מי מוכן להסביר לי למה אתם עושים עגילים שניים+?
מה המשמעות של זה?אפילו קעקוע יותר נורמאלי..
מי מוכן להסביר לי למה אתם עושים עגילים שניים+?
מה המשמעות של זה?אפילו קעקוע יותר נורמאלי..
אבל אם אסור אז למה לעשות בכוונה?זאת השאלה..גם לגבי בנות.
בנות אוהבות עגילים אז הם עושות לא מסובך... זה מותר לפי התורה. ולגבי שקעקוע יותר נורמאלי זה תלוי בדעה של בנאדם ספציפי אני למשל חושבת שזה לגמרי נורמלי ואפילו יפה עגילים
אבל קעקוע זה שיגעון... הבנת?
![]()
חוץ משמושכים עין כמו מלא עגילים אבל את ממש ניסכפת נשמהה
נסחפת*
וזה אסור ולא מתאים בגלל מנהג גויים..
לא יודעת אני לגבי חורים שני ושלישי ביררתי ואמרו שזה מותר כי להיום יש מלא אנשים שעושים אז זה לא מושך עין
גם עגילים יפה לדעת מי שתשאל וגם קעקועים אפשר להוריד אם לא שמעת על הטכנולוגיה המתקדמת..וגם עגעלים זה קשה עד שנסתם החור..אני מכבדת את זה שאסור מדאורייתא קעקעוע אבל אם בנאדם החליט שהוא דתי ומכבד את ה ומביןן שזה לטובתו אז הוא הולך גם לפנים משורת הדין וגם יש לו טובות לפנים משורת הדין..
של היום...
אני חושבת שמעבר לזה זה פחות מתאים... בעיקר לא לציבור שלנו...
אין שום בעיה לעשות חור שני זה מותר ואנשים שאוהבים את זה אין בעיה שיעשו
הרבה הרבה הרבה בנות עם חור שני לפחות.. זה לא עיניין של מתאים
תכלס זה עיניין המקום כי אם זה מקום שלא עושים פילו חור ראשון אז מי שיעשה שתיים כן זה לא בסדר אבל זה לא בגלל שאנחנו דתיים זה לא מתאים זה לפי המקום שאת גרה
כמו שאמרתי הסביבה יכולה להיות בהרבה מצבים לא טובים אז גם את תהיי ופתאום זה יהיה "תקין"??
לא מדובר על חור ראשון..
איך יופי משפיע על האיסור?
ומאז זה נחשב למנהג גויים אז היו הולכים גם עם גלביות אז נראה אותך הולכת עם גלביות...אז בואו ונהיה כנים ונגיד שהולכים עם זה בגלל יופי ולא קשור לזה שזה תקין בגלל סביבה או מותר או מה שזה לא יהיה כי זה לא מתאים....ואפילו את אומרת שהם "דוסות" זה מנגד את זה שהם עם עגילים וזה כאילו על למרות..
אבל לרבקה אימנו היה אז...?
ובכל מקרה זה מראה חיובי... נזם שווה תמיד לפריצות. אנשים מרימים גבה אם הם רואים משהי דוסית עם נזם. זה כאילו לא מתאים
אז בת של רב תשים נזם וזה יהיה צנוע לפי דעתך?
דתית, פשוט זה הסגנון שם.
זה לא קשור לסביבה.יכולים ללכת לידך עם שורטים ולפי מה שאת אומרת זה יהיה בסדר גמור ותקין אם גם את הולכת...זה קשור למצפון ולקרבה והאהבה שלך אל ה..
צריך תמיד לראות מה המקורות ולא לחפש מי מקל ומי מחמיר כי זה לא ייגמר..
וזה מתאים?
אבל עדיף שלא זה לא מסמל על הבנאדם צניעות וקדושה..
בתקופת קדם היה מותר אבל עכשיו כבר זה נחשב מנהג הגויים ולא כדאי..
מי החליט שזה נחשב למנהג גוים?
עגילים זה עניין של טעם וסגנון.
גם ללכת חשוף...
זה לא אומר שדבר כזה או אחר אסור
לא באוזן
אבא שלי לא מסכים לי
זה יפה לדעתי, לא רע, אין איסור.. למה לא?
זה כבר לא מושך את העין כמו פעם שמי שעשה את זה הייתה פרחה
זה יפה
יש איסור לא מהתורה אני חושבת אבל בואי נגיד שזה לא שיא הצנוע שכל האוזן עגילים.ומושך לא קשור לפרחה
סליחה אם אני חוזרת על מישהו, ממש לא היה לי כח לקרוא את כל התגובות![]()
קודם כל, בנים זה דבר אחד ובנות זה דבר אחד.
לבנים זה איסור תורה כי זה "לא יילבש".
לגבי בנות - כל עוד זה נעשה בצניעות (לא עגילים בולטים מדי כמו עגיל שור למשל... [חור לנזם שחורר בין שני הנחיריים.. מעבר לזה שזה לא הכי לרוח ההלכה ולא כזה צנוע, בעיני זה ממש מזוויע!!] ולא במקומות מוזרים.. כמו בפה או בגבה.. אני לא יודעת אם יש איסור מפורש אבל זה אכן לא מתאים ולא מכבד..)
לי יש חור שני ואני לא מרגישה שיש לזה יותר מדי משמעות מעבר לזה שלדעתי זה יפה.
אם מישהי עושה חור שני בצורה צנועה ומכובדת, ומסיבות נקיות, אין סיבה שזה יהיה אסור.
לגבי קעקוע - אין מה להשוות - קעקוע זה איסור תורה מפורש ועגילים מותרים אם הם נעשים בצורה צנועה.
למה זה בגד? מה הקשר?
דווקא אנחנו רואים שגם בזמן חטא העגל לגברים היה נזמים.
זה דרשה של אחרונים..
לא ילבש זה לא רק בגד, אלא כל אביזר של נוי.
לכן גם סיכות מיוחדות ומקושטות/תכשיטים שבד"כ מיועדים לנשים לא שייך בגבר.
אצל אחי למשל ממש מקפידים על זה, והוא לא מרשה לבנים לשים אפילו צמידי יד כאלה מחוטים שהילדים תמיד עושים..![]()
![]()
שיש בגדים שמיועדים לנשים ואסור לגבר ללבוש, כך גם לגבי כל אביזר אחר שמיועד לנשים.
לא יילבש זה לא רק בגד של ממש, לא יילבש מכוון לכל דבר שמיועד רק לנשים או מיועד רק לגברים.
ובקשר לזה שיש הרבה גברים ששמים עגילים ונזמים - זה שאנשים החליטו לטשטש גבולות זה לא אומר שפתאום מותר. יש גברים שמתאפרים.. סימן שזה מותר??
יש בנות שלובשות מכנסיים, סימן שזה מותר?
אם לבוש מסויים אינו כלי גבר, הוא מותר לאשה, ולהיפך. לכן, למשל, עגיל באוזן מותר לגבר, כיוון שיש גברים רבים מאד שעונדים עגיל. גם לגבי מכנסים לנשים אי אפשר לומר שהם כלי גבר, כיוון שהם פשוט כבר לא (אפשר להתנגד מסיבות אחרות, אבל לא מהטעם הזה).
זו בפירוש עניין אופנתי. כן! ההלכה מתחשבת באופנה!
ה' ישמור - מקעקעים את עצמם?? כבר המון זמן זה נורא אופנתי.. אז אתה באמת חושב שהתורה תתחשב בזה, כי זה אופנתי??
גם ראיתי המווווווןןןן בנים בחיי שצבעו את השיער. זה ממש באופנה!! באמת! נדמה לך באמת שעכשיו התורה תאשר את זה כי זה "באופנה"??
התורה אולי מתחשבת באסטטיקה של הבן אדם, לא באופנה.
אופנה זה דבר שחולף, היום נורא אופנתי לבנים לשים עגילים בכל מקום אפשרי, ומי יבטיח לי שמחר לא יהיה אופנתי לבנים ללכת עם לק ירוק זוהר או עם בבון על הראש שלהם?? זה אולי נראה לך מצחיק,
אבל ככה זה - כשאין אלוקים הכל פתאום נראה בסדר... פעם בנות לא העיזו שיראו להן את חצי הברך ברחוב, ואם היו בודדדות - הן היו מנודות ומרוחקות
והיום - ה' ישמור.
פעם הגברים המקועקעים היו רק מהעולם התחתון - כיום, אפילו לעורכי דין יש קעקועים, וזה הכי לגיטימי ונורמלי שבעולם!!
זה שבדורנו יש 'חוצפא יסגא' מאוד גדול (וזה סימן טוב ב"ה) לא אומר שמותר ללכת עם הזרם..
לא שאופנה זה דבר רע, פשוט צריך לדעת לאזן ולהתבונן ולראות איזה אופנה מתאימה, אם היא מתאימה להיותנו יהודים ואם היא מתאימה לתורה, ולא שח"ו התורה תתאים את עצמה לאופנה.
״לא ילבש״ - תלוי בהחלט בסביבה, כלומר באופנה. בתקופת התורה, למשל, גברים היו עונדים עגילים באוזניהם, והדבר היה מקובל ומותר. כנ״ל לגבי שמלות.
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...