ממש בהירוריםהלב בוער למלך!
חב"ד מגלה את המהותמושיקו
תלך איפה שאתה מרגיש ששם המקום שלך באמת.
ואם אתה מרגיש שזה בחבד תלך עד הסוף.
ואל תחשוב מה יאמרו.
שתהיה מה שאתה כולם יעריכו אותך!
>>>>שיח סוד
בכל אופן, בהצלחה!!! אין על חב"ד

אולי פיספתי את המהות.הלב בוער למלך!
אל תחשוב שהתחלה זה ללכת עם מגבעתמושיקו
בתפילה בסדר לימוד.
כשבונים את הפנימיות כראוי החיצוניות כבר מגיעה כמובנת מאליה
זקן מלא יותר חשוב ממגבעת.toramedia770
זקן מביא ברכה.
http://www.chabad.org.il/Magazines/Article.asp?ArticleID=32&CategoryID=261
"כל הזקוק לתוספת ברכה"
רבות מהתייחסויותיו של הרבי לגידול הזקן (שיבואו להלן ברשימה) התבססו על דברי הרבי ה'צמח צדק' בנושא. בשו"ת 'צמח צדק' (יורה-דעה סימן צג) מופיעה תשובה ארוכה על-פי נגלה, בטעם החיוב לגדל זקן מלא ושלם. גם בפירושו לתהילים ('יהל אור' עמ' תרכו ואילך) יש ביאור קצר ותוכנו: כאשר ה"תיקוני דיקנא" שלו הם בשלימות, אזי ממשיך י"ג מידות הרחמים, להיות "והוא רחום יכפר עוון וגו' ", שהוא עניין הסרת העוון, האף והמשחית כו'.
במכתב מתאריך ג' בתמוז תשכ"ט ('היכל מנחם' כרך א עמ' נה) כותב הרבי, כי מדברי רבנו ה'צמח צדק' אשר גידול הזקן סגולה מיוחדת לו להמשיך ברכת ה' בכמות ובאיכות –
מובן אשר כל הזקוק לתוספת ברכה מה' אם בענייני בריאות או בענייני ממונות ועל-אחת-כמה ברוחניות, עליו לאחוז בהתקדמות זו ביותר וביותר.
"שלא על-מנת לקבל פרס"
מעשה בבחור שעסק בהפצת היהדות והמעיינות ואף זכה בגין כך לעידודים רבים מהרבי. הלה התלבט אם לגדל זקן אם לאו והעלה את ספקותיו וחששותיו לפני הרבי. מהתשובה נראה כי בין חששותיו הזכיר את תגובת אמו לדבר ואת הסכנה שהדבר יפגע בבריאותה. במכתב משנת תש"כ ('היכל מנחם' כרך א עמ' נב-נג) כותב לו הרבי:
שמזה [=דברי ה'צמח צדק'] מובן איך שזה מוסיף בהנוגע לבריאות ופרנסה וכל צורכי האדם, ומשפחתו, נוסף על גודל הדבר מצד עצמו שלא על-מנת לקבל פרס, ובמילא פשוט שעל-ידי זה יתוסף גם בבריאותו של אמו תחי' (ולא להיפך חס-ושלום).
הרבי מוסיף ומתייחס לחשש שגידול זקן ימנע השגת פרנסה מתאימה:
במה-שכותב אודות המשרה – בוודאי ידוע לו שכמה וכמה בארץ-הקודש ת"ו בעלי זקן תופסים משרות טובות וכבודות כו'.
"הוא העניין דצלם אלוקים"
בסגנון זה כתב הרבי לשואלים רבים. הנה מכתב בנושא ("גידול הזקן ואיך משפיע זה על פרנסה לכשיבוא הזמן להסתדר בפרנסה כפשוטה") מכ"ב באדר א' תשכ"ב (אגרות-קודש כרך כב עמ' קסו):
כיון שלדברי הכל זקן מגודל הוא העניין דצלם אלוקים, ולדברי הכל משובח ביותר וביותר מהנהגה בהיפך, ... הרי ודאי שהמוסיף בקדושה ואשר צלם אלוקים ניכר על פניו, מוסיף כל זה בברכת השם-יתברך, שהוא הזן את העולם כולו בטובו, בחן ובחסד וברחמים, ואשר דווקא בו תלויה פרנסתו של אדם ומובן שמילוי משאלות לבבו לגדל הזקן – מוסיף בענין פרנסתו בפרט
- See more at: http://www.chabad.org.il/Magazines/Article.asp?ArticleID=32&CategoryID=261#sthash.BIFBfnCN.dpuf
אני מגדל זקן...הלב בוער למלך!
אז תסתפק כרגע בעיון מעמיק בתורת חב"דאלעד
תוכל להיות חסיד נאמן של הרבי ובקיא בדרכי החסידות גם ללא מגבעת עם קנייעץ'
מסכימה^ ומוסיפה...אופטימיותאחרונה
אתה יכול להיות ה-חסיד של הרבי כי אתה מחובר אליו בנשמתך,אתה הולך לפי מנהגיו ואתה לומד את תורתו ומנגן ניגונים.
לדעתי אם אתה מכיר מישהו חבדניק שאתה מתחבר אליו-שב איתו ללמוד חברותא ולאט לאט זה יגיע.
לגבי תומכי תמימים?...תלוי מאוד ברמת הלימוד שלך. אם אתה מרגיש שזה מתאים-אל תחשוש!
אני יודעת שישיבת ת"ת בקרית גת מעולה!
לגבי איך יסתכלו עליך?....חשוב רק על עצמך ועל הקשר שלך לרבי!! תמיד יהיו כאלו שיסתכלו על "המתקרבים" בצורה שונה, ויהיו כאלו שלא. מה שמעניין אותך זה החסידות! האמת!
לגבי שידוך?....אני יודעת שיש הרבה היום בחבד שהם לא הגיעו ממשפחות חבדיות שורשיות והם מחפשים משפחות כמוהם ולא כאלו שורשיות.
אל תנסה לשנות את עצמך כדי להתאים למישהי חבדניקית. תהיה מי שאתה ואם אתה שואף להתקרב לחבד אז תמצא את מי שמתאימה לך בעז"ה.
ה' דואג לך!!
תזרום ותן לו להוליך אותך..
בהצלחה ויישר כוח.
חבד זה לא ללכת עם מגבעתיוני
מכיר הרבה חבדניקים שלא נראים ככה..
אם אתה נמשך לזה, תשקיע בפנימיות, החיצוניות (אם תגיע) תגיע לבד.
תקבע לך חברותא (עדיף מישהו ששוחה בזה) ללימוד חסידות, תלמד תניא על הסדר בעיון, תלמד שיחות של הרבי עם 'המעשה הוא העיקר', תשאל תחקור תבין...
אין ספק שלימוד בישיבת חב"ד יביא אותך לרמה אחרת לגמרי, אבל יש דברים קודם...
מה אתה מתכוון "הסתכלות שאני חוזר בתשובה"?חיה רוז
אם אתה מתכוון לרצון לא להרגיש שונה ושלא יסתכלו עליך מלמעלה וכדומה,
אז אני מכירה אישית, כמה חברה שהגיעו מהציבור הדתי לאומי. אחד מהם חלק מהמשפחה שלי היום.
והם עברו, כל אחד בשלב שלו, לישיבות חב"ד רגילות והיו חלק מהחברה לגמרי. אין הבדל בינם לבין אחרים.
הם גם הגיעו בגישה כזו, וככה הם גם התקבלו.
רובם גם התחתנו עם בנות מבתים חבדיים טובים וחסידיים.
תמיד יהיה את מי שלא יתנהג בכבוד, אבל זה קורה גם הלי להגיע מרקע שונה. זו חברה.
תמיד יהיו כאלו שיסננו בשידוכים, אבל זה קורה מעוד אלף סיבות אחרות גם לאנשים שמתחתנים בתוך הציבור המקורי שלהם.
ולפעמים הם נחשבים הרבה יותר טובים מבחורים רגיליםמושיקו
יש לכם ישיבות גבוהות של חבד בארץ? שאפשר לבדוק שמה?הלב בוער למלך!
צפת גדולה,ישיבת חב"ד חיפה,ישיבת הרב ערד ברחובותמושיקו
ודי פתוחים אם מישהו מהציונות הדתית יגיע אליהם?הלב בוער למלך!
אתה מודע לגילאים בזה? זה לא כמו בדת"ל...שיח סוד
ישיבה גדולה 17-19 בערך...
כי נגיד אצל אחרים ישיבה רק מתחילה אחרי 18 בכללי...
בהחלטמושיקו
ובשביל האיזון אני יוסיף- כפר חב"ד, מגדל העמק, קרית גתחיה רוז
אחלה ישיבות
קרוב המשפחה שלי שהגיע מבית דתי לאומי למד בכפר חב"ד
במגדל העמק יש ישיבה גדולה רגילה ובתוך אותו מתחם ישיבה לחוזרים בתשובה. הם לומדים בד"כ בנפרד בגלל הרמה אבל הם יחד בחדר אוכל וכדומה כך שפתיחות וודאי יש.
לאחי שלמד בקרית גת יש כמה חברים שהגיעו מכל מיני חסידויות אחרות ולמדו שם.
כל ישיבה יכולה להתאים אבל מומלץ ישיבה עם מסגרת ייעודיתמושיקו
מהישיבות הנ"ל רק למגדל העמק יש מסגרת כזו, עד כמה שידוע לי
הוא לא חוזר בתשובהחיה רוז
הוא מגיע ממקום דתי. רק שונה.
גיסי הגיע מישיבה תיכונית ולמד בישיבה בכפר חב"ד. הוא השתלב נפלא.
ברור שצריך לבוא עם מוכנות להשתלב ולקבל וכו.
אבל הוא לא חייב מסגרת ייחודית ושונה.
(אגב, לדעת הרבי, גם חוזרים בתשובה עדיף לשלב בסופו של דבר במסגרות רגילות)
מי לא חוזר בתשובה?🤔מושיקו
זה לא הנקודה.
מי שהיה במסגרת של ישיבה קטנה חבדית (סדרי ותכני החימוד) הרבה יותר קל להמשיך במסגרת ישיבה גדולה רגילה.
מי שלא מכיר, גם שגדל בבית חבדי וכו
צריך חבר קרוב שיצמד אילו או מסגרת ייעודית בתור התחלה,אחרת אפשר ליפול
שינוי מסגרת הוא פרוייקט, אבל זה לא בחור שלא פתח גמראחיה רוז
מי שמגיע מרקע ממש רחוק שלא פתח גמרא מימיו, זה טוב שיש לו אפשרות ללמוד ברמה שלו ולכן השילוב במגדל של לימוד ברמה האישית אבל החיבור בחדר אוכל ובשיעורים למתקדמים וכדומה הוא יפה.
אבל בגדול- הרבי רוצה שילכו למסגרות הרגילות.
מדובר כאן בבחור שפתח גמרא וגם למד חסידות. אז עם קצת עזרה וחבר טוב כמו שכתבת למה שלא יוכל להשתלב? שינויי מסגרת תמיד מורכבים. זה לא שהם לא אפשריים.
למה להשאיר בן אדם ברמה אחרת, להיות שונה, אם הוא יכול להיות חלק מהמסגרת הרגילה?
כשנכנסים למסגרת רגילה זה מעלה וחסרוןמושיקו
מצד שני הסביבה מתייחסת כאילו הוא עבר אותו מסלול חסידי (והתורני לאו דווקא קשור כשיש ניואנסים חסידיים).
ברגע שיש צוות ששם לב לזה ודואג ללמד את מה שצריך זה בסופו של דבר עוזר לאורך זמן להכניס את האורות בכלים
בשביל זה, כל מה שצריך לעשות,חיה רוז
זה להצמיד איש צוות וחבר טוב.
אבל כל אחד מאיתנו ודעתו לא כל כך משנה...
ניתן לבן אדם להחליט לבד 
אני מגיעהלב בוער למלך!
יש לי משפיעהלב בוער למלך!
תהנהמושיקו
ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע
שלום וברכה,
מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.
מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.
ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il
תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
לא זה ולא זהתות"ח!
הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.
אממתמימלה..?
אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...
אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?
נכון, את צודקתתות"ח!
חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.
נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.
תודהתמימלה..?
בשמחהתות"ח!
אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)
איפשהו באמצעפונקציה
יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)
שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.
אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.
באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.
רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה
לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.
אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.
התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.
לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).
ממ מענייןתמימלה..?אחרונה
תודה
מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda
היי,
במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.
תודה!
ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע
שלום וברכה,
מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.
מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.
ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il
תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai
תקציר:
האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -
"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.
דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".
הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇
לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.
https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267
מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".
הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.
נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.
נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.
הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.
אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו
"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".
מבקשת עזרה במזוןiskabelka1
שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .
עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .
כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !
לילד אין אבא - לכן אין מזונות . נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏
תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai
המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.
75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.
כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.
מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.
ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.
אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.
אולי יש פה מסר מן השמים:
וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).
לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.
כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.
סימוכין:
הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."
האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד
שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.
זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).
והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:
"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".
זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה
ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.
אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.
מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.
מחפש ספר בנרותיונה ב
אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב
גם יד שניה
מישהו יודע היכן ניתן להשיג?