בחורה לקראת סיום תואר בחור לקראת גיוס/צבא/ישיבהזוהרת בטורקיז
בנים הפעם דווקא זה מופנה אליכם,ירתיע אתכם שהבחורה עומדת לסיים תואר או לחילופין סיימה תואר?ואתם עוד עמוק בישיבה צבא וכו?
כמובן לצאת מנק הנחה שלבחורה זה לא מפריע..
מעניין אותי לדעת :')
בדיוק עלתה לי גם השאלה הזאתבהשתדלותי
ואז אמרתי לעצמי
ואם זה ירתיע, זה ימנע ממני לעשות מה שתיכננתי?
לא.
אז מה זה משנה..
לא יפריעצריך עיון
בדרך כלל זה יהיה אפילו יתרון...מתקדם...
כי צריך שמישהו יכניס קצת כסף...צריך עיון
יופי,שמחה לשמוע זוהרת בטורקיז


כן מאוד יפריע.אלחנן1991

הפתרון לכך נמצא כמה שרשורים מתחתיך-

 

בהמשך לדיון על שירות קרבי - לקראת נישואין וזוגיות

 

 תופים

מה זה משנה?אהבה בתענוגים
אני באמת שואלת... מה זה משנה? ()
סוף סוף מישהי שכותבת "מה זה" בצורתו התקינהתפוח יונתן
ולא "מזה"

הצלת את כבודו של הפורום
חשבתי שיותר נכון לרשום 'מזה'כמעין הנובע


ועוד הקפדתי על זה
רצינית?צריך עיון
אגב,כמעין הנובע
לגבי המילה "מי זה", לפעמים הפירוש הוא לא לבן אדם "מי זה הבן אדם" אלא להסבר מאיפה לקוח דבר מסויים. לדוגמה, "מאיפה המקור של זה?" ואז מצביעים על דבר מסוים ואומרים "מיזה". גם כאן צריך לרשום מי זה או מיזה? כי לא מדובר על אדם אלא על חפץ
חחח..נראלי מאייתים את זה כךtz1994
"מזה"
אכנכון.פסידונית


אבל זה נראה כמו "מה זה" וזה פירוש אחר לגמריכמעין הנובע
חחחתפוח יונתן

זה כל העניין!

"מה זה" לעולם לא נכתב "מזה", לכן הוא בכלל לא נראה כמוהו באמת.

מה שתפוח אמר... זה שבסלנג אנחנו מעוותיםותן טל
מילים מסוימות חא אומר שמותר לנו בגלל זה לעוות אחרות.

מזה, זה הפנייה לדבר מסויים שממנו... ומה זה זה כפשוטו, מה זה.

גמר חתימה טובה.
סתם בשביל הקוריוזעוד סתם אחד

במקום אחד כן כותבים 'מזה' בשביל לבטא 'מה זה':

 

שמות ד, ב: "ויאמר אליו ה': מזה (כתיב; קרי: מה זה) בידך? ויאמר: מטה". 

 

ככל הנראה יש שם משחק מלים (?) מזה-מטה. 

 

בלי קשר אתה צודק, כיום ללא ספק יש לכתוב 'מה זה' ולא 'מזה'. 

^^^צריך עיון
אפשר גם 'מן זה'
'מזה' זה בעצם קיצור של 'מן זה', יש דגש משלים בז'
ויאמרו איש אל אחיו מן הואסביון
כי לא ידעו מה הוא

נראה שזאת צורה עתיקה יותר. אגב, אחרי כל "מה" מגיע דגש, בתחילת המילה הבאה (חוץ מאותיות שא"א). אולי זה שריד של הדגש המשלים ב"מן".

ולכן נראה לענ"ד ש"מזה בידך" היא צורת ביניים, בין "מן" ל"מה".

ע"כ פינת הלשון. תחזרו כבר לעיסוקים שלכם.
נראה לי שזו לא המשמעות שםעוד סתם אחד

'מן' הוא 'מנה'. הם לא ידעו מה זה, ולכן קראו לזה פשוט 'אוכל'. 

 

בלי קשר - הסברה מעניינת (נראה לי שמסתדרת גם עם המידע מאכדית - manu/minu, אבל צריך לבדוק את זה יותר לעומק). תודה!

רק לחלק מהפירושים.סביון
אני מכיר את הפירוש הזה (אם כי לא ידעתי שמן במשמעות מנה. תודה על החידוש), ובכל זאת הבאתי את הפירוש שלי (יש פרשנים "קונבנציונליים" שאומרים אותו. לא זוכר מי) כי לדעתי הוא יותר מסתדר עם פשט הפסוקים. זה גם מסביר למה משה עונה להם "הוא הלחם...", כי לפי הפירוש שלך הם לא שאלו כלום.
לא בטוח שהם אכן שואליםעוד סתם אחד

באופן מעניין הביטוי "איש אל אחיו" משמש במקרא לתיאור דיבור שאיננו כולל שאלה (מלבד בפסוק אחד, בירמיהו כג, לה, שם נאמר "כה תאמרו איש על רעהו ואיש אל אחיו מה ענה ה' ומה דבר ה'" - כאשר השימוש בביטוי 'איש על רעהו' יותר מדויק בהקשר הזה, שכן זה הביטוי השגור בדרך כלל, מלבד במקרים בודדים, לתיאור דיבור הכולל שאלה. בכל אופן, כנראה שהביטוי 'איש אל אחיו' בפסוק זה נגרר כהרחבה ל'איש על רעהו' שבתחילת הפסוק; יש כמובן גם פסוקים שכלל לא עוסקים בדיבור, כמו 'ופניהם איש אל אחיו' בכרובים - אבל פסוקים אלו הם מחוץ לדיון כרגע). כך שכלל איני בטוח שיש להבין שמדובר כאן בשאלה, אלא בהצהרה. משה לא 'עונה' לשאלתם, אלא שוב - מצהיר, וממשיך את ההצהרה שלהם. כך לפחות לפי הבנתי. 

 

לגבי מן-מנה ראה ברש"י על אתר. 

מעניין מה שאתה אומר על השאלהסביון
אני אבדוק את הנושא בעז"ה.
עיינתי ברש"י. תודה. לגבי הפירוש שלי - עיין רשב"ם ובכור שור.
תודה, מענייןצריך עיון
לא הבנתי,ד.

מה אמור "להרתיע"?

 

אבל אם בחורה חושבת שאם היא "סיימה תואר" זה אומר שהיא כאילו במדרגה "יותר מתקדמת" מאשר בחור שנמצא עמוק בישיבה, אז היא צריכה קצת לעשות "השלמות".... ישיבה זה לימוד עמוק יותר ומשמעותי יותר מ"תואר" - למי שלומד כהוגן. וגם צבא זה ערך גדול מאד.

אני אומר לך מה אמור להרתיעאהבה בתענוגים
זה שהיא תהיה מפרנסת עיקרית לפחות לתקופה מסויימת...


היא לא במדרגה יותר מתקדמת, אבל היא סוג של לוקחת לו תפקיד... וזה אמור להרתיע את שני הצדדים.
בצדק.

האמת שהעניין הזה צריך כבר לבוא אל תיקונו...
את מודעת לכך שבדיוק על זה משבחים את אשת החיל כל ליל שבת?עוד סתם אחד

היא זו שפועלת, עושה, מבצעת, ובעלה נודע בשערים כמי ששבתו עם זקני ארץ. 

 

לא שאני אומר שכך צריך בהכרח להיות (בניגוד אלייך, איני מנסה לטעון שישנו מודל 'אידיאלי' כלשהו של זוגיות בהקשר של התנהלות משק הבית), אבל בתור מי שטוענת שהתיאוריה שלה (שהיא כמעט תיאולוגיה לפי האובססיה שלך לגביה) מבוססת על 'פשטי המקראות' - מן הראוי שלא תתעלמי גם מפסוקים שמהם נושבת רוח קצת אחרת... (בסיפור גן עדן שעליו התבססת בפעם האחרונה שהתווכחנו אין כל דיון לגבי מי צריך להיות המפרנס העיקרי בבית, ואילו בפסוקי 'אשת חיל' כתובים בנושא דברים מפורשים). 

 

בברכה, 

קודם כלאהבה בתענוגים
אם "בעלי" יהיה נודע בשערים וישב עם זקני ארץ (יהיה הגבר האידאלי ;)), גם לי לא יהיה אכפת להיות
אישה אידאלית.

הבעיה היא שרוב העולם הוא לא כזה. אז שרוב העולם יהיה מה שהוא צריך להיות.

דבר שני, מאיפה הבאת את זה שהיא המפרנסת?
זה שהיא עושה ופועלת זו הראיה?

ודווקא לפני הכל, כתוב "ושלל לא יחסר". לפני שהוא נודע בשערים...
מעלה חיוך..ד.

אבל לגבי פשט הכתובים, חושבני ש"שלל לא יחסר" הכוונה דווקא בגללה. "בטח בה.. ושלל לא יחסר", ממנה.  בלי להיכנס להשלכה המעשית של הדברים, רק לפשוטו של מקרא.

זה עדיין לא סותר.אהבה בתענוגים
עבר עריכה על ידי אהבה בתענוגים בתאריך ד' בתשרי תשע"ז 12:06


(ואם התכוונת שהיא זאת שלא תחסיר בשלל- אז אני לא הבנתי את זה כמוך. כתוב "ו"שלל לא יחסר. ולא בטח בה " ש"שלל לא יחסר.

ואדרבה, הגבר הוא ההולך לקרב והוא זה שמביא את השלל... ככה שזה עוד יותר לא מסתדר לי)

ואם הוא בטח בה ולכן שלל לא יחסר, זה לא סותר.
א. מטבע הדבריםעוד סתם אחד

אני מכיר כמה רבנים שישבו כל היום 'בשערים', והם לא היו המפרנסים העיקריים בבית. 

 

ב. 'ושלל לא יחסר' נאמר בקונטקסט מסוים: 'בטח בה לב בעלה ושלל לא יחסר': למה שלל לא יחסר? כי הוא בוטח בה שהיא תספק אותו. וכל המשך השיר מתאר את זה... "היתה כאניות סוחר, ממרחק תביא לחמה; ותקם בעוד לילה ותתן טרף לביתה... זממה שדה ותקחהו... חגרה בעז מתניה ותאמץ זרועותיה". הבעל לא עושה כלום כל השיר מלבד לבטוח באשתו ולשבת בשערים. אם את מסיקה מזה שהוא המפרנס העיקרי בבית - אז יקירתי, פשט הפסוקים זה לא. 

 

ג. לא אכנס שוב לוויכוח הזה (מה זה 'העולם יהיה מה שהוא צריך להיות'? על פי מה?)

 

 

עריכה: ראיתי ש-ד. כתב בקצרה את מה שהארכתי בו בסעיף ב רק לאחר ששלחתי את תגובתי. מסכים איתו לגמרי. 

כמו שכבר אמרתי לךאהבה בתענוגים
אני לא חוזרת בי.

לגבר אידאלי מתאים אישה אידאלית.

מי שלא, אישתו לא אמורה לפרנס אותו.
ודווקא האידאל הוא אחר בעיניי. (ואף פעם לא הכרחתי אותך להסכים איתי).




אגב, הרמב"ם לא התפרנס מאישתו, אבל אני לא אזכיר אותו כי אין לי כח להיכנס לכל שאר ענייני שובניזם.
הרמב"ם לא,עוד סתם אחד

החפץ חיים כן (כפי ש-ד. הביא בתגובתו לדברייך), והמהרש"א (למיטב זכרוני, אם זה לא הוא אז רב אחר) אף החליף את שם המשפחה שלו לשם המשפחה של אשתו כי היא זו שפירנסה אותו, אז הוא ראה עצמו כסמוך על שולחנה. 

 

ברור שאת לא חוזרת בך; גם אני לא חוזר בי. ההבדל הוא שאני לא חושב שהדעה שלי היא יחידה בעולם, ושכל זוג יעשה מה שמתאים לו (נניח - הרמב"ם יפרנס, ואילו החפץ חיים יתפרנס. אין סיבה 'להעדיף' משהו לכאן או לכאן, או לחשוב שמשהו הוא אידיאלי ביחס לחבירו). לעומת זאת את סבורה שיש מודל 'אידיאלי' כלשהו (שאין לו מקור בשום מקום, ובמקום היחיד שיש מקור הפוך לחלוטין את טוענת שהוא מדבר על מציאות אחרת) - אז לפחות מן הראוי להפסיק עם מסע הצלב המטופש... 

דווקא בדיוק סיימתי קורסאהבה בתענוגים
מאוד מעניין בנושא.
קורס שמדבר על כל המחלוקת הזאת של ה"מתפרנס מלימודו" וכו... ויש גם איזכורים בקשר לזה...


בכ"א ככה אני חושבת. ולא מתנצלת על זה שלדעתי יש אידאל.

(והכי כיף שגם יש לי על זה ביסוס מרב שאני סומכת עליו...
אחרי שאבקש את רשותו, אזכיר את שמו גם כאן...)
מהרשא - מורנו הרב שמואל אליעזר אידל'סצריך עיון
אידל'ס - של אדל, אני די בטוח שזו היתה החותנת שלו שהחזיקה אותו

(סתם בשביל הדיוק, אני מסכים איתך בעיקרון)

אני לא זוכר בדיוק, אבל קראתי פעם מאמר על שמות משפחה שמראה שזה נפוץ שנקראו על שם האישה כי היא היתה המפרנסת העיקרית. הדוגמאות שעולות לי לראש זה חיוס (שעוברת בטעות לחיות) שהגיע מחיה בלום שהגיע מבלומה ונראה לי שגם ריבלין הגיע מרבקה
צודק. תודה.עוד סתם אחד

ואין הכי נמי, הטיעון עדיין תקף (ואף ביתר שאת). 

א. מפשט הפסוקים נראה שבעלה דיין -סביון
כי הוא יושב בשערים עם זקני ארץ. ובכל מקום בתורה שמוזכרים זקנים שיושבים בשער, הכוונה לדיינים. אין לי כוח להביא ציטוטים אבל יש הרבה פסוקים כאלה ואני מניח שאתה מסכים.
ככה שיוצא שדווקא יש לו אחלה עבודה, ואשתו היא המפרנסת העיקרית בגלל שלדיינים אסור לקחת כסף - גמרא סנהדרין איפשהו. אלא אם כן משלמים להם סכום קבוע וגם אז רק בתנאים מסויימים.

ב. מי אמר שהבעל לא עושה כלום? פשוט השיר הזה הוא שיר הלל לאישה. אז לא פלא שעלילותיו של הבעל מוזכרות שם רק בפסוק אחד.
חחחחחחחאהבה בתענוגים
אתה חמוד
|נבוך|סביון
???
סביון
סתם היה לי מוזר הקטע הזה שלא הבנתי מה בדיוק חמוד במה שאמרתי.

למרות שזה באמת קצת מביך. אפילו אחרי כל ההסברים המלומדים שיצאו מהניצלו"ש המפלצתי הזה:
רק בלי 'חמוד'! - לקראת נישואין וזוגיות
סתם יש לי יציאות לפעמיםאהבה בתענוגים
אבל בעיקרון זה בכלל צורת ההתנסחות שלך.
ברור שזו הכוונה בכך שהוא יושב בשעריםעוד סתם אחד

ועדיין, זה אומר שהוא לא המפרנס העיקרי, וזו הנקודה שלי: היא זו שמקיימת את הבית. לכן מלכתחילה נכתב שיר השבח דווקא עליה. 

 

כאמור, השיר אומר במפורש שהבעל בוטח באשתו על כך ששלל לא יחסר, ולכן די ברור שמבחינת השיר האישה היא המפרנסת, ולא רק כי השיר 'במקרה' החליט להתמקד באישה אז הוא משבח רק אותה... 

השיר באמת לא החליט 'במקרה' להתמקד בהסביון
פשוט הבעל רוצה לכתוב שיר הלל לאשתו, אז מה הוא יעשה שם, ישבח את עצמו?!

ויכול באמת להיות שהיא המפרנסת העיקרית בבית, אם בעלה דיין ולא מקבל על זה שקל. וזה לא מלמד על שאר המקרים.

יצאתי גולם... לא נורא. אני תמיד יכול לתרץ שזה כמו בתחילת ברכות
הבעל אינו הדובר שםעוד סתם אחד

אלא זהו שיר שבח על כל 'אשת חיל' באשר היא. 

 

למה יצאת גולם? לא הבנתי. 

עונה על ראשון אחרון ועל אחרון ראשוןסביון
אבל אני יכול לתרץ שזה כמו בתחילת ברכות ש"עד דקאי בשחרית פריש מילי דשחרית, והדר פריש מילי דערבית"...
אהעוד סתם אחד

בכל אופן - הנקודה היא שהשיר מצביע על כך שאין שום 'אידיאל' בכך שדווקא אחד מבני הזוג יפרנס את השני. אם מה שאחד מבני הזוג מספיק חשוב ולא מפרנס - אז שהשני ידאג לפרנס. השאלה המגדרית חסרת משמעות (באותה מידה אם האישה עובדת בעמותה ללא מטרות רווח שאמורה להציל את העולם מרעב, אני חושב שמן הראוי לשבח את הבעל שמפרנס אותה ומסייע לה בכך, בלי קשר לשאלה המגדרית). 

זה כל מה שבאתי לומר, אתה מסכים איתי בכך שזוהי הפרשנות של השיר, למיטב הבנתי; וממילא אין מקום לבנות אידיאולוגיה שבמפורש מצהירה ש'לא ראוי' שאישה תפרנס את הגבר, ושהאידיאל הוא שהגבר ירוויח יותר מן האשה. 

האידיאולוגיה נובעת בכלל ממקור אחר.אהבה בתענוגים
אבל לא נפתח אותו פה. סתם כי תרבות הדיון פה לא תמיד ממש חיובית. באופן כללי...

(והמקור הספציפי שהבאת לא סתר שום דבר).
לצאת למסע צלב מתמשךעוד סתם אחד

ולא להביא אף פעם ובשום שרשור את המקור שלך לאידיאולוגיה העלומה הזאת - זה גם לא שיא תרבות הדיון... 

 

מלבד זאת - המקור שהבאתי סתר לחלוטין את מה שטענת, ואכן חזרת בך מטענתך המקורית. בהודעה הראשונה שלך בתת-השרשור הנוכחי כתבת על 'תפקידים' שמתחלפים בין הגבר לאישה, ופתאום שינית את דעתך לכך שאכן - אם הגבר יושב ולומד תורה, אז בעצם זה אידיאלי שהאישה תהיה זו שיוצאת ומפרנסת. זאת אומרת - לפחות המקור סייג את טענתך. 

 

בלי שום קשר - למעשה, אין מקור שמכריח אף אחד לחזור בו משום דעה בעולם, כך שאין מה לדבר על 'מקור ספציפי שסותר' שום דעה (גם הומואים דתיים מסתדרים לדעתם עם פסוקים מפורשים שהצדוקים מודים בהם לגבי פירושם). השאלה היא כמה ה'תירוץ' הטקסטואלי משכנע, לא יותר מזה. 

 

 

שוב, אין לי בעיה עם הדעה שלך. את מעוניינת שבעלך יהיה מפרנס עיקרי? לגיטימי ונפוץ מאד, ולא רואה שום סיבה ספציפית להתנגד לזה. סתם לא רואה סיבה להפוך את זה לאידיאולוגיה, או לחשוב שמדובר ב'תפקידים' שמוכתבים מששת ימי בראשית (בגן עדן אף אחד לא היה 'מפרנס עיקרי', כך שהסיפור שם איננו רלוונטי לדיון). זה הדבר היחיד שנגדו אני יוצא, המחשבה שזוגות שאינם עונים בדיוק למודל שאת מחפשת הם 'לא אידיאליים', ו'ראוי שיירתעו' מעצמם. יתר על כן - גם אם את סבורה שזה לא המודל האידיאלי, שימוש במונחים כמו 'זה אמור להרתיע את שני הצדדים' וכדו' - הם לא מכבדים ולא ראויים, אם כבר מדברים על תרבות הדיון... 

אוף, אנשים פסידונית

אתם מדברים על דברים מעניינים ומשמעותיים.

אבל עוד טיפת נחמדות ויחס מכבד היו עוזרים פה מאוד, לדעתי.

^^^^^!!!!!סביון
זה כי אתה אוהב מדורג
איפה היחס היה לא מכבד?עוד סתם אחד

בזה שהצעתי לה להביא מקור? בזה שהודיתי ששום דבר שכתבתי לא 'סתר' את טענתה, פשוט כי אני לא מכיר מושג כזה 'לסתור' טענה על ידי מקור? בזה שאמרתי שההתנסחות שלה היתה לא הוגנת, ורק נגדה יצאתי, ולא נגד עצם הטענה שלה? האירי את עיניי. 

הוכחות מדוייקות אני לא אחפש עכשיופסידונית

ואולי באמת אין כאלו.

אבל התחושה שעלתה לי מהדיון (וגם לסביון ולצריך עיון, מסתבר) הייתה לא מאוד נעימה.

וזה חבל, כי הנושא עצמו מעניין והעיסוק בו מעשיר. אבל בצורה כזאת זה נעים הרבה פחות.

ואולי הבעיה היא בכך שאתם חושבים שתקיפות = יחס לא מכבד?עוד סתם אחד

את הגבת להודעה מסוימת. נסי בתוכה להראות לי מה לא מכבד. אני רואה שם תקיפות, שהיא לגיטימית בעיניי (בייחוד כשמאשימים אותי בתרבות דיון נמוכה תוך כדי שמשמיצים את דעתי ברפש). 

 

 

אם כולם כאן חושבים ככהצריך עיון
אז אולי יש בזה משהו

(דברים כאלה תלויים בנורמה, כמובן)
יש תופעה בארה"בעוד סתם אחד

שנקראת 'מרחב מוגן'. סטודנטים אומרים למרצה שהם מרגישים 'לא מוגנים' כשהוא עוסק בנושאים מסוימים הנתונים במחלוקת ציבורית (הפלות, הגירה, נטיות הפוכות וכדו'), ואז כשהוא עומד לגעת באחד הנושאים הללו (ולא משנה באיזה הקשר) הוא צריך להגיד "אני הולך לעסוק בנושא X, מי שזה מפריע לו שייכנס למרחב המוגן", ואז הסטודנטים הללו רשאים לשים ידיים באזניים או להרכיב אזניות או ווטאבר. 

 

אולי, רק אולי, זה שמדובר בנורמה - זה רק אומר שצריך להגיד לאנשים להתמודד. 

 

אבל אולי זו בקשה מוגזמת. אני פורש רשמית מהשרשור הזה. יום טוב לכם.

סוריאהבה בתענוגים
אבל אני פחות בקטע של להתנצח.
כשתרצה להתדיין ברצינות, תבוא נשב על כוס קפה נוציא מקורות בנחת.

כרגע לא עושה לי חשק להתדיין איתך. אני לא בייניש. עצם הדיון לא מפרה אותי... ולמסקנות אפשר להגיע גם בנועם.
יש פה משהו לא הגוןעוד סתם אחד

את כותבת שאני אמור להירתע מהדעות שלי; אבל כשאני אומר שאין לי בעיה עם הדעות שלך, רק עם הדרך שבה את מציגה אותן - את טוענת שאני זה שמתנצח, שאני זה שלא מעוניין לדון ברצינות (אני הצעתי לך להביא מקור, את אמרת שאת לא תפתחי את זה לדיון), שלי אין תרבות דיון, ושאני גורם לכך שאין חשק להתווכח. 

 

נו, באמת. עולם הפוך. 

 

כנ"ל @פסידונית - אין לי מושג איפה ראית חוסר כבוד במה שאני כתבתי. אולי אנחנו מגדירים באופן שונה את המונח 'כבוד'. לאורך כל ההודעה כתבתי שאני מכבד את דעתה ומצפה שהיא תכבד את דעתי - מה שממש לא קורה. 

אתה מדבר בצורה לא מכבדתאהבה בתענוגים
כלפי מי שאתה מתדיין איתו.

זה שאתה (טוען שאתה) מכבד את דעתי זה קצת פחות מעניין מהאם אתה מכבד אותי כפרטנר לדיון.

ואם לא הרגשת שאתה מתבטא באופן שלא עושה חשק להתדיין איתך, אז תעשה שיעורי בית.
אני מאד מכבד אותך כפרטנר לדיון,עוד סתם אחד

הבעיה היא שאת מסרבת לדון, גם כשאני מזמין אותך לכך בריש גלי. אם תסבירי מה גרם לך לחשוב שאיני מכבד אותך או את דעתך זה יוכל לעזור לי 'לעשות שיעורי בית' (כן, צורה מאד מכבדת להתבטא כלפי פרטנר לדיון), אגב. 

אני מסרבת לדוןאהבה בתענוגים
כשאני רואה ש"דיון" זה לא מה שקורה כאן.

ואני חושבת שלפני שאמרתי לך שאני לא מעוניינת להתדיין איתך, הספקתי להגיב לך כמה תגובות.

(דבר שני, אני לא חייבת להענות לכל הזמנה שלך עם כל הכבוד. ככה שזה שאני "מסרבת לדון" זה לא מעניין).
ה' ישמור, אין לי מושג על מה את מדברתעוד סתם אחד

בחייאת. טענת טענות, אני טענתי טענות נגד. לזה קוראים דיון. הבאתי פסוקים, התווכחנו על משמעות הפסוקים. הבאת דוגמאות, הבאתי דוגמאות הפוכות. איך מתנהל דיון? למדי אותי, בבקשה! אני מכבד אותך כפרטנרית, ומעוניין לשמוע מה יש לך לומר! (ולא, זה לא היה ציניות. אני באמת לא מבין מה הבעיה ומעוניין להבין כיצד 'ראוי' שאדבר בפורום, אם כל כך הרבה אנשים מקבלים את הרושם שאיני מכבד אותך)

(אני חושבת שמהקריאה של התגובות שלך לפעמים זה מרגיש פשוטכמעין הנובע
תקיפה מצידך ובגלל שאתה באמת רוצה לצאת מהדיון עם נקודת האמת ביד זה מוביל לזה. לפעמים גם התקיפות גורמת להרגשת זילזול וזה לא כ"כ נחמד שתוקפים ודוחפים לפינה (ככה זה מורגש מתגובותיך. יכול להיות שמבינים דברים שונה בגלל שהכל כאן בכתב). התגובות שלך מאוד מעניינות ואני חושבת שרוב האנשים כאן מחכימים מהם ואפשר לנהל איתך דיון אמיתי, פשוט רק הצורת ההתבטאות לפעמים פחות נעימה ומובילה לגמור דיונים בלי לגמור איתם בעצם. (אותי אישית זה גם מבאס כמו השאר.. אני מחכימה מזה ממש)).
^^^^ ניסחת אותי בצורה מושלמת. תודה.פסידונית


סביוןאחרונה
טובסביון
יש מצב שאני מסכים איתך. אחשוב על זה...

בכל אופן, בינתיים אני עדיין מחזיק בדעה שבעיקרון הבעל צריך להיות המפרנס העיקרי, אא"כ יש סיבה מיוחדת.
לפי חז"לאהבה בתענוגים
שלמה המלך כתב את זה על נשים ספציפיות.
ואני חשבתי שאנחנו עוסקים בפשט הפסוקים...עוד סתם אחד

לפי הפשט 'למואל מלך' כתב את זה (מי שזה לא יהיה), ובבירור מדובר על כל אשה שעונה להגדרות הללו. 

לא חושב שזה מה שהתכוונה השואלת.ד.

הרי אמרה מפורש שלה זה לא מפריע. 

 

וגם לא הזכירה כלל נושא פרנסה.

 

אז כפי הנראה, כוונתה היתה כפי שהבנתי, כאילו ירגיש "פחות", וזה באמת צריך תיקון בתודעה, לדעת שאם הוא לומד בישיבה, זה הרבה למעלה מ"תואר". וגם אם עושה צבא, הרי הוא בענין חשוב מאד, לא פחות מ"תואר". זה יכול להקל גם על השואלת, וגם על האוירה שתקרין ביחס לבחור.

 

ובנוגע לענין שהזכרת כעת, שהוא לא הנושא, אני לא חושב שזה צריך "תיקון". זה תלוי בגישה של שניהם. אם הם רוצים לבנות בית על בסיס תורני ולכן לזמן מסוים עיקר הפרנסה עליה, כי כבר השלימה את לימודי  המקצוע, אז יפה מאד. למה לא. שניהם ירוויחו מזה, וגם עם ישראל. והרי רואים שהיא למדה מקצוע, כלומר, מראש לא התכוונה לשבת בבית. אז אם מסתדר לשניהם כלכלית, וברצונם המשותף, למה לא.. אדרבה. אח"כ מן הסתם יקח על עצמו גם כן, אולי באופן עיקרי. אשתו של החפץ חיים היתה מוכרת בחנות שהיתה להם. בהמשך, יש להניח שגם מהספרים שמכר לשם-שמיים, היתה פרנסה.

ומעשים שבכל-יום, שאצל אנשים שלא עושים זאת למטרה נעלה כמו לימוד תורה, הרי שבני הזוג מפרנסים-עיקרית לסירוגין בזמן לימודיהם האקדמיים, כשאינם לומדים בתקופה מקבילה.

האמת שבכלל לא הגבתי בקשר אליהאהבה בתענוגים
לכן, כשהגבתי לה בכלל לא הזכרתי את זה, כי לה זה לא מפריע.

בגלל שאמרת "לא הבנתי מה אמור להרתיע"... אז פעם איזה גבר אמר לי שמרתיע אותו שאני אפרנס אותו.
אז אמרתי לו שאם זה מרתיע אותו, כנראה שאין לנו מה לדאוג בהקשר הזה.
אבל אני הגבתי על מה שהיא שאלה...ד.

והחשש שלה היה ממשהו אחר. ומכיוון שעל דברי אלו אמרת מה אמור להרתיע, אז אמרתי שלא זה מה שמרתיע אותה... 

 

כנראה "תפסת טרמפ" על נושא שמשמעותי לך. אז כבר התייחסתי גם לכך.

 

וכנראה שמצאת מישהו שאכן מבחינה זו התאים להשקפתך. טוב מאד. גם אני אמרתי שאופן כזה של חיים, הוא אם שני הצדדים רוצים בכך ורואים בזה חשיבות לבנין ביתם. ואז זה בסדר גמור (מי יודע, אולי בזכות זה הוא יהיה איזה "נודע בשערים"....)

 

 

 

כי אם כן, אני אמכור אותוdora
הפוך!ברגוע

אני אישית דווקא הייתי מעדיף שיהיה לה תואר

אם אני בישיבה אז צריך מישהו שיפרנס..

לא מפריע (גם אם אני רק בתחילת תואר והיא כברותן טל
עובדת או כל מישמש כזה...).

כל עוד אנחנו יכולים להתאים, לא אכפת לי מה היא עושה כרגע, אנחנו נמצא נושאי שיחה וכן הלאה...ולגבי השכר נניח - ביג דיל. ממש לא מזיז לי אם אשתי תרוויח יותר כסף ממני. זה לא מגדיר את הגבריות שלי או את הנשיות שלה.
אתה באמת מאמין בשורה האחרונה שלך?אלחנן1991

חפש בגוגל "אישה מרוויחה יותר מגבר גירושין" ונראה אם תמשיך לחשוב כך. אידיאלים לחוד, ומציאות לחוד...

כן אני באמת מאמין בשורה האחרונה שלי.ותן טל

ואתה לא צריך ללמד אותי כלום, אני מבין במה שכתבת לא מעט, אבל זה בכלל לא משנה לי. ראשית אני לא ממש מתכנן להתגרש אי פעם, שנית - את הבעיות שלי אשאיר לעצמי לעתיד. 

 

אני אעבוד בעבודה שאני אוהב ומרגיש בה טוב, גם אם אשתי תעבוד בעבודה שהיא מרוויחה בה פי 5 ופי 10 ממני. אם בת מרגישה שגבר הוא גבר רק אם הוא מרוויח יותר ממנה - אז לא בטוח שהיא הבחורה שמתאימה לי. (כמובן, אין הכרח שהיא תרוויח יותר ממני - זה פשוט לא מזיז לי).

 

 

אנסה להסביר את עצמי זוהרת בטורקיז
ניתקלתי פעמיים שבחור נרתע מזה שאני כבר מסיימת תואר בעוד שהוא רק בצבא.
לא זה בכלל לא מפריע! ההיפך! אני גם חושבת שזה מעולה שאחש מפרנס או עומד לפרנס.בעוד הבחור יכול ללמוד תורה או לחילופין לשרת הצבא .
יש לציין שהבחור הסצפיפי שחשש מזה היה בצבא בסדיר.ולא בקבע.
כיצאתי עם מישהו בקבע הוא לא חשש מזה בכלל,ההיפך הוא שמח.
אז ניסתי להבין מאיזה מקום הבחור חשש ..אני לא באה ממקום מתנשא בכלל.זה זכות מבחינתי שבעלי יהיה בישיבה וילמד תורה ואני אעבוד..
איזה שרשור מעניין פסידונית

תודה לפותחת

 

להיפך...השמים הם הגבול
מה עדיף שתיהיו שניכם בלימודים אם היא מסיימת תואר זה דווקא יכול להקל לפי דעתי (;
בעלי עוד היה בישיבה כשסיימתי את התוארצפורה

לא הפריע לו כנראה (אחרת הוא היה חותך בגלל זה..) ולא נראה לי שהוא היחיד שזה לא מפריע לו..

 

 

כיום הוא מסיים תואר ובמשרת סטודנט בתחום שלו מרוויח יותר ממני..

לא, להפך זה יתרון636


זה כואבהפי

להוציא את החנוכיה ולראות שהדברים שביקשת משנה שעברה לא התגשמו .. לחשוב שהתפילות לא נענות לך שנה ועוד שנה ו..

למרות שממש התכוונתי  אז אז יותר מזה? אני לא אצליח..להתפלל יותר חזק.


ואז

לחשוב על כמה שהעם הזה עובר והכל מתחבר

ואולי זה הולך לשם ?


גאולה כללית ופרטית

חג שמח

לכל המקווים לישועה לעם למשפחה לכם..


אמן ואמןadvfb
בעז"ה ישועה קרובה ממשית!חסדי הים

מאז ששמעתי על הטבח הנורא אני בוכה. ב'מעוז צור' שרתי בבכי ובכלל פרצתי בבכי ב'נקום נקמת דם עבדיך' והוספתי לאומה הרשעה את ישמעאל.

אבל ב"בִּבְכִי יָבֹאוּ וּבְתַחֲנוּנִים אוֹבִילֵם אוֹלִיכֵם אֶל נַחֲלֵי מַיִם בְּדֶרֶךְ יָשָׁר לֹא יִכָּשְׁלוּ בָּהּ כִּי הָיִיתִי לְיִשְׂרָאֵל לְאָב וְאֶפְרַיִם בְּכֹרִי הוּא".

הבכי מטהר את ה'יסוד' להכל, ומביא מהר לידי זיווג, כדברי החתם סופר.

הבכי הוא כמו מקווה לרצון, ומעלה את הרצון למקום גבוה וטהור, וכמו שמאריך הרב קוק באורות הקודש חלק ג' על עליית הרצון כמטהרת את מידת ה'יסוד'.

כשרצון נפגש עם רצון נוצר זיווג.

כל עם ישראל קדושים וטהורים, כפך השמן הטהור של הכהן הגדול, כמו שכתוב בעין אי"ה שבת.

ה' תרחם על כולנו! אנחנו ראויים!

נכון ממשהפי
ממש בעז"ה אמן ואמן
😶זיויק
אמן שתהיה ישועת ה' כהרף עין
ליבי איתך, כואבארץ השוקולד
נכון , יש גם טובהפי

גם הטוב הוא פה אצלנו , אצל כל אחד

רק נותר לנו למשוך אותו

מבין? 

כן. מבין..בנות מרכלות עלי

אני מגיב במקומו הוא לא נמצא פה הרבה

כן, מביןארץ השוקולד
צודקת 
כואב ואמן!! מחזקת ממש.פצלשי"ת
🥺❤️מבולבלת מאדדדד
נקווה שבקרוב אחותי❤️


חנוכה שמח🥰

אמן(:הפי
😢בחור עצובאחרונה
משפחה פחות דתייה בדייטים.יובללל

חבר'ה אני צריך ייעוץ.

אני די חדש בעולם הדייטים. לא מזמן הציעו לי מישהי שאני מכיר מלפני כמה שנים כשעבדנו ביחד לתקופה מסוימת. אני יודע שהיא בעלת אישיות מיוחדת ובעלת מידות, ולפי מה שהבנתי מחברה שלה היא גם התקדמה יותר מבחינה תורנית (צניעות כמובן וכו).

אבל בסוף, למרות שהיא כן נשמעה לי כיוון טוב, החלטתי לא ללכת על זה בגלל המשפחה שהיא באה ממנה. היא באה ממשפחה חוזרת בתשובה, אבל לא כל כך חזקים בדת, כמה אחיות חילוניות וכו. וזה דבר שהפחיד אותי להיכנס אליו. אני רוצה שאישתי תהיה אישה מאוד תורנית (ואני גם משתדל להיות כזה), וזה לא כל כך היה נראה לי הכיוון.

אני מאוד חושש שאולי איבדתי פה משהו טוב, אבל מה לעשות? הרגיש לי שזה מורכב לי מדי!!

מה דעתכם? כמה משקל לתת לדבר כזה?

יש מצב שאיבדת. אבללגיטימי?

א. מתחנתים גם עם המשפחה. בין אם אנחנו רוצים, ובין אם לא - כולנו באים ממשפחה ומרקע מסוים. ברוב המקרים, זה גם אומר שתהיה אינטראקציה בין המשפחה שתקים למשפחת המוצא, ברמה ובתדירות כזאת או אחרת.

האם זה אומר שהיא עצמה לא תורנית? איפה רבקה גדלה? רחל ולאה? וכו' וכו'

ב. מורכבות אפשר למצוא בכל מקום. אף אחד לא מבטיח לנו חיים קלים.

ג. יכול להיות שיכלת לבנות איתה בית תורני נהדר - אבל זה ממש לא אומר שלא תוכל לבנות משהו דומה עם מישהי אחרת. ב"ה יש בנות תורניות רבות, ותוכל עם לא מעט מהם לבנות משהו טוב, ואפילו יותר מזה. הכל פוטנציאלי כל עוד זה לא נעשה...

א. מאוד מסתייג מהביטוי הזהadvfb

מה זה אומר מתחתנים עם המשפחה? 

בנאדם לא מנהל זוגיות עם המשפחה.

כן מנהל מערכת יחסים מסיומת שצריך לתת עליה את הדעת, אך היא בשום מקרה לא חתונה.

גם אין יותר מדי כלים להעריך את מידת המורכבות ביחס למשפחת המוצא.

לפעמים יכול להיות פערים מאוד גדולים אבל שמסתדרים מעולה, לפעמים להיפך.

תמיד כיף שדברים משותפים, זה פשוט.

לא זוגיות, אבל בהחלט שזה מרכיב חשוב בולגיטימי?אחרונה

בתור מישהו חדש בעולם הדייטים, הוא אולי מדמיין לעצמו שיפגוש בקרוב את הנסיכה שלו, והם יחיו באושר ובעושר עד עצם היום הזה.

כלומר,

אני חוששת שיש כאן דברים שהוא לא לוקח בחשבון:

לאיזה סוג של קשר אני מצפה עם חמי וחמותי? עם הגיסים והגיסות?

האם נוסעים אליהם לשבתות וחגים? איך זה נראה?

האם יהיו מפגשים משפחתיים? מה התוכן שלהם?

האם הדודים וסבא וסבתא שותפים פעילים בגידול הילדים? (בייביסיטר וכו')?

האם הנ"ל הם גם משענת כלכלית?

 

כמובן שאפשר להמשיך לדבר על מערכות יחסים לא בריאות - כמו התערבות בזוגיות וכו'. אנחנו לא חיים במציאות סטרילית, ואני בטוחה שאם תלך לפורומים המקבילים תמצא שרשורים על בעיות בתוך המשפחה.

 

בעיני יש מחירים לשני הכיוונים - בין אם נמצאים בקשר (וצריך להגדיר משהו), ובין אם נמצאים בניתוק (מה המסר שזה מעביר לילדים?)

 

מסכימה איתך שאין דרך להעריך את המורכבות, ובטח כשאין לנו מושג מה צופן העתיד.

אבל זה טעות בעיני לחיות בתודעה שאנחנו נחיה בבועה שזה רק שנינו והילדים שיבואו...

מה זה משנה מאיזה משפחה היא באה?תוהה לעצמי
בעלי ממשפחה דתית לייט מאוד, והוא יותר דוס ממני. אנשים גדלים ועושים בחירות משל עצמם בחיים
סליחהיובללל
סליחה שאני שואל, אבל האם וכמה יש חיכוכים שזה יוצר? זה בוודאי לא פשוט הרי, כל המנהגים, כשרות, שיח, צניעות, שמירת שבת ועוד המון מורכבויות שיכול ליצור. אז איך מתמודדים עם זה?
לא יוצר חיכוכים בכללתוהה לעצמי

את כל ההלכות שנוגעות לכולם כמו שבת כשרות וכו' נוהגים לפי בעלי, שחלק מהדברים עושה כמו המשפחה שלו בחלק מחמיר יותר. מה שנוגע רק אלי כמו צניעות זה עניין שלי.

ברור שהמקום התורני שלה משנה, אבל נשמע שהיא החזקה. המקום התורני של המשפחה לא משנה בכלל בעיני.

לגיטימי אבלזיויק

תהיה מודע לזה שמה שחשוב זה האדם העצמו, והסביבה שלו זה בנוסף. גם האבות והאמהות לא תמיד היו עם משפחה 100 אחוז...

תחשוב על ההורים והאחים של אברהם. אח של יצחק... אח של יעקב... המשפחה של רבקה... ושל רחל ולאה..

..יובללל
בוודאי שחשבתי על זה. אבל גם יש הבדל בין הדור שלנו לבין הדורות שלהם. הנושא אשה יבדוק באחיה.. וכו וכו. ברור שהאדם עצמו הוא העיקר, אבל זה חבילה שלמה. 
נכון ולכן נשאר פה עניין האופיזיויק
של שניכם
אני חושב שיש לתת משקל למשפחה.אדם פרו+

לאו דווקא רק בפן התורני.


לאחרונה עלו לי מחשבות, שמבחינה מסויימת

בפרט אצל אשה, יותר חשוב לי המשפחה שלה

מאשר היא.


אין לי כוחות סוס להסביר את עצמי

אבל לפי מה ששמתי לב אשה זה המון

עניין של הרגלים, והיא רוצה להמשיך את מה

שהיה בבית שממנו באה.


אולי זה רק מהניסיון מהזוית הצרה שדרכה

אני רואה את המציאות, סה"כ הייתי נשוי לאשה אחת.


אבל גם לפי המקורות,

כתוב בשולחן ערוך לישא

בת תלמיד חכם, ולא ישא בת עם הארץ.

המיקוד לא עליה, אלא על הבית ממנו הגיעה.


וגם אם החליטה לשנות כיוון

מי יודע כמה שנים, וכשהיא תתעייף

תזכר במנהגי הוריה.


אני יודע רציתם לשמוע שהכל אפשרי

וכל מה שאתם צופים בסטטוסים של מוטיבציה

אבל בתכלס האנשים לא כאלה גמישים

ולא כאלה חזקים.


מה דעתכם?

מענייןיובללל
מעניין מה שאתה אומר. בסוף ברור לי שהבית הוא משקל מאוד מאוד משמעותי. והשאלה שלי היא בתכלס כמה יחס לתת בין המידות של הבחורה לבית המידות של הבית שלה (או בפן התורני וכו)? הרי בסוף כמו שכתבו מעליי ראינו מאיפה הגיעו האבות והאמהות שלנו..
יש כאלה שחשוב להם יותר ויש כאלה שפחות חשוב להםadvfb

תאמת אני לא יודע כל כך למה זה ככה.

תקח דף ועט ותרשום לעצמך את כל החששות שעולים ותראה אם אתה יכול להתמודד איתם.

המטרה של המשימה הזאת ליצור אצלך יותר בהירות ופחות להתבחבש ולהתבלבל בגלל חוסר הבהירות

חשוב שתקרא את זההמצפה לישועה

יכול להיות שכבר כתבו בדומה

תמיד יש שונו בין אנשים ומורכבות ויתרונות וחסרונות לכל אחד בעיניו לפי ענייניו.

החשש מאוד מובן אבל עם חששות צריך להיפגש ולא לברוח כדי לראות במה האם יש ממה לחשוש.

תפגוש את הבחורה תשמע ממנה על המשפחה שלה על היחס שלהם למקום שלה...

גם לא הייתי מעלב את זה בכלל בהתחלה.

תראה שיש ביניכם התאמה וכו'

אולי זו אשתך?

ומשם כבר תגיע לנקודב הזאת...

האם מדובר באנשים קשים שיש להם רק את הדרך שלהם זו בעיה והאמת שזה לא משנה אם הם דתיים מאוד או לא בכלל.

אנשים קשים זו התמודדות


וגם בזה כשיש זוגיות טובה ונכונה אפשר לדעת איך לנהל את הדבקים בצורה ישרה וחכמה

בהצלחה וה יתן לך עצה טובה

המהירות של שוק השידוכיםadvfb

ברגע שהוואטסאפ נכנסל חיינו דברים עוברים מהירות האור כמעט.

לחכות כמה ימים להצעה זה נראה משהו שכמעט לא אפשרי,

מה דעתכם על זה?

למה אתה מתכוון ב"לחכות להצעה"?לגיטימי?
מישהי כתבה ליadvfb

אשלח לך הצעה ביום ראשון, ביום רביעי שלחה לי את הפרטים, וזה כבר לא היה רלוונטי..

כאילו זה נשמע לי הכי הגיוני לחכות קצת, אבל בגלל שהפלטפורמה של הוואטסאפ היא כל כך מהירה הקצב מתאים בהתאם.

קלטתי שמבחינתה זה כנראה לגיטימי לכתוב "אשלח לך הצעה" ואז לשלוח עוד 3 ימים.. ומבחינתי זה לא. לא בגלל איזו תפיסת עולם, אלא פשוט כי השוק מאוד מהיר.

אין לי שום סיבה לחכות להצעה 3 ימים ואני יודע שגם היא יכולה להגיד לי "אה היא בדיוק נתפסה" או סתם אגלה שאני לא חושב שאנחנו מתאימים.

העניין הוא שאנשים נתפסים ונפרדים בצורה מהירה מאוד ולכן גם ככה המהירות שאנשים מפגינים.

ברור לי שלפני הפלטפורמה של הוואטסאפ הדברים זזו הרבה יותר לאט ולאנשים היה גם יותר סבלנות

 

 

אני לא בטוחה שזו הפלטפורמהלגיטימי?

אולי זה יותר הצורה.

מי שהציעה לך - ידעה שהבחורה בכלל פנויה ביום ראשון? יכול להיות שמלכתחילה היא לא ביררה את זה איתה?

 

ממה שאני יודעת אין נוהל מסודר. נכון שמקובל יותר שקודם הוא אומר "כן" לפני שהיא מודעת לעניין בכלל, אבל זה ממש לא תמיד ככה. יש בנות שמעדיפות להישאל קודם. הרבה פעמים אם משדכים מכרים, את הצד שמכירים שואלים קודם.

 

באופן אישי אומר שאני לא מרגישה יותר מידי ככה. לא זכור לי שקרה לי מה שאתה מתאר.

לפעמים קורה שפתאום יש מבול של הצעות, ואז אני אומרת - שאני בדיוק מבררת, או בדיוק בתחילת קשר, ואולי בעתיד הקרוב זה יהיה רלוונטי.

 

 

ואני קצת נרתעת מה"שוק". המילה הזאת לא באה לי בטוב בהקשר הזה..

 

אין נוהל רישמי, יש נורמותadvfb

אני אומר שזאת הפלטפורמה, בגלל שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית.

ובלי קשר לאם היא ידעה או לא ידעה (במקרה הזאת אני מניח שהבחורה לא קיבלה פרטים שלי אבל נעשה בירור אם היא פנויה) - הקצב שפרטים עוברים דרך מיזמים, קבוצות וואטסאפ, שדכנים הוא קצב מסחרר. יש לי חבר שהתחתן לפי כמה שנים משידוך שנעשה ע"י 4 שדכניות וואטסאפ שונות שכל אחת שלחה לחברה שלה. וואטסאפ זאת תקשורת מאוד מהירה, תקשורת איטית כמעט ולא היתה מאפשרת לדבר כזה לקרות.

 

ובאמת, בדרך כלל אני מעדיף שלא יבררו אם הבחורה פנויה, כי אם היא לא פנויה יהיה לי דרך לדעת אם אני רוצה לחזור לי שהציע שינסה לאחר זמן שוב לבדוק לי אם התפנתה. וגם, זה לוקח זמן ואין לי סבלנות לזה. מעדיף לגלות שהיא תפוסה, מאשר לחכות עוד את הזמן הזה שיכול לקחת יומיים גם.

 

אולי את חווה את זה אחרת כי יש לך יותר סבלנות ממני, גם יכול להיות. אולי כי לפעמים מציעים לך אחרי שהבחור אישר, מה שכמעט בחיים לא קרה לי. לכן הניסיון במקרה כזה הוא לא הסבלנות, כי הבחור כבר אישר.

 

 

אסביר את ההקשר בו אני אומר את המילה "שוק". 

אני לא מתייחס לשידוכי וואטסאפ בתור דבר עמוק ולכן אני מרשה לעצמי להביא ביטוי מאוד שיטחי שלדעתי די תואם את השיטה הזאת.

כן, אני חושב שזה כלי, שברגע שיודעים את היתרונות והחסרונות שלו, אין סיבה שבעולם לא להשתמש בו בעת הצורך.

לרגע לא התכוונתי חלילה לדמות את כל מחפשי הזוגיות למיניהם כמוצרים בשוק. מה לעשות שבשיטה של כרטיסים זה חלק מהעניין וכמובן, חלילה אסור להשליך את זה על האנשים עצמם. 

השימוש בכלי הזה לא גורם לזלזל באנשים, הוא כן בעיני מבטא מגבלה אינטגרלית בשימוש בו.

 

לגבי וואצאפ וטלפון צודק.מוקי_2020

"שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית."


יש לי קצביה, שכל פעם שהיה צריך לעשות הזמנה, זה נעשה  דרך הטלפון.
אני רק מהמחשבה שאני מפריע למישהו באמצע עבודה מסויימת או שהוא עם לקוח בחנות.
זה כבר גורם לי לחשוב 3 פעמים לפני שאני מזמין.

מרגע שאפשר להזמין דרך אפלקציה,
אני מזמין הרבה יותר, הזמנות קטנות במקום אחת מרוכזת (חנות קרובה מאוד).

אבל לא הבנתי משהו.
מה הבעיה שלך להמתין 3 ימים ?
אני מנסה להבין אם אתה מכוון למשהו כללי או שזה רק משהו נקודתי שמפריע -לך-.

יכול להסביר ?
אם יגידו לי "תקשיב, נכיר לך מישהי שאנחנו חושבים שהיא מתאימה לך, אבל תמתין שבועיים"
אז אני לא מבין באיזה מקרה אני אגיד "לא, לא, שבועיים אני לא ממתין". מה אכפת לי "להמתין" ?
יכול להסביר. לצרכי מחקר כמובן.

אין עליךadvfb

אני יכול להשיג הצעות בצורה יחסית מהירה ולכן אם אדם חושב שאחכה להצעה שלו אז כנראה שהוא טועה.

זה שה"שוק" עובד בצורה מאוד מהירה גורם לי לחוסר סבלנות, לפעמים מוצדק ולפעמים שלא, ביחס לעיכוב בהצעות.

אין בעיה שישלח לי הצעה עוד שבועיים, שלא יחשוב שאני אחכה. יום יומיים כנראה שאחכה אם זה מישהו שאני סומך עליו.

נדמה לי שהבנתי.מוקי_2020

אבל שואל כדי להיות בטוח.
כי באמת נושא השידוכים זה דבר מרתק וגם חשוב.
כרגע לא בשימוש אישי שלי, אבל זה יכול להשתנות ביום אחד.

כשאתה אומר "שלא יחשוב שאני אחכה",
זה אומר שאם אתה כן מסכים "לחכות" שבועיים,
אז אתה למעשה מתחייב לא לצאת לדייטים אחרים, להמתין להצעה ואז להחליט אם אתה נפגש או לא עם אותה הצעה ?

הבנתי נכון ?

כןadvfb

אני לא חושב שאף אחד לא יסכים סתם לעצור שבועיים אז זה זמן יחסית מוגזם אבל כן הבנת.

ישר כוח!

תודהלגיטימי?

באמת נראה שגברים ונשים חווים את זה אחרת.

אני באמת כמעט תמיד מקבלת (ומבקשת..) רק אחרי שהצד השני אישר. [בהנחה שזה פנייה דרך צד ג]

וזה בעצם אומר שהצד השני פנוי ומעוניין. אבל זה גם אומר שיש מצב שאני לא פנויה, או לא מעוניינת. וגם שמבחינתי יכולות לעבור תקופות שבהם אין לי שום הצעה, כאשר בפועל יכול להיות שהיו כאלה שביררו והחליטו שלא...

 

תודה על ההסבר על השוק.

נתקלתי בשדכני וואטסאפ שפשוט מעבירים כרטיסים, בלי לקרוא יותר מידי. אבל מסתבר שגם להם יש הצלחות - אבל אף אחד מאלו שאני קיבלתי בדרך הזאת לא היו רלוונטיים.

זה עדיין צורם לי המילה הזאת, וזה לא שיש לי פתרון קסם לאיך אפשר לעשות את זה יותר טוב..

מסתבר שאני מאוד רגיל לאיך זה הולךadvfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך כ"ד בכסלו תשפ"ו 11:16

שיש כרטיסים, שהם מנסים לשווק משהו, וברור שיש מאוחריהם אדם עם סיפור שלם, אבל הכרטיס עצמו הוא לא הבנאדם. לכן אני אולי מרגיש בנוח עם המונח שוק. למרות שגם יכול להיות שאצלי השימוש הזה יכול ליצור חוסר נוחות בהקשרים כאלה ואחרים.

 

נראה לי גם חשוב לומר שעצם הפלטפורמה של הכרטיסים (גם בוואטסאפ, אבל גם במיזמים שונים) היא פלטפורמה מאוד מוגבלת ולכן גם אם השדכן הוא מעולה ומקסים עדיין יהיה בזה מימד פחות "אנושי" וממילא מאוד מוגבל. ובודאי, התחושה האישית היא גם חשובה שמתעסקים עם שדכנים וחשוב מצד אחד לדעת לצאת מאיזור הנוחות או להרחיב אותו כדי שיהיה עוד אופציות להצעות, מצד שני חשוב גם להיות במודעות ריגשית ולשים גבולות גזרה ביחס ליציאה מאיזור הנוחות

 

אתה מתכווןהפי

שבזמן הזה קיבלת כבר הצעה אחרת? כי אם כן לגיטימי לקבל אותה .

אבל אם לא קיבלת הצעה ואתה סתם מעניש את מי שהציע כי שלח שבוע אחרי זה מיותר

האופציה הראשונה חחחadvfb

אני שואל את עצמי מה הוא התכוון שהוא שלח לי את זה תוך שלושה ימים

מן הסתם אנשים עסוקים ולא תמיד פנויים אבל בדרך כלל נראה לי הכיוון זה להציע ישר

וואו. מעניין.פצלשי"ת

אצלי אני לא מרגישה ככה

הכל איטי מאוד, ותמיד לוקח כמה ימים..

וגם אחרי קשר לוקח לי מלא זמן עד שמתחילה משהו חדש

אתה חושב שכמה ימים זה בגלל הווטסאפ?ארץ השוקולד

אני לא חושב,

אנשים לא רוצים לחכות ימים כי ההנחה שזה עוד כמה ימים עד שייפגשו, ומן הסתם יהיו הרבה נסיונות כך שזמן רב לברר יקח עוד זמן.

התכוונתי לטענה ההפוכה ממה שהבנת מדבריadvfb

בגלל שהפלטפורמה הזאת מאוד מהירה אז הציפייה שזה לא יקח כמה ימים אלא יהיה באותו יום.

כמה אתה מכיר שהלינו על תשובה אחרי יום?ארץ השוקולד
לא ראיתי שרשור מלין בנושא, גם פה דיברת על ימים 
לא תשובה כפרהadvfb

על עצם ההצעה.

אני אשלח לך הצעה ואז לוקח כמה ימים עד ששולח את ההצעה.

תאמת היה ממש לאחרונה שרשור על זה.

 

אני גם לא מלין על כך... אני תוהה על כך.

אתה חושב שלפני הפלאפונים זה לא הפריע?ארץ השוקולד
אתה מרגיש שזה מיידי?
הוואטסאפ יצר אפשרות להעברת מסרים בצורה מאוד מהירהadvfb

ולכן הכל נהיה מהר מאוד מאוד.. ולכן גם קיימת ציפייה שדברים יעברו מהר.

מאמין שלפני הוואטסאפ היתה ציפייה לזמן יותר ממושך, דהיינו היתה יותר סבלנות כי זה לקח יותר זמן.

לפני הפלאפונים בכלל מן הסתם היתה ציפייה לזמן עוד יותר ממושך.

ככה מסתבר לי

מקווה שהפעם זה מובן חח

זה מובןארץ השוקולד
אבל אני לא רואה שום ציפייה למיידיות בעניין הזוגי
בטח, זה דחף ממש חזקadvfbאחרונה

הלבד קשה ולהיות בזוג זה הרצון האולטימטיבי.

לכן בגלל שמדובר בדחף, אז יש גם סבלנות יכולה להוות טריגר.

הדברים הקטנים שהיה נחמד מאוד אם הצד השני היה מעדיףמוקי_2020

אני מדבר על דברים שאם לא קיימים אצל אצל הצד שני, זה לא מפריע, 
אבל אם כן קיימים, אז  זה בונוס נחמד מאוד.

אני לא מכיר בן אדם נורמלי, שלא יכול להמציא רשימה של עשרות ואולי מאות דברים כאלה.
זה יכול להיות צבע מכונית, סוג מכונית, תוספות לפיצה, סוג מוסיקה, זמר, אלבום, שיר, עיר בירה בעולם לטייל בה...וכל דבר שהוא בעיקרון לא משמעותי
להצלחה ותחזוקת קשר אבל הוא בונוס שתמיד נחמד לדעת שהוא קיים ושבני הזוג באותו ראש שלכם גם בחלק מהדברים הקטנים שבחיים.

אז לכבוד החנוכה, יש 2 דברים שהם בונוס די נחמד עבורי. זה משהו סמלי כזה.
אגב, רק השנה למדתי שאין כזה דבר "חג החנוכה" יש "ימי החנוכה". חנוכה זה לא חג ביהדות כמו ראש השנה, פסח. 
אם יש תלמיד חכם בקהל, הוא מוזמן לאשר שלא חירטטו אותי.

לעניין עצמו :
א. בונוס 1 - שהיא אוכלת סופגניות רק בחנוכה, לא  חודש וחצי לפני כמו שרשתות השיווק היו שמחות כי זה טוב לביזנס. 

היום למעשה היא היתה אמורה לטעום את הסופגניה -הראשונה- שלה השנה ובאמת להנות ממנה בימי החנוכה ( לא לכעוס ! זה רק בונוס אם היא כן אוכלת בחנוכה בלבד ! )

ב. כאן אני מודה שזה קשוח יותר. אבל שוב, זה בעיקר בונוס. אז.. אה-אהמ ..
בונוס 2 - בחנוכה היא אוכלת סופגניות...רגילות. בצק, ריבה, אבקת סוכר.
ולא את כל ה"סופגניות" שהקשר בינהם לסופגניה זה כמו הקשר בין מכונית לרכבת.
עכשיו לפני שמישהו קופץ  עם :
"מה נסגר בן אדם ? זה ..ח.. סליחה זה..ימי החנוכה, תן לאנשים להנות מ "סופגניה" עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק חלבי-כנאפה- מלוח- מתוק"
אני בעד לאכול קינוחים שווים ומפנקים אבל שזה הופך מסופגניה ל..אני אפילו לא יודע איך לקרוא לזה..זה מבחינתי...לא בונוס. 
יש לך את כל השנה לאכול את זה. תשאירי את חנוכה, חנוכה.

הסבר על הבונוס במימד החילוני-מסורתי-רוחני.
אני רואה את זה (במיוחד בשנים האחרונות)  כסוג של...אני לא רוצה להגיד סדום ועמורה כי אז לא יבינו אותי בכלל,
אבל סוג של השתוקקות שהיא שורש יצר הרע ומקור הסבל. 
כלומר, זה בכלל לא משנה מה היו מוכרים ברשתות השיווק, אנשים פשוט רוצים את מה 
שכולם רוצים בלי לחשוב לרגע אחד אם הם -באמת- צריכים את זה ואם זה  באמת קשור לאירוע שבשבילו התכנסנו.

יש לכם דברים קטנים שחשובים לכם, לא קריטיים, אבל יהוו בונוס נחמד  אם הצד השני מעדיף אותם גם ?
ספרו בכיף.
לא בא לכם לשתף ורוצים לשמור את זה רק לעצמכם ? גם בכיף. רק קחו בחשבון שבסוף הכל יתגלה אז לפחות כאן תקבלו פידבק.

נ.ב - אם במקרה התחלתם לאכול סופגניות עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק-חלבי-כנאפה-מלוח-מתוק, כבר לפני חודש וחצי...אז..לבריאות.
 ימי חנוכה שמחים לכולם.

 

מה עם מי שלא אוהבת סופגניות?מבולבלת מאדדדד
זה גם בונוסShandy

כי היא לא תראה כמו אחת כזאת בסוף החג

אופס ימי החנוכה😂

לגבי ימי החנוכה זה נכון. זוכרת שלמדתי את זה לפנייעל מהדרום
חחחחח חזק. מזדהה מאוד עם הסופגניותפצלשי"תאחרונה

ותודה על התזכורת שיש לי כל מיני העדפות קטנטנות כאלו שאסור לשכוח בתוך כל ההתרכזות בערכים החושבים והגדולים, 

כי הדברים המשותפים הקטנים הם הרבה פעמים הבסיס לקשר טוב 

להתחיל קשר חדשראובן255

שלום לכולם לאחרונה יצאתי מקשר די ארוך שלא צלח לצערי

אני מעוניין לחזור לדייטים

מישהו מכיר שדכן או מקום שאפשר להתחיל בו את עולם הדייטים?

אני יודע שיש את הטבלה של השדכנים אבל מישהו מכיר חלק מהם שאפשר לסמוך עליו שיעזור לי?

תודה לכולם תזכו למצוות

מה הסגנון שלך?ברוקולי
דתי לאומי כיפה סרוגה בראש פתוח אבל מתייעץ רבניםראובן255
בהצלחה רבהארץ השוקולד

נראה לי כדאי למקד קצת יותר לפחות לעצמך.

מה זה אומר ראש פתוח?

האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע גם רבנים מהר המור וגם ממרכז?

האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע רבנים חרדים ו/או דמויות מהשמאל?

האם זה אומר שאתה לומד ספרים של הרב בני לאו?

האם זה אומר שאתה רואה סרטים? איזה סגנון?


מה זה אומר מתייעץ עם רבנים?

האם ההתייעצות אומרת שאתה מחפש הסכמה שלהם לאופי הכלה שתבחר או שתצטרך אישור שלהם בטרם תצא?

או שזה רק בשאלות ערכיות כגון ענייני פוליטיקה/השקעות? או שאולי גם ביחס לעבודה וחיי חברה?


 

כל תשובה פה לגיטימית, אבל לפחות לעצמך ורצוי גם לטובת מי שתחפש שתצא איתך כדאי לדעת מה הכותרות שאמרת אומרות


 

המון בהצלחה

תשובה לארץ השוקולדראובן255

זה אומר שאני דתי בראש פתוח לעולם תרבות מערב מתערבב בין אנשים\קהילות אם זה חילוניים אז לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל תרבות)  אם זה דתיים לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל אהבת חינם וחיבור בין אנשים) ומהחרדים לקחתי את ללכת לפי הלכה לא דתי לפי דעתי ולעשות מה שבראש שלי בלי להייעץ אם אני נמצא בבעיה או שיש לי בעיה אני פונה לרב שייעץ לי ויעזור לי אני לא ישר הולך לבעל מקצוע רק כי יש לו תואר בדבר הזה למשל פסיכולוג

מקווה שדי הגדרתי את עצמי טוב

ולכן חשוב לי משהי מאמינה בדרך הזאת בחיבור בין העולמות

לא בטוחה שהכוונה הייתה שתענה כאןלגיטימי?

אבל לפחות לי עדיין לא ברור איפה אתה נמצא.

התרבות החילונית טובה לדעתך? רק לדתיים יש אהבת חינם וחיבור בין אנשים? רק חרדים הולכים לפי ההלכה?

בדברים שאינם הלכתיים, למשל מצב נפשי, תפנה לרב לפני שתפנה לפסיכולוג?

 

אולי יהיה יותר נח להגדיר לאיזה רבנים אתה הולך? איזה ישיבות מתאימות לתפסית עולמך? עם מי אתה מתייעץ? לפי איזו השקפת עולם הלכתית אתה הולך?

איך אתה מחליט מה מהתרבות החילונית אתה לוקח ומה לא?

במה מתבטאת הפתיחות שלך?

 

בעיני לא צריך לענות על זה כאן, רק שמדברך אין לי מושג איפה אתה נמצא על הציר הדתי.

מסכים לגמרי עם דברי לגיטימיארץ השוקולדאחרונה
אם חשוב לך דמיון בעולם הדתי עם אשתך, כדאי להגדיר מי אתה
לא.לגיטימי?

יש כאלו שיותר מכוונים לסגנון מסוים.

אבל מעבר לזה, 

הייתי ממליצה לפנות לכמה שדכנים,

אבל לא רק.

להירשם לכמה מיזמים\אתרים\אפליקציות\קבוצות וואטסאפ,

ככל שיש לך כח להתמודד..

אתה צריך לדעתי להודיע לעולם (כולל חברים ומשפחה), שאתה פנוי ומחפש - ומה אתה מחפש.

מצאתי בכתב ישן נושן את השיר הזה לחיזוק בחנוכה:חסדי הים

"הוי בחורים גיבורים וחזקים כארזים, הוי בנות בנויות חטובות כמגדלים.

חשבתם מחשבת חוץ לזמנו, כאילו ה' איננו משגיח בעתו.

האם ה' עזב אתכם גלמוד וערירי? האם הוא לא מכריז עלכים 'שלי'?

הקורא מראש דורות לא ראה? האם השגחתו הפרטית נסתרה?

יש לכם עוד תקווה ואחרית, בסוף הקשיים תגיעו לתכלית.

אהבתי אתכם אומר ה' אל נורא וחומל, מעיניי לא חבוי הקושי והסבל.

הנני בא לגואלכם כאם על בנים, בנפלאות אדירות ורחמים עצומים.

בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה.

יצאתי לישע חשמונאים צדיקים, אצא כיום לישע הבדידות והמכאובים.

הכנתי לך גבר בחורה כלילת המעלות, ולך יפהפיה הכנתי איש חמודות.

נס פך השמן יאיר ויצהיר לעולם, ללבבות הנשברים לחזקם בריא אולם.

לרוממם לחשבם ממש כבני עליון, להסיר מהם כל פחד וחדלון.

לנטוע בהם כוחות וצפיות חדשים, להצמיח בהם חלומות כיוסף נרהבים.

עוד יהיה לכם ממלכת משפחה חמה, שבו מאיר באור יקרות השכינה הקדושה.

השכינה שורה על הנרות הקטנים היפים, זה ישרה על ביתכם באהבת עולמים."


התבוננתי על המראה וזה פלא עצום שגיליתי מסר כזה חזק לרווקים לפני חנוכה.

😂😂😂

מדהים!חרמון

מחזק מאוד! במיוחד המשפט "בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה" נגע בי.

תודה!

תודה! חג שמח לך ולכולם!חסדי היםאחרונה
תפילה על כולם.
מה בעצם נשאר מהאמירה "העיקר זה לב טוב/מידות"?צע

מניח שיצא לכם להתקל ולשמוע את המשפט הזה לא פעם..

והרהרתי בשאלה  האם נכון שרוב העולם , כולל אני, לא חי ככה?!

כאילו, מניח של90 אחוז מהרווקים יש לב טוב, ואיזה קטע הם עדיין רווקים, וכנראה למרות טוב ליבם נפרדו מהם.

לכל תגובה בנושא אשמח, חנוכה שמח חברים!!! 

שזה הבסיס.מוקי_2020

-דעתי-.

המילה "עיקר" מבלבלת כאן..
אבל הכוונה הבסיס. קודם שיהיה את זה. בלי זה, אין על מה לדבר. אין בכלל מה לנסות.

ניקח את שוק הרכב.

אם אין בלמים שעובדים חלק,
ואין מנוע שפועל חלק,

אין בכלל מה להסתכל על הצבע והצורה וכמה אנשים הוא מסוגל להכיל בתוכו.

עכשיו נניח שיש בסיס.
זה אומר שכל רכב מתאים לך ? לא.
יש כאלה מעדיפים רכב קטן, גדול, בטוח, מהיר, נמוך, גבוה. טוב לשטח, טוב לעיר.

אבל קודם הבסיס.

ככה אני מבין את זה.
כלומר, זה שיש למישהו "לב טוב, והוא מקסים" זה רק -תחילת- הסיפור. לא סוף הסיפור.

במה הוא עובד ? 
מה הוא למד ?
איך הוא מתנהג כשדברים לא מסתדרים כמו שהוא רוצה ? איך הוא עומד בלחץ ?
האם הוא דברן ? שקט ? 

כל אחד והפרמטרים שחשובים לו, ממש כמו בבחירת רכב. כמובן, כל אחד והתקציב שלו (מה שיש לו להציע)

בהצלחה.

..שפלות רוח

אני לא מסתכל מהצד של האדם שיש לו מידות טובות או לב טוב..המשפט הזה בדרך כלל נאמר לאנשים כאיזה משהו להתמקד בו ופחות בחיצוניות(אגב הוא נאמר בעיקר לגברים ממה שאני מכיר) אף פעם לר באמת האמנתי בו כל כך, נכון, יש בו מן האמת אבל בדור הזה להגיד לבחור "העיקר לב טוב ומידות טובות" אם הוא לא צדיק נסתר בנם של קדושים בעיניי זה פחות רלוונטי לנסות למכור לו את זה, והאמת עכשיו כשאני חושב על זה, אני חושב שהרבה שדכנים נופלים שם(גילוי נאות אף פעם לא הלכתי לשדכן/ית) ומרגיש לי שהם לא באמת מתעניינים במה אתה מחפש/ת אלא פשוט לחתן בלי הרבה מאמץ ואז מגיע המשפט " העיקר לב טוב"

חנוכה מלבלב מלא בלבלובי שמחה וכו🦝🔥

זה העיקר, אבל לא הדבר היחידי שצריךadvfbאחרונה
אוקי חברים לא חשבתי שאי פם אשתף את זה כאןכְּקֶדֶם

~אני אוהב מזרחית~

ספק אשכנתוז שתמיד עלתה לו בחילה מהשירים האלה ותמיד שמע בעיקר לועזי ולא ירד לפשוטי העם

פתאום חולה על מזרחית. נו טוב כנראה אחרי מי יודע כמה פרידות ולב שרוף שרוט ושבור לחתיכות, ימים ולילות במ'חנה עשו את שלהם

@צדיק יסוד עולם

סלח לי, אנא

זה המחנההרמוניה

השפעה חיובית;)

 

כתבת בפורום הנכון?

את חושבת? כע גמלי נראה שזה בעיקר זהכְּקֶדֶם
כל פורום שאני נמצא בו הןא הפורןם הנכון
מבולבלת מאדדדד
בהצלחה רבה!


אל תתייאש. בע"ה שלך תבוא כמה שיותר מהר🙏

פפפפפכְּקֶדֶם
לפעמים אצ מדיי מבוגרת
ימח שם עראפת
כמה חפרת לי ברחוב יפו, שאיזו חנות שם הפעילה מזרחית, שאתה לא מסוגל לשמוע מזרחית, שזה משגע אותך
נ.ב. סליחה על חוסר הטאקט🙈ימח שם עראפת
חחחחחחחח אכןכְּקֶדֶם
איך נפלו גיבורים אייי


אוח ישע למתולתל ואני יש דודא אליך 

חחחחח, הגיע הזמן שתבואו לבקרימח שם עראפת
אתה? חחח אוקי. אצלי זה דווקא הפוך לאחרונה.בנות רבות עלי

סליחה @הרמוניה 

לטובת מההרמוניה

בגדת ככה בשירי נשמה? (כן, ככה אני קוראת למזרחית😛) 

 

 

אהה אליסיה משהו מה שמה

כן?

חח כן לטובת אליסיהבנות רבות עלי

נהייתי קצת אובססיבי לשירים שלה ולאחרונה התחלתי לשמוע את כל האלבומים שלה מהעבר, אפילו נרשמתי לTIDAL רק בשבילה.

היא ממש מיוחדת. למען האמת זה בעיקר בגלל הפרסונה... יש לה לב טוב והפרסום לא גרם לה לאבד את זה.

 

האמת שמאז הנערות לא שמעתי מזרחית קלאסית רק מזרח חסידי חח .. האייל גולן זה היה יותר נוסטלגיה בשבילי אז שמעתי תקופה מסוימת.

מה שאני שומע עכשיו זה בעיקר את אליסיה וחסידי קלאסי. (חח רק אני מסוגל לעשות את השילובים האלה 🤣🤣)

מה זה TIDAL?הרמוניה

לבריאות

למה, זה הגיוני. אתה גם: יהודי, גם ישראלי, גם מזרחי, גם בן אדם בעולם, גם ילד לשעבר, גם .... הרבה זהויות.

בואי.. אין לי כל כך הרבה פצלשים..בנות רבות עלי

TIDAL זה כמו ספוטייפי רק באיכות גבוהה יותר ...HiFi .. אני משלם רק 20 ומשהו שקל בחודש..

חחח וואלה תודה לא הכרתיהרמוניה
אני אוהבת את פאר טסיהפי
וזה מוזר כי רוב השירים שלי זה של ארץ ישראל של פעם
בסדר נוכְּקֶדֶם
מביך....צדיק יסוד עלום

אשכול פריקה חושפני ופוטוגני לא יעזור לך לשחזר את הכבוד האבוד שלך. יש דברים שקשה מאוד לתקן. אפילו הייתי אומר ביזיון...

אני אחזור לי למוזיקה החביבה עלי ואתענג על החברה שאני מארח לעצמי


אפ ששהרמוניה

יום אחד גם אתה תחזור בתשובה

כְּקֶדֶם
מקווה שאתה מתמוגג לך בתענוגים
ברבורים ושליו ודגיםצדיק יסוד עלום
אתה מתכוון לשירי עגבים?אני:)))))
ואי ואי ואי....בנות רבות עלי

🍿

..הרמוניה

זה לא יפה אם את אומרת שמזרחית= שירי עגבים...

יש הרבה שירי עגבים וגם סתם שירים מטומטמים שהם לא מזרחיים

לא אמרתי את זהאני:)))))
שאלתי ספציפית אותו 
השיר הראשון לא מוגדר עקרונית כמזרחית לדעתינוגע, לא נוגע

ולצערנו רוב המוזיקה היום (בין הפופ הרגיל ובין הפופ המזרחי) היא מטומטמת. בזכותה אתה מעריך יותר מוזיקה איכותית ונהנה ממנה...

 

השוני שיש בין הפופ המזרחי של היום לבין ימי תחילת ואמצע הז'אנר הזה- לפני עשרים שלושים שנה, בולט מאוד. כבר אין זכר היום למוזיקה שהיו עושים אז.
 

אבל גם היום מדי פעם יש הבלחות, אפילו מדהימות.

נניח פאר טסי הוא מאוד מוכשר, ומי שיסתכל מהצד לא יכול להבין איך מי שכתב והלחין את "מה יהיה מחר" מבזבז את הכשרון שלו על שירים טיפשיים.

אבל שמה הדור נמצא. תרבות רדודה ואנשים שנמצאים בבוץ רגשי, שצמאים לצאת משם ולהגיע לעומקים רגשיים ולקשר אמיתי, אבל הרבה פעמים לא באמת יודעים מה זה כי הם לא חוו את זה או לא מאמינים שיגיעו לזה.


 

 

 

..הרמוניה

השיר הראשון חסום לי🤭 והשני לא

 

נכון

חחנוגע, לא נוגעאחרונה
לא הפסדת הרבה

אולי יעניין אותך