מה עושים כשפשוט רוצים לחבק את הקב"ה??חפרפרת

בזמן האחרון אני שמה לב כמה זה חסר לי שהקב"ה הוא לא מוחשי...

כשאני פתאום מרגישה את הצורך להביע מין אהבה כזאת לה' אני מרגישה שתפילה או כל דבר דומה לא מספיק לי..

מזמור לתודה/ הודו לה' כי טוב/ שירה וריקודיםנפש חיה.


ואיזה אשרייך על ההרגשה....באמת!נפש חיה.


זה מה שניסיתי להגיד... שאני מרגישה שזה לא מספיק לי,חפרפרת

שאני צריכה משהו יותר גדול וחזק מזה..

אולי תורידי למעשה טוב את האור הגדןל שאת מרגישה?נפש חיה.
ככה תוכלי לבטא במעשים או בעשייה
את הטוב שאת מרגישה כלפי שמייא.
תני דוגמא?חפרפרת


נגיד אם יש לי מרץ וכיף מטורףנפש חיה.
אז אני יכולה לעשות בזכותו עבודוצ בית בכיף ומהר. נגיד.




או לעש
אבל איך אני יכולה לקשר את זה לאהבת ה'חפרפרת

חוץ מקישור לכיבוד הורים?

אענה לך בסיפורנפש חיה.
הבעל שם טוב שלח את התלמיגים שלו לראות מה זה אהבת ה'.רועה פשוט שרעה את הצאן שלו, בזמן שהם אכלו היה ליד מעיין ודשא.
פתאום התלמידים ראו אותו אומר "רבונו של עולם...אתה כל כך טוב ! מה אנינעכול חעשוצ למענך? טני לא יכול ללמוד.... אני יכול לקפוץ מגדה אחת לשנייה לכבודך!" (.."אבל מה פשפש כמוני." של סיני) והוא קפץ מגדת נחל אחת לשנייה
ואחר כך אמר את אןתו דבר ורקד עד שאפסו כוחותיו.


הוא רצה להראו. להם שגם על ידי שמחה פשוטה מגיעים לבטא אהבת ה גדולה.


לענייננו


בגלל שאהבת ה היא דבר מופשט כדאי למצוא איך לבטא אותה בדרך מעשית יותר שתוציא לפועל אצ הרגש הטוב ותבסס אותו.... שלא ייתמסמס. והטעם הטוב שלו יישאר תמיד גם במישור המעשי.

כמו שתןרה היא גדולה מאד
ומה שעוזר להכיל אצ האור שלה בחיים שלנו זה חיים מעשיים על פיה.

יש הרבה דרכים לבטא אהבת ה בצורה מעשית.
מצוות (זריזות [במעשים בעולם ששייך לה' למשל] מבטאת את זה שמאהבת ה הגדלה אנחנו ששים ורצים לעשות רצונו בחשק בשמחה)...מעשים טובים. חסדים. אפילו ללמוד מדהו שבא לך שיבסס לך את הקשר להשם בשמחה
בנחת
ובטוב.



איזה אשרייך.
נהניתירק אמונה


ברוך ה רבנו. חסד מהשםנפש חיה.
עבר עריכה על ידי נפש חיה. בתאריך ח' באדר תשע"ז 18:39

ותודה

ברוךרק אמונה

רבנו???

מחילה הרבנית ראיתי בעיניים ניק אחר....נפש חיה.


ניק ברסלבר?רק אמונה


אה.מובןרק אמונה


תחשבישקט רועם
שהקב"ה ברא את כל העולם והוא שמח כאשר הוא מסודר, נקי, שמח.. כמו שלנו זה כיף לראות ביתנו/רכושינו ואת האנשים הקרובים לנו שמחים ומאושרים כל אחד במקומו..
זה כמו להיות גנן בגינה של מישהו ולטפח אותה, או לשמח ילד שבוכה ולא מצליח להירגע.. כמה אמא שלו שמחה שהוא מחייך סוף סוף!

אפשר חוץ מזה לכתוב גם שיר או מכתב לקב"ה..
אני בעד לרקוד!!אני והאני
אם היא תאמר מזמור לתודה.. היא תירצה יותר לחבק את הקב"הארי מש.

 

 

אני מנסה לענות לה בתגובה.... נקווה שנצליחנפש חיה.
וואו איזה כיף לך! אשרייך!לב סדוק

נראלי שאם אי אפשר לחבק את הקב"ה אז אפשר לחבק יהודים, שהם חלק אלו-ה ממעל.

יהודי הוא חלק מהקב"ה וכשמחבקים יהודי מחבקים חלק מהקב"ה....חיבוקדוס

ואפשר גם עשיית טוב- בעיקר בקטע של לעזור לאחרים וזה....

בהצלוחה! 

ואיזה כיף לך שאת מרגישה ככה!!!

וואי חזק... נראה לי שאני יאמץ את זה...ארי מש.


עצה שלי מניסיון אישי-תמיד עוזרתכלית הכוסף

פשוט תדברי איתו.כן-פשוט לדבר,בשפה שלך כמו שאת מדברת עם החברות שלך,ולספר לו כמה את אוהבת אותו וכמה את מרגישה צורך להתקרב אליו עוד וכו'...אשרייך לגמרי!!!

כל מילה בסלעפשוט להיות


אם אני אדבר עם הקב"ה כמו שאני מדבר עם החברים שליע מ
זה יהיה מצחיק
וואו תודה חפרפרת


אמאלה אני מאוהבתת!! אני אומרת שתרקדיהפי
הפי הצדקת ;)צקון לחש


זה מה שאמרתי קודם, שאני מרגישה שזה לא מספיק לי...חפרפרת


לעשות טוב בעולם= אור להבריות של השם. זה בכיוון?נפש חיה.


את יודעת שהדרך לאהוב את ה' זה לאהוב את האחר..הפי
לכן כשבנאדם אוהב אחר הוא מתקרב לה'
תנסי לעזור לסביבה תראי איפה צריך עזרה דרך זה שתאהבי אדם אחר את תצליחי להתקרב אפילו עוד יותר
להבין שה' זה כל העולם ובפרט את בעצמך.קן ציפור

בס"ד

זה בדרך כלל איך שאני עושה, עוצם עיניים מחבק את הגוף שלי ומבין בשכל ובדמיין שה' בורא אותי וכל המציאות שלי היא ממנו והחיבוק שלי את עצמי הוא חיבוק שלי אותו ושלו אותו.

זה קצת מורכב להסביר, אבל את יכולה לנסות ולראות איך ואם זה עוזר.

אולי תרדו שם.shindov

כדאי להתחיל להכנס לפורפורציות. יותר מדי נכנס בזמן האחרון הקטע שהקב"ה חבר או אח. תצאו מזה אבל מהר.

נראלי שהגזמת קצת...חפרפרת

א. אני לא מחבקת דווקא אנשים שהם חברים\אחים. אני מחבקת כשאני מרגישה הערכה כלפי אותה הדמות.

ב. אני לא מרגישה שחיבוק או כל דבר אחר שמביע הערכה מוריד את הערך של אותה הדמות.

ג. גם אם אני כן מחשיבה את הקב"ה לחבר\אח, מה רע בזה? אני לא מרגישה שזה מוריד את הכבוד שלי אליו.

לגבי ג. יש מימד של יראת שמיים - שה "חיבוק" קצת מוריד בעיניינפש חיה.


צודקת, אבלחפרפרת

אני לא מרגישה שזה מוריד את הערך עד כדי יחס לחבר או משהו כזה...

את לא... אבל יש הרבה כאלה שמרשים לעצמם להסתחבק/ להתפאנן/ להתנפש חיה.

להתפנק

או כל מילה שמעוררת תחושה אנושית יותר 
כלפי היחס למי שאמר והיה העולם.

כל דבר שגורם חיבור לקב"ה הוא טוב... וזה מעוט התפילה...ארי מש.

כי הקב"ה לא צריך את המחמאות שלנו והוא יודע בדיוק מה אנחנו צריכים לא צריך להגיד לו מה קשה לנו, אלה שמעוט התפילה היא חיבור בינינו אליו ואם החיבור נעשה ע"י שאני מחבק את עצמי ומרגיש שאני מחבק את הקב"ה אז זה סבבא לגמרי.

 

האם אתה עובד את עצמך או את ה'?נפש חיה.


עובד את השם, אבל זה גורם לי לאהוב אותו ולהרגיש קרוב אליו.ארי מש.


איך חיבוק של עצמך יגרום לאהבת ה'? אשמח להסבר בבקשהנפש חיה.


יש אחד שמדמיין שהוא מחבק את הקב"ה, תנסה את זה.ארי מש.


תנסי* ולא הבנתי אותךנפש חיה.


כמו הסיפור מהבעש"ט שהראה לתלמידיו משהו שזורק מטבע...ארי מש.

לקב"ה ורוקד לו והרי הקב"ה לא רואה אותו אבל זה מה שמחבר בין אותו אדם לבין הקב"ה.

יכול להיות שמשהו כתב את זה פה כבר???

 

 

כן, ההמשך של הרועה שציינתי בתחילת התגובה שלי.נפש חיה.


לא הבנתי?ארי מש.


זה ההמשך של הסיפור שהבאתי [לא במדוייק ולא במלואו] בתגובתינפש חיה.


כלומר אתה כתבת ת'סיפור הזה כבר!ארי מש.


*אתע מ
נכון [על שניכם ארי וע.מ]נפש חיה.


תגובה קצת שונהע מ
חסר לך שהקב"ה לא מוחשי, אבל אולי זה בדיוק השלב שאת צריכה כרגע לעבור. לטהר יותר את האמונה, להבין שהקב"ה לא מוגדר, ולהבין שהחיבוק הכי גדול וטוב שאת יכולה לתת לו זה לקיים את המצוות שציווה.
יש את הדוגמה הידועה של מי שטוען שעונג שבת בשבילו זה ליסוע עם ג'יפ למדבר ולהסתכל שם על הנוף, ולמה הוא טועה? כי אנחנו מחפשים את העונג שבת ע"פ מה שה' ציווה, לא ע"פ מה שאנחנו מבינים.

אמנם כאן זו הגדרה יותר דקה כי מדובר במצווה מול היתר ולא מול איסור. ובכל זאת אני חושב שגם אצלך ההבנה הזו נכונה. אנחנו מחפשים לעשות לקב"ה נחת רוח דרך מה שהוא ציווה, לא דרך מה שלא ציווה. מה שהקב"ה לא ציווה זה נחמד (גם זו מעלה), אבל מה שהוא ציווה זה אלוקי, זה כבר עולם אחר לגמרי.

מה את אומרת?
תגיד לי מה אתה חושב על זהצקון לחש

בזוהר מובא בהרבה מקומות שמצוות בלי אהבה ויראה לא "עולות לשמים" (כביכול כמובן).

אז נראה שהשלב של האהבה והיראה מה' (שחובה שיבואו ביחד), הוא המתקדם אחרי עשיית המצוות.

 

כלומר המצווה בפועל היא מצווה, האהבה היא מצווה נלווית שבאה להשתלם בכל עשיית מצווה.

לא יודע אם התכוונת למשהו אחר, אבל אני רואה את זה כנניח "תגיד פרק תהילים ותרגיש אהבה גדולה לה'", ושזה עצמו ירגיש כמו חיבוק. אולי לזה התכוונת? אשמח לשמוע.

הבעיה היא שלהוציא את עצמך מעל לכל הדמיונות זה לא דבר קל, והלוואי שאכיר אנשים כאלה.

[כמדומני שאחד האדמו"רים מביא ראיות מ"וביד הנביאים אדמה" שמשתמשים בכח המדמה וזה בגלל שאנחנו קטני מדרגה]

 

ואולי זאת סתם חפירה

^^^שקט רועם
צקון לחש צודק. גם מובא באדמו"ר מפיאסצנה שאם אדם מגשים בתפילה זה לא כל כך נורא (כי הוא יודע בפועל שאין לו דמות הגוף וכו') אבל זאת הדרך להתקדם וכל פעם יגשים פחות. וגם רס"ג אמר שכל יום עשה תשובה על ההשגה שהשיג אתמול שהייתה מצומצמת ביחס להשגה של היום (וכן מובא בלקו"מ קמא, ו' (נראה לי ) בעניין תשובה על התשובה ).

בכל אופן בוודאי שכל מעשה שאדם עושה מתוך רעותא דליבא לקב"ה זה מעשה חיובי וקדוש. כן, קדוש (ועיין אורות התורה ו, טז שלימוד תורה מתוך רצון להיקשר לקדושה קובע את הקדושה אף על גב דלא ידע מאי קאמר ). רחמנא ליבא בעי, ויש הרבה סיפורים כאלה כמו שהביאו פה מפי אנשי קודש שהיו מספיק גדולים להדגיש צדדים מסוימים בעבודת ה', בין היתר תמימות ופשטות אף במעשה שאינו מצווה והדברים ידועים.

כמובן שאין הכוונה לעבירה, שזה שונה משום שהקב"ה גילה שזה אינו רצונו, בניגוד לענייני הרשות שיכולים וצריכים להיות בקדושה.

לדעתי זה חלק מההתקדמות של דור הגאולה שאנשים מתחילים לעשות גם פעולות ספונטניות כאלה ביחס לקב"ה, זה בדיוק המשמעות של "לחיות את הקב"ה", ופתח למדרגה של "ולא ילמדו עוד איש את רעהו.. כי כולם ידעו אותי, מגדלם ועד קטנם" שנזכה.

נ.ב. סליחה אם נפלתי חזק=)
זכרתי שזה האדמו"ר מפייסצנה האמת!צקון לחש

אבל לא הייתי בטוח איפה אז לא רציתי להגיד סתם.. ישר כח!

(ותזהר, פעם קודמת שאמרתי את זה מישהו קרא לי עובד עבודה זרה ;))

תגיד לושקט רועם
שאתה הולך בשיטת הרמב"ם שאומר שהקב"ה הוא מצוי (הל' יסוה"ת אני חושב ).. זה שיא ההגשמה!
ובלשון הרב שרקי, "הרמב"ם פתח את ספרו בבדיחה". אז כולנו סך הכל מתבדחים באופן מסוים.. הה"ד "תורתך שעשועי"=)
אני שומע.ע מ
מה שהבאת מהאדמו"ר מפיאסצנה , גם הוא אומר שזה שלב בדרך ולא המטרה הסופית. אני רק הצבעתי על שלב מתקדם יותר.

מה שהבאת מאורות התורה זה לא ראיה. שם מדובר בלימוד תורה שהוא דבר קדוש בפני עצמו, אתה רוצה להוכיח לדברי ההיתר.
אשמח לקבל הפניה לסיפורים ששלחו פה, לא ראיתי את כל התגובות.

אני לא נגד לקדש את דברי ההיתר, כתבתי במפורש שזה נחמד. אני בעד להבחין בין היתר למצווה ולדעת שמצווה זה סקאלה אחרת. זה אלוקי (עיין ב"גדול המצווה ועושה משאינו מצווה ועושה).
אנחנו לא חולקים בעיקרוןשקט רועם
אני חושב שאפשר לקחת מפה יסוד של קביעת הקדושה אבל אני מבין את הסברה לחלק.
יישר כח.
ברור שאהבה ויראה זה חלק מקיום המצוותע מ
ולא התכוונתי לעשות מצוות באופן טכני, בלי רגש.

מה שאמרתי, זה שאת האהבה צריך לבטא בתוך קיום המצוות, ולא לחפש מסביב. קיבלנו את הדרך המדויקת לבטא את האהבה והיראה שלנו. לא יותר ולא פחות. לא בחיבוקים כמו שלא בנסיעה למדבר בשבת.

לא הבנתי מה שכתבת פה: "לא יודע אם התכוונת למשהו אחר, אבל אני רואה את זה כנניח "תגיד פרק תהילים ותרגיש אהבה גדולה לה'", ושזה עצמו ירגיש כמו חיבוק. אולי לזה התכוונת? אשמח לשמוע."

נ.ב- מה פשר החתימה שלך?
למה לא יותר?שקט רועם
המשך..שקט רועם
לא הסברת מה הבעיה בהוספת דברים שאינם מצוות לעבודת ה'. עבירות בוודאי שאין להם מקום כי ה' גילה שבהכרח אינו רוצה שנעשה אותם. אבל לגבי דברי הרשות, אדרבה יש אפילו עניין גדול שאדם יוסיף לרצון ה', כמו שבואר בכל המקורות והסיפורים בתגובות הקודמות. מדוע אתה נגד? תענה עניינית בבקשה...
מחילה, התחלתי לכתוב תגובה לדבריך, ונאלצתי להפסיק באמצעע מ
ובסוף נמחק לי.
אענה עכשיו בע"ה.
זאת אופצייה תודה!חפרפרת


אז תעשי משהואכפת לי

מה למשל את חושבת שה' היה רוצה ממך?

 

לדבר בכבוד להורים/אחים/ילדים וכו'?

להתפלל אפילו שזה לא מוחשי לך?

להימנע מלשון הרע?

לבקר חולים?

אז תעשי את זה.. רק שימי לב שעניי עירך קודמים. לעזור ולהיטיב עם סביבתך הקרובה לפני שהולכים רחוק..

 

ה' הוא לא מוחשי. נקודה. את כן יכולה להרגיש מבפנים, אבל לא להשאיר את זה שם אלא להוסיף עם זה טוב בעולם ולעשות רצון ה'.

וכמובן שיש גם ערך לתחושת חוסר יכולת הביטוי..שקט רועם
מסופר (הסיפורים הבאים שמעתי מרבנים, לא מכיר במקור ) על בעל התניא שפעם אחת ראו אותו מתפתל על הקרקע מרוב אהבת ה'..
וכן על אחד האחרונים שביקש מן השמיים לחוש את יראת השמיים של האבות ואמרו לא שאינו יכול לקבל זאת כי לא יעמוד בכך. וביקש של דורות מאוחרים יותר ויותר ולא נתנו. עד שביקש לקבל את הירא"ש של הרמב"ם ונתנו לו, ומיד כל גופו רעד מפחד ולא יכל לעמוד..

אני לא מכיר את המקור כאמור, אבל זה נותן מוסר השכל מאוד חשוב. לפעמים אין לנו יכולת להכיל את הרגשות הטובים שיש לנו כלפי הקב"ה, ואנחנו נותרים עם אהבה/יראה ענקית שפשוט "שורפת" את הלב, מכלה אותו.. זה נקרא "כלות הנפש".
"נכספה וגם כלתה נפשי" (תהילים ), וכידוע שכנסת ישראל נקראת כלה לקב"ה מלשון שהיא באמת כלה ומתבטלת אליו מרוב אהבה.. ולפעמים אנחנו זוכים להרגיש קצת מהתחושות האלה, כשאנחנו מחוברים לכנסת ישראל..

אשריך ממש שאת מרגישה כך! ולצד כל הפתרונות הנפלאים שיש כאן, לדעתי יש מקום פשוט להרפות ו"להישרף" מרוב אהבה. זה יוצר דברים נפלאים בנפש.
כמאמר המשורר "ורק אני מרוב אהבה שותק"=)
(ובתוספת וורט לפורים- אני כינוי לכנ"י, וד"ל )..
לכי למושב זקנים וחבקי נשים שלא חובקו מזמן. הסבתא ציפי
גם הן תרגשנה את אהבת השם
הזכרת לי את זהגלויה
אני חושבתאומרים ישנה ארץ

 שההרגשה הזאת ממש נכונה........ ונכון לפעמים תפילה לא מספיקה לך אבל אפשר למשל לרקוד ברקע של שירי קודש להשתולל אני חושבת שדבר כזה ממש עוזר ומשחרר ובו זמנית גם מחזק אותך זה לפחות דעתי........... חצי חיוך

אני כבר לא נוער אבל...אמאנונימית
ראיתי את הכותרת ורציתי לענות. זכיתי לחוות כמה פעמים תחושה דומה למה שתיארת. אולי סוג של "כי חולת אהבה אני". אני חושבת שאין הרבה מה 'לעשות'. זו הבלחה של נקודה עמוקה מאד שלא נראה לי שקיימת אצלנו באופן שוטף ואת יכולה פשוט להרגיש ולחוות את זה. לנסות לעמוד במקום ולקבל ולהיות בזה. העשיה היא לפעמים בריחה אל פעולה כי קשה לעמוד באור העצום. אבל את יכולה לנסות...
מה שעושים- מתבודדים עם עצמינושלמה גראחרונה
עבר עריכה על ידי שלמה גר בתאריך ט' באדר תשע"ז 10:01

מתוך התבודדות אני מחפש את עצמיותי העמוקה ללא חיפוש של אור השם - ואז מתגלה דבר מופלא

              אלוקים אחד איתנו   הוא לא דבר נפרד מאיתנו הנמצא מחוץ לנו (זה כל יסוד עבודת השם של הרב קוק ראי תחילת קובץ א ועוד הרבה וראי מאמר הרב צוריאלי "עבודת העצמי היא עבודת השם" ועוד)

וכך לאט לאט (בסוד הברקות. אורה"ק ח"א) הולכת ומתגלית הפנמיות שלך שהיא היא אור השכינה ואור השם ובזה הצימאון שלך לחבק את השם ירגע כי ההבנה הישרה בצימאון שלך לחבק לעניותי היא- לחיות באחדות עם השם בכך שהוא מתגלה בתוכי פנימה ולא דבר נפרד ממני הנמצא מחוץ לי כמו שיש אנשים שבתפילה מציירים את השם למולם חוצה להם (חידושי ר חיים המפורסם על הלכות תפילה וראה גם חידוש הבני מחשבה טובה המסתמך על הראב"ד המפורסם שאפשר לצייר ממש דמות של השם רק שיש לזכור שבאמת להשם אין לא גוף ולא דמות הגוף) 

ובעז"ה הנשמה הענקית שלך שצמאה לאור השם תרווה "חיים עליונים של מעלה" (ע אורה"ק גילויי חיים בסוד החיה) ותקדש את החומר

אני יגלה לך סוד קטן קורה לי הרבה פעמים שבלילה לפני שאני הולך לישון אני ממש מרגיש צימאון עצום להתקרב אל השם ואני ממש ממש בוכה מזה מעומקי נשמתי   ומה שמרגיע אותי זה שאני שומע שירים עמוקים מלאי צימאון של דביקות כמו שירים של ביני לנדאו הענק ביחוד "ארמונו של מלך" וגם הייתי שומע סיני תור ביחוד "דרשתי קרבתך" ועוד

 

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך