יש לי שאלה....אומרים ישנה ארץ

נכון יש את הבנות האלה שהם ''דוסות בנפש'' אבל מבחוץ הם לא הכי? חשבתי על הדבר הזה הרבה ויש לי שאלה האם החיצוניות מה שבעצם אתה מראה לאחרים מעיד על האישיות שלך? כי אם כן עדיף ללכת לאולפנה שהבנות שם הם "דוסות בנפש" ולא למקום שהבנות שם דוסות אבל לפי מה שאומרים מבפנים הם לא הכי..... לי ב"ה יש מקום ללמוד שנה הבאה וברוך ה' מקום דוס דוס דוסדוס

אבל סתאם מענין אותי לדעת מה אתם חושבים.... אשמח אם תגיבו...חושף שיניים

חחחחדרשתי קרבתך!!!!

גמלי יש מקום דוס לשנה הבאהקורץ משום יש לי הרגשה שאנחנו מדברות על אותו אחדחיוך גדולחיוך גדול

יש משפט של בעל ספר החינוך שאומר "אחרי המעשים נמשכים הלבבות", כלומר- אחרי פעולות שנעשה (מצוות וזה..) הלב שלנו ימשך גם בע"ה ללהיות מה שנקרא "דוסים בלב". כמו ששמת לב זה לא הפוך- אחרי הלבבות נמשכים הפעולות, מה שאומר שצריך לבוא ממקום של לעשות ולקיים ומתוך כך לאהוב ולעבוד בנפש.

מניסיון, זה כ"כ נכון!!! בעל ספר החינוך הוא פשוט נביא בסיפור שליחיוך זה פשוט ככה!!

וחוצמיזה, שמעתי פעם משל מדהיםם שממש מסביר אתה:

אישה אחת באה לבית דין אחרי 20 שנות נישואים ורצתה להתגרש. שאלו אותה למה, והיא ענתה- "אנחנו נשואים כבר 20 שנה, והפעם היחידה שבעלי אמר לי שהוא אוהב אותי הייתה בחתונה. וזהו! אינלי עניין בזוגיות כזאת שהאהבה לא מתבאטת (ככה כותבים אתזה, נכון?) בחיי היומיום." והבעל ענה "מה את רוצה? אני אמרתי לך שאני אוהב אותך בחתונה, לא קלטת אתזה? למה צריך לבטא אתזה ביומיום??"

זה בדיוק העניין של "דוסים בלב", שאומנם הם אוהבים, אבל אין לזה ביטוי ביומיום ולכן זה עלול לאבד אתזה מאוד מהר. עיין ערך רבים מהדור השני של אותם "דוסים בלב" שלא בדיוק יצאו כאלה, בלשון המעטה.

מקווה שעזרתיחושף שיניים

מתבטאת...רוקדת בגשם


לא ירדתי לסוף דעתך..דרשתי קרבתך!!!!

חושב

סתם הערה..שואף למעלה
יש גם משפט בחז"ל שאומר "אחרי הלבבות נמשכים המעשים", בדיוק הפוך ממה שאמרת. אני חושב שיש צדדין לכאן ולכאן. לפעמים הלב מושך ולפעמים המעשה.
תיקון קטנטןפה לקצת
"אחרי המעשים נמשכים הלבבות"
כמדומני


לא קראתי הכל. רק את התגובה שלך.
אני אומר שהמשפט קיים לשני הצדדים!שואף למעלה
אענה לך.א"י לעמ'י

יש לי חברות ממש טובות ב'ה.. שהם דוסות בנפש מבטיחה לך יותר מכולן פה אפילו אבל הלבוש לא ככ..

לדעתי אנשים היום לוקחים את חשיבות הבגדים אם את לובשת צנוע את דתייה. וואו, חברים.. אז ממש לא!!

מכירה מלא בנות שלובשות הכי צנוע שבעולם אבל לא כאלה דוסות.. והאלה שלא לובשות צנוע בהרבהה יותר דוסות מהם.

אז בואו לא נכליל לפי מראה לבוש.. כי זה הכי לא קובע. נכון שיש לזה השפעה רבה.. אבל מה שקובע בסוף זה הנשמה שלך. ואם היא קדושה אז הכל בסדר.

וברור שצריך להתלבש צנוע, אבל מי שלא מצליח ויותר קל לו ככה אז מ נעשה? במצב הזה עדיף שהנשמה שלה תיהיה קדושה.

מצד שני,קול דממה
אחרי המעשים נמשכים הלבבות.
זה מדהים שבפנימיות הן קרובות לה', אבל בלי עוגן חיצוני עלולים להחליק למטה. זה לא קשה בכלל.

זה כלל מעצבן, אבל הוא נכון לגמרי.
וגם מי שמחליט שעכשיו הוא יקיים מצוות באופן מעשי אפילו אם הוא לא שם, זה יגיע, הלב יבוא אחרי המעשים.
יש פה קטע שראיתי כמה פעמים בפורום ולא הצלחתי להבין..ירא שמים!
מה זה דוסות בנפש שלא הולכות צנוע?! אם אני בלי כיפה כי זה מפריע לי אפשר להגדיר אותי דוס?!? מי שלא הולכת צנוע היא לא דוסית!!!
^^ רציתי להרחיב בזה אבל אינלי כוח. תימצת הכל וזהו. תודה.משתדלת יותר


שיאה מסכימה!!!!!! מהשניסיתי לומר בתמצותדרשתי קרבתך!!!!

חיוך גדול

נשמהה!! למה את מכלילה ?!א"י לעמ'י
מה הכללתי?? (ואני בן..)ירא שמים!
כן דוסית זה תלוי בפנימיותghbft


קודם כל הנשמה של כל היהודים קדושה...חבדניקית אחת

אין יהודי, אפילו כזה שעושה הכי הרבה עבירות הנשמה שלו קדושה.מתפלפל

ב. נכון, יש כאלה שלובשות הכי צנוע ובאמת לא כזה דוסות (ואני מכירה די הרבה כאלה) אבל עדיין, לא בהגזמה... נגיד יש ת'בנות האלה (וכבר ראיתי כמה בנות כאלה) שמתנהגות שיא הדוסיות ושומרות על כל המצוות וזה אבל הם מתלבשות לא כלכך צנוע... את בהתחלה אומרת טוב אני רואה שהיא כן צדיקה וסתם פשוט קשה לה עם צניעות, אבל רואים שהם פשוט בירידה. עובדה: אין דבר כזה מישי שהולכת עם גופיה ודתיה. בסדר, כל הכבוד שאת מקיימת מצוות אחרות, אבל דתיה את לא עם את הולכת לא צנוע... אולי מסורתית 

דוסות בנפשפה לקצת
זה על משקל 'דתי בלב' ו'הרב נוח'?!
אמממ מזכיר לי את הסטיגמות על מיתכלית הכוסף

שהולך עם כיפה קטנה...הכיפה והגודל שלה לא מעידה כלום על הבנאדם,העיקר זה התוכן הפנימי שלו,אותו דבר לגבי הלבוש יש מן סטיגמה כזאת שביינשים הולכים עם דגמ"ח-אבל זה מזה לא נכון!לא חייב ללבוש דגמח בשביל להיות בייניש,אני למשל לובש ג'ינס תמיד(כמובן לא קרוע וכו)פשוט כי אני חושב שזה יותר יפה וכן אני לא פחות דוס מהאלה שהולכים עם דגמח!!!אותו דבר לגבי הבנות-לא כל מי שלובשת חצאית עד הקרסול היא דוסית,ויכול להיות שיש בנות שמתלבשות לא כ"כ צנוע לטעמך,אבל אולי לטעמם זה כן ויכול להיות שזה סתם עניין של סגנון...אז העיקר זה התוכן הפנימי.וזה לא דומה בכלל ל'דתי בלב' וכו'...

זה ממש לא אותו דבר.בוערתלארץישראל

כיפה קטנה, זה בכל זאת כיפה, ואין הלכה ללכת דווקא עם כיפה בקוטר עשרים סנטימטר. מכנסי דגמ"ח ומכנסי ג'ינס, גם כן לא כתוב בהלכה שזה אסור, אמנם זה פחות מכבד, כיפה גדולה יותר מראה גאווה יהודית וכו' אבל זה לא חובת ההלכה או מנהג ישראל שנשתמר לדורות. מה שלא נכון לגבי חצאיות. לגבי חצאית, אין כזה דבר לי נראה צנוע, או לך נראה צנוע, יש הלכה ברורה. אסור שיראו את הברך. וכך זה בכל הלכות מניעות לבנות. 

ולגבי זה שהיא יכולה להיות יותר "דוסית" השאלה מה מגדירים דוסית. אני מגדירה מישהי שמנסה בכל כוחה לקיים את רצון ה' ,עם כמה שיותר החמרות וכו' כדי באמת להתקרב לקב"ה. ובנוסף מישהי שאוהבת א הקב"ה מתקרבת אליו וכו'. קודם מקיימת את רוצונו ודרך זה מתקרבת אליו. זה כמו שמישהי תתחתן עם מישהו והיא מאד תאהב אותו וכל היום תגיד לו את זה וכו'וכו' אבל כשהו יגיד לה, יש אוכל. היא תגיד לו תכין לעצמך. וכשהוא יגיד לה את יכולהה ללכת לעבוד גם כדי שיהיה כסף, היא תגיד לו לא  באלי, וכל פעם שהיא תבקש משהו הוא יעזור לה ויעשה לה... זה לא אהבה. אם אתלא עושה את רצונו זה לא מראה אהבה אמיתית.

למה "לקיים את רצון ה', עם כמה שיותר החמרות"?לישועתך קיויתי
מאיפה הכיעד הרצון להחמיר בכל דבר? זה לא עושה אותך יותר טוב או יותר קרוב לה', ישנות הגדרים בהלכה ואין צורך להחמיר מעבר. ומה שיש בהלכה זה חובה, מה שמעבר זה כבר לא יהדות, זה רצון אישי של אדם.
ונסיים בכך, הגמרא לא סתם לא אוהבת נזירות.
בחינת ללכת לפי יותר הרבנים שמחמירים, ולא לחפש את ההקלות.בוערתלארץישראל

נגיד בחצאית, עד הקרסול ולא עד הברך וכו'... כי זה שאתה עושה את רצון ה' לפי אלו שחושבים שהוא דורש יותר ממנו, אז ככה את יותר מתחבר אליו, כי אתה ותר משקיע ועשה מה שהוא מעדיף. אבל את צודק זו דעתי

 ולא כל אדם צריך לחשוב כך.

המסילת ישרים כותב במידת החסידות שחלק ממנה זה להחמיר כדעותי.

המחמירות יותר, אלא אם כן אין סברתם נראית. 

הוא גם כותב שמידת החסידות היא לא הוראה לכלל הציבורלישועתך קיויתי
אלא רק לאנשים מאוד מסוימים.
כי רצון ה'דרשתי קרבתך!!!!
שנעשה כמה שיותר דברים שמבטאים את האהבה שלנו אליו.. ולהחמיר זה בעצם להגיד אני רוצה יותר!!!! אני רוצה להעמיק את הקשר!!! זה כמו שיש גבר יעשה לאשתו רק מה שהיא מבקשת, זה לא מראה על יותר מידי אהבה, לעומת גבר שיעשה מלא דברים בלי שהיא מבקשת, כדי לשמח אותה ומרוב אהבה אליה.זה ממש לא עניין של לדעתי צריך להחמיר ולדעתי לא, זו עובדה!!!
לא, רצון ה' שנעשה את מה שציווה.לישועתך קיויתי

ה' דורש מאתנו דברים מאוד ספציפיים שנעשה שהם מקרבים אותנו אליו, דברים אחרים כנראה לא נועדו שנעשה אותם. חוץ מזה יש ברוך ה' מספיק דברים שה' רוצה שנעשה לפני שנתחיל לעשות מעבר.

לא סתם שכר של אישה שלומדת תורה קטן משל האיש, שאינה מצווית בלימוד תורה. קל מאוד להחמיר בדברים כאלה ואחרים, קודם עושים את משה שצווינו.

 

ואל תאמרי לי שכמובן עושים גם וגם, רוב החומרות הם דרבננים של דרבננים בעוד איסורי תורה יותר חמורים אנו מפספסים בקלות.

 

ולגבי החלק השני, מי אמר לך שהמעשים היתרים משמחים את הקב"ה?! אולי הוא לא רוצה שנעשה אותם...

ועוד, מחומרי בית שמאי ומחומרי בית הלל - עליו הכתוב אומר והכסיל בחשך הולך. וזוהי עוד בעיה בחומרות היום, פשוט מחמירים בלי לשקול לחלוטין את הסיבה והטעם מאחורי החומרא, ובסוף אנו בבחינת כסילים.

 

ואפשר לראות מה העובדה שאת מדברת עליה?

 

@נגרינסקי מה אתה אומר על זה?

 

יש כאלה שקשה להם לשמור צניעות אבל הם מחוברים ל ה הרבה יותרghbft


רק הערה:לרוב מוחלט של הפוסקים החצאית או גרב צריכה להגיע עדי.

קרוב לכף הרגל (קרסול).

כל מילה בווולדרשתי קרבתך!!!!
דעתי-לב סדוק

דוס זה דתי חזק, אני צודקת?

אז כדי להיות דתי חזק אי אפשר רק לאהוב את ה' או רק ללכת צנוע, או רק לשמור שבת...

צריך גם וגם וגם.

ולכן, דוסות בנפש הם דוסות באופן חלקי, ודוסות בחיצוניות הם דוסות חלקי.

עדיף לדעתי ללכת לאולפנא שהבנות שם דוסות גם וגםחיוך

כמובן שעדיף גם וגם גפן המתוקה

אבל אם יש אפשרות ללכת או לאולפנא שהבנות 'דוסיות בפנימיות' או לאולפנא אחרת שרק בחיצוניות אז אין ספק שלפנימיות! הפנימיות יותר חשובה מהחיצוניות מבלי לזלזל בה.

מה זה משנה אם מישהי שומרת גרביים לדוגמא אם אין לה מידות טובות?

^^מזל טוב!!!הכל מאת ה'
אייזה כייף לראות תגובה שלך!!

כלה טרייה

או שכבר התיישנת ?

בע"ה בניין עדי עד,אושר,בריאות,שמחה,הצלחה בכל!

תודה רבה לך!גפן המתוקה

אף פעם לא מתיישנים בעז"החיוך גדול

הפנימיותהכל מאת ה'
לדעתי יותר חשובה כי בגדים אפשר להחליף כל הזמן.

בגדים כן מעידים על האדם,אבל זה לא בהכרח כי מה שקורה בפנים בלב זה משהו שנבנה קורה ולא קל לשנות אותו כלכך מהר..

לגבי האולפנה-שיהיה גם וגם.
כי להיות באולפנה שמתלבשים שם מאוד דוסי,
אבל הפנימיות היא תשפיע עלייך לרעה כי לא מתנהגים באותו מקום ספציפי כמו בנות דתיות אז לא יהיה לך כייף שם..
ויכול להיות שתהי במקום מאוד דוסי והבנות שם עם מידות טובות..
ויכול להיות גם להפך שתהי באולפנה לא כלכך מקפידה על צניעות אבל היראת שמיים והמידות הטובות שיש שם תשפיע עלייך לטובה ..

בקיצור,
הלבוש לא בהכרח קובע..
אבל רק נקודה שאני אומרת גם לעצמי כל פעם,
אם רואים מישהי שמתלבשת צנוע אבל יש דברים שהיא לא מקפידה כמו כולנו אנחנו טועים לפעמים,
אז לא לשפוט אותה,לא לשפוט בכלל כל אדם!
כי זה יכול להוריד אותה ברוחניות שאומרים לה:
"את מתלבשת צנוע אבל את עושה וכך וכך"-
זה יכול מאוד לפגוע,וגם יכול לעשות בדיוק ההפך.
אם רוצים להעיר על צניעות,צריך לדעת איך לעשות את זה כי זה דבר רגיש אצל בנות..
וגם כדאי לא להכנס למצוות שבין אדם עושה-
כל אחד עם עבודת ה' שלו מול ה'
יש מצווה להוכיח וללמד ולהראות דוגמא אישית..
אבל פשוט צריך לדעת שאם רוצים שאחרים ואנחנו נילך בדרך התורה אז רק בקירוב ולנסות להבין מה הקושי ולא לשפוט או להעיר ואם מעירים אז בצורה טובה כי זה יעשה טוב לבן אדם ששומע וישפיע עליו..

בע"ה אענה...נחמיה17

מוצ"ש בל"נ...

לדעתי יש עניין חשוב מאוד גם לבגדיםהאור הגנוז1

מישהי שהיא דוסית באמת זה צריך להיות שישפיע גם כלפי חוץ שלה. מישהי שהיא משתדלת לעבוד את ה' בכל דבר בחיים זה צריך להתבטא מינימום בהלכה הפשוטה של ללכת לפי כללי ההלכה המינימלים ואפילו יותר מזה כי אני רוצה לעבוד את ה' וגם אם זה קשה. לעבוד את ה' לא תמיד זה הכי קל ואני חושבת שלעבוד את ה' לא עושים רק כי זה כיף וכו'...(כדאי אבל לחפש בגדים שהם גם יפים וגם צנועים ולהשקיע בזה אפילו הרבה כסף.)

וחוץ מזה דבר שחשוב לי לומר בנושא שמניסיון הבגדים עוזרים לאדם ושומרים עליו. יצא לי מלא פעמים שלא יכולתי לעשות דברים מסויימים שהם פחות מתאימים כי אני הולכת עם חצאית ארוכה וגרביים וזה שומר ממש. 

ברור שיש עניין לבגדים!!!!דרשתי קרבתך!!!!
א. כי ככה ה קבע, וזהו. ב. כי אחרי המעשים נמשכים הלבבות, מנסיון פעם הייתי גובה בבגדים וזה אבל תכלס שיאה התביישתי בזה וניסיתי ללבוש בגדים צנועים אבל "קולים" ובזכות שהתלבטנו דוסית, היום ב"ה אני דוסית לגמרי (לפחות משתדלת..) וכבר ממש ממש לא מתביישת בזה..
ברור שכןמתבגרת דואגת

היופי ומה שאתה בוחר ללבוש לא משפיע על האישיות שלך אבל האישיות שלך משפיעה על הסגנון

זה לא נקרא דוסית...משוגעעעעת

דוסית באמת צריכה גם להתלבש צנוע היא לא יכולה להיות דוסית אבל לא לקיים חלק מההלכה כי לא נוח לה, זה לא נקרא דוסית...

מה זה דוסית בפנימיות?לב סדוק

לדעתי אין כזה דבר.

מישהי שהיא דוסית מבפנים לדעתי זה אומר שהיא אוהבת את השי"ת מכל הלב, ומוכנה לעשות הכל בשבילו!!!

אז אם היא מוכנה לעשות הכל בשבילו, אז בוודאי שהיא גם דוסית בחיצוניות.

נראה לי שהכוונה שלך זה יותר למשהי שהיא אוהבת את השי"ת ורוצה לעשות בשבילו הכל, אבל עדיין לא בשלב של לעשות.

היא מאוד אוהבת ורוצה, או לא תמיד רוצה- אולי רוצה לרצות....

ועוד משהו- נקודה למחשבה- ממה אנחנו נהיה יותר מושפעים, מהחיצוניות או מהפנימיות?

אם אהיה עם משהי שחיצונית דוסית אבל פנימית לא-  אני אהיה דוסית יותר או פחות?

אין לי תשובה לזה...

אבל אני חושת שכדאי לחשוב על זהחיוך

זה נכון. דוסית בפנימיות המשמעות שהיא אוהבת את ה' ומוכנה לי.

לעשות את רצונו גם שקשה.   אז למה שקשה להתלבש צנועה היא מתקפלת? כנראה שיש מה לעבוד על הפנימיות, רק ש"דתי בלב" זה נוסח שמרגיע את האדם שהוא בסדר..

שמעתי פעם ממשהו שאמרו לו "אני דתי בלב", הוא אמר גם שהוא הולך לצבא בלב...

לדעתי הלבוש מאוד מעיד על האדםאושרקה
אני חושבת שאי אפשר להיות דוסיות מבפנים אבל לא לבטע את זה בחיצוניות ...בנים ובנות זה שונה קצת לבנות אסור ללכת חשוף ולבנים יותר חשוב הלימוד התורה ...אז לפי דעתי בנות שהם דוסיות מבפנים ירצו להראות את אהבה שלהם להקב"ה ואת היראת שמיים שלהם גם בחיצוניות, וכן החיצוניות זה הרושם הראשוני אז כנראה שהם לא כל כך במקום של הדוסיות אם הם לא מציגות את עצמם כאלה ....לדעתי קשה להיות דוסית מבפנים ולא להראות את זה גם חיצונית לדעתי זה ממש לא נקרא דוסית ....אחרת איפה כל היראת שמים? צניעות זה דבר גדול של האישה וזה מעיד על היראת שמים שלה ...אבל כן לא כל מי שהולכת ארוך יש לה יראת שמים תמיד יש יוצאים מן הכלל אבל רוב מי שהיא דוסית בחיצוניות היא גם דוסית בפנימיות ...
נראה לי שנקודת המוצא לא סבירה. כן.. יש דוסיות בלבאורין

שעולות על מתלבשות צנוע ולא ממש דוסיות בפנימיות אבל! לא מאמינה שיש אולפנא שרוב הבנות לא מתלבשות צנוע ובאופן גורף הן עולות בפנימיותן על הבנות באולפנא צנועה

קודם כל ברור שהחוץ מעיד הרבההלב והמעין.

ורוב הבנות ש'דוסות' בחוץ רוב הפעמים הם גם דוסות בפנים.

ברור שהחוץ מעיד הרבה מאוד על הפנימיות

אבל זה לא סותר את זה שיש בנות שהולכות עם חצאיות בדיוק בברך או קצת פלוס מינוס והם לא 'דוסות בנפש', 

בתור אחת 'דוסית' שלומדת בכיתה עם בנות כאלה, אני רואה הרבה בנות שבפנימיות שלהם מאוד צדיקות ומחוברות לה' יתברך באותה מידה ואולי לפעמים יותר.

אבל ברור שגם הלבוש מעיד

אניghbft

חושבת שכל אחד יכול להראות מה שהוא רוצה מה שאומר שיכול להיות שיש אנשים שניראים דוסים והם לא

אני חושבת ש...אניאני613613

ברור שצריך ללכת לפי ההלכה, אבל לא משנה כמה יותר את הולכת אם חצאיות עד ברצפה או לא וכזה...

ברור שיותר חשוב מה שבתוכו, ר הבעיה שיש מללאאא סטיגמות - אם היא עם חצאית עד הרצפה אז היא שיא הדוסית, ואם  עם חצאית קצרה יותר אז פחותת.

וזה ממש לא ככה יש לי מישהי באולפנה שממש החזקתי ממנה דוסית כזאת, כי היא הולכת עם חצאיות עד הרצפה וזה אבל בתכלס ישבתי איתה פעם אחת וכאילו היא ראתה דברים נוראייםםם פשוט זועעההה.

ואני בתכלס באיך שאני נראית לא נראית כזאת דוסיתת, כאילו לפי ההלכה אבל לא יותר. ובתכלס אנלא חושבת שאני פחות דוסית ממנה.

יש כזה תמשפט שתמיד המורות אומרות שאחרי המעשים נמשכים הלבבות או משו כזה, אבל אולי להפך?! אחרי הלבבות נמשכים המעשים...

לוידעת זאת דעתי..

ברור שהכי משנה הפניםהאור הגנוז1

אבל לדעתי הפנים צריך להתבטאות במשהו מעשי אחרת אין תפיסה וקיום לעבודה הפנימית ולכן צניעות זה מינימום ולא נכון לומר שבאמת אנחנו דוסים אבל קשה לנו אז מוותרים וזה בסדר, לא, נתגבר ונתאמץ ללכת עפ"י ההלכה וציווי ה' ואז נזכה להיות עבדיו באמת. 

כל אחד מסתכל אחרתשילתוש כהן

לדעתי חיצוניות לא מראה פנימיות אלא עם כן באמת מוגזם מבחינת צניעות אבל כעיקרון לא אוהבת ששופטים רק חיצונית 

תלויי איזה 'דוסים'..אריאלניקית!
אם לדעתכם משהי שהחצאית שלה עוברת את הברך בכל מצב היא לא 'דוסית', ורק משהי שמטאטא את הרצפה עם החצאית היא 'דוסית', אז זה לא נכון לדעתי! אני גם ממש בעד חצאיות עד השוק והרבה הולכת איתן, אבל בכל זאת כל אחד והיצר הרע שלו.. אתם יכולים להגיד שאתם כל פעם לפני ואחרי אוכל מברכים?! יצא לכם פעם אחת החודש לא לברך? אז יש אנשים שיגידו שאתם לא 'דוסים' כי מה לא בירכם פעם אחת החודש! (את זה יגיד מישהו שקל לו לברך). יש עוד דוגמאות כאלה ואחרות..
מקווה שלא חפרתי יותר מידי ושהצלחתי להעביר את המסר שרציתי להעביר.
צודקתתתשילתוש כהן


יש בזה משהוghbft


הלכהאין כמו ה'

דבר ראשון דוסיות נמדדת בהלכה 

כן אבל אני עם חצאית ארוכהghbft

ואני יודעת שיש בנות עם חצאית הרבה מעל הברך שיותר חזקות ממני

כל עודאין כמו ה'

הם לא שומרות על גדרי ההלכה זה לא שווה

אני חושבת שצריך ללכת לפי ההלכהמתארחת בעולם

הלבוש משפיע על המעשים ועל מה שחושבים עלי. זה קשה אבל עובדים עלזה

יש באתר מילה טובה שאלה כזאת...העיקר הנשמה...אחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך