מה אתם אומרים?
מבחינה הלכתית
חברתית
אישית
כללי, סתם מה אתם חושבים על זה
מה אתם אומרים?
מבחינה הלכתית
חברתית
אישית
כללי, סתם מה אתם חושבים על זה

לא ראוי לדבר שיחות אישיות עם בנים וזה לא משנה אם זה במציאות או באתר (אמנם במציאות זה עלול להתפתח מעבר לדיבורים בקלות יותר)
וסתם ככה..לא הייתי ממליצה לך לשוחח אישית עם אנשים מהפורום (אלא אם כן ידוע לך מי הם).
ובכן. אינני פוסק.אך...
א. תוכיחו שהניק אכן בת.
ב. שיחה רצינית עם בת מאחורי פרגוד בענייני עבודת ה'. לא יודע עד כמה אסור.
אני אישית- חושב שהטענה הראשונה לא הכי חזקה. כי מן הסתם למה שישקרו. גם אפשר ובן יתחפש לבת ולא יבדילו...
אני אישית על פי רוב, אם אני עושה זאת. אני מדבר עם בת בחדר ראשי. (סוג של ייחוד שהמצאתי...)
וגם זה ברצינות. משתדל ומאוד משתדל שלא יבואו קלות ראש המרגילים את האדם לערוה. לא רואה הבדל בין זה לבין לכתוב בתגובה לשרשור של בת.
אישה ממשפחת לוריא הייתה ראש ישיבה והיה לה פרגוד שמאחוריו עמדה ונתנה שיעורים לגברים שבאו לשמוע. (מובא בשו"ת המהרש"ל)
באופן כללי. מנסיוני. שיחנו"שי אמת ערניים ורציניים יכולים להיות מאוד צנועים.
יש מצב שאפסיק לדבר בכלל עם ניקית כלשהי בפורום ברגע שאדע במציאות שהיא אכן בת...
אני במציאות- לא אומר שלום לאישה ולא מדבר עם בנות כלל אלא בדבר המוכרח (כגון צרכי ציבור).
או משחנ"שים יותר מידי על דברים לא קשורים, ובתוך פורום, לא נראלי שיש בעיה....
ושלא תבינו לא נכון, אני לא מדברת עם בנים... אלא אם אני חייבת או לארגן משו...
ואני מאוד נגד קשרים שלא לצרכי נישואין... (אמיתיים ומציאותיים ולא ברשת כמובן)...
אם מישו או מישי מרגישים שזה לא עושה להם טוב לדבר עם מי שלא כמוהם, שלא ידברו ישירות עם בנות או בנים גם בפורום...
אני בעד זה שאפשר לדבר בלי להשתמש בשם ושלא באמת מכירים אותך, וללמוד גם על האחרים...
בתנאי שכלום לא מתפתח ליותר מכמה שרשורים באינרנט...
(ואני לא אספר לכם שאחי וגיסתי הכירו פה...
)
לא פליאתי מופתע כזה....
לב סדוקממש לא ראוי ואולי אפילו אסור. אבל אני חושב שזה פחות חמור מהמציאות.
שתלוי...
דברים ענייניים אני לא רואה בעיה. גם לא במציאות. אין לי בעיה לשאול בנאדם מה השעה, או אם הוא יכול שניה לשמור לי על דברים כשאני הולכת רגע מתחנת אוטובוס,או להסביר למישהו איך הולכים מכן ולשם, וכאלה.. אני לא אבקש דווקא מבנים, וגם יהיה לי נוח יותר לבקש מבנות הרבה פעמים, אבל אני לא רואה בזה בעיה.
כמובן- כשזה ענייני, וכמובן, גם כאן אפשר לעשות ע"ג הפורום או בחד"ר ולא חייב דווקא באישי.
כשזה לא ענייני- לא נראלי שייך ומומלץ ככה סתם ללכת לאישי. אם זה ממשיך הלאה זה כבר דבר אחר.
זה לא סותר את זה שצריך להשתפר גם בזה
הסתבכתי קצת עם ההסבר שלי.. 
מקווה שהצלחתם להבין מה שרציתי......
אין בזב שום בעיה. אם זה מגיע בטוב ולא נסחפים..
כי נראה שכבר החלתת בחתימה,
תלוי אדם, מה השאיפות רצונות מה מצבו
שאין לי סעיף לאסור את זה.
שיחות לא אישיות בענייני עבודת ה' וכדו' נראלי בסדר ואני לא חושב שזה מאוד מקרב. אבל כל אחד חייב לראות איך זה משפיע עליו ולנהוג בהתאם.
אבל בכללי דברים תכנים וכזה לא נראה לי שיש בעיה, במיוחד שזה אנונימי
שהבעיה היא בעיקר בשיתוף ברגשות. זה נראה לי בעייתי מכל הבחינות.
כלומר, אין בעיה בשיחה עניינית, אלא בשיתוף של רגשות.
זה באמיתי![]()
פה בפורום- באישי, זה אולי בסדר אם זה ענייני, אבל בד"כ נראה לי שאישי זה לא ענייני.. בכל מקרה, לדעתי עדיף להמנע באישי. ככה בפורום זה יותר מסובך, כי כשזה ענייני אין שום בעיה, אבל כשמשהו\י כותב פריקה, אז זה גם שיתוף ברגשות. אבל אם לא מכירים באמיתי אז יכול להיות שאין בעיה..
קיצר קצת הסתבכתי
אני חושבת שצריך שתהיה הפרדה, שאני אגיב אחרת לבן ולבת..
שיחות אישיות עם בני המין השני (בנים, במקרה שלי
) אם הם על רגשות וכאלה- אז זה נראה לי אסור..
אם זה ענייני..אז אולי זה בסדר...לא כ"כ בטוחה.
זהו
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...