סקר לבנות (מזמן לא היה) וגם לבנים, אבל בעיקר לבנות אהבה בתענוגים
כי התשובה שלכם (בנים), די ידועה מראש. או לפחות כך נראה לי.

אז בנות, אם היה עכשיו את הקטע של ה"מחוללות בכרמים" (כשהבנים צופים וחוטפים), (וזה כמובן היה מותר הלכתית וכו) הייתן הולכות על זה?
מדוע?

בנים, הייתם הולכים לצפות במחוללות?
מדוע?
בטח שהייתי הולכתשאלה לי.
זה כמו לפנות לשדכנים בימינו, ויש בזה קטע מגניב.. כל החברות רוקדות ביחד עד ש...
במחשבה שניה, לא בטוח.. זה לא פייר. הם בוחרים את מי שהם רוצים. ומה איתנו? איפה הדעה שלנו?
ממש כמו ללכת לחנות ולבחור מוצר מהמדף..
קיצור.. הסתבכתי😕
מזל שאין לנו את ההתלבטות הזו היום
חח שאלה מעניינת. אעקובפה לקצת
היי זאת שאלה לא נכונהקמנו ונתעודד

בס"ד

 

זה ממש לא צופים וחוטפים, מתוך מאות שנים שהמנהג התקיים זה היה כולה פעם אחת כשהיה צורך עצום.

בשאר הפעמים זה היה צופים ואז פונים לרלוונטית ושואלים מה דעתה, ופונים לאבא ושואלים מה דעתו. ונראה לי די פשט שהכוונה ב'וחוטפתם לכם' היתה רק שמדלגים על השלב השני.

 

האמת שחשבתי כמה פעמים באירועים כגון הקפות שניות וכדו' כמה התקדמנו מאז, שבמקום שאנחנו נלך להסתכל על הבנות רוקדות כדי לחפש, היום הן באות להסתכל עלינו.

^^ממליצה על "היינו כחולמים" של אורנה בורדמן להבנת המעמדנפש חיה.
מרגש
משמח
עם ישראל
צוהל
נבנה
מתעצם......



אחחחחחח
ימים טובים לישראל.
אך טוב
אמן!
יש גם את הדס של אסתר פייןאורה2x

רק ששם זה מהצד של הבחורה שהאירוע לא מיטיב איתה.. 

וכל הסיפור מתרחש בתקופה מאוחרת וקשה יותר מהיינו כחולמים (המרד הגדול ברומאים, חורבן בית שני)

אחפש. תודה!נפש חיה.
זה גם ספר לא מאה אחוז נקי (הדס).שירה חדשה~

אז קחו לתשומת ליבכם..

יש גם את פירוש בן יהוידע על סוף מסכת תעניתמאיר.
זה הרבה יותר נכון מאורנה ברודרמח
אם יש לך אפשרות לשלוח לי משהו זמין אשמח. ואבדוק.נפש חיה.


אשמח אם תוכל לכוון אותי אליו. לא מצאתי...נפש חיה.


"רואים רחוק"פאי פקאן

יותר נכון

 

לא כ"כ זוכר על מה מדבר "היינו כחולמים", אבל "רואים רחוק" זה על שבט בנימין אחרי "פילגש בגבעה", למיטב זכרוני.

כןכן! זה מה שהתכוונתי!! תודה על התיקון!!^^נפש חיה.


את מתכוונת ל-"רואים רחוק"טריה טריה

"היינו כחולמים" זה על שיבת ציון אחרי גלות בבל

אנרוץ. נכון. תודה.נפש חיה.


חחחחאהבה בתענוגים
טוב בסדר, אז תתייחסו לשאלה בלי החלק של החטיפה...

והמשפט האחרון שכתבת, לא מדוייק...
מה לא מדוייק?קמנו ונתעודד


לא כולנואהבה בתענוגים
באות להסתכל עליכם, גם אם אנחנו באות להשתתף בשמחה...
לא במחוזותינוקמנו ונתעודד

בס"ד

 

כלומר אני לא יודע איזה השתתפות בשמחה יש בעמידה צפופה בעזרת נשים. מקומות שגם לבנות יש מרחב מסויים- זה באמת סיפור אחר.

תתפלאאהבה בתענוגים
אנחנו גם קמות באמצע הלילה לשיעורי תורה כי אנחנו אוהבות תורה. גם כשאתם לא נמצאים שם.

מה זה במחוזותנו?? ומה הטענה שלך?
שבנים משמחים אותנו יותר מהתורה?
בשביל לראות בנים רוקדים, אנחנו מסוגלות להצטופף ולהזיע, אבל אין סיכוי שזה בשביל ההשתתפות בשמחה. וואלה עיצבנת!!
חיים בסרט של הלייף אתם

אוף למה אי אפשר פשוט להבין?קמנו ונתעודד

בס"ד

 

לא חשדתי לרגע שבנות לא יודעות לאהוב תורה. אני אפילו פגשתי בחיי כאלו. אני גם מאמין שבת שמגיעה בשמחת תורה לצורך העניין, או ביום ירושלים, או בכל הזדמנות אחרת, לעזרת הנשים של הישיבה הקרובה לביתה ועומדת שם, עושה את זה כדי לשמוח בשמחתה של תורה/ירושלים/אנאערף. אבל היא עושה את זה על ידי הסתכלות בבנים רוקדים. באותה המידה את יכולה לומר שאז אותם שהלכו לכרמים עשו את זה כדי לשמוח בכך שהותרו השבטים לבוא זה בזה. זה שעל הדרך יצאו כמה שידוכים- רק בונוס.

 

וזו ההתקדמות. פעם בימי השמחה של עם ישראל בנים הלכו לראות בנות רוקדות, והיום-להפך.

איזה הסבר מתוק.נפש חיה.


אבל זה לא אותו סיפוראהבה בתענוגים
המטרה בטו באב, היא המטרה של טו באב. והמטרה של שמחת תורה, היא מטרה אחרת.
להגיד שנשים משתמשות במטרה הזאת למטרה אחרת מלכתחילה, זה גם ממש לא נכון, וגם מעליב אותי בשם התורה ולא משנה כמה המטרה האחרת חשובה מצד התורה עצמה.

ולמה זו התקדמות?
סתם התעצבנת...אביול
הוא פשוט אמר עובדה- שבנות באות לישיבות כדי להסתכל בבנים רוקדים. זהו.
^^^ וגם אז, פנו להורים לפני ורק אח"כ חטפו (לפי הפירושים)ונסי


בזמן מקדש, לצפות בבנות רוקדותארץ השוקולד
היה נחשב כמשהו אצילי וראוי, כי כשיש שכינה וקדושה בעולם ניתן להבין שיופי הוא דבר א-לוקי ולא בהמי.

אז אם היה קיים, להגיע לצפות נראה לי כמחזה מדהים
רגע. התגובה שלי היתה צפויה?ארץ השוקולד
לאשאלה לי.
לפחות לי לא. צריך לשאול את @אהבה בתענוגים
תשובה עמוקה!
שנזכה לדרגה כזו*צועד*
לאנקודה

בס"ד

 

מי שרוצה להתחתן עם הראשון שמכן לחטוף אותה,

יכולה להסתדר גם בלי לחולל בכרמים

כולם יוצאים לשדות וחוטפים נשים וזה עובר בשתיקהיוני
אני חוטף בחורה אחת וסוגר אותה בבגז' וכבר רודפת אחרי יחידת ימ"מ ומסוק!


לא*צועד*
לא רואה את עצמי מסתכל על בנות רוקדות בקדושה ובטהרה.
אם השאלה מתייחסת לראש ולדרגה שלנו כיום אז-כ''כ לא!חלושששש
ומה איתך,היית הולכת? ולגבי הבנים,מה תהיה התשובה שלהם להערכתך?..מקווה שאת מספיק מפרגנת להם..
כמובן שלא מתייחסת לראש ולדרגה הצניעותית של היוםאהבה בתענוגים
גם אם גברים מסתכלים עליך רוקדת בקדושה ובטהרה...
אני מתייחסת לדרגה האנושית והמערכתית של היום, וזה מה שמסקרן אותי לבדוק.
כמה אישה היום עדיין אחור באחור, וכמה היא פנים בפנים.

שואלת אותי?
ממש לא הייתי הולכת.
כי... מרגיש לי שזה לשווק את עצמך בדרך לא דרך... ונואש. ואחור באחור.

ומעניין אותי מה באמת קרה שם. ולמה זה נחשב לטוב, ובשביל זה, אצטרך ללמוד באמת... בעוז ובענווה.

לגבי הבנים, הם בטח היו שמחים ללכת. רק שהם מכירים את עצמם, ויודעים שאולי היום הם לא בדרגה הזאת.
ואולי עדיין הם היו שמחים ללכת, אבל יש להם יר"ש.
ומי שהיה שמח ללכת, לא כותב את זה כאן...

זה פרגון, לא?
בכ"א מבחינתי זה לא סותר פרגון...
וגם אם כן, לא מלחיץ אותי לא לפרגן
במצב של מקדש, לראות אשה רוקדת זה לא סותר יר"שארץ השוקולד


איך זה לא סותר?אביול
נשים רוקדות זה תמיד לא צנוע... לא? מה, זה רק החמרה של היום?
לא מובן לי בכלל...
כשהקב"ה שוכן בעולםארץ השוקולד
אז גם היופי מורגש כאצילי וא-לוקי

וכן כל עולם הטבע והגשמיות, ניתן לראות אותם בעיניים אציליות וא-לוקיות או בעיניים בהמיות. אם הקב"ה כאן בעולם, באופן טבעי ההסתכלות שלנו תתרומם

ניתן להרחיב בכל עוד רבות, מי שרוצה מוזמן/נת באישי
לא יודע אם אפשר לומר את זה בצורה כה גורפתעוד סתם אחד
בסופו של דבר פעם הקב"ה השרה שכינתו בעולם, ואז הוא הפסיק, ולא מפני שכל דבר הורגש כאצילי וא-להי באותה תקופה, אלא להיפך.

ז"א: אין כאן משוואה, כאילו גילוי שכינה = אין לאנשים מחשבות רעות.
נראה לי מחז"ל שזו הבררת מחדלארץ השוקולד

אך אפשר עדיין לחרוג ולהיות בעייתי...

 

אבל אני אגלה סוד, גם היום ניתן להסתכל על יופי בתור אציל וא-לוקי, מוזמנים לקרוא את "שר הטבעות" ותיאוריו אודות יופיין של גלדריאל וארווןחיוך גדול

 

@אהבה בתענוגים

תעייני גם במה שדיברתי אודות שר הטבעות

אני מסכים,עוד סתם אחד

אבל אם אני הייתי כותב את זה אז היו אומרים שאני מזלזל בתלמידי חכמים. 

היי, עכשיו גיליתי מאיפה היא לקחה את השם שלה...פסידונית

@ארוון, שנים תהיתי! 

לא קראת את הספר עדיין???ארץ השוקולד

מה עשית עד עכשיו???

חייתי פסידונית


אבל בצורה פחות טובהארץ השוקולד

חייבת לקרוא דחוף!!!!!!!!!!!!!!

מה שתגיד פסידונית


רק עכשיו?ארוון

דיי...אפאטי

 

צוחק

באמת שתהיתי על מקור השם שלךפסידונית

היו כמה ניקים שהשם שלהם הוברר לי ככל שהחכמתי (ע"ע ריבוזום), אז שיערתי שעם עוד קצת השכלה אני אגלה גם את שלך. מסתבר שלא

 

 

 

*עכשיו נשאר לברר מה מגלמים ראשי התיבות בשם המסתורי @ימ''ל 

שר הטבעות זה עוד הרבה השכלהארץ השוקולד
אבל רק מי שקרא הסילמרליון ראוילשם שבו ואחלמה
להיקרא משכיל במאמת
ייתכן שזו החמרה של היום אבל זה ממש ניצלושארץ השוקולד
גם כאן ניתן לפנות באישי או לפתוח שרשור נפרד
וואי איבדת את זה לגמרי...רותה תותה

את לא יכולה להבין את זה היום בגלל שאנחנו במצבים כל כך שונים... חוץ מזה שזאת הייתה ממש מצווה גדולה ללכת לחולל... וגם אי אפשר לשאול את הבנים פה אם הם היו הולכים לחטוף כי היו שם רק גברים משבט בנימין.. זאת הייתה המטרה.. לשדך אותם לא מנחלות שונות כי לאלה משבטים אחרים היה להם אפשרת לבחור כל בת...

נכון... דיברתי על היוםאהבה בתענוגים
מענין,ציף
זה כנירא כי הם באמת הסכלו על נשים רוקדות.
מצד שני בבית המקדש היו עושים הפרדה בעזרת נשים רק בזמן שמחת בית השואבה וזה כדי למנוע ריקוד נשים באיזור.
יש דברים שלא היו בעייתיים ויש דברים שיצרו בעיותארץ השוקולד
בסופו של דבר זה התשובה
נראה אותו גבר.רחפת..
פונה לאבא שלי
אם זה היה בימינו- אז לאיעל מהדרום
לק"י

אם בעבר, כנראה שהייתי רגילה לרעיון, ואז אולי.
אם זה לחטוףטוביה2
אני לא רוצה ׳לחטוף׳ מערכת יחסים כזו לכל החיים. אם זה כהזדמנות להכרות - מי שמחפש את זה שילך לשבתות פו"פ
לא רק הגברים חטפואילת השחר

רש"י מביא את המדרש (רש"י שמואל א כ, ל), ששאול היה ביישן, צנוע וצדיק, ולא היה מסוגל לחטוף לעצמו נערה. אשתו לעתיד (אחינועם בת אחימעץ) היא שעשתה זאת: "כשחטפו בני בנימין מבנות שילה שיצאו לחולל בכרמים, היה שאול ביישן ולא רצה לחטוף, עד שראתה היא עצמה, והעיזה פניה ורדפה אחריו".
 

 

|מנסה לדמיין את שאול בורח ממנה|אלעד


וואי בטח!! הייתי הולכת גם בימינו! חלום חיי..דורשת קרבתך
לא הייתי הולך לצפותאריק מהדרום
מה משעמם לי? לצפות במחול בלט של בנות?
עדיף לצפות בכדורגל.
לא צפית בשחיה אומנותית באולימפיאדה?!יוני
הייתי הולכת בשביל לחולל.נורופן.
נראה לי חוויה משחררת בטירוף. ועוד בגד של חברה! זה זמן טוב להביא לידי ביטוי את העין שאני שמה על הבגדים של כולן במהלך השנה.

פחות הקטע של הבנים שבאים ובוחרים להם אישה...
חטיפה היא חוויה משחררת? ועוד מצד הנחטף??נקודה


כנראה דבריי לא מובנים...נורופן.
הייתי הולכת בשביל לחולל (לרקוד).
זו (הריקוד ) נראית לי חוויה משחררת.
צחקתי ... דברייך מובנים לגמרינקודה


היה אתמול בשילה ריקודים אבל בתשלוםלטובה
כל שנה יש פרסום
מי שילם למי? ;)פה לקצת
יש שם סדרנים מאנ"ש*צועד*
אולי יצא אישה שידוך או 2
איך היה??מחבלת

רציתי ללכת והתלבטתי בין זה לבין המחוללות בכרמים של גאולצ ובסוף לא יכולתי ללכת בכלל..ננה-בננה

ואיסיגריה מעשנת

תמיד חשבתי שזה מנהג שקצת היה אכזרי כלפי מי מאיתנו שקצת יותר מאותגרות מבחירת קואורדינציה ויכולות תנועה

חחעוד סתם אחד
תעשו יריד הייטק סמוך. נראה מי ילך לראות נשים רוקדות ומי...
ברור שהיום לא הייתי הולךקורא סמוי
פשוט המציאות השתנתה.
כדי להבין את מה שעמד מאחורי המנהג צריך להבין קצת בהיסטוריה. מה הייתה תפיסת העולם אז.
בזמנם לא היו פמיניסטיות, והאישה לא יצאה לעבוד. ואישה שלא הייתה מתחתנת היה נגזר עליה לחיות חיי עוני ומחסור. (לכן הגמרא אומרת "טב למיתב טן דו מלמיתב ארמלו" = עדיף לאישה להיות עם בעל למרות שהוא קשה ולא טוב מאשר להיות אלמנה).
כמו כן ברור שהעשירות והמיוחסות התחתנו עם בחור עשיר ומיוחס בשידוך או שהאבא בחר..
המחולות נועדו בשביל העניות והפשוטות שרק חיפשו מישו שיתחתן איתן.
הוכחה נוספת, מי שיסתכל בגמרא בדף האחרון של מסכת תענית יוכל לראות תיאור של הסיטואציה שבו הבנות רבות על הבחור שמגיע להסתכל וכל אחת משוויצה במה שיש בה.

כיום המציאות השתנתה מבלי היכר ולכן המנהג התבטל מעצמו וברור שלא הייתי הולך...
אתה לא הבנת מה הלך שם...רותה תותה

תקשיב, מה שהיה שם לא היה לעניות מרודות!! ממש לא! זה היה בעיקר בשביל לשקם את שבט בנימין. מי שהלכה לשם לא הלכה כי לא הייתה לה ברירה, היא הלכה לשם בשליחות ובשביל לעשות את המצווה הזאת! אישית אני לא יודעת לרקוד נורמאלי אז אני לא יודעת אם הייתי מחוללת אבל לוותר על מצווה כזאת?!

אין שום סיכוי שזה היה אירוע חד פעמי!!!קורא סמוי
יש לי הרבה הוכחות.
קודם כל ניתן לפסוקים לדבר בעד עצמם...

שופטים פרק כא: טו-כג . (טו) וְהָעָם נִחָם לְבִנְיָמִן כִּי עָשָׂה ה' פֶּרֶץ בְּשִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל: (טז) וַיֹּאמְרוּ זִקְנֵי הָעֵדָה מַה נַּעֲשֶׂה לַנּוֹתָרִים לְנָשִׁים כִּי נִשְׁמְדָה מִבִּנְיָמִן אִשָּׁה: (יז) וַיֹּאמְרוּ יְרֻשַּׁת פְּלֵיטָה לְבִנְיָמִן וְלֹא יִמָּחֶה שֵׁבֶט מִיִּשְׂרָאֵל: (יח) וַאֲנַחְנוּ לֹא נוּכַל לָתֵת לָהֶם נָשִׁים מִבְּנוֹתֵינוּ כִּי נִשְׁבְּעוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל לֵאמֹר אָרוּר נֹתֵן אִשָּׁה לְבִנְיָמִן: (יט) וַיֹּאמְרוּ הִנֵּה חַג ה' בְּשִׁלוֹ מִיָּמִים יָמִימָה אֲשֶׁר מִצְּפוֹנָה לְבֵית אֵל מִזְרְחָה הַשֶּׁמֶשׁ לִמְסִלָּה הָעֹלָה מִבֵּית אֵל שְׁכֶמָה וּמִנֶּגֶב לִלְבוֹנָה: (כ) וַיְצַוּוּ אֶת בְּנֵי בִנְיָמִן לֵאמֹר לְכוּ וַאֲרַבְתֶּם בַּכְּרָמִים: (כא) וּרְאִיתֶם וְהִנֵּה אִם יֵצְאוּ בְנוֹת שִׁילוֹ לָחוּל בַּמְּחֹלוֹת וִיצָאתֶם מִן הַכְּרָמִים וַחֲטַפְתֶּם לָכֶם אִישׁ אִשְׁתּוֹ מִבְּנוֹת שִׁילוֹ וַהֲלַכְתֶּם אֶרֶץ בִּנְיָמִן:
זקני העדה אומרים במפורש "הנה חג ה' בשילה מימים ימימה" !!!
מה יותר מפורש מזה...
אשאל אותך עוד מספר שאלות...קורא סמוי
אשמח שתסבירי לי אותן על פי שיטתך...
וסליחה על הניצלו"ש...

הגמרא מספרת באריכות שהבנות היו משכנעות את הבחור לקחת דווקא אותן ( יפיפיות שבהן מה היו אומרות... מיוחסות שבהן מה היו אומרות... ). איך זה מסתדר אם נאמר שזה היה אירוע חד פעמי וכששבט בנימין חטף את הנשים? או למשל שהגמרא אומרת: "תנא מי שאין לו אישה נפנה לשם"...

דבר נוסף, התרגום לאיכה פרק א' פסוק ד' כותב על המילים 'בתולותיה נוגות' שהן הצטערו על מנהג המחולות שנפסק.

וכן כדאי שתסתכלי במפרשים על שופטים ובמיוחד ברד"ק שם שכותב במפורש על כך.
כיום, מה באמת היה קורההודי בודי
אני חושבת שהגברים היום פחות אמיצים כמו פעם.. ככה שהבנות היו מתייבשות שעות בריקודים עד שהיו חוטפים אותן;))
הפוךברגוע

היום היו עוצרים אותם ישר על הטרדהחצי חיוך

חחחחחחהודי בודי
אנחנו מדברים על חטיפת בנות עם רשותן
אז מה?ברגוע

התכוונתי שהגברים היום לא פחות אמיצים (בטח אם זה מותר),

ויותר הגיוני שהבנות יתלוננו שחוטפים אותם מהרקורץ

"מה הכנתי ריקוד שלם לא ראית כמעט כלום" חיוך גדול

חחחחחחחהודי בודי
אוייייי הרגת אותי מצחוק זה כזה מתאים לנשים
עכשיו היה לנו שיעור בבית כנסת..משירי מולדת
"לא היו ימים טובים לישראל כמו טו באב ויום הכיפורים שבנות ישראל היו יוצאות לחולל בכרמים בבגדי לבן שאולים.. "

מן הסתם שלא דובר על מציאות פרוצה, של אין דין ואין דיין.. אלא על התאספות של כל הפנויים והפנויות ושידוך ביניהם, מן הסתם מצאו את הדרך לעשות את זה בצורה צנועה ולא מתירנית.
העניין של החטיפה היה מאורע חד פעמי שבאמת הייתה סכנה ששבט שלם יאבד, ומכיוון שהשבטים נשבעו לו להשיא לשבט בנימין את בנותיהם על מקרה פילגש בגבעה, הפתרון היחיד היה שבחורי שבט בנימין יחטפו להם בנות וכך שאר השבטים לא יפרו את שבועתם.
זה מה שאני מנסה לומר כבר שעתיים!!רותה תותה


ואני יום וחצי;)ארץ השוקולד

ברוכה הבאה למועדוןכאילו מוציא לשון

לא הולכות. רצות!ה-מיוחד
זה היה מעמד מרומם לא מועדון בת"א
וואי מזה לא...אביול
בחיים לא הבנתי את המנהג התמוה הזה..
זה בגלל שאת חיה בזמנים של היום ואת לא מבינה את המעמדרותה תותה


מעבר למעמד, ולשאלה האם בני ישראל חטפו או לא חטפו אותןאלעד

מפריעה לי העובדה שהרושם הראשוני שנחקק בעיני הבחור ושאותו מפגינה הבחורה,

הוא חיצוני לגמרי.

תחילת הקשר והסיבה לו היתה נעוצה רק בשל אופן הריקוד והמראה החיצוני שלה. מה עם אופי? תחביבים? רצונות? למה השאלות הללו יכולו להמתין רק לאחר שהחיצוניות באה על סיפוקה?

ברצינותטוביה2

כמה יגידו לך שהיו פגישות ראשונות שהיה ברור שלא ממשיך

 

אז אתה בעד להתחיל עם תמונה?אלעד

גישה מעניינת.

מין הסתם היתה חוסכת מלא פגישות עקרות, אבל כל מימד הנישואין היה הופך עם הזמן לחיצוני ורדוד יותר.

מין שוק בשר

אחד הדברים שאהבתי בזמנו כשהייתי ב"שוק" הזהמשה

היה היכולת לבחור אישיות ולא (רק) מראה חיצוני.

 

מצד שני, שמעתי כמה וכמה סיפורי זוועה על חוסר התאמה חיצונית, אז לא יודע...

אני נהגתי ללכת לצפות במחולליםחופשיה לנפשי
<>
אמרחלולו
הוא מחולל נפלא בכרמים..וואו לא ראיתם דבר כזה @לקוס
מי? לקוס?ארץ השוקולד

תעלה סרטון פעם הבאה?

תבקש ממנו.הוא קצת ביישן בקטעים האלהרחלולו
אבל הבנתי שהוא העלה ליוטיוב כמה קטעים
אהמ אהמלקוס
רחלולולולו!! אנשים לא מכירים אותך וזה עלול להיות מסוכן..
למה?אני מכירה אותך ?רחלולו
אנחנו מכירים??לקוס
נראה שכן..dora
וואלה לא..סתם משגע אותי..רחלולו
זה כנראה לא כ"כ מדויקאש לבנה

הגרסא בכתבי היד המדוייקים של הגמרא זה לא "חולות בכרמים"

אלא "חונות בכרמים"..

יותר הגיוני

איזה כתבי יד?ארץ השוקולד
לא מכיר, אשמח לראות.

תודה
אני גם רוצה. תודה.נפש חיה.


כתבי הרב התימנייםאש לבנה

הידועים בדיקנותם.

תסתכל בגמרא (המנוקדת) שהוציא הרב עמר

לא יותר הגיוני ולא נעלייםעוד סתם אחד
דבר ראשון, הגירסה "לחול במחולות" מופיעה בשופטים כא, כא; וברור שהמנהג המתואר במשנה מתכתב עם הפסוקים הללו בספר שופטים.

מלבד זאת, בכתב יד קאופמן של המשנה (שנחשב למדויק ביותר) כתוב "ובנות ישראל יוצאות וחולות בכרמים".

מלבד זאת, גם "תיקון" מאוחר של חולות ל-חונות הרבה יותר מובן (מסיבות של 'פאס נישט') מאשר "תיקון" הפוך, ועל כן יד להעדיף כגירסה המקורית דווקא את "חולות".
אכן, נשמע הגיוניארץ השוקולד
אישית לא הכרתי את מה שכתוה כאן בכתב היד התימני, אבל זה אכן נשמע כתיקון של פאס-נישט ולא כגרסה מתוקנת יותר.

@אש לבנה לפי גרסת ה"חונות" היה פשוט יריד שידוכים עם דוכן יפות, דוכן עשירות, דוכן מיוחסות וכן על זה הדרך?
למה זה מתקבל לך על הלב יותר?

לגבי הקושיה של הכרמים, כרם יכול להיות של זיתים וזה יש כידוע באזור ירושלים ושילה הרבה.
ולא לשכוח שפעם היו הרבה יותר כרמי ייןטוביה2

אנחנו רגילים לראות הרבה עצי זית כי מוסלמי כמעט לא שותים יין וכי כרם יין זה יותר השקעה והארץ כמעט לא היתה מיושבת

חנויות של נשים?!!רחפת..
מה הולך פה???
דאע"שברגוע


הצטרפתי ל"עוד סתם אחד"ארץ השוקולד
נסיתי להבהיר למה הגרסה של @אש לבנה לא יותר הגיונית, כי אם זה "חונות", האם הכוונה לשוק???

לכן, אין סיבה לטעון שחונות עדיף על חולות מבחינת התוכן.
זה לא כמו שאת מדמינת, זה מוסד שידוכים לא מסיבת טבעyagel

זה נעשה ביום שהיפסיקו מתי מדבר ונתנו הרוגי בית"ר לקבורה, לא יום שמח, אגב זה היה קורה גם היום כיפור שאז די ברור שזה לא היה מסיבה.. אלא מתוך כובד ראש ולא היה חטיפות אלא רק דור ריאשון!!!

לא יום שמח? אתמהה?ארץ השוקולד
"לא היו ימים טובים לישראל כט"ו באב ויום הכיפורים"ברגוע


שמח... יום טוב מתוך שמחה של שיקול דעתyagelאחרונה

של שימחה ולא" הייתה בא איתי לראות בנות רוקדות" זה לא של מתצווה

למה לערבב נושאים?קורא סמוי

המשנה הביאה כמה סיבות למה ט"ו באב הוא יום שמח. זה לא אומר שכל הסיבות קשורות אחת בשניה...

נכון באותו יום דור המדבר הבינו שנגמרה הגזירה ובשנת החורבן באותו יום הצליחו להביא את הרוגי ביתר לקבורה שעד אז היו מושלכים ברחובות. הצליחו להביא אותם לקבר ישראל

זה היה יום שמח מאוד!! המשנה בעצמה אומרת "לא היו ימים טובים לישראל..." מה צריך יותר מזה?

 

נכון אני מסכים איתך שזה נעשה בקדושה ולא היה מסיבת טבע מופקרת. ברור ששאלו את האישה לפני ועשו חופה וקידושין כדת משה וישראל. מה שהיה שם זה רק הוורט...

הייתי רוצה ללכת על זה, כי אז זה היה פותר לי את כלחסדי הים
הספקות והלבטים שיש לי בקשר רגיל.
לא, כי אם הוא מכוער וטיפש?ארוון

או בכלל לא משהו.... ולא עונה על הרשימה...

יש לך רשימה?פסידונית

יכול להיות מעניין לקרוא אותה.

בוודאי שיש לי...ארוון
אני יודע חלק מהרשימהלשם שבו ואחלמה
אוזניים מחודדות
כוחות קסם
במקור מולינור
לא מבני פאנור
לא צעיר יותר מבן 500

אבל אל תדאגי
בסוף היא תמצא מישהו שהוא רק עם הדרישה השניה ברשימה ותלך איתו
מה הכוונה ״חוטפים״? בקטע טוב או באלימות?לשם שבו ואחלמה
עם לום לראש וגרירה לבגז'יוני
השרשור הזה מצחיק אותי
אותך זה מצחיקברגוע

הבנות מפחדותצוחק

()רחפת..
ה' ישמור ויציל!
זה כואבהפי

להוציא את החנוכיה ולראות שהדברים שביקשת משנה שעברה לא התגשמו .. לחשוב שהתפילות לא נענות לך שנה ועוד שנה ו..

למרות שממש התכוונתי  אז אז יותר מזה? אני לא אצליח..להתפלל יותר חזק.


ואז

לחשוב על כמה שהעם הזה עובר והכל מתחבר

ואולי זה הולך לשם ?


גאולה כללית ופרטית

חג שמח

לכל המקווים לישועה לעם למשפחה לכם..


אמן ואמןadvfb
בעז"ה ישועה קרובה ממשית!חסדי הים

מאז ששמעתי על הטבח הנורא אני בוכה. ב'מעוז צור' שרתי בבכי ובכלל פרצתי בבכי ב'נקום נקמת דם עבדיך' והוספתי לאומה הרשעה את ישמעאל.

אבל ב"בִּבְכִי יָבֹאוּ וּבְתַחֲנוּנִים אוֹבִילֵם אוֹלִיכֵם אֶל נַחֲלֵי מַיִם בְּדֶרֶךְ יָשָׁר לֹא יִכָּשְׁלוּ בָּהּ כִּי הָיִיתִי לְיִשְׂרָאֵל לְאָב וְאֶפְרַיִם בְּכֹרִי הוּא".

הבכי מטהר את ה'יסוד' להכל, ומביא מהר לידי זיווג, כדברי החתם סופר.

הבכי הוא כמו מקווה לרצון, ומעלה את הרצון למקום גבוה וטהור, וכמו שמאריך הרב קוק באורות הקודש חלק ג' על עליית הרצון כמטהרת את מידת ה'יסוד'.

כשרצון נפגש עם רצון נוצר זיווג.

כל עם ישראל קדושים וטהורים, כפך השמן הטהור של הכהן הגדול, כמו שכתוב בעין אי"ה שבת.

ה' תרחם על כולנו! אנחנו ראויים!

נכון ממשהפי
ממש בעז"ה אמן ואמן
😶זיויק
אמן שתהיה ישועת ה' כהרף עין
ליבי איתך, כואבארץ השוקולד
נכון , יש גם טובהפי

גם הטוב הוא פה אצלנו , אצל כל אחד

רק נותר לנו למשוך אותו

מבין? 

כן. מבין..בנות מרכלות עלי

אני מגיב במקומו הוא לא נמצא פה הרבה

כן, מביןארץ השוקולד
צודקת 
כואב ואמן!! מחזקת ממש.פצלשי"ת
🥺❤️מבולבלת מאדדדד
נקווה שבקרוב אחותי❤️


חנוכה שמח🥰

אמן(:הפי
😢בחור עצובאחרונה
משפחה פחות דתייה בדייטים.יובללל

חבר'ה אני צריך ייעוץ.

אני די חדש בעולם הדייטים. לא מזמן הציעו לי מישהי שאני מכיר מלפני כמה שנים כשעבדנו ביחד לתקופה מסוימת. אני יודע שהיא בעלת אישיות מיוחדת ובעלת מידות, ולפי מה שהבנתי מחברה שלה היא גם התקדמה יותר מבחינה תורנית (צניעות כמובן וכו).

אבל בסוף, למרות שהיא כן נשמעה לי כיוון טוב, החלטתי לא ללכת על זה בגלל המשפחה שהיא באה ממנה. היא באה ממשפחה חוזרת בתשובה, אבל לא כל כך חזקים בדת, כמה אחיות חילוניות וכו. וזה דבר שהפחיד אותי להיכנס אליו. אני רוצה שאישתי תהיה אישה מאוד תורנית (ואני גם משתדל להיות כזה), וזה לא כל כך היה נראה לי הכיוון.

אני מאוד חושש שאולי איבדתי פה משהו טוב, אבל מה לעשות? הרגיש לי שזה מורכב לי מדי!!

מה דעתכם? כמה משקל לתת לדבר כזה?

יש מצב שאיבדת. אבללגיטימי?

א. מתחנתים גם עם המשפחה. בין אם אנחנו רוצים, ובין אם לא - כולנו באים ממשפחה ומרקע מסוים. ברוב המקרים, זה גם אומר שתהיה אינטראקציה בין המשפחה שתקים למשפחת המוצא, ברמה ובתדירות כזאת או אחרת.

האם זה אומר שהיא עצמה לא תורנית? איפה רבקה גדלה? רחל ולאה? וכו' וכו'

ב. מורכבות אפשר למצוא בכל מקום. אף אחד לא מבטיח לנו חיים קלים.

ג. יכול להיות שיכלת לבנות איתה בית תורני נהדר - אבל זה ממש לא אומר שלא תוכל לבנות משהו דומה עם מישהי אחרת. ב"ה יש בנות תורניות רבות, ותוכל עם לא מעט מהם לבנות משהו טוב, ואפילו יותר מזה. הכל פוטנציאלי כל עוד זה לא נעשה...

א. מאוד מסתייג מהביטוי הזהadvfb

מה זה אומר מתחתנים עם המשפחה? 

בנאדם לא מנהל זוגיות עם המשפחה.

כן מנהל מערכת יחסים מסיומת שצריך לתת עליה את הדעת, אך היא בשום מקרה לא חתונה.

גם אין יותר מדי כלים להעריך את מידת המורכבות ביחס למשפחת המוצא.

לפעמים יכול להיות פערים מאוד גדולים אבל שמסתדרים מעולה, לפעמים להיפך.

תמיד כיף שדברים משותפים, זה פשוט.

לא זוגיות, אבל בהחלט שזה מרכיב חשוב בולגיטימי?אחרונה

בתור מישהו חדש בעולם הדייטים, הוא אולי מדמיין לעצמו שיפגוש בקרוב את הנסיכה שלו, והם יחיו באושר ובעושר עד עצם היום הזה.

כלומר,

אני חוששת שיש כאן דברים שהוא לא לוקח בחשבון:

לאיזה סוג של קשר אני מצפה עם חמי וחמותי? עם הגיסים והגיסות?

האם נוסעים אליהם לשבתות וחגים? איך זה נראה?

האם יהיו מפגשים משפחתיים? מה התוכן שלהם?

האם הדודים וסבא וסבתא שותפים פעילים בגידול הילדים? (בייביסיטר וכו')?

האם הנ"ל הם גם משענת כלכלית?

 

כמובן שאפשר להמשיך לדבר על מערכות יחסים לא בריאות - כמו התערבות בזוגיות וכו'. אנחנו לא חיים במציאות סטרילית, ואני בטוחה שאם תלך לפורומים המקבילים תמצא שרשורים על בעיות בתוך המשפחה.

 

בעיני יש מחירים לשני הכיוונים - בין אם נמצאים בקשר (וצריך להגדיר משהו), ובין אם נמצאים בניתוק (מה המסר שזה מעביר לילדים?)

 

מסכימה איתך שאין דרך להעריך את המורכבות, ובטח כשאין לנו מושג מה צופן העתיד.

אבל זה טעות בעיני לחיות בתודעה שאנחנו נחיה בבועה שזה רק שנינו והילדים שיבואו...

מה זה משנה מאיזה משפחה היא באה?תוהה לעצמי
בעלי ממשפחה דתית לייט מאוד, והוא יותר דוס ממני. אנשים גדלים ועושים בחירות משל עצמם בחיים
סליחהיובללל
סליחה שאני שואל, אבל האם וכמה יש חיכוכים שזה יוצר? זה בוודאי לא פשוט הרי, כל המנהגים, כשרות, שיח, צניעות, שמירת שבת ועוד המון מורכבויות שיכול ליצור. אז איך מתמודדים עם זה?
לא יוצר חיכוכים בכללתוהה לעצמי

את כל ההלכות שנוגעות לכולם כמו שבת כשרות וכו' נוהגים לפי בעלי, שחלק מהדברים עושה כמו המשפחה שלו בחלק מחמיר יותר. מה שנוגע רק אלי כמו צניעות זה עניין שלי.

ברור שהמקום התורני שלה משנה, אבל נשמע שהיא החזקה. המקום התורני של המשפחה לא משנה בכלל בעיני.

לגיטימי אבלזיויק

תהיה מודע לזה שמה שחשוב זה האדם העצמו, והסביבה שלו זה בנוסף. גם האבות והאמהות לא תמיד היו עם משפחה 100 אחוז...

תחשוב על ההורים והאחים של אברהם. אח של יצחק... אח של יעקב... המשפחה של רבקה... ושל רחל ולאה..

..יובללל
בוודאי שחשבתי על זה. אבל גם יש הבדל בין הדור שלנו לבין הדורות שלהם. הנושא אשה יבדוק באחיה.. וכו וכו. ברור שהאדם עצמו הוא העיקר, אבל זה חבילה שלמה. 
נכון ולכן נשאר פה עניין האופיזיויק
של שניכם
אני חושב שיש לתת משקל למשפחה.אדם פרו+

לאו דווקא רק בפן התורני.


לאחרונה עלו לי מחשבות, שמבחינה מסויימת

בפרט אצל אשה, יותר חשוב לי המשפחה שלה

מאשר היא.


אין לי כוחות סוס להסביר את עצמי

אבל לפי מה ששמתי לב אשה זה המון

עניין של הרגלים, והיא רוצה להמשיך את מה

שהיה בבית שממנו באה.


אולי זה רק מהניסיון מהזוית הצרה שדרכה

אני רואה את המציאות, סה"כ הייתי נשוי לאשה אחת.


אבל גם לפי המקורות,

כתוב בשולחן ערוך לישא

בת תלמיד חכם, ולא ישא בת עם הארץ.

המיקוד לא עליה, אלא על הבית ממנו הגיעה.


וגם אם החליטה לשנות כיוון

מי יודע כמה שנים, וכשהיא תתעייף

תזכר במנהגי הוריה.


אני יודע רציתם לשמוע שהכל אפשרי

וכל מה שאתם צופים בסטטוסים של מוטיבציה

אבל בתכלס האנשים לא כאלה גמישים

ולא כאלה חזקים.


מה דעתכם?

מענייןיובללל
מעניין מה שאתה אומר. בסוף ברור לי שהבית הוא משקל מאוד מאוד משמעותי. והשאלה שלי היא בתכלס כמה יחס לתת בין המידות של הבחורה לבית המידות של הבית שלה (או בפן התורני וכו)? הרי בסוף כמו שכתבו מעליי ראינו מאיפה הגיעו האבות והאמהות שלנו..
יש כאלה שחשוב להם יותר ויש כאלה שפחות חשוב להםadvfb

תאמת אני לא יודע כל כך למה זה ככה.

תקח דף ועט ותרשום לעצמך את כל החששות שעולים ותראה אם אתה יכול להתמודד איתם.

המטרה של המשימה הזאת ליצור אצלך יותר בהירות ופחות להתבחבש ולהתבלבל בגלל חוסר הבהירות

חשוב שתקרא את זההמצפה לישועה

יכול להיות שכבר כתבו בדומה

תמיד יש שונו בין אנשים ומורכבות ויתרונות וחסרונות לכל אחד בעיניו לפי ענייניו.

החשש מאוד מובן אבל עם חששות צריך להיפגש ולא לברוח כדי לראות במה האם יש ממה לחשוש.

תפגוש את הבחורה תשמע ממנה על המשפחה שלה על היחס שלהם למקום שלה...

גם לא הייתי מעלב את זה בכלל בהתחלה.

תראה שיש ביניכם התאמה וכו'

אולי זו אשתך?

ומשם כבר תגיע לנקודב הזאת...

האם מדובר באנשים קשים שיש להם רק את הדרך שלהם זו בעיה והאמת שזה לא משנה אם הם דתיים מאוד או לא בכלל.

אנשים קשים זו התמודדות


וגם בזה כשיש זוגיות טובה ונכונה אפשר לדעת איך לנהל את הדבקים בצורה ישרה וחכמה

בהצלחה וה יתן לך עצה טובה

המהירות של שוק השידוכיםadvfb

ברגע שהוואטסאפ נכנסל חיינו דברים עוברים מהירות האור כמעט.

לחכות כמה ימים להצעה זה נראה משהו שכמעט לא אפשרי,

מה דעתכם על זה?

למה אתה מתכוון ב"לחכות להצעה"?לגיטימי?
מישהי כתבה ליadvfb

אשלח לך הצעה ביום ראשון, ביום רביעי שלחה לי את הפרטים, וזה כבר לא היה רלוונטי..

כאילו זה נשמע לי הכי הגיוני לחכות קצת, אבל בגלל שהפלטפורמה של הוואטסאפ היא כל כך מהירה הקצב מתאים בהתאם.

קלטתי שמבחינתה זה כנראה לגיטימי לכתוב "אשלח לך הצעה" ואז לשלוח עוד 3 ימים.. ומבחינתי זה לא. לא בגלל איזו תפיסת עולם, אלא פשוט כי השוק מאוד מהיר.

אין לי שום סיבה לחכות להצעה 3 ימים ואני יודע שגם היא יכולה להגיד לי "אה היא בדיוק נתפסה" או סתם אגלה שאני לא חושב שאנחנו מתאימים.

העניין הוא שאנשים נתפסים ונפרדים בצורה מהירה מאוד ולכן גם ככה המהירות שאנשים מפגינים.

ברור לי שלפני הפלטפורמה של הוואטסאפ הדברים זזו הרבה יותר לאט ולאנשים היה גם יותר סבלנות

 

 

אני לא בטוחה שזו הפלטפורמהלגיטימי?

אולי זה יותר הצורה.

מי שהציעה לך - ידעה שהבחורה בכלל פנויה ביום ראשון? יכול להיות שמלכתחילה היא לא ביררה את זה איתה?

 

ממה שאני יודעת אין נוהל מסודר. נכון שמקובל יותר שקודם הוא אומר "כן" לפני שהיא מודעת לעניין בכלל, אבל זה ממש לא תמיד ככה. יש בנות שמעדיפות להישאל קודם. הרבה פעמים אם משדכים מכרים, את הצד שמכירים שואלים קודם.

 

באופן אישי אומר שאני לא מרגישה יותר מידי ככה. לא זכור לי שקרה לי מה שאתה מתאר.

לפעמים קורה שפתאום יש מבול של הצעות, ואז אני אומרת - שאני בדיוק מבררת, או בדיוק בתחילת קשר, ואולי בעתיד הקרוב זה יהיה רלוונטי.

 

 

ואני קצת נרתעת מה"שוק". המילה הזאת לא באה לי בטוב בהקשר הזה..

 

אין נוהל רישמי, יש נורמותadvfb

אני אומר שזאת הפלטפורמה, בגלל שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית.

ובלי קשר לאם היא ידעה או לא ידעה (במקרה הזאת אני מניח שהבחורה לא קיבלה פרטים שלי אבל נעשה בירור אם היא פנויה) - הקצב שפרטים עוברים דרך מיזמים, קבוצות וואטסאפ, שדכנים הוא קצב מסחרר. יש לי חבר שהתחתן לפי כמה שנים משידוך שנעשה ע"י 4 שדכניות וואטסאפ שונות שכל אחת שלחה לחברה שלה. וואטסאפ זאת תקשורת מאוד מהירה, תקשורת איטית כמעט ולא היתה מאפשרת לדבר כזה לקרות.

 

ובאמת, בדרך כלל אני מעדיף שלא יבררו אם הבחורה פנויה, כי אם היא לא פנויה יהיה לי דרך לדעת אם אני רוצה לחזור לי שהציע שינסה לאחר זמן שוב לבדוק לי אם התפנתה. וגם, זה לוקח זמן ואין לי סבלנות לזה. מעדיף לגלות שהיא תפוסה, מאשר לחכות עוד את הזמן הזה שיכול לקחת יומיים גם.

 

אולי את חווה את זה אחרת כי יש לך יותר סבלנות ממני, גם יכול להיות. אולי כי לפעמים מציעים לך אחרי שהבחור אישר, מה שכמעט בחיים לא קרה לי. לכן הניסיון במקרה כזה הוא לא הסבלנות, כי הבחור כבר אישר.

 

 

אסביר את ההקשר בו אני אומר את המילה "שוק". 

אני לא מתייחס לשידוכי וואטסאפ בתור דבר עמוק ולכן אני מרשה לעצמי להביא ביטוי מאוד שיטחי שלדעתי די תואם את השיטה הזאת.

כן, אני חושב שזה כלי, שברגע שיודעים את היתרונות והחסרונות שלו, אין סיבה שבעולם לא להשתמש בו בעת הצורך.

לרגע לא התכוונתי חלילה לדמות את כל מחפשי הזוגיות למיניהם כמוצרים בשוק. מה לעשות שבשיטה של כרטיסים זה חלק מהעניין וכמובן, חלילה אסור להשליך את זה על האנשים עצמם. 

השימוש בכלי הזה לא גורם לזלזל באנשים, הוא כן בעיני מבטא מגבלה אינטגרלית בשימוש בו.

 

לגבי וואצאפ וטלפון צודק.מוקי_2020

"שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית."


יש לי קצביה, שכל פעם שהיה צריך לעשות הזמנה, זה נעשה  דרך הטלפון.
אני רק מהמחשבה שאני מפריע למישהו באמצע עבודה מסויימת או שהוא עם לקוח בחנות.
זה כבר גורם לי לחשוב 3 פעמים לפני שאני מזמין.

מרגע שאפשר להזמין דרך אפלקציה,
אני מזמין הרבה יותר, הזמנות קטנות במקום אחת מרוכזת (חנות קרובה מאוד).

אבל לא הבנתי משהו.
מה הבעיה שלך להמתין 3 ימים ?
אני מנסה להבין אם אתה מכוון למשהו כללי או שזה רק משהו נקודתי שמפריע -לך-.

יכול להסביר ?
אם יגידו לי "תקשיב, נכיר לך מישהי שאנחנו חושבים שהיא מתאימה לך, אבל תמתין שבועיים"
אז אני לא מבין באיזה מקרה אני אגיד "לא, לא, שבועיים אני לא ממתין". מה אכפת לי "להמתין" ?
יכול להסביר. לצרכי מחקר כמובן.

אין עליךadvfb

אני יכול להשיג הצעות בצורה יחסית מהירה ולכן אם אדם חושב שאחכה להצעה שלו אז כנראה שהוא טועה.

זה שה"שוק" עובד בצורה מאוד מהירה גורם לי לחוסר סבלנות, לפעמים מוצדק ולפעמים שלא, ביחס לעיכוב בהצעות.

אין בעיה שישלח לי הצעה עוד שבועיים, שלא יחשוב שאני אחכה. יום יומיים כנראה שאחכה אם זה מישהו שאני סומך עליו.

נדמה לי שהבנתי.מוקי_2020

אבל שואל כדי להיות בטוח.
כי באמת נושא השידוכים זה דבר מרתק וגם חשוב.
כרגע לא בשימוש אישי שלי, אבל זה יכול להשתנות ביום אחד.

כשאתה אומר "שלא יחשוב שאני אחכה",
זה אומר שאם אתה כן מסכים "לחכות" שבועיים,
אז אתה למעשה מתחייב לא לצאת לדייטים אחרים, להמתין להצעה ואז להחליט אם אתה נפגש או לא עם אותה הצעה ?

הבנתי נכון ?

כןadvfb

אני לא חושב שאף אחד לא יסכים סתם לעצור שבועיים אז זה זמן יחסית מוגזם אבל כן הבנת.

ישר כוח!

תודהלגיטימי?

באמת נראה שגברים ונשים חווים את זה אחרת.

אני באמת כמעט תמיד מקבלת (ומבקשת..) רק אחרי שהצד השני אישר. [בהנחה שזה פנייה דרך צד ג]

וזה בעצם אומר שהצד השני פנוי ומעוניין. אבל זה גם אומר שיש מצב שאני לא פנויה, או לא מעוניינת. וגם שמבחינתי יכולות לעבור תקופות שבהם אין לי שום הצעה, כאשר בפועל יכול להיות שהיו כאלה שביררו והחליטו שלא...

 

תודה על ההסבר על השוק.

נתקלתי בשדכני וואטסאפ שפשוט מעבירים כרטיסים, בלי לקרוא יותר מידי. אבל מסתבר שגם להם יש הצלחות - אבל אף אחד מאלו שאני קיבלתי בדרך הזאת לא היו רלוונטיים.

זה עדיין צורם לי המילה הזאת, וזה לא שיש לי פתרון קסם לאיך אפשר לעשות את זה יותר טוב..

מסתבר שאני מאוד רגיל לאיך זה הולךadvfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך כ"ד בכסלו תשפ"ו 11:16

שיש כרטיסים, שהם מנסים לשווק משהו, וברור שיש מאוחריהם אדם עם סיפור שלם, אבל הכרטיס עצמו הוא לא הבנאדם. לכן אני אולי מרגיש בנוח עם המונח שוק. למרות שגם יכול להיות שאצלי השימוש הזה יכול ליצור חוסר נוחות בהקשרים כאלה ואחרים.

 

נראה לי גם חשוב לומר שעצם הפלטפורמה של הכרטיסים (גם בוואטסאפ, אבל גם במיזמים שונים) היא פלטפורמה מאוד מוגבלת ולכן גם אם השדכן הוא מעולה ומקסים עדיין יהיה בזה מימד פחות "אנושי" וממילא מאוד מוגבל. ובודאי, התחושה האישית היא גם חשובה שמתעסקים עם שדכנים וחשוב מצד אחד לדעת לצאת מאיזור הנוחות או להרחיב אותו כדי שיהיה עוד אופציות להצעות, מצד שני חשוב גם להיות במודעות ריגשית ולשים גבולות גזרה ביחס ליציאה מאיזור הנוחות

 

אתה מתכווןהפי

שבזמן הזה קיבלת כבר הצעה אחרת? כי אם כן לגיטימי לקבל אותה .

אבל אם לא קיבלת הצעה ואתה סתם מעניש את מי שהציע כי שלח שבוע אחרי זה מיותר

האופציה הראשונה חחחadvfb

אני שואל את עצמי מה הוא התכוון שהוא שלח לי את זה תוך שלושה ימים

מן הסתם אנשים עסוקים ולא תמיד פנויים אבל בדרך כלל נראה לי הכיוון זה להציע ישר

וואו. מעניין.פצלשי"ת

אצלי אני לא מרגישה ככה

הכל איטי מאוד, ותמיד לוקח כמה ימים..

וגם אחרי קשר לוקח לי מלא זמן עד שמתחילה משהו חדש

אתה חושב שכמה ימים זה בגלל הווטסאפ?ארץ השוקולד

אני לא חושב,

אנשים לא רוצים לחכות ימים כי ההנחה שזה עוד כמה ימים עד שייפגשו, ומן הסתם יהיו הרבה נסיונות כך שזמן רב לברר יקח עוד זמן.

התכוונתי לטענה ההפוכה ממה שהבנת מדבריadvfb

בגלל שהפלטפורמה הזאת מאוד מהירה אז הציפייה שזה לא יקח כמה ימים אלא יהיה באותו יום.

כמה אתה מכיר שהלינו על תשובה אחרי יום?ארץ השוקולד
לא ראיתי שרשור מלין בנושא, גם פה דיברת על ימים 
לא תשובה כפרהadvfb

על עצם ההצעה.

אני אשלח לך הצעה ואז לוקח כמה ימים עד ששולח את ההצעה.

תאמת היה ממש לאחרונה שרשור על זה.

 

אני גם לא מלין על כך... אני תוהה על כך.

אתה חושב שלפני הפלאפונים זה לא הפריע?ארץ השוקולד
אתה מרגיש שזה מיידי?
הוואטסאפ יצר אפשרות להעברת מסרים בצורה מאוד מהירהadvfb

ולכן הכל נהיה מהר מאוד מאוד.. ולכן גם קיימת ציפייה שדברים יעברו מהר.

מאמין שלפני הוואטסאפ היתה ציפייה לזמן יותר ממושך, דהיינו היתה יותר סבלנות כי זה לקח יותר זמן.

לפני הפלאפונים בכלל מן הסתם היתה ציפייה לזמן עוד יותר ממושך.

ככה מסתבר לי

מקווה שהפעם זה מובן חח

זה מובןארץ השוקולד
אבל אני לא רואה שום ציפייה למיידיות בעניין הזוגי
בטח, זה דחף ממש חזקadvfbאחרונה

הלבד קשה ולהיות בזוג זה הרצון האולטימטיבי.

לכן בגלל שמדובר בדחף, אז יש גם סבלנות יכולה להוות טריגר.

הדברים הקטנים שהיה נחמד מאוד אם הצד השני היה מעדיףמוקי_2020

אני מדבר על דברים שאם לא קיימים אצל אצל הצד שני, זה לא מפריע, 
אבל אם כן קיימים, אז  זה בונוס נחמד מאוד.

אני לא מכיר בן אדם נורמלי, שלא יכול להמציא רשימה של עשרות ואולי מאות דברים כאלה.
זה יכול להיות צבע מכונית, סוג מכונית, תוספות לפיצה, סוג מוסיקה, זמר, אלבום, שיר, עיר בירה בעולם לטייל בה...וכל דבר שהוא בעיקרון לא משמעותי
להצלחה ותחזוקת קשר אבל הוא בונוס שתמיד נחמד לדעת שהוא קיים ושבני הזוג באותו ראש שלכם גם בחלק מהדברים הקטנים שבחיים.

אז לכבוד החנוכה, יש 2 דברים שהם בונוס די נחמד עבורי. זה משהו סמלי כזה.
אגב, רק השנה למדתי שאין כזה דבר "חג החנוכה" יש "ימי החנוכה". חנוכה זה לא חג ביהדות כמו ראש השנה, פסח. 
אם יש תלמיד חכם בקהל, הוא מוזמן לאשר שלא חירטטו אותי.

לעניין עצמו :
א. בונוס 1 - שהיא אוכלת סופגניות רק בחנוכה, לא  חודש וחצי לפני כמו שרשתות השיווק היו שמחות כי זה טוב לביזנס. 

היום למעשה היא היתה אמורה לטעום את הסופגניה -הראשונה- שלה השנה ובאמת להנות ממנה בימי החנוכה ( לא לכעוס ! זה רק בונוס אם היא כן אוכלת בחנוכה בלבד ! )

ב. כאן אני מודה שזה קשוח יותר. אבל שוב, זה בעיקר בונוס. אז.. אה-אהמ ..
בונוס 2 - בחנוכה היא אוכלת סופגניות...רגילות. בצק, ריבה, אבקת סוכר.
ולא את כל ה"סופגניות" שהקשר בינהם לסופגניה זה כמו הקשר בין מכונית לרכבת.
עכשיו לפני שמישהו קופץ  עם :
"מה נסגר בן אדם ? זה ..ח.. סליחה זה..ימי החנוכה, תן לאנשים להנות מ "סופגניה" עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק חלבי-כנאפה- מלוח- מתוק"
אני בעד לאכול קינוחים שווים ומפנקים אבל שזה הופך מסופגניה ל..אני אפילו לא יודע איך לקרוא לזה..זה מבחינתי...לא בונוס. 
יש לך את כל השנה לאכול את זה. תשאירי את חנוכה, חנוכה.

הסבר על הבונוס במימד החילוני-מסורתי-רוחני.
אני רואה את זה (במיוחד בשנים האחרונות)  כסוג של...אני לא רוצה להגיד סדום ועמורה כי אז לא יבינו אותי בכלל,
אבל סוג של השתוקקות שהיא שורש יצר הרע ומקור הסבל. 
כלומר, זה בכלל לא משנה מה היו מוכרים ברשתות השיווק, אנשים פשוט רוצים את מה 
שכולם רוצים בלי לחשוב לרגע אחד אם הם -באמת- צריכים את זה ואם זה  באמת קשור לאירוע שבשבילו התכנסנו.

יש לכם דברים קטנים שחשובים לכם, לא קריטיים, אבל יהוו בונוס נחמד  אם הצד השני מעדיף אותם גם ?
ספרו בכיף.
לא בא לכם לשתף ורוצים לשמור את זה רק לעצמכם ? גם בכיף. רק קחו בחשבון שבסוף הכל יתגלה אז לפחות כאן תקבלו פידבק.

נ.ב - אם במקרה התחלתם לאכול סופגניות עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק-חלבי-כנאפה-מלוח-מתוק, כבר לפני חודש וחצי...אז..לבריאות.
 ימי חנוכה שמחים לכולם.

 

מה עם מי שלא אוהבת סופגניות?מבולבלת מאדדדד
זה גם בונוסShandy

כי היא לא תראה כמו אחת כזאת בסוף החג

אופס ימי החנוכה😂

לגבי ימי החנוכה זה נכון. זוכרת שלמדתי את זה לפנייעל מהדרום
חחחחח חזק. מזדהה מאוד עם הסופגניותפצלשי"תאחרונה

ותודה על התזכורת שיש לי כל מיני העדפות קטנטנות כאלו שאסור לשכוח בתוך כל ההתרכזות בערכים החושבים והגדולים, 

כי הדברים המשותפים הקטנים הם הרבה פעמים הבסיס לקשר טוב 

להתחיל קשר חדשראובן255

שלום לכולם לאחרונה יצאתי מקשר די ארוך שלא צלח לצערי

אני מעוניין לחזור לדייטים

מישהו מכיר שדכן או מקום שאפשר להתחיל בו את עולם הדייטים?

אני יודע שיש את הטבלה של השדכנים אבל מישהו מכיר חלק מהם שאפשר לסמוך עליו שיעזור לי?

תודה לכולם תזכו למצוות

מה הסגנון שלך?ברוקולי
דתי לאומי כיפה סרוגה בראש פתוח אבל מתייעץ רבניםראובן255
בהצלחה רבהארץ השוקולד

נראה לי כדאי למקד קצת יותר לפחות לעצמך.

מה זה אומר ראש פתוח?

האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע גם רבנים מהר המור וגם ממרכז?

האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע רבנים חרדים ו/או דמויות מהשמאל?

האם זה אומר שאתה לומד ספרים של הרב בני לאו?

האם זה אומר שאתה רואה סרטים? איזה סגנון?


מה זה אומר מתייעץ עם רבנים?

האם ההתייעצות אומרת שאתה מחפש הסכמה שלהם לאופי הכלה שתבחר או שתצטרך אישור שלהם בטרם תצא?

או שזה רק בשאלות ערכיות כגון ענייני פוליטיקה/השקעות? או שאולי גם ביחס לעבודה וחיי חברה?


 

כל תשובה פה לגיטימית, אבל לפחות לעצמך ורצוי גם לטובת מי שתחפש שתצא איתך כדאי לדעת מה הכותרות שאמרת אומרות


 

המון בהצלחה

תשובה לארץ השוקולדראובן255

זה אומר שאני דתי בראש פתוח לעולם תרבות מערב מתערבב בין אנשים\קהילות אם זה חילוניים אז לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל תרבות)  אם זה דתיים לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל אהבת חינם וחיבור בין אנשים) ומהחרדים לקחתי את ללכת לפי הלכה לא דתי לפי דעתי ולעשות מה שבראש שלי בלי להייעץ אם אני נמצא בבעיה או שיש לי בעיה אני פונה לרב שייעץ לי ויעזור לי אני לא ישר הולך לבעל מקצוע רק כי יש לו תואר בדבר הזה למשל פסיכולוג

מקווה שדי הגדרתי את עצמי טוב

ולכן חשוב לי משהי מאמינה בדרך הזאת בחיבור בין העולמות

לא בטוחה שהכוונה הייתה שתענה כאןלגיטימי?

אבל לפחות לי עדיין לא ברור איפה אתה נמצא.

התרבות החילונית טובה לדעתך? רק לדתיים יש אהבת חינם וחיבור בין אנשים? רק חרדים הולכים לפי ההלכה?

בדברים שאינם הלכתיים, למשל מצב נפשי, תפנה לרב לפני שתפנה לפסיכולוג?

 

אולי יהיה יותר נח להגדיר לאיזה רבנים אתה הולך? איזה ישיבות מתאימות לתפסית עולמך? עם מי אתה מתייעץ? לפי איזו השקפת עולם הלכתית אתה הולך?

איך אתה מחליט מה מהתרבות החילונית אתה לוקח ומה לא?

במה מתבטאת הפתיחות שלך?

 

בעיני לא צריך לענות על זה כאן, רק שמדברך אין לי מושג איפה אתה נמצא על הציר הדתי.

מסכים לגמרי עם דברי לגיטימיארץ השוקולדאחרונה
אם חשוב לך דמיון בעולם הדתי עם אשתך, כדאי להגדיר מי אתה
לא.לגיטימי?

יש כאלו שיותר מכוונים לסגנון מסוים.

אבל מעבר לזה, 

הייתי ממליצה לפנות לכמה שדכנים,

אבל לא רק.

להירשם לכמה מיזמים\אתרים\אפליקציות\קבוצות וואטסאפ,

ככל שיש לך כח להתמודד..

אתה צריך לדעתי להודיע לעולם (כולל חברים ומשפחה), שאתה פנוי ומחפש - ומה אתה מחפש.

מצאתי בכתב ישן נושן את השיר הזה לחיזוק בחנוכה:חסדי הים

"הוי בחורים גיבורים וחזקים כארזים, הוי בנות בנויות חטובות כמגדלים.

חשבתם מחשבת חוץ לזמנו, כאילו ה' איננו משגיח בעתו.

האם ה' עזב אתכם גלמוד וערירי? האם הוא לא מכריז עלכים 'שלי'?

הקורא מראש דורות לא ראה? האם השגחתו הפרטית נסתרה?

יש לכם עוד תקווה ואחרית, בסוף הקשיים תגיעו לתכלית.

אהבתי אתכם אומר ה' אל נורא וחומל, מעיניי לא חבוי הקושי והסבל.

הנני בא לגואלכם כאם על בנים, בנפלאות אדירות ורחמים עצומים.

בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה.

יצאתי לישע חשמונאים צדיקים, אצא כיום לישע הבדידות והמכאובים.

הכנתי לך גבר בחורה כלילת המעלות, ולך יפהפיה הכנתי איש חמודות.

נס פך השמן יאיר ויצהיר לעולם, ללבבות הנשברים לחזקם בריא אולם.

לרוממם לחשבם ממש כבני עליון, להסיר מהם כל פחד וחדלון.

לנטוע בהם כוחות וצפיות חדשים, להצמיח בהם חלומות כיוסף נרהבים.

עוד יהיה לכם ממלכת משפחה חמה, שבו מאיר באור יקרות השכינה הקדושה.

השכינה שורה על הנרות הקטנים היפים, זה ישרה על ביתכם באהבת עולמים."


התבוננתי על המראה וזה פלא עצום שגיליתי מסר כזה חזק לרווקים לפני חנוכה.

😂😂😂

מדהים!חרמון

מחזק מאוד! במיוחד המשפט "בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה" נגע בי.

תודה!

תודה! חג שמח לך ולכולם!חסדי היםאחרונה
תפילה על כולם.
מה בעצם נשאר מהאמירה "העיקר זה לב טוב/מידות"?צע

מניח שיצא לכם להתקל ולשמוע את המשפט הזה לא פעם..

והרהרתי בשאלה  האם נכון שרוב העולם , כולל אני, לא חי ככה?!

כאילו, מניח של90 אחוז מהרווקים יש לב טוב, ואיזה קטע הם עדיין רווקים, וכנראה למרות טוב ליבם נפרדו מהם.

לכל תגובה בנושא אשמח, חנוכה שמח חברים!!! 

שזה הבסיס.מוקי_2020

-דעתי-.

המילה "עיקר" מבלבלת כאן..
אבל הכוונה הבסיס. קודם שיהיה את זה. בלי זה, אין על מה לדבר. אין בכלל מה לנסות.

ניקח את שוק הרכב.

אם אין בלמים שעובדים חלק,
ואין מנוע שפועל חלק,

אין בכלל מה להסתכל על הצבע והצורה וכמה אנשים הוא מסוגל להכיל בתוכו.

עכשיו נניח שיש בסיס.
זה אומר שכל רכב מתאים לך ? לא.
יש כאלה מעדיפים רכב קטן, גדול, בטוח, מהיר, נמוך, גבוה. טוב לשטח, טוב לעיר.

אבל קודם הבסיס.

ככה אני מבין את זה.
כלומר, זה שיש למישהו "לב טוב, והוא מקסים" זה רק -תחילת- הסיפור. לא סוף הסיפור.

במה הוא עובד ? 
מה הוא למד ?
איך הוא מתנהג כשדברים לא מסתדרים כמו שהוא רוצה ? איך הוא עומד בלחץ ?
האם הוא דברן ? שקט ? 

כל אחד והפרמטרים שחשובים לו, ממש כמו בבחירת רכב. כמובן, כל אחד והתקציב שלו (מה שיש לו להציע)

בהצלחה.

..שפלות רוח

אני לא מסתכל מהצד של האדם שיש לו מידות טובות או לב טוב..המשפט הזה בדרך כלל נאמר לאנשים כאיזה משהו להתמקד בו ופחות בחיצוניות(אגב הוא נאמר בעיקר לגברים ממה שאני מכיר) אף פעם לר באמת האמנתי בו כל כך, נכון, יש בו מן האמת אבל בדור הזה להגיד לבחור "העיקר לב טוב ומידות טובות" אם הוא לא צדיק נסתר בנם של קדושים בעיניי זה פחות רלוונטי לנסות למכור לו את זה, והאמת עכשיו כשאני חושב על זה, אני חושב שהרבה שדכנים נופלים שם(גילוי נאות אף פעם לא הלכתי לשדכן/ית) ומרגיש לי שהם לא באמת מתעניינים במה אתה מחפש/ת אלא פשוט לחתן בלי הרבה מאמץ ואז מגיע המשפט " העיקר לב טוב"

חנוכה מלבלב מלא בלבלובי שמחה וכו🦝🔥

זה העיקר, אבל לא הדבר היחידי שצריךadvfbאחרונה
אוקי חברים לא חשבתי שאי פם אשתף את זה כאןכְּקֶדֶם

~אני אוהב מזרחית~

ספק אשכנתוז שתמיד עלתה לו בחילה מהשירים האלה ותמיד שמע בעיקר לועזי ולא ירד לפשוטי העם

פתאום חולה על מזרחית. נו טוב כנראה אחרי מי יודע כמה פרידות ולב שרוף שרוט ושבור לחתיכות, ימים ולילות במ'חנה עשו את שלהם

@צדיק יסוד עולם

סלח לי, אנא

זה המחנההרמוניה

השפעה חיובית;)

 

כתבת בפורום הנכון?

את חושבת? כע גמלי נראה שזה בעיקר זהכְּקֶדֶם
כל פורום שאני נמצא בו הןא הפורןם הנכון
מבולבלת מאדדדד
בהצלחה רבה!


אל תתייאש. בע"ה שלך תבוא כמה שיותר מהר🙏

פפפפפכְּקֶדֶם
לפעמים אצ מדיי מבוגרת
ימח שם עראפת
כמה חפרת לי ברחוב יפו, שאיזו חנות שם הפעילה מזרחית, שאתה לא מסוגל לשמוע מזרחית, שזה משגע אותך
נ.ב. סליחה על חוסר הטאקט🙈ימח שם עראפת
חחחחחחחח אכןכְּקֶדֶם
איך נפלו גיבורים אייי


אוח ישע למתולתל ואני יש דודא אליך 

חחחחח, הגיע הזמן שתבואו לבקרימח שם עראפת
אתה? חחח אוקי. אצלי זה דווקא הפוך לאחרונה.בנות רבות עלי

סליחה @הרמוניה 

לטובת מההרמוניה

בגדת ככה בשירי נשמה? (כן, ככה אני קוראת למזרחית😛) 

 

 

אהה אליסיה משהו מה שמה

כן?

חח כן לטובת אליסיהבנות רבות עלי

נהייתי קצת אובססיבי לשירים שלה ולאחרונה התחלתי לשמוע את כל האלבומים שלה מהעבר, אפילו נרשמתי לTIDAL רק בשבילה.

היא ממש מיוחדת. למען האמת זה בעיקר בגלל הפרסונה... יש לה לב טוב והפרסום לא גרם לה לאבד את זה.

 

האמת שמאז הנערות לא שמעתי מזרחית קלאסית רק מזרח חסידי חח .. האייל גולן זה היה יותר נוסטלגיה בשבילי אז שמעתי תקופה מסוימת.

מה שאני שומע עכשיו זה בעיקר את אליסיה וחסידי קלאסי. (חח רק אני מסוגל לעשות את השילובים האלה 🤣🤣)

מה זה TIDAL?הרמוניה

לבריאות

למה, זה הגיוני. אתה גם: יהודי, גם ישראלי, גם מזרחי, גם בן אדם בעולם, גם ילד לשעבר, גם .... הרבה זהויות.

בואי.. אין לי כל כך הרבה פצלשים..בנות רבות עלי

TIDAL זה כמו ספוטייפי רק באיכות גבוהה יותר ...HiFi .. אני משלם רק 20 ומשהו שקל בחודש..

חחח וואלה תודה לא הכרתיהרמוניה
אני אוהבת את פאר טסיהפי
וזה מוזר כי רוב השירים שלי זה של ארץ ישראל של פעם
בסדר נוכְּקֶדֶם
מביך....צדיק יסוד עלום

אשכול פריקה חושפני ופוטוגני לא יעזור לך לשחזר את הכבוד האבוד שלך. יש דברים שקשה מאוד לתקן. אפילו הייתי אומר ביזיון...

אני אחזור לי למוזיקה החביבה עלי ואתענג על החברה שאני מארח לעצמי


אפ ששהרמוניה

יום אחד גם אתה תחזור בתשובה

כְּקֶדֶם
מקווה שאתה מתמוגג לך בתענוגים
ברבורים ושליו ודגיםצדיק יסוד עלום
אתה מתכוון לשירי עגבים?אני:)))))
ואי ואי ואי....בנות רבות עלי

🍿

..הרמוניה

זה לא יפה אם את אומרת שמזרחית= שירי עגבים...

יש הרבה שירי עגבים וגם סתם שירים מטומטמים שהם לא מזרחיים

לא אמרתי את זהאני:)))))
שאלתי ספציפית אותו 
השיר הראשון לא מוגדר עקרונית כמזרחית לדעתינוגע, לא נוגע

ולצערנו רוב המוזיקה היום (בין הפופ הרגיל ובין הפופ המזרחי) היא מטומטמת. בזכותה אתה מעריך יותר מוזיקה איכותית ונהנה ממנה...

 

השוני שיש בין הפופ המזרחי של היום לבין ימי תחילת ואמצע הז'אנר הזה- לפני עשרים שלושים שנה, בולט מאוד. כבר אין זכר היום למוזיקה שהיו עושים אז.
 

אבל גם היום מדי פעם יש הבלחות, אפילו מדהימות.

נניח פאר טסי הוא מאוד מוכשר, ומי שיסתכל מהצד לא יכול להבין איך מי שכתב והלחין את "מה יהיה מחר" מבזבז את הכשרון שלו על שירים טיפשיים.

אבל שמה הדור נמצא. תרבות רדודה ואנשים שנמצאים בבוץ רגשי, שצמאים לצאת משם ולהגיע לעומקים רגשיים ולקשר אמיתי, אבל הרבה פעמים לא באמת יודעים מה זה כי הם לא חוו את זה או לא מאמינים שיגיעו לזה.


 

 

 

..הרמוניה

השיר הראשון חסום לי🤭 והשני לא

 

נכון

חחנוגע, לא נוגעאחרונה
לא הפסדת הרבה

אולי יעניין אותך