חקירה בגדר 'תוספת מלגה'אניוהוא
חקרו האחרונים בגדר 'תוספת מלגה'.
דידוע הוא תקנת הישיבה שאברכים הלומדים בסדר ערב ומגיעים לשחרית יקבלו 'תוספת מלגה'.
דבאמת יש לעיין טובא למאן אזלא ההיא תוספת. איכא למימר דאזלא לאברך דהרי הוא 'תוספת מלגה' וכמו שעיקר המלגה לאברך התוספת גם לאברך.
או דילמא התוספת אזלא לאשת האברך דהיא המתיר ללימוד זה. והא דקרי ליה 'תוספת מלגה' היינו מצד דהוא לווי לו.
ושמעתי אומרים דהנ'מ היא לשמחה ברגל. דמחוייב האיש לשמח את אשתו בחג, בבגדים או תכשיטים חדשים, ואם כסף זה שלה הוא אין זה הוא שמשמחה דהא כספא דידה הוא.
אך איברא דאין האמת עימהם דהרי כל מה שקנתה אשה קנה בעלה ומיקרי ממונו ושפיר יכול לשמחה בו.
אלא דאיכא למימר דנ'מ לעניין חולי,
דידוע בעלמא שחולה אינו מגיע לעבידתיה ואע'פ כן מקבל תשלומין על זה, וה'ה בנידון דידן. אלא דהנ'מ מי הוא החולה, שכשהאשה חולה, אם נאמר שהכסף לאשה פטור הבעל מלבוא לישיבה, ואם הכסף לבעל , אכתי רמי חיוב עליו להגיע לישיבה. וה'ה בהיפוך. ודו'ק.
והעיר עיני ידידי ר' יוחאי, דאיכא עוד נפקותא. דידוע שהאברך כל חשקו הוא בתורה. ואילולא ההיא איתתא כל שעתא דאית הוי יתיב בבי מדרשא וקעסיק באוריתא ולא הוי פסיק פומיה מלמגרס. אלא דהיא גרמא ליה שישאר בביתא. וא'כ כהאשה לא בביתא (דהלכה לערב נשים כגון פאפריעק"א), לכאורה היה נראה לומר שהוא צריך להיות בישיבה דיש כאן הסרת המונע.
אלא דאכתי לא בריר מילתא, דאם כן לא הויא ליה לקבולי מלגה על ההיא שעתא, דמעצמו הוא בא לביהמ'ד.
אבל אם נאמר שהאשה היא המקבלת אכתי יש לה לקבל, דוכי משום דהיא לא בביתא כלו להו מלאכות הבית?
ונראה לומר עוד שהוא ס'ל כדר' יוסי - דקרא לדיביתהו -'ביתי', והוא משום ששעבוד הבית כשעבוד אשתו. ולכאורה היא ראייה חזקה.
אלא שהיה נ'ל לדמות האי דינא לדין תוספת כתובה, דדמי לכתובה עצמה. והרי כשהפסידה כתובתה הפסידה תוספת וא'כ ה'ה בנידון דידן, דקרי ליה 'תוספת מלגה' ואם לא יקבל מלגה, כגון אברך דמברז מיבריז מהסדרים, דאם ליכא מלגה ליכא תוספת.
והשתא דאתינן להכי נראה לומר שאינו לאשה, שאם הכסף לאשה הו'א שיקבל על השעות הנוספות שהיה למרות שאינו בישיבה בעיקר הזמנים וא'כ אינו בכלל 'תוספת' אלא הוי מלגה לאשה, ומדקרי לי 'תוספת' מוכח דאינו כן.
אלא דאכתי לא בריר מילתא דהא דקרי ליה אינשי 'תוספת מלגה' האם הוי שם העצם או הכינוי, דאם הוא שם העצם, א'כ מוכח כדאמרינן, אבל אי הוי כינוי בפי העולם, מי יימר דהוי מילתא? דילמא הוי מנהג שטות ואזלא לה ראיה הנ'ל.
אמנם יש לדון בגדר 'אברכות' לקבלת האי ממונא דקרו לי אינשי 'תוספת'. דלא סלקא אדעתא דאף בר בי רב ואפי' דחד יומא דאי אתא חדא משוקא וקא מצלי תרי יומי במתיבתא בצפרא, וקא מתנמנם באורתא בבי מדרשא דיהיבנן ליה האי ממונא. ואם כן האי בר נש דמיתקרי אברך דלא עביד מאי דרמי עליה, אין הכי נמי דלא יקבל האי ממונא ואע'פ דקא אזיל לאיתתא. ודו'ק.
ואכתי לא בריר האי מילתא וצע'ג. וה' יעיר עיננו בתורת האמת.





וואו..ארוךאנו_נימי (G+)

זה על דרך המילתא דבדיחותא או רציני?

פה בפורום יש רציני?אניוהוא
רק בדיחותא רצינית
שווה קריאה?אנו_נימי (G+)

אז אני אדפיס ואקרא בהזדנות(אני רציני שאדפיס-תן תשובה רצינית)

אין הנחתום מעיד על עיסתואניוהוא
אך מכיוון שאני לא נחתום אני יכול להעיד.

קיבלתי תגובות טובות על זה...
חחח אחלה.אנו_נימי (G+)אחרונה


לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך