למה במבה אסם יש גם באריזה כתומה וגם באריזה עם התינוק, אין הבדל בטעם, בדוק.
אני יש לי רק שאלהאריק מהדרום
שאלה יותר חשובהמשועמם...
למה יש גם במבה בולי וגם פח זבל, אין הבדל בטעם, בדוק.
לא לנצלש!!!!!אריק מהדרום
זה אותו נושא אז מותרמשועמם...
חח
dvirm1
בעבר היה אחד עם בדץ ואחד בלי בדץ
יוני
ונשאר בשביל לבלבל את האויב
ונראה לי לומר...נחמיה17
שכתום הוא בדינים ותינוק הוא בדינים.
שכן תינוק הוא הוא הווצרות הכלי ויציאת האור אלא שהאור יכנס לכלי בגלוי במאוחר יותר ומכיוון שהכלי נועד לגלוי הרי הוא כלי לכל דבר (כלי שלישי, כמובן..) וכלי הוא בדינים.
וכתום הוא יוצא מאדום שהוא סמל הדינים והבהמיות. (עיין הגירוש....
...)
ומכיוון כל זאת הרי יש "צווי דינים"...
הדין הא'- הוא האריזה הכתומה שהיא הבהמית יותר כמוכר בהנ"ל.. ולכן ממילא היא הגדולה יותר והוא שהקונה אותה הוא בהמה טמאה? ועליו הכתוב אומר "ואיש כי יאכל בגפו, ערירי ימות. אם יאכל בפו בגפו ימות". (ולא כאותם הטועים לומר כן על במבה "באלעי" שהיא מן הגיהנום ומלאך המוות שבולי גימ' "ס"מ" (אחרי כמה כפות צ'ולנט...) שב"בולי"- הדבר הוא פשטו שהאוכלו לבד- מת לבד! ואין כן משמע בפסוק וכן בפרשתנו "ואכלת את כל העמים..." אין פשט "אכילה" אכילה ממש...)
וע"כ היא אף הסמל לביד"ץ- שהוא כל כולו דינים לחלוטין! (בית דין צדק)
והדין הב'- הוא הבמבה באריזה הכחולה עם התינוק, שבתינוק מתגלים רחמים שהן חסד עם כלי דין (והוא כמאמרם ז"ל "הכועס יראה פרצוף תינוק" או משהו כזה..)
והכחול יוצא מתכלת הדומה לים וים לרקיע וכו'...
והוא הקטן, משום שאז הדינים מתפחתים אף בגשמי וגלוי! שכן במבה היא דינים טובים אלא שהיא צריכה לבוא עם חסד אשר בועל לגבורה. (ויש אף "המתקת הדינים" שהוא אף יותר קטן ופחות והוא בחי' במבה מתוקה)
וע"כ הוא המסמל רבנות שהיא חסד ה' עליון בשובו שבות עמו בהכנסה לכלי דינים (הארץ, פרטי הלכות שבה ובציבור פרטי הלכות שבו)
וע"כ בא ב"עת הזמיר הגיע" שהוא עם הכולל בגימ'
"בתיאבון"!
[כ"ז כתבתי לענ"ד הקצרה בעזר החונן לאדם דעת ולסכל סיכלות נתן.]
וכמנהג ראשונים גמרתי אומר ב- "צ"ע"....
וודאי שישסמיילי...
נודע עניין הציפוי שבכתום נמצא ואין נמצא בתינוק.
אומנם דעת יחיד היא שאין הבדל והיא דעת רבנו הגיפלטע פיש שכתב שאין הבדל,ואמר שלא משנה לנו לעסוק בכך, כי במבה מאכל אשכנזי ואנו עוסקים אך ורק במאלכים אשכנזים, והוכחה לדבריו שאין זה מאכל אשכנזי הביא שאין האשכנזים אוכלים את זה בפסח. אומנם הקשו עליו גדולי ההרינג שבמבה זה דווקא אשכזי מטעמים שונים והקיגל הציא פשרה שהבמבה שייכת לכולם אבל לדברי הקיגל טענת הגיפלטע פיש נשארת במקום שאין זה מאכל אשכנזי כי הוא מאכל יהשייך לכולם. ועיין גם בדברי הצונט והריבת שזיפים למחלוקת.
נציין שרוב העם נטה לדעת הגיפטלע פיש למרות שגדולי החרטטנים חלקו על דבריו. (הוא דעת חרטטן יחיד)
בכבוד רב
סמיילי
רב עם הסטנדר בבית מדרש
יש הדבל גדולעברי אנכי
יש במבה ויש שוש.
וידוע שמה שמכונה 'במבה שוש' אין זה במבה כלל. אלא חטיף בטעם במבה.
ובמבה לולו?אריק מהדרום
ושומר נפשו ירחק מזהעברי אנכיאחרונה
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות
הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,
מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.
העונה להגדרות הצניעות ?
פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני
אפשר פילאטיס ולא זומבה
גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות
כמובן.
ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר
הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש
לזוג, הליכון זוגי
נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג
בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש
הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש
הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים
בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה
של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה
למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני
יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם
האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא
על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת
מה הדיןקעלעברימבאר
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני
כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים
אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני
בגרויות חורף פטור מלספור
כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני
והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים
וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה
וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
שמיניסטים לא סופרים125690
יא עוקץדורין השמיני
אנחנו נשארים אחרי היסודי
אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר
יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני
בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל
על כן צריך לספור הכל
הרמוניהאחרונה
אתם שטוניקים גאוניים
עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))
פעם היינו חברות;)
נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני
מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.
מה היה שםדורין השמיניאחרונה
בשביל הלא מעודכנים
תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות
יש לכם ממנו זכרונות טובים?
יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?
תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")
אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה
@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?
נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
שאלה רבתיקופת חיסכון
אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?
פסקזמןלא סתם מישהי
הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
שאלהשמיניסט באמ"ש
לא125690
זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.
יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד
מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690
אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.
אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר
אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה
זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.
))))