומר מצד הדין האם יש מקום להקל).

כך למיטב ידיעתי.
אני ספרדייהחלילית אלט
ויש המון בנות ספרדיות שלא לובשות גרביים. מעניין אותי לדעת אם הן מסתמכות על רב כלשהו, או שזה סתם.
תקשיבי לפי מה שאני יודעת ואני ספרדיה..חמודית!

לספרדיות אין היתר ללכת בלי אני הולכת עם גרביים.. בעיקרון זה לא כזה מפריע לי בקטע של החם וזה בקיץ פשוט זה פחות נפוץ כי יש בנות ספרדיות שההורים שלהם או משו כזה כסכימו להם ללכת בלי גרבים.. בהצלוחה!!!נשיקה

גמאני! ואני רק רוצה להוסיף:הכל מאת ה'
אין רב ספרדי שמתיר,אם יש רב כזה תיידעו אותי,סתם לידע כללי.

אגב,חליליתווש,
אני מכירה בנות ספרדיות עם גרביים,
דתיות לאומיות,ויש גם חרדיות.
אז אולי בחברה הדתית לא רואים כלכך,אבל וודאי שייש והמון,וברוך ה'.

וגם,אני חושבת,שזה גם עניין בציבור הדתי לאומי,של הנורמה,שככה חינכו את הבנות,או אפילו מחוסר ידע בנושא,אבל וודאי שיש לפה ולפה,

וזה גם לא משנה,אזמה גם אם את יחידה,את תיהי כזאת





שאלת רב.*בננית*


לפי הרב95200
מרדכי אליהו זצ"ל:
אישה שהולכת עם חצית ארוכה (עד הקרסול =מקסי) לא מחוייבת בגרביים.
הולכת פחות -מחוייבת..

זה מה שאני עושה :99% מהזמן אני עם מקסי ושאני לא -אז עם גרביים..

חוץ מטיולי מעיינות שאין קטע כי אני אוריד אותן ממש בתחילת המים;)
ומה בנוגע לסנדל?חלילית אלט
גם אם לובשים חצאית ארוכה, רואים את הכפות רגליים...
שמעתי רב שאמר שאסור לחשוף ברכיים וכפות רגליים. כל השאר לא חשוב.
ואני כבר לא יודעת אחרי מי ללכת
ראיתי שאלה בשות היומיתעיתי כשה אובד

אני הולכת עם סנדלים בלי גרבים95200
לא סגורה על איפה זה כתוב בדיוק אבל ראיתי את זה באחד הספרים בבית שלא צריך אם זה עם חצאית ארוכה..
וגם תעיתי כשה אובד שלחה שו"ת

(אני לא הולכת לפי הרב אבינר אז זה שאני הולכת בלי גרבים עם סנדלים וחצאית כל הרגל מסתמך על רב אחר. שכאמור אני לא זוכרת איזה ספר בדיוק אנסה לברר לך..)
~_~95200
1)
http://www.kipa.co.il/ask/show/180191-גרביים--בנות

2)
שאלו את הרב מרדכי אליהו לגבי לבישת חצאית ארוכה ללא גרביים:

תשובה: מהדין אשה צריכה ללכת עם גרביים, וכפי שנהגו בבית הוריה של השואלת. עם זאת, אם הבת מעוניינת ללבוש חצאית ארוכה עד הקרסול במקום גרביים – מותר לה.
http://www.orot.ac.il/publications/shmaatin/Pages/178-4.aspx


תודה! ממש עזר לי!חלילית אלט
..*בננית*אחרונה
בוודאות כפות רגליים זה מידת חסידות. ממש לא מעיקר הדין.
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך