מה הגבול בנתינה?
סקרלא נשברים!
מה הגבול בנתינה?
נראלי שכן..אוהבת לאפות...
כאילו בעיקרון נתינה זה דבר ממש ממש טוב , אבל צריך להיות גבול , אי אפשר לתת בלי חשבון.. צריך להגדיר כל אחת לעצמה מה הגבול שלה.. כאילו עד פה! זה כבר מוגזם.. וזהו.. (:
לפי דעתי תמיד טוב לתת זה משנה את האדם שאתהנערה אחת
מהו גבול הנתינה אני לא יודעת , גם אני נתקלתי בשאלה הזו ושאלתי אותה פה לא מזמן
משהו דומה שהיה פהנערה אחת
יש נתינה- ויש ניצולרוקדת בגשם
נתינה זה חיובי.
ניצול זנ שלילי
ברור!העיקר הנשמה...
וע"י כך גם לתת לעצמך...
אבל,
אם צצו יותר ממה שנראה לך...
זה יפגע בך!
כן, ע"פ הפירוש של "גומל חסדים טובים"נער גבעות מצוי
אז אחד מהמפרשים מסביר, שגומל חסדים שמיטיבים, לעומת בנ"א שלפעמים גומל חסד, אבל יוצא מזה רע...
ברור לכולם שלתת יכול ליצור רע.סתמישוו
התורה דיברה על זה..
למשל, אבידה. כתוב "כי תראה.. והתעלמת מהם" ודורשים חז"ל - פעמים שאתה מתעלם ופעמים שאנ אתה מתעלם. לפעמים צריך להתעלם, לא להחזיר אבידה.
כנ"ל לגבי צדקה, אי אפשר לתת יותר מדי. חכמים קבעו גדר, שלא נותנים צדקה יותר מחמישית ממה שיש לנו.
אפשר גם להגיד שתמיד אפשר לתת. (אבל זה סתם פילפול) נתינה במהותה זה ליצור טוב, כשהנתינה יוצרת רע, הפעולה הזו כבר לא נקראת נתינה יותר..
קיצר, התורה קובעת לאדם איך להתנהג בצורה מאוזנת. בצורה שבה הוא יוכל לחיות נכון ולהופיע את הקב"ה במציאות בצורה הנכונה. לכן צריך לשים לב, לא כל נתינה היא נתינה טובה..וכנ"ל על כל מידה
אוקיינוצת זהב
נתינה זה דבר חיובי..היא גם זו שמולידה אהבה אבל-
כשהיא גובלת בפראריות-היא כל כולה רע! רע! רע!
ולכן-טוב לתת
אבל כשזה טוב לך! אם לא-וזה מוריד ממך או מעציב או לא באלך ועושים ונותנים בכוח ולא מרצון-זה לא טוב
העץ הנדיב. דוג טובה ל איך לא נוצנים (שינצלו אותנו)נפש חיה.
זה ספר?נוצת זהב
כן. אישית אני דונאת אוצו בגלל המסר הצבוע שלונפש חיה.
ומה המסר?נוצת זהב
שלתת ולתת ולתת עד אינסוף יעשה אותך מאושר.נפש חיה.
כי זה כבר גובל בניצול ... והחיים לא תמימים כל כל כמו שהם מובאים שם..
וגם
יש את הסיפור באינטרנט
אני יחפש..לא בשבילי-נוצת זהב
ישלי חברה שלא יכולה להגיד "לא"
וזה גומר אותה!
היא לא נותת לעצה ולכולם כן!
הזוי!
צריך ללמד אותה להיות אסרטיביתנפש חיה.
מה שלא מבינים בראש
מבינים ברגליים...
ככה שזה לגמרי לפי הטיפוס שחה
ואם היא מוכנה לשמוע ממך
אז סבבה.
הייתי נותת לה לקרא אוצו
ולדון עליו
ואז חשמוע מה היא חטשבת
ולהציג את הדעה שלי
תוך שימוש בדוג' מהחיים
דלא דווקא ייגעו אליה כדי שהיא לא תיפגע
אולי להביא לה בכללי כזה.
ששמעת על מישהו ש.... וניצלו אוצו וזה...
זה הבעייה שהיא נפגעה מזה כמה פעמים ולא לומדתנוצת זהב
צריך אולי לדבר עם מדאיכה או משונפש חיה.
שהיא תבין שלתת נון סטופ זה לא תמיד טוב
היא מרגישה את זה על בשרהנוצת זהב
והמדריכה יודעת..
וכולם מנצלות את זה
אני אשתדל לחשוב. לערב הורים !נפש חיה.
להורים שלה לא אכפת...כואב
נוצת זהב
נראה לי, פחות או יותר מה שכתבו פה.לב סדוקאחרונה
נתינה שפוגעת בך היא לא טובה.
ואני אסביר.
הרי כל נתינה זה בעצם משהו ממני שאני נותנת לאחר, אז אפשר להגיד שכל נתינה היא לא טובה.
אבל כמו המשל הזה עם הנר, שמעבירים תאור והנר לא נכבה- אם את מרגישה שהנתינה באה על חשבון האור שלך, זה לא טוב.
אם זו נתינה שאולי מורידה ממך אבל נותנת לך שמחה, סיפוק וכ'ו- זו נתינה טובה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
..יהודי חסידיאחרונה
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילה
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי
וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידי
....יהודי חסידי
...יהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
שלוםטאטע מלך העולם
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
אמממטאטע מלך העולם
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
בד"כ זה כן סותריהודי חסידי
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
כן...יהודי חסידי
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
וואי תודה!טאטע מלך העולם
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...






