*לא מצאתי מילה אחרת, ובמרכאות כי לא נשמע לי מספיק מכובד.
איזה "ספר"* בתנ"ך אתם הכי אוהבים?כמעין הנובע
*לא מצאתי מילה אחרת, ובמרכאות כי לא נשמע לי מספיק מכובד.
כל ספר במקומות מונח. הכי הכי- אמממממממממממנפש חיה.
קשה לי לבחור
האומר על תורה זו... ועל תורה זו... 🙊מתקדם...
תואיל להחכימני?נפש חיה.
התכוונתי להגיב לכמעיין הנובע... סליחהמתקדם...
*האומר על שמועה זו נאה ועל שמועה זו אינה נאה...מתקדם...
אשמח עדין לשמוע את הסיפא ובציון מקורנפש חיה.
רבי אחא בר חנינא בעירובין איזור דף סה...מתקדם...
נבדוק בלננפש חיה.
תודה!נפש חיה.
ס"ד ע"אמתקדם...
פירושו?..נפש חיה.
לפי רש''ימתקדם...
ובמקום אחר: נקרא רועה זונותרשפיה רשפי אשאחרונה
אך לא מצאתי את המקור בגמרא אך רש"י על משלי כ"ט:ג' מביא את זה
איובאריק מהדרום
ספר מגניב כזה.
ישעיהרחפת..
למדתי אותו הכי הרבה, יש נבואות ממש יפות ותיאוריות.
במיוחד על ימות המשיח!
הראשון או השני?מאיר.
השלישי.רחפת..
השלישי זה ליבוביץ?מאיר.
ליבוביץ' זה ישעיהו הבחורהאריק מהדרום
ישעיהו ליבוביץ, זה לא היה מובן מההקשר?מאיר.
מי שמספיק מבולבל לשאול אם היה ישעיהו גבר וישעיהו בחורהאריק מהדרום
אני לא הסתפקתי לרגע שישעיהו היה גברמאיר.
למה ללכת בחידות?
אתה לאאריק מהדרום
לא בכל המחקריםמאיר.
תרשי לי להניח את זה כאןצקון לחש
ברוח השרשור פה.. יש בדיחה ידועה..לקוס
ידועה הטענה של ישעיהו ליבוביץ' (ושל אחרים?) על "שני" ישעיהו.מתואמת
רוב הפרשנים והפוסקים המשתייכים ליהדות האורתודוקסית לא מסכימים עמו... (במיוחד שזו כמעט כפירה לומר כך...)
ואפשר לשמוע את השיעור הראשון בסדרה על ישעיהו של הרב אורי שרקי. מומלץ.
הבנתימאיר.
ב. אני לא בטוח שישעיהו ליבוביץ עצמו חשב שיש שני ישעיהו
ג.האם הפרשנים והפוסקים האורתודוקסים שמסכימים עם הטענה הם כופרים?
לא מכירה את הנושא לעומק. שמעתי את זה כמה פעמים,מתואמת
וביתר פירוט בשיעורו הנ"ל של הרב שרקי.
לא יכולה לדון יותר מזה על כך.
כל ביקורת המקרא היא כפירה, זה לא "כמעט" כפירה. גרמניםצקון לחש
אנטישמיים, שחלקם גם היו בתקופת הנאציזם (וקציני S.S.) הם היוזמים של הטענות ההזויות האלה.
יהודי שבחור ללכת אחרי הסברות שלהם, שיבושם לו... אבל שידע מאיפה הדברים נובעים.
היוזמים של הטענות האלו החלו פחות או יותר בשנת 1753 על ידימאיר.
צרפתי
הגרמני עליו ככל הנראה אתה מדבר הוא יוליוס וולהאוזן והוא נפטר ב1918 נאצי נכון?
לקרוא לרב מרדכי ברויאר כופר?
לא נראה לי שייך כל כך אבל....
נראה שפחות אכפת לך מהאמת ההיסטורית אז לך על זה
אל תשווה בין הרב ברויאר לשיטת ביקורת המקראימ''ל
הוא אומנם לקח חלק מהשיטות בהם הם השתמשו אבל ממש לא את ההשקפה והאמונה שלהם לגבי 'מחברי המקרא'.
אחח, הבורותעוד סתם אחד
אין אף קצין ס.ס שהיה חוקר מקרא (אני יודע על מי מדברים כשמעלים את הטענות האלה, ופשוט עובדתית זה לא נכון), וגם אם היה - הוא לא היוזם של הטענות האלה - גם לא במחקר המודרני, ובטח שלא לפני האבן עזרא.
זה לא בהכרח כפירהסביון
וזכור לי שהאבן עזרא רומז איפשהו שיכול להיות שסוף ישעיה הוא מנביא אחר.
@מאיר. @רחפת.. @צקון לחש @ימ''ל
אכן, זוכרת את המדרש הזה משיעורו של הרב שרקי.מתואמת
אבל יש הבדל בין פסוקים בודדים ששייכים לנביא אחר, לבין טענה שמחצית מהספר נכתבה בידי מישהו אחר... (ואם זכור לי נכון - אחת הטענות לכך שלא יכול להיות שאותו ישעיהו כתב את הספר כולו, היא נבואות הנחמה על כורש וכדומה. ביקורת המקרא טוענת שלא ייתכן שאדם שחי בתקופת בית ראשון יספר במדויק מה שהתרחש קצת לפני בית שני... אבל כמובן - הם לא לוקחים בחשבון את האפשרות של נבואה משמים...
)
זה לא מחצית... חמישית מהספר.סביון
אם זה תגובה אלי, שכתבתי שזה כפירה, דיברתי על ביקורת המקראצקון לחש
עצמה, מהזווית האקדמית שנולדה בגרמניה,
לא על דעות בחז"ל שמובאות במסורת.
תהילים ברור!חללית
נוגע בך בנקודות הכי עמוקות. שיריו של דוד המלך.. צריך יותר?
חומש ותניא.אריק מהדרום
קהלתכישוף כושל
בס"ד
במיוחד אחרי ששמעתי את השיעורים של הרב מדן עליו
קהלתסיהרא
תמיד הרגשתי חיבור מיוחד אליו ונהניתי לקרא אותו סתם
ואחרי לימוד מעמיק יותר...
איך עונים על דבר כזה חח... נראה לי שמשליצקון לחש
הוא סוג-של מסכם את כל הרעיונות הכללים בתורה למשפטי-מחץ
לא ישבתי ללמוד אותו כמו שצריך אבל
הושעמעוף
הסיגנון: חריזה,
לראות כמה עומק תקווה כאב מופיעים בספר.
פשוט הפקתי ממנו המון.
תהילים- לחוות את עצמך דרך התחושות של דוד המלך, תהילים כתוב כספר שמביע עליות ותהומות קשיים פחדים שקל להזדהות ולזהות את עצמך בתוך.
ישעיהו-ספר עם ניחומים מרגשים, וגדוש באהבת ה',חסדי הים
*הסיבה העיקרית שאני אישית אוהב ומתקשר הספר, לא אוכל לכתוב כאן.

שמואל. אוהב את הדמויותאוריה,
ישעיהו וירמיהוחופשיה לנפשי
נראה לי תהיליםברגוע
ולא הבנתי מה לא התאים\מכובד במילה ספר.
אם כבר אז את המילה אוהבים צריך לשים במרכאות לדעתי..
כי זה התנ"ך שלנו. זה לא סתם "ספרים"..כמעין הנובע
אוקי..ברגוע
סתם, תמיד אומרים: ספר בראשית ספר שמואל וכו' זה לא בעיה.
והמילה אוהבים- לא יודע, כי הכל זה תורה והכל נכתב ברוח הקודש וכו'
אז זה קצת מפריע לי ששואלים מה אתם הכי אוהבים...
להיפך, בגלל שהתורה היא שלנו ונכתבה מאבא לבנים שלו -כמעין הנובע
דווקא עוד יותר, בגלל שאנחנו מצווים בה ובגלל שזה מקשר אישי ורק שלנו עם ה', זה מיוחד עוד יותר כשאנחנו אוהבים אותה ולא רק מקיימים אותה. באמת מתחברים ואוהבים. זה לא ברור מאליו כ"כ.
מי שלא אוהב - בעיניי החיבור שלו לה' מעלה קצת חשש להמשך ותהיות. אולי גם בחינוך שלו..
לא הבנת, אין לי בעיה עם המילה "אוהבים"ברגוע
ברור שלאהוב את התורה זה מצויין ונצרך וכו'
ובדיוק בגלל מה שכתבת זה קצת מפריע לי ששואלים איזה ספר הכי אוהבים, ואז כאילו מדרגים את הספרים,
כמו שלא שואלים איזה ילד אתם הכי אוהבים.
אז אם היית כותבת אולי במרכאות (או מילה אחרת) זה היה נשמע יותר טוב..
איזה ספר את אוהבת?אוריה,
תמיד תשאל אותי חזרה, אה?
כמעין הנובע
סגור!אוריה,
שאלה רטורית וזה
כמעין הנובע
אני יודעאוריה,

ולא ענית
אני צריכה לחשוב לעומק.כמעין הנובע
המעיין עמוק מדי?
סביון
מעין עם י' אחת. באמת...כמעין הנובע
אתה יודע, חשבתי על זה הרבהכמעין הנובע
- כוזרי, מסל"ש, מכתב מאליהו וכד'הגיוני בגלל שאותם למדתי לעומק לאחרונה ומאוד מאוד התחברתי, ותנ"ך למדתי פעם אחרונה בעיון בתיכון.
אני פשוט יותר אוהבת עומק.
תנ"ך זה בדר"כ יותר סיפורי.
אם נלך לפי מה שאהבתי בתיכון - נראה לי (אם אני זוכרת בכלל נכון), יהושע, שמואל, פרשת בראשית (באופן ספציפי), עוד פרשה בספר בראשית שגרמה לי להזיל לא מעט דמעות, וקוהלת.
איוב וקהלתסביון

קשה להסביר למה... הם פשוט כתובים בצורה נפלאה. באמת. וגם התוכן... בעיקר של קהלת.
קהלת!! מספר 2 אחרי שמואלאוריה,
שיר השיריםכוחות שמימיים
למה?
שיר השירים נוגע בנשמה, ועושה לי את השבת שבתית ורוחנית.
שמואל- לא יודעת,מגיל קטן אהבתי.
גם את הסיפור של שמשון הגיבור ודוד המלך בתור נער.
שיר השירים אצלי במקום השני! כמה אהבת ה' משתפכת משם!חסדי הים
שופטיםפסיפלורה1
לא יודעת למה...
כי בימים ההם אין מלך בישראל, איש הישר בעיניו יעשה?סביון
מצטער, הייתי חייב

באמת מעניין למה את חושבת כך...מתואמת
לי זו נשמעת תקופה קשה ועצובה מאוד, בלי סדר ושלטון, בלי הנהגה... ויש שם סיפורים שממש קשה לי לקרוא
...
לי זכור מהסיפורים שבתקופה הזאת היתה גם המון גבורהפסיפלורה1
למרות ההתנקלויות של הפלישתים והצער..
ודווקא בגלל הסיפורים המזוויעים רואים מה עם ישראל עבר,
וגם היו מלא שופטים טובים..
לא יודעת להסביר.. הספר הזה תמיד סיקרן אותי
ירמיהונפתלי הדג
שאלה מעניינת
. שמואל ואסתר.מתואמת
בזכות ה"סיפורים" ובזכות הדמויות.
חוץ מזה שאלו ספרים של גאולה: בספר שמואל יש סוף-סוף נביא גדול אחרי תקופת השופטים הקשה, ואח"כ, כמובן, גם את דוד המלך, מלך המשיח. במגילת אסתר יש אמנם גאולה חלקית - כי הם עדיין נשארים בגלות - אבל בכל זאת יש שם סיפור "מושלם" עם סוף טוב "נהדר". אני תמיד מתרגשת כל שנה מחדש מהתהליך של הגאולה שם...
חוץ מאלה אני אוהבת גם את תהילים, כמובן, שהוא הספר שמדבר אותנו יותר מכול, וגם את ספר יונה, שיש בו סיפור נבואי לא רגיל (ובמיוחד אחרי שקוראים ולומדים את הספר "כנפי יונה" של הרב חננאל אתרוג - מתחברים אליו ממש!).
ויקראעוד סתם אחד
. סתם, אבל זה באמת הספר שהכי מעניין אותי. אחריו - שמואל. כי לנתן הנביא וגד החוזה פשוט היה את זה.
שיר השיריםתמימות
איובלקוס
יש בספר ציניות, שירה, דימויים ומטפורות
ישעיהמבקש אמונה
אהבתי איך בכמה משפטים קצרים הוא מוריד טענות שלמות נגד הקב"ה והאמונה בו.
המוסר שלו הוא פשוט וקולע למטרה
לא מסוגל לבחור. מת על התנ"ך.arixon

ת'אמת הכל. אבל הכי מתחברת למגילת רות, וספר יהושוע...מלכת הפרפרים
וואי מגילת רות..גם אני מאוד מתחברתכוחות שמימיים
עמוסמאיר.
איך אף אחד עוד לא אמר משלי?ימ''ל
אני לא אוהב את הדירוג הזה כי אני אוהב את כולם באותה מידה (חוץ מההבדלים הברורים בחשיבות בין התורה לנביאים ולכתובים).
אמנם יש הבדלים בין הספרים בתוכן ובמטרה שלהם אבל זה לא אמור להשפיע על האהבה כלפיהם (כמו שלא אמורים לעשות השוואה ברמת האהבה בין אבא לאמא או בין הילדים למרות ההבדלים הרבים והמהותיים שיש ביניהם).
אבל אם השאלה היא איזה ספר אני לומד יותר מהאחרים אז התשובה היא משלי - גם כי הוא מלא בתובנות שעוסקות בכל תחומי החיים (רוחניים, פסיכולוגיים, פרקטיים ואמוניים. בדומה למסכת אבות) וגם כי אני אוהב במיוחד את הטעמים שלו... 
הטעמים שלו זה גם לאיוב ולתהלים!סביון
נכון, כתבתי את זה בנוסף לסיבה הראשונהימ''ל
הטעמים האלו הם טעמים חלביים (לא מכיר טעמי אמ"ת מרוקאיים, לא נראה לי שיש כאלה).
הטעמים האלה יותר כיפיים דווקא בתהילים, שם יש יותר זרקא וירח בן יומו.
אה, של שיטת ברקאי?סביון
בערךימ''ל
למדתי בברקאי וזה לא בדיוק אותם טעמים, דומים אבל לא זהים. כנראה גירסה קצת שונה של טעמים חלביים.
ואומר איך שאני רוצה (או יותר נכון איך שלמדתי), יש להם כמה שמות וזה לא באמת משנה... 
אחרי התלבטויות רבות, הספר הוא ישעיהו. בלי להתלבט בכללעוגי פלצת
זוכר שהיה חויה מיוחדת ללמוד את הספר לאט עם פרשנים
ואני אוהב לקרוא בטעמים פרקים ממנו. באמת עונג רוחני
שיר השירים קהלת ומשלישדות של אירוסים
שמואללרנה
כל המדרשים שיש שם
אני נהנת לקרוא את זה כל פעם מחדש
אה וגם משלילרנה
יהיה מעניין "האירוע/ההתרחשות האהובה"מקיין
החלמת חזקיה
ירמיהואיש ונבו לו
בכל מילה אתה מרגיש את הכאב של ירמיהו, מפשוטי העם שאת האחריות לא רצה ולמרות אהבתו אומר את הדברים הקשים ביותר.
'כה אמר ה', מצא חן במדבר עם שרידי חרב הלוך להרגיעו ישראל'
עושה חשק לחזור לקרוא את ירמיהו שוב..שדות של אירוסים
באופן כללי השרשור הזה עושה חשק ללמוד תנ"ךאיש ונבו לו
בקושי גמרא אני מצליח ללמוד...
קהלת, מלכים, בראשית, איוב.
יש עוד הרבה להספיק.
ובמה להעמיק.
לגמריישדות של אירוסים
המקום שלכם בעולםזיויק
הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?
יהיה ברור אי פעם?
איך אחרים רואים את המקום שלכם?
זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?
רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂
אולי הבנתי, אז-הרמוניה
אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש.
שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.
אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.
אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.
זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
לא, כיהרמוניה
אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.
וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.
אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו.
יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.
בלבלתזיויק
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה
היא הדרך, לא המטרה.
מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.
הטלת כאן פצצהזיויק
כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.
תוכלי לבאר את כוונתך?
היעוד שליoo
ברור לי מאד
לעשות טוב לעצמי ולאחרים
ללמוד ולהשתפר מיום ליום
אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי
את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם
זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
זה יכול להיותooאחרונה
יעוד של כל מי שרוצה בזה
לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים
לאמיצים בלבדזיויק
מי שאמיץoo
לא מפחד לדבר בשם עצמו
וכנראה לא פותח פצלש
לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
לאריבוזום
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ
אבל היום אני כבר רק מפה כמעט
ולא כ"כ משתמש במקורי
כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
לאנפש חיה.
היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו
לפני הרבה שנים
יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
אשתך?😂🤭מבולבלת מאדדדד
בערךמבולבלת מאדדדד
לאארץ השוקולד
מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש
אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד
אוי, עלית עלינו🙈
@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי
אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.
אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח
מעניין ממה זה נובעזיויק
כן, שנייםצדיק יסוד עלום
זהו?זיויקאחרונה
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
מגבשים וכייפים ששווה לקנות?
תודה
אליאסדרור אל
תודההרמוניה
קטאן כמובןריבוזום
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד
שם קוד,
אליאס,
דיקסיט,
עידן האבן,
טיקט טו רייד,
Robo rally,
The crew,
Avalon,
Shadows over Camelot,
Nefarious,
Colloretto,
סושי גו,
אזול,
Draftasorus
יואוהרמוניה
מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂
ממש תודה!
מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)
הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולדאחרונה
ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.
תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?
האורך? מספר השחקנים?
חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
שנאת עצמית: "כי כמה שונאים יש לו לאדם, ובראשםחסדי הים
שנאת האדם בעצמו, כי האדם שונא לעצמו יותר מכל שונאיו"
(אמר דודי זקני רבי פנחס הורוביץ זצ"ל בדרשתו הידועה בשם 'כל המפרשים וספרי המוסר')
איך אתם מבינים את המשפט? איזה תחושות יש לכם סביב זה?
הוא מתאר הפרעה פסיכיאטרית כאילו זה המצב הרגילפשוט אני..
כלומר שנאה עצמית היא לא הפרעה בפני עצמה, אלא תסמין של הפרעות ומחלות שונות, בעיקר דיכאון מג'ורי והפרעות חרדה למיניהן.
או שהוא מדבר על בעיה נפוצה אצל רוב בני אדם, שרובנוקעלעברימבאר
כן. הוא התעסק בזה בכמה מקומות לגביחסדי הים
מכמה היבטים לגבי קנאה וכעס שמבלבלים את הדעת.
איפה?קעלעברימבאר
בפירושו לתורה 'פנים יפות' בכמה וכמהחסדי היםאחרונה
מקומות מהיבטים שונים.
בכללי הוא כותב עמוק עם המון מקורות והסברים קצרים, וכדי להבין את השפה שלו ואת הרעיונות שהוא מנסה להעביר, צריך הרבה יגיעה. גם צריך להשוות בין כמה וכמה מקומות.
אתן לך דוגמית מהפרשה שהייתה:
"שענין הפגם שהוצרך לתקן הוא בחינת חטא עץ הדעת כמבואר אצלינו בהרבה מקומות, ופגם עץ הדעת הוא בג' בחינות קנאה ותאוה וכבוד המוציאין את האדם מן העולם [אבות פ"ד מכ"א], והוא נתקן ע"י ג' אבות שהם בבחינת אהבת ה' ויראתו ותפארתו כמש"ה [ישעיהו מט, ג] ישראל אשר בך אתפאר שהוא תיקון ג' בחינות אלו, והרמז לזה כי ג' אבות עם הכולל כמספר עץ הדעת".
ביקורת היא שנאה? אכזבה היא שנאה?פשוט אני..
הוא אומר שם בפירוש שזה לא אידיאליחסדי הים
כלל וכלל ושצריך להתגבר על זה, רק הוא מציין תופעה. הוא אומר בלשונו שדווקא צריך להפוך את המחשבות עלמא דחירות.
משפט נכוןשם פשוט
הרבה פעמים (לרוב) לאדם יש דימוי עצמי נמוך
זה גורם לו לשנאה עצמית, תיעוב עצמי מוסתר או יותר גלוי.
וזה הרבה ממה שהורס לאדם בחיים, זה התעללות עצמית.
בלי מודע האדם בעצמו מחבל לעצמו בחיים.
כן. לצערנו זה קורה.חסדי הים
תהיות פילוסופיות של ליל סערהאוי טאטע!
הטוב
מה זה בעצם אומר שמשהו הוא טוב?
מה מגדיר משהו כטוב?
מה בעצם מיוחד בדברים טובים?
ומה בעצם אנחנו מתכוונים שטוב לנו?
מנסה טיפה להעמיק מה זה בעצם אומר הטוב הזה
זה מושג יומיומי אבל הוא חמקמק
אשמח למחשבות שלכם
את שלי אשתף בהמשך בעזרת השם ובלי נדר, כשהם קצת יותר יתבשלו
מעניין ממשאוי טאטע!
תודה
האמת שאני כתבתי טוב לא התכוונתי דווקא לטוב במובן של נכון מוסרית אלא גם לטוב במובן הנעים והמועיל
כלומר גם מסעדה טעימה היא מסעדה טובה למרות שאין בה שום דבר מוסרי
אבל ברור שהמוסריות היא גם חלק מהטוב הזה
כש...נחלת
כשחיים את האדם שאנחנו בכל המובנים. כשמחים בחלקנו אבל משתדלים
לדייק יותר במה שממלא אותנו סיפוק. בנתינה לעצמנו ולאחרים בצורה מאוזנת,
כשמצליחים להתגבר על משהו אצלנו, ולו אחת ליום ומבחינים בזה.
כשמצליחים לגרום למישהו (במיוחד במשפחה) שמחה. כשמצליחיףם
לבטא את הכשרונות שבנו, כשבסוף היום, כשמתבוננים אחורה, מרגישים
שהיום מוצה. היטב ולא בוזבז. מוצה נכון. כשזוכרים שהשם מלווה אותנו
תמיד בכל זמן ובכל מקום.
את אומרת הרבה דברים נכוניםאוי טאטע!
כי האל ציווה כמהר"ל, לא כמו הרמב"םחסדי הים
בהחלטנחלת
מותר לשאול ולתהות כפי שהיא תוהה (בליל סערה...). בטוחה שיש הרבה ספרי קודש שמדברים על זה והוגים בזה.
צריך למצוא אותם. אולי תנסי לשמוע שיעורים של הרב אהרן לוי בהידברות. מאוד מתקבל על הדעת שגם הנושא
הזה עולה באחד השיעורים, או ביותר. אפשר גם לשאול אותו בתגובות. הוא עונה, אמנם בקצרה, אבל זה יתן
כיוון מחשבה...
מה עם הרב נויגרשל? אם לא טועה, בימי שלישי בערב (22.00?). שואלים אותו כל מה שמעניין, מטריד,
מעלה תהיות....מאוד ממליצה. הוא גם יכול להפנות לשיעורים ו/או ספרים העוסקים בזה.
הוא עמוק וירא שמים ויודע ה מ ו ן.
אולי אפשר לחפש גם באינטרנט , כמובן, עם ביקורת ולא לקבל כל דבר - עם ביקורת ומחשבה.
להשוות לחכמינו, לדרך התורה.
בצורה שטחית אולי, שהטוב הוא הקב"ה. הוא מקור הטוב וכל מה שנובע ממנו הוא טוב.
ועדייןנחלת
מו"נ נחשב לספר פילוסופיה, לא?
כן. לכן שם הוא טוען שיש סיבות וטעמים למצוותחסדי הים
מה שמראה חיות רוחנית וגשמית בצורהחסדי הים
בתמצותבמשפנחלת
במשפט אחד, למצוא חן בעיני אלוקים ואדם.
אולי, זה הטוב.
אני מבין את זה בעומק כדברי דודי ההפלאהחסדי הים
טוב - טוב אנושי שמבטא את הטוב האלוקי המוחלטזיויק
נכון.נחלת
אם הבעיה היא שאתה לא נרדםשלג דאשתקד
אני מציע לך לקרוא את הדיאלוג האפלטוני הידוע "אותיפרון", או למצער לקרוא את "פרוטגורס". הם עוסקים ממש בנושא הזה.
אני לא בטוח שתצא מהם תשובה חד משמעית, אבל אני בטוח שתירדם די מהר 
לכאורה ככל שמשהו הוא יותר קשור לחייםנקדימוןאחרונה
ולגבי איפה ה' בסיפור? ובכן, הוא זה שיצר את המערכת ואת האדם, ולכן הוא יודע מה עובד הכי "טוב" כלומר מה מתאים לחיים בצורה המושלמת.
מרגיש לי קצת שטחי, אבל אולי זה מועיל כנקודת פתיחה כלשהי.
לא יודע איך להתקדם...והנה חלום
אני משתף בקצרה
מתחילת המלחמה הייתי בחמישה סבבים, קרוב ל300 יום מילואים בכל הגזרות. כל פעם היה לי קשה מאוד לחזור חזרה, שוב לחזור למשפחה שוב להתחיל לעבוד. פעם אחרונה שקבלתי צו מילואים כבר לא היו לי כוחות למרות שהיה לי מאוד קשה לסרב.
כבר כמה חודשים אני לא מצליח לחזור לעצמי. מרגיש לא מאוזן. לפעמים אני באנרגיה מטורפת ולפעמים בסוג של דיכאון. אשתי והילדים מנסים להכיל אבל אני רואה שכבר קשה להם. לפעמים מתפרץ ממני כעס בלתי נשלט (לא אלים, מעין מרירות ושפוטיות על החיים) ולפעמים אדישות בלתי נשלטת שלא בא לי לעשות כלום ולא מעניין אותי שום דבר.
הייתי בטיפולים מסוגים שונים, גם טיפול אישי וגם טיפול זוגי. אני מאוד משתדל לישון טוב, לאכל טוב, להשקיע בפעילות גופנית, ללמוד אמונה ובטחון אבל כשמגיעה הנפילה הכל מתרסק והחיים הופכים לסיוט לא מאוזן.
קבעתי תור לפסיאטר וזה מתקרב. אני מפחד ממש שנדפק אצלי משהו וזה בלתי הפיך.
האמת לא יודע למה אני כותב, מה אני רוצה מכם...
אולי מישהו חווה משהו דומה?
לא חוויתי משהו דומהסוף טוב
אבל רוצה להרים לך על המאמץ לחפש פיתרון!
עברת שנתיים מטלטלות וברור שלנפש זה לא קל.
מאמינה שטיפול כזה או אחר יוכלו לעזור.
בהצלחה רבה!!
בהחלטנחלת
בס"ד
מאמינה שבעזרת השם (תמיד לבקש מהקב"ה! - ובמקרה הזה, שהרופא יהיה שליח טוב) תרופות לזמן מסויים בהחלט עשויות לעזור.
מה עם נסיעה קטנה (או גדולה) לאיזו מדינה שקטה, רגועה, שהדבר המסעיר ביותר בחדשות זו הידיעה שהליגה המקומית זכתה
בגביע כסף ב...טניס שולחן? - כדאי ללוות בשביל זה. אבל זה באמת מאוד אינדיבידואלי. מה עוד, שיש עכשיו בעיה עם כל מיני
מדינות למיניהן. אבל אולי אפשר למצוא כזו; פינלנד אולי? אמנם קר שם ומן הסתם יש גם אי אלו דובים, אבל יש שם איים
קטנים נחמדים בים, ליד הלסינקי.....באמת. אפילו אנחנו חשבנו על זה.
סתם, מן בטן גב כזה של חורף.... בהחלט אפשר להינות. תגיד שאתה מבהוטן, או מקפריסין - מהחלק התורכי אם מישהו יפרוץ
במלל יווני ולהיפך - מהחלק היווני, אם מישהו... בקיצור של ידעו שאתה יהודי.....
ובהוטנית - מאה אחוז שאף אחד לא מבין!
אגב, זו הצעה רצינית (לנסוע מכאן קצת, כדי להשתחרר).
עדיף, לענ"ד, או לבד, או עם האשה, אבל בלי הילדים. רק אתה, או אתה והיא. יש לכם היכן להשאיר את הילדים לזמן מה?
אבל הכי חשוב, אנו חושבים, כן לקחת תרופות לזמן מה. מכירה אנשים נורמטיבים, אינטליגנטים מאוד, מוכשרים, טובים ונפלאים, שלקחו תרופות בזמנים קשים.
השם חנן את הדעת כדי להמציא רפואה, לנו, כשהנפש שלנו מתערערת. זו מתנה. כן, מתנה! משהו השתבש, בעקבות מה שעברת ועובר, משהו שנורמלי וטבעי
לחלוטין שיתערער. אז למה לא לתת לה קצת שלווה, קצת רוגע, קצת שמחת חיים, בינתיים? עד שהיא תשוב לעצמה? למה להתאכזר ולהתעלם ממנה?
כל הכבוד שאתם שוקלים אפשרות כזו. הכרתי מישהו (הלום קרב) שלא רצה אפילו לשמוע על כך. כשהסכים, היה כבר קצת מאוחר...
יש דיעה קדומה נגד תרופות כאלה. מכירה גם מישהו שהיה צריך לקחת תקופה, ואחר החליט שזהו, הוא לא רוצה יותר, היה מר ועצוב אחר כך.
וגם, שיחות שיחות שיחות עם מישהו שאתה מרגיש אמון כלפיו. ואם זה פסיכולוג, שיעלה כמה שיעלה.
הכי חשוב לחזור להיות באיזון. ו...שמח!
אולי יש דבר מה נוסף שאתה יכול להוסיף למערכת הבריאות שלך? שהיא נפלאה כל מה שאתה עושה (הלוואי עלינו), ואין ספק שהיא מועילה גם לנפש,
אבל כולה טיפול מסור מאוד בבריאות גופנית, בעיקר. אז אולי....
משהו באמנות, למשל?
מה עם לרכוש כן ציור , בד, או נייר, צבעים למיניהם (אקריליק, פנדה עדין, צבעי פסטל, שמן, פחם) ולזרוק הכל על הנייר?
רגע, מה עם לזרוק את המרירות על נייר, פשוט לכתוב, מה שבא, בלי ביקורת, בלי צנזורה, בלי שזה יצטרך לצאת טוב,
פשוט לשרבט מה שבא?
ויש מיני תראפיות, כמו גשטאלט, תראפיה באמנות, תראפיה בדרמה וכל הסגנונות (NLP ועוד. תלוי למה אתה
מתחבר. יש אנשים שמתחברים דווקא לתראפיה הנושנה והותיקה - לדבר עם מישהו, לדבר, לבכות, לזעוק.)
בני אדם חווים תקופות קשות מאוד לעתים. מאוד קשות. מכל מיני סיבות. העיקר - אין יאוש כלל! לא להתייאש!
רב נחמן ל א מ ר ש ה!!!
ואם הוא לא הרשה, אז הקב"ה, על אחת כמה וכמה!
רוצים לשמוע ממך עוד. בבקשה.
סבלנות. קודם כל, לעצמך!
תהיה בקשר. בבקשה!
נ.ב.נחלת
במידה ולא התייאשת לחלוטין מהטיפולים למיניהם, יש מקום בירושלים, ברח' חירם (ליד שמגר, ליד רח' ירמיהו) הנקרא "למרחב".
רק כרטיס קופת חולים.
שמעתי שהם עושים עבודה טובה מאוד.
אבל יש תורים ארוכים. אלא ש.....הכל מהקב"ה. הוא כבר יסדר לך תור מהר. תבקש ממנו. לא לדאוג.
מיועד לחיילים דווקא?אורין
למרחב?נחלת
לא. בכלל לא. לכל מי שמתקשה ורוצה להעזר , כמו שנעזרים בחברותא, כשלומדים. "
אין אסיר מתיר עצמו מבית האסורים..." לפעמים כן, יש אנשים אולי שיכולים, אבל איש את רעהו יאמרו חזק!
זה גם מקום דיסקרטי וצנוע.
תודה. המטפלים בעלי הסמכה טיפולית?אורין
כן.נחלת
בהחלט. מקסימום יש מטפל/מטפלת כמה חודשים לפני הרשיון.
מכירה מישהי שהיתה שם והמטפלת היתה מצויינת, למרות
שאת ההסמכה הרשמית קבלה חודשים מספר אחר כך.
למיטב זכרוני, יש לה כבר קליניקה משלה.
אבל, קחי בחשבון תור ארוך. תבקשי מהשם שיקדימו לך.
מתארת לעצמי במצבים אקוטים (את לא נשמעת לי כזו),
הם מקדימים.
טיפול זו מתנה נפלאה שאדם מפרגן לעצמו.
(כל אחד וסוג הטיפול שמתאים לו, שמדבר אליו).
תכנית עמיתנקדימון
עמית?נחלת
לא מכירה את התכנית הזו. אבל חשבת גם על משרד הביטחון.
אולי גם הוא יוכל לסייע? הם מודעים ל"מצבי הרוח" האלה.
אתה לא היחיד, אבל אפשר לצאת מזה. אם לא היית מושפע
ממה שעברת, א ז היה מקום לפקפק בשפיותך..... מחילה.
לענ"ד, א ס ו ר לך לצאת למילואים שוב. בשום אופן!
אל תחשוש, לא יעשו לך שום דבר. אל תצא שוב למילואים.
היית......די והותר. מספיק!
יש ספרנחלת
אמיתי על הלום קרב, שהיה משכיל , אינטליגנטי ורגיש בצורה יוצאת מן הכלל.
הבעיה היתה שלא רצה להעזר בשום פנים ואופן, וגם הכחיש את מצבו.
אז מודעות למצב, זה א ב ויש לך את זה, ב"ה!
לא לשאול אותי בבקשה מה שם הספר, כי לא אומר.
אחרי שתרגיש טוב יותר, בעזרת השם, אגלה...
כך לשאר המגיבים: נא לא לשאול.
נ.ב.נחלת
בתקופה שעליה מדובר בספר, משרד הבטחון התנהל והתנהג איום ונורא.
חוסר מודעות...פחד!
עכשיו, זה אחרת (לצערנו). אבל זה נסיון. הנשמה שלך גדולה מכל ההרגשות האלה,
לא משנה לה מילואים, כלום, והיא בתוכך.
רק סבלנות. בראש ובראשונה, לעצמך!
עוד משהונחלת
ער"ן - לשיחות טלפוניות כשמרגישים "על הפנים".....
1201
לפעמים הבחירה שלנו, היא כנראה במינימום שבמינימום. בחוט דק יותר מקור עכביש.
והבחירה בחוט הכמעט שקוף הזה, היא הנצחון הגדול; זו טפיחת השכם שלנו. זו
הנחת שאנו עושים בכך לקב"ה....
נמאס לנו, חושך ויגון, די, לא יכולים יותר.....הי, יש חוט שקוף ודק שלנו שממתין
שנראה אותו. שנבטח בו.
יודעת שלא שייך להביא את השואה עכשיו - דור דור והנסיונות שלו, אבל בכל זאת,
אמי ע"ה, שהיתה בת יחידה ומפונקת, הגיעה למחנה ההשמדה וכשחיפשה את
אמה, סבתי ע"ה, הצביעו לה על הארובה....
בסוף המלחמה שוחררה על ידי הרוסים, אם איני טועה ועשתה את המסע המתיש
והארוך לביתה, בהונגריה, בכפר ושם שהתה אצל שכנים גויים 7 חודשים לבית
שלה, לא העזרה להיכנס. בין כך לא היה שם דבר, הגויים השכנים, בזזו את הכל)
פעם, ישבנו יחד, אמי, חברתה (גם ניצולת שואה, אלא מה) ואני. היא הרימה
עיניים ואמרה בפליאה: אני לא מאמינה! אני בירושלים! נולדו לי ילדים!
אני לא מאמינה.
כן. היינו כחולמים. ולכל אחד מאיתנו, שלא נשכח, יש את היינו כחולמים
שלו. בתוך הביצה השחורה, המסריחה (סליחה) הכי נוראית.
יש תקווה. יש חוט של כסף הקושר אותנו לנצח. עכשיו אנו מרגישים
שאין מוצא, אבל "מן המיצר קראתי קה, ענני במרחב ..."
לפעמים מגיעות מחשבות שחורות, מרות, אין לנו שמץ של חיותף
אבל האדם הוא דינאמי! המצב ישתנה. ללא ספק. כל עוד הקב"ה
קיים (הוא לא יצא למילואים...), יש תקווה. הרי אנו חלק ממנו.
מהנצח.
ובכלל, לקרוא חדשות רעות וקשות, זה לא מוסיף.
אבל מה לעשות, המדיה לא תספר איך פתאום
נולד עוד ילד לאחר שראינו כל כך הרבה מוות,
איך חיבקנו, חובקנו, ליטפנו ולוטפנו, אפילו אם
זה פחות מפעם, איך הצלחנו לחייך למרות שבפנים
היו דמעות....
הלחם שלהם, זה פרסום הקשה, הרע. לא ללמוד מזה
ולא להידבק מזה. אתה, את, אנחנו - קצת יותר חכמים ממנה. לא?
מתארת לעצמי איזה "שפכטל" אקבל אחרי התגובה הזו. אולי
אפילו ימחקו.
הזורעים בדמעה (אוהו, איזו דמעה!), ברינה יקצורו.
איך אומרים באנגלית?
CHEAR UP! (אולי זה כתוב עם שגיאות. מילא)
רוצה להוסיף כאן פריחה, מעוף של ציפור, שבלול עושה דרכו בכבדות אבל בנחישות
נרקיסים ועוד - אבל לא יודעת איך.
שכחתי משהונחלת
יש לנו חברים, חברה, שבאחת השבתות הרגישה.....רע. רע. רע.
היא הרימה טלפון כדי לשוחח , לדבר. כן. בשבת.
כשהמצב בתוכנו פנימה אקוטי, חושבת שזה בגדר
פיקוח נפש דוחה שבת. אין ספק שהשם מבין את זה,
מאוד.
המון כוחותארץ השוקולד
מתפלל להצלחתך והצלחת המשפחה, אתם גיבורים וכך הכבוד על מה שעשיתם עד כה.
לא יודע מה לומר מעבר
חוויתי על קרובים אליגפן36
אחרי כחצי שנה מסבב אחרון התחלנו להרגיש רגיעה.
ועם הזמן רואים שיפור.
לא ידעתי שזה הפיך על הקרובים לי.
כותבת כי יש סיכוי לאור.
זה תהליך ארוך מאוד. מאוד.
כנראה של כמה שנים.
עם תמיכה טובה וסבלנות יש תקווה.
יפהזיויק
שכחתי משהו (כרגיל)נחלת
לא לשכוח.....לבכות. מאוד חשוב. לבכות. חושבת שזה ירכך את הסינדול של הנפש, שלא יודעת מה. חושבת שההתייפחות, המירור בבכי
יעשו לה משהו טוב... זה ילחלח אותה...
מובן ותקיןהעני ממעש
יש לך קבנ של היחידה?
לוקח זמן וזמן ... לא פשוט
תצ'פר את עצמך, תרשה לעצמך להתפרק - אבל לא על המשפחה וחברים
נשמע לי שאתה בטווח הנורמה
אחי הגיבור, זה עוד טרי ומאד טוב שאתה מודעזיויק
אפשרנחלת
אפשר לפעמים לבכות על הכתף של אשתך. למה לא? היא אמורה להיות האדם הכי קרוב אליך..
לא התכוונו כאן שתשחק בבית את הגיבור, את איך שחיית לפני המלחמה, אלא שבכל זאת, אנשי
מקצוע טובים זה מומלץ.
לא, לא "בכל זאת"; יחד עם זאת. כמה שהיא יכולה להכיל. מרגישים את זה. וזה גם מקרב. אני חושבת.
גיבור יקררפואה שלמה
זו תגובה טבעית למלחמה אבל עשית צעד חכם מאד שפנית לפסיכיאטר. ככל שמטפלים מוקדם יותר סיכויי ההחלמה המלאה עולים מאד.
אין מה לפחד מהכדורים, יאפשרו לך לישון ולא לצאת מאיזון והפעילות הגופנית תעזור מאד, כל הכבוד על המצווה הענקית ועל המודעות.
חנוכה מלא אור וניסים
כמה דבריםאריק מהדרום
דבר שני, מה שעזר לי מעבר למה שכתבת בעניין השינה והכושר והתזונה, מה שעזר לי לעבור את החודשים הראשונים אחרי השבעה באוקטובר זה המון המון המון סטנדאפ ומוזיקה ביוטיוב.
בהצלחה
מסכימה!נחלת
יש דברים שאפשר לראות ולהקשיב. סומכים עליך. מחכים לשמוע ממך , לא חשוב מתי. מאמינה שזה מהר יותר ממה שאתה חושב.
ר' נחמן אמר שבראש ובראשונה האדם צריך להיות סבלני ל....עצמו!
ואיך שכחנונחלת
"תעיתי כשה אובד בקש עבדך"
אם את מומחית לרבנו רבי נחמן אולי יודעת תשובהיוסי כ
למה רבנו המאומן, חזר לגלות אחרי
שהיה חצי שנה
בארץ הקדושה
אח יקר, תציץ פה בבקשהנקדימון
לנו עשו שיחת חוסן לקראת סיום המילואים, ואמרו שמי שהוא בתהליך הכרה של פוסט-טראומה, ברגע שהגיש חוות דעת מומחה אז כבר הוא זכאי למימון (מלא, נראה לי) במשך שנה עד לועדה הרפואית שתקבע נכות. הוא אמר שמבחינת משרד הביטחון, אין בעיה שבסוף לא תיגש לועדה - כלומר, האינטרס שלהם הוא לתת לך טיפולים כך שתצליח לצאת מזה בלי צורך בנכות. זה לכתחילה, כך אמר הקבן.
תברר על זה. אולי תבקש לדבר על אחראי חוסן ביחידה שלך. או בקבוצות פייסבוק שהגיוני שמעבירות מידע על זה.
משבר מוכר אחרי חוויות עוצמתיות (גם אישית)הגבעות בלב תמיד
גם מי שלא בטראומה, נורמלי לחלוטין להתקשות לחזור לשגרה אחרי חוויות מטלטלות כאלו בשנתיים... אתה מתאר משבר שקורה להרבה מילאימניקים. יצאתי עם כמה והרגשתי כמה הם מושפעים.. אחד בכלל לא היה במצב לדייט, כי היה באבל על חברים והלחימה הממושכת התישה אותו נפשית.
יש הרבה סדנאות, טיפול רגשי וכד' למילואימניקים בדיוק בגלל הצורך הזה, גם אם אתה מרגיש בסה"כ בסדר ורק מדי פעם צץ קושי..
שווה לך לבדוק בעיני. יש גם קבוצות שיח ע"י אנשי מקצוע וכד'..
תודה על מה שעשית למען עם ישראלטויוטה
ושה' שילח לך רפואה שלימה.
אין לי דברי חכמה לומר לך,
רק להחזיק לך אצבעות להצדיע לך,
ולהתפפל עליך .
אתה עושה דברים חשובים מאדיוסי כ
למען האומה, למען המשפחה, למען התורה והעבודה
אין לשער דרגת צידקותך במעשיך בצבא
דוד המלך שאתה חייל חשוב בשורותיו, מעלה אותך בדרגה
גם אברהם שלחם ב 4 מלכים, מברך אותך באופן אישי
ויהושע כובש הארץ
ויהודה המכבי
ורב אלוף שמעון בר כוכבא
הכל לצידך ולימינך
עלה והצלח
סדנא ייעודית לחיילים וחיילות "מתחילים מחדש" ללא עלreni
מצרפת את הקישור.
הסדנא מיועדת לחיילים שמתמודדים עם הקושי בחזרה לשיגרה, ללא תסמינים של פוסט טראומה.
ממליצה לדבר איתם ולבדוק התאמה
השיתוף שלך ככ חשוב!!!reni
כותבת לך בתור מטפלת. פוגשת בתקופה הזו הרבה מאוד מילואימניקים שחווים משהו דומה מאוד למה שאתה מתאר.
חשוב לי להגיד בצורה ברורה: מה שקורה לך הוא תגובה אנושית, טבעית ושכיחה מאוד לחשיפה ממושכת לעומס קיצוני, סכנה, ניתוקים חוזרים מהבית וממעגל החיים הרגיל. זה לא סימן ש“נדפקת”, ולא עדות לכך שמשהו אצלך בלתי הפיך.
כ־300 ימי מילואים, בחמישה סבבים, בכל הגזרות – זה עומס שהנפש והמערכת העצבית פשוט לא נועדו לשאת בלי מחיר. הרבה אנשים מתפקדים “על אדרנלין” בזמן עצמו, ואז דווקא כשנגמרת הסכנה המיידית – המערכת קורסת. התנודות שאתה מתאר בין אנרגיה גבוהה לדיכאון, בין כעס לאדישות, הן סימן קלאסי למערכת עצבים שנמצאת עדיין במצב הישרדותי ולא מצליחה להתייצב.
העובדה שאתה:
מודע למה שקורה לך
מנסה לשמור על שינה, תזונה ותנועה
פונה לטיפול ו/או קובע תור לפסיכאטר
כל אלה מעידים על כוחות, לא על חולשה !
חשוב לדעת: טיפול פסיכיאטרי לא אומר בהכרח תרופות לכל החיים, ולעיתים מדובר בהתערבות זמנית שמאפשרת למערכת להירגע ולנפש להתחיל לעבד. בהרבה מקרים, כשהעומס יורד והוויסות חוזר, גם הצורך בהתערבות תרופתית משתנה.
כמה המלצות כלליות חשובות :
1. להתייחס למצב כאל פציעה נפשית, לא כאל כשל אופי. כמו שלא מצפים מאדם עם שבר לרוץ , כך גם כאן
2. להמשיך טיפול - אפשר לפנות למרכזי החוסן באיזורך. מצורף קישור: סיוע לנפגעי חרדה - נפגעי חרדה | ביטוח לאומי
3 . לבדוק את הסדנא הייעודית ללוחמים שחוזרים לשיגרה , בקישור הבא:
Inheal סדנת מתחילים מחדש לחיילי וחיילות מילואים בשיטת
3. לזכור: מצבים כאלה כן משתפרים. ראיתי את זה שוב ושוב, גם אצל אנשים שפחדו שהם “לא יחזרו לעצמם”.
והכי חשוב-
אתה לא לבד, אתה לא מקולקל, ואתה כן בדרך הנכונה גם אם עכשיו זה מרגיש מריר ומבלבל..
עצם זה שכתבת וההסכמה לטפל בעצמך– זה כבר סימן של חיים שרוצים לחזור לאיזון , וסימן לאהבה והאחריות שלך כלפי המשפחה שלך.
הרבה כוחות !
מיזם חיבוראבירן חסידאחרונה
שלום לך,
קראנו את הדברים בכובד ראש ובהרבה כבוד.
החוויה שאתה מתאר מוכרת לנו מאוד. לצערנו, אנחנו פוגשים מילואימניקים רבים שחוו שירות ממושך ואינטנסיבי, וחוזרים הביתה עם תחושת חוסר איזון, תנודות חדות במצב הרוח, כעס, אדישות ועייפות נפשית עמוקה. זה לא סימן לחולשה, ולא אומר ש"נדפק אצלך משהו" או שזה בלתי הפיך. ברוב המקרים מדובר בתגובה אנושית ונורמלית לעומס חריג ומתמשך.
העובדה שאתה מודע למצב, פונה לטיפולים, שומר על שגרות בריאות, וקבעת תור לפסיכיאטר – מעידה על אחריות, ולא על כשל. גם הפחד שאתה מתאר הוא פחד מוכר מאוד, והוא עצמו חלק מהעומס הנפשי, לא הוכחה שמשהו אבוד.
במיזם חיבור אנו מלווים חיילים ומילואימניקים שחווים בדיוק את המתח הזה בין תפקוד חיצוני לבין קריסה פנימית. החיבור הנכון למטפל מתאים, בזמן נכון ובקצב נכון, עושה הבדל משמעותי.
אם תרצה – נשמח לשוחח איתך באופן אישי, לשמוע, ולהתאים עבורך מטפל או מטפלת מנוסים בליווי מילואימניקים, בדיסקרטיות מלאה וללא התחייבות.
אבירן – מיזם חיבור
טלפון: 052-305-1783
אתה לא לבד, והמצב שאתה מתאר הוא בר־טיפול.

