מעניין אם כבר שאלו את זה...
שאלה: מותר למלוח מודה במקצת בעציץ שאינו נקוב?מעוז אסתר לנצח
לכאורה יש לומר שמלכתחילהחוני המעגל פינות
אין לנקוב בשמו יתברך
אך לעניין מודה במקצת תקנו חכמים
ועניין מליחה פשוט וברור הוא שנאמר
על כל קורבנכם תקריבו מלח
ונמצא שהוא קרב לשמו יתברך
ולגבי עציץ נקוב מסתמא משמותר
והכי אמר מי ששמו נקוב בשבעים ושתים
כי האדם עץ השדה
ומאימתי עץ בעציץ שאינו נקוב קא מתגדל?!
ויש לעיין גבי עציץ שאינו נקוב וצ"ע
ועוד יש להקשות מדוע קושיא זו נשאלה בידי קדמונים?!
ויבוא בעל הקושיות ויאר עינינו באור חוכמת תורתו
יש לעיין בטעם המליחה. (שהוא כמובן מלוח...אך יש עוד טעם...)אניוהוא
אלא שבמודה במקצת המליחה לא באה להכשירו וכמו שנבאר בס'ד.
הרי חייבוהו רבנן שבועת היסט,
אבל כיום לא משקיעים בבי'ד את החייב ולכאו' יש לנו בעיה לגבות ממנו.
על כן הציעו חכמנו ז'ל למולחו ולהוציא את דמו, לא כדי להכשיר, אלא כדאי לגרום לו להודות ורק כשהוא ישחה במיץ של עצמו קיי'ל דהוא יודה.
ובזה מתורץ נמי מדוע לא מולחים חייבי שבועות דאו', דרק בשבועה דרבנן קיי'ל לרבנן דשחיה במיץ של עצמו תגרום לו להודות, אבל כשהאדם לא מודה ומתחייב מדאו' בשבועה אפילו אמצעי לחץ זה לא יועיל לו.
וכמו כן מובן למה לא מופיע זה בדברי קדמונינו שהרי הם השביעו עדיין ורק בדורות האחרונים שלא משקיעים נזקקו למליחה זו.
והאמת יורה דרכו.
בבירור דין מודה במקצת נשבע ונוטלקמנו ונתעודד
בס"ד
יש לעיין במשמעות "נוטל", האם כוונתו בשילוח הקן והיינו "במקצת" שלא נוטל האם על הבנים אלא האם בלבד, או שמא נוטל צפורניו והיינו "מודה" בלע"ז.
<המשך יבוא>
לענ'ד לא דקת בדברך החבר.אניוהוא
אלא כדברנו שלאחר שהוא נשבע, ושחה במיץ של עצמו הוא צריך ליטול ידיו כדין המקיז דם שלאחר הקזת הדם צריך ליטול ידיו.
ודו'ק.
איברא. יש מקום לומר שקשור לאומנא, ועוד נדון בזהקמנו ונתעודד
בס"ד
אך עלינו לפתח את הסוגיא על פי הסדר הטבעי שלה.
ובכן,
נראה שיש כיוון לפשיטת הספק מהדין של "אלו דברים צריכים נטילה במים" וייעויין שם בש"ת ובמ"ב שיש לחלק בין דברים שמצריכים נטילה משום נקיות לבין המצריכים משום רוח רעה.
א"כ, ובהתחשב בכך שבנטילת צפורניים יש רוח רעה ובוודאי שבשילוח הקן ושאר עיסוקים בבע"ח יש בעיה של נקיות, נראה שהספק הראשוני שלנו (מה הכוונה ב"נוטל") זהה לספק האם יש כאן רוח רעה.
<המשך יבוא>
ואף כי "רחמנא אמר תקעו"קמנו ונתעודדאחרונה
בס"ד
מ"מ היכא דאפשר יהבינן טעמא לקרא, והיינו טעמא דשבועת מודה במקצת כדאמרינן בסנהדרין מד. "גמירי דלא מפקי שם שמים" וממילא איברירא מילתא אי רוח רעה אית כאן או שמא רק חסרון נקיות.
אלא שחמירא סכנתא מאיסורא ומשום חשש שמא יזיק הרוח יש לתיתו בעציץ שאינו נקוב כמאמר רש"י שם ע"ב ד"ה "דבעיא מכסא" בעניין שמעון בן שטח שמשעה שמגביהין המכשפות מהקרקע שוב אין שולטות.
והנה נתברר טעם "מודה במקצת בעציץ שאינו נקוב".
(הגהה: והנה ב'בלטיהם' נראה שיש לחלק שדים מכשפים וצ"ע)
<המשך יבוא>
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות
הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,
מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.
העונה להגדרות הצניעות ?
פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני
אפשר פילאטיס ולא זומבה
גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות
כמובן.
ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר
הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש
לזוג, הליכון זוגי
נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג
בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש
הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש
הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים
בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה
של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה
למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני
יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם
האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא
על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת
מה הדיןקעלעברימבאר
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני
כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים
אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני
בגרויות חורף פטור מלספור
כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני
והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים
וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה
וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
שמיניסטים לא סופרים125690
יא עוקץדורין השמיני
אנחנו נשארים אחרי היסודי
אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר
יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני
בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל
על כן צריך לספור הכל
הרמוניהאחרונה
אתם שטוניקים גאוניים
עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))
פעם היינו חברות;)
נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני
מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.
מה היה שםדורין השמיניאחרונה
בשביל הלא מעודכנים
תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות
יש לכם ממנו זכרונות טובים?
יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?
תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")
אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה
@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?
נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
שאלה רבתיקופת חיסכון
אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?
פסקזמןלא סתם מישהי
הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
שאלהשמיניסט באמ"ש
לא125690
זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.
יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד
מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690
אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.
אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר
אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה
זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.
))))