קשה עלינו !Tvus12
זהירות פרוסוקציה בדרך...
נאמר ש-קול ,שיער, טפח , ושוק באישה- ערווה.
אז רציתי לשאול על מה מסתמכות נשים בציבור שלנו ששמות כיסוי ראש חלקי או מגלות שיערות מקדימה..(באופן כללי יותר)
ובאותו המטבע גם לשאול לגבי כיסוי כל הרגל ..(ואם לא אז צריך לשמים גרביים ..)
בעוד שבציבור החרדי כן מקפדים על זה באופן גורף יותר..


צפה שירשור ארוך.danielo

יש פוסקים שאומרים שמותר לגלות 2 ס"מ בקדמת הראש,ועל זה מסתמכים..אני מניח.

על הרגל על כבר שנינו פה רבות שהמשנ"ב פסק שברך ומטה מותר.

 

ועכשיו אומר את דעתי.

תראה,צניעות אצל אישה זה חלק סופר משמעותי בעבודת השם.

 

ויש דברים שראוי להחמיר בהם.

כמובן שיהיה מי שיביא את הפסיקות שאף אחד לא סומך עליהם על מנת להתיר כיסויי ראש שלא מניחים את הדעת,וזאת בעיניי לא שיטה.

 

כי אם למשל 80% מהפוסקים בסברה מסויימת ,ורק פוסק אחד הביא דעה שצריך גם לבדוק באיזה מציאות פסקו אותה ,אז בוודאי שלא סומכים על זה.

אני חושב שכל מי שרציני בעבודת השם שלו מבין שיש דברים שצריך להחמיר בהם,פשוט שזה כך.

ואפילו עמוק יותר,תחשוב כמה נחת רוח זה עושה להשם שבת ישראל הולכת בצניעות.

ותראה איך אנשים עושים מסירות נפש היום בשביל להצליח בתחומים כאלה ואחרים בחיים.

ואנחנו?בנים של השם.

לא מן הראוי שנעשה מסירות נפש?בוודאי שיש פה הרבה כאלה שעושים (: זכותם תגן עלינו.

 

 

בעניין החרדים,אני לא יודע יש הרבה עם גרביונים דקים ומתחת 40 דנייר.

אבל ראוי להקפיד בזה ולכן יש הרבה שהולכים כך.

אבל אני לא חושב שזה צריך להעסיק אותנו בתור ציבור..

מה שצריך להעסיק אותנו זה איפה אני בעבודת השם האישית שלי.

 

אתה אומר דברים ממש קשיםבהשתדלותי
נשים כגברים היום מתמודדים מאוד מול ענייני צניעות.
כשבת מצליחה שוב ושוב להתגבר על עצמה ולא לקנות חצאיות שיפות עליה רק בגלל אורכן, אבל כן היא מסתמכת על המשנה ברורה, זה מאוד קשה לראות את הזלזול בזה.
קשה להאבק בכל החזיתות.
אם מצליחים להתמודד מול הרבה עניינים לא פשוטים, צריך לשים לב לזה ולחזק את זה מאוד. שלא יצא שבת שכ"כ משתדלת והולכת עפי ההלכה מרגישה חפפיניקית שכנראה לא רוצה לעשות מספיק את רצון ה'.

(ואם המשנה ברורה פסק על אורך מסויים שהוא צנוע, מי אנחנו שנגיד שלא..?)
לא התכוונתיdanielo

לומר שבנות מחפפות,ולא דנתי אותם אם הם הולכות שלא בדרך ההלכה, או כן.

אני בוודאי לא שופט אף אחד,או אחת וזה ממש לא תפקידי.

גם לא אמרתי שמי שהולכת על פי המשנה ברורה היא לא בסדר.

בוודאי שהיא בסדר,פשוט הסברתי לפותח הפוסט שיש דברים שנכון להחמיר בהם בהתאם לשאלה שלו.

 

בנוסף,הסברתי שיש סברות בהלכה שלא הולכים על פיהם.

כי אנשים שקוראים פה,בוודאי נכנס להם לתודעה מה עיקר הדין ומה לא,ואיך בסדר ללכת ואיך לא בסדר ללכת.

ואם מישהו בא ומביא סברה שלא הולכים על פיה,נמצא שאנשים למדים מזה הלכה שהיא לא נפסקה.

ונוצר מצב שאדם שטועה,חושב שהוא צודק..ולכן הדגשתי את העניין הזה.

כי יש כללים בפסיקת הלכה.

למשל,יחיד ורבים,הלכה כרבים.

אבל,אם הרבים היה במקום שהיה כורח לפסוק כך לא הולכים כמותם.

 

ואם נשמע מדבריי שמישהי שהולכת על פי המשנה ברורה היא לא בסדר,אז אני חוזר בי.

מצטערתבהשתדלותי
אולי לא הבנתי אותך נכון, ובכלל על הנימה התקיפה..

כך פרשתי את "80% מהפוסקים בסברה מסויימת ,ורק פוסק אחד הביא דעה שצריך גם לבדוק באיזה מציאות פסקו אותה ,אז בוודאי שלא סומכים על זה." ואולי לא לזה התכוונת..

[פשוט מרגישה שמה צריך בעיקר זה לחזק את כל הבנות שמצליחות ללכת עפ"י ההלכה. כי זה לא פשוט בכלל! ושמי שמצליחה תהיה שמחה בזה ולא תרגיש שזה לא נחשב כי זה לא עפ"י כל הפוסקים...]
סתם משהו שעלה ליהשמחה שבלב
רוצה רק להדגיש נקודה קטנה- כשאת אומרת שצריך לחזק את הבנות שהולכות עם חצאית אחרי הברך..זה נכון!! אבל זה קצת נשמע (לי לפחות )כמו 'זה קשה לנו ותגידו תודה' ,צריך קצת לשנות את הגישה שלנו לכל הנושא הזה. זה שאנחנו הולכות עם חצאית אחרי הברך זה מבורך ולא צריך להרגיש שזה לא נחשב אבל כן צריך לעודד לצניעות שבאמת נדרשת ולא צריך לפחד מלהגיד לבנות ללכת עם גרביים ( חוץ מזה שרק אשכנזיות אם כבר יכולות ללכת בלי גרביים לפי המשנה ברורה אבל הרבנים הספרדים לא התירו) ולכן אני רק באה ומחזקת שזה מבורך כל מי שהולכת בצניעות עם חצאית מתחת לברך כי זה באמת לא פשוט אבל יאללה בואו נתקדם! שנזכה
מסכימה איתך.אמונינוש

אני בכלל חושבת שאם זה הדרישה ממנו- אני מתכוונת למינימום לא להידורים... אז נכון, זה קשה ונקבל על זה שכר, ואפילו המווון שכר, ובהחלט מגיעה הערכה. אבל- מה זה הגישה הזו 'תגידו תודה שאנחנו עושות את זה'? נגיד תודה שבכלל ה' החזיר לנו את הנשמה הבוקר ושהוא ממשיך להנשים אותנו ולפחות נעשה את המינימום הזה מתוך שמחה והכרת הטוב לאבא!

אני אומרת את זה מתוך זה שהצניעות קשה לי והייתי במקום הזה, ושיניתי גישה ועדיין עובדת על זה...

סתם ככה- מניסיון, כשמעבירים את הניסיון למעל המינימום הרבה יותר קל לעשות את המינימום, וכשנופלים בד"כ לא מגיעים לחוסר בהלכה הבסיסית.

 

נכון!!השמחה שבלב
אשרייך! אני חושבת שבאמת התפיסה הזאת צריכה להשתנות. שהמינימום יהיה ברור מאליו ושרק נתחזק אבל זה באמת תהליך לא קל!
ובאמת כמו שכתבת בדבר שהכי קשה לך בעבודת ה' אתה תקבל על זה שכר כפול!!וזה באמת עוזר בעבודה שלנו על כל דבר מול הקב'ה
יש כמה פסיקות הלכה בנושא הזהבהשתדלותי
כמו שכבר פרטו בשרשור הזה.

כשמישהי הולכת אחרי הברך ללא גרביים יש לה על מי לסמוך והיא הולכת לגמרי עפ"י ההלכה.
מי שרוצה להדר וללכת לפי הפוסקים המחמירים יותר, זה מבורך. (שולחת את חיזוקי הכנים לא פחות..!)

לא ביקשתי (או רמזתי לכך) שיגידו לבנות תודה אלא עדיף שלא להיכנס לנושא בפורום מעורב מלכתחילה. לדעתי.
כמו שעדיף שלא להיכנס פה להלכות צניעות הנוגעות לבנים. זה שייך אליהם ומי אנחנו שנשפוט.

אם יוצאים מנק' הנחה שמי שהולכת לפי הנ"ל היא בסדר גמור, אפשר לדבר על להוסיף בצניעות. אדרבה. (מזמינה אותך לפורום 'בנות בוגרות' )
לא חלקתי על שום פסק הלכה רק חיזקתי נקודההשמחה שבלב
לא התכוונתי ללהחמיר..התכוונתי להלכה הפשוטה שהיא צריכה להיות ברורה לנו.
דיברתי על זה שקצת צריך לחזק את ענין הצניעות אפילו במובן הפשוט של איך אנחנו מתייחסות לזה. ומי שרוצה להחמיר שתבורך
מי שיש לה היתר אז סבבה לא אמרתי משהו לגבי זה.
לא חשבתי שאת אומרת או רומזת את זה אבל כן היה לי חשוב לחזק את הנקודה הזאת
ואחלה לא התכוונתי עכשיו להיכנס לנושא..
חזק ונתחזקבהשתדלותי
אלוףTvus12
תגיד, בא לך שנתחיל ללכלך על חרדיםאריק מהדרום
לראות איפה הם לא מקפידים יותר מאיתנו? אתה יודע שמי שהולך עם כובע עם שוליים רחבות יותר מטפח בשבת, לפי השולחן ערוך והרמב"ם הוא עובר על איסור חילול שבת משום אוהל?

ואני עדין כאן, אם תרצה אני אפתח את כל החטאים של הציבור החרדי, לא חסר.
חצוףאסתיאסתי

הוא מהציבור שלכם ושואל שאלה אז אתה עם הפיוז הקצר שלך ישר מתנפל על החרדים? השק איגרוף שלך!

חצוף תקראי לשולחן ערוך ולרמבם גברת.אריק מהדרום
עבר עריכה על ידי אריק מהדרום בתאריך כ"א באב תשע"ו 11:28

ולא ממש אכפת לי שהוא מהציבור שלי או לא.

החרדים אינם שק האגרוף שלי, יש לי חברים קרובים מאוד חרדים, נו אז מה? אבל עכשיו בא בן אדם שואל שאלה מטופשת הוא מקבל תשובה באותו מטבע.
לא, חצוף אני אקרא לךאסתיאסתי

שבגלל גאון אחד שכותב משהו שלא מתאים לך אתה יורד על ציבור שלם שלא עשה לך כלום. אתה ממש לא מחזיר לו באותו מטבע בכך שאתה משמיץ ציבור שבכלל לא קשור אליו. משום מה חשבתי שאתה יורד חכם, חבל שלא.

והטענה האווילית שיש לך חברים חרדים לא מורידה מהחוצפה של ההשמצה שלך

טענה אווילית, נו נו.אריק מהדרום
הקשקשן המנותק מהמציאות הזה גאון, אני יש לי טענות אויליות ואני יורד על ציבור שלם וחצוף, זה לא עושה לי חשק לדבר איתך, צר לי.
גם לי אין חשק לדבר איתך אז רק אתקן אותךאסתיאסתי

שכיוון שאינך מבין ציניות אסביר שגאון הכוונה בלשון סגי נהור.

אל תרביץ לי אריק..Tvus12
שאלתי..מותר לשאול...בטח שלא על מנת להתריס ולקטרג...
אני יודע שלא התכוונת להתריסאריק מהדרום
ואתה צודק, מותר לשאול, בהחלט הפורום נועד בין היתר כדי שישאלו שאלות.
אני חריף לא בגלל שצריך להרביץ לך חלילה אלא בגלל שצריך למגר את התופעה הזאת.
הציבור הדתי לאומי כציבור איננו נופל בצידקותו ובמסירות נפשו על התורה וההלכה מאשר הציבור החרדי.
זה עניין שצריך להבין, להפנים ולעמוד עליו ואתה נפלת לסטיגמה שגויה, זה כל הסיפור.
בחייכם!בהשתדלותי
בואו נתעסק כל אחד בעבודת ה שלו.
אתה לא רוצה שנפתח פה שירשורים כגון על מה אתם מסתמכים כשאתם לא שומרים עיניים. כל אחד והתמודדויותיו. שאו ברכה.
^^^געוואלד

בשביל מה הדיון הזה טוב?

תפתח ספרי הלכה ותראה מה מותר ומה אסור.

למה לא כולם מקיימים את ההלכה? - מה זה קשור לציבור ספציפי?! רוב העם היושב בציון לא מקיים הלכה.

למה אנשים מקילים בדברים מסוימים? כי כך הם חושבים שצריך לנהוג/קשה להם/אחר.

 

אין צורך ללכלך. מיותר לחלוטין.

בהשתדלותי- פשוט צודקת!!!ארץ השוקולדאחרונה
אין סיבה שידונו פה בפורום על חוב במצוות של אחרים או אחרות, זה פשוט לא ראוי.

@Tvus12
קל וחומר לדון בצורת הלבוש של אחרות, למה אתה צריך לומר לשכנה כימצד להתלבש?

לגופו של עניין, אם מישהו רוצה לדעת על מה סומכים במגוון נושאים כאלו- יש המון על מה לסמוך וחבל שהרמה ההלכתית בכתיבות פה נמוכה מערכים בויקיפדיה, כי שם כנראה אנשים שכותבים יותר יודעי ספר. אז אם אתה רוצה לדון לכף זכות, תלמד ספרים-
הפניות בודדות:
1. רש"י על הסוגיה של שוק.
2. תוספות ראש על הסוגיה של שער.
3. שיח נחום חלק א אבן העזר סימן קו אודות זרוע.

תמיד כשאנו שואלים שאלה הלכתית, ראוי לבחון האם אנחנו מחפשים להראות כמה האחר "לא בסדר" או כמה הוא בסדר. אנא חשבו על זה לפני שאתם דנים פה!!!
באמת מרתיח אותי אנשים פה שכותבים על שיש שאינם מקפידים על מגוון דברים, כמו שלא נהוג להקפיד על לשון הרע, אבל תמיד זהעל השכן והשכנה ולא על עצמם!!!

אגלה לכם סוד, כמעט כל דבר מקובל בבתים דתיים או חרדים יש להם על מי שיסמוכו, אם אתם חושבים שהם נוהגים שלא כדין, סימן שלא למדת מספיק...

מי שרוצה לראות על מה בנות ישראל הצדיקות סומכות מוזמן לאישי ובמגוון נושאים הלכתיים שעם ישראל נוהג כדין...
יש פוסקים שמתיריםטוביה2

ככלל זה תלוי מאוד גם במנהג המקום

(נ.ב. אני נגד ההשוואות האלו אבל הציבור החרדי (כציבור) בזה הוא די פרוץ. הולכים על גדת יחד יחיד של המ"ב בנוגע לשוק, הבגדים צמוגים ומיועדים להבלטה, הרבה תכשיטים)

חשוב לי להעיר..שאילתא מקוננת
הציבור החרדי שמדובר עליו ככ הרבה לגבי צניעות (צמוד, גרביים וכל השאר..) מוגדר כ *חרדי מודרני*
ויש הבדל די משמעותי בינו לבין החרדי הרגיל..
טוב, עוד יקראו לי שוב חצוף....אריק מהדרום
על מה המהומה? על זה שמישהו שאל שאלה? ועוד נכונה...אמונינוש

יש לנו מה ללמוד מהחרדים, ולחרדים יש מה ללמוד ממנו... 

אנחנו לא צריכים לבדוק במה החרדים לא טובים- מה ששנוא עליך... פשוט לראות מה אנחנו צריכים לשפר ולעבוד על זה.

המהומה היא על הנחיתות - שפשוט מיותרתטוביה2

אני בטוח שרוב הבנות כאן לבושות בהתאם להלכה ושרוב הבנים כאן לא יצאו עם בחורה שלא לבושה צנוע

אם יש שאלה על ההכלה בציבור לדברים מסויימים וכו - יש דרך לשאול

בנוסף למה שטוביה2 כתבאריק מהדרום
פותח השרשור מראש כתב שיש פרובוקציה בדרך, אז הוא מה שנקרא הרים להנחתה.
זה שיש לנו מה ללמוד מהחרדים זה נכון, לאו דווקא בתחום הזה אבל בהחלט יש מה ללמוד מהם אבל הנחיתות הבלתי נסבלת שגם היום דתיים לאומיים מכים על חטא "הציבור" כלומר כולם בציבור חוץ ממני זו הלקאה עצמית נאלחה ובזויה שצריך למגר.
ממש לא.שאילתא מקוננת
לא התכוונתי לקרא לך חצוף וגם לא מתכוונת (התנצלותי אם זה מה שהשתמע מדברי..).. זו היתה רק הערה קטנה שלדעתי חשוב שידעו...
מבחיה הלכתיתmatan

כתוב שקול, שיער ושוק באישה - ערווה.

עכשיו- שוק- מדאורייתא, וקול ושער מדרבנן(הוסמכו לשוק).

וצריך גם לדעת באיזה שיעור תיקנו.

ההגדרה טפח באישה ערווה מגדירה בדיוק מה מה הגדר המינימלי של שיער או שוק.

לכן אם יש פחות מטפח שיער גלוי, זה מותר, לפי לא מעט פוסקים.

כיסוי שיער חלקי(שיש בו יותר מטפח גלוי)- אני לא חושב שיש מי שטוען שזה לכתחילה וכשר לגמרי...

שוק- מה זה שוק? חלק מהפוסקים אומרים ברך ומעלה, חלק ברך ומטה- לפי המשנ"ב, ברך ומעלה,

ועליו סומכות בנות ישראל שהולכות עד אחרי הברך ובלי גרביים(שכן, החלק שמתחת לברך לא הוזכר)

בעניין טפח- טפח ממקום שרגילה לכסות או שרגילות בנות המקום לכסות, ולכן מתחת לברך שהרגילות

היא לא לכסות בא"י(בטח כרגע) אין צד של טפח.

 

על מה סומכות הבנות שהולכות לא לפי ההלכה? זה כמו לשאול על מה סומכים אנשים שאומרים לשון הרע-

מי שהולך שלא לפי ההלכה מתוך מודעות לזה- עושה את זה בגלל יצר הרע וקושי לקיים את ההלכה.

לרוב הוא לא טוען שככה צריך לכתחילה.

בקיצור- מי שהולכת עם שיער מקדימה בחוץ וחצאית אחרי הברך בלי גרביים היא מספיק לפי ההלכה למשנ"ב,

שמספיק גדול בשביל להגדיר.

וגם אם היה יפה שאנשים יקפידו יותר- זו החלטה שלהם ועבודה שלהם שאין לנו זכות להיכנס אליה.

 

תגובה יפה.dora
כל אחד יפסוק כרבותיו והאמת והשלום אהבו.נפש חיה.


מה המטרה של השאלה?אהבה בתענוגים
אתה בטוח שאתה מ"הציבור שלנו"?
אני לא כ"כ.

הציבור החרדי ב"ה מקפיד על מצוות של בין אדם למקום (חיצונית בטוח... פנימית אני לא יכולה לבדוק) ויש מה ללמוד מהם.
בבין אדם לחברו יש להם הרבה מאוד במה להתקדם ולא רק בזה. (ויש להם מה ללמוד מאיתנו)
אז מה המטרה של ההשוואה הזאת?

סליחה מכל החרדים שקוראים את זה, זו דעתי ואני לא מתנצלת עליה.
(השקפה זה עניין בחירי, ומותר לי לדבר על כל דרך בדיוק כפי שאני חושבת. ואין טעם להעלב!)
ותבדילו בבקשה בין חרדים לדרך החרדית.

הציבור שלנו מורכב מכלל ישראל, וכל מי שבא ברוך הבא.
אין כללים ברורים של צבע חולצה, מכנסיים, אורך פאה ומטפחת, חצאית ועובי גרביים, ואינטרנט בבית.
אין ועדת קבלה למגזר.
לכן, זאת שאלה מצחיקה. תיגש לאותם אנשים ספציפים ותשאל אותם, מה אתה רוצה מאיתנו כ"ציבור"?!

ציבור זה מי שמגדיר את עצמו ומבדיל את עצמו מהכלל. (כמו עמ"י שמבדיל את עצמו מהעמים)

אז ציבור זה מי שמתבדל, תיגש למתבדלים והם יענו לך כציבור.

וכל הפורש מהציבור (יעני מכלל עמ"י) אינו רואה בנחמת הציבור.
סליחה...
דברי חכמים בנחת נשמעיםTvus12
אין צורך בבהלה ומהומה..
יש פה שאלה על הנהגה מסוימת ו או נקודה למחשבה..
אני אגב נשאלתי את השאלה הזו והפנתי אותה לפה..
התשובה הזו מופנת לכל ההיסטרים..
אין פה היסטריםאהבה בתענוגים
אתה שואל שאלה שהמטרה שלה לא ברורה...

אז עניתי לך שאני, בתור נציגת הציבור לא יודעת לענות לך. תיגש לאנשים הספציפיים שבציבור שלך, ותשאל אותם על מה הם סומכים, ואיך קיבלו אותם לציבור...

בתור אחד מאיתנו, אתה יודע שלא תמיד מי שעושה מה שהוא עושה, עושה את זה כי מישהו התיר לו את זה.
זו שאלה מיותרת.
סליחה אם זה קצת תקיף...
זה לא אישי. זה נגד השאלה...
אין שום הסטריהטוביה2
אני פשוט לא מקבל את גסות הרוח של השאלה - ואתה מוזמן להעביר את הנזיפה הלאה

נ.ב. אני איני מגדיר את עצמי כד"ל או כחרדתי. משפחתי הקרובה גם לא ברורה והרחוקה חילונית. תהיה בטוח שלא נזעקתי להגן על בני דודים למחצה של אימי (הקרובים הדלים שיש לי - דרך אגב הם דוסים ובהחלט לא זקוקים להגנה בזה)
דווקא בתחום של בין אדם לחברו יש לנו הרבה הרבה מה ללמודאריק מהדרום
מהחרדים.
המון.
תלוי במהאהבה בתענוגים
ואנחנו כנראה מדברים על דברים שונים.
אני מדבר על האתגר המעשי של בין אדם לחברו בימינואריק מהדרום
להתעקש ללכת לבית דין רבני ולא לבית משפט.
אין משהו יותר בין אדם לחברו מזה.
האמנם?הגולש האחרון

ללכת לבית דין רבני זה שיקולים של דת (וגם חוסר ציונות), זה לדעתי פחות קשור בבנאדם לחברו..

 

אין ספק שבדברים רבים החרדים עולים עלינו, אך בנאדם לחבירו זה לא אחד מהם

זה שיא בן אדם לחברו שבעולםאריק מהדרום
אם זה לא בן אדם לחברו אז אין מצוות בין אדם לחברו בכלל.
גם אני לא הבנתי. סדר העדיפויות הוא שהתורהרחפת..
ולומדיה במקום הראשון. ולכן בית דין רבני הוא המקום להישפט בו. מה הקשר לבן אדם לחברו?
זה בין אדם לעצמואהבה בתענוגים
לא יודעת אם הוא ציני, בכ"מ כמו שיש דברים שא"א לקחת להם, יש דברים שגם א"א לתת להם בכח.
וזה (בית דין רבני), לא קשור לבין אדם לחברו. במיוחד לא כשזה בא משם. (גם אם הם צודקים)
ומה ש"הגולש האחרון" אמר.

וגם זה (זה שיש להם במה להתקדם מבחינת בין אדם לחברו), זה בגלל המבנה האישיותי הכללי שלהם.
אני מנסה להבין את אריק. מאמינה שיש היגיון איפשהו.רחפת..
מה זה 'מבנה אישיותי כללי שלהם'?
הם מתבדליםאהבה בתענוגים
ויש סיבה להתבדלות שלהם.
אבל הנכדים של אלה שהתחילו עם זה, לא ממש מודעים בכלל לסיבה הזאת. (למה הם התבדלו)
הם רק יודעים שלאלה ולאלה אסור להתקרב.
שאלה ואלה מקולקלים...
שהרבנים שחושבים אחרת מהם, טועים...
ושמותר לזרוק על הרב שלהם עגבניות ואבנים, כי הוא אמר שלא להשתתף בעצרת שלהם.
(ובכלל, גן במגזר שלהם, הגיוני להוציא שמות אחד על השני בעיתונות. וזה כמוהן לשם שמיין ובשם התורה)
ורק הם צודקים, ואין להם מה ללמוד מאיתנו. כי האמת המוחלטת אצלם.
ואז הם עליוניים, ומגיע להם יותר מכולם, כי הם מחזיקים את התורה. וכל השאר בגללם יש פיגועים ובעיות. או בגלל הצניעות של הנשים.
ויש לזה השלכות. רבות.
ואין לי כח לכתוב דברים גדולים על רגל אחת. ואולי זה גם יפגע בכמה אנשים.
זה רק בגלל ששאלת.

השבוע פגשתי 3 חרדים... יום אחרי יום. והם היו מקסימים באופן אישי. לגמרי. וזה המיס אותי.
כל אחד שם כמו בכל מגזר אחר, הוא מתוק.

אבל כדרך, היא מולידה המון בעיות...

ואני בוחרת בחסרונות של החברה התורנית לאומית, מאשר בחסרונות של האחרים.
אני לא ציני.אריק מהדרום
אז תסבירהגולש האחרון
נשמע שיש לך מקור כלשהו, או איזשהי דרך חשיבה סמויה שאנחנו לא מכירים
אני לא טורח להסביר את עצמי בדרך כללאריק מהדרום
כי תמיד צגיע ניק אחר ועושה את זה טוב ממני אז אני לא מתאמץ.
מאחר ואף ניק לא טרח הסביר אותי אז אני אאלץ לעשות זאת בעצמי.
מצוות דינים היא מצווה של בין אדם לחבירו, עד כאן אתם איתי? אוקי, אז אז בין אדם לחבירו זה לא רק איך להיות נחמד אחד לשני זה גם איך לנהל מערכת חיים נורמלית על פי המשפט העברי, סבבה?
אוקי, אז במצוות דינים היא מצווה שתלויים בה הרבה מאוד מצוות אתם יכולים לבדוק בספר המצוות הקצר, ספר החינוך, הרמבם ועוד, שימו לב כמה מצוות בין אדם לחבירו תלויים בה.
אוקי, אז עכשיו אני מניח ומקווה שכולכם מבינים על מה אני מדבר.
אז חוץ מזה אתם חושבים שבין אדם לחברו זה להתנדב בשלוה/ קו לחיים/ וואטאבר? בואו נראה אתכם שולחים למישהו שתובע אתכם במאה אלף שקל מכתב עם הצעה ללכת לבוררות לבית הדין הרבני במקום התביעה שלו בבית המשפט, אני לא אגיד שהתנדבות בשלוה זה שטויות לעומת זה אבל זה גם לא מאוד רחוק, עד כאן הסבר על מסירות נפש במצוות בין אדם לחברו.
גם אם זה יפה מאודאהבה בתענוגים
וזה יפה מאוד ונוגע בהחלט בבין אדם לחברו,
אבל וזה אבל גדול, זה לא נובע שם מבין אדם לחברו, כי אם מבין אדם למקום.

את אומרת את זה מידיעה?אמונינוש


אפשר שניה?בהשתדלותי
שניכם יצאתם כנגד השאלה של הפותח אבל למרות זאת הגענו לדון בזה..
בואו נפסיק טוב?
מה שאהבה בתענוגים אמרההגולש האחרון

ואני אפרט-

 

כמו שאם אני אוכל גמבה אתה לא יכול לקבע לפי זה שאני אוכל בריא, כי אולי הסיבה לזה שאני אוכל

זה שטעים לי? ואולי אני נמשך לאוכל אדום? ואולי אני עני וגמבה זה הדבר הכי זול כרגע?

 

אז נכון שמצוות דינים היא מצווה של בין אדם לחבירו, אבל היא כוללת בתוכה עוד הרבה נושאים,

כלומר-אם מישהו הולך לדין תורה לא נוכל לקבוע לפי המעשה הבודד הזה מה מניע אותו,

כי אולי הוא רוצה לחסוך בכסף? ואולי הוא פשוט נגד המדינה וממילא נגד מערכת המשפט?

ואולי החברה שסביבו מאלצת אותו ללכת דווקא לדין תורה?

 

ונכון שמצוות דינים זאת מצווה שתלויים בה עוד הרבה מצוות, אבל אני לא בטוח שמי שהולך

לדין תורה מקיים גם את המצוות שמסביב..

 

בין אדם לחברו* לא בן אדם לחברו...אהבה בתענוגים
צודקת. התפספס לי.רחפת..
כתבתי את זה לגולש חחאהבה בתענוגים
סתם כי גם לי התחשק לכתוב בנאדם לחברו, וראיתי שהקיצור הזה לא נכון... והיתי צריכה להשקיע בעוד כמה תווים...
חח אפילו לא שמתי לב. ישר בדקתירחפת..
מה קורה אצלי..
חחחחהגולש האחרון
גם לי התחשק. וגם אני ראיתי שהקיצור לא נכון,
אבל החלטתי שזה לא מספיק חשוב בשביל להשקיע עוד כמה תווים
מאמר מסכם של דיני הצניעות.ספקן

http://woland.ph.biu.ac.il/?download=882

שווה קריאה!יכול בהחלט לענות לך השאלה...

למרות שאני לא חושב שהם מסתמכים על מה שהבאתי.ספקן


תודה,החכמתי!Tvus12
לפני שאתה קורא אותוdanielo
קח כלל איתך אח יקר מעתה ועד עולם.
לא כל דבר שפרסמו קוראים אותו כי זה נכנס.
ולא כל מי שכתב דבר מה מתייחסים לכך.
תריץ נדב שנרב בגוגל ותראה מי הוא ומהו ומהם דעותיו.
כי ממה שאני מבין מויקיפדיה יש פה דרשני לא קטן.
ומה שאמרתי זה נכון לגביי כל ספר שאתה פותח שקשור בהלכה או יהדות.
תבדוק מי כתב ומה טיבו ודעותיו והאם יש הסכמות לספר שלו.
אני חושבספקן

שהוא ביסס את הטענות שלו די טוב,ככה שהייתי ממליץ להתייחס לטענה ולא לבטל את זה בגלל אי הסכמה או דעותיו בנושאים אחרים.

כמובן שאפשר(ורצוי!)לברר כל מקור/טענה , לא לקבל את הדברים כנתינתם בסיני.

שמחתי לעזור.ספקן


במחילה, אני לא ממליץ לקרוא את המאמראש לבנה

עסקתי רבות בנושא ההלכתי הזה בעבר, וה' אנה לידי גם את המאמר הזה.

אמנם הוא חשף בפניי כמה מקורות מעניינים בדיני צניעות, אבל פרשנותו ודעותיו מחוץ לקונצנזוס ההלכתי, וחלקן אבסורדיות, עד ששאלתי את עצמי האם הוא 'באמת' מאמין במה שהוא כתב??

 

מן הראוי שתביא גם את מאמר התגובה שנכתב על מאמר זה (באותו גליון), שסותר הרבה מדבריו בטוב טעם.

 

רבנים נוספים כתבו נגד דעותיו ב"המעין", בגיליון האחרון שיצא.

אשמח לקישורספקן


קישוריםאש לבנה

אקדמות כט, הרב שמואל אריאל

20160826015528.pdf

ותגובת פרופסור נדב 20160826015807.pdf 

 

המעין תשרי תשע"ו, הרב יהושע ענבל

20160826015630.pdf

ותגובת פרופסור נדב 20160826015915.pdf

הרב ענבל הגיב לגם תגובה זו שם.

 

 

אשרייך!סידרתי לי אחלה עונג שבת.ספקן

מחמת העייפות אפרוש לישון עכשיו...

המשנה ברורה-חשוב מאוד להבהירהליה

בעניין פסק המשנה ברורה, הלא הוא בעל החפץ חיים הקדוש, זכותו תגן עלינו, כדאי מאוד לעיין בקישור הנ"ל http://www.ateret4u.com/online/f_01943.html#HtmpReportNum0036_L2 ב"פרק ד' - האם ישנם חולקים בדבר" ולהבין כי המ"ב לא חולק על דברי שאר הפוסקים, הסוברים כי השוק נמצא בין כף הרגל לברך, אלא רק מביא דעה המתייחסת לעניין, ואף היא לא מתירה. וכן מובא כראיה כי בפסקיו התייחס ל'שוק' כחלק התחתון של הרגל.

ואולי נודה בענווה שלא הבנו כראוי את דברי המשנה ברורה, כי הרי מובן וברור לכולנו כי אשתו ובנותיו של המ"ב הקדוש, לא הלכו בשוק גלוי.

וכן, ישנה משנה מפורשת במסכת אוהלות שמונה את עצמות האדם: "שלושין בפיסת הרגל, ששה בכל אצבע, עשרה בקרסל, שנים בשוק, חמשה בארכובה (ברך), אחד בירך "(אהלות א ח). אם כן, ברור ששוק הוא תחת הברך, גם לפי הסדר, וגם בגלל שכולל שתי עצמות.

בנוסף, הגר"מ אליהו זצ"ל וכן הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ"ל הקפידו שבנות ישראל תלכנה עם גרביים, ונתנו מקום להקל אך ורק אם החצאית מגיעה עד הקרסול.

וואו באמת דורש עיון בדברי המשנ'ב..אמבא
'זה שאשתו של החפץ חיים לא הלכה עםחצאית מתחת לברך' זה לא ראייה הכי טובה.. אבל כן זה דורש לימוד מעמיק ב'היתר' המפורסם שלו..

(מצד שני אולי עדיף לא להחמיר בדבר הזה, כי זה גזרה שאין הציבור יכול(ות) לעמוד בה..)
בכל מקרה, זה לא התפקיד של מועצת חכמי התורה והפורום לפסוק,אבל בהחלט צריך עיון..
המ"ב אולי מקל בחצאית אבל מחמיר בשמירת הלשון....נפש חיה.
+1...אמבא
(למרות שלפי הליה הוא גם לא מיקל בחצאית, אס אולי הוא גם לא מחמיר בלשון הרע ;) )
חצאית עם גרביים זה כמו שני שומרים ללשוןנפש חיה.
לילה טוב!נפש חיה.
תגובההליה

נכון, זו לא ראיה. ישנן ראיות מדויקות ומבוררות בקישור המצורף. זו רק עוד זווית התבוננות מעמיקה יותר בעניין. כי הרי אם אשתו ובנותיו של המ"ב בעצמו לא חשפו את שוקן, נכון לומר כי אולי ההיתר דורש עיון נוסף. בדיוק כפי שנכתב בתגובתך. זו הייתה כוונתי.

 

ומדוע אמרת שעדיף לא להחמיר בכך?

הרי רוב פוסקי כל הדורות לא ראו בעניין החמרה כלל וכלל, אלא עיקר הדין. ולא ראו שום מקום להתיר.

וכי למה לא ללמד זכות על בנות ישראל? ו"בזכות נשים צדקניות".

יהי רצון שנזכה ליראת שמיים אמתית.

אמן, אבלאמבא
אני בתור בן יודע שלבנות קשה עם ההלכות של אורך החצאית, ואני לצערי לא בטוח שאם לא היה אף רב שמתיר אז הם היו מאריכות את החצאית אלא לרוב היו נשארות על המצב הקיים..
(ראי ערך בנות דתיות שמסתובבת עם חצאית מעל הברך, שלזה אין שום היתר למיטב ידעתי)
זה כואבהפי

להוציא את החנוכיה ולראות שהדברים שביקשת משנה שעברה לא התגשמו .. לחשוב שהתפילות לא נענות לך שנה ועוד שנה ו..

למרות שממש התכוונתי  אז אז יותר מזה? אני לא אצליח..להתפלל יותר חזק.


ואז

לחשוב על כמה שהעם הזה עובר והכל מתחבר

ואולי זה הולך לשם ?


גאולה כללית ופרטית

חג שמח

לכל המקווים לישועה לעם למשפחה לכם..


אמן ואמןadvfb
בעז"ה ישועה קרובה ממשית!חסדי הים

מאז ששמעתי על הטבח הנורא אני בוכה. ב'מעוז צור' שרתי בבכי ובכלל פרצתי בבכי ב'נקום נקמת דם עבדיך' והוספתי לאומה הרשעה את ישמעאל.

אבל ב"בִּבְכִי יָבֹאוּ וּבְתַחֲנוּנִים אוֹבִילֵם אוֹלִיכֵם אֶל נַחֲלֵי מַיִם בְּדֶרֶךְ יָשָׁר לֹא יִכָּשְׁלוּ בָּהּ כִּי הָיִיתִי לְיִשְׂרָאֵל לְאָב וְאֶפְרַיִם בְּכֹרִי הוּא".

הבכי מטהר את ה'יסוד' להכל, ומביא מהר לידי זיווג, כדברי החתם סופר.

הבכי הוא כמו מקווה לרצון, ומעלה את הרצון למקום גבוה וטהור, וכמו שמאריך הרב קוק באורות הקודש חלק ג' על עליית הרצון כמטהרת את מידת ה'יסוד'.

כשרצון נפגש עם רצון נוצר זיווג.

כל עם ישראל קדושים וטהורים, כפך השמן הטהור של הכהן הגדול, כמו שכתוב בעין אי"ה שבת.

ה' תרחם על כולנו! אנחנו ראויים!

נכון ממשהפי
ממש בעז"ה אמן ואמן
😶זיויק
אמן שתהיה ישועת ה' כהרף עין
ליבי איתך, כואבארץ השוקולד
נכון , יש גם טובהפי

גם הטוב הוא פה אצלנו , אצל כל אחד

רק נותר לנו למשוך אותו

מבין? 

כן. מבין..בנות מרכלות עלי

אני מגיב במקומו הוא לא נמצא פה הרבה

כן, מביןארץ השוקולד
צודקת 
כואב ואמן!! מחזקת ממש.פצלשי"ת
🥺❤️מבולבלת מאדדדד
נקווה שבקרוב אחותי❤️


חנוכה שמח🥰

אמן(:הפי
😢בחור עצובאחרונה
משפחה פחות דתייה בדייטים.יובללל

חבר'ה אני צריך ייעוץ.

אני די חדש בעולם הדייטים. לא מזמן הציעו לי מישהי שאני מכיר מלפני כמה שנים כשעבדנו ביחד לתקופה מסוימת. אני יודע שהיא בעלת אישיות מיוחדת ובעלת מידות, ולפי מה שהבנתי מחברה שלה היא גם התקדמה יותר מבחינה תורנית (צניעות כמובן וכו).

אבל בסוף, למרות שהיא כן נשמעה לי כיוון טוב, החלטתי לא ללכת על זה בגלל המשפחה שהיא באה ממנה. היא באה ממשפחה חוזרת בתשובה, אבל לא כל כך חזקים בדת, כמה אחיות חילוניות וכו. וזה דבר שהפחיד אותי להיכנס אליו. אני רוצה שאישתי תהיה אישה מאוד תורנית (ואני גם משתדל להיות כזה), וזה לא כל כך היה נראה לי הכיוון.

אני מאוד חושש שאולי איבדתי פה משהו טוב, אבל מה לעשות? הרגיש לי שזה מורכב לי מדי!!

מה דעתכם? כמה משקל לתת לדבר כזה?

יש מצב שאיבדת. אבללגיטימי?

א. מתחנתים גם עם המשפחה. בין אם אנחנו רוצים, ובין אם לא - כולנו באים ממשפחה ומרקע מסוים. ברוב המקרים, זה גם אומר שתהיה אינטראקציה בין המשפחה שתקים למשפחת המוצא, ברמה ובתדירות כזאת או אחרת.

האם זה אומר שהיא עצמה לא תורנית? איפה רבקה גדלה? רחל ולאה? וכו' וכו'

ב. מורכבות אפשר למצוא בכל מקום. אף אחד לא מבטיח לנו חיים קלים.

ג. יכול להיות שיכלת לבנות איתה בית תורני נהדר - אבל זה ממש לא אומר שלא תוכל לבנות משהו דומה עם מישהי אחרת. ב"ה יש בנות תורניות רבות, ותוכל עם לא מעט מהם לבנות משהו טוב, ואפילו יותר מזה. הכל פוטנציאלי כל עוד זה לא נעשה...

א. מאוד מסתייג מהביטוי הזהadvfb

מה זה אומר מתחתנים עם המשפחה? 

בנאדם לא מנהל זוגיות עם המשפחה.

כן מנהל מערכת יחסים מסיומת שצריך לתת עליה את הדעת, אך היא בשום מקרה לא חתונה.

גם אין יותר מדי כלים להעריך את מידת המורכבות ביחס למשפחת המוצא.

לפעמים יכול להיות פערים מאוד גדולים אבל שמסתדרים מעולה, לפעמים להיפך.

תמיד כיף שדברים משותפים, זה פשוט.

לא זוגיות, אבל בהחלט שזה מרכיב חשוב בולגיטימי?אחרונה

בתור מישהו חדש בעולם הדייטים, הוא אולי מדמיין לעצמו שיפגוש בקרוב את הנסיכה שלו, והם יחיו באושר ובעושר עד עצם היום הזה.

כלומר,

אני חוששת שיש כאן דברים שהוא לא לוקח בחשבון:

לאיזה סוג של קשר אני מצפה עם חמי וחמותי? עם הגיסים והגיסות?

האם נוסעים אליהם לשבתות וחגים? איך זה נראה?

האם יהיו מפגשים משפחתיים? מה התוכן שלהם?

האם הדודים וסבא וסבתא שותפים פעילים בגידול הילדים? (בייביסיטר וכו')?

האם הנ"ל הם גם משענת כלכלית?

 

כמובן שאפשר להמשיך לדבר על מערכות יחסים לא בריאות - כמו התערבות בזוגיות וכו'. אנחנו לא חיים במציאות סטרילית, ואני בטוחה שאם תלך לפורומים המקבילים תמצא שרשורים על בעיות בתוך המשפחה.

 

בעיני יש מחירים לשני הכיוונים - בין אם נמצאים בקשר (וצריך להגדיר משהו), ובין אם נמצאים בניתוק (מה המסר שזה מעביר לילדים?)

 

מסכימה איתך שאין דרך להעריך את המורכבות, ובטח כשאין לנו מושג מה צופן העתיד.

אבל זה טעות בעיני לחיות בתודעה שאנחנו נחיה בבועה שזה רק שנינו והילדים שיבואו...

מה זה משנה מאיזה משפחה היא באה?תוהה לעצמי
בעלי ממשפחה דתית לייט מאוד, והוא יותר דוס ממני. אנשים גדלים ועושים בחירות משל עצמם בחיים
סליחהיובללל
סליחה שאני שואל, אבל האם וכמה יש חיכוכים שזה יוצר? זה בוודאי לא פשוט הרי, כל המנהגים, כשרות, שיח, צניעות, שמירת שבת ועוד המון מורכבויות שיכול ליצור. אז איך מתמודדים עם זה?
לא יוצר חיכוכים בכללתוהה לעצמי

את כל ההלכות שנוגעות לכולם כמו שבת כשרות וכו' נוהגים לפי בעלי, שחלק מהדברים עושה כמו המשפחה שלו בחלק מחמיר יותר. מה שנוגע רק אלי כמו צניעות זה עניין שלי.

ברור שהמקום התורני שלה משנה, אבל נשמע שהיא החזקה. המקום התורני של המשפחה לא משנה בכלל בעיני.

לגיטימי אבלזיויק

תהיה מודע לזה שמה שחשוב זה האדם העצמו, והסביבה שלו זה בנוסף. גם האבות והאמהות לא תמיד היו עם משפחה 100 אחוז...

תחשוב על ההורים והאחים של אברהם. אח של יצחק... אח של יעקב... המשפחה של רבקה... ושל רחל ולאה..

..יובללל
בוודאי שחשבתי על זה. אבל גם יש הבדל בין הדור שלנו לבין הדורות שלהם. הנושא אשה יבדוק באחיה.. וכו וכו. ברור שהאדם עצמו הוא העיקר, אבל זה חבילה שלמה. 
נכון ולכן נשאר פה עניין האופיזיויק
של שניכם
אני חושב שיש לתת משקל למשפחה.אדם פרו+

לאו דווקא רק בפן התורני.


לאחרונה עלו לי מחשבות, שמבחינה מסויימת

בפרט אצל אשה, יותר חשוב לי המשפחה שלה

מאשר היא.


אין לי כוחות סוס להסביר את עצמי

אבל לפי מה ששמתי לב אשה זה המון

עניין של הרגלים, והיא רוצה להמשיך את מה

שהיה בבית שממנו באה.


אולי זה רק מהניסיון מהזוית הצרה שדרכה

אני רואה את המציאות, סה"כ הייתי נשוי לאשה אחת.


אבל גם לפי המקורות,

כתוב בשולחן ערוך לישא

בת תלמיד חכם, ולא ישא בת עם הארץ.

המיקוד לא עליה, אלא על הבית ממנו הגיעה.


וגם אם החליטה לשנות כיוון

מי יודע כמה שנים, וכשהיא תתעייף

תזכר במנהגי הוריה.


אני יודע רציתם לשמוע שהכל אפשרי

וכל מה שאתם צופים בסטטוסים של מוטיבציה

אבל בתכלס האנשים לא כאלה גמישים

ולא כאלה חזקים.


מה דעתכם?

מענייןיובללל
מעניין מה שאתה אומר. בסוף ברור לי שהבית הוא משקל מאוד מאוד משמעותי. והשאלה שלי היא בתכלס כמה יחס לתת בין המידות של הבחורה לבית המידות של הבית שלה (או בפן התורני וכו)? הרי בסוף כמו שכתבו מעליי ראינו מאיפה הגיעו האבות והאמהות שלנו..
יש כאלה שחשוב להם יותר ויש כאלה שפחות חשוב להםadvfb

תאמת אני לא יודע כל כך למה זה ככה.

תקח דף ועט ותרשום לעצמך את כל החששות שעולים ותראה אם אתה יכול להתמודד איתם.

המטרה של המשימה הזאת ליצור אצלך יותר בהירות ופחות להתבחבש ולהתבלבל בגלל חוסר הבהירות

חשוב שתקרא את זההמצפה לישועה

יכול להיות שכבר כתבו בדומה

תמיד יש שונו בין אנשים ומורכבות ויתרונות וחסרונות לכל אחד בעיניו לפי ענייניו.

החשש מאוד מובן אבל עם חששות צריך להיפגש ולא לברוח כדי לראות במה האם יש ממה לחשוש.

תפגוש את הבחורה תשמע ממנה על המשפחה שלה על היחס שלהם למקום שלה...

גם לא הייתי מעלב את זה בכלל בהתחלה.

תראה שיש ביניכם התאמה וכו'

אולי זו אשתך?

ומשם כבר תגיע לנקודב הזאת...

האם מדובר באנשים קשים שיש להם רק את הדרך שלהם זו בעיה והאמת שזה לא משנה אם הם דתיים מאוד או לא בכלל.

אנשים קשים זו התמודדות


וגם בזה כשיש זוגיות טובה ונכונה אפשר לדעת איך לנהל את הדבקים בצורה ישרה וחכמה

בהצלחה וה יתן לך עצה טובה

קשרים בעיצוב דעות וההשקפות: איך קשריםחסדי הים

השפיעו על העיצוב השקפות ודעות שלכם בכללי? למדתם פעם משהו מעצב מהמדוייט? פרידה בקשר גרמה לכם לעצב דעות הפוכות?

זה מעניין שבארה"ב יש עכשיו את כל המחלוקת בימין לגבי תמיכה בישראל או דווקא לגנות. יש משפיען אחד ימני שיחסית קיצוני נגד ישראל, והוא מספר שאחד הרגעים המכוננים היה ויכוח עם ופרידה ממישהי שהתחילה בתהליך גירות, ועכשיו היא קשורה לבית הלבן ומשפיעה שם בעד ישראל.

מעניין מה איתכם לגבי השפעה של דעות או ריחוק מהדעות של המדוייט?

המהירות של שוק השידוכיםadvfb

ברגע שהוואטסאפ נכנסל חיינו דברים עוברים מהירות האור כמעט.

לחכות כמה ימים להצעה זה נראה משהו שכמעט לא אפשרי,

מה דעתכם על זה?

למה אתה מתכוון ב"לחכות להצעה"?לגיטימי?
מישהי כתבה ליadvfb

אשלח לך הצעה ביום ראשון, ביום רביעי שלחה לי את הפרטים, וזה כבר לא היה רלוונטי..

כאילו זה נשמע לי הכי הגיוני לחכות קצת, אבל בגלל שהפלטפורמה של הוואטסאפ היא כל כך מהירה הקצב מתאים בהתאם.

קלטתי שמבחינתה זה כנראה לגיטימי לכתוב "אשלח לך הצעה" ואז לשלוח עוד 3 ימים.. ומבחינתי זה לא. לא בגלל איזו תפיסת עולם, אלא פשוט כי השוק מאוד מהיר.

אין לי שום סיבה לחכות להצעה 3 ימים ואני יודע שגם היא יכולה להגיד לי "אה היא בדיוק נתפסה" או סתם אגלה שאני לא חושב שאנחנו מתאימים.

העניין הוא שאנשים נתפסים ונפרדים בצורה מהירה מאוד ולכן גם ככה המהירות שאנשים מפגינים.

ברור לי שלפני הפלטפורמה של הוואטסאפ הדברים זזו הרבה יותר לאט ולאנשים היה גם יותר סבלנות

 

 

אני לא בטוחה שזו הפלטפורמהלגיטימי?

אולי זה יותר הצורה.

מי שהציעה לך - ידעה שהבחורה בכלל פנויה ביום ראשון? יכול להיות שמלכתחילה היא לא ביררה את זה איתה?

 

ממה שאני יודעת אין נוהל מסודר. נכון שמקובל יותר שקודם הוא אומר "כן" לפני שהיא מודעת לעניין בכלל, אבל זה ממש לא תמיד ככה. יש בנות שמעדיפות להישאל קודם. הרבה פעמים אם משדכים מכרים, את הצד שמכירים שואלים קודם.

 

באופן אישי אומר שאני לא מרגישה יותר מידי ככה. לא זכור לי שקרה לי מה שאתה מתאר.

לפעמים קורה שפתאום יש מבול של הצעות, ואז אני אומרת - שאני בדיוק מבררת, או בדיוק בתחילת קשר, ואולי בעתיד הקרוב זה יהיה רלוונטי.

 

 

ואני קצת נרתעת מה"שוק". המילה הזאת לא באה לי בטוב בהקשר הזה..

 

אין נוהל רישמי, יש נורמותadvfb

אני אומר שזאת הפלטפורמה, בגלל שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית.

ובלי קשר לאם היא ידעה או לא ידעה (במקרה הזאת אני מניח שהבחורה לא קיבלה פרטים שלי אבל נעשה בירור אם היא פנויה) - הקצב שפרטים עוברים דרך מיזמים, קבוצות וואטסאפ, שדכנים הוא קצב מסחרר. יש לי חבר שהתחתן לפי כמה שנים משידוך שנעשה ע"י 4 שדכניות וואטסאפ שונות שכל אחת שלחה לחברה שלה. וואטסאפ זאת תקשורת מאוד מהירה, תקשורת איטית כמעט ולא היתה מאפשרת לדבר כזה לקרות.

 

ובאמת, בדרך כלל אני מעדיף שלא יבררו אם הבחורה פנויה, כי אם היא לא פנויה יהיה לי דרך לדעת אם אני רוצה לחזור לי שהציע שינסה לאחר זמן שוב לבדוק לי אם התפנתה. וגם, זה לוקח זמן ואין לי סבלנות לזה. מעדיף לגלות שהיא תפוסה, מאשר לחכות עוד את הזמן הזה שיכול לקחת יומיים גם.

 

אולי את חווה את זה אחרת כי יש לך יותר סבלנות ממני, גם יכול להיות. אולי כי לפעמים מציעים לך אחרי שהבחור אישר, מה שכמעט בחיים לא קרה לי. לכן הניסיון במקרה כזה הוא לא הסבלנות, כי הבחור כבר אישר.

 

 

אסביר את ההקשר בו אני אומר את המילה "שוק". 

אני לא מתייחס לשידוכי וואטסאפ בתור דבר עמוק ולכן אני מרשה לעצמי להביא ביטוי מאוד שיטחי שלדעתי די תואם את השיטה הזאת.

כן, אני חושב שזה כלי, שברגע שיודעים את היתרונות והחסרונות שלו, אין סיבה שבעולם לא להשתמש בו בעת הצורך.

לרגע לא התכוונתי חלילה לדמות את כל מחפשי הזוגיות למיניהם כמוצרים בשוק. מה לעשות שבשיטה של כרטיסים זה חלק מהעניין וכמובן, חלילה אסור להשליך את זה על האנשים עצמם. 

השימוש בכלי הזה לא גורם לזלזל באנשים, הוא כן בעיני מבטא מגבלה אינטגרלית בשימוש בו.

 

לגבי וואצאפ וטלפון צודק.מוקי_2020

"שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית."


יש לי קצביה, שכל פעם שהיה צריך לעשות הזמנה, זה נעשה  דרך הטלפון.
אני רק מהמחשבה שאני מפריע למישהו באמצע עבודה מסויימת או שהוא עם לקוח בחנות.
זה כבר גורם לי לחשוב 3 פעמים לפני שאני מזמין.

מרגע שאפשר להזמין דרך אפלקציה,
אני מזמין הרבה יותר, הזמנות קטנות במקום אחת מרוכזת (חנות קרובה מאוד).

אבל לא הבנתי משהו.
מה הבעיה שלך להמתין 3 ימים ?
אני מנסה להבין אם אתה מכוון למשהו כללי או שזה רק משהו נקודתי שמפריע -לך-.

יכול להסביר ?
אם יגידו לי "תקשיב, נכיר לך מישהי שאנחנו חושבים שהיא מתאימה לך, אבל תמתין שבועיים"
אז אני לא מבין באיזה מקרה אני אגיד "לא, לא, שבועיים אני לא ממתין". מה אכפת לי "להמתין" ?
יכול להסביר. לצרכי מחקר כמובן.

אין עליךadvfb

אני יכול להשיג הצעות בצורה יחסית מהירה ולכן אם אדם חושב שאחכה להצעה שלו אז כנראה שהוא טועה.

זה שה"שוק" עובד בצורה מאוד מהירה גורם לי לחוסר סבלנות, לפעמים מוצדק ולפעמים שלא, ביחס לעיכוב בהצעות.

אין בעיה שישלח לי הצעה עוד שבועיים, שלא יחשוב שאני אחכה. יום יומיים כנראה שאחכה אם זה מישהו שאני סומך עליו.

נדמה לי שהבנתי.מוקי_2020

אבל שואל כדי להיות בטוח.
כי באמת נושא השידוכים זה דבר מרתק וגם חשוב.
כרגע לא בשימוש אישי שלי, אבל זה יכול להשתנות ביום אחד.

כשאתה אומר "שלא יחשוב שאני אחכה",
זה אומר שאם אתה כן מסכים "לחכות" שבועיים,
אז אתה למעשה מתחייב לא לצאת לדייטים אחרים, להמתין להצעה ואז להחליט אם אתה נפגש או לא עם אותה הצעה ?

הבנתי נכון ?

כןadvfb

אני לא חושב שאף אחד לא יסכים סתם לעצור שבועיים אז זה זמן יחסית מוגזם אבל כן הבנת.

ישר כוח!

תודהלגיטימי?

באמת נראה שגברים ונשים חווים את זה אחרת.

אני באמת כמעט תמיד מקבלת (ומבקשת..) רק אחרי שהצד השני אישר. [בהנחה שזה פנייה דרך צד ג]

וזה בעצם אומר שהצד השני פנוי ומעוניין. אבל זה גם אומר שיש מצב שאני לא פנויה, או לא מעוניינת. וגם שמבחינתי יכולות לעבור תקופות שבהם אין לי שום הצעה, כאשר בפועל יכול להיות שהיו כאלה שביררו והחליטו שלא...

 

תודה על ההסבר על השוק.

נתקלתי בשדכני וואטסאפ שפשוט מעבירים כרטיסים, בלי לקרוא יותר מידי. אבל מסתבר שגם להם יש הצלחות - אבל אף אחד מאלו שאני קיבלתי בדרך הזאת לא היו רלוונטיים.

זה עדיין צורם לי המילה הזאת, וזה לא שיש לי פתרון קסם לאיך אפשר לעשות את זה יותר טוב..

מסתבר שאני מאוד רגיל לאיך זה הולךadvfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך כ"ד בכסלו תשפ"ו 11:16

שיש כרטיסים, שהם מנסים לשווק משהו, וברור שיש מאוחריהם אדם עם סיפור שלם, אבל הכרטיס עצמו הוא לא הבנאדם. לכן אני אולי מרגיש בנוח עם המונח שוק. למרות שגם יכול להיות שאצלי השימוש הזה יכול ליצור חוסר נוחות בהקשרים כאלה ואחרים.

 

נראה לי גם חשוב לומר שעצם הפלטפורמה של הכרטיסים (גם בוואטסאפ, אבל גם במיזמים שונים) היא פלטפורמה מאוד מוגבלת ולכן גם אם השדכן הוא מעולה ומקסים עדיין יהיה בזה מימד פחות "אנושי" וממילא מאוד מוגבל. ובודאי, התחושה האישית היא גם חשובה שמתעסקים עם שדכנים וחשוב מצד אחד לדעת לצאת מאיזור הנוחות או להרחיב אותו כדי שיהיה עוד אופציות להצעות, מצד שני חשוב גם להיות במודעות ריגשית ולשים גבולות גזרה ביחס ליציאה מאיזור הנוחות

 

אתה מתכווןהפי

שבזמן הזה קיבלת כבר הצעה אחרת? כי אם כן לגיטימי לקבל אותה .

אבל אם לא קיבלת הצעה ואתה סתם מעניש את מי שהציע כי שלח שבוע אחרי זה מיותר

האופציה הראשונה חחחadvfb

אני שואל את עצמי מה הוא התכוון שהוא שלח לי את זה תוך שלושה ימים

מן הסתם אנשים עסוקים ולא תמיד פנויים אבל בדרך כלל נראה לי הכיוון זה להציע ישר

וואו. מעניין.פצלשי"ת

אצלי אני לא מרגישה ככה

הכל איטי מאוד, ותמיד לוקח כמה ימים..

וגם אחרי קשר לוקח לי מלא זמן עד שמתחילה משהו חדש

אתה חושב שכמה ימים זה בגלל הווטסאפ?ארץ השוקולד

אני לא חושב,

אנשים לא רוצים לחכות ימים כי ההנחה שזה עוד כמה ימים עד שייפגשו, ומן הסתם יהיו הרבה נסיונות כך שזמן רב לברר יקח עוד זמן.

התכוונתי לטענה ההפוכה ממה שהבנת מדבריadvfb

בגלל שהפלטפורמה הזאת מאוד מהירה אז הציפייה שזה לא יקח כמה ימים אלא יהיה באותו יום.

כמה אתה מכיר שהלינו על תשובה אחרי יום?ארץ השוקולד
לא ראיתי שרשור מלין בנושא, גם פה דיברת על ימים 
לא תשובה כפרהadvfb

על עצם ההצעה.

אני אשלח לך הצעה ואז לוקח כמה ימים עד ששולח את ההצעה.

תאמת היה ממש לאחרונה שרשור על זה.

 

אני גם לא מלין על כך... אני תוהה על כך.

אתה חושב שלפני הפלאפונים זה לא הפריע?ארץ השוקולד
אתה מרגיש שזה מיידי?
הוואטסאפ יצר אפשרות להעברת מסרים בצורה מאוד מהירהadvfb

ולכן הכל נהיה מהר מאוד מאוד.. ולכן גם קיימת ציפייה שדברים יעברו מהר.

מאמין שלפני הוואטסאפ היתה ציפייה לזמן יותר ממושך, דהיינו היתה יותר סבלנות כי זה לקח יותר זמן.

לפני הפלאפונים בכלל מן הסתם היתה ציפייה לזמן עוד יותר ממושך.

ככה מסתבר לי

מקווה שהפעם זה מובן חח

זה מובןארץ השוקולד
אבל אני לא רואה שום ציפייה למיידיות בעניין הזוגי
בטח, זה דחף ממש חזקadvfbאחרונה

הלבד קשה ולהיות בזוג זה הרצון האולטימטיבי.

לכן בגלל שמדובר בדחף, אז יש גם סבלנות יכולה להוות טריגר.

הדברים הקטנים שהיה נחמד מאוד אם הצד השני היה מעדיףמוקי_2020

אני מדבר על דברים שאם לא קיימים אצל אצל הצד שני, זה לא מפריע, 
אבל אם כן קיימים, אז  זה בונוס נחמד מאוד.

אני לא מכיר בן אדם נורמלי, שלא יכול להמציא רשימה של עשרות ואולי מאות דברים כאלה.
זה יכול להיות צבע מכונית, סוג מכונית, תוספות לפיצה, סוג מוסיקה, זמר, אלבום, שיר, עיר בירה בעולם לטייל בה...וכל דבר שהוא בעיקרון לא משמעותי
להצלחה ותחזוקת קשר אבל הוא בונוס שתמיד נחמד לדעת שהוא קיים ושבני הזוג באותו ראש שלכם גם בחלק מהדברים הקטנים שבחיים.

אז לכבוד החנוכה, יש 2 דברים שהם בונוס די נחמד עבורי. זה משהו סמלי כזה.
אגב, רק השנה למדתי שאין כזה דבר "חג החנוכה" יש "ימי החנוכה". חנוכה זה לא חג ביהדות כמו ראש השנה, פסח. 
אם יש תלמיד חכם בקהל, הוא מוזמן לאשר שלא חירטטו אותי.

לעניין עצמו :
א. בונוס 1 - שהיא אוכלת סופגניות רק בחנוכה, לא  חודש וחצי לפני כמו שרשתות השיווק היו שמחות כי זה טוב לביזנס. 

היום למעשה היא היתה אמורה לטעום את הסופגניה -הראשונה- שלה השנה ובאמת להנות ממנה בימי החנוכה ( לא לכעוס ! זה רק בונוס אם היא כן אוכלת בחנוכה בלבד ! )

ב. כאן אני מודה שזה קשוח יותר. אבל שוב, זה בעיקר בונוס. אז.. אה-אהמ ..
בונוס 2 - בחנוכה היא אוכלת סופגניות...רגילות. בצק, ריבה, אבקת סוכר.
ולא את כל ה"סופגניות" שהקשר בינהם לסופגניה זה כמו הקשר בין מכונית לרכבת.
עכשיו לפני שמישהו קופץ  עם :
"מה נסגר בן אדם ? זה ..ח.. סליחה זה..ימי החנוכה, תן לאנשים להנות מ "סופגניה" עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק חלבי-כנאפה- מלוח- מתוק"
אני בעד לאכול קינוחים שווים ומפנקים אבל שזה הופך מסופגניה ל..אני אפילו לא יודע איך לקרוא לזה..זה מבחינתי...לא בונוס. 
יש לך את כל השנה לאכול את זה. תשאירי את חנוכה, חנוכה.

הסבר על הבונוס במימד החילוני-מסורתי-רוחני.
אני רואה את זה (במיוחד בשנים האחרונות)  כסוג של...אני לא רוצה להגיד סדום ועמורה כי אז לא יבינו אותי בכלל,
אבל סוג של השתוקקות שהיא שורש יצר הרע ומקור הסבל. 
כלומר, זה בכלל לא משנה מה היו מוכרים ברשתות השיווק, אנשים פשוט רוצים את מה 
שכולם רוצים בלי לחשוב לרגע אחד אם הם -באמת- צריכים את זה ואם זה  באמת קשור לאירוע שבשבילו התכנסנו.

יש לכם דברים קטנים שחשובים לכם, לא קריטיים, אבל יהוו בונוס נחמד  אם הצד השני מעדיף אותם גם ?
ספרו בכיף.
לא בא לכם לשתף ורוצים לשמור את זה רק לעצמכם ? גם בכיף. רק קחו בחשבון שבסוף הכל יתגלה אז לפחות כאן תקבלו פידבק.

נ.ב - אם במקרה התחלתם לאכול סופגניות עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק-חלבי-כנאפה-מלוח-מתוק, כבר לפני חודש וחצי...אז..לבריאות.
 ימי חנוכה שמחים לכולם.

 

מה עם מי שלא אוהבת סופגניות?מבולבלת מאדדדד
זה גם בונוסShandy

כי היא לא תראה כמו אחת כזאת בסוף החג

אופס ימי החנוכה😂

לגבי ימי החנוכה זה נכון. זוכרת שלמדתי את זה לפנייעל מהדרום
חחחחח חזק. מזדהה מאוד עם הסופגניותפצלשי"תאחרונה

ותודה על התזכורת שיש לי כל מיני העדפות קטנטנות כאלו שאסור לשכוח בתוך כל ההתרכזות בערכים החושבים והגדולים, 

כי הדברים המשותפים הקטנים הם הרבה פעמים הבסיס לקשר טוב 

להתחיל קשר חדשראובן255

שלום לכולם לאחרונה יצאתי מקשר די ארוך שלא צלח לצערי

אני מעוניין לחזור לדייטים

מישהו מכיר שדכן או מקום שאפשר להתחיל בו את עולם הדייטים?

אני יודע שיש את הטבלה של השדכנים אבל מישהו מכיר חלק מהם שאפשר לסמוך עליו שיעזור לי?

תודה לכולם תזכו למצוות

מה הסגנון שלך?ברוקולי
דתי לאומי כיפה סרוגה בראש פתוח אבל מתייעץ רבניםראובן255
בהצלחה רבהארץ השוקולד

נראה לי כדאי למקד קצת יותר לפחות לעצמך.

מה זה אומר ראש פתוח?

האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע גם רבנים מהר המור וגם ממרכז?

האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע רבנים חרדים ו/או דמויות מהשמאל?

האם זה אומר שאתה לומד ספרים של הרב בני לאו?

האם זה אומר שאתה רואה סרטים? איזה סגנון?


מה זה אומר מתייעץ עם רבנים?

האם ההתייעצות אומרת שאתה מחפש הסכמה שלהם לאופי הכלה שתבחר או שתצטרך אישור שלהם בטרם תצא?

או שזה רק בשאלות ערכיות כגון ענייני פוליטיקה/השקעות? או שאולי גם ביחס לעבודה וחיי חברה?


 

כל תשובה פה לגיטימית, אבל לפחות לעצמך ורצוי גם לטובת מי שתחפש שתצא איתך כדאי לדעת מה הכותרות שאמרת אומרות


 

המון בהצלחה

תשובה לארץ השוקולדראובן255

זה אומר שאני דתי בראש פתוח לעולם תרבות מערב מתערבב בין אנשים\קהילות אם זה חילוניים אז לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל תרבות)  אם זה דתיים לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל אהבת חינם וחיבור בין אנשים) ומהחרדים לקחתי את ללכת לפי הלכה לא דתי לפי דעתי ולעשות מה שבראש שלי בלי להייעץ אם אני נמצא בבעיה או שיש לי בעיה אני פונה לרב שייעץ לי ויעזור לי אני לא ישר הולך לבעל מקצוע רק כי יש לו תואר בדבר הזה למשל פסיכולוג

מקווה שדי הגדרתי את עצמי טוב

ולכן חשוב לי משהי מאמינה בדרך הזאת בחיבור בין העולמות

לא בטוחה שהכוונה הייתה שתענה כאןלגיטימי?

אבל לפחות לי עדיין לא ברור איפה אתה נמצא.

התרבות החילונית טובה לדעתך? רק לדתיים יש אהבת חינם וחיבור בין אנשים? רק חרדים הולכים לפי ההלכה?

בדברים שאינם הלכתיים, למשל מצב נפשי, תפנה לרב לפני שתפנה לפסיכולוג?

 

אולי יהיה יותר נח להגדיר לאיזה רבנים אתה הולך? איזה ישיבות מתאימות לתפסית עולמך? עם מי אתה מתייעץ? לפי איזו השקפת עולם הלכתית אתה הולך?

איך אתה מחליט מה מהתרבות החילונית אתה לוקח ומה לא?

במה מתבטאת הפתיחות שלך?

 

בעיני לא צריך לענות על זה כאן, רק שמדברך אין לי מושג איפה אתה נמצא על הציר הדתי.

מסכים לגמרי עם דברי לגיטימיארץ השוקולדאחרונה
אם חשוב לך דמיון בעולם הדתי עם אשתך, כדאי להגדיר מי אתה
לא.לגיטימי?

יש כאלו שיותר מכוונים לסגנון מסוים.

אבל מעבר לזה, 

הייתי ממליצה לפנות לכמה שדכנים,

אבל לא רק.

להירשם לכמה מיזמים\אתרים\אפליקציות\קבוצות וואטסאפ,

ככל שיש לך כח להתמודד..

אתה צריך לדעתי להודיע לעולם (כולל חברים ומשפחה), שאתה פנוי ומחפש - ומה אתה מחפש.

מצאתי בכתב ישן נושן את השיר הזה לחיזוק בחנוכה:חסדי הים

"הוי בחורים גיבורים וחזקים כארזים, הוי בנות בנויות חטובות כמגדלים.

חשבתם מחשבת חוץ לזמנו, כאילו ה' איננו משגיח בעתו.

האם ה' עזב אתכם גלמוד וערירי? האם הוא לא מכריז עלכים 'שלי'?

הקורא מראש דורות לא ראה? האם השגחתו הפרטית נסתרה?

יש לכם עוד תקווה ואחרית, בסוף הקשיים תגיעו לתכלית.

אהבתי אתכם אומר ה' אל נורא וחומל, מעיניי לא חבוי הקושי והסבל.

הנני בא לגואלכם כאם על בנים, בנפלאות אדירות ורחמים עצומים.

בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה.

יצאתי לישע חשמונאים צדיקים, אצא כיום לישע הבדידות והמכאובים.

הכנתי לך גבר בחורה כלילת המעלות, ולך יפהפיה הכנתי איש חמודות.

נס פך השמן יאיר ויצהיר לעולם, ללבבות הנשברים לחזקם בריא אולם.

לרוממם לחשבם ממש כבני עליון, להסיר מהם כל פחד וחדלון.

לנטוע בהם כוחות וצפיות חדשים, להצמיח בהם חלומות כיוסף נרהבים.

עוד יהיה לכם ממלכת משפחה חמה, שבו מאיר באור יקרות השכינה הקדושה.

השכינה שורה על הנרות הקטנים היפים, זה ישרה על ביתכם באהבת עולמים."


התבוננתי על המראה וזה פלא עצום שגיליתי מסר כזה חזק לרווקים לפני חנוכה.

😂😂😂

מדהים!חרמון

מחזק מאוד! במיוחד המשפט "בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה" נגע בי.

תודה!

תודה! חג שמח לך ולכולם!חסדי היםאחרונה
תפילה על כולם.
מה בעצם נשאר מהאמירה "העיקר זה לב טוב/מידות"?צע

מניח שיצא לכם להתקל ולשמוע את המשפט הזה לא פעם..

והרהרתי בשאלה  האם נכון שרוב העולם , כולל אני, לא חי ככה?!

כאילו, מניח של90 אחוז מהרווקים יש לב טוב, ואיזה קטע הם עדיין רווקים, וכנראה למרות טוב ליבם נפרדו מהם.

לכל תגובה בנושא אשמח, חנוכה שמח חברים!!! 

שזה הבסיס.מוקי_2020

-דעתי-.

המילה "עיקר" מבלבלת כאן..
אבל הכוונה הבסיס. קודם שיהיה את זה. בלי זה, אין על מה לדבר. אין בכלל מה לנסות.

ניקח את שוק הרכב.

אם אין בלמים שעובדים חלק,
ואין מנוע שפועל חלק,

אין בכלל מה להסתכל על הצבע והצורה וכמה אנשים הוא מסוגל להכיל בתוכו.

עכשיו נניח שיש בסיס.
זה אומר שכל רכב מתאים לך ? לא.
יש כאלה מעדיפים רכב קטן, גדול, בטוח, מהיר, נמוך, גבוה. טוב לשטח, טוב לעיר.

אבל קודם הבסיס.

ככה אני מבין את זה.
כלומר, זה שיש למישהו "לב טוב, והוא מקסים" זה רק -תחילת- הסיפור. לא סוף הסיפור.

במה הוא עובד ? 
מה הוא למד ?
איך הוא מתנהג כשדברים לא מסתדרים כמו שהוא רוצה ? איך הוא עומד בלחץ ?
האם הוא דברן ? שקט ? 

כל אחד והפרמטרים שחשובים לו, ממש כמו בבחירת רכב. כמובן, כל אחד והתקציב שלו (מה שיש לו להציע)

בהצלחה.

..שפלות רוח

אני לא מסתכל מהצד של האדם שיש לו מידות טובות או לב טוב..המשפט הזה בדרך כלל נאמר לאנשים כאיזה משהו להתמקד בו ופחות בחיצוניות(אגב הוא נאמר בעיקר לגברים ממה שאני מכיר) אף פעם לר באמת האמנתי בו כל כך, נכון, יש בו מן האמת אבל בדור הזה להגיד לבחור "העיקר לב טוב ומידות טובות" אם הוא לא צדיק נסתר בנם של קדושים בעיניי זה פחות רלוונטי לנסות למכור לו את זה, והאמת עכשיו כשאני חושב על זה, אני חושב שהרבה שדכנים נופלים שם(גילוי נאות אף פעם לא הלכתי לשדכן/ית) ומרגיש לי שהם לא באמת מתעניינים במה אתה מחפש/ת אלא פשוט לחתן בלי הרבה מאמץ ואז מגיע המשפט " העיקר לב טוב"

חנוכה מלבלב מלא בלבלובי שמחה וכו🦝🔥

זה העיקר, אבל לא הדבר היחידי שצריךadvfbאחרונה

אולי יעניין אותך