שמירת נגיעהצליל1

היי מישהו יכול בבקשה להסביר לי טעמים רעיוניים + תורניים לשמירת נגיעה?

אני מסתובבת בחברה חילונית רוב הזמן ושואלים אותי הרבה פעמים ואני קצת נבוכה כי אני לא ממש יודעת איך להסביר את זה.. 

תודה מראש

דבר ראשון כל הכבודשאג
יש הרבה, אני אתן שניים

ההכי נפוץ זה שמגע פשוט מעורר יצרים
מעבר לזה יש גם עניין של כבוד עצמי, "לשמור על עצמי", שההתמקדות ביחסים בין המינים יהיו פנימיים ולא חיצוניים (עיקרון דומה על צניעות)
תודה רבה!צליל1
מדובר בנגיעות חיבהחוני המעגל פינות

שתשמרי בשביל בעלך

מצורפת חוברת בנושא- מגע הקסםלא עוצרים

חוברת שנכתבה ע"י פסיכולוגית חרדית חוזרת בתשובה.

מומלץ להשקיע כמה דקות ולקרוא

 

20170115201034.pdf

 

תודה רבהצליל1
זה מאוד יפהmegic

מה ששלחתה מאוד חכם

המ... מצאתי. הנה ב' סרטונים.נחמיה17

הנה מה שחפשתי-

 

והנה מה שעוד מצאתי.

 

תן לחכם ויחכם עוד

בהצלחה.

ב' סרטונים... כ"כ ביינישישיח סוד
אפשר להוסיף? נשאלתי שאלה1973

האם שמירת נגיעה זו הלכה או חומרה? אשמח להוכחות ומקורות.

מדאורייתא! "ואל אשה בנדת טומאתה לא תקרב"נפש חיה.
מופיע בויקרא.




היום כשכל הבנות בחזקת נידה עד החתונה
אבל
איסור נגיעה הוא לא חומרה.
הוא דאורייתא.
תודה. ואישה שלא טמאה?1973


היום כולן כולל כולן מוחזקות כנידה גם אם לא טמאותנפש חיה.
ולכן
גם בנשואה
וגם לא נשואה


אסורות לגעת בכל מי שלא מהמשפחה הגרעינית הקרובה ביותר להן
במעיינות הרב צוהר אמר שגם בסבא וסבתא אין שום בעיה אאל"טפוסעת

דודים אני לא זוכרת.. 

לא נשואה יכולה לטבול.. ואם היא רוצה.. גם לעלות להר הביתדבש חריף
אבל זה תאורתית... מעשית זה כמעט בכלל לא קורה מכל מיני סיבות.
לא קשור לשאלה הבסיסית של הפותחתנפש חיה.
נכון.. לא קשורדבש חריף
זה לא דאורייתא.. זה מחלוקתדבש חריף
הפסוק "ואל אשה בנדת טומאתה" מדבר על יחסי אישות.. ולא על נגיעה.

לפי הרא"ש זה דאורייתא.
לפי הרמב"ם נגיעה סתמית אינה דאורייתא ואינה אסורה בכלל. היא מותרת. רק נגיעה שיש בה צד הנאה אסורה.


(תשובה ל@נפש חיה.


נגיעה סתמית אסרה התרבות היהודית..
טועה ומטעהמשפטן1

שטויות במיץ עם הארץ מדאורייתא!!

הגמרא לומדת מהפסוק הנ"ל כל קירבה!

לא טועה ולא מטעה.. אתה יכול לפסוק כמו הראשדבש חריף
אבל אל תגיד שהרמב"ם טעות

ולא איכפת לי שתגיד שאני עם הארץ
בבקשה...דבש חריף

המצווה השמ"ו
האזהרה שהזהרנו מלבוא על הנידה בזמן טמאתה, כלומר: כל שבעת הימים, והוא אמרו: "ואל אשה בנדת טמאתה לא תקרב" (שם, יט); וגם כל זמן שלא תטבול אחר שבעת הימים היא נידה.

והעובר על לאו זה אם היה מזיד - חייב כרת;
ובשוגג - חייב חטאת קבועה.



אין לי בעיה שתחלוק על הרמב"ם. אל תאנוס את דבריו לאידיאולוגיה הפראנואידית שלך
חסר השכלה!משפטן1

אין פה אפילו חצי הוכחה לאידיאולוגיית המתירנות שלך מבית הציונות הדתית...

אז אפשר גם תשובה ממך? אני אשמח1973


מאיפה ידיעתך באה?אחיתופל
תקשיב..דבש חריף
בפוביית הנשים המעוותת שלך מבית היוצר החרדי שום מקור תורני לא יוכל לטפל.. וגם לא אני.

אין לי שום אידיאולוגיה של מתירנות. אני טוען שיש כאן מדרון חלקלק ולכן התרבות היהודית נוהגת להמנע מכל נגיעה..

(סליחה מראש על הבוטות.)
''בפוביית הנשים המעוותת שלך מבית היוצר החרדי''משתדלת יותר


אם מישהו נפגע מהקיטלוג.. אני מצטער..דבש חריף
זה נועד ספציפית אליו.
אולי ההתחלה. ההמשך לא.משתדלת יותר


? מה הבעיה בדבריו? נראה לי הייתה פשוט אי הבנהנחמיה17

דבריו נחוחים ולא דורשים כעס....

תרבות יהודית או איסור? כי אם תרבות אז נקרא חומרה..1973


לפי הראש זה איסורדבש חריף
למה יהודים דתיים הולכים עם כיפה..
מנהג תרבות יהודי
כיפה זה מנהג ''תרבות'' כלשונך. ומה הקשר? אז גם זה מנהג?1973


לא.. כי יש את דעת הראש..דבש חריף
תרבות יהודית זה לפי הרמב"ם. תרבות ששמה גדר לפני האיסור כדי לא להכשל במדרון החלקלק...


אם נשאל אותו לגבי ההלכה היבשה אם היתה נגיעה סתמית לגמרי בין איש לאישה..
הוא יענה שהוא לא עבר על שום איסור.
לעומת זאת לדעת הראש הוא עבר.



ואין איסור תלמודי ללכת בלי כיפה
אוקי. תודה.1973


מנהג ישראל תורהזקוק לגאולה

יש הבדל בין חומרה ו"תרבות יהודית" כלשונך. מנהג מחייב יותר מסתם חומרא (בלי קשר לדיון לעיל, שהרי שמירת נגיעה היא על כל פנים מינימום איסור דרבנן ולא חומרא בעלמא, ולפי שיטות רבות איסור דאורייתא. וי"א שאינו רק איסור נגיעה בנידה, אלא "לא תקרבו לגלות ערוה")

אז...דבש חריף
אני אומר שוב.. על פי הרמב"ם אם היתה נגיעה סתמית.. לא עברת על שום איסור.
אבל נהגו ישראל (לזה אני קורא תרבות יהודית..) לאסור.
האם יש למינהג הזה ספציפית תוקף מחייב וגורף?
צריך עיון.
לא הבנתיזקוק לגאולה

כתבתי כבר שמה שנהגו כל ישראל יש לו תוקף מחייב וגורף.

 

ופה השאלה.. מי מחייב?דבש חריף
מה התוקף של המנהג הזה ספציפית לחייב..
לכן השתמשתי במילים תרבות יהודית..
כמו שתרבות יהודית להיות עם כיפה. באותו משקל.
אם מישהו הלך בלי הוא עבר עברה לפי הדין התלמודי? לא בטוח.

אבל בלי קשר לפי הראש זה אסור.
תיקון חשוב למה שאמרת-אורחת פורחת

איסור "לא תקרב לגלות ערותה"

 

לפי הרמב"ם- כל נגיעה היא איסור דאורייתא. (הלכות איסורי ביאה פרק כא א:כל הבא על ערווה מן העריות דרך אברים, או שחיבק ונישק דרך תאווה ונהנה בקירוב בשר--הרי זה לוקה מן התורה:  שנאמר "לבלתי עשות מחוקות התועבות" (ויקרא יח,ל); ונאמר "לא תקרבו לגלות ערווה" (ויקרא יח,ו), כלומר לא תקרבו לדברים המביאין לידי גילוי ערווה.  [ב] והעושה דבר מחוקות אלו, הרי הוא חשוד על העריות.)

 

לפי הרמב"ן - רק ביאה היא איסור דאורייתא, בעוד שאר האיסורים הם דרבנן.

 

להלכה נפסק- בשו"ע אבן העזר סימן כ סעיף א: הבא על אחת מן העריות דרך איברים, או שחיבק ונישק ונהנה בקרוב בשר, הרי זה לוקה וחשוד על העריות.

כלומר- כל נגיעה שהיא אסורה מהתורה!

 

ברכה ושפע,

אורחת פורחת.

 

 

(הגעתי לשרשור דרך העמוד הראשי של הפורומים

והיה נראה לי כי חשוב להגיב בנושא זה היות והבורות בו נפוצה ביותר.

אני למדתי כי איסור זה הוא מהתורה רק אחרי שנישאתי,

וגם זה היה במקרה לגמרי.

שמחה שיש לי את האפשרות לחלוק עמכם את הידע.

הרבה הצלחה!)

תקראי שוב את ההודעת תיקון שלך...דבש חריף
אל תחשבי שאני משרבט מילים סתם כי מתחשק לי לכתוב..
או שאני ממציא כי מאחורי עומדת אידיאולוגיה כלשהי שאני חייב להסביר..
אני כותב ששיטת הרמב"ם בנגיעה סתמית אין איסור.. אחרי שלמדתי את זה..

הרמב"ם שאותו ציטטת מהלכות איסורי ביאה מדבר רק על נגיעה שיש בה הנאה. שימי לב ללשון הזהב שלו..
"חיבק ונישק דרך תאווה!!! ונהנה!!!! בקירוב בשר."
נגיעה שיש בה צד הנאה דווקא. ולא נגיעה סתמית.

זה מפורש יותר בספר המצוות.


בכל מקרה אני טוען שלדעת הרמב"ם אפילו שאין איסור התרבות היהודית נמנעת מכל סוג של מגע כדי לשים גדר למדרון החלקלק שיש בנושא.
בכל נגיעה בין שני אנשים המכירים זה את זה יש הנאה!אורחת פורחת

חיבוק של שלום, כיף, נתינת יד או כל גילוי חיבה אחר אסור.

 

נגיעה שקורת בטעות באוטובוס או כשמעביר חפץ לאדם אחר, זה לא עבירה,

אבל מגע מלכתחילה בין גבר לאשה שאינה אשתו בזמן שהם מותרים- אסור.

אין לי מושג למה את אומרת את זהדבש חריף
נגיעה סתמית לא מוגדרת בכמות החיבה שיש בה.. אלא בצד הנאה שבה.
לחיצת יד סתמית.. כיף.. שמטרתם אך ורק שלום כמו הקוד התרבותי בישראל.. מותר.
התרבות היהודית אוסרת את זה בגלל המדרון החלקלק כמו שכתבתי כבר.
זה לא נכון. תראה מה קורה לאנשיםנפש חיה.
אחרי/לפני מגע "קל" שכזה.
לשיטתך.
^^^ נכון ביותר, וגם האם תתן כיף/חיבוק קל לאדם שאינך מכיר???אורחת פורחת

גם נתינת כיף מביעה רחשי חיבה, קל וחומר חיבוק קל או נשיקה

(שיש מקומות שכביכול זה הכי לגיטימי בפגישה בין שני מכרים)

רגש חיבה לא המדדדבש חריף
צד הנאה זה המדד.
זה הבדל ענק

בחיבוק קשה מאוד לדעת איך זה מתפתח.
רוב הסיכויים שזה יתפתח שלילי.
יש הנאה ממגע של חיבה- זה בדיוק העניין.אורחת פורחת

ישנם רמות שונות של הנאה- כיף/ליטוף וכד' (מגע קליל) זה ההתחלה של הנאה,

אח"כ יש עוד רמות.

יכול להיות שהיצר כבר שחוק ויש כאלה שכיף/נגיעה לרגע לא תגרום להם להנאה,

אבל זה לא אומר שזה מותר, אלא שהרגש שלהם נשחק... 

זה ממש ממש ממש סובייקטיבי.דבש חריף
לדוגמא אם את מרגישה צד הנאה בלחיצת יד כקוד התנהגות לאמירת שלום
אז כלפייך זאת תהיה בעיה..
אבל לאחרים קוד אתי של לחיצת יד לא מכיל בתוכו הנאה..
אין פה קשר לרגש שנשחק.. פשוט אישית.. אני לא חושב שנורמאלי לחשוב שיש בלחיצת יד מהסוג הזה צד הנאה.. זאת לחיצת יד סתמית. ושוב אני מדגיש שאף על פי שאין בזה איסור.. התרבות היהודית נמנעת ושומרת נגיעה בכל סוג שהוא בגלל המדרון החלקלק שיש בנושא...

למרות שאין לי מושג למה את מתכוונת יכול להיות שהמחשבה החונקת על הנגיעה עצמה.. בשעת לחיצת היד של בין המין השני לשלום.. היא זאת שגורמת לך למחשבות על הנאה מלחיצת יד....


הלכה היא לא סובייקטיבית- בשביל זה יש גדולים שפסקו את ההלכהאורחת פורחת

ראה שוב את הרמב"ם

לפי הרמב"ם- כל נגיעה היא איסור דאורייתא. (הלכות איסורי ביאה פרק כא א:כל הבא על ערווה מן העריות דרך אברים, או שחיבק ונישק דרך תאווה ונהנה בקירוב בשר--הרי זה לוקה מן התורה:  שנאמר "לבלתי עשות מחוקות התועבות" (ויקרא יח,ל); ונאמר "לא תקרבו לגלות ערווה" (ויקרא יח,ו), כלומר לא תקרבו לדברים המביאין לידי גילוי ערווה.  [ב] והעושה דבר מחוקות אלו, הרי הוא חשוד על העריות.)

 

וכן את פסיקת ההלכה בשו"ע-

הבא על אחת מן העריות דרך איברים, או שחיבק ונישק ונהנה בקרוב בשר, הרי זה לוקה וחשוד על העריות.

כלומר- כל נגיעה שהיא אסורה מהתורה!

 

 

יש משהו במגע בין שני אנשים שיוצר קשר, בכל מגע.

מרגישים את זה בקשר שבין הורה לילדו, בקשר שבין איש לאשתו ואפילו בקשר בין חברים.

ככל שהאדם יותר רחוק ממך, הקשר הגופני עמו יהיה מועט יותר.

וכדי לשמור על הגבולות הדקים האלו של הנאה מהקרבה והשחיקה התורה הציבה גבול ברור מאוד במי מותר לגעת ובמי לא.

 

הלכה היא לא סובייקטיבית.. הנאה היא מונח סובייקטיבידבש חריף
בחיים לא לחצת יד כאות קוד נימוסית למישהי שרק עכשיו היכרת?
זה בדיוק אותו דבר.

אישית, יוצא לי יותר פעמים ללחוץ יד לאנשים שרק עכשיו הכרתי מאשר לאנשים שאני מכיר.. ואני לוחץ להם יד.. הם לא חייבים להיות חברים, אחים, הורים.. כדי ללחוץ להם יד. זה קוד תרבותי של אמירת שלום ותו לא.

(ואני מדגיש שוב בפעם המאה שהתרבות היהודית נמנעת מכל נגיעה. בנוסף לשיטת הראש גם לחיצת יד סתמית אסורה.)
לחיצת יד אסורהיהודי אמיתי 87

אתה צודק שהנאה היא סובייקטיבית

אבל ללחוץ את היד אסור גם אם אתה לא מרגיש הנאה מכך.

 

מה שכן אם אשה (לא אשתך שהיא נידה) מביאה לך חפץ קטן וכאשר הביאה אז האצבעות קצת נגעו אחת בשנייה אין בזה חשש לנגיעה, נכון שעדיף שהיא תניח את החפץ בצד לידך ואתה תיקח.

 

בנוסף אם אשה עוברת לידך ובטעות בלא כוונה נוגעת בך, אתה אנוס ולא מתכוון להנות ואתה מנסה להתחמק מהמגע אז זה לא נחשב נגיעה.

 

אבל מכאן ולומר שלחיצת יד בכוונה בשביל לומר שלום לאישה זה עיוות של ההלכה. תאמר לה שלום בדיבור ולא צריך מעבר לזה, אותה אישה לא צריכה להפגע אם לא לחצת לה את היד, להיפך היא צריכה לכבד את דעותיך והנהגותיך.

 

ברכה והצלחה.

חוץ מזה שמה שכתבת זה לא ההלכה (לגבי לחיצת יד)דבש חריף
אלא זה התרבות היהודית.
אני מסכים איתך.
המונח ההלכתי של הרמב"םדבש חריף
"נהנה בקירוב בשר" (איסו"ב)
שבמילים שלנו הכוונה -
כל מגע שיש בו צד הנאה..
מושתת על הסבר פסיכולוגי עמוק
אבל זה לא מתאים לפורומים.
זה לא מחייב.. אבל כן... זה יכול לקרותדבש חריף
ובגלל שאני רואה שזה קורה לאנשים אני אומר שהתרבות היהודית נמנעת מכל סוג של מגע..
לאנוס את ההלכה אני לא יכול..
אבל לומר שהתרבות היהודית נמנעת.. אני יכול.

(זה אותו דבר כמו בתרבות היהודית שמים כיפה על הראש)
בכל מצב אסור כי אין נגיעה ללא הנאה אלא אם זה בטעות ממש...ארי מש.


לא מסכים.. לחיצת יד סתמית להרבה מאוד אנשים...ללא הנאהדבש חריף
צא מהסרט הזה, זה לא הנאה למי שכבר מתועב ועשה הכל אז...ארי מש.

לחיצת יד סתמית לא מזיזה לו...

אבל מה שבטוח שזה אסור בתכלית...

 

צודק..דבש חריף
אז לשיטתך כל מי שמתועב ועשה הכל.. מותר..(לפי הראש זה עדיין אסור)
מי שטהור ומקודש אסור..
למרות שאני חושב אחרת ממך.. (שבנגיעה סתמית אין הנאה) אני מסכים איתך אם אתה מדבר על עצמך..

בכל מקרה במבחן התוצאה אנחנו לא חולקים..
אני גם טוען שצריך שמירת נגיעה טוטאלית מתוך גדר של התרבות היהודית.. ככה שבסופו של יום אנחנו מסכימים.
לא, אסור בכל מצב... רק בטבע האדם יש הנאה ויש אנשים מתועבים..ארי מש.


אתה צודק.. לך זה אסור בכל מצב..דבש חריף
למרות שאנחנו מסכימים במבחן התוצאה..
לכנות את כל אנשי העולם כמתועבים רק בגלל שאתה הופך קוד אתי להנאה.. זה נראה קצת אירוני.

מה זה משנה? היעקר שאסור! זהו!ארי מש.


במבחן התוצאה אנחנו לא חלוקים.דבש חריף
אז סבבא לגמרי אחי...ארי מש.אחרונה


אני לא חושב שהאיסור הוא דאורייתאסביון
הוא דרבנן אאל"ט. ולגבי הפסוק שהבאת, תקראי את כולו

והבנות לא רק בחזקת נידה, הן ודאי נידות עד החתונה כי עוד לא טבלו. מה שאומר שאין דבר כזה "אישה שלא טמאה" לפני החתונה - גם אם עכשיו היא לא טמאה, היא היתה טמאה ולא טבלה, וכידוע אין אף טומאה שעוברת לבד בלי טבילה @1973
הרב יוני לביא.. לא ארוך כדאי לקרוא את כל הקובץ...ארי מש.
יש פה תשובות לכל מה ששאלו חובה לקרא מסכם הכל..ארי מש.


עוד קטע שמיעה קצר של הרב יוני לביא מערוץ מאירארי מש.
 
תוכלי להדגים להםמישהי=)
כאשר נוגעים יש תחושה של קרבה.
לא משנה אם בבת או בבן.
זה נותן אשליה של אהבה (פה זה כן משנה איזה מין)
וככה לא פותרים דברים.
סתומרת שקשר בין איש לאישה צריך להיות חזק
רוחנית, ואז שיבוא המגע להשלים ולהפוך את זה
לחזק צאוד עם יכולת לפתור דברים בדיבור.
תודה רבה לכולכם!צליל1


אהמאחיתופל
הסיבה העקרונית היא שזה פסוק מפורש "וְאֶל-אִשָּׁה בְּנִדַּת לֹא תִקְרַב"(צינזרתי את ההמשךמפאת הפורום ) הפסוק מדבר על טומאת נידה קרי וסת כלומר יש איסור מגע עם בת כאשר היא נידה וטומטה זו עוברת במקווה
וכיוון שיש תקנת לכמים (אם אינני טועה ) שפנויה לא תטבול
על כן אין היתר מגע בפנויה ובאשת איש גם אם לא נידה ברור שטסור וזה מהטעם השני שמגע מוביל לקירבה ולחיבה ו"אין אפוטרופוס לעריות" כמאמר חז"ל
כלומר אין יכולת לאדם להיות בטוח שמקרבה לא יגיעו ליחסים שבינו לבינה [אולי עונה לך [@1973]

זה בשביל הידיעה שלך

להסביר לאחרים
את יכולה לומר שזה איסור תורה כמו אכילת חזיר ושמירת
שבת

יכול להיות שכבר ענו אבל אני כבר עניתי לפני שהסתכלתי בתשובות
תודה רבה.1973


בטחקול דממה
הלוואי שאצליח לנסח נורמלי..

מגע הוא דבר מאוד מקרב. אז בעצם כשאנחנו נוגעים באנשים מהמין השני לפני החתונה, זה הופך לדבר הרבה יותר סתמי. וצריך לשמור את הזכות הזאת לבעלך/אשתך בעתיד.
גם כן, הרבה פעמים נגררים לנפילות יותר קשות, אז התורה הציבה לנו גבול כדי לשמור על עצמנו
תשובה נוספת...יהודי אמיתי 87

בס"ד

 

שלום צליל,

איסור המגע הוא גדר שחז"ל הציבו שלא ליפול לידי עבירה חמורה (והעובר על דברי חז"ל חיב מיתה בידי שמים).

הוא תקף בפנויות משום שחז"ל גזרו שכל הפנויות הן כנידה.

תקף גם על הנשואות (שאיש לא יגע באישה נשואה אחרת) אפילו שהן טהורות משום אשת איש (לא תנאף אשת רעך).

 

ומותר לאיש לגעת באשתו שהיא טהורה, אמא שלו, אחותו וסבתא. כל שאר המשפחה אסור בתכלית האיסור.

 

יש עוד הרבה מה לכתוב על נושא זה. וזה על קצה המזלג.

 

בהצלחה (גם לי יש נסיונות כאלו עם משפחתי החילונית - הרבה מקרים לא נעימים אבל זה לא שווה את זה אם בגלל זה אפסיד את העולם הבא שלי - דבר שהם לא מבינים)

איסור מגע הוא מהתורה! ולא גדר של חז"ל כפי שרבים חושבים!אורחת פורחת

איסור "לא תקרב לגלות ערותה"

 

לפי הרמב"ם- כל נגיעה היא איסור דאורייתא. (הלכות איסורי ביאה פרק כא א:כל הבא על ערווה מן העריות דרך אברים, או שחיבק ונישק דרך תאווה ונהנה בקירוב בשר--הרי זה לוקה מן התורה:  שנאמר "לבלתי עשות מחוקות התועבות" (ויקרא יח,ל); ונאמר "לא תקרבו לגלות ערווה" (ויקרא יח,ו), כלומר לא תקרבו לדברים המביאין לידי גילוי ערווה.  [ב] והעושה דבר מחוקות אלו, הרי הוא חשוד על העריות.)

 

לפי הרמב"ן - רק ביאה היא איסור דאורייתא, בעוד שאר האיסורים הם דרבנן.

 

להלכה נפסק- בשו"ע אבן העזר סימן כ סעיף א: הבא על אחת מן העריות דרך איברים, או שחיבק ונישק ונהנה בקרוב בשר, הרי זה לוקה וחשוד על העריות.

כלומר- כל נגיעה שהיא אסורה מהתורה!

 

ברכה ושפע,

אורחת פורחת.

 

 

(הגעתי לשרשור דרך העמוד הראשי של הפורומים

והיה נראה לי כי חשוב להגיב בנושא זה היות והבורות בו נפוצה ביותר.

אני למדתי כי איסור זה הוא מהתורה רק אחרי שנישאתי,

וגם זה היה במקרה לגמרי.

שמחה שיש לי את האפשרות לחלוק עמכם את הידע.

הרבה הצלחה!)

יישר כח גדוליהודי אמיתי 87

נכון באמת לא דייקתי וזה חמור מאוד מבחנתי.

 

התוספת שלך לא גורעת מחומרת האיסור נגיעה. עוד יותר שזה מהתורה זה חמור שבעתיים.

תודה רבה על ההארה הזו.

 

ברכה והצלחה!

הערה קטנהקבל וקיים

כבר כתבו בפירוט לעיל,

רציתי רק להעיר שחז"ל לא "גזרו" על הפנויות להיות כנידה,

אלא *המציאות* היא שמגיל ההתבגרות הן נידות (מדאורייתא).

אולי אתה מתכוון שגזרו שהן לא תטבולנה?

גם זה לא מדוייק, אבל לא כדאי לפתוח כאן דיון על זה...

אתה יודע שלשרשור הזה אין משמעותדבש חריף
בפנויה שטבלה
@קבל וקיים
צודק, רשמתי בגדוליהודי אמיתי 87

ואולי במחשבה לאחור זה בעייתי לכתוב בגדול.

אבל השואלת רוצה לדעת כיצד להתמודד עם נושא זה מול משפחתך והסובבים אותה

בעזר השם שכל עם ישראל ישוב בתשובה שלימה לשם יתברך במהרה בימנו.

והשם ברחמיו ישוב אלינו ויגאלנו.

 

ברכה והצלחה.

תודה!צליל1


ב"מגע הקסם" כתובה ה"מלצה" לחילונית שממלצרת לגעת באנשיםnana

שנותנת להם שירות.. אפילו לא נגיעה כביכול של חיבה.. אלא של נחמדות ובכך יעלה לה סכומי הטיפים..
משמע? במגע יש סוג של קשר.. אפילו שלנו זה "כאילו" נראה סתמי...

כמו שכתבוב ב"מגע הקסם"

תקראי את הספרון.. חובה!

מישי למעלה הוסיפה את כל הסיפרון בקובץבימאית דמיונות


חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך