אל תקראי חדשות ודעות בווינטשיח סוד
הם אנטי דת. את יכולה לראות חדשות פה בערוץ ושם בווינט , את אותו מקרה ושזה ממש הסתכלות שונה.
סתם עצה, כי אותי חדשות שם תמיד מכעיסות
הכל אובייקטיבי.. זה חדשותנשגבת מבינתך


עדיין. שימי לב.שיח סוד
אלו דעות.נחמיה17


פחחחצחקן

אם את חושבת שחדשות זה אובייקטיבי,

מוזמנת לקרוא את:

presspectiva | תוצאות חיפוש | Ynet
 

אז *ככה* גורמים לך להגיב סביון
וזה רק מוכיח שאתה קורא פה יותר מדי
אני לא קורא פה הרבה.צחקן

בע"ה

 

אבל בפרוש מגיב רק כשמרגיזים אותי

 

בתור מישהי שלומדת תקשורת אני יכולה להגידלא נשברים!
תקשורת זה לא אובייקטיבי אפעם.. אם תרצי הסבר מעמיק למה בפרטי בכיף

ומצד שני תמשיכי לקרוא כתבות באתרים כאלה וגם כאן וכך תוכלי לבחור את הדעות שלך ולעצב את הדעה שלך באופן באמת מושכל
חה. אובייקטיביפוסעת

אם לא הייתה להם מטרה להעלות ולהציג חדשות בצורה הזו, הם פשוט לא היו קיימים..

אני חייב לומר המשפט הזה מעיד על תמימות לא נורמליתקיפוד

זה מצב טוב

ככה לא מתבזבז לך זמן על להתעצבן על השקרים בחדשות

ואפשר לראות טלויזיה בנחת . מצד שני זה גם בזבוז של זמן

לראות טלוויזיה?? ל"ע!!פוסעת

ואני דווקא חושבת שחשוב לדעת את המציאות.

אחרת אוכלים את כל מה שהתשקורת משדרת, וזה לא מצב טוב.

אולי את צודקתקיפוד

מצד שני "כי ברב חכמה רב כעס , ויוסיף דעת יוסיף מכאוב "

בכל מקרה אני מסכים שצפייה בטלויזיה זה בזבוז זמן

ואז גם לא חייבים להתעצבן ולא להאמין לשקרים

פוסעתאחרונה


שטות והבאי סובייקטיבים. (ועוד לא קראתי בעיון).נחמיה17

יש כמה דברים

(הערת אגב- הגר"א הסביר ש"מחולות" הכונה מלשון חילול. חלילים! לא כתרגום וכשאר מפרשים ועדיין, מעניין)

יש כמה דברים לומר קודם כל מי שאומר את מה שנאמר שמה הוא מדבר בשם היהדות כשאין לו בה לא הרמת יד ולא רגל. אין לו בה שום השגה.

לא לומדים אף פעם הלכות מפשוטו של מקרא.

כפירה בתושב"ע היא כפירה גמורה.

תלמוד בבלי תמיד בלול. (לכן שמו כך) ולכן הסוגיות פזורות בו בניגוד לרמב"ם, ולשו"ע שרכזו.

בשו"ע יש סימן שלם על זה העניין של התרחקות מנשים גם בקיצושו"ע.

אין לי זמן להביא מקורות או להתייחס לזה הדבר בסובלנות. אבל אני לא אחד שישר שולף "מוטואים" אלא מפני קוצר הזמן לשבת.

מה שנאמר שם הוא 99.9% חירטוט בשכל ועשירית אחוז שאלה עניינית.

יופי השרשור הזה הצטרף לרשמית השירשורים שאני רוצה להגיב בהם.

אה. וחשוב.

המאמר שם סובייקטיבי לחלוטין זו דעה. (דעה של מישהי חסרת דעה).

נמאס מהשטות הממוחזרת והפמיניסטית שהתורה היא באמת פמיניסטית וחכמים הם שוביניסטים חשוכים זו אמירה אפיקורסית ומפגרת.

ויהי רצון שיתמו חטאים מן הארץ ורשעים עוד אינם (וכן. אני יודע שהגבתי חסר סובלנות ורק סיסמאות בלי להגיב באמת. בע"ה אגיב מאוחר יותר. בינתיים- מזועזע מהשקר הגס הזה)

שבת שלום.

לא להתקרב לאתר הטמא הזה...ארי מש.

לא רוצה לקחת חלק בכמות הכניסות לאתר שלהם, אין להם זכות שאדם דתי יכנס לאתר שלהם...

אני לעולם לא נכנס לאתר של מישהו שכותב נגד אבא שלי ומזלזל בו... זה בגידה באבא שלי...

 

זה מסובך..לא נשברים!
לא יודעת להגיד האם זה נכון
לי אישית ממש מפריע שגברים קובעים הלכות צניעות לנשים!!
הם לא יודעים מה זה יכול לעשות לדימי העצמי של בנות מסוימות!
יש מקומות שבהם מצווה להקל ראש


אם נודה באמת, אני חושבת שיש לא מעט בנות דתיות שלא יודעות אפילו להגדיר את דעתן להלכות צניעות לנשים
כי מצד אחד זה ברור לנו למה..הרחוב מתחיל להיות אפילו מעט מפחיד למי שלא שומרת על צניעות מספיק
ומצד שני ברור שזה הלכןת מגבילות מאוד!!

לכל הבנים שהולכים להגיב בשירשור הזה.. תשכלו דברים... זה מהדברים שלעולם לא תבינו...ויש בנות שזה נק רגישה אצלהן
>>צחקן

בע"ה

כי לא גברים קבעו, אלא ה' קבע. במעמד הר סיני. יש 13 מידות שהתורה נדרשת בהן ומשם הגיעו הלכות צניעות הבסיסיות.

עליהן יש חומרות שהן לא חובה, ויש דברים שהם חובה. אבל לא "גברים קבעו" אלא ה' קבע".

 

כנ"ל לגבי החובות הגבריות ל-3 תפילות במניין; ציצית; תפילין; וכל אלה, ש"גברים קבעו", אבל בפועל מחמירים על גברים הרבה יותר מנשים..

 

ככה ה' רצה, אין לנו מה לחקור בזה, בנים *לא קובעים* לבנות את הלכות הצניעות.


 

כן? אז מה תאמר על זה שגרושה צריכה ללכת עם כיסוי ראש?לא נשברים!
יש לזה בסיס בתורה?!
אמממממממ...לא נולדתי

לא מדוייק, בהחלט יש דברים (גזירות) שחכמים קבעו "מעצמם" (אפשר לפתוח דיון על סיעתא דשמיא בפסיקה אבל זה לא העניין).

צניעות באופן כללי זה אולי מהתורה, אבל כל הגדרים והתקשקשות על אורך וסנטימטרים, חצאית או מכנס-

זה כבר לחלוטין נקבע ע"י החכמים (הגברים) בכל דור. להגיד אחרת מרגיש לי קצת לשקר...

או שלא? אם אני טועה אשמח לשמוע את דעתך.

 

אשמח לענות. בל"נ. אתייג לכש...נחמיה17


לא יודעת מה הלכות הצניעות?פוסעת

פתח צוואר- עד העצמות הבולטות.

מרפקים- שיעבור את המרפק בכל צורה, גם כשהיד ישרה וגם מקופלת.

אורך חצאית- לפחות טפח שזה סביב 15 סמ מתחת לברך. שגם כשאת יושבת החצאית לא תעלה.

אה, ושגם לא תהיה צמודה.

 

הלכות מגבילות? נכון. לא תמיד אנחנו עושים מה שנוח לנו. גם ציצית לבנים בקיץ זה חם ומגביל.

אז מה? זו התורה ואנחנו נקיים אותה.

 

ומי שעושה את זה בשביל הבנים ברחוב-- חבל. יש מספיק דוסות שנפגעו. לא חסר. למעשה, מספר הנפגעות במגזר הדתי ובמגזר החילוני-- טדאם-- זהה!!!!

ואת זה שמעתי ממישהי שעובדת עם נפגעים ונפגעות.

ככה שבאמת אין לך מה לעשות את זה בשביל הבנים.

 

ברור שזה קשה. האתגר הכי גדול של הדור שלנו-- זה צניעות.

בהצלחה

אה, ולא קראתי את הכתבה.פוסעת

היא ממש לא שווה את המאמץ שלי. ממילא זה גיבוב שטויות שרק עלולות לערער לי את האמונה חלילה.

לא ענית להלא נולדתי

א. ציטטת את הלכות הצניעות. זו לא תשובה לשאלתה, זה אפילו מחדד אותה.

ב. כשאומרים ששומרים על צניעות בשביל הבנים, אין הכוונה (לדעתי לפחות) שזה כדי שלא יפגעו בך.

אלא כדי לא להכשילם באיסור, בנים הם לא חיות שצריך להתלבש כדי שלא יתקפו אותך.

 

כנראה לא הבנתי נכון את השאלהפוסעת

להגדיר את דעתה אני לא יכולה. שתלמד.

 

קודם כל את צריכה להתלבש בצניעות בשבי לא להכשיל את עצמך. אחר כך את יכולה לחשוב גם על הבנים.

מישו יכול לכתוב כאן תמאמר? אינטרנט רימון..אי אי אי


מרים הנביאה הייתה מתפלצת: מי המציא את הלכות הצניעותאחיתופל

@אי אי אי

בתורה אין ולו שריד לעיסוק בהלכות הצניעות, ובמשנה אין "מסכת צניעות". אם מרים הנביאה הייתה נחשפת להלכות שירת הנשים של הדורות האחרונים, היא לא הייתה מבינה מאיפה זה בא לרבנים. הלכות צניעות נולדות בעשורים האחרונים, כתגובה לחילון ולרפורמה - ובעיקר לפמיניזם
פרופ' רוחמה וייס
פורסם: 10/02/2017 13:09
"פסטיבל החמור"
השבוע נפשתי עם בתי בכפר קטן בקפריסין הטורקית. השתתפנו בקרנבל מסורתי וצבעוני, "קרנבל החמור" שמו. חמורים כמעט לא היו בו, אבל ריקודים והצגות היו בשפע. המארחת שלנו, שהיא גם רועת צאן, כיכבה באירוע ושמחנו לראותה ביום חגה.

ההצגות והריקודים סיפרו בווריאציות שונות סיפורים של זוגיות מסורתית; גברים המוצאים בזיעת אפם לחם מהאדמה, ונשים בשמלות נוצצות הרוקדות סביבם עם כדים ומגשים עמוסי אוכל.

"שבת ארגון" בקפריסין הטורקית
"זה נראה קצת כמו 'שבת ארגון'", חייכתי לעצמי, ואז הלם בי ההבדל - הנשים בחברה כפרית-מסורתית זו הובילו את השירה, הריקודים וההצגות. בלי אולטרה-סגול ובלי דיבורים על צניעות. זה לא היה מרד פמיניסטי, זה לא היה מרד כלל. כך מתנהלת חברה מסורתית. כך מתנהלת החברה המסורתית שלהן.
הסתכלתי בפנים המאירות של בעלת הבית שלי; בכל יום היא רועת צאן ומנהלת משק בית מורכב, והיום היא מובילה בשירה ובריקודים את הכפר שלה. בבתי הכנסת כבר קראו בפרשת "בשלח", פרשת השבוע שלנו, ומרים הנביאה רקדה לי מול העיניים.

מרים אחותנו, מה עשו לך?
אני יכולה לדמיין את התמיהה וחוסר ההבנה של בעלת הבית שלי, אם מישהו היה קובע כנגדה: "קול באשה ערווה", או מנסה להסביר לה שכך לא נוהגות נשים מסורתיות הגונות. אני יכולה לדמיין לעצמי את הבלבול, הכעס וחוסר ההבנה שבהם הייתה מגיבה מרים הנביאה לו הייתה נחשפת להלכות שירת נשים של הדורות האחרונים. היא לא הייתה מבינה מאיפה זה בא להם.

גם תלמידת האולפנה לא הבינה
לפני כמה ימים הגיעה לתיבת הדואר האלקטרוני שלי שאלה הלכתית שנשלחה על ידי תלמידת אולפנה אל קבוצה של רבים מהזרם הלאומי-משיחי. נגעה ללבי שאלתה, והחלטתי להיענות לאתגר ולהציע לה תשובה אלטרנטיבית לזו שהציע הרב ש. יוסף ויצן. הנה שאלתה:
"אני בחורה דתייה שלומדת באולפנה, ופעמים רבות קשה לי מאוד עם הרבה דברים, בעיקר אלו שקשורים לצניעות . אני מבינה שאנחנו בנות של מלך וצריכות לשמור על כבודנו, ומסכימה עם כך על אף הקושי הכרוך בכך לפעמים, אך יש לי בעיה עם ההתעסקות הבלתי פוסקת בסנטימטרים ובמראה הבגד.

"דווקא הדת, שהדבר היפה בה היא שלא אמורים לשפוט אנשים, לבייש אותם ולדבר עליהם, דווקא אלה שרואים עצמם כדתיות גדולות מסתכלות, מעירות ומרכלות בלי הפסקה, בין אם זה ברחוב או באולפנה שיכולים להעיף הביתה מישהי על חצאית לא הולמת.

"הבעיה הראשונה שלי היא האופן שמתייחסים לצניעות, והשנייה היא ההגדרה שדווקא חצאית עד הברך וחולצת שלושת-רבעי זה הדבר הצנוע, ומה שמגדיר אותך כדתייה... יש לי כל כך הרבה שאלות, ובינתיים כל כך מעט תשובות שמספקות אותי. תודה רבה על העזרה!"
בשמחה, יקירה. ראשית, חשוב לי לשבח אותך על שאת שואלת שאלות. שאלתך בעניין הצניעות מכוונת לסוגיה מדויקת ומפתיעה, ואת לגמרי צודקת בעניין הסנטימטרים, ההגדרות המדודות והעיסוק הרב בהלכות צניעות. העיסוק הזה הוא מאוד חדש, ועל כן מאוד לא "יהודי".
קראי את המקרא באיטיות ובהעמקה, ולא תמצאי ולו שריד לעיסוק בסוגיות של צניעות. יתר על כן, קריאה בסיפורי ספר בראשית תלמדך שגברים ונשים מסתכלים זה על זו ונהנים ממראה עיניהם, שנשים וגברים מתחבקים ומתנשקים, ומפרשת השבוע שלנו תלמדי שאישה-מנהיגה פוצחת מול העם בשירים ובמחולות.

ברצונם של רבנים למצוא "תנא דמסייע" לרעיון הצניעות בתנ"ך, והם נתלים בשברי פסוקים ובפירושים מאולצים (שזה לגמרי לגיטימי בעיניי), אבל חשוב שתשימי לב שהתורה לא מתעניינת בצניעות, ובוודאי לא באורכם של שרוולים וחצאיות.

טוב, נו, לא פוסקים הלכה מהתורה
יאמרו המורות באולפנה או רבני החרד"ל, ועל כן יש לפנות לספרות התורה שבעל-פה. אלא שגם ביחס לספרות זו תופתעי לגלות עד כמה שאלתך במקומה. במשנה ובגמרא אין "מסכת צניעות", וכמעט שאין דיונים בנושא צניעותן של נשים. כן, פה ושם יימצאו הערות פזורות הקשורות למראה שלנו, וגם דיבורי גנאי נגד הגברים המתבוננים בנו, אבל גם אם תקבצי יחד את כל הדיונים - תגלי שמבחינה מספרית הם בטלים בשישים, ובוודאי שאין בהם ירידה לפרטים.
המשך הכתבהעל הר ה' ששמם

אז מישהו אמר "קול באישה ערווה"

 

נכון, ולמישהו הזה קראו שמואל, והוא היה חכם בבלי חשוב במאה השנייה לספירה. אבל האמירה הזו לא שונה מהקביעה "הטוב שברופאים לגיהנום". אלו ורבות אחרות, הן קביעות פוגעניות ומיותרות שחבל שנאמרו. אבל מה הקשר שלהן להלכה? האם מישהו חשב לתת יד לרופאים הטובים וללוות אותם לגיהנום?

 

האם שמואל אמר שאסור לאישה לשיר? האם הוא פסק כאן הלכה? האם הוא דיבר על מידות וכמויות מדויקות? לא מיניה ולא מקצתיה. המשנה והתלמוד לא מתעניינים בהלכות צניעות. נקודה.

 

 

ומה עם הרמב"ם? והשולחן ערוך?

אין הלכות צניעות בספרות ההלכה היהודית. אין הלכות צניעות. כן, אם תקראי חיבורים אלה מהכרך הראשון ועד האחרון (וזו תהיה עבורך חוויה מרתקת ומאוד מלמדת), את תמצאי, בדיוק כמו בתלמוד, התייחסויות פזורות לסוגיית צניעות נשים. אלא שההתבוננות במקבץ מקרי ודל ממצאים זה תוכל להפתיע אותך פעמיים: הפתעה האחת היא שאין התייחסות לאורך שרוולים, סוגי בדים, גרביים, חצאיות נושקות רצפה וכל יתר הדברים שאותם מלמדים אותך באולפנה כאילו הם הלכה למשה מסיני.

 

ההפתעה השנייה היא שאת הלכות הצניעות שכבר מוזכרות בספרים אלה, הרבנים שלך לרוב לא מזכירים ולא שומרים. כך למשל פוסק הרמב"ם (הלכות אישות י"ג, י"א): "גנאי הוא לאישה שתהיה יוצאה תמיד פעם בחוץ פעם ברחובות, ויש לבעל למנוע אשתו מזה, ולא יניחנה לצאת אלא כמו פעם אחת בחודש או פעמיים בחודש".

הנה הלכה בענייני צניעות שיש לה על מה לסמוך, ודווקא אותה הרבנים שלך (עדיין) לא מלמדים. אבל אורך השרוול או מספר השערות היוצאות מהמטפחת – מאיפה הם לקחו את זה?

 

 

רפורמה בהלכות צניעות

אז מתי ומדוע נולדו הלכות הצניעות המפורטות והקפדניות? מה המקור ומה המוטיבציה לאלפי התשובות וספרי ההלכה הדנים באריכות ובפירוט מביך בגופנו ובצניעותנו? למרבה ההפתעה, הלכות צניעות נולדו בעשרות השנים האחרונות (לרב אבינר יש זכויות יוצרים על רבות מהן, אבל הוא בהחלט לא לבד), והן, להבנתי, נוצרו כתגובה לחילון ולרפורמה - ובעיקר, בעיקר לפמיניזם.

 

הלכות צניעות לא שומרות על שום מסורת ובוודאי שאינן שומרות עלינו, הנשים. הלכות צניעות נולדו כתגובה לתהליכים של שחרור הנשים, והן נועדו לדכא אותנו, לכפוף את גבנו, לשבור את רוחנו, ולהדיר אותנו מתפקידי הובלה והנהגה.

ככל שמתרבות הנשים הרוצות לקבל על עצמן את עולה וחירותה של מרים הנביאה, יוצרים הרבנים הלכות צניעות שמבקשות להרחיק אותנו מעמדה זו.

 

 

אלימות מינית

אישה צעירה ויקרה, הנה אשתף אותך בהסבר נוסף ומבהיל, הסבר שקשה ליד לכותבו – קריאה בספרי הצניעות שנוצרו בעשרות השנים האחרונות, נותנת תחושה של עיון בספרות פורנוגרפית. העיסוק המדויק בגוף שלנו, באופניי הכיסוי שלו, ובגירוי המיני שמציע או לא מציע לגברים כל איבר בגופנו, הוא פולשני וגס.

 

ועוד עניין אחד קטן ואולי מצער

את לא בת של מלך, אף אחת היא לא בת של מלך, ואף אחד הוא לא בן של מלך. אנחנו בשר ודם. היום אנחנו כאן, ומחר כבר לא.

 

שבת שלום!

 

כפירהשחר אורן


סתם פמיניסטית שחושבת שהיא חכמה ונאורהעל הר ה' ששמם

אז מישהו אמר "קול באישה ערווה"

 

נכון, ולמישהו הזה קראו שמואל, והוא היה חכם בבלי חשוב במאה השנייה לספירה. אבל האמירה הזו לא שונה מהקביעה "הטוב שברופאים לגיהנום". אלו ורבות אחרות, הן קביעות פוגעניות ומיותרות שחבל שנאמרו. אבל מה הקשר שלהן להלכה? האם מישהו חשב לתת יד לרופאים הטובים וללוות אותם לגיהנום?

 

האם שמואל אמר שאסור לאישה לשיר? האם הוא פסק כאן הלכה? האם הוא דיבר על מידות וכמויות מדויקות? לא מיניה ולא מקצתיה. המשנה והתלמוד לא מתעניינים בהלכות צניעות. נקודה.

(מתוך ה"מאמר")

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך