יש בתורת החיים בחורים ציונים?אנונימי (פותח)
עבר עריכה על ידי מרדכי בתאריך ד' בטבת תשע"ז 07:53
עריכה: הםיכה לשרשור נפרד

שאומרים הלל ביום העצמאות וכו'..
ולמה יש כאלה שם שלא מגדלים פיאות? מזה אומר?

סתם לדעת...(בתור בת שרוצה לברר על בחור משם)
יש ויש. כמו בכל מקום.נפש חיה.

הפיאות לא מעידות על כלום.

אני שואלת ספציפית בישיבה הזאת שבאמת הרוב עםאנונימי (פותח)
פיאות.
אז מי שמכיר אנא שיענה.

ובכללי, למה בחור מחליט לגדל פיאות?
זה יפה! נוי מצווה וזה...אנונימי (3)


מה מה?אנונימי (3)


מה? מה? מה? ברגוע

מחילה, אבל לא הולכים עם פיאות בגלל נוי מצווה..

ודאי שכן. אלא אם אתה מחפש טעמים על פי הקבלהאנונימי (3)

זאת הדרך של היהודי לחגוג את האיסור של בל תשחית פאת זקנך ובל תקיף פאת ראשך

מסכים אולי שזה "הידור" מצווה אבל לא "נוי"מצווהברגוע

ואוו איזה ניצלוש רציני עשינו פה..

 

@מרדכי אולי תפצל את זה מהשרשור המקורי?

 

 

זה נקרא נוי מצווה, ככה ראיתי את זה בכל המקומות שדנו בזהאנונימי (3)

וזה בטח לא הידור. אין מי שסובר שזאת חובה.

 

מה הידור בלעשות ציציות יותר ארוכות למשל?

אותו הדבר לגבי פאות. זה משום "זה אלי ואנוהו", כלומר נוי מצווה.

טוב, אולי..ברגוע


לא נכון זה לא נוי מצוהדבש חריף
כי אין מצוה כזאת
המצווה היא בל תקיף ובל תשחיתאנונימי (3)

והאריכות בה היא הנוי.

לא.. זאת טעות.דבש חריף
יש איסור ללבוש שעטנז.
בגלל זה אני "יהדר" ולא ילבש צמר לעולם או פשתים לעולם כדי שחס ושלום לא יהיה לי ביחד??

אין קשר בין הדברים. אם תבחר לשים שלט "אני לא הולך בשעטנז"אנונימי (3)

הדברים יהיו דומים ואולי זה יחשב נוי מצווה.

 

בדיוק כמו שאנשים בוחרים לשים סטיקרים עם מסרים מרבי נחמן על הרכב וכו'.

ההידור הגדול של לא תעשה..דבש חריף
זה שלילה של משהו לא על ידי עשייה .. אלא על ידי אי עשייה
הובאה ראיה למטה מנזיראנונימי (3)


קישור?דבש חריף
תגדיראניוהוא
מה זה הידור?
ומה זה נוי?


רמז -למה נראה לך שיש הבדל?
הידור זה פעולה.. ונוי זה תוצאה של פעולהדבש חריף
ואין מצווה לגדל פיאות כדי שנהדר פה משהו..

אתרוג נאה זה הידור או נוי?אניוהוא
הבחירה שלך היא הידורדבש חריף
הוא עצמו נוי
תודה על הרמז ברגוע

אני חושב שנוי מצווה זה גם הידור.

אבל לא כל הידור הוא נוי מצווה..

ברגועדבש חריף
אולי יש הבדל בין
יופי מצווה לנוי מצווה..
נוי מצווה זה יופי של המצווה והמקור הוא מהפסוק זה אלי ואנוהואנונימי (3)

שעליו דרשו חכמים את המשמעות של נוי מצווה.

נוי מצווה הוא לא הידור במצווה מצד עצמו, אלא קיום דברי חכמים ושמחה במצווה שזאת כן מצווה מהתורה

בין כך ובין כך.. בפאות אין לא זה ולא זהדבש חריף
גם אם נאמר שיש הבדל
לזה אני מסכים מאדאניוהוא
משום שלא מצינו הידור או נוי בלא תעשה- וכאן מדובר בלאו של 'לא תקיף'.

אלא מהן הפאות?
הגאווה יהודית או חסידות או יראת שמים או הולכים עם הזרם.
כל אחד לפום שרגא דיליה.

הנ'מ - שאם ההורים אומרים לבן שלהם לא לגדל פאות - מצווה מהתורה קודמת לרגש דתי.
(אבל בזקן הדין שונה ולא מאריך)
רעיון מעניין לאמר שאין נוי מצווה בלאוין. יש מקור?אנונימי (3)


לא זוכר מקוראניוהוא
אבל זו סברא פשוטה - איך תשמר מלאו בנוי?
גידול פאות יוכיח.אנונימי (3)


הוכחה חלשהאניוהוא
אי אפשר להוכיח ממה שדנים עליו
קודם תביא ראיה כנגד מה שדנים עליו. ראיות בפניםאנונימי (3)

בסתמא כמו שאמרתי סוברים כמוני.

http://www.kipa.co.il/ask/show/182530

 

אז הרב אויירבך חולק עליודבש חריף
מחלוקת נמרצת
וחזר הדין, הצד השווה בינים לא מובן פהמאיר.

הגמרא בסוכה יא. מביאה רשימה של דברים, כולם מצוות עשה

גם מפתיתי הדיון בין רש"י לתוספות בסוכה כט: לגבי לולב מהודר ומהערות המאירי על אתר משמע שהדברים הם רק בענייני עשה

לא מבין איך העובדה שלא ציינו את כל המצוות כולן היא ראיהאנונימי (3)

בסדר, אז רובן מצוות עשה. ראית באחד המפרשים שכך כתוב?

תביא ראיה

אתה טוען שכל החמרה יש בה זה אלי ואנווהו?מאיר.

נראה לי תימה גדולה, בטח שאף אחד לא אומר זאת

ריבוי איסורים הוא איסור בעצמו, הדברים מפורסמים. ראיה מנזיראנונימי (3)

אבל מה שאין בו משום ריבוי איסורים על נפשו של אדם, ודאי שיש בו הידור.

כמו שאומרים לנזיר לך לך אמרינן לנזירא.

גם אם נניח כמאן דאמר שהאיסור העצמי לשתות יין הוא עבירה (והוא רק מאן דאמר), בוודאי שאחרי שהאיסור קיים והוא הולך רחוק מהכרם הרי זה הידור מצווה.

זה לא הידוראניוהוא
זה התרחק מן הכיעור ומן הדומה לו
זה סייג
זה לא הידור מצווה,זו הרחקהמאיר.

לא ברור מסברא פשוטה שמצוות שעושים יותר טוב זה הידור וממעשים שנמנעים מהם זו הרחקה?

 

ומי אמר שעצם ההרחקה היא לא זה אלי ואנוהו?אנונימי (3)

אדם שגודר עצמו בסייגים כדי להשמר מעבירות ודאי הוא בבחינת זה אלי ואנוהו.

 

ראיה מאותו נזיר שגידל שערותיו אאל"ט עם רבי ישמעאל כהן גדול שתהה על בחירתו ואמר לו שזה משום היצר.

 

נראה לי זה אלי ואנוהו לעילא.

 

@אניוהוא

המצאת משהו חדשאניוהוא
'זוהתה חומרה חדשה'
ההפך. אני מרבה מצוות ומלמד זכות על עם ישראלאנונימי (3)


זה חומרא בכל הלאויןאניוהוא
רק 'גילוי נאות'
לי יש פאות בינוניות בלי 'בוקסות'

הטעם ' להעיד על יראת שמים - ולהתחזק בכך.
וכי זו צורת היהודי.

לא צריך להמציא מצוות.
אפילו אסור...
הסייג כבר במקומו עומד ואני רק מוסיף צדקותאנונימי (3)


הדברים פשוטיםמאיר.

הגמרא בסוכה יא. אומרת שזה אלי ואנווהו יכול לפסול, כלומר אם אין מספיק הידור המעשה פסול, וודאי שלא ניתן לדבר על עיכוב  וחוסר מעשה בהרחקה

מקבל את הדברים, צ"ע, ובעל הבית דוחקאנונימי (3)


מודה ועוזב ירוחםאניוהוא
חכה חכה, עוד אשוב עם חרב בידיאנונימי (3)


אומרים לנזירדבש חריף
לך סחור סחור לכרמא לא תקרב.
תתרחק מהכרם.. אתה לא מהדר כשאתה מתרחק אתה נשמר מהאיסור..

הידור שייך רק במצוות עשה
אל תאכלי בשר עוף טהורדבש חריף
כדי להדר ולא לאכול בשר חזיר או חלב או טרפה

נשמע הגיוני או צריכה מקור?
ומהפסוק הזה עצמו למדו גםאניוהוא
שהידור מצווה עד שליש.
אין בחזל מושג כזה של "יופי מצווה"ברגוע


בכיףאניוהוא
מסכים שלא כל הידור הוא נוי
אבל כל נוי הוא הידור.
זה לא מצוווווההההה וללאא חחססיידדוותתדבש חריף
פיאות מקובל שזה 'סימן' להיות הבחור ירא שמייםנפש חיה.
כמובן שזה לא מחייב.
אבל כך מקובל.
סימן שמסמל את היותו עם כיפה ירא שמיים
קצת חולקברגוע

זה הרבה פעמים לא קשור ל"יראת שמיים",

הרבה פעמים זה מגיע מחיבור לחסידות, או לגבעונות.

 

טוב תלוי גם בגודל של הפיאות...

זה לא היה נהוג אצל הספרדים, אז אי אפשר להגיד את זה לגביהםאנונימי (3)

גם גדולי עולם לא הלכו בפאות.

 

זה בסה"כ נוי מצווה.

איזה מצווה?דבש חריף
בל תשחית ובל תקיףאנונימי (3)


זה איסור לא מצווהדבש חריף
הבן איש חי כותב בדרשות על פוריםאניוהוא
שלמרדכי היהודי היו פאות גדולות ובולטות - וזה מה שכתבו את המן.
ולכן זה מצווה? או מדת חסידות?דבש חריף
אין ציווי לגדל פאות.
ומידת חסידות זה על משהו שהוא מצווה אבל עושים קצת יותר.. בפאות אין מצווה שיהיה בזה מידת חסידות.

לכן לא לומר שאצל הספרדים לא היה 'פאות'אניוהוא
לבן איש חי עצמו, כך נראה, לא היו פאות...צקון לחש

למרות שיש טוענים שהוא גידל והחביא תחת הכובע.

 

אבל כל גדולי המקובלים שהלכו בדרכו ובשיטתו לא גידלו פאות.

לא היה את זה אצל הספרדים.

גם בחבד לא מגדלים פיאותברגוע


הוא חא גידל והחביא. זה יחד עם הזקן פשוט.נפש חיה.
בדומה ליהודי חבאן. אבל זאת סברה, שלא מסכימים איתה הרובאנונימי (3)

ככה גם רואים בתמונות

את לא טועה את אומרת שטויותמאיר.

טועה זה אומר שאת בלגיטמציה של הדיון פשוט לא מדייקת או לא צודקת

אבל האמירה הזו כלל לא קשורה לשאלת היסוד ולא קשורה לכלום

כל קשר בין יראת שמיים לפיאות הינו מקרי ביותר

לא מסכים..ברגוע

הרבה פעמים זה מעיד על יראת שמיים.

 

בעיקר מי שמחליט פתאום להתחיל לגדל, או להפך..

זה לא מעיד שום דבר חיצונימאיר.

זה יכול להיות בגדר סימן לאדם עצמו, כלומר, אדם מגדל פאות בצבא כדי להרחיק ממנו בנות כי הוא דתי, זה מובן, אבל לומר שמי שאם פ]אות ירא שמיים כי הוא עם פיאות?!?!

לא קיים, זה לא נכון, זה לא מוסרי לומר את זה וזב גם שטויות 

וזה מאד נחמד לומר שטויות. ממש מעיד על תרבות דיון...נפש חיה.
תרבות דיון צריכה להיעשות על מצע מסויםמאיר.

בכל מקרה, התחמקת יפה

 

אני חושב שכמו שלא ראוי לדעתך שגברים מגיבים על צורות קוקו של בנות בלנ"ו

את אל תגיבי על צורות של תסרוקות בנים בביינישים...

בטח שהבנתך את המציאות מוטלת בספק והפעם אני אסביר, אם תלכי לעולם הישיבות (שהוא לא תורת החיים, אלא לכל מוסדות הקו והגוש והישיבות החרדיות) תגלי שהרוב הם ללא פאות, לעומת זאת אגלה לך בשקט כי רובם הם יראי שמיים

בטח שאני לא יודע מי שמך להחליט מהי יראת שמיים, כשהגמרא שואלת אטו יראת שמיים מילתא זוטרתא היא? בתמיהה והתשובה מחלחלת ויורדת לבין השיטין שלא את עונה כן, יראת שמים היא דבר קטן או ארוך, תלוי באורך השיער

אתה צודק! אבל אפשר להגיד יותר בעדינותאנונימי (פותח)
טוב סבבה..ברגוע

אני אומר לך מניסיון אישי של הרבה חברים שלי.

וזה גם מה שהרבנים אצלנו אומרים.

 

ובאמת יהיה יותר נחמד עם לא תקרה לכל מה שאתה לא מסכים איתו "שטויות"

טוב סבבה...מאיר.

א. ברוך ה' אני לומד בישיבה עם כ400 תלמידים, רובם ככולם ללא פאות, ויש יראת שמיים והרבה, ישיבה של חמישים שנה ועדיין מגיעים בוגרים ללמוד ורואים בוגרים בעולם העשייה ויראת השמיים ניכרת אף על פי שאין לאף אחד פאות ולרוב התלמידים והרמי"ם גם אין זקן

הרבנים אצלך אומרים X אצלי אומרים Y  הכול טוב הם פחות האישיו, אני בטוח שאלוקים לא מודד סנטימטרים

 

* תקרא

תדייק בדבריברגוע

לא אמרתי שאין צדיקים בלי פיאות, אמרתי שהרבה פעמים זה כן מעיד,

בעיקר על מי שיש לו, פחות על מי שאין..

השאלה היא האם הפאות הם סימן או סיבה וד"למאיר.

וגם אז יש לעיין האם הם כגורם או תוצאה

ברור שסימןברגוע

ולפעמים גורם ולפעמים תוצאה.

עליה אני דןמאיר.

וגם על השניה, חקירה זו לא נפשטה בשום מקום

זה גם סיבהאניוהוא
אחרי המעשים נמשכים הלבבות.
נו נו...מאיר.


אין ספקאניוהוא
טיעון משכנע!!

|משוכנע לגמרי|
הרב גורן חולק עליךאניוהוא
כשמו'ר אבי הי'ו היה ילד - אביו סיפר אותו קצת יותר מידי והוריד לו מהפאות-
אז הרב גורן (שהכיר היטב את המשפחה) ראה אותו ושאל 'איפה היראת שמים שלך?'
מאיר אחי הגזמת!!עוגי פלצת
השטות הקבועה שלך להתעלם מחוק פו שהוא אמת
אם אצטט את יאיר שרקי.LightStar

בס"ד

 

בקצרה:

"זה היה טרנד פעם. לא מורידים."

פאות זה מה שסבא רבא שלי גידל בבלז, ליובאוויטש, סאטמר, וזה מהכהנא צדק!

שכמה דורות אחורה מגדלים במשפחתינו, מראה יהודי ברור.

מי החליט שזה מראה יהודי?כתום כואב

זה לא מצויין בשום מקום בהלכה ולא במקורות קדומים וכל גדולי ספרד לא גידלו פאות..

שיער הראש כן היה מחובר לזקן אבל לא היו פאות בהגדרה שלהם כיום.

זה מראה יהודי שהיה באירופה, אם יש לך בעיה אל תחשוב כךכהנא צדק!

בכל אופן זה מהשאני יודע וברור לי שזה מראה מובאק של יהודי, שאם לא כן. לך תמצא גויים שיש להם פיאות.... לא אמרתי שזה הלכתי או לכל הפחות מצויין בהלכה, אבל כל בר דעת מבין שבפאות יש מראה יהודי. מדבריך נרמז שאתה מהאלה שנבהלים מכך ששואלים אותם למה הם לא מגדלים פאות, אומר לך שאין לי שום דבר נגד יהודים שאין להם פיאות, אבל הייתי שמח שלכל היהודים היו פיאות. יש פה מראה שלדעתי חשוב.

הבן איש חי כותב שזה מה שעצבן את המן במרדכיאניוהואאחרונה
יש בחורים ציונים.. ויש גם כאלה שאומרים הלל ביום העצמאות..דבש חריף
בישיבה לא לומדים אזרחות. לומדים שם תורה לשמה בצורה מאוד מאוד נכונה ושיטתית.. (אולי הכי נכונה מכל הישיבות שאני מכיר) ויש שם דגש על עבודה עצמית ועבודת מידות.



הרב טל בלי פאות.. וכל הרבנים בלי פאות בכלל.
פאות זה תלוי באדם.. תלוי כמה מרגיש מחובר לזה..




(פעם היתי בעד פאות היום אני נגד. כל אחד מה שמתאים לו.. )
למה נגד אם אפשרלשאול?אנונימי (פותח)
כי את מרחיקה את עצמך מהחברה.דבש חריף
במקום שיהיה קרבה בין חילונים לדתיים הם נרתעים רק שהם רואים מישהו עם פאות זה ממדר אותם. קרבה של שמאל דוחה וימין מקרבת..
אפשר גם וגם..תורת החיים מקרבים והרבהאנונימי (פותח)
מהם עם פיאות...פשוט צריך להתרגל למראה הזה, גם לי זה היה חדש..

אם את מתחברת לשערות האלה בצדדיםדבש חריף
אף אחד לא יגיד לך לא..
זה לא מצווה ולא חסידות. רק גורם למידור.
^^ברגוע

רמת השרון מקרבים יותר מכל ישיבה אחרת, והרבה שם עם פיאות..

אם זה עוזר לעבודת ה' שלכן אז למה לא..דבש חריף
(אני בן)ברגוע


למה נדלקת על פאות???? אין בזה כלום!!!דבש חריף
סתם שערות
ישיבת הסדר בסגנון מכינהSnoopy821

הי

 

מחפש לבן שלי ישיבת הסדר בסגנון קרוב יותר למכינה, פחות לימודי גמרא ושילוב של הכנה פיזית.

 

תודה

לא עולה לי מקום כזהפתית שלג

אם הוא מחפש דוקא הכנה פיזית לצבא הוא יוכל למצוא את זה בעיקר במכינות.

יש מכינות בסגנון קרוב לישיבה, עם רמות לימוד שונות. ישיבות בסגנון של מכינה אני לא בטוח שקיים.

ישיבות לעומת זאת בדרך כלל מתמקדות בהכנה הרוחנית והערכית לצבא ופחות בפיזית.

 

ואם הוא מחפש בעיקר פחות לימודי גמרא, יש ישיבות הסדר שאפשר למצוא בהן את זה. או פחות לימודי גמרא, או הנגשה משמעותית הרבה יותר, וסגנון שונה של התלמידים.

יש בברוכין "ישיבה קדם צבאית"ברגוע

לא מכיר אישית, אבל נשמע מתאים למה שכתבת

עד כמה שידוע לי זה בדיוק להפךהסטורי
(גם לא מכיר מבפנים) מבחינת המסלול זה מכינה, מבחינת התוכן - ישיבה.
מנסה להבין מה בדיוק ולמההסטורי

ומה הוא רוצה?


אם לא מתאים לו לשבת ולשקוד על תלמודו, למה לעשות מסגרת של הסדר?

(כמעט אשאל, מה ההצדקה לעשות פחות מכולם צבא, למי שלא יושב ושוקד על תלמודו?)


כמובן, יש ישיבות הסדר פחות עמוסות ושיש בהן יותר לימודי אמונה וכד'. אולי מעלה אפרים תתאים, אבל צריך לדייק מה רוצים.

תגובהSnoopy821

הוא פחות מתחבר ללימודי גמרא, אני מעדיף שיתגייס במסגרת הסדר כדי שיתגייס ביחד עם החבר'ה גם אם הוא יחליט לחתום ויתור בהמשך.

אם היתה מכינה עם גיוס של החבר'ה ביחד זה היה השילוב המושלם.

ומה הוא מעדיף?הסטורי

סליחה שאני לא בדיוק עונה לשאלתך, אבל עד כאן לא כתבת מילה אחת על מה הוא רוצה, רק על מה אתה רוצה. אם מה שאתה מחפש, זה מה שהוא רוצה, תתעלם מהמשך ההודעה שלי, תבדקו אולי ישיבת ההסדר מעלה אפרים יכולה להתאים.

 

זה יפה וטוב שאתה רוצה שהוא ילמד בישיבה, אבל צריך להפנים שלכיתה א' אנחנו רושמים את הילד, לכיתה ט' בשיח עם הנער, עדיין אנחנו רושמים. לשיעור א' הבחור בוגר ורושם את עצמו למקום שליבו חפץ.

 

טוב מאוד אם יש לכם שיח פתוח וכנה, כזה שאתה מצליח להיות קשוב לבנך ולמה שמעניין אותו, למה שמטריד אותו למה שמשמעותי לו בחיים ואתה גם יכול להכווין אותו, לעזור לו למקד נכון לשוחח על סדרי עדיפויות וכד'.

 

אבל, אין יותר גרוע מהורה שמנסה לכפות על ילדיו הבוגרים את חלומותיו שלו, כשזה לא מתאים לבחור עצמו. לאורך השנים ראיתי יותר מידי פעמים, שדווקא אלו שלהורים שלהם היה מאוד ברור מה הבחור אמור לעשות כשלבחור זה לא התאים - בעטו הכי רחוק וההורים הפסיקו להיות בשבילם כתובת משמעותית, לא רק בנושא הספציפי, אלא בכלל.

 

תגובהSnoopy821

ברור שזה בתיאום אתו, אני לא יכפה עליו משהו שהוא לא רוצה.

מאחר ויש כל כך הרבה ישיבות בסגנונות שונים, חכמת המונים והמלצות אישיות זאת דרך לףשיכולה לעזור לקבל החלטה

אז כדאי שיתייעץ עם הר"מ הנוכחי שלוהסטורי
בד"כ יש להם מושג.


ישיבות גם שולחות נציגים לדבר בישיבות התיכוניות ולהציג את עצמן, שינסה לראות למה הוא מתחבר.


אגב, מאוד ממליץ לעשות שבו"שים אמתיים, של כמה ימים טובים כולל שבת. אם מגיעים למקום רק לכמה שעות, כמו שעושים הרבה חבר'ה היום, לא באמת מתרשמים מאווירה של מקום.

ממה שאני מכיר0IQ4U

נהריה - יש אפילו חדר כושר

איתמר אווירה קרובה מאוד למכינה ישיבתית,

 

 אני לא רוצה להוציא שם רע אבל רוב ישיבות ההסדר אין לימודיפ רציניים אז הם דיי דומות למכינות (יש זמן לאימונים פייזים וכמובן מנטלים והכנה לצבא מכל הבחינות גם ההלכתית וגם תמיכה של רמים בזמן השירות) ... כמעט כל ישיבת ההסדר  בלי 3 סדרי גמרא.... 

 

האלה שיותר קרובות לישיבות גבההות (אווירה יותר רצינית) זה ישיבות כמו מעלה אדמים, הגוש, כרם ביבנה, מדברה כעדן שבי חברון וכו' 
החסרתי הרבה שיובת זה בהערכה גסה מאוד שהשם יסלח לי , כל השאר בערך זה באמצע בין ממש רציני לבין אווירה של מכינה 

יש בדבריך לא מעט אי דיוקים ואולי אפילו הוצאת שם רעהסטורי

יש כשבעים ישיבות הסדר, יש בהן סגנונות שונים ומגוונים. חלקן באמת עם הרבה לימודי אמונה ואווירה יותר משוחררת. בחלק גדול, רבות מאוד ממה שציינת יש בהחלט שלושה סדרי גמרא ולימוד רציני מאוד.


(לא שזה מאוד משנה, שבי חברון היא ישיבה גבוהה, גם מדברה כעדן מוגדרת כישיבה גבוהה, למרות שאפשר לעשות שם הסדר והרוב עושים בשלב מסויים מאוחר מהסדר רגיל).

מה שתגיד .0IQ4Uאחרונה

אך אין בכוונתי להוציא לעז וידוע שיש ישיבות עם יותר או פחות שבאבניקים ואווירה יותר או פחותץ לוחצת וכזה 

מכיר מלא שעשו הסדר משני הישיבות הנל ואני יודע שכל שיעור שם עושים יוצאים הרבה להסדר אח שלי היה איתם במחלקה . לכן אני הזכרתי אותם בתור ישיבות ההסדר , יש לי גם חברים שעזבו ישיבות כמו מרכז ובית אל בשביל לעשות ההסדר...
לכן אני אומר שמבחינתי ישיבה שאפשרי לעשות בה ההסדר בלי לעזוב את הישיבה היא הסדר לא משנה לי איך קוראים לה מבחוץ, לצורך הדוגמא ישיבת איתמר נקראת ישיבה גבוהה 

אך למעשה הרב יהושוע וון דייק יותר מסתם מעודד את הבחורים לעשות ההסדר (יצא לי לעשות איתו שיחה בנדון) ויוצא שבשיעור אולי אחד או שניים עושים גבוהה והשאר ההסדר....

ביינישיםהרשפון הנודד

אשמח לדעת מה נותן לכם מוטיבציה ללימוד גמרא בישיבה?-בתוך אחד שקשה לו ממש ללמוד לימודי גמרא והלכה בגלל שזה מרגיש לי קצת מנותק ממני

היעדים הקבועים, האפשרות להעמיק, החברותאפתית שלגאחרונה
החייאה?טעמי🍫
בס"ד


אז מנסים להחיות את המקום?

יופיטעמי🍫
בהצלחה לנו✨️
איפה אתה לומד?שמיניסט באמ"ש
באזור ירושליםטעמי🍫

מעדיף לא לפרט

 

אתה?

גם באיזורשמיניסט באמ"ש
לא מפרט
גם באזוראיגנוטוס פברלאחרונה

לא מפרט

למה לא?פתית שלג

רק צריך להתקין בוט שימנע מלכתוב הודעות בזמן הסדרים..

יש כזה, אני יודע איך מתקינים לטלפוןשמיניסט באמ"ש
אגב, איפה אתה לומד?שמיניסט באמ"ש
זה נראה פורום מענייןמקפיצים נטושים

אולי נחייה אותו?

אני בעדשלג דאשתקד
יאללה לעבודה, תעלה דברים מעניינים ונגיב לך
אני במשבר. עמוק.מקפיצים נטושים

יושב בזמן סד"ע ומסתכל בפורומים של ערוץ 7.

איך יוצאים מזה?

לפי ההקפצות שלךשלג דאשתקד

נראה לי שישבת כאן כבר מסדר בוקר.

אבל יאללה תעלה סוגיה שהיית אמור ללמוד היום, או הסוגייה אחרונה שלמדת לפני המשבר, ונתחיל להתפלפל כמו בני ישיבות.

אני כאן

לאלא סד"ב לא הייתי פהמקפיצים נטושים
בלאגן, צריך לחשוב..מקפיצים נטושים

תחילת גיטין.

תקנת בפנובפ"נ,

מה קורה אם לא קויימה?

סחתן עליך!שלג דאשתקד

זה מסובך אחי,

לפי רבה - אם בית הדין חושש שהגט לא נכתב לשמה, אז אין המון מה לעשות... והחשש מתעצם לגעת תוספות (ב שבני חו"ל חולקים על ההלכה "וכתב לה - לשמה". כמובן ש"לאחר שלמדו" זה יותר קל כמו שהגמרא אומרת בהמשך. (אגב נדמה לי שהראב"ד פוסק כדעת רבה, כלומר שרבה אית ליה דרבא אז תכלס חוששים לשני הדברים).

לפי רבא, בגדול העניין יותר קל, כי הבלגן הוא למקרה שיהיה ערעור (כי אם אין ערעור אנחנו לא חוששים מעצמינו, כי משום עיגונה הקילו בה רבנן, כמו שכותב התוספות בתחילת הדיבור האחרון בדף ב.). עכשיו תראה, בעיקרון רשי בדף ג. נותן שני פירושים מה עוזר הפנוב"נ לפי רבא: 1. מרגע שהשליח אומר, הבעל יתבייש לערער. 2. הבעל עצמו כבר לא יהיה נאמן. ככה שתכלס אם לפי הפירוש הראשון, אז אין כאן עניין גדול.

מצד שני, צריך לקחת בחשבון את מחלוקת התוספות בדף ג. (בדעת ר"י), שגם אם הבעל מערער לא מאמינים לו, לעומת דעת הכפתור ופרח (נדמה לי איפשהו בפרק י) שאם הבעל עודה בלגן אז מאמינים לו ופוסלים את הגט. כך שהאמירה של בפנוב"נ או הכרחית או כמעט חסרת משמעות, ואז זה בעיקר כמו שאומר התוספות ש"בעל מידק דייק" הכוונה שמתלכחילה הוא מדייק ונזהר, וזו המטרה של האמירה.

הקיצור, לפי רבא זו תקנה שבאה להגן על מצבים מסובכים ולא ממש פותרת בעיות ספציפיות. אז זה לא נורא כל כך. אבל לפי רבה זה די בלגן אם הבחור לא אמר... (למרות שבפיכח ונתחרש לא גזרו חכמים, כך שאולי זה לא סוף העולם, כי רוב בקיאים הם).

לכבודך פתחתי את הגמרא בפנים שלג דאשתקד

מתוך רצון לא רק לקשקש מהזיכרון...

אז ככה, אם השליח לא אמר בפני נכתב וכו', זו מחלוקת בין רבי מאיר לחכמים בברייתא בדף ה:, והלכה כדעת חכמים שזה לא נורא רק שיחזור ויעשה את הפעולה ויאמר.


ולגבי השאלה מה קורה אם הבעל מערער אחרי שאמר בפנוב"נ, אז ראיתי שכבר בירודלמי יש התייחסות לזה ונאמר כך: "אמר ר' יוסי: חומר שהחמרתה עליה מתחילה שיהא צריך לומר בפני נכתב ובפני נחתם, היקלתה עליה בסוף שאם בא ועירער עררו בטל".

וואו, רצינימקפיצים נטושים

מבחינתי באמת הדיון מתחיל מהמח' תנאים הזו;

לפי ר"מ כל המשנה בגיטין ממטבע שטבעו חכמים הגט פסול, שזה מעניין כי לכ' מדאורייתא כשר, בעצם, היא עדיין נשואה ומותרת לבעלה הראשון? רק כי השליח לא אמר בפנופ"נ,
 

לפי חכמים - כשר, אז מה התוקף של התקנה? מה קורה אם לא מקיימים אותה? הכל טוב?!

לא נראה לי שחכמים כזה סבבהשלג דאשתקד

הרי הברייתא בעצמה ממשיכה "כיצד יעשה...". השאלה היא מה קורה אם הוא לא עשה את זה.

מצד שני, באמת לא מובן מה הטעם של רבי מאיר. הרי תכלס מדובר בחשש רחוק, כי רוב הדיינים בקיאים בלשמה (וכאן רבי מאיר לא אמור לחשוש למיעוטא, כפי שמסבירה הגמרא), ומן התורה עדים החתומים על השטר נעשה כמי שמחקרה עדותם בבית דין. אז למה היא פסולה מן התורה?


(נדמה לי שיש תוספות בדף ה על חלק מהנושאים האלה, אבל אני כבר צריך ללכת לישון כדי לקום מחר לסדר בוקר )

אשריך אתהשלג דאשתקד
יאללה תשתף מחר בחידושי סדר בוקר!!
אח... היה שיעור, עם המון חידושיםמקפיצים נטושים

אבל לא מספיק הייתי מרוכז בו,

 

לפתע עלתה לי התובנה שבעצם הסוגיא שלי בסדרי בוקר בשבועות האחרונים היא זו; 'ריחיים בצווארו ויעסוק בתורה'?!

תקשיב נשמה טהורהשלג דאשתקדאחרונה

מסכת גיטין אחת ה.... פשוט אחת המדהימותתת!!!

יש בה כל כך הרבה פרטים והיבטים, שהסיכוי להתעמק ולהבין הכל, זה כמעט אפסי. תסתכל רק על הסוגיה של רבה ורבא, איך אותה מדנה יכולה לקבל משמעות גם של שאלה הלכתית עקרונית (לשמה) וגם של שאלה עובדתית (קיום השטר) ואתה עומד מול משנה עם 100 דוגמאות (גבולות הארץ? סמוכות ומובלעות? עולי בבל ועולי מצרים - לפי רהינו תם?) ועוד משפטים דו משמעיים ושאלות טכניות של שליח להולכה, הבאה וקבלה; אישה שהביאה, עבד שהביא, בעל שהביא; עד נעשה דיין; עדי חתימה או עדי מסירה (וכמה שיטות מפשרות...). חתיכת סלט לא הגיוני, וזה עוד לפני שכל המצב מתהפך - לאחר שלמדו, מלתא דלא שכיחא וכו וכו.

נראה לך שאפשר לעשות את זה תוך כדי שינה? או תוך כדי ריחיים על צווארו???

עזוב אותך, אל תנסה לבלוע הכל. קח את מה שהכי הכי חשוב בישיבה: האווירה, החידוש, היצירתיות והרעיונות שעולים. אהבת תורה מהברק שלה. זה ימלא לך מצברים וזה מה שחשוב לך עכשיו!!

אתה הרי מכיר את הסיפור על "עולא אקלע לבבל" (בתענית וגם בפסחים), שבהתחלה היה מאוכזב איך אנשים שככה חוגגים לא לומדים תורה, אבל בדיעבד הוא הבין שהאנשים כל כך סובלים שצריך להודות שמישהו בכל זאת לומד תורה...

תשמח שאתה מנסה, שאתה משקיע, שאתה רוצה. תשמר את זה! בסוף תצליח ובענק!!!

ואל תשכח שאתה גם חייב: "וכי עני היית יותר מהלל?" (הסיפור הידוע ביומא)

חברים, אני בסגנון של ישיבות ברמה משכלית מאוד גבוההיונתןzxcv
עבר עריכה על ידי שדמות בחולות בתאריך כ' בשבט תשפ"ה 11:58

אני בן 25 מחפש עכשין ישיבה ברמה גבוהה כמו שיח יצחק באפרת למי שמכיר, 

כרגע מחפש באזור הצפון.

מבקש לא להכנס לדיונים על ישיבות ומה טוב ומה פחות 

אלא לגופו של עניין אם משהו יכול לעזור לי 

תודה רבה לכולם

למנהל היקר שמחק את התגובה שליפשוט אני..

היית יכול כבר לתקן את הטעות בכותרת, על הדרך

..קעלעברימבאר
עבר עריכה על ידי קעלעברימבאר בתאריך כ"ב בשבט תשפ"ה 16:38

..

אתה מחפש ישיבה בסגנון של שיח?קעלעברימבאר
אם הדגש העיקרי הוא על הרמה ההשכלתית הגבוההקעלעברימבאר

אז בצפון נראה לי זה מעלה גלבוע (לא כזה מכיר אבל נראה לי).

במרכז יותר אז יש את הר עציון, מעלה אדומים, ירוחם, עתניאל, מחנים, אורות שאול בתל אביב.

אם אתה מחפש משהו כמו שיח (סגנון הרב שגר אם אני לא טועה?) אז נראה אולי מחנים או עתניאל? לא זוכר בדיוק. בצפון לא יודע אם יש כזה סגנון אולי יש במעלה גלבוע אבל לא יודע באמת. ולא יודע מה הסגנון בנהריה או עכו

יש לך עוד פרטים על מעלה גלבוע?יונתןzxcv

וכן מחנים

לא יודע עוד. אפשר לבדוק באתר שלהם. אני יכול לשאולקעלעברימבאר

מישהו שאני מכיר שלמד במחניים, אם זה חשוב

או שיש כאן מישהו שמכיר את ישיבת מחנים טוב?קעלעברימבאר

או מעלה גלבוע?

בסגנון שיח יצחק יש את מעלה גלבועפתית שלג
מעלה גלבוע הם בסגנון הרב שגר?קעלעברימבאר
נשמע לי שכןפתית שלג

אבל אני לא מספיק בקיא בהגותו ובישיבה הנ"ל..

אגב ברוח השכלתית רוחנית ויותר שמרניתפתית שלג

יש את ישיבת ראש פינה

בית מדרש ראש פינה 

דוד שלי שם, כדאי לךימח שם עראפת
הצלחת לברר על ישיבה?קעלעברימבאר
מגדל העמקyys

ממליץ מאוד לבדוק את ישיבת חב"ד במגדל העמק.
מקום שלומדים בו ברמה מאוד גבוהה, עם סגנון חשיבה שמדמה את הסגנון המקורי של חסידי חבד לדורות - עם חקירה מעמיקה ודורשת אמת מוחלקת... שווה לנסות!

למה אתה מתכוון רמה משכלית גבוהה?קעלעברימבאראחרונה

אם הכוונה לרמת לימוד גבוהה אז יש את קרית שמונה באזור הצפון והמון ישיבות באזור המרכז וירושלים

ויתוראנונימי404

מישהו יודע אם אני חותם ויתור ואני באמצע מיונים (ספציפית עתודה) אז יגייסו אותי ישר או שהצבא נותן להמשיך להתמיין?

לימוד בשפת אמתפלוני אלמונ

מי שבקיא יודע בכתבי בעל ה"שפת אמת" על התורה והמועדים(ואולי גם בספרים אחרים) ויכול להמליץ על בין 3-4 קטעים יסודיים וחשובים בלימוד תורתו לכבוד יום פטירתו ב-ה בשבט אשמח שישלח בהודעת וואטסאפ(ואם אין אז סמס) למספר 050-220-3441

רלוונטי עד ראש חודש שבט תשפ"ה, תודה מראש

דיכאוןאנונימי404
אני שנה א ואני ממש לא מתחבר להסדר, זה עושה לי דיכאון... מה לעשות? אם אני חותם וויתור ישר מגייסים לצבא?
אם זה עושה לך רע, כדאי לעבורארץ השוקולד
אולי לצבא ואולי לישיבה אחרת, תלוי מה עושה לך רע.


אם זה דיכאון אמיתי, כדאי לשתף דמות מקצועית וגם רופא צבאי.

^^פתית שלג

ואולי למכינה

כדאי להתייעץ עם דמות בעולם האמיתי ..אגוז16
בהצלחה
דרוש כובד ראשנקדימון

ההחלטות שתקבל יכולות להיות משמעותיות ובלתי הפיכות, ולכן קודל כל חשוב שתשים לב לזה ותשקול צעדים בזהירות.


כמו שאמרו פה, ייתכנו כמה סוגי קשיים:

1. קושי בלימוד ובסף הדרישות הישיבתיות - כנראה מרבית האנשים חוטפים איזה שוק כשהם מגיעים לזה, אבל זה טבעי. האם ניסית לדבר עם ר"מ בישיבה שרתה נמצא בה? יכול להיות שבירור פנימי כזה יעזור לך להתפקס ולמצוא את המסלול שיהיה טוב לך.


2. חוסר התאמה עם הישיבה - זה קורה. למרות שחיפשנו ועשינו שבושים, אולי בחרנו לא נכון. יכול להיות שמעבר לישיבה אחרת זה כל מה שאתה צריך. סגנון לימוד אחר, סגנון חברתי אחר, סגנון אחר של גישה, מיקום אחר, וכדומה. אולי ישיבה גבוהה ולא הסדר, אולי מכינה ולא ישיבה. יש כל מיני אופציות, ואולי אתה צריך משהו מהאפשרויות האחרות.


3. רצון לצבא - יכול להיות שפשוט הצבא מדבר אליך חזק. זו גם אפשרות. באופן אישי אני חושב שתקופה בישיבות/מכינות זה חשוב לעיצוב העולם הפנימי שלך (מידות, תפישת עולם, עולם רעיוני), להרחבת ההשכלה התורנית שלך (הלכה, גמרא, ספרות אמונית, וכו), וליציבות מנטלית שנולדת משני הדברים הקודמים.

אגב, אם בעניין הצבא מה שמפריע לך זה העניין של שירות מקוצר, אז זה פתיר. אחרי שתסיים את תקופת הישיבה שלך, אתה בהחלט יכול להתגייס באופן רגיל. אבל בשביל זה אתה צריך ישיבה גבוהה או מכינה.


ואם אף אחד מאלה לא נראה לך מתאים, אולי הבעיה היא אחרת ושווה לשקול לפגוש איש מקצוע. אבל אלה החלטות שלא כדאי לקבל לבד, כדי לא לעשות טעויות אימפולסיביות.


בהצלחה רבה!

^^^ אם כי ההחלטה בסוף שלךארץ השוקולד
תתייעץ עם דמויות שמכירות אותך ואת המקומות אבל ההחלטה שלך
תמיד ההחלטה בסוף היא של האדםנקדימון
אבל מכיוון שמדובר בהחלטה שיכולה להיות בלתי הפיכה ויש לה משמעויות לשנים קדימה אז כדאי לעשות את זה בחוכמה, בשיקול דעת, ועד כמה שאפשר מתוך יישוב הדעת.
מסכיםארץ השוקולדאחרונה

אולי יעניין אותך