שאלה: מותר למלוח מודה במקצת בעציץ שאינו נקוב?מעוז אסתר לנצח

מעניין אם כבר שאלו את זה...

לכאורה יש לומר שמלכתחילהחוני המעגל פינות

אין לנקוב בשמו יתברך

אך לעניין מודה במקצת תקנו חכמים

 

 

ועניין מליחה פשוט וברור הוא שנאמר

על כל קורבנכם תקריבו מלח

ונמצא שהוא קרב לשמו יתברך

 

 

ולגבי עציץ נקוב מסתמא משמותר

והכי אמר מי ששמו נקוב בשבעים ושתים

כי האדם עץ השדה

ומאימתי עץ בעציץ שאינו נקוב קא מתגדל?!

 

ויש לעיין גבי עציץ שאינו נקוב וצ"ע

 

 

ועוד יש להקשות מדוע קושיא זו נשאלה בידי קדמונים?!

 

ויבוא בעל הקושיות ויאר עינינו באור חוכמת תורתו

יש לעיין בטעם המליחה. (שהוא כמובן מלוח...אך יש עוד טעם...)אניוהוא
כידוע כשמולחים צריך שהדם יוכל לטפטף ולא להקוות כדי שהבשר יוכשר ולא יחזור ויבלע את הדם. ואם כן כל מליחה בעציץ שאינו נקוב בעייתית היא.

אלא שבמודה במקצת המליחה לא באה להכשירו וכמו שנבאר בס'ד.
הרי חייבוהו רבנן שבועת היסט,
אבל כיום לא משקיעים בבי'ד את החייב ולכאו' יש לנו בעיה לגבות ממנו.
על כן הציעו חכמנו ז'ל למולחו ולהוציא את דמו, לא כדי להכשיר, אלא כדאי לגרום לו להודות ורק כשהוא ישחה במיץ של עצמו קיי'ל דהוא יודה.

ובזה מתורץ נמי מדוע לא מולחים חייבי שבועות דאו', דרק בשבועה דרבנן קיי'ל לרבנן דשחיה במיץ של עצמו תגרום לו להודות, אבל כשהאדם לא מודה ומתחייב מדאו' בשבועה אפילו אמצעי לחץ זה לא יועיל לו.
וכמו כן מובן למה לא מופיע זה בדברי קדמונינו שהרי הם השביעו עדיין ורק בדורות האחרונים שלא משקיעים נזקקו למליחה זו.
והאמת יורה דרכו.
בבירור דין מודה במקצת נשבע ונוטלקמנו ונתעודד

בס"ד

 

יש לעיין במשמעות "נוטל", האם כוונתו בשילוח הקן והיינו "במקצת" שלא נוטל האם על הבנים אלא האם בלבד, או שמא נוטל צפורניו והיינו "מודה" בלע"ז.

 

<המשך יבוא>

לענ'ד לא דקת בדברך החבר.אניוהוא
מה שאמרו 'נשבע ונוטל' אינו עניין לשילוח הקן.
אלא כדברנו שלאחר שהוא נשבע, ושחה במיץ של עצמו הוא צריך ליטול ידיו כדין המקיז דם שלאחר הקזת הדם צריך ליטול ידיו.
ודו'ק.
איברא. יש מקום לומר שקשור לאומנא, ועוד נדון בזהקמנו ונתעודד

בס"ד

 

אך עלינו לפתח את הסוגיא על פי הסדר הטבעי שלה.

 

ובכן,

נראה שיש כיוון לפשיטת הספק מהדין של "אלו דברים צריכים נטילה במים" וייעויין שם בש"ת ובמ"ב שיש לחלק בין דברים שמצריכים נטילה משום נקיות לבין המצריכים משום רוח רעה.

א"כ, ובהתחשב בכך שבנטילת צפורניים יש רוח רעה ובוודאי שבשילוח הקן ושאר עיסוקים בבע"ח יש בעיה של נקיות, נראה שהספק הראשוני שלנו (מה הכוונה ב"נוטל") זהה לספק האם יש כאן רוח רעה.

 

<המשך יבוא>

ואף כי "רחמנא אמר תקעו"קמנו ונתעודדאחרונה

בס"ד

 

מ"מ היכא דאפשר יהבינן טעמא לקרא, והיינו טעמא דשבועת מודה במקצת כדאמרינן בסנהדרין מד. "גמירי דלא מפקי שם שמים" וממילא איברירא מילתא אי רוח רעה אית כאן או שמא רק חסרון נקיות.

אלא שחמירא סכנתא מאיסורא ומשום חשש שמא יזיק הרוח יש לתיתו בעציץ שאינו נקוב כמאמר רש"י שם ע"ב ד"ה "דבעיא מכסא" בעניין שמעון בן שטח שמשעה שמגביהין המכשפות מהקרקע שוב אין שולטות.

 

והנה נתברר טעם "מודה במקצת בעציץ שאינו נקוב".

(הגהה: והנה ב'בלטיהם' נראה שיש לחלק שדים מכשפים וצ"ע)

 

<המשך יבוא>

לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך