עגיליםמתהווה

מי מוכן להסביר לי למה אתם עושים עגילים שניים+?

מה המשמעות של זה?אפילו קעקוע יותר נורמאלי..

כל אחד ומה שהוא אוהב..שִׁירָה


אני דווקא מאוד אוהב עגיליםהמצב חסה
?.מתהווה

אבל אם אסור אז למה לעשות בכוונה?זאת השאלה..גם לגבי בנות.

 

למה אסור?המצב חסה
זה לא אסור, זה מקסימום לא לרוח ההלכה.חופשיה לנפשי
מה הבעיהבוערתלארץישראל

בנות אוהבות עגילים אז הם עושות לא מסובך... זה מותר לפי התורה. ולגבי שקעקוע יותר נורמאלי זה תלוי בדעה של בנאדם ספציפי אני למשל חושבת שזה לגמרי נורמלי ואפילו יפה עגיליםחצי חיוך אבל קעקוע זה שיגעון... הבנת? 

אנשים שרשרו נכון בבקשה.חופשיה לנפשי
וקעקוע זה בעיניי המתבונן-אותי מאוד ממיס שמישהו עושה קעקוע שקשור לאמא שלו/אישתו/הילדים שלו.
מבחינתי זה פשוט אסור וזהו, לא חושבים אפילו לעשות.
גמאנייגפן

מוציא לשון

ואי אחותי נסכפתתת...קעקוע זה איסור תורה חמור ועגילים מותר!גפן

חוץ משמושכים עין כמו מלא עגילים אבל את ממש ניסכפת נשמהה

..מתהווה

נסחפת* 

וזה אסור ולא מתאים בגלל מנהג גויים..

...גפן

לא יודעת אני לגבי חורים שני ושלישי ביררתי ואמרו שזה מותר כי להיום יש מלא אנשים שעושים אז זה לא מושך עין

זה לא אסור, זה פשוט לא מתאים במקומות מסוימים.חופשיה לנפשי
א. עגילים אפשר להוריד קעקוע יותר בעייתי (למרות שהיום די פשוטחופשיה לנפשי
לעשות את זה).
ב. קעקוע אסור מדאורייתא.
ג. זה יפה לדעתי (גם קעקועים מסוימים, אבל זה כאמור אסור)
..מתהווה

גם עגילים יפה לדעת מי שתשאל וגם קעקועים אפשר להוריד אם לא שמעת על הטכנולוגיה המתקדמת..וגם עגעלים זה קשה עד שנסתם החור..אני מכבדת את זה שאסור מדאורייתא קעקעוע אבל אם בנאדם החליט שהוא דתי ומכבד את ה ומביןן שזה לטובתו אז הוא הולך גם לפנים משורת הדין וגם יש לו טובות לפנים משורת הדין..

ההבדל בין להוריד עגיל ושיראו את החור שונה מללכתחופשיה לנפשי
למומחה שיוריד לך קעקוע, וכבר אמרתי ההבדל העיקרי בין עגילים לקעקוע זה העניין ההלכתי עגילים *מותר*, קעקוע *אסור*
עגילים זה לא עבירהתפוחית
חור שני לפי מנהג המקום..

אפילו לרבקה היה נזם
זה לא אומר כלום... זה היה תקופה אחרת והעגילים אז לא היו כמורותה תותה

של היום...

אבל אני רוצה לשמוע על רב אחדתפוחית
שאוסר עגילים (חור ראשון לא שני)
בטוח יהיה מי שימסור, זה לא אומר שזה באמת אסורהמצב חסה
כל רב נוהג את הנהגות הקהילה שלו, היום עגילים זה ממש לא מה שהיה פעם.
אני לא חושבת שזה אסור עגילים חור ראשון.רותה תותה

אני חושבת שמעבר לזה זה פחות מתאים... בעיקר לא לציבור שלנו...

אין שום בעיהשירה איילי

אין שום בעיה לעשות חור שני  זה מותר ואנשים שאוהבים את זה אין בעיה שיעשו

הציבור שלנו זה הדתציים? אז אני גרה ביישוב דתי ממש דוס וישקיפודה

הרבה הרבה הרבה בנות עם חור שני לפחות.. זה לא עיניין של מתאים

תכלס זה עיניין המקום כי אם זה מקום שלא עושים פילו חור ראשון אז מי שיעשה שתיים כן זה לא בסדר אבל זה לא בגלל שאנחנו דתיים זה לא מתאים זה לפי המקום שאת גרה

..מתהווה

כמו שאמרתי הסביבה יכולה להיות בהרבה מצבים לא טובים אז גם את תהיי ופתאום זה יהיה "תקין"??

 

..מתהווה

לא מדובר על חור ראשון..

 

דווקא עגילים פעם היו הרבה יותר יפיםהמצב חסה
והיו שמים אותם בכמויות.

האיסור לשים עגילים מאוד חדש.
לדעתי אפילו רק מהאחרונים אבל אני לא בקיא מספיק כדי להגיד בוודאות.
..מתהווה

איך יופי משפיע על האיסור?

 

כי היום טוענים שזה מושך תשומת לבהמצב חסה
..מתהווה

ומאז זה נחשב למנהג גויים אז היו הולכים גם עם גלביות אז נראה אותך הולכת עם גלביות...אז בואו ונהיה כנים ונגיד שהולכים עם זה בגלל יופי ולא קשור לזה שזה תקין בגלל סביבה או מותר או מה שזה לא יהיה כי זה לא מתאים....ואפילו את אומרת שהם "דוסות" זה מנגד את זה שהם עם עגילים וזה כאילו על למרות..

זה לא קשור למנהג גויים אלא להתנהגות חברתיתהמצב חסה
אוף זה כמו השאלה אם מותר נזם... רב הרבנים לא ממליציםקטורת

אבל לרבקה אימנו היה אז...?

אין שום בעיה.המצב חסה
יש רבנים של מתירים נזםקטורת

ובכל מקרה זה מראה חיובי... נזם שווה תמיד לפריצות. אנשים מרימים גבה אם הם רואים משהי דוסית עם נזם. זה כאילו לא מתאים

לא נכון, איפה שאני מסתובבת זה תקין לגמרי.חופשיה לנפשי
אולי זה תלוי במקום ובחברה...קטורת


נכון, ולכן לומר שנזם *תמיד* שווה לפריצות זו טעות.חופשיה לנפשי
..מתהווה

אז בת של רב תשים נזם וזה יהיה צנוע לפי דעתך?

כןחופשיה לנפשי
ובת של רב לא יותר טובה ממני או ממך, אלא אם כן היא מקפידה על התנהגות שלה יותר ממני וממך.
כן, במקומות מסויימים. יש יישובים שזה מאוד נפוץ בלי קשר לרמהנערת טבע

דתית, פשוט זה הסגנון שם.

לא הבנתי אם הגבת לי או לANONIMIT14חופשיה לנפשי
..מתהווה

זה לא קשור לסביבה.יכולים ללכת לידך עם שורטים ולפי מה שאת אומרת זה יהיה בסדר גמור ותקין אם גם את הולכת...זה קשור למצפון ולקרבה והאהבה שלך אל ה..

שורט זה פשוט לא צנוע, הלכתית אסור ללכת עם שורטחופשיה לנפשי
חור שני-שלישי יכול להיות מקביל למקסימום צמיד ברגל.
יש רבנים שמתירים ויש שאוסרים לכל דבר.המצב חסה

צריך תמיד לראות מה המקורות ולא לחפש מי מקל ומי מחמיר כי זה לא ייגמר..

 

..מתהווה

וזה מתאים?

..מתהווה

אבל עדיף שלא זה לא מסמל על הבנאדם צניעות וקדושה..

 

...מתהווה

בתקופת קדם היה מותר אבל עכשיו כבר זה נחשב מנהג הגויים ולא כדאי..

למה לא כדאי?המצב חסה

מי החליט שזה נחשב למנהג גוים?

עניין של טעם ולפעמים של מרד נעוריים..לא נשברים!


מה הקשר?המצב חסה

עגילים זה עניין של טעם וסגנון.

 

..מתהווה

גם ללכת חשוף...

 

במרד הנעורים מנסים דברים חדשים בחיים.המצב חסה

זה לא אומר שדבר כזה או אחר אסור

מרד נעורים?? יש לי מגיל 7 מבחירה שלי מה מרד נעורים??קיפודה


שאני אומרת מרד נעוריים אני מתכוונת לעגיל שלישי אולא נשברים!

לא באוזן

 

למה מרד ? אני ממש אוהבת חור שלישי ורוצה לעשות לא ממרד..פשוטגפן

אבא שלי לא מסכים לי

אני אוהבת עגילים ויש לי 2 ובקרוב בעז"ה 3..קיפודה

זה יפה לדעתי, לא רע, אין איסור.. למה לא?

זה כבר לא מושך את העין כמו פעם שמי שעשה את זה הייתה פרחה

זה יפה

..מתהווה

יש איסור לא מהתורה אני חושבת אבל בואי נגיד שזה לא שיא הצנוע שכל האוזן עגילים.ומושך לא קשור לפרחה

 

אז איזה סיבה יש לאסור?המצב חסה
למה לא צנוע?קיפודה


דעתי בעניין..צמאה לך נפשי!!

סליחה אם אני חוזרת על מישהו, ממש לא היה לי כח לקרוא את כל התגובותחצי חיוך

 

קודם כל, בנים זה דבר אחד ובנות זה דבר אחד.

 

לבנים זה איסור תורה כי זה "לא יילבש".

 

לגבי בנות - כל עוד זה נעשה בצניעות (לא עגילים בולטים מדי כמו עגיל שור למשל... [חור לנזם שחורר בין שני הנחיריים.. מעבר לזה שזה לא הכי לרוח ההלכה ולא כזה צנוע, בעיני זה ממש מזוויע!!] ולא במקומות מוזרים.. כמו בפה או בגבה.. אני לא יודעת אם יש איסור מפורש אבל זה אכן לא מתאים ולא מכבד..)

 

לי יש חור שני ואני לא מרגישה שיש לזה יותר מדי משמעות מעבר לזה שלדעתי זה יפה. 

אם מישהי עושה חור שני בצורה צנועה ומכובדת, ומסיבות נקיות, אין סיבה שזה יהיה אסור.

 

לגבי קעקוע - אין מה להשוות - קעקוע זה איסור תורה מפורש ועגילים מותרים אם הם נעשים בצורה צנועה.

 

 

 

 

לא ילבש?המצב חסה

למה זה בגד? מה הקשר?

 

דווקא אנחנו רואים שגם בזמן חטא העגל לגברים היה נזמים.

לנשים היה- והן לא נתנו . לכןן "וייתפרקו" [בלת"ק]נפש חיה.


לא ראיתי מקור לזה לא בגמרא ולא בראשוניםהמצב חסה

זה דרשה של אחרונים..

מלבי"ם זה אחרונים [לדוגמא]?נפש חיה.


בהחלטהמצב חסה


לא ת"ח, אבל עד כמה שידוע לינערת טבע

לא ילבש זה לא רק בגד, אלא כל אביזר של נוי.

לכן גם סיכות מיוחדות ומקושטות/תכשיטים שבד"כ מיועדים לנשים לא שייך בגבר.

 

אצל אחי למשל ממש מקפידים על זה, והוא לא מרשה לבנים לשים אפילו צמידי יד כאלה מחוטים שהילדים תמיד עושים..מטורללקורץ

המחשב משרשר לי איך שבא לו, זה להמצב חסהנערת טבע


שרשרת נכון.המצב חסה
הכוונה היא לדברים שמיוחדים לנשים.
כיום המון גברים שמים עגילים ונזמים.

אני לא רואה בזה דבר אסור כמו לשים חצאית, או בגדים אחרים שמיוחדים לנשים
בדיוק כמוצמאה לך נפשי!!

שיש בגדים שמיועדים לנשים ואסור לגבר ללבוש, כך גם לגבי כל אביזר אחר שמיועד לנשים.

לא יילבש זה לא רק בגד של ממש, לא יילבש מכוון לכל דבר שמיועד רק לנשים או מיועד רק לגברים.

ובקשר לזה שיש הרבה גברים ששמים עגילים ונזמים - זה שאנשים החליטו לטשטש גבולות זה לא אומר שפתאום מותר. יש גברים שמתאפרים.. סימן שזה מותר??

יש בנות שלובשות מכנסיים, סימן שזה מותר? 

 

 

 

 

 

ברור שמותראנו ני מ י

אם לבוש מסויים אינו כלי גבר, הוא מותר לאשה, ולהיפך. לכן, למשל, עגיל באוזן מותר לגבר, כיוון שיש גברים רבים מאד שעונדים עגיל. גם לגבי מכנסים לנשים אי אפשר לומר שהם כלי גבר, כיוון שהם פשוט כבר לא (אפשר להתנגד מסיבות אחרות, אבל לא מהטעם הזה).

זו בפירוש עניין אופנתי. כן! ההלכה מתחשבת באופנה!

אתה יודע כמה יהודים כיוםצמאה לך נפשי!!

ה' ישמור - מקעקעים את עצמם?? כבר המון זמן זה נורא אופנתי.. אז אתה באמת חושב שהתורה תתחשב בזה, כי  זה אופנתי??

גם ראיתי המווווווןןןן בנים בחיי שצבעו את השיער. זה ממש באופנה!! באמת! נדמה לך באמת שעכשיו התורה תאשר את זה כי זה "באופנה"??

התורה אולי מתחשבת באסטטיקה של הבן אדם, לא באופנה.

 

אופנה זה דבר שחולף, היום נורא אופנתי לבנים לשים עגילים בכל מקום אפשרי, ומי יבטיח לי שמחר לא יהיה אופנתי לבנים ללכת עם לק ירוק זוהר או עם בבון על הראש שלהם?? זה אולי נראה לך מצחיק,

אבל ככה זה - כשאין אלוקים הכל פתאום נראה בסדר... פעם בנות לא העיזו שיראו להן את חצי הברך ברחוב, ואם היו בודדדות - הן היו מנודות ומרוחקות 

והיום - ה' ישמור.

 

פעם הגברים המקועקעים היו רק מהעולם התחתון - כיום, אפילו לעורכי דין יש קעקועים, וזה הכי לגיטימי ונורמלי שבעולם!!

 

זה שבדורנו יש 'חוצפא יסגא' מאוד גדול (וזה סימן טוב ב"ה) לא אומר שמותר ללכת עם הזרם.. 

 

לא שאופנה זה דבר רע, פשוט צריך לדעת לאזן ולהתבונן ולראות איזה אופנה מתאימה, אם היא מתאימה להיותנו יהודים ואם היא מתאימה לתורה, ולא שח"ו התורה תתאים את עצמה לאופנה.

 

 

קעקוע אסור מהתורה. עגילים, נזם, לק ירוק או בבון על הראש- לא.אנו ני מ יאחרונה

״לא ילבש״ - תלוי בהחלט בסביבה, כלומר באופנה. בתקופת התורה, למשל, גברים היו עונדים עגילים באוזניהם, והדבר היה מקובל ומותר. כנ״ל לגבי שמלות.

כשחברה שלי רצתה לעשות חור שני ושאלה את אבא שלה שהוא רבחפרנית גאה=)
הוא אמר שאין איסור, השאלה עד כמה זה נפוץ בסביבה שלה. אם לא נפוץ אז זה מושך תשומת לב-לא צנוע ולכן אסור.
אם להרבה בנות יש אז זה כבר לא מושך תשומת לב ולכן מותר.
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך