שאלה לריענון המחשבה....נחמיה17

אין לי משהו שנון, נלך על הסגנון המגעיל....

-מברכים על נזלת?   (לכא' זה כבר ממזמן נהיה דבר שדרך בני אדם לאכולו....)

מברכים: ברוך המגעיל תינוקות של בית רבןמשועמם...

או ברוך דיין האמת

תשובהסמיילי...

שלום רב,

הדבר נתון במחלוקת חרטטנים גדולה.

לעניות דעתי במחלוקת נראה שאין לברך כלל.

הטעם הוא שסברינן לומר שדרך בני אדם לאוכלו לא נמצא פה, כי אין מדובר בכלל הציבור שאוכלו לשם תענוג. אלה כלל הציבור אוכלו מטעמים אחרים שאינם מצריכים ברכה, ומעטים שאוכלים לעצמם אינם קובעים ברכה לכלל וגם לעצמם אינם קובעים. ולא גרסינן בנזלת חזרת כפי שרצה שו"ת חסר דעת לומר בדבריו, כי בנוהג שבעולם חזרת לחוד ונזלת לחוד.

 

בכבוד רב

סמיילי

רב עם הסטנדר בבית מדרש

והנה נלענ"ד דיש לגרוס "חטטנים" ולא חרטטנים, ועוד...נחמיה17

אם הציבור אוכל את זה מטעמים- הרי שיש הנאה בטעם!

אינו מדובר בטעם באכילהסמיילי...

טעמים שונים כוונתי - סיבות שונות, וסיבות אלו לא מצריכות ברכה.

 

בכבוד רב

סמיילי

רב עם הסטנדר בבית מדרש

ונראה שכבודו לא בקיא במנהג אנשי דוכתא הדין....נחמיה17

ואין הרבה צורך רב להרחיב.....

אנשי דוכתא הדין? ודאי שאני בקיאסמיילי...

רענון קצר מי זה דוכתא הדין

דוכתא הדין הוא ישוב יהודי מהאלף הרביעי לבריאת העולם. זמנו שנת האלף חמש מאות וששים לבריאת העולם. עקב הריחוק של אנשי דוכתא הדין מכל ישוב יהודי אחר במהלך השנים נכנסו ספקות רבים ומתוכם גם מנהגים רבים ושונים ודיני הלכות שונים מכלל הציבור. לגדולי פוסקי ורבני דוכתא הדין קראו ועוד היום כך קוראים להם "כ"ק דוכתאים עדינים". רבים המתבוננים בפסקי ומנהגי דוכתא הדין יראו בהם מנהגים מוזרים וחרטוטים כולם ככולם. אך אין זה האמת, זה נוצר עקב בלבול בישוב היהודי. כך שטוען ד"ר מבלבל המוח מאוניסברסטית חרטוטים בענף החרטטנים לעניני דוכתא הדין. הישוב בדוכתא הדין עצמו נחרב ואנשיו עם מנהגיהם המשונים עלו לארץ מהר מהר תוך כמה שנים בתחילת האלף השישי לבריאת העולם. מאז רובם אשתכנזו ומעטם הסתפרדו ובודדים עוד אוחזים במנהגים המשונים ההם ובהלכות המשונות ההם.
 

יצויין שההלכות של אנשי דוכתא הדין ומנהגיהם לא התקבלו בקרב קהילות ישראל.

וביניהם המנהג שכבודו עוסק בו הלא הוא מנהג ה"טעמים" (ספר מנהגי דוכתא הדין חלק כז עמוד 567 שורה 4)

והמנהג הוא בלשונם "כשיש מספר סיבות שאינן מצריכות ברכה בדבר מסויים לא מברכים. אומנם מנהגינו הוא שכשיש טעמים בדבר, והיינו טעמים של אכילה, אפילו שאינו ראוי למאכל עכבר, אנחנו נברך, ולא פלגינן בזה, בהוראת מו"ר דוכתא עדינים"

ואין זה התקבל, אז למה לך להביא את המנהג המשונה הזה?

 

בכבוד רב

סמיילי

רב עם הסטנדר בבית מדרש

אלא בטעמי זרקא ופשטא...נחמיה17

היינו שזרק המנהג ופשטו מעליו!

כמו שנאמר בדברי רבותינו ה"אנדרדוס"- "בואי גברת, בואי לטעום" וכו' עיי"ש

זרקא ופשטא אינו טעם מוכר ע"ע הוועדה למחקרסמיילי...


מה השאלה?אנו_נימי (G+)

מובא בפרוש בדברי רבותנו

"בא"ה אקב"צ על הגעלת אנשים."

ואם זוללו עם קפה מברך "על ניזול המקפה."

ונראה דיש לגרוס" בא"ה אמ"ה אקב"ו על וכו'"נחמיה17


מה ישלכם?! ברור שזה שהכלאנונימי (2)
אז אסור לאכול בצום?נחמיה17

(אם זה עם שערות, לכא', כבר לא רגילים לאכול את זה...  זה כבר לא כ"כ טעים....(מותר לברור את השערה משם בשבת?))

 

|נגעל טיפה מעצמי.... לא משנה....|

כולם כאן בנים. אין דבר, יעבור לכם כשתיכנסו לישיבותנפש חיה.


חחחחחחחחחחחחח הרגתם מצחוקyagel


בכה'ג אמרינן סב'לאניוהוא
ספק בחילה לחומרא
תלוי אם מקבלים את המימרא הידועהירא ורך לבבאחרונה

שההבדל בין כולורבי לנזלת,

הוא שכולורבי ילדים לא אוהבים לאכול.

לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך