בעקבות מלא דיבורים עם חברים וזה-שאלה...תכלית הכוסף

מה לדעתכם אמור להיות האידיאל שלנו: מתפלפל

 

חברה צנועה מעורבת,או חברה מופרדת לגמרי?

 

שוטו ככל העולה על לבכם!!!

מה האידיאל שתהיה חברה מעורבת?לך דומיה תהילה

צניעות היא גם בדיבור, בזה שלא נוהגים קלות ראש וזה ששומרים מרחק.

אם אתה מדבר על חברה מעורבת שכן שומרים מרחק ואין קלות ראש, אז היא נפרדת.

מה שדי סותר את המודל הזה.

 

בכל מקרה, הניסיון מראה שהדגם הזה לא מוכיח את עצמו ברוב המקומות.

 

צניעות זה לא להראות לעצמנו אנחנו דוסים, זה באמת חוסך הרבה נפילות,

כאבי לב והתמודדויות מיותרות.

מה זה אומר צנועה מעורבת?לב סדוק

אני חושבת שכן צריך להיות דיבור מינימלי בין המינים.

מינימלי.

שאני לא אתפדח לשאול גבר מה השעה, או לבקש עזרה עם העגלה במדרגות.

אבל לא יותר מזה.

וזה בתנאי שהבנים מצליחים לשמור עיניים.

כי בעיניי הכי חשוב זה שמירת עיניים.

אח"כ שתהיה חברה שיש בה דיבור ענייני, ענייני בלבד בין המינים.

נראה לי שזה צנועה מעורבתירא שמים!

וזה מה שצריך להיות.. מעורבת לגמרי זה כבר לא צנועה..

 

 

מקווה שהבנתיבלא כחל

להפרדות,כללי צניעות וגדרות יש כמה מטרות. ככה שכל עוד הדרך מממשת את הייעוד שלה - זה אחלה!

חברה מעורבת טכנית אבל ששומרים בה על כל הלכות הצניעות תשיג את המטרות האלה.(קידוש וייחוד של הנישואים, מניעת השוואות בין בני זוג, מנית סטייה מהמטרה העכשווית... קיצר יש הרבה.)

וגם חברה נפרדת לחלוטין תשיג את המטרות האלה.

אפשר לשאול מה נפסיד בדרך.. אבל זה כבר דיון אחרחופר

אני אסביר למה התכוונתי...תכלית הכוסף

@לך דומיה תהילה@בלא כחל@רק שמחה!

 

כשאמרתי חברה מעורבת צנועה התכוונתי למשמעות הפשוטה של זה.חברה מעורבת תהיה צנועה-הכוונה בגבול ובטעם.אז האם זה אמור להיות מה שאנו אמורים לשאוף אליו?? 

או שאנו מורים לשאוף לחברה מופרדת לחלוטין,כמו שקייים אצל החרדים...וז מתבטא בהמון דברים,לדוג' במאה שערים הגברים במדרכה אחת והנשים בשנייה,ובאירועים הישיבה מופרדת לחלוטין...וכו' וכו' וכו'...

 

אוקי. אז זה פחות או יתר מה שכתבתי.לב סדוק

עדיף מעורבת צנועה, רק בתנאי שהבנים מצליחים לשמור עיניים.

אם לא אז נפרדת.

במאה שערים יש מדרכה לבנים ולבנות?!קיפודה


לא נראה לי... אבל זו נראה לי השאיפה שלהם...לב סדוק


אני כמעט בטוח שכן...אבל יש שם כל מיני שלטים כאלה לבת ישראל..תכלית הכוסף


כן בלא כחלאחרונה
מה שכתבתי רלוונטי לתיקוניישן
חברה צנועה.נער גבעות מצוי

חברה צנועה זו חברה ע"פ ההלכה... חברה בריאה..

כאילו מופרדת לגמרי? רוצה להסביר למה?לב סדוק


לגמרי... שפשוט אין קשר רציני..נער גבעות מצוי

למה.. כי ככה חיו פעם, זו השאיפה..

אז סתם שאלה, לפי דעתך.לב סדוק

תלמידים של אבא שלי שגדולים ממני בארבע שנים-

מתאים שהם יהיו אצלינו בארוחה?

מתאים שאני אשתתף בדיונים על שולחן שבת כשהם אצלינו?

מתאים שאני אדבר איתם כשהם אצלנו? (לא משהו רציני... נגיד למה עשית של"ף..)

מעניין אותי פשוט עד כמה זה עונה על ההגדרות של חברה נפרדת, והאם הצורה בה אני חיה (נפרדת לגמרי. התשובה לכל מה שכתבתי למעלה היא לא, אולי השאלה הראשונה כן..)

 מוגזמת מידי, או חברה נפרדת בגדר הנורמלי.

אין בעיה..נער גבעות מצוי

שיאכלו אצליכם!! מצוין! פשוט לא להרבות בשיחה.. אפשר לשאול שאלות קצרות בנימוס..

אוקי, אז אני חיה בהגזמהלב סדוק

אני צריכה ללמוד להרפות ולהרגיש טיפה יותר בנוח

הבעיה העיקרית שאי נראית הרבה יותר גדולה ממה שאני (באיזה שלוש שנים...)

אז הם לא ירגישו בנוח.

אבל הרעיון אותו רעיון

מאה שערים לפחות!!יאירוש
סתם.. חברה צנועה כמו ש@נער גבעות מצוי כתב
מה הכוונה שלכם חברה צנועה?הכל מאת ה'
הכוונה חברה צנועה *מעורבת*?

כי אם כן,אז איך היא צנועה?
מעורבת כל עוד היא צנועה,יאירוש
תגדירי מעורבת
מעורבת-הכל מאת ה'
שיושבים/נמצאים בנים בנות ביחד ומנהלים שיח.
מה זה מעורב? ברחוב או בבתי"ס?נער גבעות מצוי

הגדרה: שו"ע.

נשים וגברים באותה מדרכה, לא מדברים או מסתכלים אחד על השני. שואלים שאלה - תענה. אפשר לשאול, לא להרבות בשיחה. לא מערבים באירועים, לימודים, כנסים ודומיהם. ישיבה נפרדת לחלוטין עם מחיצה (לאו דווקא אטומה). לא נוגעים, מחייכים, צוחקים, משחקים ושאר כאלו אחד עם השנייה. 

 

קיצר, מצב נורמלי שב"ה שורר ברוב אנ"ש..

זה נורמאלי,ברור.הכל מאת ה'
הכוונה נגיד,יש ישיבת צוות,נגיד כל הישוב מתכנן הפנינג לילדים,וכדי שיהיה כח עזר,יהיו בנים בנות דתיים שומרי הלכה,שידונו בדברים.

זה בסדר או לא? לי נראה שלא.

ואם נגיד יש מפגש כלשהוא,כמו שכתבתי בשרשור של הפורומים,ויש בנים בנות,אבל כל אחד שומר כל עצמו,נגיד אני רק עם הבנות,אז אני לא יודעת עדיין אם זה בסדר או לא.

וואו, אני לא ממש פוסק בקטע הזה נער גבעות מצוי

בישיבת צוות, לא יודע. אם הישיבה אם של חבר'ה מבוגרים שדנים בצדדים טכניים, אז בסדר. אבל אם החבר'ה הם צעירים ובכלל אם הם מתפעלים- בעייתי מאוד..

 

מפגש מעורב, ה' ירחם...

השולחן ערוך כותב להתרחק מנשים "מאד מאד". הגמרא כותבתי.

שבארועים צריך להפריד.   בדרך כלל בחברה מעורבת אין שמירת העניים , והרבה פעמים גם יש קלות ראש. 

הוא אמר צנועה- מעורבת..ירא שמים!


תגובהא"י לעמ'י
צניעות היא צניעות.
ואני לא רואה בחברה מעורבת פשע.
אם בחברה מעורבת מתנהגים כמו שצריך, אז אין עם זה שום בעיה.
ולא צריך להיות ממש מנותקים מן העולם. אין בנים וכו.
אבל אני ממש בעד חברה מופרדת. כי כיום אין לדעת כלום.
אבל כמו שאמרתי לפני לא צריך להיות מנותקים ממש.
גם לפעמים קשר עם בנים יכול להיות טוב.
מסכימהמתארחת בעולם

אם יודעים איך להתנהג בחברה מעורבת אז אין בעיה.

נמאאאסס מהשאלה הדפוקה הזאת!!! זה פשוט ממש שאסור מעורבת חלאס!yagel


אנשים רוצים לדעת וללמוד דעות שונות.הכל מאת ה'
גם אם חפרו את השאלה הזאת מאתיים אלף פעם.

שישאלו למה לא?
דעות נגד דעת ה? למה זה טוב????yagel


תלוי במה מתכוונים הפרדה מוחלטת..אריאלניקית!
אם זה לא לשבת עם אבא שלי ואחים שלי בחתונה, אז ממש לא!!
אם זה נפרד בתנועת נוער בבתי ספר יסודיים,אז ממש כןן
אבל-הכל מאת ה'
יש אנשים שונים עם דעות שונות בחברה,
וגם הם יכולים להביע דעה לא ?

זה טוב!

גם אם הדעה שלו היא שונה,
זה מחזק את הדעה שלי עוד יותר לא ?

גם לשמוע דעה אחרת,מראה לי אם אני כן מאמינה בזה או לא מאמינה בזה.
ויש בזה מחלוקת.

בכל מקרה,הדעה שלי זה מה שההלכה אומרת.
חברה נפרדת.
חברה נפרדת,אבל שתהיה בריאה.
מה הכוונה,שאם מישהו שואל מה השעה ומדברים עם המוכר/ת אז לא להיות מוסגרים..
אין בעיה לדבר דברים טכניים,כי אם נסגר את עצמנו זה יעשה לנו בדיוק ההפך
צריך שיהיה חברה נפרדת,אבל גם לדעת מתי שזה לא ישפיע עלייך לרעה.

אבל לפעמים יש מצבים,שאני לא יודעת מה לעשות תכלס..
זה כן נפרד מספיק או לא ? ישלי התלבטויות
אבל,שה׳ יאיר לנו את הדרך הנכונה.
מותר לשאול ולהתבלט.. ולא תמיד הדעה מגובשת כמו שצריך? לפעמים גם אם אני בטוחה בדעה שלי,יש קונפליקטים ומצבים בחיים שאת שואל מה אני עושה בסיטואציה כזאת.
זה שאתה יודע ופשוט לך שזה אסור- לא אומר שלכולם זה עדיין ברורנפש חיה.

ולכן השאלה הזו.
כדי לשוב ולברר.
אם לא טוב לך בעין שאנשים שואלים- לא חייבים להתייחס.

סליחה שיצא תוקף אבל אני  חושבת שהגישה של "מה, זה לא ברור לכם?!" לא תמיד עובדת טוב.

אם לכולם לא ברור, אז תפתחי שרשור הלכות נער גבעות מצוי


מה? לא הבנתי.נפש חיה.


את ענית לו שכיוון שלא לכולם ההלכה הזו ברורה, אז הפיתרון הואנער גבעות מצוי

שהם ידעו עליה.. ואז זה יהיה ידוע, והשאלות ממילא מיותרות.

עניתי לו כי התגובה שלו נשמעה קצת מתנשאת כלפי מי ששואל. וזהו.נפש חיה.


היי אחי...בסה"כ שאלתי שאלה,לא קבעתי עובדהתכלית הכוסף

שאלתי שאלה שתאמין לי שאני מכיר מלא ששואלים אותה.

 

סבבה,לך זה פשוט שזה אסור.יש כאלה שזה בכלל לא פשוט להם.

 

אם לך זה פשוט,אל תתייחס וזהו. שבוע טוב שיהיה לך

תעונות הנוער היהודיות המעורבות הוקמו בחו"לקיפודה

אחרי איזה פרענות או משהו, והיו המון המון נערים ונערות (רובם חרדים עד כמה שזכור לי) יתומים חסרי בית משפחה והכל שפשוט הדרדרו ורוב הזמן היו עסוקים בלשרוד. ולא הפריע להם לעבור על הכל בשביל זה..

רב אחד ראה את זה והחליט שהוא הולך להחזיר אותם לעם. הוא ראה שרק פעילות קבועה תעזור וכשזה היה נפרד לא היה סיכוי אפילו.

ולאט לאט ככה הם מתקרבים.

וכן, גם היום צריך במקומות מסויימים חברה מעורבת כדי שאלה שאף אחד לא מצליח לתפוס אותם שאין מישהו שיגיד להם לא, ויש כאלה הרבה לצערינו, צריך שהם יבואו לדברים כאלה! והם לא יבואו אם זה נפרד!

מופרדת לגמרי!!לא נשברים!
זה שאתם אומרים מופרד.א"י לעמ'י
הכוונה היא בהכל? בכל דבר בחיים?
כן , אני לפחות התכוונתי לזהלא נשברים!


חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך