סקרלב סדוק

מי תראה לכם יותר דוסית-דוס

מישי עם חצאית עד הקרסול בלי גרביים או מישי עם חצאית 5 ס"מ אחרי הברך עם גרביים???

בתכלס זה סתם סטיגמהאחת מהעם הנבחר
זה ממש לא מראה את הדסיות של הבן אדם.. לכולם יש קטע דוסי! לכולםםם!
תסתכלי בחתימה שלךיאירוש


ו.. מה ישבה?אחת מהעם הנבחר
סורי על הבורות..
היא מצטטתיאירוש
אולי סופסוף נבין שכולנו חופשיים וזה רק אנחנו המשעבדים את עצמנו...
(ביני)
קשור קצת לשאלה, את לא חושבת?
אני לא אלך אחרת בגלל מה שיכתבו פה.לב סדוק

אני כרגע הולכת עם חצאית עד הקרסול ועם בלנסטון.... אבל כשאני בלי בלנסטון אני בלי גרביים.

היתה לי תקופה שהייתי הולכת עם גרביים בשביל התיוג. אבל הפסקתי.

אולי אי פעם אני יצליח להחמיר ולהתחיל גרבייםחיוך שנזכהחיוך

אבל אני ממש לא חושבת שיש עניין ללכת אחרת כדאי להיות מתויג כדוס יותר. במיוחד כשהאלה שמתויגים (לפעמים) כדוסים יותר הולכים בצורה שמבחינת ההלכה טובה פחות.

נראה לי שזה מה שהתכוונת שיש בחתימה שליחיוך גדול אני צודקת?

משהו כזה...יאירוש

מה אכפת לך מה חושבים עלייך?

שאלתי פחות בקטע של מה חושבים עלי.לב סדוק

הרבה פעמים אני שומעת שאנשים אומרים: היא דוסית רצח, הולכת עם גרביים....

וזה מפריע לי, כי לפי ההלכה אני חושבת שעדיף חצאית עד  הקרסול בלי גרביים מאשר חצאית קצרה יותר עם גרביים.

אולי בגלל שחרדים מקפידים על זה זה נחשב דוס יותר.

שני המצבים שכתבתהכל מאת ה'

זה לפי ההלכה.

 

גם חרדים וגם דתיים לאומיים מקפידים עלזה.הלכה נשארת הלכה.

לפי הרב אבינר-לב סדוק

אורך החצאית

  1. לכתחילה עד הרצפה.

  2. מקילות: 10 ס"מ תחת הברך וגרביים אטומות.

  3. מקילות יותר: 10 ס"מ תחת הברך בלי גרביים.

נעליים – מחמירות: נעלים סגורות וגרביים עד החצאית. מקילות: נעלים פתוחות.

 

וכששאלתי אותו לגבי כיסוי כף הרגל כשהקרסול מכוסה הוא ענה שזו חומרה...

מה שאני מבינה מפה: עדיף ללכת עם חצאית עד הקרסול ללא גרביים(כי זה לכתחילה)

מאשר חצאית קצרה יותר(שזה למקלות) עם גרביים- שזה בסדר לגמרי לא לכסות את כף הרגל, וזה חומרה לכסות....

שני המצבים בסדר גמור, אבל גם ביניהם יש יותר טוב, ולדעתי מה שאני עושה יותר טוב ממה שחושבים שהוא מראה על יותר דוסיות...

וואי זה הגזמה ברמות!~שירוש~
מה הגזמה?בוערתלארץישראל

זה ההלכה...

10 סנטימטר מתחת לברך בלי גרביים וזה עוד למקלות? זה פשוטמוגזם~שירוש~
שבנים לא יסתכלו וזהו אני לא צריכה לכסות את עצמי אייכ😳
זו ההלכה... לדעתי מוגזם לשמור שבת, אזמה זה משנה משו? לאבוערתלארץישראל

אין מה לעשות...

אם את באמת חושבת את זה אז~שירוש~
תבררי למה שומרים שבת והלכות שבת..
ואם התשובות לא מספקות אותך ואת לא מאמינה בזה אני חושבת שעדיף לא לעשות משהו שאת לא שלמה איתו/מאמינה בו.
אוקי אוקי... ח"ו, אני כן חושבת שצריך לשמור שבת.בוערתלארץישראל

אני רק פשוט אומרת שזה לא משנה מה אני חושבת, אלא מה ההלכה אומרת... אם אני מאמינה בקב"ה אז אני יעשה ככל יכולתי את כל ההלכות שלו, גם אם אני חושבת שזה מוגזם, זה לא משנה מה דעתי... זאת ההלכה. נקודה.

|נדחפת|פה לקצת
עדיף לקיים מצוות גם אם לא מבינים אותם
את מבינה למה לא לאכול 'דבר אחר'? את באמת מבינה למה בשבת אסור לגעת בחצי מהדברים שקיימים בעולם?
לא הכל אנחנו מבינים. אנחנו לא מקיימים מצוות כי אנחנו רוצים או כי אנחנו מבינים, לפעמים זה מה שקורה אבל אם אנחנו לא רוצים או לא מבינים אנחנו צריכים לקיים את המצוות בקבלת עול כי זה רצון ה'.
המטרה העיקרית של קיום מצוות זה קיום רצון ה'.
^^ אבל עוד משהומשתדלת יותר

להלכות שבת כן יש סיבות. אלו סייגים שעשו חז''ל כדי לא להגיע לעברה דאורייתא. לכל דבר יש סיבה במקרה הספציפי של הלכות שבת, רק לא תמיד אנחנו מבינים את עומק הדברים.

עוד משהו, ישנם דברים שסיבתם לא ידועה לנו אבל עושים אותם כי ככה ה' ציווה, וזהו. בלי לחשוב הרבה הקב''ה ציווה את עושה. 

במחשבה שניה חזרתי עליך במילים שונות, לא נורא. חצי חיוך

....לב סדוק

תסתכלי מה כתבתי לדרשתי קרבתיך...

משהו קטן- - נוער וגיל ההתבגרות

הרב אבינר הוא מחמיר יחסית.לב סדוק

למרות שרוב רובם של הרבנים אומרים לכסות עד הקרסול(עד הברך ע"י חצאית ואח"כ אפשר גם טייץ/ גרביים)

 

אתם מדברות כאילו מבנים ההלכה לא דורשת כלוםירא שמים!
לבנים יש הלכות קשות לא פחות
סופסוףבת מלך!!!!
לעניין
את רצינית? 10 אחרי הברך זה במינימום!!לא נשברים!
בואי נדבר דוגרי.. אם זה יותר קצר ואת יושבת.. אז כבר עדיף מכנס
תגידו מה הבעיה שלכם?????אני והאני
זו ההלכה!! 10 סנטים אחרי הברך זה מה שמפריע לכם????
אז כנראה לך זה קל.. יש אנשים שלהם זה קשה~שירוש~
השאלה היא מה ההלכה אומרת..נעם השני

סתם, נראלי עד הכף רגל.

חצאית עד הקרסול בלי גרבייםהטוב שבטוב


^^ניגונא
חצאית קצרת גם משדרת משהו פחות דוס לא משנה אם יש גם גרביים
עם גרבייםמשתדלת יותר


אחרי הקרסול בלי גרביים!א"י לעמ'י


חצאית קצרה וגרבייםמה אכפת לך?!


גרבייםהפואנטה
חצאית עם גרבייםמקורזלת


חצאית מתחת לברך וגרבייםעלה שלכת


לא חושבת שהלבוש קובעאין קדוש כה

לפעמים מתלבשים בצורה מסוימת כי כולם מתלבשים ככה ולכן אני לא קובעת לפי אורך החצאית או אם יש לה גרביים או לא....

זה סתם סטיגמותתעד עלות השחר.

יכולה להיות מישי עם חצאית יחסית קצרה אבל היא ממש צדיקה אפילו יותר מזאתי שלובשת גרביים..

ברור שזה סטיגמותמה אכפת לך?!

אבל תכלס, לא משנה מה אומרים בסוף גם הלבוש קובע. ואם אני רואה מישהי פעם ראשונה והיא הולכת עם גרביים אז ישר אני יחשוב עליה דברים מסויימים(לא קשור לטוב או רע) . ואותו דבר אם אני אראה מישי עם גופיה...

באמת כל אחד שאת רואה את לא מסטגמתת? אין סיכוי! כשבנאדם הולך או מתלבש בצורה מסוימת הוא  משדר משהו. שמישו אומר אל תשפטו אותי לפי איך שאני נראה, באמת אני משהו אחר (והרבה אמרו לי ככה) הוא פשוט עובד על עצמו.

 

 

ברור שלבוש לא קובע.לב סדוק

אבל ישר כשאת רואה מישהו הוא משדר לך משהו. מראה דוס יותר או פחות ולא דווקא בקטע דוס.... כל דבר.

להגיד שזה קובע? בטח שלא.

אבל יש משהו אוטומטית שאת מתייגת בן אדם.

אז.. אני לא..לא נשברים!
איזה כיף לך הלוואי בעזרת ה' מתישהוא...לב סדוק


לא בודקת אנשים לפי זה..לא נשברים!
יש לי חברות שהן נראות חילוניות והן יותר דוסות מהרבה בנות שכן נראות דוסות..
אני גם מכירה בנות כאלה אבלמה אכפת לך?!

עדיין. אולי את מכירה כמה הם מדהימות וצדיקות אבל מי שרואה אותם מהצד לא יחשוב את זה... אז מה הם רוצות להיות? דוסיות וצדיקות או חילוניות? למה הם ממשיכות ללכת ככה? כי הם יודעות שזה משדר משהו!! הם יודעות שאם הם יתחילן עכשיו ללכת צנוע, יראו אותם מכיוון שונה. אין מה לעשות, זה חבל אבל סטיגמות זה דבר שקיים ואי אפשר להתעלם ממנו. בכל צורה שמישהו הולך הוא משדר משהו..

 

ממש לא!לא נשברים!
הן הולכות איך שהן הולכות כי לזה הן רגילות את זה הן אוהבות וזה הדבר שהן חונכו שנורמאלי לעשות
לא שופטת אותם או משומה אכפת לך?!

אבל נגיד אני, חינכו אותי שהולכים עם גרביים ושנאתי את זה. לא כי זה לא נכון, פשוט בגלל שלי אישית זה לא התאים. וכן! הרגשתי שזה מסטגמת אותי, תמיד הייתי הדוסית הצדיקה.. שזה דבר שהוא ממש טוב אבל לא לי, כי לא הייתי כזאת! רק נראיתי כזאת בגלל ההורים... אז יום אחד פשוט הורדתי גרביים וכולם היו בשוק. אבל עשיתי אתזה כי זה מה שהרגיש לי נכון. אני לא חושבת שיש מישהו שכיף לו להיות בדעה מסוימת ולהראות אחרת, שהוא משהו מסוים ואף אחד לא רואה את זה.. רוב האנשים ינסו לשנות את איך שהם נראים פשוט כי זה לא להיות אתה, זה לעבוד על עצמך.

עם גרביים...בלאגאניס'ט


משהי עם חצית עד הקרסולביחד ננצח

אבל תלוי אם מדובר בקיץ או בחורף- בלי גרביים זה אומר סנדלים בלי גרביים או נעליים וגרבים קצרות(סירה)

חצאית עד הקרסול בלי גרבייםתהיה מאושר


בררררווווווווררררר שחצאית עד הקרסול.בוערתלארץישראל

זה מה שגם ההלכה קובעת...

דו"ח מבקר המדינה:דרשתי קרבתך!!!!

חחח סתאם יש לי פשוט מלאנטלפים דברים להגיד על הנאמר לאל..כאילו מוציא לשון

אז קודם כל, לפי ההלכה, תכל'ס, עדיף חצאית עד הקרסול בלי גרבים מחצאית עד אחרי הברך עם גרביים.. אז בתור אחת שהולכת מקסי מבחירה ברו שמי שכמוני נראת לי יותר דוסה, פשוט כי אני יודעת כמה זה קשה..

וזאת שאמרה שזה ממש מוגזם ושהבנים לא יסתכלו- האמת שזה גם מציק לי הקטע הזה של הצניעות ולמה עושים אותו ואם אנחנו יותר צנועים זה אומר שהבנים פחות שולטים על עצמם וכו' אבל משו אחד אני יודעת- זאת ההלכה. נקודה. ואם חז"ל קבעו שככה נלך, כנראה שהם יודעים מה הם אומרים.. כמו שבהלכות כשרות ושבת את לא תגידי- לא באלי, זה מוגזם לדעתי,ככה גם בהילכות צניעות- זה לא פחות חמור!!!! בגלל שהשיח היום הוא פרוץ בטירוף והרחוב היום נראה זוועה,לצערנו, בנות מרגישות שללכת קצת פחות ממה שההלכה דורשת זה בסדר גמור, הם עדיין מקיימות את ההלכה, רק קצת פחות מושלם מה"דוסיות-הקיצוניות-שסתם-מחמירות-ואיך-לא-חם-להם" אז לא!! ממש לא!!! כמו שאת לא תיסעי בשבת רק"קצת" באוטו, ככה את גם לא יכולה ללכת רק "קצת" מעבר להלכה! יש הלכה, וזהו.  ואנחנו בתור עובדות ה' שבאנו לעולם עם שליחות כלשהי, צריכות להקפיד עליה, גם אם זה מאוד קשה, וזה באמת מאוד קשה.

וזה שיש פה אנשים שטענו שהם לא מסטגמתים אנשים אחרים, אני ממש ישמח שתספרו איך זה להיות מלאך.. מרחף זאת פשוט תכונה לא אנושית.. ועובדה שבנות פה כתבו שהן הפסיקו ללכת עם גרבים בגלל שזה יצר עליהם סטיגמה..

אבל עם כל מה שכתבתי פה- ברור שעבודת הלב ממש ממש ממש ממש חשובה, וממש לא מספיק לשים חצאית עם בלב את בכלל אתאיסטית! אבל "אחרי המעשים נמשכים הלבבות", מנסיון.

הלוואי שנזכה להבין באמת מה הערך שבצניעות, ונזכה להתחזק בה, ועל ידי זה בע"ה יבנה המקדש!!!!

 

 

באנה חפרתי.. והייתי קצת טעונה.. תסלחו ליחיוך גדול

 

וואי תקשיבו..אריאלניקית!
העלתם לי את המודעות ברמותת!! אני כבר כמה ימים ממש חושבת עלזה כל הזמןן! בהתחלה חשבתי שמתחת לברך בכל מצב זה בסדר..
אשרינו!!;)דרשתי קרבתך!!!!
אם באלך, יש חוברת של הרב אבינר שקוראים לה 'צניף טהור' ומפורטים בה הלכות הצניעות.. מומלץ ממש!!
את צודקת. תלוי לפי איזה רב.ענבל
בס"ד

הרב אבינר הוא רב מאוד ספציפי ומאוד מחמיר בהלכות צניעות.

תלמדי הלכות צניעות לעומק (כולל המקורות מהמשנה עד הפסיקה) ותגלי שאולי הרב אבינר לא מגלה לך הכל.
היחיד מהפוסקים להלכה (של פעם לא רב מלפני שנתיים),בוערתלארץישראל

שהתיר את העניין של ללכת עם חצאית קצרה עד 10 סנטימטר מתחת לברך, הוא המשנה ברורה, וגם על זה הרב צבי יהודה אמר שזה הקלה מאד תמוהה, כך שלהגיד על דבריו של הרב אבינר "החמרה  מאד מוזר בעיני... אלא אם כן כל הרבנים מחמירים לדעתך..

לכן אמרתי שמומלץ לחזור אחורה יותר.ענבל
???בוערתלארץישראל

מזתומרת לחזור אחורה????

לגמרא, לראשונים ולאחרונים.ענבל
בס"ד

לכל ההשתלשלות. ככה אולי תביני שיש משמעות לפסיקה הזו. (אגב, למיטב ידיעתי זו פיקציה שהוא היחיד שפסק כך. הוא אולי היחיד המוכר).
אני שמעתי ממישי שאחיינית של הרב מרדכי אליהולב סדוק

אמרה לה שהרב אמר שזה היה טעות בדפוס והמשנה ברורה לא התיר בכלל....

שמעתי את זה ממישי ששמעה ממישי ששמעה מהרב, ככה שלא יודעת עד כמה זה מדויק....

משהו קטן-לב סדוק

יש שני איסורים נפרדים:

לבנות- לחשוף את עצמן

לבנים- לראות בנות לא צנועות.

האיסור של הבנות הוא בלי קשר לבנים.

אני אפרט בלי נדר כשיהיה לי זמןחיוך

בדיוקמישהי=)
צודקת לגמרי!בימאית דמיונות

נראלי המחלה של הדור זה הסטיגמזם.......

 

ומזה לא חפרת,דווקא היה כיף לקרוא את זהכאילו מוציא לשון

למה של הדור הזה?דרשתי קרבתך!!!!

באיזה דור זה לא היה ככה??

חח איזה כיפליי..מסמיק-מוציא-לשון

מה זה סטיגמה?בין החוץ לפנים

אני חושבת שאת ממש ממש צודקת, האמת היא שעד לפני שבועיים התחלתי יותר להקפיד על חצאיצ ארוכה וראיתי שאני ממש אוהבת את זה... גם התחלתי יותר להקפיד על התפילה ולהתכוון במה שאני אומרת... ( כל זה למדתי מחברות שלי מהאולפנא...פרח) אוהבתותכן!!!!!!!!!

ממש לא חפרת!!! אמרת את הדברים הכי נכונים!!!!אני והאני
(דרשתי קירבתך)
חחח סתם הקרצתיאנונימית 4

ניראלי יותר זה
מישי עם חצאית עד הקרסול בלי גרביים

חצאית ברך וגרביים..אוהבת לאפות...


עם גרביים וחצאית קצרה..מחפשת את האושר
ת'אמת שלא יודעתאחת מא"י שלעמ"י

אבל מה שבטוח זה שלפי ההלכה-

כול הרבנים אומרים ללכת עם חצאית ארוכה

לעומת הגרביים - שיש מקילים בעניין הזה!!!

לי משהי עם חצאית עד הקרסול בלי גרביים!!!ישתבח שמו!


5 ס"מ וגרביים נראית יותר דוסית לדעתיקטורת


בכנותיהוחרטט

חצאית ארוכה.

רוב החרדים בימנו הם מודרנים לצערנואני והאני
הם עושים מה שאומרים, וגם זה את יכולה לראות חרדיה עם חצאית במקסימום של הברך...
נראה לי שחצאית עד הרצפה..אריאלניקית!אחרונה
אבל אני לא מצליחה לשפוט אנשים שהולכים עד מתחת לברך בלי גרביים...
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך