לילד קשה מאוד לכתוב (מצייר את האותיות במקום לכתוב אותן ומתעייף מהר). הזיכרון השמיעתי שלו גרוע. יש לו קושי באיסוף ובארגון מידע. לעומת זאת, קורא מצויין, הבנת הנקרא שלו מעולה ויש לו זיכרון חזותי נהדר. המאבחנת טוענת שאם יתרגל לכתוב את התשובות ולשנן אותן כשהוא לומד למבחנים יהיה לו קל יותר.
איך מתרגלים כתיבה בכיף? איך מעודדים לשנן? הוא מאבד עניין ברגע, ויש לו סף תסכול נמוך. גם הדימוי העצמי שלו גרוע (קצת בזכות המורה), והוא בטוח שהוא טיפש. איך משפרים דימוי עצמי?
בנוגע לריטלין - לדעת המאבחנת יהיה צורך לקחת ריטלין במשך כמה שנים, כדי להקל עליו, עד שייפתח אסטרטגיות למידה שנכונות לו. מכיוון שהוא ילד מוכשר מאוד ויש לו מנגנוני פיצוי נהדרים, הוא יצליח להתגבר בסוף על הקושי גם ללא סיוע תרופתי. טרם דיברתי על כך עם רופאת התפתחות. מישהו נתקל בהמלצה כזו? יישם אותה?
כי כידוע בפייסבוק מצאו שלכל וויכוח כזה מסתננים מגיבים בשכר של חברות התרופות והופכים את הויכוח לקרב דמגוגי וחסר משמעות וגורמים לכך שהדיון יפסק. הייתה על זה כתבה שנה שעברה)
)

