למה אם הם רוצים לחיות חיים עמוקים, (סליחה על הכללה הקשה!) ובוחרים בתנועת אריאל ולא בבני עקיבא, ואין להם חבר/ה והם קוראים ספרים עמוקים ולא שומעים שירים רדודים- אז הם נחשבים קיצוניים וחשוכים?
הייתי ממש חייבת לפרוק!
אני חושבת שזה עניין של אופי. אצלינו בכיתה הבנות הפחות חברותיות הן במקרה היותר דוסיות אז ישר זה יוצר מצב של מי שדוס הוא חנון. ואז יש בנות שלא רוצות להתחזק כי הן מפחדות להפוך לפחות אהובות על החברה וכו...
וזה לא נכון!
נראה לי הדבר הכי טוב שאפשר לעשות זה להתחזק,אבל גם להישאר אותו דבר. להראות שאפשר להשאר "מקובל" גם אם אתה דוס ואז הסתיגמה תישבר...
1. הרוב הם לא דוסים, לכן מי שמתחזק הוא "מוזר".
2. אם ה"לא דוסים" יתייחסו ל"דוסים" בתור מוזרים וקיצוניים חשוכים זה יפתור אותם מלהיות דוסים. סוג של תירוץ למה הם בעצמם לא גם מתחזקים.
כולנו (נראה לי), רוצם להיות טובים יותר, צדיקים יותר וכו'.
ולכן, כשמישהו מתחזק הוא בעצם מאיים עלי- למה אני לא כזה,
הפיתרון הפשוט חזה הוא להדחיק אותו חברתית, שזה לא יחשב כמשהו טוב חברתית, ואז ממילא לא יהיה עלי לחץ להיות כזה,
ההשלכות של זה הן כמו שקטורת אמרה- שמי שרוצה להתחזק מפחדת בגלל שזה ידחוק אותה חברתית
יותר קשה להיכנס לחברה כשאתה דוס מאשר כשאתה שלא.
וודאי שיש חברות אחרות שבהם זה הפוך, אבל ברוב המקומות הרוב לא דוסים.
אני הסברתי מקודם למה יותר קשה להיכנס כשאתה דוס.
אבל ברור שיש דוסים חברותיים ולהיפך..
נראלי שיש הרבה סיבות.
בקשר לאופי, נראלי שבאופן יחסי הדוסים פחות חברותיים. ולא בגלל שהם נהיו דוסים אז הם פחות חברותיים אלא בגלל שהם פחות חברותיים הם יותר דוסים.
אח שלי אמר לי משהו על זה שלפעמים אנשים בלי בטחון עצמי (והם יהיו פחות חברותיים) דוסים כי הם מפחדים. מפחדים לשבור מסגרות, מפחדים לשנות הרגלים וכו'. זה מאוד מעצבן בהתחלה כי גם אני "דוס", אבל יש בזה משו נכון ואנחנו צריכים ללמוד מזה לא להיות דוסים כי נולדנו ככה אלא כי זה מה שנכון וטוב.
רוב הדוסים עובדים את ה' מתוך עבודת ה' ולא מתוך "לא לשבור מסגרות"
יהודי אמיתי עם עבודת ה' שלמה לעולם לא יהיה דחוי חברתית
יש פסוק שדוד אומר "מוזר הייתי לאחיי, נכרי לבני אימי..."
מעוז אסתר לנצחכל מילה
לפעמים אנשים חושבים שהם גולי עמוקות כשהם לא באמת כאלו...
עניין ההסתגרות מגיע לעיתים, לפחות בשלב הראשון- מצד המתחזק.
סוג של "ונהי בעינינו כחגבים וכן היינו בעיניהם".
ובאמת- זהו מושג גלותי. עניין הסתגרות והבדלות בעצם היותי מתחזק. גלותי, אך לרוב מוכרח!
א"כ אז כשהוא מוכרח הוא טוב! מתי הוא מוכרח?- בשלב מסויים בהתחזקות. משתנה ברמת ההתחזקות מול רמת ההבדלות ומהירות העניין בתשובה הדרגתית מול תשובה פתאומית וכו'...
אבל!
לעיתים הרמה שבו המתחזק חושב שהוא נמצא- זו איננה הרמה שבה הוא נמצא- ולכן גם ההסתכלות שלו על עצמו אינה תואמת עם מציאותו הנפשית/ שכלית ולכן אף הסובבים אותו נשארים בהסתכלות כלעומת שהוא "מאותת" לסובביו.
לעיתים צריך בענוה לראות המתחזק את עצמו באשר הוא שם.
קדוש= מובדל. השאלה כמה ביחס רמת הקדושה וזמניה.
לפי דעתי זה קשור אלינו גם, הדוסים.
ברגע שניהיה בטוחים בעצמנו, ושלמים עם עצמנו אבל גם פתוחים ומקבלים את האחרים הכל ישתנה
אולי לא ברגע אחד, אולי באמת בהתחלה יסתכלו במבט מוזר אבל הוא יהפוך למבט של הערכה.
אני אומרת את זה מניסיון.
יש לי המון חברות (רוב הכיתה שלי ולא רק) שהם לא דוסיות ואני כן
זה אומר שהם מסתכלות עלי במבט מוזר? ממש לא, להפך, אנחנו חברות ממש טובות ואני חושבת שאפילו יש הערכה.
אולי זה בגלל (בלי להתנשאות אלא מתוך מודעות) שאני יודעת לעמוד על שלי וללכת בדרך שלי ועם זאת להכיל ולקבל את השני כמו שהוא, ובלי צורך שיהיה כמוני.
אז אולי זה באמת תלוי באופי של הבן אדם. איך שהוא רואה את עצמו, איך שהוא רואה את האחרים, ואיך שהוא מתנהג. כמובן שיש מצבים שזה החברה אבל אי אפשר להגיד ישר שזאת היא...
ומסכימה עם @משתדל... @תועה בשדה...
אצלנו אפשר לראות בנות דוסות ולרוב לא רואות הרבה דברים שהאחרות כן רואות אבל הם חברות ממש טובות של בנות לא דוסות והם גם 'מקובלות'.
זה קשור לבת, תכונותיה ואופיה נטו.
אם חברות של בנות בגלל מה שהם רואות\לא רואות אז זה בעיה בחברה...
ומה מקור המונח?
א. רב הבנות דוסות אז הם לא נראות דוסות חננות כי יש גם דוסות מופרעות...
ב. אני למשל די דוסה ואני לא חננה (בלשון המעטה) ואני גם אחת הבנות שיותר מארגנות דברים וזה...
ג. לפעמים איפה שזה קורה זה בגלל שמי ששקטה אז היא כזה גם בצד ואז היא לא תדבר עם בנים והיא תלך עם ארוך כי זה מה שצריך בלי לשאול שאלות.. אבל זה ממש לא תמיד נכון כמו שכבר אמרתי
לפי ההיסטוריה זה נראה שכל המנהיגים היו קיצוניים, ואפילו לא רצויים (חשוכים...)
אברהם, יוסף, דוד, ישעיה, מרדכי, רשב"י, והלאה מליון דוגמאות... הרצל, לא יודע, אם חושבים יותר שמים לב שהאמת רוב הפעמים לא היתה אצל הרוב....
מי שרוצה ללכת עם האמת עד הסוף ינצח, צריך להתעלם מהתגובות של הטועים, ובואו ננסה להחזיר אותם למוטב...
שוס להיות דוס, ככה הולך הפתגם, לא?!?!???
אני התחזקתי גם פיי אלף יותר ממה שהייתי קוודם.. ואני באריאלל כבר כמה שניים טובות
אבל זה לא קשוור.. כל מי שדווס הוא ממש לא מוזר.
הוא בחר כי זה טובב!זה הדרך חיים שלוו.. תנסיי זה באמת שווה אתזה
שאת הדוסים מענין הרבה יותר עבודת ה' וכו'...
ואת הפחות דוסם אין להם ת'שאיפה הזאת יותר מדי
אז הם עסוקים בלרדת עלינו אבל לנו יש דבר הרבה יותר גדול וטוב לעבוד עליו....
הסביבה נורא משפיעה לכן יש כאלה שטוב להם להיתרחק.. הרבה פעמים הנושאי שיחה לא מתאימים.. קללות גסיות, לשון הרע, ביזוי תורה ורבנים... אבל כל עוד הסביבה נותנת אפשרות ומכבדת לא מתרחקים להיפך אני אישית חבר של כולם! חוץ מזה ההגדרה דוס לדעתי לא מתאימה..יש דתי אמיתי ויש דתי לפי דעתי
הייתי גם בעזרא ושמרתי נגיעה בנוסף לזה שלא היה לי חבר ובעצם כולם היו נורא חמודים אליי ואהבו אותי אבל ניסיתי כל הזמן להיות עם הבנים כדי להראות שזה שאני שומרת נגיעה זה לא הופך אותי לאחת שמבלה כל הזמן עם הבנות דווקא....
נדבקתי אליהם כמו דבק...
חחחח לא נורא העיקר הם נהנו מזה... הכל לטובה![]()
עד שאת שומרת נגיעה את מקלקלת את זה בלהיות כל הזמן עם הבנים בשביל להוכיח את עצמך?
היא לא רוצה לוותר על העקרונות שלה אבל זה לא כיף ומאוד קשה להישאר נבדל ומובדל מחברה שרוצים להשתייך אליה ושהיא כל כך מגובשת ושכולם בה כל כך מושפעים מכולם
בישיבה החבר'ה - ולא הצוות מעיפים מתוכם את כל החפיפניקים וה"לא-דוסים".
וזה לא תמיד היה ככה - זה דרש הרבה מאוד עבודה פנימית בשנתיים וחודשיים של קיום הישיבה.
עיקר העבודה היתה ליצור גאוות יחידה לחבר'ה הטובים - אלא שבאמת רוצים את ה' - כדי שלא ירגישו שהם תמיד הדחויים והמוזרים.
התאחדנו - בשנה הראשונה בתוך עצמנו ואחר-כך גם בשיעורים (=שכבות גיל) הצעירים החדשים - את כולם סביב הרעיון שאנחנו אלה שהולכים בדרך הנכונה ולא הם. יצרנו קבוצות נגדיות וחזקות נגד הדברים האחרים - הדברים ולא האנשים.
יצרנו גם תחושה של שמחה ולכתחילה - כי הרבה פעמים ה"דוסים" עושים את זה כי צריך וכי זה חשוב - אבל בלי מספיק שמחה פנימית והתלהבות (לפחות לא כלפי חוץ - כלפי חוץ הם נראים מסכנים ומשועממים), והתוצאה היא שסתם נער מהשורה לא רוצה להצטרף לזה כי הרבה יותר נחמד וכיף להיות "לא-דוס".
אחרי שהתחזקנו בתוך עצמנו כדורשי ה' לכתחילה ולא בשקט לבד, אז רוב החבר'ה פשוט הצטרפו אלינו - כי הם הרגישו שזה באמת מה שנכון וזה אפילו יכול להיות שמח - לא כמו שהם חשבו.
והם גם גילו שזאת שמחה אמיתית - לא כמו השמחה והכיף של החול שהם חולפים ולא משמעותיים.
ואז, ברגע שהרוב היו איתנו, אותם בודדים שלא - פשוט עפו מהישיבה - על-פי רוב מרצונם.
סייע מאוד לכל המהלך העובדה שצוות הישיבה היה איתנו ומאחורינו - גם אם לא באופן רשמי, אלה היו שאיפותיו בסופו של דבר.
זה יכול לקרות בכל מוסד נורמלי - פשוט הולכים לצוות, ואומרים להם דוגרי - איך אתם רוצים שהישיבה הזאת (לצורך העניין) תיראה - מקום של חפיפיניקים או מקום של אנשי דורשי ה'.
כמעט בכל מקום יאמרו מיד את האפשרות השנייה, ומקום שלא אין לך מה לחפש שם.
*חשוב מאוד לא לבוא לצוות בקטע של סוג של תקיפה - "מה אתם רוצים שיקרה", אלא מתוך רצון לבנות ולשנות, ומתוך ידיעה שיש לכם אינטרסים משותפים.
מקווה שעזרתי...
א- זה פחות או יותר אמור לקרות בכל ישיבה קטנה.... (ע"ע שלומבא)
ב- העצה שלך זה רק למי שבדיוק נמצא בישיבה קטנה בתחילת דרכה. ועוד ישיבה של ר"מים זורמים....
אקיצר- אנ'לא בטוח עד כמה זה מעשי במקרה של השואלת...
תמיד אפשר לשנות
מסוימים מאוד מאוד
אישית לא הייתי נשאר במקום שבו רוב האנשים לא דורשי ה'.
אפילו שלא יהיו "דוסים" - אבל שיאמינו באמת שרצון ה' הוא לפני ה כ ל.
אם זה לא ככה וגם אי אפשר לגרום לזה להיות ככה - מה יש לחפש שם?
ז ולמה בישוב פתאום מסתכלים עליו מוזר כשהוא הולך אם אהבת חייו
ולמה הרב שלו פתאום כבר לא מסתכל עליו אותו דבר כי הוא גידל שער
ומה כולם מזלזלים בוא כשהא מעשן
ואם הוא בוחר לחיות בלבנון ומתלבש כמו שבור כולם מסתכלים עליו שלילי?
יש לזה תשובה דיי הגיונית..
אם הם באמת דוסים והשאר לא אז זה משנה את כל העולם.
כי אם הלא דוסים מדברים על סדרות, שירים, סרטים וכו' (רק דוגמאות) אז אין להם יותר מדי נושאי שיחה עם הדוסים. זה הופך אותם ללא רצוים ולמוזרים (הם מתנהגים שונה מהנורמה)
זה בדיוק כמו שמישהו ילך לישיבה ממש דוסית ויעשן, ישמע שירי אהבה וכו'. הדוסים לא ידברו איתו.
מרגישות ביטחון ןהן מקובלות.פשוט צריך להבין שאם הדרך שלך נכונה צריך ללכת איתה עד הסוף.(ולא להתבייש מלאמר מה הדרך שלך).
אני לומדת באולפנה שהיא לא כ"כ דוסית (גם לא עם פנימייה) ואני נחשבת מאחת הדוסיות של השכבה....
אני חושבת שההרגשה שלך כלפי אלה שמתחזקים היא נכונה כי בגיל הזה של ההתבגרות אנשים קשה להם מאוד לשנות את עצמם ופתאום להתחזק לא קורה... אבל ההפך דווקא להתקלקל כן מאוד קורה. וזה הניסיון שהקב"ה מעמיד אותנו מול החברה לדעת לעמוד על שלנו וזה לא אומר שאנחנו גורמים לעצמנו להתנתק מהחברה ולהתבודד כדי להתחזק זה דווקא מול החברה צריך ללמוד ואני מבטיחה לך שעצם זה שתמשיכי בדרך הנכונה שלך זאת תיהיה אחת הבניות החזקות שלך באישיות!! בהתחלה זה נראה באמת כמו שאמרת חשוך אבל תמיד תזכרי שאנחנו נמצאים באור ויש נק' של חושך אבל לא להפך!!! תמיד יש אור בקצה המנהרה...
בהצלחהה![]()
אנשים פה נותנים תשובות ממש קדושות ומיוחדות
בכלל, יש כבר הרגשה (לי לפחות) שחלק נכבד מהחבר'ה (גם המבוגרים והמשפיעים) כבר לא מעמידים את התורה במרכז, שלדעתי זו שורש כל הבעיות!!
בינתיים, צריך הרבה עזות בקדושה. המלצה: אורחות צדיקים, שערים: העזות, הבושה, הגאווה, הענווה.
בהצלוחס לכולם!!! 
נער גבעות מצויהאמת היא שגם אני רואה שכולם בסוף רוצים יותר אמת...
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...
למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?
אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?
אתה לא חבר בתנועת נוער?
זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)
א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך?
מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?
תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.
ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...