מה דעתכם על יוזמה כזאתאהבה בתענוגים
שכל האשכנזים מתחתנים עם ספרדיות
כל הספרדים מתחתנים עם אשכנזיות...
וכל המעורבים מתחתנים עם מעורבות..
עד שכל עמ"י יהיה מעורב בתפארתו.

הילדים יצאו מושלמים... יהיו פחות חילוקי דעות... כולם יצאו מאוזנים.
ככה גם אולי סוף סוף נוכל להשיב את הסנהדרין.


לא מגניב?
תחשבו על זה ברצינות...
אחת התכונות העיקריות זוגיות זה התאמה של אופימושיקו

אז הרעיון הוא לדחוף בכח אופי שונה ולתת את האתגר לבנות בית יציב ?

אפשר לחשובאהבה בתענוגים
אנחנו רובנו צברים...
אם נמשיך ככה, לעולם לא נתקדם...
למה להשאיר אותנו בכח בגלות...

גם ככה יהיו שבטים, לא צריך להוסיף על זה.
ועדיין המנטליות שונה.ענבל
בס"ד

ברשותך אני רוצה לתייג שני אנשים שיתמכו בדבריי ואפילו יעידו שלפעמים זה מאוד קיצוני-

@רחפת..
@ארץ השוקולד (תוייגת בלנ"ו, אל תיבהל ).

זה נכון שרובנו נולדנו בארץ אבל יש אנשים שעדיין לא מתאימה להם מנטליות שונה. אני לא מבינה במה זה כ"כ שונה מלפסול על תכונות אופי.
מסכימה.. יש להדגיש שיש אנשים פחות עדתיים..רחפת..

אבל כשבנאדם אומר שיש לו אופי *** , סימן שזה משפיע. זה פער נוסף שיש לגשר עליו.

 

חוצמזה, אני מאד אוהבת את המסורת של העדה שלי. קיים שוני.  

 

לא בקטע גיזעני כלל וכלל. אלא "הכר את מאפייניך".

 

זה לגיטימי כל עוד את מנסה לתרץ את זה בהבדלי אופי.tagel
שזו הסיבה שבגללה את לא מסכימה, ועל זה אני יכולה לענות שמעטים מאוד מאוד האנשים שיש להם באמת אופי שנגזר מתוך עדה. הפרסים כבר לא מוכרים שטיחים והאשכנזים כבר לא לבושים רק שחור ומדברים יידיש. עברו עשרות שנים מאז העליות אז להגיד שמי שסביו וסבתו הגיעו מארץ מסויימת יש לו אופי שונה - כבר לא תופס.

אבל הקטע הוא שאת אמרת:"אני לא מבינה במה זה כ"כ שונה מלפסול על תכונת אופי" -אז זה כבר לא לגיטימי
למה זה לא לגיטימי?ענבל
בס"ד

זה שוני וזה שוני.
אולי את לא מכירה אבל אני מכירה המון ספרדים (למדתי בכיתה ספרדיה למהדרין ובבית ספר ספרדי ברובו המוחלט) שהם מממשים את סטיגמת המנטליות וכנ"ל אשכנזים.
שוב, ברור שיש יוצאי דופן אבל כהכללה יש גם המון שלא.

בנוסף, ציינתי שאני מדברת על מנטליות. אם השדכן יציין בפניי שהבחור בעל מנטליות ספרדית אני לא אצא איתו. לא מסתדרת עם זה ולא רואה טעם להכריח את עצמי.

לגיטימי? מי מחליט מה לגיטימי?
אני זאת שצריכה לחיות איתו ואני אומרת לך חד וחלק שאני לא אחיה עם אדם בעל מנטליות כזאת באותה מידה שלא אחיה עם אדם קמצן.
צודקתארץ השוקולד
ויש לזה משמעות בתכונות נורא בסיסיות...
מנטליות = אופיtagel
וכמו שאמרתי פערים תרבותיים / מנטליים שניתן גם להגדיר אותם כהבדלי אופי הם בהחלט סיבה לגיטימית. אם הם קיימים היום או לא, אפשר להתווכח.. אני מניחה שזה גם תלוי מגזר. אני ספרדייה שהסבים והסבתות שלי שלי מעדות שונות, ואני לא רואה שום הבדלי תרבות ביני ובין החברות שלי. בעלי אשכנזי אמריקאי ולא נתקלנו בשום הבדלי תרבות משמעותיים (העובדה שאני דוברת אנגלית שוטף עזרה.. אבל זה רק מעיד שהפער יכול היה להיות רק בשפה. וכשזה לא היה רלוונטי לא היו פערים נוספים שניתן לתלות בעדות שונות) אנחנו שייכים למגזר הדתי לאומי. יכול להיות שבמגזר החרדי יהיו יותר הבדלים, אם לשם את משתייכת

מההודעה שלך היה נשמע שהסיבה היא לא הבדלי אופי. כי שאלת במה הסיבה שלך *כ"כ שונה* מהבדלי אופי ומכאן - שזה משהו אחר
סיבה אחרת שלא נגזרת מהבדלי תרבותיים שמתבטאים באופי (עדיין לא ברור לי כמו מה.. אשמח לדוגמא. ואל תגידו "מרוקאים עצבניים, פרסים קמצנים" כי זה סתם פתטי) נשמעת כמו גזענות גרידא. וגזענות, אינה לגיטימית.
אני לא משתייכת למגזר החרדי, רחוקה מזה מאוד.ענבל
בס"ד

בכל מקרה נאמר פה כבר כמה פעמים שגם אם יהיה אשכנזי עם מנטליות ספרדית לא אנשא לו.
זה לא שונה כל כך מאופי, פשוט יש לזה שם.

שוב, גזענות זה בטוח לא כי גזענות משמעה התנשאות. אני לא חושבת שאני יותר טובה ממישהו.

בסדר גמורtagel
אז הגענו לעמק השווה
אין לי משהו נגד ספרדים או אנשים מכל תרבותארץ השוקולד
אבל כפי שציינתי בעבר, הייתי דורש אופי דומה לשלי.
יש שפות שיש להם "תחושת בית" וצורת דיבור מסוימת, אז לא נראה לי שייך להתחתן עם אחרת.
יש אוירה והתנהלות שונה, אמנם לחלק מתאים המגוון ולחלק לא מתאים.

הדרך לכונן סנהדרין היא להיות מסוגלים לקבל שונים ולא ליצור תערובת אחידה ובטח שלא בכפיה.
ידעתי שיש סיבה טובה לתיוג הזה מה שהוא אמר.ענבל
מה הקשר צברים?מושיקו

עדיין יש 12 שבטים

שבט שמעון חמום מוח

שבטים אחרים יותר רגועים.

 

 

אשכנזי שיכנס למפשחה מרוקאית

 

תימני שיכנס למשפחה רוסית

 

וכו' וכו' עם מנטליות שונה מאכלים שונים שיח שונה.

 

לא שיש מקרים שזה מתאים אבל לא צריך בדווקא לעורר בעיות(ע"ע דור ישרים...)

מהכרותאהבה בתענוגים
של מקרים כאלה, אני רואה שזה לא אסון גדול. להפך...
כל המשפחות הכי טובות מורכבות...
גם אני מכיר הרבה מקרים כאלהצריך עיון
ועדיין, להגדיר משהו כזה רק יקשה, שחררי ותראי שזה קורה לבד
לא חושבת שצריך בדווקא להתחתן עם איזה מגזר מסויםעדיין טרייה

אבל להגיד שזה לעורר בעיות בדווקא? אנחנו כבר בדור אחר אני ממש לא רואה הבדלים משמעותיים מבחינה מנטלית בין עדות שונות. כן רואה הבדלים אבל לא כאלו משמעותיים שיכולים לעורר בעיות. אני באה מבית רוסי מלומד ובעלי בא מבית תימני פשוט לא ראיתי שום קושי בגישור הפערים בנינו בתחום העדתי כי לא היו פערים עם משמעות זוגית. לעומת זאת הקשר עם ההורים הוא כבר באמת עם פערים מנטליים מסוימים אבל שוב זה דור אחר.

ולא הבנתי את ההערה שלך על דור ישרים להפך הסיכוי לבעיות גנטיות בשילוב כזה נמוכות בהרבה.

דור ישרי זה בדיקת התאמה לפני שזה נהיה רצינימושיקו

אותו הדבר עוד פרטים שצריכים לחשוב על התאמה מראש

אה סבבה אז גם בזה אני לא מסכימה איתךעדיין טרייה

אני בהחלט בעד בדיקות גנטיות בקופת חולים. אבל אני לא הייתי מבטלת שידוך שיכול להתאים לי בגלל חוסר התאמה גנטית וגם לא הייתי מבררת על זה קודם. 

כנראה שפה שורש המחלוקת.

עניין של אופי, אני לא אסתדר עם מנטליות שונה.ענבל
בס"ד

זה לא קשור למה זה מפריע בזוגיות, זה פשוט מפריע לי כבן אדם וקשה לי עם זה.
יש לי חברות מעדות אחרות עם מנטליות שונה אבל לחיות איתן כל החיים לא הייתי חיה.
בדיוק כמו שלא היית חיה עם אדם כעסן או קמצן.
סורי אני לא רואה הבדלי מנטליות ביני לבין בעלי ואני בטוחהעדיין טרייה

שזה קיים אצל עוד אנשים את יכולה להגיד שמנטליות מסוימת מפריעה לך אבל ממש לא בטוח שכל האנשים מהעדה הזאת הם עם מנטליות כזאת.

נכון. לכן אמר פה כבר מישהו שזה בעיקר מאפיין מנטליות.ענבל
בס"ד

אני לא אפסול ספרדי רק כי הוא ספרדי באותה מידה שלא אתחתן עם אשכנזי רק כי הוא אשכנזי. יש עוד פרמטרים.
אבל אני בהחלט אומרת שלא אתחתן עם ספרדי שורשי אם אפשר לקרוא לזה ככה..
לא אסתדר עם זה.

אישית אני גם מעדיפה שיהיה דומה לי במנטליות ובמנהגים אבל זאת רק אני.

אגב להשתמש בגזענות בהקשר הזה זה די מגוחך. גזענות זאת מילה שנועדה להוקיע התנשאות של אנשים מעל אנשים אחרים רק בגלל גזעם. בנושא הזה אין שום התנשאות, פשוט הבנה שזה לא מתאים לי.
סבבה עם זה אני מסכימהעדיין טרייה


יופי ענבל
מסיבות גנטיות דווקא רצוי להתחתן עם בני עדות אחרותחכמת ישישים

היא הנותנת. מסיבות גנטיות דווקא רצוי מאוד להתחתן עם בני עדות אחרות. נישואין בתוך העדה גורמים לכל מיני מחלות גנטיות. אצל האשכנזים יש טאי זאקס ועוד מחלות נוראות כאלה, שלא מופיעות כשמתחתנים עם מישהו שאיננו מהעדה האשכנזית. אצל העיראקים יש אלרגיה קשה מאוד לפול. וכך בכל עדה. כך שנראה לי שארגון כמו "דור ישרים" דווקא יעודד נישואין בין-עדתיים.

אם כבר אין מתחים והבדלים, אז בשביל מה היוזמה הזו?אדם כל שהוא

ואם יש - למה לדחוף אותם לתוך המשפחה והזוגיות?

 

שמי שזה מתאים לו - יעשה את זה. [וכנראה לחלק גדול מהצעירים היום זה מתאים].

מי שזה לא מתאים לו - שלא ינסה להכריח את עצמו, ובוודאי שאסור לחברה לנסות להכריח אותו.

תכלס גם זו גזענות, פשוט נראית קצת יותר טוב.צריך עיון
צריך לבדוק התאמה, בלי לתת לעדתיות שום משקל. באופן טבעי הגבולות מטשטשים עם הזמן, היום גם האשכנזים וגם הספרדים כבר שונים משמעותית מאיך שהיו לפני 70 שנה.
זו לא גזענות...אהבה בתענוגים
ואני דווקא לא נגד גזענות...
אני נגד קרעים ופערים בחברה הישראלית...

קיצור אני חושבת שזה רעיון טוב...
האם עשיר ועני זה גם מהקרעים והפערים?מושיקו

או חרדי וסרוג?

או צפון תל אביבי או באר שבעי?

 

לכל אחד יש את הנתונים שלו ומנסים למצוא נתונים דומים בשביל שהזוגיות תזרום.

 

הקמת בית זה לא אתגר או משימה שצריך לא להתחשב בקשיים מלכתחילה...

אלא להוריד כמה שיותר מהם מראש.

 

האמת שיש לי הרבה מה לומר...אהבה בתענוגים
אבל אני באמצע משהו שלא סובל דיחוי...
יום טוב בינתיים...
בחיי שלא הייתי חושבת לבטל שידוך בגלל פער כלכליעדיין טרייה

או איזור דמוגרפי. חרדי וסרוג זה כבר משהו אחר כי זה הבדל בשאיפות/תפיסות עולם. אפשר לומר שההבדלים המשמעותיים בעניי זה הבדלי תפיסה/חשיבה וההבדלים הלא משמעותיים זה הבדלים של דברים שאדם נולד אליהם ובכלל לא חייבים לייצג אותו.

זה הרגלים זה דרך חשיבהמושיקו

זה מתבטא בגלל הצורת גדילה וכו'

 

האם זה קובע ב100%?

אני מאמין שלא ואפילו לא קובע ב50%

אבל צריך לשים לב לזה כי זה יכול להיות מקור לחוסר התאמה 

אם זה לא קובע אפילו ב50% אני לא רואהעדיין טרייה

סיבה לפסול על זה מראש כמובן שראוי לפסול משהו שלא מתאים מבחינת דרך חשיבה אבל כדי לדעת אם משהו לא מתאים לך מהבחינה הזאת צריך לצאת איתו ואז כבר תראו אם יש חוסר התאמה או לא.

במקום להגיד אני לא יוצאת עם מרוקאי בגלל שהם עצבניים אפשר להגיד אני לא יוצאת עם עצבניים יכול להיות שזה יהיה מרוקאי ויכול להיות שזה בכלל היה אשכנזי שאני אפסול על זה אבל לפסול מראש מרוקאי כי הוא בטח עצבני זה טיפשי בעניי במיוחד שאתה בעצמך אומר ש50% שזה לא קובע.

בדיוק!מושיקו

זו הנקודה.

על פי רוב שמדברים על עדתיות  זה מנטליות ומידות

 

מרוקאים - משפחה חמה,שבטיות,הרבה אוכל.

אשכנזים - קרים, לא דברנים.

תימנים  - עקשנים

וכו וכו

(לאו דווקא שזה אצל כל אחד אבל על פי רוב)

 

לאו דווקא שמדברים על זה כעדה (אם כן זה באמת גזענות)

רק צרייכים להיות מודעים שמדברים על  "עדה" מתכוונים למנטליות שיכולה להוביל  לאי התאמה.

 

(יכול להיות בותאה מידה בהבדלי מעמדות רק מגדירים את זה כ"עשיר" "עני" "עובד ציבור" "בת אדמו"ר" :"רב" וכו) 

 

 

 

אבל הטענה שלי היא שהקשר בין עדתיות למידות הוא תלושעדיין טרייה

אולי בעבר היה קשר יותר משמעותי עכשיו קשה לי לראות קשר בין המידות שציינת לעדות עצמם (בעיקר אצל צעירים צברים) ולכן נראה לי טיפשי להחליט לא לצאת עם עדה מסוימת כשזה ממש לא מצביע על מידה שיש או אין לאותו בנאדם ספציפי.

הקשר לא חייב להיות תלוש.נפש חיה.


לא חייב להיות תלוש שוב יש כאלו שזה יבוא לידי ביטוי אצלםעדיין טרייה

ויש כאלו שלא ולכן לפסול מיד מישהו על זה כשיכול להיות שזה בכלל לא בא לידי ביטוי אצלו לדעתי זה לא חכם.

את שמה לב שנגמר הוויכוח? ט'

כולם מסכימים שמבררים לגופו של אדם ומידותיו. נכון?

 

ואם יש מי שמעדיפה רזה, גבוה ולא תימני - זכותה!! היא לא גזענית, יש לה את העדפות לגיטימיות לגמרי.

ואם יש מי שמעדיף אשכנזיה, בלונדינית שלומדת עיצוב אופנה - זכותו!! כנ"ל.

 

 

 

פעם בקהילת הפורטוגזים באמסטרדם שידכו בחורה צולעת עם אשכנזי כי האשכנזים נחשבו פחות.

להמשיך את ההתנהלות הטיפשית הזו עם כותרות והכרזות זה לתת לפוליטיקה לנצח הקמת בתים בישראל.

 

 

אז כנראה שלא הבנתי כי חצי מהמגיבים בשרשור טועניםעדיין טרייה

שהם יפסלו הצעה כזאת ולא יתנו אפשרות לבדוק את האדם (להיפגש פגישה שתיים) כי למה להיכנס לצרות עדיף מראש להיפגש עם משהו שדומה לך...

ברור שזאת זכותה להחליט לא להיפגש עם תימנים זאת היא שיכולה לפספס בחור שיכול להיות מושלם בשבילה בגלל דעות קדומות. זכותה זה לא אומר שכדאי לה להתנהג ככה.

וגם את כתבת שידעת שתתחתני רק עם אשכנזי כלומר שלאעדיין טרייה

תתני צא'נס לספרדי אז איך בדיוק זה לבדוק כל אדם לגופו?

למה זה דעות קדומות?ט'

דעות קדומות זה בחברה ששם ככה זה מובנה.

 

כי לפני שהחלטתי להתחיל לחפש בן זוג לחיים ביררתי עם עצמי מה מתאים *לי* ולא לכל עם ישראל.

 

ולי מתאים יותר מנטליות וסגנון שהוא אשכנזי ולא עדה אחרת, והיו הצעות של בחורים מעולים ומצויינים, אז מה?

 

למה לסנן על כל דבר אחר זה בסדר ועל עדה לא?? מה ההבדל? מטורלל

 

כי יש ספרדים עם סגנון אשכנזי ואת לא יכולה לדעת אתעדיין טרייה

זה עד שתפגשי איתו. ולדעתי רוב הדור הצעיר כבר אין להם סיגנון מוגדר ולכן לדעתי לא כדי לסנן על דבר כזה. כל אחד יכול לבחור לפי מה לסנן וזה בסדר.

יש הבדלים מוגדרים...ארץ השוקולד
באופן כללי יוצאי גרמניה מאוד קרים גם בדורות של נכדים לדוגמא..
זה לא מדויק.ענבל
בס"ד

ע"ע..

ברור שלאט לאט זה מיטשטש ומתערבב.
אבל כן, באופן כללי המנטליות של המשפחה די עוברת במסורת.
מסיבה מאוד פשוטהtagel
כי אם לעדה אין השלכות על האופי של האדם, לפסול על פיה בלבד זה גזענות. זה למה.

עכשיו השאלה היא האם באמת לעובדה שסבא וסבתא של מישהו עלו מארץ מסויימת לפני עשרות שנים יש השלכות על האישיות שלו עכשיו, בשנות האלפיים אפשר על זה להתדיין.
זה לא מידות,זה מנטליותמושיקו

יש כאלו שמנטליות שונה מתאימה להם בול יש כאלו שלא.

 

ממש לא קשור למידות

חכמים נדיבים אלימים ומושחתים יש בכל עדה

 

רק שיש כאלו שקוראים למנטליות שונה "עדה" - והם צודקים.

רק שיש כאלו שקוראים למידות שונות  "עדה" - והם טועים.

 

אותה מילה עם מספר משמעויות.

אתה כתבת מידותעדיין טרייה
לקחת את זה מדברייך. ונשאר חלוקחם בדעותינו כי לדעתי כבר אין כל כך הבדלי מנטליות
צריך לפתוח את הראשאהבה בתענוגים
מי שזה ממש לא מתאים לו, שישאר שם...
אבל תכלס, אם אתה מסוגל להיות חבר קרוב של ספרדי כשאתה אשכנזי, מה הסיפור?
כי חברות וזוגיות זה שונהט'

אני אשכנזיה מכל כיון אפשרי, החברות הכי טובות שלי לגמרי לא ותמיד ידעתי שאתחתן רק עם אשכנזי.

זו לא גזענות, זה להיות מציאותי. לחיות 24/7 עם בן אדם שמראש צריך לגשר על פערים במנטליות זה קשה.

 

למה להתחיל חיים עם קשיים ידועים מראש? לא מספיקים ההבדלים בין גבר לאישה? בין משפחה למשפחה? בין סוגי חינוך שונים?

את יודעת איזה אתגרים החיים יזמנו לך שא צריכה מראש עוד כמה התמודדויות?

 

בעיניי לעשות הכללות כמו שכתבת בהודעה הפותחת זה הכי לא נכון כי כל מקרה לגופו ויש זוגות מעורבים מהממים.

ולקרוא למי שמעדיף מנטליות דומה למה שהוא מכיר "גזעני" זה לא הוגן ולא נכון.

 

 

מה?tz1994
מה הכוונה לחיים קשים? מנהגים שונים? כי לגבי המנטליות אני לא יודעת מה איתך אבל יש בחורים ספרדים שאם לא היו טורחים להגיד לי זאת בחיים לא הייתי מזהה זאת לפי המנטאליות שלהם. אם יגידו לך שהבחור ספרדי אבל לא עדתי ועם ראש פתוח גם תפסלי?
נישואים בין עדותיהושבעט5
כאשכנזיה שנשואה לספרדי, אני חושבת שלפני שמתחתנים צריך לקחת בחשבון שיש הבדלים מנטליות מאוד משעותיים להרבה דברים בחיים.
מתחיל באוכל ונגמר במנטליות ובהתנהלות משפחתית שונה.מי שמתחתן/נת עם אדם עם מנטליות שונה צריך לדעת שזה קיים ואיך להגיע להתנהלות משפחתית שלוקחת מהמנטליות וצורת החיים של כל אחד מבני הזוג ויוצרת הווי משפחתי שמשלב את שתי התרבויות.
זה אפשרי אבל דורש הקשבה,הכלה ושינוי שך הרגלים לפעמים בכדי ליצור את המשפחתיות המיוחדת לכל זוג.
לא לכל אחד אחת זה מתאים.
הבדלים מנטליים יש גם בתוך עדותצריך עיון
אחותי ובעלה אשכנזים שניהם, ובכל זאת כל אחד בא מרקע מנטלי שונה לחלוטין
אולי הם ממקומות שונים באשכנז?ארץ השוקולד
יקים/פולנים/הונגרים/ליטאים וכד'?
לא יודע מה עם גיסיצריך עיון
המשפחה שלי מורכבת מכל מיני עדות, נראה לי פולנים, רוסים, הונגרים וירושלמים.
לא מסכימהtz1994
אנחנו חיים במאה העשרים ואחת , רובנו ילידי הארץ.מה שאת אומרת רלוונטי יותר לתקופה של לפני 20 שנה. היום כולם מתמזגים עם כולם ומודעים למנהגים השונים. אני מעדה מסוימת ולרוב מציעים לי בחורים רק מהעדה הזו וזה ממש מעצבן אותי..למה אם הוא מעדה אחרת אז הוא לא יכול להתאים לי??
ריבוזום

כי בעלי "מעורב" ואני אשכנזיה

 

וברצינות, זה קורה באופן די טבעי מאז קיבוץ הגלויות שבארצנו, ב"ה. חוץ מזה, אין הגיון בלהוסיף עדה כלשהיא כקריטריון, ומספיק קשה למצוא גם כך.

מזל טוב..נקודה למחשבה
פיספסתי את זה כנראה..
תודהריבוזום

זה די טרי

נוכל להשיב את הסנהדריןאריק מהדרום
ביום שהרלוונטיות של העדה או המוצא תהיה פחותה מהרלוונטיות של המקצוע.
מה?כי קרוב אליך
המכשול הגעתי הוא המכשול הכי קטן להקמת הסנהדרין, יש עוד המון דברים שנצטרך לעשות קודם. דווקא הנושא הזה הוא הפחות בעייתי (מה כן שהמציאות מטפלת בו לא רע גם בלי עזרתנו)
זה רק גורם לשים דגש על העדתיות ..במקום לברוח מתשומת לב לזהרחלולו
אני בעד!חלושששש
הבעיה שאין מספיק מעורבים..
חחחח לא, זאת לא השאיפה שלנוהגולש האחרון
אמנם רעיון יפה, ומגניב, אך לא אידאלי.

השאיפה שלנו בתור עם היא אחדות ולא אחידות!
אנחנו לא רוצים שכולם יהיו אותו דבר, אנחנו רוצים שכולם יהיו למען אותה מטרה.
אנחנו בעד שיהיו עדות שונות, מנהגים שונים, זה מאיר צדדים שונים בעם ישראל.
השאיפה היא שהעדות השונות יקבלו את השוני, יכבדו אחת את השניה וישלימו ביחד את כל צדדיה של האמת.

הסנהדרין צריכה להיות לגמרי מאוזנת, אך העם לא צריך להיות מאוזן בכל התחומים.
כל חלקי העם מביאים לידי ביטוי כל אחד צד אחר של האמת ובסופו של דבר המלך והכהן הגדול הם המאוזנים, הם אלה שמחברים את כל חלקי העם ומאזנים בניהם.
הרעיון שלה לא סותר את עניין חוסר האחידות.חלושששש
המנהגים והעדה הולכים ממילא לפי הבעל.
אחדות זה בטוח יוסיף והמון!

אהבה בתענוגים, תקימי מטה למטרה הנעלה הזאת.אני שם!
הוא לא סותר את האחידות, הוא שואף אליההגולש האחרון
ומה כ"כ נורא..?חלושששש
ההבדלי המנהגים נוצרו בגלל אורך הגלות.
בסופו של דבר כולנו בני איש אחד והמקום ממנו גלינו אחד
אז מה העניין לקדש את ההתבדלות?
מה שהסברתי בהודעה הראשונההגולש האחרון
כמו שיש שבטים שונים, כמו שיש תכונות שונות,
כמו שיש חלקים שונים בעולם (חי-צומח-דומם), וכמו עוד הרבה דוגמאות אחרות,
וכולם לא שואפים לאחידות (קרי-הכל אותו דבר) אלא לאחדות (קרי-הכל למען אותו דבר).

השבטים השונים מאירים צדדים שונים בעם ישראל, וביחד הם יוצרים עם שלם, כן גם לשבטים היו מנהגים שונים!
אם את רוצה בשמחה אני אתן לך דוגמאות ספציפיות של מנהגים כיום שהם לכאורה נראים כפילוג אבל כשמבינים לעומק רואים איך כל מנהג מאיר ומבטא צד אחר באמת!
לפי מה שאתה אומר,חלושששש
כדאי לכתחילה להתחתן רק עם הןהעדה שלי.

מה לעשות שכבר קרתה פאדיחה ואני באתי לעולם,
איפה אמצא מישהו שאימו אמריקאית שבמקור היא מפולין ואביו עירקי מלא (בלי פאדיחות ועירבוביה..)?

אני מצטערת, נשמע לי הזוי מה שאתה אומרק

אפשר לשמור על כל המנהגים הנהדרים אם מקפיגים שכל מי שמתחתנת הולכת לפי מנהגי בעלהק
חחחחחהגולש האחרון
לא לזאת הייתה כוונתי.
אפשר ורצוי להתחתן בין עדות, אבל זה לא נכון לעשות אידיאל שכולם יהיו מעורבים..

אבל את אמרת שהמנהגים השונים נוצרו בגלל הגלות (מה שהבנתי ממך- שצריך לבטל את המנהגים השונים) ועל זה בעיקר דיברתי
יפה!!! אהבתי ממשכמעין הנובע
סליחה על ההקפצה, אבל שאלה -כמעין הנובע
דבריך מבוססים עפ"י הרב קוק?

@הגולש האחרון
אממממ אני לא יודע מה לענותהגולש האחרון
בכללי את רוב ההשקפה שלי קיבלתי מהרב קוק,
לכן גם העיקרון הזה מנסתם פגשתי בכתבי הרב,
אבל זה לא שאני יודע להגיד לך בוודאות שהוא כתב את זה איפושהו
(את הרעיון שלך אפשר למצואאהבה בתענוגים
ב- פרוש "הנצי"ב", פרשת נח - על מגדל בבל)
רק אומרת.

וד"א, הגיוני שהרב קוק זצל משתמש ברעיון הזה. הוא ינק ממנו המון.
הנהאהבה בתענוגים
"(א) שפה אחת. זה גרם לחטא א', היינו שיסכימו לשבת כולן בקבוץ אחד, וזהו נגד רצון ה' שאמר שרצו בארץ ורבו בה, היינו להתהלך בארץ לארכה ולרחבה, כי לשבת יצרה:
ודברים אחדים. לא ביאר הכתוב הדברים אלא ברמז כמבואר במדרשים, אבל לא פירשן הכתוב מה המה כי אם שהיו "דברים אחדים", וללמדנו דלא משום איכות "הדברים" התעורר הקב"ה, כי אם בשביל שהיו "אחדים", יהיו מה שיהיו, ודבר זה אם כי לפי הנראה אין בזה שום עון, ואדרבה אפי' חבור עצבים ג"כ ראוי להניח, אבל מכ"מ כאן גרם לחשוב שיצא מזה דבר לתקלת הישוב כאשר יבואר:
..."


אח"כ הוא מרחיב על זה בנח יא, ד.

כיוונת לדעת גדולים.חילך לאורייתא... ;)
אני לא הבנתי את הקטע הנ"להגולש האחרון
את הבנת? אם כן- שאפו...

בכל מקרה- תודה ויפה לך שאת יודעת
בגדול, העמק דבר מסביר שםאהבה בתענוגים
בעצם מה היה החטא של דור הפלגה.
הפרק מתחיל ב"ויהי כל הארץ שפה אחת ודברים אחדים"
בפס' ד, כתוב ויאמרו הבה נבנה לנו עיר ומגדל... ונעשה לנו שם •פן נפוץ על פני כל הארץ•"

כלומר, המטרה שלהם במגדל לפי הנצי"ב היתה בעצם לדאוג שכולם יהיו תחת השלטון שלהם, וע"י המגדל הם יוכלו להשקיף מי עובר על דעתם האחידה. (שח"ו זה לא יגרום לאנשים לעזוב ולהקים שלטונות יריבים- נעשה לנו "שם")

כלומר שהגישה שלהם היתה שלכולם תהיה את אותה דעה, וברגע שמישהו (כמו אברהם) יסתור אותה, מיד ישלחו אותו לכבשן. (יש שם גם הסבר יפה בקשר לאברהם)

והם סתרו בזה את רצון ה' שרצה שנפוץ בארץ, וחפץ בריבוי דעות.

אז לפי הנצי"ב, זה בעצם היה החטא שלהם.
והוא מסביר שם גם אח"כ יפה שלכן גם בזה הם נענשו.

(מה שהוא אומר פה זה שלא בגלל התוכן של הדברים האחדים הם נענשו, אלא בעצם בגלל ה"אחידות"...

אני חושבת שהוא גם מסביר שם אח"כ את ההבדל בין אחדות לאחידות.
אחדות- ריבוי דעות באהבה.
אחידות, דעה אחת- ורצח (עם האחידות שלהם הם כמעט רצחו את אברהם)

אה, הוא שואל שם - מה הקטע שכתוב לנו במה הם בנו את המגדל. כדי שנדע שהיה כבשן שבו היו שורפים את כל העוברים על דעתם, ומשם כל המדרשים שמספרים על אברהם באור כשדים)




האמת שהנצי"ב זה אחד הדברים... הפרושים שלו ממיסים.
פששש ממש יפה!הגולש האחרון
עושה חשק לראות את זה בעצמי..

ממש תודה
זה מהמםאהבה בתענוגים
כדאי לך גם ללמוד אותו בכללי...
כל הפרושים שלו מודרנים כאלה- ממש מתאימים לתקופה...
כאילו אתה קורא אותו ומבין מה הרב זצל היה תלמיד שלו ;)
אגב, אם כבר דיברנו עליוהגולש האחרון
הפירוש שלו לבריאת האדם, האישה, הצלע וכו' ממש יפה, אפשר ללמוד ממנו המון על נישואים
ממליץ ממש! !*צועד*
נראלי למדתי אותואהבה בתענוגים
אבדוק את העניין... תודה בכ"מ
כן שאלתי את זה בעיקרון כי כך בעצםכמעין הנובע
הרב קוק בנה את הפן הדתי בא"י והצליח לשלב בין 2 הקבוצות העיקריות והשונות שהיו בארץ בתחילת דרכו.
ובדיוק בדיוק זו הייתה גישתו.


סליחה על הדלהיי
לא הייתי מרוכזת כשקראתי
יפה מאד, תודה!הגולש האחרון
נחמד לדעת שאני תלמיד טוב של הרב קוק
אשריך כמעין הנובעאחרונה
וכן, אני משלימה פערים אודות הרב קוק..
נחשפתי אליו דיי בשנים האחרונות (לא אליו ספציפית, כמובן. אלא לכתביו).
מה זאת הגזענות הזאתה-מיוחד
עם מי התימנים\תימניות יתחתנו ?
איתם אפחד לא ירצה להתחתןצריך עיון
איכס, ממש לא הייתי רציניצריך עיון
חחח ה' ישמורtz1994
אני תמנייה, לא יודעת אם לצחוק או לבכות עכשיו
אבוי 😨חופשיה לנפשי
תימנים הם אחלה, אני רוצה אחד😆
אבל אני כבר תפוס ה-מיוחד
עם אשכנזיה (לא שסבא וסבתא שלה עלו מאירופה, היא עלתה מאירופה)
יש עוד תימנים בעולם 😝חופשיה לנפשי
ואפילו לא קראתי את הכתבה.
גם אתה תימני? חלושששש
מה זה ההשתלטות הזאת של העדה הזאת על הפורום הזה..
ובלי שום פורפורציות לכמות שלכם באוכ'?...
ההרשמה לפורום בחינם ה-מיוחד
אוקי..זה באמת מסביר הכל.חלושששש
עבר עריכה על ידי חלושששש בתאריך י"ג באלול תשע"ו 11:05


זה גם מסביר את שרשורי הכתישה לבנות שמעזות להתלונן שהמדוייט לא הציע להן לשתות..
ועוד כיוצא באלה...
arixon
ובאמת יש פה מלא תימנים
לילדים שלי יש 8 ארצות מוצא...שירה515
מעורבבים מכל הכיוונים.
אם תשאלו אותם מאיזו עדה הם, לא ידעו לענות, ולא בטוח שיבינו מה רוצים מהם.
סעודת ר"ה: מסעדת "מסביב לעולם"בירור


מגניב נוראשפיות
ההורים שלי הסכימו איתך
שמעתי על ילדה שכששאלו אותה אם היא אשכנזיה או ספרדיהצריך עיון
היא ענתה שהיא לא בית כנסת...
חח..מקסימה!חלושששש
סלחו לי שאין לי כח לקרוא עכשיו הכלאהבה בתענוגים
אבל מסקנה קצרה, רובכם גזענים
יאללה תשתחררו המעורבים הכי מושלמים...

עוד כמה שנים תראו שהיוזמה הזאת יוצאת לפועל בלי שאני משקיעה בזה מאמץ.

נמאס לי מזה שכל הספרדים רוקדים בחתן הוא לפניך
והאשכנזים בוכים בחטאנו לפניך

ומי שאמר שזו אחידות ולא אחדות, טועה.
כי אז מה שיקרה זה שכל אחד יהיה מיוחד בפני עצמו. ולא רק כי הוא מורקאי על הסכין או קר כמו אירופה.
ומי מצליח לדאוג על האחידות? חח סמוך על הקב"ה שהוא יודע לברוא פרצופים ודעות שונות בכל תנאי.
אז כולם יאהבו את כולם. ולא תהיה איבה גזענית.

ישאר לפתור את העניין של ההשקפות...
לפחות בעניין אחד נעבור שלב.
חבל שאת מגיבה בלי לטרוח לקרוא מה נכתב...ארץ השוקולד
נראה לי שכתבתי פה עשרות פעמיםאהבה בתענוגים
שלא שייך גזענות בנישואין. כל אחד זכותו לפסול על מנטאליות...

וואו האמת שהלילה חלמתי על זה, וההרגשה היתה נפלאה...

ומצטערת שחבל לך, ראיתי שרוב התגובות דומות... ואין לי סבלנות...
ומה עם אלה שלא דומות???ארץ השוקולד
הוא אשר אמרתי, קוראים לפני שמגיבים כדי לא להתייחס לדברים מסוימים שניתן לדחות בדמגוגיה ולהתעלם מדברים שקשה להגיב עליהם
מה הלחץ שלךאהבה בתענוגים
כל כך בוער לך שאקרא?

אני מחשיבה את דעתי קצת פחות ממה שאתה מחשיב אותה, בשביל לחשוב שזה שאני לא קוראת משהו (כי ברוב המקרים אם זה לא באמצע הלילה, זה תוך כדי מליון דברים בבת אחת, ולהיכנס לפרטים של כל הודעה זה קצת מסובך) יטריד מישהו. אז אמרתי משהו מפגר ולא נכון, נראה לי שהעולם יתמודד עם זה.

אין לי שום קטע להגיב, אני רואה ערך בדיון גם כשאני לא באמת חלק ממנו...

אני בעצמי לא בעד היוזמה הזאת כמו שהיא. (במידה מסויימת כן)
אני מאמינה בתהליכים טבעיים, ונראה לי שמי שמכיר אותי אמור לשים לב שזה היה בהומור.


לכן, כשראיתי שהרוב דומה, שוב סליחה (למרטת שאני לא חושבת שאני חייבת משהו) לא טרחתי להיכנס לדקויות.
שני דברים:ארץ השוקולד
1. עייני בתגובה הזו ואז תביני:
והערה נוספת בעניין קריאת תגובות - לקראת נישואין וזוגיות

זה פשוט נותן הרגשה שבאת להרצות...

2. היו פה טענות שלעתים מתאים יותר משהו דומה, אין עניין לכפות הפוך.
האמירה היא לא גזענות שאיני מקבל צד אחר כשונה, אלא שלא הייתי מסתדר ככה כמשפחה וכזוג.
קראתי.אהבה בתענוגים
אתה צריך להבין שגם אם תאשים אותי ב1 אני רגועה עם זה לגמרי...
אף פעם לא אמרתי שאני פיירית ומושלמת...

ואם זה נותן הרגשה כזאת, אפשר לברר אם זה אכן מה שרציתי לעשות. או להמשיך לחשוב... אותי זה באמת לא מטריד. (סליחה אם מרגיז אותך שאני לא מוטרדת מהאשמות)

קראתי את זה, וגם כתבתי לך, אני בעצמי אמרתי פה כמה פעמים שזו לא גזענות.

הדיון נפתח לצורך דיון בלבד. ואני בטוחה שהסתדרתם בלעדיי.
לא באתי להאשים אלא להבין מה מטרתךארץ השוקולד
אני רוצה להבין, רצית לשמוע, לםתח דיון או לומר?
האפשרות השניה, כמו שכבר אמרתי.אהבה בתענוגים
את שוב טועה בהנחה שכולם צריכים להיות באמצעהגולש האחרון
באמצע יש רק משכן, ובמשכן יש כהן ומלך וסנהדרין.
שאר העם נמצא מסביב, לרצות שכולם יהיו מעורבים זה לרצות שכולם יהיו באמצע שכולם יהיו משכן ו'כל העדה כולם קדושים ומדוע תתנשאו על קהל ה''.

השבטים הם נפרדים וטוב שכך, לכל אחד יש תכונה טובה משלו.

אני ממש לא נגד נישואים מעורבים! אבל אני ממש נגד להפוך את זה למטרה!
זה קורה וזה טוב שזה קורה, אבל לשאוף לערבוב מוחלט זה לא טוב.

זה כמו ההבדל בין חתונה לבין חברה מעורבת, חתונה זה איחוד נכון של שתי הצדדים וחברה מעורבת זה שאיפה מוטעית לחתונה.
זה היה מבאס..הקולה טובה

כי אז לא הייתי יכולה להתחתן עם בעלי

(יצאתי עם ספרדים רבים, עם חלקם גם היה קשר טוב. מעולם לא פסלתי על מוצא, אבל בסוף נפלתי על שיכנוז.. )

 

ברמת העיקרון מעצבן אותי כשפוסלים על מוצא או מבקשים "רק ספרדיות\אשכנזיות" (או הכי גרוע- ספרדי שאומר לי "אני רוצה אשכנזיה" תגיד שאתה רוצה אופי מסויים. או שאני אדחוף לך את האשכנזיות הכי מסופרדות שלי

(( צריך להגיע לאחדות לישמה ולא אחדות מתוך אחידות.כי אין פיסבוק


זה המציאות עכשיו.. לא חסר משפחות כאלה ב"ההפי
לפעמים גם בתוך אותה עדה יש מנטליות שונה ....אבני חן

אני ובעלי שני אשכנזים . ויש שוני (אומנם קל יחסי ) במנהגים והמנטליות .

הם יקים ,שלפני המלחמה ברחו לארצות הברית. ובהמשך המשפחה של בעלי עשוי עליה לארץ.

ואנחנו סוג של צברים (סבא וסבתא מאזור הונגריה ).

 

יקים זה דייקנות קרים כאלה לפעמים נוקשים קצת .

ואנחנו משפחה קצת יותר חמימה , השעון זה המלצה בלבד ....

(טוב לא כמו בעדות המזרח ... בכל זאת "שעון אשכנזי").

 ולומדים להסתדר .....

 

 

מה שבטוח - הגנטיקאים איתך!mshlomo

זה יחסוך הרבה מחלות בעמ"י =)

זה מה שקורה בפועל לא?.me.
חסססס ושלוםםםאליהושלום
אני תמיד אמרתירב מג של מילים
שאני. בעז"ה אתחתן עם ספרדיה
אבל שילוב מגניב כזה,
נגיד פולני אשכנזי עילאי ומתנשא כמוני
עם איזו מרוקאית אסלית עצבנית ברבאק...


יצא מגניב!!

רגע... אבל מה עם התימנים???conet
עם מי הם יתחתנו???
והערה נוספת בעניין קריאת תגובותארץ השוקולד
אם את פותחת שרשור בשאלה "מה דעתכם", אפשר לפרש את הפתיחה בשני מובנים:
1. הבעת עמדה במסווה של שאלה.
2. רצון לשאול וללמוד מאחרים.

ברגע שמגיבים בלי לקרוא הכל, כנראה שהמטרה הייתה אופציה 1.
או 3 להעביר מסר ולפתוח דיון עליוקוד אבל פתוח
כי בדיון המסר עובר הרבה יותר טוב.
וואי איזה דיון ......חשוב מאוד שתפתחונסימי

תראו קודם כל אם משהו פוסל משהי מראש כי היא לא מהעדה שלו זה לגמרי לגיטימי ואפשר להבין אותו וזה ממש ממש לא קשור לגזענות, העדות המנהגים המאכליםחושף שיניים אך יראו הארועים המשפחתיים שיהיו בע"ה ובקיצור הוא רוצה לשמור את המסורת ואת השורש שממנו הוא בא ואת מה שהוא קיבל מאביו וסבו לעביר גם ככה להמשך הדורות לילדיו ולנכדיו ואם הוא אוחז בדעה הזאת אז מה טוב הוא מה נעים אבל אם הסיבה היא אחרת שאני מתכונת לעניין של הגזענות {גם אם זה בקטנה} כדאי שיעשה עבודת המידות....... חוץ מזה זה מממש תלוי באפי האדם אם הוא כול כך "עמוק" ו- "שקוע" בעדה שלו ואין לו הרבה פתיחות לעשות "גם וגם" בבית שלו אז לטובתו שבמקום שכול הזמן יהיו מריבות בביתו {ועוד פעם זה גם בקטנה] שיתחתן אם מישהי שמתאימה לו וזה לגמרי בסדר זה בכלל לא גזענות זכותו להרגיש נוח הוא יכול ליהות חבר של הרבה אנשים מעדות שונות ולהנות מחברתם אבל בבית שלו לנהוג כפי שהוא חונך ופי שהוא רגיל זה ה-כ-ל ....ולעומת זאת יש אנשים שהם חולים על העדה שלהם אבל גם אין להם ממש בעיה להתפשר ושעל שולחנם יהיה שני מאכלים חושף שינייםכאילו מוציא לשון וזה די נחמד דווקא אם הוא פתוח ואין לא בעיה שהילדים שלו יתחנכו על"פ שני עדות אז למה לא? כול אחד תורם לבית מהמנהגים שלו, בין הילדים נוצרת חינוך תמידי של "שבת אחים גם יחד" ו....................זה די כיף!!! אבל כמו שאמרתי זה תלוי בב-ן   א-ד-ם!!!  יותר חשוב אם יש כימיה ואהבה  וזה העיקר......אני משהאדית {סוג של פרסיחושף שינייםקורץכאילו מוציא לשון]........

המשך.........נסימי

ויש לי בן דוד שגם הוא פרסי פרסי {אנחנו עוד גם נינים של הרב שכיהן באותה תקופה כרב ראשי של פרס ושל כול העדה המשהאדית} ולא היתה לו בעיה והוא יתחתן אם מרוקאית ,אז מזה אומר? ושתדעו שהם זוג מקסים מקסים מקסים מקסים פשוט זווג משמיים.................חוץ מזה שהיום כבר כולם בארץ הרבה שנים טובות זה כבר דור של צעירים שממש לא אכפת להם ליתחתן אם משהו שלא מהעדה שלהם ו...........זה כבר לא מה שהיה פעם בקיצור 

אני באופן תיאורטי לא שואל על עדה בשידוכים.ותן טל
זה לא באמת משנה לי אישית. אין לי אינטרס מיוחד לצאת עם כזאתי או כזאתי.

אני יודע שיש כאלו שחשוב להם לכאן או לכאן. אני לא אכנס לשיקולים של כל אחד או אחת.
מה הקשר לסנהדרין?636

בכול מקרה מי שפוסל עדה שלמה הוא גזען, וזה לא משנה אם זה בגלל מנטליות, צבע עור או כל סיבה אחרת. זה לגיטימי כי אף אחד לא יקבע למישהו אחר עם מי להתחתן, אבל לפסול עדה שלמה זה גזענות. מה גם שלא כל התימנים בעלי אותה מנטליות, האשכנזים לא ככה, הספרדים לא ככה וכן הלאה.  

תלוי מה הכוונה בזה שהוא פוסלנסימי


פשוט מאוד636

פוסל הכוונה שולל את כל העדה 

ערבוב העדות הוא חלק מהגאולה וסוף לגלותאורין

כי עדה זה בעצם המוצא הגלותי. ברוך השם שבאופן טבעי יש ערבוב ויש כבר הרבה הרבה ילדים מעורבים והם פשוט יהודים. הודו לד' כי טוב

נראה לי שעדיף שכל אחד יתחתן עם מי שבא לובת 30

בלי להכניס שיקול עדתי לענין....

לגמרי לאג'ינג'י

הרעיון מופרך  מעיקרו

(אף על פי  שללא  ספק הוא יכול להיות ביצועי, אין בחור אחד שמתאים לבחורה אחת)

אם אשה מסוימת תהיה אשכנזיה, למה שאני לשם הדוגמא לא אתחתן איתה?

יש לא מעט מחקרים על ה"מעורבים"shaulreznik

ברוב המקרים הם מעדיפים לזהות את עצמם דווקא עם האשכנזים. למה? כי בכל חברה יש מעמדות, וגם כשאין מעמדות, אז הם הולכים ונוצרים די מהר (כמו ברוסיה הבולשביקית וה"שוויונית" לכאורה). אז האשכנזים יתחתנו עם הספרדים, וחלק מהילדים יקבלו את מנת המשכל של האשכנזים. ואז יש סיכוי גדול שאותם הילדים ירכשו השכלה ויעבדו במקצועות מכובדים ומכניסים. הופה, שוב קיבלנו קבוצה אליטיסטית חדשה.

 

גם בין האשכנזים עצמם פעם הייתה חלוקה מאוד ברורה ליוצאי גרמניה ה"איכותיים" ול"אוסט יודן" ממזרח אירופה שנחשבו לסוג ב' (וגם בקרבם הייתה חלוקה מאוד ברורה, כאשר הרומנים למשל בכלל נחשבו לסוג ג').

 

אגב, אותו עיקרון תקף גם כלפי מקום מגורים. יש מודל מתמטי שבודק מה קורה בשכונות מעורבות (לבנים-שחורים, דתיים-חילונים וכיו"ב). המסקנה היא שכל אחד רוצה לגור בסביבה שזהה להשקפתו, לרמת ההשכלה שלו וכו'. ואז כעבור כמה שנים נוצרים "מובלעות" ו"גטאות", לטוב ולרע.

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

בהדי כבשי זה לפני שחזקיהוחסדי הים
הציע לקחת בת ישעיהו.
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

חושבת שהדברים מצריכים שיח מעמיק הרבה יותרנגמרו לי השמות

כדי להבין עד הסוף מה כל אחד רוצה בעצם להגיד

כלומר לפותח עצמו או לכל אחד אחר - ממש ללכת עם הסיפור כולו והתמונה השלמה והרחבה ולהעמיק בה כמה שצריך בעולם האמיתי מול האדם איתו מדברים (שיכול להיות מהמשפחה / חברים / איש מקצוע) העיקר שהדברים יהיו מבוררים.

כל אדם הוא עולם ומלואו ובפני עצמו

וכל סיטואציה היא בפני עצמה ורחבה ושלמה

וגם הצד השני בקשר שלא מובא כאן באריכות מטבע הדברים

וגם כל מה שעולה מתוך דיאלוג ישיר

מה אתה / אני / כל אדם אומר עד הסוף

מה השני שמע, מה השני הבין,

וכן הלאה דיאלוג רגיל שיכול להיעשות בזמן אמת ובצורה עמוקה שלו רק פנים מול פנים או בשיח ישיר ואמיתי.

 

כי כך בכתיבה בשרשור זה ממש מרגישה שלא ניתן להעביר עד הסוף את הדברים / או שאי אפשר להבין עד הסוף למה השני מתכוון / או שאי אפשר להעמיק כמו שצריך בכל הנקודות בצורה רחבה ושלמה באמת.

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנותאחרונה
זה סביב ישיבת מיר?
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
מסכיםארץ השוקולדאחרונה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
את מתעלמת מהשאלות שלי. ולא בפעם הראשונהלאצעיר

כמה מתוך הזוכות האלו התחתנו בשנות ה30 לחייהם? ובאיזה הפרש?

פי כמה וכמה כמות יש הפוך?


לגבי בעיות - יש ב2 הצדדים. לא על זה מדובר. בגילאי 30+ לא מדובר על בעיות, מדובר על *טבע*. זו עובדת חיים שהפוריות של האישה נחלשת מוקדם יותר. זה מה יש.


אני כבר באמת לא רואה טעם בהמשך הדיון הזה. אני מביא עובדות ומציאות ואת חולמת לשנות את כל העולם לחלומות שלך.


מאחל לך שתמצאי את הנכון לך ובעיקר שלא תתני לשטויות כמו פער גילאים מוגזם *בעיניך* לתקוע אותך. 

אולי יעניין אותך