שאלה בעניין השתקעות בישיבה וקשר עם בחורה.צפור אחוזת קסם
שלום לכולם. האמת האמת היא שהתלבטתי מאוד אם זה הפורום היותר נכון לפרסם בו את השאלה שלי ולא אחד הפורומים האחרים, אבל הגעתי למסקנה שזה שאלה עם דין בישיבה ולא דין בבחורה.
אז ככה, בקצרה עלי (פרטים רלוונטיים): לומד בישיבה רצינית ביותר וידועה במקומותינו (אשאיר לכם את הניחושים) בשיעור א׳. אציין שבמספר החודשים שבהם אני לומד בישיבה אני חווה לראשונה בחיי חוויה עצומה של שמחה במקום שלי, וזוהי הפעם הראשונה שאני פנוי נפשית מכל נטל שהוא ולא נותר לי אלא לשבת ללמוד בשמחה ובאין מפריע. זו חוויה שמשפיעה מאוד על הלימוד שלי, על השמחה שלי כשאני קם בבוקר, על הקשר שלי עם הסובבים אותי ועם המשפחה שלי ועל התפילה שלי. ללא ספק זהו אחד מתקופות הזהב בחיי. בעז"ה אתגייס בסוף שנה הבאה עם ההסדר, ככה שגם העתיד הצבאי לא מעיב עלי. אני שמח מאוד שלייבה שלי ובמקום שלי.
עד כאן טוב ויפה, ואני מודה לבורא עולם.
העניין הרלוונטי השני בסיפור הוא שבישיבה התיכונית הייתי מדריך חוץ בסניף שעד היום אני גאה להיות חלק ממנו ולחזור אליו מדי פעם לעזור ולהזכר. מפה לשם, בתחילת אלול כשביקרתי בסניף במוצ"ש של השבת החופשית הראשונה, בסיור סליחות שהיה לכבוד אותם ימים, פגשתי את הקומונרית הנוכחית של הסניף. היא לא היתה קומונרית בתקופתי, אני מהתקופה שלפניה למעשה. היא שנה מעלי, כיוון שהיא עשתה מדרשה שנה אחת לפני הקומונה. תוך פעמיים נוספים שיצא לי לראות אותה נוצר בינינו דיבור (באופן מאוד מאוד הדדי, אציין) והתחלנו לדבר יותר. קיצר, מפה לשם נקבעה חברותא פלאפונית אחת לשבוע (ביניש ומדרשיסטית בכל זאת) וגם נפגשנו פעמיים שלא במסגרת אירועי הסניף, וברוך השם הבחורה מקסימה (ומבירור קל עולה שגם הצד השני מבסוט).
המצב עכשיו הוא שאנחנו בקשר די טוב, ואנחנו לומדים כל שבוע חצי שעה ומדברים יותר מזה גם, ובפועל יש בינינו קשר טוב ורצוף שמתקדם מהר לכיוון קשר רציני. סיטואציה קלאסית לכאורה, אלא שאף אחד מהצדדים לא הגדיר את מה שקורה פה "קשר" באופן רשמי. כאילו, לא דיברנו מעולם על זה שאנחנו בקשר, או שסיפרנו למי ממכרינו או משפחותינו שאנחנו בקשר. וגם בינינו, זה לא דובר. זה פחות או יותר על סף להפוך לקשר ברגע שאחד מאיתנו ישים את זה על השולחן, שכן במציאות קיים כבר כל מה שנקרא "קשר" חוץ מההגדרה הפשוטה שמחכה שנגדיר אותה.
עד כאן זה המצב. עכשין אגש לשאלה אותה אני רוצה לשתף אתכם. לא הייתי רוצה לשאול אתכם מה אתם חושבים על המצב המצחיק הזה, כיוון שגם אני לא יודע מה אהי חושב עליו והוא פשוט נהיה ככה, וכן מכיון שזו פחות שאלה שרלוונטית לפורום זה או בכלל למה שמעניין אותי בהקשר המדובר. מה שכן הייתי רוצה לשאול אתכם זה מה אתם חושבים שההשפעות של הקשר יגרמו בישיבה וביכולת להשתקע בה. אסביר ואפרט. כאמור, אני במקום נפשי מבורך מאוד בישיבה, ואין לי ספק שאחד הגורמים המשמעותיים לכך הוא העובדה שאני פנוי נפשית, מבגרויות, עבודה, עתיד לתכנן ובחורה על הראש. אני תוהה לעצמי כיצד ישפיע הקשר שלנו על חיי בישיבה ואם עדיין אשאר במקום הטוב הזה שבו אני מצוי. הסברא נותנת שהקשר הזה יתמסד ויהפוך לרשמי בקרוב בצורה זו או אחרת מטבע הדברים, ויש בי חששות מסויימים על היכולת שתהיה לי להשתקע בישיבה לאחריו.אשמלח לשמוע את דעתכם בענין הדילמה שבמצב.
תודה.
במידה והבנתי אותךאנונימי (2)

נקודותיך:

א. קשר יפגע בלימוד.

ב. אומץ / ערפל מחשבתי

תשובה:

א. חתונה.

ב. תשלח לה זר פרחים ותצרף פתק "בואי נפגש"

*. מזל טוב. 

**. לא מאבדים הזדמנות פז.

***. תן גז. הידד במעלה

הנה אתם בעוד חצי שנה+המלאכים: מרחףנשיקהמרחף

קורץ

 

אני מקווה שהבנתי אותך..ברגוע

אני מכיר כאלה שהתחתנו מוקדם והמשיכו ללמוד ברצינות, אבל ברור שזה לא פשוט.

אולי מלכתחילה לא כדאי להיכנס לזה , אבל אני חושב שבמצב שלך עדיף לא לעצור את זה.

יש גם רבנים שבעד להתחתן בגיל 18...

 

בהצלחה!!

אני במקומך הייתי ממשיך ללמוד איתה 7מחכהאנונימי (3)
כיהיה לה טוב עם זה היאתעלה את זה. בנתיים שלא יפריע לך ללמוד יותר מדי
כדאי לשרשר נכון:ברגוע
למגיב הראשון- נראה לי שהבנת נכוןצפור אחוזת קסם
ולשניכם, תודה על החיזוק לכיוון ההחלוה כן לקדם את הקשר,
הייתי שמח אם גם תוכלו להתייחס למחיר של זה בחיים שבישיבה. למה זה כן יכול להיות טוב- גם אני יודע.
אז נכון שיש כאלו שעושים את זה וזה קשה, אבל נראה לי שזו בדיוק השאלה שלי. איך עושים את זה? איך הראש נשאר בבית המדרש?
בתור רווק קשה לי להגיד לך איך עושים את זה..ברגוע


אהיה יותר חריף - לדעתי הלא מנוסה כללאנונימי (2)

 לדחות חתונה כדי להעמיק בתורה נשמע לי צורם ברמה הבסיסית.

משהו נשמע לי לא טבעי במחשבה הזאת כי זה נשמע ממך כאילו זה מתנגש.

עוד לפני העניין הטכני של "אבל כשנשואים לא פנויים טוטאלית ללמוד" גם אם הוא נכון על הנייר

הוא לא נכון לענ"ד בחשבון הכללי והאמיתי יותר ובמבט -על. 

 זה נראה לך: תורה זה חשוב וחתונה זה חשוב וצבא זה חשוב 

ולא היא - חתונה היא הרבה יותר יסודית.

 

 

איך החלטת את זה שחתונה יותר חשוב מתורה?ברגוע

"אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמיים וארץ לא שמתי"

זה נאמר על התורה, לא על חתונה.

 

להסבר יותר מפורט:

http://ph.yhb.org.il/07-01-08/

 

כי ככה החלטתיאנונימי (2)


בהחלט משכנע.אניוהוא
זהו.


|משוכנע|
[נקרע מצחוק] קיבלתי את הביקורות (:אנונימי (2)


לבחור המתלבט - שכח ממה שאמרתי (אבל שיהיה במזל"ט מתישהו)אנונימי (2)


ואיך הוא ידע שאתה אותו אנונימי הקודם?אניוהוא
יצטרך ללמוד לחיות עם זהאנונימי (2)

קורץ

אין לי כוח למלחמת ציטוטים (: אבל ההגיון אומראנונימי (2)

שתשובה קדמה לעולם. וחתונה זה החזרה הכי גדולה לשורש נשמתו. 

וזה מילוי רצון ד'. אז קשה לי עקרונית להעמיד אחד מול השני.

זה הנקודה שרציתי להעביר.

לחשבונאות הקטנה יחסית לזה - אין לי רצון להכנס.

רק מבהיר.

גם תורה קדמה לעולםאניוהוא
נכון. ולכן זה לא נכון להגיד שתורה שווה יותר.אנונימי (2)

ואני מדבר בכלל על הרובד הלא -טכני. ההגיון הספונטני. 

התורה היא סה"כ אמצעי (מעולה ויחיד) להזרחת אור ד' 

כנראה בלי חתונה אתה לא יכול להתחיל למלא את שליחותך באופן מלא 

ואני לא מדבר על ההיבט הטכני. אלא על הפנימי. ולא על רמה של וורטים.

אבל אינני רוצה לגנוב דעתך מכיוון שאין לי כרגע כוחות לדון בזה. 

אולי יהיה לי בהמשך.

מחילה.

אורייתא וקב'ה חד הם.אניוהוא
א'כ אי אפשר להגיד שזה אמצעי טכני בלבד.

התורה עצמה היא אור ד'. היא התגלות של ד' עצמו ללומד.
נכון שבעבר היו מתחתנים מוקדם יותר - אבל גם היו לומדים תורה מוקדם יותר...
ולשיטתך בן עזאי לא מילא את שליחותו באופן מלא...
יתכן מאד. אינני מבין גדול. ואפילו לא קטן.אנונימי (2)


בסדר, התגלות של ד' עצמו, אנא נפשי כתבית יהביתאנונימי (2)

הכוונה הייתה לא להקטין אלא להגדיר.

בסופו של יום, התורה היא טריק "טכני" שד' ברא

ע"מ שדרכה /  היא עצמה הופעה של כבודו יתברך 

תגרום למטרה - הופעת אור ד' העליון בעולם התחתון. 

ולכן "טכני". 

ויתכן מאד שגם נישואין הם "טריק טכני". צריך לחשוב על זה. 

 

ואת זה צריך לקשור לשאלה על רווק =בלא תורהאנונימי (2)


ושוב אחזור.אניוהוא
כדי שאדם יוכל ללמוד אחרי החתונה הוא צריך לקנות קניין נפשי בלימוד.

לא יהיה עם אשה ותורה בלעדי זה.
וממילא כל הדיון עקר.


אם תרצה לדון מהצד התאורתי מה עדיף -תפתח שרשור נפרד.


ועוד משהו. אי אפשר לדון באמת מול 'אנונימי' כל אחד ממשיך משהו אחר - ואין דיון רציני.
תודה. בהצלחה לבחור.אנונימי (2)


שרוי בלא אישה שרוי בלא תורה..שוקולד לבן


זה לא אומר שמי שרוי עם אשה שרוי בתורהאניוהוא
אני מכיר הרבה זוגות שלא קשורים לתורה בכלל...


קודם קונים קניין בתורה ואז משדרגים את התורה.
למה לכל הרוחות אתה חושב שזה או זה או זה?הולם במיוחד
(ולמה לכל הרוחות הגבתי בפורום בני הישיבות?)
אני??ברגוע

לא כתבתי שזה או זה או זה.

רק אמרתי שלימוד תורה יותר חשוב, ולכן דוחים קצת את החתונה.

אכן שאלה מורכבת.אניוהוא
אקדים ואומר- אשריך שאתה מוצא את מקומך בבית המדרש!. בדור של היום זה לא מובן מעליו.

ידוע שבן עזאי לא התחתן (או התחתן והתגרש מהר) בגלל שחשקה נפשו בתורה.
וכן בגמ' אמרו - רחיים בצווארו ויעסוק בתורה?
שאכן האדם הנשוי - זמנו לא בידו כרווק, הוא צריך לשמח את אשתו אשר לקח, הוא צריך לפרנס( הוא התחייב לכך בכתובה!), ויש גם בית לתחזק בד'כ...
האם זה פוגע בלימוד?
בודאי. תסתכל על האברכים בישיבה שלך- כמה מהם מגיעים ללמוד סדר ערב? (זה כמעט שליש מזמן הלימוד במשך היום!)
מצד שני - כל השרוי בלא אשה - שרוי בלא ברכה וכו' - וגם בלא תורה.
ת ורה פרטית - היא חסרה. ורק אדם שלם לומד תורה שלמה.
אז מה עושים?
קודם כל קונים קניין נפשי - לאהבת תורה ולהתמדה בלימוד - ואח'כ אפשר להתחיל ללמוד תורה שלמה.

הזמן הזה הוא - אינדודואלי. - משתנה מאדם לאדם לפי האופי, הרצינות, המידות ועוד...
לכן המלצתי לך- תשאל רב שמכיר אותך אישית- מה לדעתו יקרה לך עם הלימוד. ואח'כ תשאל אברך וחבר- תראה שהתשובות יהיו שונות....

יש לי חבר - שהיה לו סיפור דומה- הרב המליץ לו לשמור על קשר בפרופיל נמוך - מכתבים (בדואר - כדי שלא יהיה זמין מידי) התכתבות וכו' פעם בחודש בערך - ורק אחרי שנה וחצי להפגש למטרת חתונה .
השאלה שחייבת להשאל ולא נשאלה עדיין -
בישיבה שלך מקובל להתחתן בשיעור א'?
יש ישיבות שלא נותנות להשאר בהן...
הר"מ "משוחד" במידה מסוימת קח את זה בחשבוןאנונימי (2)

 

 

חולק מכל וכל.אניוהוא
ר'מ טוב וירא שמים -רואה לפניו את טובת התלמיד.


ותמיד יש אפשרות אחרת. וצריך להתחשב גם בה.אנונימי (2)

זה הכל. הייתי צריך לנסח אחרת בזה אתה צודק.

רציתי למנוע שהחיים שלו יוכרעו ע"י ר"מ. 

נשמע לי לא הגיוני. 

 

ולמה פסיכולוג או יועץ או מטפלאניוהוא
יכול להכריע על החיים של המטופל?


הכל אפשרי. מדינה חופשית.אנונימי (2)


שמעתי על זה משהו בשם הרב פישר. כולם הולכים לרופאים, מטפליםצקון לחש

וכו' ומניחים בידיהם את כל החיים שלהם. נחשפים בפניהם נפשית וגופנית ואז מתלוננים למה רבנים עושים את זה.

הרב פישר אמר לרב שסיפר את זה בשיעור שלו "כהן!" לקח לרב זמן להבין, אבל הוא הסביר שכהן רואה נגעים גם במקום של צנעה, וזה דין תורה.

אז ודאי שעניינים של טומאה וטהרה, וכו' מצריכים את הרב לעשות את מה שהוא מוכרח לו מהתורה ואין לפקפק.

 

אז קל וחומר קל שבקלים שת"ח שהוא ר"מ בישיבה שדעתו רחבה הרבה יותר מהפסיכולוג המצוי יכול להחליט על חיים של אדם הרבה יותר מאיזה פסיכולוג שההשקפה שלו לא בהכרח תורנית וגם אם כן, אז מי אמר שהוא קנה דעת תורה?

מי שרוצה תוספת עיוןאניוהוא
שמוכיח שאין לת'ח נגיעות - שיעיין - חזו'א, אמונה וביטחון סוף פרק ג'.
תשאל את הרב השכונה שלך אם הוא מפנה לפס' או מטפל בעצמו.אנונימי (2)

 

והנה קיבלת תשובה מנה אחת אפיים.

אל תעשה צחוק.

 

אתה באמת חושב שדעת תורה זה במקום טיפול?אנונימי (2)


זה היה לצקון אגב.אנונימי (2)


אשמח שתענה אך לא נמשיך את זה מעבר לכך. מחילה.אנונימי (2)


נראה לי שאתה לא יודע מה זה דעת תורהצקון לחש

ולא אמרתי שרב מחליף פסיכולוג, אלא ששיקול הדעת של רב בתחומי העיסוק שלו גדול משל פסיכולוג

תודה לךאנונימי (2)


מקווה שזה הועיל באמת במשהוצקון לחש


אניוהוא, אם תסביר למה הוא "שרוי גם בלי תורה" אז יתחיל כאן פתאנונימי (2)


פתרון. ז"א, מה הנקודה העקרונית-פנימית בנישואין.אנונימי (2)

כמה שפחות ציטוטים ויותר הבנות יקדמו את העניין יותר ביעילות.

תשובהמרדכי
בס"ד

אני חושב שהכי מתאים הוא שתלך למשהו מצוות הישיבה. אם יש לך קשר טוב עם רה"י, הכי טוב, אבל אם לא אז לר"מ קרוב או חברותא בוגרת או כל משהו שמכיר את התנהלות הישיבה היטב, ותתיעץ איתו.

קשה לי לענות לך אחך תתכלם בישיבה בתור אברך, כי אין לי מושג באיזה ישיבה מדובר. לכן כדאי לברר את הדברים. נכון, זה מפדח מאוד, לכן אולי כדאי לנסות קודם אם משהו מבוגר שיש לך איתו קשר טוב ולהעזר בו.

בכל מקרה, להתחתן בשיעור א' זה אומנם לא מאוד נפוץ, אבל יש מקרים בעולם (לי יש שני חברים כאלה). אם אתה לא רואה את עצמך מקפיא את הקשר לשנה-שנתיים, או ליחלופין אם אתה בטוח שהכי טוב לך להתחתן עכשיו, אז חבל לדחות, כי קשר של חברות מתמשך יפגע לך בלימוד הרבה יותר מחתונה.

בסופו שך דבר מה שיקבע אם חיי נישואים יפגעו בלימוד התורה שלך או לא, תלויים רק בך. זאת החלטה שלך האם בזמן שאתה בישיבה ביום כאברך אתה לומד כמו שצריך ואח"כ יורד הביתה לאישתך, או שאתה "מביא את אישתך איתך לבית המדרש". נכון, פה ושם האישה מגיעה על חשבון הלימוד (נסיעה דחופה, עזרה דחופה וכו') אבל יש לך את האפשרות להציב גבולות ברורים לעצמך (ולאישתך) בתוך מסגרת הישיבה.

מקווה שעזרתי, בכל מקרה אתה יכול לפנות באישי (ותק של יותר משנה וחצי בתחום )
בהצלחה
אני חושב שהוא היה שמח לשמוע על שעת לימודאנונימי (2)

בסדר בוקר לפני ואחרי החתונה ומה ההבדל בהרגשה

וזה יתן לו כלים.

 

אני אגיד לך מניסיון שליאניוהוא
לפני - אתה לומד בלי להיות קשור לפלא'.


אחרי - אתה כל הזמן בודק אם יש הודעה/התקשרו מהמעון בגלל הילד....
הפלאפון שלי פשוט מחוץ לבית המדרש. וזהו.מרדכי
בס"ד

רק בשבועיים-שלוש שלפני שאישתי ילדה, הוא היה איתי בפנים.
אשריך.אניוהוא
אצל הרוב זה לא קורה.
לכן כתבתי שזה תלוי בהגדרות ובגבולות שמציביםמרדכי
בס"ד

אני כבר באמצע שיעור א' הבנתי שהפלאפון מפריע לי באמצע הלימוד, אז הוא הפסיק להכנס לבית המדרש. זה כבר לא קשור רק לנשוי או לא, אלא פלאפון בד"כ הוא גורם הפרעה.
בטח קשור,אניוהוא
לפני חתונה אין מי שצריך אותך זמין.

אחרי חתונה - זה תלוי בכם

אחרי שיש ילד במסגרת - זה כבר כמעט מחוייב.
אני מכיר מציאות של מטפלת ולא של מעוןמרדכי
בס"ד

וזכור לי רק פעם אחת שהיא הייתה צריכה שהביא משהו ששכחנו, אבל גם זה לא היה דחוף. גם חברים שלי שמים את הילדים שלי אצל אותה אחת, כך שזאת המציאות שאני מכיר. אז אין לי מושג מה קורה במעונות.

אני רק חושב מה היה קורה אילו ההורים היו בעבודה, ואז כבר זה לא אברך שתוך חצי דקה קופץ. אני חושב שבדיוק כך צריך להתייחס לישיבה, כאילו אנחנו עובדים שם, ואז הכל נהיה אחרת.
גם מי שעובד צריך לצאת מידאניוהוא
משתי סיבות.
א. טובת הילד שלו

ב. מדין מזיק
אני לא חושב שהבנתי אותך...מרדכי
קשה לדעת למי הגבתאנונימי (2)


למי ששירשרתימרדכי
בס"ד

אני חושב שהוא היה שמח לשמוע על שעת לימוד - בני הישיבות
(בתפריט שנמצא בתחתית ההודעה בצד שמאל ניתן לבחור באופצייה 'בתגובה אל' וכך לראות למי כתבתי)
למדתי.. לפרט לו מה ההבדל בין לימוד לפני ושאחרי החת'אנונימי (2)

מהצד הפנימי-נפשי ולאו דווקא טכני. 

ואז נתקדם להבנה של מה זה "שרוי בלא אשה שרוי בלא תורה"

לא משנה. מחילה. לא אוכל לדון עוד.אנונימי (2)


בלי קשר לכלוםאנונימי (2)

הייתי מציע לך לשים על השולחן 

את הקשר.

קח בחשבון שאם זה זה

המצב הבריא הוא להתחתן תוך כמה חודשים.

אם אתם לא בקשר לשם קשרזוהרת בטורקיז
לא נראה לי הכי ראוי ללמוד ביחד חברותא ,לא?.
זאת אומרת זה יכול(הגיוני) שזה יצור בינכם קירבה לא?
מה שאני מנסה להגיד זה שתדברו על מה הקשר בינכם בעצם.
אני סתם טיפש ופעור שרוצה לומר מה שהוא חושב.נחמיה17

באופן כללי- נראה לי ששיעור אל"פים בישיבות לא כדאי להם קשר, הם רק נכנסו לעולם הישיבה ויש לה עוד ללמוד. מצב בניים הוא גם לא טוב זה לאא נראה לי דבר טוב קשר עם בן ובת שלא  למטרת נישואין ולכן נראה לי. שאם אתה באמת רואה שזה קשר בר קיימא... נראה לי עדיף לקחת פוס ולהשתקע בישיבה, תחזור אליה עוד כמה זמנים/ שנים

באופן כללי, אם  אתה בישיבה שיש בה קשר טוב עם הר"מים, כדאי שתשאל אותו. באופן כללי אני יכול לומר שזה לא נראה לי עוזר כל כך לשקיעה בלימוד להתחיל לצאת..... ובטח שלא לשיעור א'... (בכ"ז, אתה די צעיר...) אם חשקה נפשך ללמוד תורה ולהיבנות ממנה בצורה של השתקעות בכל רמ"ח אבריך ושס"ה גידיך- לא נראה לי שייך הקשר.

 

ידועים דברי הרמב"ם המשווים טהרת האדם לטהרת  הלב שכשם שהטובל במקוה נטהר כך גם הטובל במי הדעת (התורה, בפשיטות) נטהר. וכבר אמרו בעלי המוסר שכשם שבטבילה זו של מקוה מים  אדם צריך לטבול כל גופו ואפי' טבל אלא שערה שבראשו לא טבל- לא  עלתה  לו טבילה, כך גם הטובל נפשו במי הדעת אם לא פינה כל נימי נפשו- אין זו טבילה (לפחות לא טבילה מעליא) ולכן כדאי, בפרט בכניסה למי הדעת להשתקע  כל כולך. בלי קשרים (שכידוע קשר של ב', חוצץ...). ובע"ה תבנה ותגדל מתוך זמן לימוד זה מתוך תורה ויראת שמים ותזכה לבנות מתוך כך בית נאמן בישראל בעיתו ובזמנו.

 

זמן פורה.

אני מציע שתקרא את המספראנונימי (2)

 

שאחרי נחמיה ואח"כ תשאל את עצמך אם אתה בפוזיציה לייעץ. 

במחילה מכבודו.

זה נכון שאתה יכול הכל, אבל אולי עדיף בפרטי לבחור. 

לענ"ד. 

במחילה נוספת מכבודו.

אני מסכים לחלוטין. ולכן הכותרת. ועדין..נחמיה17

אני חושב שאני לא בור גמור. אני מכיר את העולם של הישיבות ובתוך זה גם קצת את העולם של הישיבות הגבוהות. ושיעור אל"פים גדולים ממני רק באיזה שנה וחצי בערך...

תלוי מאודע מ
בך ובה.
אם היא מתכוונת לאפשר לבעלה העתידי ללמוד בהתמדה ובשקיעות, גם זה אפשרי.
מכיר אברך ששקוע בלימוד יותר מבחורים שאין עליהם שום נטל בזכות אשתו. הוא בערך 15 שנה נמצא בישיבה שלו והשמועות מספרות שהוא נמצא בכל הסדרים כי אשתו מוסרת את נפשה על הלימוד שלו.
בשונה מהרבה כותבים כאן אני רוצה להביא נקודת הסתכלות אחרתנפשי שמתני
אז ככה: אני לומד בישיבת הסדר גדולה וחזקה בארץ, בשיעור ה'.
מניסיוני האישי וגם בעקבות שיחות עם הרבה מאוד אנשים ורבנים עם ניסיון רב:
וודאי שיש לדבר צדדים רבים. את הצד שבעד חתונה כבר בגיל צעיר כבר הציגו פה, אני אשמח להעלות את הצד השני.
בין הגילאים 18-22 ישנה תקופה חשובה וקריטית עד מאוד בעיצוב אישיותו של האדם. זו תקופה, שאם מנצלים אותה היטב ניתן לנסוק בה לגבהים מאוד גדולים, לערוך בירורים פנימיים ומהותיים בתוכנו לעשות את השינויים שאנו כ"כ מייחלים בתוכנו.
אחת הסיבות לכך שזה יכול לקרות היא כי זו תקופה שבה אנחנו מעצבים את האישיות שלנו שעדיין גמישה, ויכולים לשנות ולתקן בצורה טובה ומוצלחת את שצריך. ודאי שזה תהליך שמתמשך כל החיים- ועדיין זו באופן יחסי תקופה שיכולה להיות מאוד אינטנסיבית וחזקה.
אני חושב שאחת הסיבות המרכזיות לכך היא שזה גיל שמצד אחד אנחנו מספיק בוגרים- ומצד שני אנחנו פנויים מכל אחריות או הפרעה מכל סוג שהוא לכל דבר שהוא לא לימוד תורה או בירור פנימי.
הבירור הזה הוא קריטי עד מאוד ומעצב את כל החיים שלך ושל המשפחה שלך! לצערי, אנשים רבים "נופלים" במשך החיים או מקבלים משברים בגילאי ה30, 40, 50 בגלל שלא עברו את הבירור הזה, והם לא סגורים מה הם רוצים מעצמם!
הבירור הזה יכול לחסוך הרבה מאוד בעיות בהמשך החיים, כי כשבן אדם יודע בדיוק מה הוא רוצה ואיזה חיים הוא רוצה לחיות- אז הכל נהיה הרבה יותר קל וברור.
הרבה גירושין ומשברים אישיים קורים בגלל שאחד מבני הזוג לא עשה את הבירור הזה עם עצמו!
עכשיו, בשביל שתהליך הבירור יהיה נכון ואמיתי לדעתי חייבים לבוא "נטו" לשם כך, בלי שום הפרעה חיצונית, שיכולה להעיב ולהוריד את רמת הבירור.
ודאי שיש מקרים חריגים ואנשים מיוחדים, ועדיין- לצערי המציאות מראה שלאנשים נשואים קשה כבר לעשות את הבירור הזה.
אחזור ואומר - ברור שעל מקרה הוא לגופו.. ועדיין יש פה משהו מהותי שהוא כ"כ קריטי שחייבים לשים לב אליו ולהעלות אותו על נס כדבר קריטי וחשוב מאוד שדוחה אפילו חיי נישואין.
אני ממליץ לך לדבר עוד 20 שנים ואז תוכל באמתאנונימי (2)

לדעת אם מה שאמרת נכון.

 

 

ואני אומר לך שיש הרבה אמת במה שהוא כתב.אניוהוא
באופן כללי וודאי שלהתחתן זה פיתרוןמשפטן1

וודאי שלהישאר בקשר ולא להתחתן זה בלתי אפשרי בפרט כשרוצים להשתקע בלימוד מתוך טהרה...

הברירות שישנם או לנתק את הקשר אבל זה עצוב וקשה

או לחילופין להתחתן וזה לא כזה נורא תאמין לי חיוך גדול

אין כמו להתחתןהדאגה הכנה

מניסיון...

לא לדאוג, הבן/הבת יתחתנו בסוףאנונימי (2)אחרונה


ישיבת הסדר בסגנון מכינהSnoopy821

הי

 

מחפש לבן שלי ישיבת הסדר בסגנון קרוב יותר למכינה, פחות לימודי גמרא ושילוב של הכנה פיזית.

 

תודה

לא עולה לי מקום כזהפתית שלג

אם הוא מחפש דוקא הכנה פיזית לצבא הוא יוכל למצוא את זה בעיקר במכינות.

יש מכינות בסגנון קרוב לישיבה, עם רמות לימוד שונות. ישיבות בסגנון של מכינה אני לא בטוח שקיים.

ישיבות לעומת זאת בדרך כלל מתמקדות בהכנה הרוחנית והערכית לצבא ופחות בפיזית.

 

ואם הוא מחפש בעיקר פחות לימודי גמרא, יש ישיבות הסדר שאפשר למצוא בהן את זה. או פחות לימודי גמרא, או הנגשה משמעותית הרבה יותר, וסגנון שונה של התלמידים.

יש בברוכין "ישיבה קדם צבאית"ברגוע

לא מכיר אישית, אבל נשמע מתאים למה שכתבת

עד כמה שידוע לי זה בדיוק להפךהסטורי
(גם לא מכיר מבפנים) מבחינת המסלול זה מכינה, מבחינת התוכן - ישיבה.
מנסה להבין מה בדיוק ולמההסטורי

ומה הוא רוצה?


אם לא מתאים לו לשבת ולשקוד על תלמודו, למה לעשות מסגרת של הסדר?

(כמעט אשאל, מה ההצדקה לעשות פחות מכולם צבא, למי שלא יושב ושוקד על תלמודו?)


כמובן, יש ישיבות הסדר פחות עמוסות ושיש בהן יותר לימודי אמונה וכד'. אולי מעלה אפרים תתאים, אבל צריך לדייק מה רוצים.

תגובהSnoopy821

הוא פחות מתחבר ללימודי גמרא, אני מעדיף שיתגייס במסגרת הסדר כדי שיתגייס ביחד עם החבר'ה גם אם הוא יחליט לחתום ויתור בהמשך.

אם היתה מכינה עם גיוס של החבר'ה ביחד זה היה השילוב המושלם.

ומה הוא מעדיף?הסטורי

סליחה שאני לא בדיוק עונה לשאלתך, אבל עד כאן לא כתבת מילה אחת על מה הוא רוצה, רק על מה אתה רוצה. אם מה שאתה מחפש, זה מה שהוא רוצה, תתעלם מהמשך ההודעה שלי, תבדקו אולי ישיבת ההסדר מעלה אפרים יכולה להתאים.

 

זה יפה וטוב שאתה רוצה שהוא ילמד בישיבה, אבל צריך להפנים שלכיתה א' אנחנו רושמים את הילד, לכיתה ט' בשיח עם הנער, עדיין אנחנו רושמים. לשיעור א' הבחור בוגר ורושם את עצמו למקום שליבו חפץ.

 

טוב מאוד אם יש לכם שיח פתוח וכנה, כזה שאתה מצליח להיות קשוב לבנך ולמה שמעניין אותו, למה שמטריד אותו למה שמשמעותי לו בחיים ואתה גם יכול להכווין אותו, לעזור לו למקד נכון לשוחח על סדרי עדיפויות וכד'.

 

אבל, אין יותר גרוע מהורה שמנסה לכפות על ילדיו הבוגרים את חלומותיו שלו, כשזה לא מתאים לבחור עצמו. לאורך השנים ראיתי יותר מידי פעמים, שדווקא אלו שלהורים שלהם היה מאוד ברור מה הבחור אמור לעשות כשלבחור זה לא התאים - בעטו הכי רחוק וההורים הפסיקו להיות בשבילם כתובת משמעותית, לא רק בנושא הספציפי, אלא בכלל.

 

תגובהSnoopy821

ברור שזה בתיאום אתו, אני לא יכפה עליו משהו שהוא לא רוצה.

מאחר ויש כל כך הרבה ישיבות בסגנונות שונים, חכמת המונים והמלצות אישיות זאת דרך לףשיכולה לעזור לקבל החלטה

אז כדאי שיתייעץ עם הר"מ הנוכחי שלוהסטורי
בד"כ יש להם מושג.


ישיבות גם שולחות נציגים לדבר בישיבות התיכוניות ולהציג את עצמן, שינסה לראות למה הוא מתחבר.


אגב, מאוד ממליץ לעשות שבו"שים אמתיים, של כמה ימים טובים כולל שבת. אם מגיעים למקום רק לכמה שעות, כמו שעושים הרבה חבר'ה היום, לא באמת מתרשמים מאווירה של מקום.

ממה שאני מכיר0IQ4U

נהריה - יש אפילו חדר כושר

איתמר אווירה קרובה מאוד למכינה ישיבתית,

 

 אני לא רוצה להוציא שם רע אבל רוב ישיבות ההסדר אין לימודיפ רציניים אז הם דיי דומות למכינות (יש זמן לאימונים פייזים וכמובן מנטלים והכנה לצבא מכל הבחינות גם ההלכתית וגם תמיכה של רמים בזמן השירות) ... כמעט כל ישיבת ההסדר  בלי 3 סדרי גמרא.... 

 

האלה שיותר קרובות לישיבות גבההות (אווירה יותר רצינית) זה ישיבות כמו מעלה אדמים, הגוש, כרם ביבנה, מדברה כעדן שבי חברון וכו' 
החסרתי הרבה שיובת זה בהערכה גסה מאוד שהשם יסלח לי , כל השאר בערך זה באמצע בין ממש רציני לבין אווירה של מכינה 

יש בדבריך לא מעט אי דיוקים ואולי אפילו הוצאת שם רעהסטורי

יש כשבעים ישיבות הסדר, יש בהן סגנונות שונים ומגוונים. חלקן באמת עם הרבה לימודי אמונה ואווירה יותר משוחררת. בחלק גדול, רבות מאוד ממה שציינת יש בהחלט שלושה סדרי גמרא ולימוד רציני מאוד.


(לא שזה מאוד משנה, שבי חברון היא ישיבה גבוהה, גם מדברה כעדן מוגדרת כישיבה גבוהה, למרות שאפשר לעשות שם הסדר והרוב עושים בשלב מסויים מאוחר מהסדר רגיל).

מה שתגיד .0IQ4Uאחרונה

אך אין בכוונתי להוציא לעז וידוע שיש ישיבות עם יותר או פחות שבאבניקים ואווירה יותר או פחותץ לוחצת וכזה 

מכיר מלא שעשו הסדר משני הישיבות הנל ואני יודע שכל שיעור שם עושים יוצאים הרבה להסדר אח שלי היה איתם במחלקה . לכן אני הזכרתי אותם בתור ישיבות ההסדר , יש לי גם חברים שעזבו ישיבות כמו מרכז ובית אל בשביל לעשות ההסדר...
לכן אני אומר שמבחינתי ישיבה שאפשרי לעשות בה ההסדר בלי לעזוב את הישיבה היא הסדר לא משנה לי איך קוראים לה מבחוץ, לצורך הדוגמא ישיבת איתמר נקראת ישיבה גבוהה 

אך למעשה הרב יהושוע וון דייק יותר מסתם מעודד את הבחורים לעשות ההסדר (יצא לי לעשות איתו שיחה בנדון) ויוצא שבשיעור אולי אחד או שניים עושים גבוהה והשאר ההסדר....

ביינישיםהרשפון הנודד

אשמח לדעת מה נותן לכם מוטיבציה ללימוד גמרא בישיבה?-בתוך אחד שקשה לו ממש ללמוד לימודי גמרא והלכה בגלל שזה מרגיש לי קצת מנותק ממני

היעדים הקבועים, האפשרות להעמיק, החברותאפתית שלגאחרונה
החייאה?טעמי🍫
בס"ד


אז מנסים להחיות את המקום?

יופיטעמי🍫
בהצלחה לנו✨️
איפה אתה לומד?שמיניסט באמ"ש
באזור ירושליםטעמי🍫

מעדיף לא לפרט

 

אתה?

גם באיזורשמיניסט באמ"ש
לא מפרט
גם באזוראיגנוטוס פברלאחרונה

לא מפרט

למה לא?פתית שלג

רק צריך להתקין בוט שימנע מלכתוב הודעות בזמן הסדרים..

יש כזה, אני יודע איך מתקינים לטלפוןשמיניסט באמ"ש
אגב, איפה אתה לומד?שמיניסט באמ"ש
זה נראה פורום מענייןמקפיצים נטושים

אולי נחייה אותו?

אני בעדשלג דאשתקד
יאללה לעבודה, תעלה דברים מעניינים ונגיב לך
אני במשבר. עמוק.מקפיצים נטושים

יושב בזמן סד"ע ומסתכל בפורומים של ערוץ 7.

איך יוצאים מזה?

לפי ההקפצות שלךשלג דאשתקד

נראה לי שישבת כאן כבר מסדר בוקר.

אבל יאללה תעלה סוגיה שהיית אמור ללמוד היום, או הסוגייה אחרונה שלמדת לפני המשבר, ונתחיל להתפלפל כמו בני ישיבות.

אני כאן

לאלא סד"ב לא הייתי פהמקפיצים נטושים
בלאגן, צריך לחשוב..מקפיצים נטושים

תחילת גיטין.

תקנת בפנובפ"נ,

מה קורה אם לא קויימה?

סחתן עליך!שלג דאשתקד

זה מסובך אחי,

לפי רבה - אם בית הדין חושש שהגט לא נכתב לשמה, אז אין המון מה לעשות... והחשש מתעצם לגעת תוספות (ב שבני חו"ל חולקים על ההלכה "וכתב לה - לשמה". כמובן ש"לאחר שלמדו" זה יותר קל כמו שהגמרא אומרת בהמשך. (אגב נדמה לי שהראב"ד פוסק כדעת רבה, כלומר שרבה אית ליה דרבא אז תכלס חוששים לשני הדברים).

לפי רבא, בגדול העניין יותר קל, כי הבלגן הוא למקרה שיהיה ערעור (כי אם אין ערעור אנחנו לא חוששים מעצמינו, כי משום עיגונה הקילו בה רבנן, כמו שכותב התוספות בתחילת הדיבור האחרון בדף ב.). עכשיו תראה, בעיקרון רשי בדף ג. נותן שני פירושים מה עוזר הפנוב"נ לפי רבא: 1. מרגע שהשליח אומר, הבעל יתבייש לערער. 2. הבעל עצמו כבר לא יהיה נאמן. ככה שתכלס אם לפי הפירוש הראשון, אז אין כאן עניין גדול.

מצד שני, צריך לקחת בחשבון את מחלוקת התוספות בדף ג. (בדעת ר"י), שגם אם הבעל מערער לא מאמינים לו, לעומת דעת הכפתור ופרח (נדמה לי איפשהו בפרק י) שאם הבעל עודה בלגן אז מאמינים לו ופוסלים את הגט. כך שהאמירה של בפנוב"נ או הכרחית או כמעט חסרת משמעות, ואז זה בעיקר כמו שאומר התוספות ש"בעל מידק דייק" הכוונה שמתלכחילה הוא מדייק ונזהר, וזו המטרה של האמירה.

הקיצור, לפי רבא זו תקנה שבאה להגן על מצבים מסובכים ולא ממש פותרת בעיות ספציפיות. אז זה לא נורא כל כך. אבל לפי רבה זה די בלגן אם הבחור לא אמר... (למרות שבפיכח ונתחרש לא גזרו חכמים, כך שאולי זה לא סוף העולם, כי רוב בקיאים הם).

לכבודך פתחתי את הגמרא בפנים שלג דאשתקד

מתוך רצון לא רק לקשקש מהזיכרון...

אז ככה, אם השליח לא אמר בפני נכתב וכו', זו מחלוקת בין רבי מאיר לחכמים בברייתא בדף ה:, והלכה כדעת חכמים שזה לא נורא רק שיחזור ויעשה את הפעולה ויאמר.


ולגבי השאלה מה קורה אם הבעל מערער אחרי שאמר בפנוב"נ, אז ראיתי שכבר בירודלמי יש התייחסות לזה ונאמר כך: "אמר ר' יוסי: חומר שהחמרתה עליה מתחילה שיהא צריך לומר בפני נכתב ובפני נחתם, היקלתה עליה בסוף שאם בא ועירער עררו בטל".

וואו, רצינימקפיצים נטושים

מבחינתי באמת הדיון מתחיל מהמח' תנאים הזו;

לפי ר"מ כל המשנה בגיטין ממטבע שטבעו חכמים הגט פסול, שזה מעניין כי לכ' מדאורייתא כשר, בעצם, היא עדיין נשואה ומותרת לבעלה הראשון? רק כי השליח לא אמר בפנופ"נ,
 

לפי חכמים - כשר, אז מה התוקף של התקנה? מה קורה אם לא מקיימים אותה? הכל טוב?!

לא נראה לי שחכמים כזה סבבהשלג דאשתקד

הרי הברייתא בעצמה ממשיכה "כיצד יעשה...". השאלה היא מה קורה אם הוא לא עשה את זה.

מצד שני, באמת לא מובן מה הטעם של רבי מאיר. הרי תכלס מדובר בחשש רחוק, כי רוב הדיינים בקיאים בלשמה (וכאן רבי מאיר לא אמור לחשוש למיעוטא, כפי שמסבירה הגמרא), ומן התורה עדים החתומים על השטר נעשה כמי שמחקרה עדותם בבית דין. אז למה היא פסולה מן התורה?


(נדמה לי שיש תוספות בדף ה על חלק מהנושאים האלה, אבל אני כבר צריך ללכת לישון כדי לקום מחר לסדר בוקר )

אשריך אתהשלג דאשתקד
יאללה תשתף מחר בחידושי סדר בוקר!!
אח... היה שיעור, עם המון חידושיםמקפיצים נטושים

אבל לא מספיק הייתי מרוכז בו,

 

לפתע עלתה לי התובנה שבעצם הסוגיא שלי בסדרי בוקר בשבועות האחרונים היא זו; 'ריחיים בצווארו ויעסוק בתורה'?!

תקשיב נשמה טהורהשלג דאשתקדאחרונה

מסכת גיטין אחת ה.... פשוט אחת המדהימותתת!!!

יש בה כל כך הרבה פרטים והיבטים, שהסיכוי להתעמק ולהבין הכל, זה כמעט אפסי. תסתכל רק על הסוגיה של רבה ורבא, איך אותה מדנה יכולה לקבל משמעות גם של שאלה הלכתית עקרונית (לשמה) וגם של שאלה עובדתית (קיום השטר) ואתה עומד מול משנה עם 100 דוגמאות (גבולות הארץ? סמוכות ומובלעות? עולי בבל ועולי מצרים - לפי רהינו תם?) ועוד משפטים דו משמעיים ושאלות טכניות של שליח להולכה, הבאה וקבלה; אישה שהביאה, עבד שהביא, בעל שהביא; עד נעשה דיין; עדי חתימה או עדי מסירה (וכמה שיטות מפשרות...). חתיכת סלט לא הגיוני, וזה עוד לפני שכל המצב מתהפך - לאחר שלמדו, מלתא דלא שכיחא וכו וכו.

נראה לך שאפשר לעשות את זה תוך כדי שינה? או תוך כדי ריחיים על צווארו???

עזוב אותך, אל תנסה לבלוע הכל. קח את מה שהכי הכי חשוב בישיבה: האווירה, החידוש, היצירתיות והרעיונות שעולים. אהבת תורה מהברק שלה. זה ימלא לך מצברים וזה מה שחשוב לך עכשיו!!

אתה הרי מכיר את הסיפור על "עולא אקלע לבבל" (בתענית וגם בפסחים), שבהתחלה היה מאוכזב איך אנשים שככה חוגגים לא לומדים תורה, אבל בדיעבד הוא הבין שהאנשים כל כך סובלים שצריך להודות שמישהו בכל זאת לומד תורה...

תשמח שאתה מנסה, שאתה משקיע, שאתה רוצה. תשמר את זה! בסוף תצליח ובענק!!!

ואל תשכח שאתה גם חייב: "וכי עני היית יותר מהלל?" (הסיפור הידוע ביומא)

חברים, אני בסגנון של ישיבות ברמה משכלית מאוד גבוההיונתןzxcv
עבר עריכה על ידי שדמות בחולות בתאריך כ' בשבט תשפ"ה 11:58

אני בן 25 מחפש עכשין ישיבה ברמה גבוהה כמו שיח יצחק באפרת למי שמכיר, 

כרגע מחפש באזור הצפון.

מבקש לא להכנס לדיונים על ישיבות ומה טוב ומה פחות 

אלא לגופו של עניין אם משהו יכול לעזור לי 

תודה רבה לכולם

למנהל היקר שמחק את התגובה שליפשוט אני..

היית יכול כבר לתקן את הטעות בכותרת, על הדרך

..קעלעברימבאר
עבר עריכה על ידי קעלעברימבאר בתאריך כ"ב בשבט תשפ"ה 16:38

..

אתה מחפש ישיבה בסגנון של שיח?קעלעברימבאר
אם הדגש העיקרי הוא על הרמה ההשכלתית הגבוההקעלעברימבאר

אז בצפון נראה לי זה מעלה גלבוע (לא כזה מכיר אבל נראה לי).

במרכז יותר אז יש את הר עציון, מעלה אדומים, ירוחם, עתניאל, מחנים, אורות שאול בתל אביב.

אם אתה מחפש משהו כמו שיח (סגנון הרב שגר אם אני לא טועה?) אז נראה אולי מחנים או עתניאל? לא זוכר בדיוק. בצפון לא יודע אם יש כזה סגנון אולי יש במעלה גלבוע אבל לא יודע באמת. ולא יודע מה הסגנון בנהריה או עכו

יש לך עוד פרטים על מעלה גלבוע?יונתןzxcv

וכן מחנים

לא יודע עוד. אפשר לבדוק באתר שלהם. אני יכול לשאולקעלעברימבאר

מישהו שאני מכיר שלמד במחניים, אם זה חשוב

או שיש כאן מישהו שמכיר את ישיבת מחנים טוב?קעלעברימבאר

או מעלה גלבוע?

בסגנון שיח יצחק יש את מעלה גלבועפתית שלג
מעלה גלבוע הם בסגנון הרב שגר?קעלעברימבאר
נשמע לי שכןפתית שלג

אבל אני לא מספיק בקיא בהגותו ובישיבה הנ"ל..

אגב ברוח השכלתית רוחנית ויותר שמרניתפתית שלג

יש את ישיבת ראש פינה

בית מדרש ראש פינה 

דוד שלי שם, כדאי לךימח שם עראפת
הצלחת לברר על ישיבה?קעלעברימבאר
מגדל העמקyys

ממליץ מאוד לבדוק את ישיבת חב"ד במגדל העמק.
מקום שלומדים בו ברמה מאוד גבוהה, עם סגנון חשיבה שמדמה את הסגנון המקורי של חסידי חבד לדורות - עם חקירה מעמיקה ודורשת אמת מוחלקת... שווה לנסות!

למה אתה מתכוון רמה משכלית גבוהה?קעלעברימבאראחרונה

אם הכוונה לרמת לימוד גבוהה אז יש את קרית שמונה באזור הצפון והמון ישיבות באזור המרכז וירושלים

ויתוראנונימי404

מישהו יודע אם אני חותם ויתור ואני באמצע מיונים (ספציפית עתודה) אז יגייסו אותי ישר או שהצבא נותן להמשיך להתמיין?

לימוד בשפת אמתפלוני אלמונ

מי שבקיא יודע בכתבי בעל ה"שפת אמת" על התורה והמועדים(ואולי גם בספרים אחרים) ויכול להמליץ על בין 3-4 קטעים יסודיים וחשובים בלימוד תורתו לכבוד יום פטירתו ב-ה בשבט אשמח שישלח בהודעת וואטסאפ(ואם אין אז סמס) למספר 050-220-3441

רלוונטי עד ראש חודש שבט תשפ"ה, תודה מראש

דיכאוןאנונימי404
אני שנה א ואני ממש לא מתחבר להסדר, זה עושה לי דיכאון... מה לעשות? אם אני חותם וויתור ישר מגייסים לצבא?
אם זה עושה לך רע, כדאי לעבורארץ השוקולד
אולי לצבא ואולי לישיבה אחרת, תלוי מה עושה לך רע.


אם זה דיכאון אמיתי, כדאי לשתף דמות מקצועית וגם רופא צבאי.

^^פתית שלג

ואולי למכינה

כדאי להתייעץ עם דמות בעולם האמיתי ..אגוז16
בהצלחה
דרוש כובד ראשנקדימון

ההחלטות שתקבל יכולות להיות משמעותיות ובלתי הפיכות, ולכן קודל כל חשוב שתשים לב לזה ותשקול צעדים בזהירות.


כמו שאמרו פה, ייתכנו כמה סוגי קשיים:

1. קושי בלימוד ובסף הדרישות הישיבתיות - כנראה מרבית האנשים חוטפים איזה שוק כשהם מגיעים לזה, אבל זה טבעי. האם ניסית לדבר עם ר"מ בישיבה שרתה נמצא בה? יכול להיות שבירור פנימי כזה יעזור לך להתפקס ולמצוא את המסלול שיהיה טוב לך.


2. חוסר התאמה עם הישיבה - זה קורה. למרות שחיפשנו ועשינו שבושים, אולי בחרנו לא נכון. יכול להיות שמעבר לישיבה אחרת זה כל מה שאתה צריך. סגנון לימוד אחר, סגנון חברתי אחר, סגנון אחר של גישה, מיקום אחר, וכדומה. אולי ישיבה גבוהה ולא הסדר, אולי מכינה ולא ישיבה. יש כל מיני אופציות, ואולי אתה צריך משהו מהאפשרויות האחרות.


3. רצון לצבא - יכול להיות שפשוט הצבא מדבר אליך חזק. זו גם אפשרות. באופן אישי אני חושב שתקופה בישיבות/מכינות זה חשוב לעיצוב העולם הפנימי שלך (מידות, תפישת עולם, עולם רעיוני), להרחבת ההשכלה התורנית שלך (הלכה, גמרא, ספרות אמונית, וכו), וליציבות מנטלית שנולדת משני הדברים הקודמים.

אגב, אם בעניין הצבא מה שמפריע לך זה העניין של שירות מקוצר, אז זה פתיר. אחרי שתסיים את תקופת הישיבה שלך, אתה בהחלט יכול להתגייס באופן רגיל. אבל בשביל זה אתה צריך ישיבה גבוהה או מכינה.


ואם אף אחד מאלה לא נראה לך מתאים, אולי הבעיה היא אחרת ושווה לשקול לפגוש איש מקצוע. אבל אלה החלטות שלא כדאי לקבל לבד, כדי לא לעשות טעויות אימפולסיביות.


בהצלחה רבה!

^^^ אם כי ההחלטה בסוף שלךארץ השוקולד
תתייעץ עם דמויות שמכירות אותך ואת המקומות אבל ההחלטה שלך
תמיד ההחלטה בסוף היא של האדםנקדימון
אבל מכיוון שמדובר בהחלטה שיכולה להיות בלתי הפיכה ויש לה משמעויות לשנים קדימה אז כדאי לעשות את זה בחוכמה, בשיקול דעת, ועד כמה שאפשר מתוך יישוב הדעת.
מסכיםארץ השוקולדאחרונה

אולי יעניין אותך