אני יש לי רק שאלהאריק מהדרום

למה במבה אסם יש גם באריזה כתומה וגם באריזה עם התינוק, אין הבדל בטעם, בדוק.

שאלה יותר חשובהמשועמם...

למה יש גם במבה בולי וגם פח זבל, אין הבדל בטעם, בדוק.

לא לנצלש!!!!!אריק מהדרום
זה אותו נושא אז מותרמשועמם...


חח dvirm1


בעבר היה אחד עם בדץ ואחד בלי בדץ יוני
נראה לי שזאת הסיבה

ונשאר בשביל לבלבל את האויב
ונראה לי לומר...נחמיה17

שכתום הוא בדינים ותינוק הוא בדינים.

שכן תינוק הוא הוא הווצרות הכלי ויציאת האור אלא שהאור יכנס לכלי בגלוי במאוחר יותר ומכיוון שהכלי נועד לגלוי הרי הוא כלי לכל דבר (כלי שלישי, כמובן..) וכלי הוא בדינים.

וכתום הוא יוצא מאדום שהוא סמל הדינים והבהמיות. (עיין הגירוש.... ...)

ומכיוון כל זאת הרי יש "צווי דינים"...

הדין הא'- הוא האריזה הכתומה שהיא הבהמית יותר כמוכר בהנ"ל.. ולכן ממילא היא הגדולה יותר והוא שהקונה אותה הוא בהמה טמאה? ועליו הכתוב אומר "ואיש כי יאכל בגפו, ערירי ימות. אם יאכל בפו בגפו ימות". (ולא כאותם הטועים לומר כן על במבה "באלעי" שהיא מן הגיהנום ומלאך המוות שבולי גימ' "ס"מ" (אחרי כמה כפות צ'ולנט...) שב"בולי"- הדבר הוא פשטו שהאוכלו לבד- מת לבד! ואין כן משמע בפסוק וכן בפרשתנו "ואכלת את כל העמים..." אין פשט "אכילה" אכילה ממש...)
וע"כ היא אף הסמל לביד"ץ- שהוא כל כולו דינים לחלוטין! (בית דין צדק)


והדין הב'- הוא הבמבה באריזה הכחולה עם התינוק, שבתינוק מתגלים רחמים שהן חסד עם כלי דין (והוא כמאמרם ז"ל "הכועס יראה פרצוף תינוק" או משהו כזה..)

והכחול יוצא מתכלת הדומה לים וים לרקיע וכו'...
והוא הקטן, משום שאז הדינים מתפחתים אף בגשמי וגלוי! שכן במבה היא דינים טובים אלא שהיא צריכה לבוא עם חסד אשר בועל לגבורה. (ויש אף "המתקת הדינים" שהוא אף יותר קטן ופחות והוא בחי' במבה מתוקה)

וע"כ הוא המסמל רבנות שהיא חסד ה' עליון בשובו שבות עמו בהכנסה לכלי דינים (הארץ, פרטי הלכות שבה ובציבור פרטי הלכות שבו)

 

וע"כ בא ב"עת הזמיר הגיע" שהוא עם הכולל בגימ'

"בתיאבון"!

 


[כ"ז כתבתי לענ"ד הקצרה בעזר החונן לאדם דעת ולסכל סיכלות נתן.]
וכמנהג ראשונים גמרתי אומר ב- "צ"ע"....

וודאי שישסמיילי...

נודע עניין הציפוי שבכתום נמצא ואין נמצא בתינוק.

אומנם דעת יחיד היא שאין הבדל והיא דעת רבנו הגיפלטע פיש שכתב שאין הבדל,ואמר שלא משנה לנו לעסוק בכך, כי במבה מאכל אשכנזי ואנו עוסקים אך ורק במאלכים אשכנזים, והוכחה לדבריו שאין זה מאכל אשכנזי הביא שאין האשכנזים אוכלים את זה בפסח. אומנם הקשו עליו גדולי ההרינג שבמבה זה דווקא אשכזי מטעמים שונים והקיגל הציא פשרה שהבמבה שייכת לכולם אבל לדברי הקיגל טענת הגיפלטע פיש נשארת במקום שאין זה מאכל אשכנזי כי הוא מאכל יהשייך לכולם. ועיין גם בדברי הצונט והריבת שזיפים למחלוקת.

נציין שרוב העם נטה לדעת הגיפטלע פיש למרות שגדולי החרטטנים חלקו על דבריו. (הוא דעת חרטטן יחיד)

 

בכבוד רב

סמיילי

רב עם הסטנדר בבית מדרש

יש הדבל גדולעברי אנכי

יש במבה ויש שוש.

וידוע שמה שמכונה 'במבה שוש' אין זה במבה כלל. אלא חטיף בטעם במבה.

ובמבה לולו?אריק מהדרום
ושומר נפשו ירחק מזהעברי אנכיאחרונה


לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך