עבר עריכה על ידי נחמיה17 בתאריך ו' באב תשע"ו 13:11
עבר עריכה על ידי נחמיה17 בתאריך ו' באב תשע"ו 13:09
עבר עריכה על ידי נחמיה17 בתאריך ה' באב תשע"ו 20:37
עבר עריכה על ידי נחמיה17 בתאריך ה' באב תשע"ו 13:52
שהרי ידועה הסברה שיגברו סיכויי התפוצה של זה הדיבור בכך שאישויות שונות כל אחת ויצרה שלה.. ממילא יתפרסם הדבר, א"כ יש טעם של ג' אישיויות אך מציאות של ב' אפים בלבד...
ודלמא "בטל טעם- בטל דבר" לדין הפוך. לא שייך לכאן, דא"כ- היכי תמצא עוף מכובס בכל דוכתי אשכנז?! ודלמא זוהי סיבת פוסקי אשכנז דהחמירו טפי (לשון טאפע"י) בדין אפי ג'. ואין ראיה מכאן, ונשאר הדין בעניין "בטל טעם".
ומכיוון דמצינו מפוצלי ומסכזופרני בשעת בטלת טעם דבריהם בזה הפארע"ם- י"ל שבדוכתא הדין מדין מרא דאתרא, יש להתיר בכל אופן אפי ג'. וכ"ז בתנאי שביודעים לכל שאף לזה הלשה"ר ל"ע- אין טעם. וכן לעניין שם המסופר, להבדיל משם המספר אותו כינו "ניק" היינו נעל "נייק" ולא כדאותם דחשבו להו שהוא קיצור לאיזה שם ע"ז ל"ע... והיינו בחי' נפש בחי' נעל הנשמה. בחי' "יא נעל" ויאמר אמן. ונאמר אמן.
ויהי רצון שבכל רמ"ח אישיותינו ושס"ה פיצולינו ניהיה מלאי חסרון סיום תגובות במילה צ"ע.......