יש לי שאלה- אתם לא מרגישים קצת צבועים? לכולנו (הציונות הדתית) (למי שאכפת לו....) אכפת כ"כ מארץ ישראל מעמונה מאלאור עזריה ועוד... שמעתם פעם על חברה שהולכים להפגנה למען הומלסים, למניעת תאונות דרכים וכד'?? זה באמת שפחות אכפת לנו? או שמה? ואם באמת פחות אכפת לנו אז למה? התורה מחייבת אותנו לדאוג לאנושות לא רק למה שאנחנו בתור מתנחלים ודוסים ומי ממנו באמת עושה את זה?
אני שונאת את זה שחייבים לכתוב כותרת
הכל זה לטובה
יש בזהעולה בשביל
לא יודע אם נקרא לזה צביעות... סה"כ זה מובן למה הולכים להפגנות שקשורות לציבור המצומצם שלנו, ופחות נמצאים בהפגנות של כלל ישראל... כמו שכל אחד ידאג למשפחה לפני שידאג לשאר היהודים.
לא יודע אם לדאוג למשהו כמו הומלסים וכדו' זה ללכת להפגנות, הפגנות זה יותר לעורר שקורה כאן משהו לא נכון, ולהראות מחאה שאנחנו לא מסכימים עם זה... זה לא מה שמציל את המצב, לדאוג למשהו באמת, זה לנסות לגרום לשינוי, לא יודע אם זה קשור כל כך להפגנות
....נפש חיה.
התשובה נחלקת לשניים בעיניי.
אתייחס אליה תיכף. בסדר?
תשובהנפש חיה.
תראי.
בעיניי זה שני דברים.
א. קיום מצוות יישוב הארץ
ב. התייחסות לשאר הדברים [התנהגות טובה, אכפתיות וכל מהשכתבת]
אני לא חושבת שהת סותרים אחד את השני
א. כי מאד הגיוני שציבור שמיישב את הארץ יעסוק יותר בדברים ששייכים לפן הזה [כמשהו שלקח על עצמו], אבל זה ממש לא שולל את שאר הדברים הטובים שאנחנו כיהודים מאמינים צריכים ויכולים לעשות.
הרי כל אדם צריך לקיים מצוות "ואהבת לרעך כמוך" נכון?
אז זה מתבטא גם ביישוב הארץ [כי חשוב ליישב, יהודה ושומרון הם החגורת ביטחון של המרכז וכו']
וגם בנוער נפלא ואיכותי שגדל על ערכי נתינה
ולכן כן תוכלי למצוא-
התנדבויות בבתי חולים, התנדבויות בהדרכה בסניפים, קומונרים, נוער מתנדב במד"א, נוער שמחלק צופרים לחיילים, דאגה למשפחות רווחה וכו'.
קיום מצוות יישוב הארץ[בהידור] - כחלק מרכזי שלא סותר בכלל קיום תורה ומצוות. כולל מצוות חברתיות
ב. למה אנחנו לא הולכים להתנדב ב "GREEN PEACE"?-
אנחנו באמת צריכים לדאוג לאנושות כמו שכתבת. איך עושים את זה?
-מלמדים את האנושות להיות טובים. [עייני באבי האומות- אברהם אבינו ובדרכי פעילותו] משמשים להם דוגמא.
ואיך?- ע"י תורה שמעדנת אותנו ויוצרת אנשים טובים יותר, שמשפיעים טוב על הסביבה שלהם...
ממילא אדם ששייך לסוג כזה של אנשים- יהיה אכפתי - וישים לב ללכלוך על הרצפה למשל- איכות הסביבה , צדקה- עזרה לנזקקים ולא רק ל "מה שמצטלם טוב ברדיו" , איסור צער בע"ח וכד'.
תשאלי- אז למה אנחנו לא צמחונים? הרי דאגה לאנושות זה קודם כל לא לאכול חיות, לא?
עקרונית- צריך לדעת שכל מה שהשם ברא, נברא לא סתם.
לפעמים, תכלית הבריאה היא להגיע לתיקון ע"י פעולת האדם.
כך למשל- ברכה בכוונה - מועילה לתיקון,
שחיטה, ושאר מצוות שנעשות בבהמה-
גם מיועדות על מנת לחסוך סבל מיותר מהחיה הנשחטת [= מניעת צער בע"ח]
וגם- מחנכות את האדם להיות אדם טוב יותר, כזה שבמעשיו הטובים משפיע על העולם כולו
וממילא הופך אותו למקום טוב יותר, שבו מה שקובע זה השם ית ולא הרצון האגואיסטי שלו. [והופך גם את עצמו לטוב יותר - כמו שאומר הפתגם "האדם הוא עולם קטן"]
שנית- באמת האידאל הוא שהעולם יהיה בדרגה מוסרית כזו- שאנחנו לא נצטרך לאכול בשר על מנת להתקיים.
וכך יהיה לעתיד לבוא.
אבל כיום- כשהרמה הרוחנית -המוסרית מקולקלת [ואפשר לראות את זה- כשדואגים לחיות לפני שדואגים לבני אדם, או כשרצים לעשות חסד על חשבון אנשים שבאמת זקוקים לו] אנחנו עדיין לא הגענו לדרגה הזו, ממילא ניתן לשפר את המידות כל הזמן- אבל לא ע"י הימנעות מברכת ה' המופיעה בעולם..
עדיין אנחנו צריכים לתקן את העולם- ותיקונו הוא בין השאר ע"י שימוש בבהמות כמו שכתבתי לעיל.
[ממליצה לך לעיין ב "חזון הצמחונות והשלום" של הרב קוק]
ג. לפעמים- מי שדואג לאידאלים חשובים - אבל רחוקים ממחוייבותו הקודמת לאנשי ביתו- פוגם קצת בעצמו.
[מכירה את הילד שנורא רצה לעזור להתרים קבלה למישהו חולה- אבל פגע בדרך באחיו, זלזל באמא שביקשה משהו וכו?...]
כשאדם יהיה שלם במידות - התיקון הכללי לעולם יהיה משמעותי יותר.
אנחנו כציבור שומר תו"מ לא מתעלמים מהמצוות ומהאנשים שזקוקים לעזרה וליחס הוגן!
ואם תשימי לב תמצאי שדווקא דקדוק בשמירת המצוות תוך עידון הנפש- יביאו לתוצאות טובות יותר ביחס אליהם.
לא בטוח שבעתיד לבוא נהי'ה צימחוניםשחר אורן
לא בטוח. אבל בוודאי שבמדרגה גבוהה יותרנפש חיה.
ממממ יש בזה משהולאנשכחולאנסלח!
אבל זה לא צביעות...
זה שאנחנו פחות שם מאשר בעמונה נגיד
זה לא אומר שלא אכפת לנו
אלא פשוט יותר קרובים אלינו נושאים מסויימים ונושאים אחרים פחות...
לא בטוח שזה הכי בסדר,
אבל זה בטוח לא צביעות...
להפך!ספר הספרים
אך זה לא סותר עזרה לנזקקים, חונכויות לילדים שמתקשים בלימודים ואפילו הענקת שמיכות להומלסים.
זה פשוט פחות מסוקר ונשמע אבל הציבור הדתי עושה הצון חסדים בכל התחומים
זה עוד מילא, אבל הפגנות למען למוד תורה? נגד גיוס נשים ?אל ההרים
זה עוד מילא, אבל הפגנות למען למוד תורה? נגד גיוס נשים ? הפיכת הרבנות הראשית והצבאית לבדיחה? גיוס חרדים? חלולי שבת??
מה עם זה ?? אה, לא אנחנו דתיים לאומיים !! קודם כל ארץ ישראל ! קודם כל צבא! אחרי נראה עם אנחנו חושבים על התורה והדברים שהיא מבקשץ..
תעדוףקמנו ונתעודד
בס"ד
עניין של דחיפות, חשיבות, סיכון, דין "מת-מצווה", וכן, גם מידת הנגיעה הרגשית. זה לא צביעות, זה אנושיות.
זה אמור לעניין אותנו די ישראל על פי התורה לא שייכת ליהודיםעוזר
והחייל הוא הרג בשוגג לא צרין=ך לעניש אבל לא זריך לתמוך זה מביא שינאה
סליחה על הטעויות לא שמתי לבעוזר
התכוונתי שזה לא אמור לעניין אותנו הארץ עמונה אבל השאר כן כיעוזר
בתורה
הפגנה מונעת תאונות דרכים?צחקן
יש גם שמאלניהגאוןאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הספר:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
את יכולה להפסיק להספיםנקדימון
אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.
אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.
אולי די כבר?!
נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
..יהודי חסידיאחרונה
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילה
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי
וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידי
....יהודי חסידי
...יהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!






