התלבטות-צניעותיאיררררררררר

אהלן וסהלן

 

רציתי להתייעץ אתכם בנושא קטן.

 

יצאתי עם בחורה פעמיים, הכל טוב ויפה, היה כיף ומעניין וכו' וכו' יש רק איזה אישיו קטן.

מבחינה דתית אני לא הכי דוס שיש בעולם, הייתי בישיבה גבוהה והדת היא מאוד מרכזית בחיים שלי, אבל בכל אופן אני לא אחד שיושב ולומד גמרא המון, ולא תמיד מצליח לקום לתפילות למשל למרות שזה כן יעד ושאיפה שלי.

עוד כמה דוג' אני שומע מוזיקה לועזית ואוהב לצאת לבתי קפה וכאלה, בקיצור לא הסוג הביינישי.

 

היא גם בראש הזה פחות או יותר אני חושב, רק שהיא הולכת עם לבוש טיפטיפה שמציק לי, כלומר לפעמים עם שרוול קצר וחצאית קצת מעל הברך. בתקופת האולפנא היא דווקא הייתה הולכת עם מקסי וכדו' וחולצות יותר ארוכות אבל בזמן האחרון אני מנחש שהיא רוצה להיות יותר יפה, קרי זה עניין של דימוי עצמי. אני די מאמין שזה הקטע.

 

זה קטע שממש מפריע לי, באמת. אבל חוץ מזה הכל פנאאאן והכל על מי מנוחות.

חשבתי אולי יש לכם איזו עצה, טיפ מה לעשות? מה לשאול, מה לברר?  

תודה נשמות ואלול טוב !

אולי תדבר איתה עלאהבה בתענוגים
זה שאתה ראש פתוח עד שזה נוגד את ההלכה.
תכניס לה את זה לראש.
אולי הרצון שלה יצא לאור.
(בלי לדבר איתה על צניעות, כי חוץ מאפקטים שליליים, לא יצא לך מזה כלום)
נניח שתהיה פעם באיזו מסעדה ותיגש אליכן מלצרית עם טיץ, תגיד לה שאתה ממש לא מכבד ומעריך נשים שמנסות להראות את עצמן בכח. (בלי שום רמז לגביה)
ותרמוז לה שדווקא צניעות הרבה יותר מושכת אותך ואולי תרחיב גם למה בעדינות. (שוב, בלי לרמוז לה שום דבר לגביה).
וסתם באופן כללי תשאל אותה מה היחס שלה להלכה.

ואני חושבת שאם היא לא מרגישה מחוייבות להלכה, אתה צודק בהתלבטות שלך.

בכ"מ, תיזהר.
כי לנשים יש השפעה גדולה על הגבר שלהן.
אז כדאי שתהיה ממוקד מטרה, או שתחליט אם בא לך להיכנס לזה (במידה והיא לא בעניין להשתפר בזה).

ואתה צודק שברוב המקרים זה תלוי בדימוי עצמי.
אולי תמצא שעת כושר כשהיא באה צנועה יותר, להחמיא לה קצת...
היא גם תקבל מחמאה (שאולי היא זקוקה לה)
וגם תראה שהיא לא צריכה לגלות את עצמה כדי להיות יפה.
זה באמת התכנון שלייאיררררררררר

לדבר איתה על זה, חושב שזה מה שאני אעשה

בכל אופן, אני חושש אולי, אם היא הולכת ככה אז כאילו זה כבר אומר שלא מתאים.. 

ומצד שני זה כן מרגיש לי מתאים

וואי, עצות יפות ורגישות!אלטלנה


חוץ מהפיסקה האחרונה שלך - אם הייתי במקומה,כמעין הנובע
בחיים לא הייתי משייכת את האמירות שלו לגביי לפי הדוגמאות שנתת.
כמה זמן אתם יוצאים?אריק מהדרום
יצאנו לאורך שבועייםיאיררררררררר

וכרגע אמרתי לה שאני אקח הפסקה לחשוב על זה קצת..

העניין הוא שפגשתי אותה שוב (מעגל חברים), ואז שוב הכל עלה..

בשלב הזה אתה עדיין יכול לעשות פרסה ולברוח בלי לתת דו"ח ובליאריק מהדרום
תסבוכות.

אתה יכול לשאול את עצמך אם זה קריטי בשבילך או לא, אם זה נושא שתהיה אמיץ מספיק בשביל לפתוח אותו בשלב הבא, נגיד כשתחזרו אחרי שני דייטים.
החלטה שלך, שיהיה בהצלחה ושנה טובה.
אחד המשפטים היפים ששמעתי:אמבא
שאתה פוגש משהי אתה צריך לדעת שאתה הולך לשנות בא רק דבר אחד.. את השם משפחה...

ברמת העקרון קשה לשנות בן אדם בגלל שיוצרים איתו, וזה קשה להחזיק מעמד אחרי הנישואין.. אבל מצד שני כל בן אדם משתנה ועם בלעו הכי היא היתה בכיוון של להתחזק בנושא הצניעות,רק זה היה נקודה שפל זמנית אפשר להמשיך ולראות עם היא משתפרת..
כמו שזה מפריע לך יכול להיות שזה גם מפריע להעוזיהו

אולי תדקדק יותר במצוות וזה יגרום לה לחזור בתשובה כמוך

לדעתי לא להגיד לה כלום. אתם כולה דייט שניכמעין הנובע
אם לי היו מעירים לרגע על הנושא הייתי כנראה חותכת
מסכימה (:הפי
הייתי מציעה לך להמשיך.dora
בכולופן אם אתה מחליט לסיים את הקשר רק בגלל זה, אז לדעתי אל תעשה את זה לפני שאתה שואל אותה אם היא מוכנה להאריך..
לא הבנתי מה מפריע לך.ענבל
בס"ד

שהלכתית זה לא בסדר לדעתך? שהיא רוצה להיראות יפה?
לא הייתי פוסלת על זה בכל אופן.
הלכתית זה לא בדיוק הנושא הכי נחרץ בארץ ואם הכל חוץ מזה סבבה אז חבל.
לאו דווקא הלכתיתיאיררררררררר

צניעות זה ערך שחשוב לי, כלומר אני רואה הרבה מן ההיגיון שיש בהלכה בנושא הזה בוא נגיד ככה

אוקיי, אבל זה לא שהיא מסתובבת בצורה בכלל לא ראויה..ענבל
בס"ד

הרצון להיות יפה הוא מאוד טבעי.
צניעות זה לאו דווקא חצאית ארוכה..
בקיצור אני לא רואה בעיה במה שכתבת אבל אם זה כ"כ מפריע לך שאתה לא מסוגל לחיות עם זה אז תחתוך.
חבל עליך וחבל על הבחורה שיכולה למצוא מישהו אחר שיקבל אותה.
שלא תביני אותי לא נכוןיאיררררררררר

אני מאוד בעד יופי וטיפוח, לי עצמי יש 9 בשמים

 

אבל אצל בנות צניעות זה קצת שונה. אין לי שום סיבה לגרום לה ללכת עם מטאטא אבל קצת קשה לי עם מעל הברך, זה הכל 

גם למעל הברך יש רמות..ענבל
בס"ד

ושוב, אישית אני לא רואה בזה עילה לפסילה ואני בטח ובטח שלא רואה בזה עדות לאופיה או למידת צניעותה (ואני מדברת על המושג הכולל).

אבל עשה כרצונך, אתה זה שיצטרך לחיות איתה
לא מסכימה איתך..השמחה שבלב
אם זה חשוב לו כ'כ במיוחד שזה נוגד את ההלכה הדרך שבה היא הולכת, אז מה שהיא לא הולכת בכלל בצורה שלא ראויה ומקפידה על רוב ההלכה.. אבל מספיק שיש בעיה בקיום ההלכה אצלה -זו בעיה!!ואכן זו עילה לפסילה בשבילו אלא אם כן היא תחליט לשנות זאת.
וההלכה היא מאוד חשובה!!נכון שישנם דברים חשובים נוספים אך זה חלק נכבד ביותר בחיים, התורה היא העיקר וכל שאר העיניינים החשובים נובעים מימנה. לכן אשריך שאתה לא מוכן להתפשר בעיניין כ'כ חשוב בחיים ומנסה להגיע למציאות אחרת איתה.. שיהיה בהצלחה!
הלווווו לא צריך להתנצל שאתה רוצה שאשתך תיהיה צנועה!!!!!!-שמחה-
משהו חשוב לך?
אל תתפשר!
לדעתי..
מצטרפתפה לקצת
זה יפה שזה חשוב לך.
אל תתפשר.

אבל גם אל תוותר בלי לנסות לדבר איתה על זה בעדינות. לדעתי
קצת צרם ליצריך עיון
חצאית מעל הברך זה לא תקין הלכתית, בצורה נחרצת.
יש לך איזשהו מקור אחר?

(אני יודע שזה נצלוש ולא היינו אמורים להכנס לנושא הזה, אבל זרקת פה אמירה לא נכונה)
איןמקור לדבר-שמחה-
תאמין לי שהנושא נבדק בכל פן אפשרי בקרב חברותי לאולפנה ואין..

זה פשוט קושי שיש לבנות..וכל אחד צריך לחשוב עם עצמו איזה קשיים אצל בן זוגו יפריעו לו ואיזה לא..
עד כמה שאני יודעיאיררררררררר

זה מעל הברך, אבל נשמע שאתה מבין יותר ממני בהלכה הזאת (לא בטון עוקץ)

 

בכא זה העיקרון של להתלבש צנוע, ולא לחשוף איברים וכו' וכו'

 

עריכה: ועכשיו ראיתי את מה שכתבה שמחה.. אז אוקיי חח

אז אני אחד לך-שמחה-
הכי מקלים שאני יודעת
חצאית עוברת ברך גם כשיושבים
חולצה עוברת מרפק גם כשמרימים ידיים( יש על בדיחה, שיש היום את החולצות הרפויות שמרימים ידיים והשרוול צונח למטה שהן נועדו ללמד את הבנות לעולם לא להתייאש ולהרים ידיים )

אבל שוב זה קשה להרבה בנות אז יש את אלו שהמציאו שזה עד המרפק ועד הברך.אין לזה שומקור
אוקיי, באמת טוב לדעתיאיררררררררר


אאלט במרפק יש דעה יחידה שמקילה יותר, לא בטוח בכללצריך עיון
אבלל בברך זה באמת מוחלט לגמרי
יש לך מקור?-שמחה-
שמועות שיש מקלים יש להכל..
אני מעולם לא מצאתי מקום שכתוב שאפשר מעל המרפק-שנפסק להלכה

דיונים אולי יש על זה אבל פסיקה להלכה אפעם לא ראיתי
אבל כן ראיתי שהכוונה למפרק כף היד ולא למרפק
זכור לי בשם מי שמעתי, לא רוצה להגיד סתםצריך עיון
טוב..אבל אי אפשר להביא אתזה הלכה לרבים-שמחה-
כי לא הבאת הלכה
אלא הבאת את זכרונך.כמובן שזה בלי טיפת זלזול!
זב אולי מקרה ספציפי
ואולי תשאל את מי שאמר מקור הלכתי
אם תמצא משהו אמיתי.מקור הלכתי שנפסק
נראה לי שהמון בנות יודו לך..
טוב שהזכרת לי: ****לא פוסקים הלכה בפורום!!!***צריך עיון
אין שום מקורפה לקצת
שצריך לכסות את הברך והמרפק??
לזה את מתכוונת?
זה תגובה אלי?-שמחה-
אם כן -התכוונתי שאין מקור שמותר ללכת מעל הברך-שמחה-
באמת נוסח קצת לא ברור..
אהה אוקיפה לקצת
הבנתי הפוך
אני אגיד לך שיש מקלים יותר:ארץ השוקולד
הרב רבינוביץ' (ראש ישיבת מעלה אדומים) בשו"ת שיח נחום (חלק א אבן העזר סימן קז) סובר שדרך צניעות היא לכסות את רוב הזרוע, כלומר החלק בין הכתף למרפק שיהיה רובו מכוסה על אף שגם את זה לא חייבו חז"ל.

לא בא לפסוק הלכה בפורום, רק לציין שההלכה לא כה נחרצת כפי שאמרת.
כפי שצוין, לא פוסקים הלכה בפורום, אבל מצד שני לא צריך לכתוב דברים לא נכונים בצורה נחרצת בפורום אז באתי להעיר שיש שהתירו.
@יאיררררררררר
@צריך עיון
תודה!צריך עיון
זכרתי שהרב רבינוביץ' מתיר, לא זכרתי איפה
אני רק אביא את רש"י המתירארץ השוקולד
רש"י בברכות (דף כד עמוד א) כתב על "שוק באשה ערוה" שמדובר דווקא באשת איש. (יתכן והב"ח באורח חיים סימן עה הבין אחרת, אבל לא הבנתי את הב"ח לגמרי.)

אינני יודע אם עוד פוסקים אסרו או התירו, אבל צריך המון ידע כדי לדעת מה מוסכם לכולי עלמא באופן נחרץ.
(טנקס )ענבל
לא הכרתי את רש"י, אבל אין מי שפוסק ככה היוםצריך עיון
מפריע לופה לקצת
שהבחורה לא נוהגת לפי ההלכה בצניעות.

ההלכה אומרת לכסות את המרפק וחצאית שמכסה את הברך.
ההלכה אומרת להיות צנןעים

מאיפה הבאת את זה ש'הלכתי לדעתו'?
לא נראה לי שהקטע ההלכתי מפריע לו-שמחה-
העניין שמפריע לו כי הוא חונך שצניעות זה *ערך* חשוב וכי בתק' האחרונה ה* ערך* הזה מתגמד
או שלא הבנתי נכון..ואני מתנצלת אם כך מראש!
כמובן שההלכה חשובה לייאיררררררררר

אבל מה ששמחה אמרה יותר נכון, הערך הזה חשוב לי בפני עצמו, גם אם ההלכה לא הייתה אוסרת על צניעות..

מתנצלת שכתבתי שלא!-שמחה-
סליחה! ככה אני הבנתי..
לא קרה כלום חח הכל בסדריאיררררררררר


מה מפריע לך?matan

אם היית רואה בהלכה משהו מרכזי בחיים שלך, אז הייתי מבין אותך,

אבל אתה לא ממש מעוניין או אכפתי כלפי הלכה, אז מה מפריע לך בלבוש שלה?

זה קטע כזהיאיררררררררר

מפריע, כי ככה התחנכתי שצניעות זה ערך חשוב. ואני באמת חושב ככה

במיוחד בתקופה שלנו שהצניעות מתגמדת עם הזמן..

 

אז מכאן יש שני שביליםmatanאחרונה

הראשון- להגדיר שזה מהותי. לבדוק לפני כן בבירורים שאתה יוצא רק עם בנות שעומדות ברף צניעות מסויים.

השני - להתמודד עם זה זוגית.

 

מה עושים בכל מקרה עכשיו-

תעלה את הנושא של צניעות כערך במהלך השיחה, כמה שיותר כחלק מהתגלגלות השיח שלכם, תראה איך היא

מתייחסת לדברים. אל תעיר לה, אל תבקש ממנה להשתנות, אתה יכול אפילו לשאול אותה על החוויות שלה מהאולפנא בעניין הצניעות והחינוך לצניעות, לרוב הבנות יש כמה קיטונות רותחים בנושא...

משם תוכל לראות כמה זה ערך בעיניה רק שקשה לה, וכמה זה לא ערך היא רק רגילה ככה\בשביל ההורים וכו'..

 

עכשיו לשבילים-

בשביל הראשון - אתה חותך. אתה לא מעוניין בהתמודדות בנושא הזה.

בשביל השני - את אתה רואה שיש לה רצון אבל קשה לה, תעבוד על עצמך לראות את הטוב שבזה. לראות

כמה היא נפלאה, למרות שהיא עדיין לא מצליחה(ואולי לא תצליח כל החיים) כמו שהיא עם הרצון והקושי. אתה

יכול להבין אותה דרך המקומות שבהם לך קשה, כמו תפילות וכו'- זה לא אומר שאתה נגד תפילה, רק אומר

שקשה.

אם אתה רואה שאין לה רצון בכלל- כאן אתה צריך לבחור וזה יותר קשה. העבודה שלך על עצמך יותר קשה

כשיש בצד השני מישהו שלא רואה ערך בכלל במשהו שחשוב לך. אבל זו שוב אותה עבודה- לצאת מעצמך,

להיכנס לנעליים שלה, לראש שלה, למקום שלה, ולהבין אותה משם, ולכבד אותה משם.

אוקיי...נורופן.
שבוע טוב ..

בעיקרון, אני נורא מזדהה עם הגברת שלך...
צניעות היא ערך מאוד חשוב עבורי. ואמנם אני מקפידה שלא ללכת עם חולצות עם שרוול קצר והחצאיות שלי באופן גורף עוברות את הברך...
יש לי רגעי משבר וקושי, לפעמים אני לא אקפיד לסדר את החצאית שלא יראו את הברך בטעות כי זה פחות יושב עליי...

אני כן יכולה לומר ששיח ומודעות שלי סביב הנושא הזה וההבנה שלי שאני רוצה להיות קרובה יותר לאידיאל שלי ולעקרונות שלי מחזקים אותי... ואני לאחרונה יותר משתדלת...

אישית חושבת שמישהו שיפסול אותי רק על זה יכול בהחלט וזו סיבה לגיטימית ולו רק בגלל שעבורו זה עניין מספיק חשוב... כנראה מרגיש לו שאם האישה שלו במאבק בעניין הזה עם עצמה אז הצניעות שלה לא מספיק חזקה והוא מחפש משהו אחר.

אני אישית חושבת שאני לא פחות טובה...ודברים חיצוניים לא משקפים אחד לאחד את הפנימיות, בעיקר כשמדובר על משהו שיכול להיות מאוד מאוד קשה...ויכול ממש להשתנות...ולבן זוג יש השפעה על הדבר הזה.

בעייניי, זמו לפסול על מישהו שיש לו קושי לקום בבוקר לתפילה.

יש בנות שזה לא מעניין אותן. אז תפסול על זה כי זה אומר דבר אחר.
אבל יש בנות שזה פשוט קשה להן.
ובנים כנראה לא יבינו את זה בחיים...

אני מוכנה לקום כל בוקר בשעה 6 לשחרית ולו רק שלא יהיה משנה באמת מה אורך הבגד שלי.
וכן, כמובן שכל אחד רוצה את מה שאין לו...
אבל נראה לי שאני יודעת מה זה לקום כל בוקר מוקדם. ואני יודעת שזה קשה מאוד כי זה קשה גם לי לקום. אבל עדיין הייתי מוכנה לעשות את זה.

הבנת?
תשובה מקסימה!!-שמחה-
קבלי ח"ח
בקטע של חיל חתיך
אמן אמן נורופן.
ח"ח לכולנו
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום

עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢

פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)

לא אדום מזעםהסטורי
יותר סקרן, חוויה אנתרופולוגית לנסות להבין את הראש של חסדי.


(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).

אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
אבל צריך לכבד ומי אנו בלא נימוסינו?
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים

והאידיאות.

"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".

האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?

לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".

אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.

ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.

 

המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית, 

"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"

מסכים כל כך עם ההודעה הזוארץ השוקולד

והסיומת כה מתאימה ומתבקשת

כי זה ממש משמעות מדרש חז"ל של מקור הציטוט 

בגמרא שם כתוב מפורש שחזקיהוחסדי היםאחרונה

השתדל לשאת אשה הגונה, בתו של ישעיהו, כדי שיצאו ממנו בנים כשרים.

"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי

איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…

הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב

כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים

האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.

על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.

ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
חסדי הים, לא למה לא היית גאון או אבא של גאון (כמו הסיפור על רבי זושא).


כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה

אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
"לפיכך יהיו אומרים כל אחד ואחד, מתי יגיעו מעשיי למעשה אברהם יצחק ויעקב" (תנא דבי אליהו פרשה כג)
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb

כולם צריכים להגיע למעשי האבות?

 

ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.

הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.

 

 

אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים

יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.

במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.

ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
להיות בעל דרגה רוחנית גבוהה?
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
כמו גדול הדור. כתוב כמו האבות, לא כמו משה
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים

לדרגתם.

הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.

(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)

לדעת הרמב"ם זה לא נכוןארץ השוקולד

אחת המחלוקות בין החסידות לרמב"ם.

"הלכה ב

אל יעבור במחשבתך דבר זה שאומרים טפשי אומה"ע ורוב גולמי בני ישראל, שהקב"ה גוזר על האדם מתחלת ברייתו להיות צדיק או רשע. אין הדבר כן  אלא כל אדם ראוי לו להיות צדיק כמשה רבינו, או רשע כירבעם, או חכם או סכל, או רחמן או אכזרי, או כילי או שוע, וכן שאר כל הדעות. ואין לו מי שיכפהו, ולא גוזר עליו, ולא מי שמושכו לאחד משני הדרכים  אלא הוא מעצמו ומדעתו נוטה לאי זו דרך שירצה. הוא שירמיהו אמר: מפי עליון לא תצא הרעות והטוב כלומר: אין הבורא גוזר על האדם להיות טוב ולא להיות רע. וכיון שכן הוא  נמצא זה החוטא הוא הפסיד את עצמו, ולפיכך ראוי לו לבכות ולקונן על חטאיו ועל מה שעשה לנפשו וגמלה רעה. הוא שכתוב אחריו: מה יתאונן אדם חי וגו'? גבר על חטאיו. וחזר ואמר הואיל ורשותנו בידינו, ומדעתנו עשינו כל הרעות  ראוי לנו לחזור בתשובה ולעזוב רשענו  שהרשות עתה בידינו, הוא שכתוב אחריו: נחפשה דרכינו ונחקורה ונשובה עד ה'."

(הלכות תשובה, פרק ה הלכה ב, העתקתי מאתר דעת)

התכוונתי שכל אדם יכול להיות שיא הצדקות, אבלקעלעברימבאר

יש הרבה סוגים של צדקות : ת"ח, חסיד, עניו, ירא חטא, רגשן, שכלתן, הכל לפי תכונותיו של האדם.

 

המקובלים כמובן סוברים שלכל אדם יש סוג נשמה שונה, הרמבם סובר שלא, אבל נראה שכם יסכים שאדם ילמד במקום שליבו חפץ וינסה למקסמם את הכשרונות שלו ולא לנסות להיות מישהו אחר.


 

גם החסידות סוברת שעל עמי הארצות להתקדם כמה שיותר ברוחניות.


 

מה שרבי זושא התכוון זה שישאלו אותו בשמים למה לא מקסם ומימש ומיצה את הכשרונות הרוחניים  והייחודיות של זושא, ולא של משה רבינו. אין הכוונה להטיף לבינוניות.

 

וכמובן אחד המרבה והממעיט שאמרתי זה אם אדם אין לו זמן ללמוד תורה הרבה, או שתפקידו בעולם הוא לעסוק בעיקר בדברים אחרים (גם אח של הרמבם עסק בעעקר בסחורה ופחות בתורה, בהנחיית הרמבם עצמו).

 

כמובן אם אדם מתבטל ולא עוסק בתורה הרבה, במילא אין כאן "ובלבד שיכון ליבו לשמים" כי הרי יכל ללמוד הרבה ולא למד. סימן שהוא לא באמת מתכוון. אבל מי שרוצה ללמוד הרבה אבל רואה שתפקידו וכשרונותיו בעולם זה לעשות משהו אחר בעולם וללמוד רק שעה ביום, או שמנסה בכל המאמץ ועדיין רואה שקשה, על זה נאמר "יכוון ליבו חשמים".

 

בחירה חפשית היא על מעשינו. אבל לא כל אדם יכול לבחור לזכור את השס במבחן סיכה גם אם יתאמץ מאוד. וגם על קצב ההתקדמות אין לנו בחירה, כלומר גם אם מאוד ארצה לא אצליח ללמוד את כל השס תוך יום. על זה נאמר "ובלבד שיכוון ליבו" כלומר מי שרוצה ללמוד את כל השס ומתקדם בקצב שמתאים לו - נחשב כבר כאילו סיים את כל השס (בתנאי שימשיך ללמוד בהתמדה) - כי אדם נמצא איפה שהוא רוצה להיות. עיין על משמעות הרצון (ובלבד שהרצון רציני ולא רמאות) באורות התשובה ובאורות הקודש.

 

כמובן אם אדם "רוצה" ללמוד את כל השס אבל לא לומד למרות שיכול, אז הוא לא באמת רוצה ברצינות

..שפלות רוח

רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.

וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו

לא ?

"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
וָאֶהְיֶה לָהֶם כִּמְרִימֵי עֹל עַל לְחֵיהֶם וְאַט אֵלָיו אוֹכִיל".
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb

כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.

אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.

..צדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 13:48

לא חשוב

לרדת מעץ החיים?חסדי הים
"וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן". "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר". "פְּרִי צַדִּיק עֵץ חַיִּים. "וְעֵץ חַיִּים תַּאֲוָה בָאָה". "מַרְפֵּא לָשׁוֹן עֵץ חַיִּים".
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
עזר בהדייהו".
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
עם ההמשך פחות
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
זה לא הפך את שושני להיות מאושר יותר, בספק אם הפך את הוריו.
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים

נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.

זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.

"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".

רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
אולי. אבל חסר לי החמודה...חסדי הים

"אוֹצָר 'נֶחְמָד' וָשֶׁמֶן בִּנְוֵה חָכָם".

בבחינת חמודה גנוזהנוגע, לא נוגע
'בְגִנְזֵי בְּרֹמִים'חסדי הים
אשריך..נוגע, לא נוגע

שתזכה בעז"ה בקרוב ממש שיתרונן ליבך בנוות ביתך ותתרונן תורתך תחת קורתך



יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

חייב להסכיםשפלות רוח
עם לחפש אישה יותר רגישה ממנו
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
מסכיםארץ השוקולדאחרונה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyonאחרונה
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
את מתעלמת מהשאלות שלי. ולא בפעם הראשונהלאצעיר

כמה מתוך הזוכות האלו התחתנו בשנות ה30 לחייהם? ובאיזה הפרש?

פי כמה וכמה כמות יש הפוך?


לגבי בעיות - יש ב2 הצדדים. לא על זה מדובר. בגילאי 30+ לא מדובר על בעיות, מדובר על *טבע*. זו עובדת חיים שהפוריות של האישה נחלשת מוקדם יותר. זה מה יש.


אני כבר באמת לא רואה טעם בהמשך הדיון הזה. אני מביא עובדות ומציאות ואת חולמת לשנות את כל העולם לחלומות שלך.


מאחל לך שתמצאי את הנכון לך ובעיקר שלא תתני לשטויות כמו פער גילאים מוגזם *בעיניך* לתקוע אותך. 

אולי יעניין אותך