שאלהורודה
אני יוצאת עם בחור, כבר פגישה חמישית.
הכל טוב ויפה.. הבחור מדבר איתי על עניינים של בינו לבינה.
היה לי קצת מוזר. זה בסדר או שזה צריך להדליק נורה אדומה?
זה לא מתאים אבל...חירטוטא דלעילא

זה הגיוני.

הקשר שלכם מתקדם? יצא לכם לדבר כבר על דברים אישיים?

הגיוני שאם הוא רואה אותך בתור אשתו הוא ירצה לדבר על דברים כאלו.

אבל שוב, זה פשוט לא מתאים. (אולי הוא מרגיש איתך פתוח?)

אם את שמה לב שהוא נסחף תטי את השיחה לכיוונים אחרים.

וזה נורמאלי לגמרי.

לדעתי זה לא שייך לדבר על בינו לבינה לפני אירוסין.הלוי
וגם אחרי אירוסין, צריך להיזהר באיך שמדברים על זה.

נורה אדומה, אולי... לדעתי לדבר איתו על העניין ולהגיד לו שלא שייך לדבר כך בשלב זה, ולראות איך הוא מגיב.
תודה לכולם... נורה אדומהורודה
באיזה קטע? אלימות? חוסר צניעות?
א. חוסר צניעות. ב. לפעמים שייך בתחום של אלימות באופן קל כרגענפש חיה.
ממליצה
להתייעץ
עם מישהו מהימן
ולא בפורום.



בהצלחה
שהשם יאיר את עינייך!
איך זה אלימות?!יוני
כרגע אולי ברובד סמוי. יכול להצביע. לא מחייב.נפש חיה.
ואם לבחורה זה לא נעים
והוא ממשיך
יש פה חוסר צניעות
וחוסר התחשהות
בוטה
וכן. זה סוג של אלימות.
שימוש מילולי שפוגע
לא פיזית.
היא לא אמרה שהוא מדבר למרות שהיא מבקשת שיפסיקיוני
היא גם לא אמרה מה הוא אמר וממה שהתברר פה כבר כמה פעמים בפורום, כל אחד והגבולות שלו, כמו אותו אחד שדיבר בדברי תורה וכנראה לא שם לב שהוא יצא מבית המדרש ושהמדוייטת היא לא החברותא שלו...


הוא דיבר איתה על עניינים שלא נראה לה, היא באה לשאול מה זה אומר.. לקפוץ ולומר שזה יכול להיות חשש לאלימות נראה לי לא אחראי
הוא בעיקר דיבר דברי תורהורודה
ולא ביקשתי ממנו שיפסיק.

אם הייתי מבקשת שיפסיק והוא לא היה מפסיק, היה ברור לי שיש פה בעיה.

אגב, הוא יחסית גדול אם זה משנה.. (25+)
אם ככה, היה שרשור ענק על זה לפני כמה זמןיוני
אולי מישהו פה יוכל להביא.


בכל מקרה, א. אם את מרגישה שהוא מדבר על דברים שלא נראים לך דבר ראשון תעצרי אותו ותגידי לו שלא נראה לך לדבר בנושא.
ב. אם הוא יושב ולומד כל היום, לפעמים החברה האלה לא הכי מודעים לגבולות השיח התורני עם המין השני ומה שלגיטימי לדעתם לדון עם החברותא הם יכולים להעלות בדייט.

יש מצב שזה המקרה?
יכול להיות. הוא אמר לי שבישיבהורודה
מדברים המון על הנושאים האלה.

זה באמת ככה?
תלוי באיזה ישיבה וכמה הם בל"חיםצקון לחש


והם לא מעדכנים אחד את השניורודה
שזה לפעמים מלחיץ בחורות?
זה לא מלחיץ את כל הבנות. בני ישיבה לא כאלה מודעים לעולם הנשיצקון לחש

מחוץ לישיבות שיש בהם מתחזקים / חוזרים בתשובה.

 

אם תודיעי לו שזה מלחיץ בחורות ולפעמים לא נשמע טוב, הוא יעביר את זה הלאה ותזכי לשמח הרבה דייטים

אני לא יודע באיזה ישיבות מדברים על זהאניוהוא
בקרוב המקומות בחור בכלל לא יודע יותר ממה שצריך בחור לדעת.

אבל ברורמשבחורי ישיבות לא מודעים לאיך להתנהג על בנות...
תלוי באיזה גיל, לא תיכונית וכו'צקון לחש


ברור שלא בתיכוניותאניוהוא
וגם בגילאי 23++ זה לא שייך
כל מי שלומד גמרא על הסדר עובר שם, אין מנוסצקון לחש


אני אענה מנסיון בשני כובעים שוניםאניוהוא
כובע א-
בתור אחד שמלמד בקיאות בישיבה גבוהה:
בחורים שמגיעים לכאלה סוגיות -באים ושואלים - מה שהם יודעים שואף לאפס.
גם מי שיודע מתפדח להראות שהוא יודע.

כובע ב
מדריך חתנים:
אני יוצא תמיד מנקודת הנחה שהבחור לא יודע כלום - משתי סיבות
א- שלא נפספס שום נקודה
ב- שלא יעלב/יפגע או יחשוש להחסף.
אבל במציאות אני רואה - גם מההתנהגות והשפת גוף וגם מהשאלות - שרובםצלא יודעים כמעט כלום.
ברוך ה' שהסביבה שלך כאלה תמימים וצדיקיםצקון לחש

אני מכיר את זה בתור זה עם הכובע שאנשים באים להתייעץ איתו על דברים בלי להתבייש, והם אולי לא יודעים הרבה, אבל יודעים.

וברוב המקרים יודעים את מה שלא צריך לדעת (כלומר שטויות חיצוניות לתורה שגם לא נכונות וגם מזיקות).

נשמע מוגזם לייחס את זה לאלימותצקון לחש

גם אדם שהוא מוחצן בעניינים האלה, לא בהכרח מפלצת בשאר

חוסר צניעות. אין קשר לאלימות.הלוי
עבר עריכה על ידי הלוי בתאריך ג' בכסלו תשע"ז 19:25
אני מזכיר, כתבתי **אולי**! זה אומר שיכול להיות שאין שום נורה אדומה.
לדעתי לא שייך. לדבר על זה יכול ח"ו להביא למעשיםThe greatest
נורה אדומה בריבוע. ל ב רר!!!!!!נפש חיה.
נערךורודה
ראיתי שהגבת למעלה.
תודה!
אכתוב שובנפש חיה.
א. זה מאד לא צנוע ולא ראוי לדבר על דברים שבצנעה לפני אירוסין
ובטח ובטח לפני חתונה. לכל זמן ועת.




ב. לבדוק את הרמה האישית שלו
לפעמים זה דבר שהתערבות טיפולית יכולה להועיל בו.
לפעמים (בזהירות אומרת) זה יכול להצביע על יחסו אלייך בהקשר ה"משייך אליו" כלומר
לא נרתע מלדבר כך כי מבחינתו זה סביר כאשר הוא בטוח שאת "ברשותו"...
מצד שני
אולי הוא כן בחור טוב אבל לא מודע להשלכות או למה שזה אומר?


לכן אני במקומך הייתי לא מתקדמת בפגישות
אלא מתקשרת למי שמכיר אותו
ומבקשת הסבר לעניין הזה.


לא הייתי מעלה את הנושא עם הבחור
דווקא כי גם ללא העלאת הנושא זה נותן לי אינדיקציה לגביו- רק אם הגורם החיצוני היה מאשש או מפריך את החשד שלי.

הייתי בודקת מה היה בעברו.
האם הוא עבר משהו ששייך לתחום הנ"ל?
ואת השאלה הזו
הייתי מפנה אליו
רק אחרי הייעוץ עם הגורם השלישי המהימן.



חשוב לפעול פה בנחת
ולא לרוץ קדימה על פי הלב.

בהצלחה.
נראה לי נסחף על גבול הלשון הרע לדבר עם אנשים שמכירים אותו עלצקון לחש

על זה, היא אומרת שהוא מדבר על דברי תורה.

כנראה רגיל מדי להיות עם גברים לבד או משהו.

א. הדברים כאן נכתבים באופן מאד כללי. לא תמיד למעשה.נפש חיה.

ב. אני לא שמעתי שיש היתר לדבר בנושאים כאלו
בטח לא לפני חתונה
ובטח לא עם בחורה.

ולכן כתבתי- לברר.
לפעמים יש מקרים 
שבירור יכול לפתור ספקות.
זה הכל.



שבוע טוב!

לא אמרתי שיש היתרצקון לחש

אבל התגובה שלך הייתה קצת מוגזמת לענ"ד... יכול להיות שאני טועה

משיחה איתה והיכרות עם מקרים דומים- יש מקום לברר. ולחשוש לזה.נפש חיה.


מכרים שדיברו על חוסר צניעות והפכו לאלימות?צקון לחש

נשמע לי מה זה נדיר

כתבתי כבר- שזה כתב בכללי. וכן. יש מציאות כזו. אמנם נדירה אבלנפש חיה.

קיימת.

אני לא רוצה להרחיב בזה עכשיו
כי אנחנו יודעים שיש מציאות כזו
ויודעים שעל דברים שבצנעה לא ראוי לדבר בפרהסיא.


ושאלה נוספת לעיון-

אם הבחור אמון על יראת שמיים
או לפחות מצטייר ככזה.

איך הוא מתיר לעצמו לדבר ככה?

בעיניי זה עצמו- בעייתי.
בלי קשר לאלימות - כן  או לא.

לא מכיר ולא שמעתי ואני מכיר הרבה מקרים מקרוב, לא יודע מהצקון לחש

להגיד, אשמח ללמוד על דבר חדש.

 

לגבי הירא"ש, לא אני ולא את יודעים מה רמת הירא"ש של אדם.

אני אישית לא יודע מה נאמר שם או לא (וגם לא רוצה לדעת), אז אין לי דרך להביע דעה על זה.

 

רק נראה לי שבלי לדעת מה קרה שם ללכת ולדבר על זה עם אנשים עלול להוציא לו שם רע, גם בלי להתכוון, וזה לא דבר נחמד.

א"א לערוך. כתבתי קודםן שזה אפשרות. אשמח לשלול אותה ולגלותנפש חיה.

שהיא לא אמיתית.

וואו! שניכם ממש צודקים.ורודה
נתתם לי כיווני חשיבה.
תודה רבה!
והתר ללשון יש?nobody
כי פוטנציאל הנזק בלדבר על זה עם מכר שלו הוא עצום..

ולא, אין פתרון חוץ מלברר איתו..
בטח שכן. כמו כל בירור לצורכי שידוכים.אניוהוא
בתנאים שכתב החפץ חיים ללשון הרע לתועלת
שאחד מהם הוא שהנזק האפשריnobody
למושא הדיבור לא יהיה מופקע.
ותסלח לי אם אני חושב שלדבר עם חבר של מישהו על זה שאתה חושד שיש לו סטייה חמורה בלי הרבה ביסוס חוץ מאמירה לא ברורה זה לא הוגן
בגלל זה לדבר עם מישהו שמביןאניוהוא
שרק יחשוש בעצמו ולא יגרום לנזק
קצת קשה להכיר מישהו שמבין ומכיר אותוnobody
ושאפשר לסמוך עליו שלא ידבר על זה עם אחרים.

ואם רוצים לקחת סיכון כזה על הגב שלו למרות שסיכוי סביר שכל חטאו הוא חוסר טאקט/תשומת לב למציאות בהצלחה..
לדבר עם אחד הרבנים שלו מהישיבהאניוהוא
אני לא חושב שזה יפגע בו.
להפך.

אני לא רואה ברירה אחרת
קיבלתיnobody
אבל צריך להזהר עם זה מאוד!

אנשים נוטים לקחת את ההיתר לברר רחוק מדי..
מסכים, גם אני אמרתי את זה בתגובה לכאןצקון לחש


תלוי מה זהאהבה בתענוגים
"ענינים של בינו לבינה".
אני יצאתי עם בחור שהיה מדבר בסבבה שלו דברי תורה שעוסקים בעניינים כאלה.
כלומר, לא הלכות, יותר רעיונות. כן שאלתי את עצמי מה הקטע שלו, אבל לא ראיתי את זה בקטע רע.
אני חושבת שזה מאוד תלוי.

בכ"מ הבחור ההוא בחור טוב, ויש לו מידות מאוד טובות לדעתי. ולא הייתי חושבת שיש בו צד אלים כלשהו.



אבל, מאוד תלוי על מה הוא מדבר. אם בא לך, דברי איתי באישי...
יש אנשים שבשבילם דייט חמישי זה כבר עוד שניה לסגור חתונהצקון לחש

יכול להיות שהוא מפחד מכמה דברים ומנסה להעלות אותם ברמז, כדי להבין את דעתך לגביהם בהמשך, כי הוא חושב באמת על השלב של החתונה.

זה גם מה שאני הבנתיורודה
שהוא רוצה לבדוק את דעותי..
אבל הפחיד אותי שהוא מרגיש סוג של ''בעלות'' ו''שייכות'' עלי..:/
קרה לי לדבר עם בנות על דברים מהסוג הזהצקון לחש

כמובן שלא על עניינים שהשתיקה יפה להם, יותר על שמירת העיניים וכדומה...

 

אני נוטה להיות תקוע בראש לימודי עם גברים, יכול להיות שלפעמים אתה לא שם לב.

אבל ברוב המקרים אלה היו בנות שהנושא עלה איתן וכו'.

אחשוב על זה יותר להבא

 

עריכה חשובה: יש דברים שלמשל הפלא יועץ אומר שצריך ללמד גם את הבנים והבנות והם נוגעים לעניין הזה, אז לא תמיד אסור לדבר עליהם (שמירת המחשבה והעיניים למשל), רק צריך להיות ער למי שמולך ולמצב של הקשר.

הוא דיבר מעברורודה
לשמירת העיניים והמחשבה...
אז זה קצת מוגזם, אבל אפשר להגיד לו ולראות מה תהיה התגובה שלוצקון לחש

אם הוא יתנצל ויפסיק, זה סימן טוב בד"כ...

 

אם לא, צע"ג חח

צעג???ורודה
=צריך עיון גדולמשהו מקורי...


תודהורודה
תודה רבה לכולם!ורודה
תודה על העזרה! תודה שהארתם את עיני.

אני רואה את זה כחוסר ביראת שמיים, אקח זאת לתשומת לבי.

שבוע טוב!
איך את רואה את זה כחוסר בירא"ש?ענבל
בס"ד

מה עניין ירא"ש לפה?

הבחור בסה"כ מדבר על דברים שהוא למד והוא רוצה לחלוק אותם איתך.
האם זה ראוי? לרוב הדעות, כפי שראית בפורום, לא.
האם זה אומר שהוא יהיה בעל לא טוב? גם לא.
האם את יוצאת לדייטים כדי למצוא בעל טוב? במובן מסוים כן.
העמידי את זה מול השאלה הקודמת ותביני לבד מה דעתי.

בחייאת, כולנו צריכים להבין שהצד השני לא תמיד בקי בדרכי ההתנהגות עם הצד שלנו.
את מוזמנת לקפוץ למסקנות,
את גם מוזמנת לחתוך את הקשר,
לי זה באמת לא משנה.
אבל תחשבי טוב עם עצמך האם זה נכון.
אישית, בהנחה שזה היה מפריע לי, הייתי מדברת איתו ורואה איך הוא מגיב. זאת דווקא אינדיקציה נפלאה להאם הוא בחור טוב.
בחור שהיה מתחיל להגיד שהוא לא ידע ושהוא מתנצל- הייתי ממשיכה איתו.
בחור שהיה מתחיל לומר לי שהוא לא רואה בזה בעיה- הייתי מנהלת איתו דיון על זה ואז מחליטה.
אבל לא הייתי משליכה מזה על ירא"ש ולו רק משום שאין לא לי ולא לך מושג על ירא"ש של אנשים אחרים.
מלבד זאת, זה עניין של דרך חיים.
כפי שבטח הבנת- לי אין בעיה לדבר בדברי תורה גם בנושאים כאלה ולכן דרך החיים הפתוחה יותר מאוד מתאימה לי.
אם לך היא לא וזו באמת דרכו אז תחתכי.
אבל לחרוץ דין על ירא"ש נראה לי הזוי ומוגזם, במחילה.
פעם ראשונה שאני מסכים איתך חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחצקון לחש

חוץ מזה שאין לך בעיה לדבר על זה בוכה/צוחק

 

גם אני כתבתי משהו דומה לגבי הבדיקה אז זה קצת מוגזם, אבל אפשר להגיד לו ולראות מה תהיה התגובה שלו - לקראת נישואין וזוגיות

באמצע התגובה חשבתי על זה שיש מצב שלשם שינוי תסכים ענבל
פששש אני מרגיש חשובצקון לחש


אולי תנסי לשאול אותו. אם הוא אמר לך שמדברים על זה בישיבה..כפירר
גם משנה אילו דברים
יכול להיות שזה גם חוסר טאקטכפירר
בעייתי מאוד!! תבדקי את העניין...אביול


Cut it offtrooper
You don't suppose to talk about such things like that before the marriage or the engage.

דייט חמישי?
זה צריך להעיד לך משהו על החוצפה שלו.
אכפתיות.

או שהוא עושה את זה בלי כוונה.
או שהוא אידיוט.

בכל אופן תתפסי איתו שיחה ב4 עיניים על כך ותבהירי לו את עמדתך
תיקון לשוני קטןבן-ציוןאחרונה
אני מניח שהתכוונת ל-
You're *not *supposed to... =את לא אמורה.
כלומר:
"you're not supposed to talk about such things before the *wedding or the *engagement.

You don't suppose = את לא מציעה ש... (בד"כ בתמיהה)
זה לא תרגום מדוייק, כי זה לא בדיוק הצעה אלא יותר הצעת אפשרות למציאות קיימת, בכיוון של "את חושבת שזה כך".
ודבר נוסף -
Marriage = נישואין, וחתונה = wedding. אז אמנם בעברית יהיה תקין להגיד "לפני הנישואין" (אם כי זו לא צורת דיבור סטנדרטית.) באנגלית זה לא שייך, לפחות בהקשר הזה.
לכן זה צריך להיות "before the wedding".

עד כאן חפירות לשונית בע"מ 😁
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום

עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢

פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)

לא אדום מזעםהסטורי
יותר סקרן, חוויה אנתרופולוגית לנסות להבין את הראש של חסדי.


(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).

אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
אבל צריך לכבד ומי אנו בלא נימוסינו?
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים

והאידיאות.

"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".

האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?

לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".

אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.

ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.

 

המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית, 

"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"

מסכים כל כך עם ההודעה הזוארץ השוקולד

והסיומת כה מתאימה ומתבקשת

כי זה ממש משמעות מדרש חז"ל של מקור הציטוט 

בגמרא שם כתוב מפורש שחזקיהוחסדי היםאחרונה

השתדל לשאת אשה הגונה, בתו של ישעיהו, כדי שיצאו ממנו בנים כשרים.

"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי

איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…

הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב

כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים

האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.

על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.

ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
חסדי הים, לא למה לא היית גאון או אבא של גאון (כמו הסיפור על רבי זושא).


כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה

אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
"לפיכך יהיו אומרים כל אחד ואחד, מתי יגיעו מעשיי למעשה אברהם יצחק ויעקב" (תנא דבי אליהו פרשה כג)
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb

כולם צריכים להגיע למעשי האבות?

 

ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.

הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.

 

 

אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים

יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.

במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.

ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
להיות בעל דרגה רוחנית גבוהה?
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
כמו גדול הדור. כתוב כמו האבות, לא כמו משה
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים

לדרגתם.

הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.

(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)

לדעת הרמב"ם זה לא נכוןארץ השוקולד

אחת המחלוקות בין החסידות לרמב"ם.

"הלכה ב

אל יעבור במחשבתך דבר זה שאומרים טפשי אומה"ע ורוב גולמי בני ישראל, שהקב"ה גוזר על האדם מתחלת ברייתו להיות צדיק או רשע. אין הדבר כן  אלא כל אדם ראוי לו להיות צדיק כמשה רבינו, או רשע כירבעם, או חכם או סכל, או רחמן או אכזרי, או כילי או שוע, וכן שאר כל הדעות. ואין לו מי שיכפהו, ולא גוזר עליו, ולא מי שמושכו לאחד משני הדרכים  אלא הוא מעצמו ומדעתו נוטה לאי זו דרך שירצה. הוא שירמיהו אמר: מפי עליון לא תצא הרעות והטוב כלומר: אין הבורא גוזר על האדם להיות טוב ולא להיות רע. וכיון שכן הוא  נמצא זה החוטא הוא הפסיד את עצמו, ולפיכך ראוי לו לבכות ולקונן על חטאיו ועל מה שעשה לנפשו וגמלה רעה. הוא שכתוב אחריו: מה יתאונן אדם חי וגו'? גבר על חטאיו. וחזר ואמר הואיל ורשותנו בידינו, ומדעתנו עשינו כל הרעות  ראוי לנו לחזור בתשובה ולעזוב רשענו  שהרשות עתה בידינו, הוא שכתוב אחריו: נחפשה דרכינו ונחקורה ונשובה עד ה'."

(הלכות תשובה, פרק ה הלכה ב, העתקתי מאתר דעת)

התכוונתי שכל אדם יכול להיות שיא הצדקות, אבלקעלעברימבאר

יש הרבה סוגים של צדקות : ת"ח, חסיד, עניו, ירא חטא, רגשן, שכלתן, הכל לפי תכונותיו של האדם.

 

המקובלים כמובן סוברים שלכל אדם יש סוג נשמה שונה, הרמבם סובר שלא, אבל נראה שכם יסכים שאדם ילמד במקום שליבו חפץ וינסה למקסמם את הכשרונות שלו ולא לנסות להיות מישהו אחר.


 

גם החסידות סוברת שעל עמי הארצות להתקדם כמה שיותר ברוחניות.


 

מה שרבי זושא התכוון זה שישאלו אותו בשמים למה לא מקסם ומימש ומיצה את הכשרונות הרוחניים  והייחודיות של זושא, ולא של משה רבינו. אין הכוונה להטיף לבינוניות.

 

וכמובן אחד המרבה והממעיט שאמרתי זה אם אדם אין לו זמן ללמוד תורה הרבה, או שתפקידו בעולם הוא לעסוק בעיקר בדברים אחרים (גם אח של הרמבם עסק בעעקר בסחורה ופחות בתורה, בהנחיית הרמבם עצמו).

 

כמובן אם אדם מתבטל ולא עוסק בתורה הרבה, במילא אין כאן "ובלבד שיכון ליבו לשמים" כי הרי יכל ללמוד הרבה ולא למד. סימן שהוא לא באמת מתכוון. אבל מי שרוצה ללמוד הרבה אבל רואה שתפקידו וכשרונותיו בעולם זה לעשות משהו אחר בעולם וללמוד רק שעה ביום, או שמנסה בכל המאמץ ועדיין רואה שקשה, על זה נאמר "יכוון ליבו חשמים".

 

בחירה חפשית היא על מעשינו. אבל לא כל אדם יכול לבחור לזכור את השס במבחן סיכה גם אם יתאמץ מאוד. וגם על קצב ההתקדמות אין לנו בחירה, כלומר גם אם מאוד ארצה לא אצליח ללמוד את כל השס תוך יום. על זה נאמר "ובלבד שיכוון ליבו" כלומר מי שרוצה ללמוד את כל השס ומתקדם בקצב שמתאים לו - נחשב כבר כאילו סיים את כל השס (בתנאי שימשיך ללמוד בהתמדה) - כי אדם נמצא איפה שהוא רוצה להיות. עיין על משמעות הרצון (ובלבד שהרצון רציני ולא רמאות) באורות התשובה ובאורות הקודש.

 

כמובן אם אדם "רוצה" ללמוד את כל השס אבל לא לומד למרות שיכול, אז הוא לא באמת רוצה ברצינות

..שפלות רוח

רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.

וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו

לא ?

"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
וָאֶהְיֶה לָהֶם כִּמְרִימֵי עֹל עַל לְחֵיהֶם וְאַט אֵלָיו אוֹכִיל".
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb

כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.

אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.

..צדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 13:48

לא חשוב

לרדת מעץ החיים?חסדי הים
"וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן". "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר". "פְּרִי צַדִּיק עֵץ חַיִּים. "וְעֵץ חַיִּים תַּאֲוָה בָאָה". "מַרְפֵּא לָשׁוֹן עֵץ חַיִּים".
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
עזר בהדייהו".
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
עם ההמשך פחות
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
זה לא הפך את שושני להיות מאושר יותר, בספק אם הפך את הוריו.
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים

נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.

זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.

"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".

רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
אולי. אבל חסר לי החמודה...חסדי הים

"אוֹצָר 'נֶחְמָד' וָשֶׁמֶן בִּנְוֵה חָכָם".

בבחינת חמודה גנוזהנוגע, לא נוגע
'בְגִנְזֵי בְּרֹמִים'חסדי הים
אשריך..נוגע, לא נוגע

שתזכה בעז"ה בקרוב ממש שיתרונן ליבך בנוות ביתך ותתרונן תורתך תחת קורתך



יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

חייב להסכיםשפלות רוח
עם לחפש אישה יותר רגישה ממנו
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
מסכיםארץ השוקולדאחרונה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyonאחרונה
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
את מתעלמת מהשאלות שלי. ולא בפעם הראשונהלאצעיר

כמה מתוך הזוכות האלו התחתנו בשנות ה30 לחייהם? ובאיזה הפרש?

פי כמה וכמה כמות יש הפוך?


לגבי בעיות - יש ב2 הצדדים. לא על זה מדובר. בגילאי 30+ לא מדובר על בעיות, מדובר על *טבע*. זו עובדת חיים שהפוריות של האישה נחלשת מוקדם יותר. זה מה יש.


אני כבר באמת לא רואה טעם בהמשך הדיון הזה. אני מביא עובדות ומציאות ואת חולמת לשנות את כל העולם לחלומות שלך.


מאחל לך שתמצאי את הנכון לך ובעיקר שלא תתני לשטויות כמו פער גילאים מוגזם *בעיניך* לתקוע אותך. 

אולי יעניין אותך