סקרון קטנטון למי ששולח שאלות לרבנים בסמס:לב סדוק

איך אתם מנסחים?

שלום הרב? ישר השאלה?

אם בא לכם להביא דוגמא לשאלה ששלחתם... ממש יעזור.

תזכו למצוות.

חג שמח

שלום הרב! שאלה שאלה שאלה, תודה רבה.best(י.י)YYL
קודם כל אני כותבת שלום, ואז את השאלה ..שנזכה לשמוח
בדיוק שלחתי לרב בסמס החל ממתי אסור לשמוע שיריםשנזכה לשמוח
בגלל ספירת העומר.. כלומר אם מיום שני או שלישי
ומה הוא ענה?נצח נצחים


אם חוגגים מימונה, אפשר לשמוע שירים ביום שני בערבשנזכה לשמוח
(כלומר אתמול) ולאלו שחוגגים מימונה גם ביום שלישי, מותר ביום שלישי (היום) לשמוע שירים, אבל מי שלא חוגג מימונה, אסור לו מצאת החג
ישר השאלה, יש חספוסasd100


שמעי..לא נשברים!
הרבה שולחים לאבא שלי שאלות ותמיד אני רואה שהוא מעדיף את אלה שלא חופרים וכותבים את מה שרלוונטי לשאלה שלהם ושלום או תודה וזהו... בלי לחפור
תודה לעוניםלב סדוק

סתם דוגמא, מה דעתכם:

שלום הרב. האם מותר לאכול חמץ בפסח? תודה רבה.

טוב?

חוץ מזה שזו שאלה מפגרת הסגנון מצויןdavid7031


חחחח אחלה, תודה.לב סדוק


לשלוח בלי שלוםתפוז סיני
שאלה מנוסחת הכי קצר. הרגע הזה של לקרוא את השלום הרב הזה סתם משגע אותם...

ולא לשלוח תודה בסוף... זה משגע אותם. אין להם זמן לזה
מנומס?לב סדוק


כןתפוז סיני
ככה הם מעדיפים. פשוט את השאלה וזהו. הם לא מחפשים שיהיו נימוסיים אליהם...
תודה לב סדוק


הרב אבינריאירוש
פעם כתב על זה ואני חושב שהוא אמר שיותר מנומס לכתוב שלום..
יש לך את הקטע הזה?לב סדוק


תסתכל בסוף,יאירוש

האמת שהתבלבלתי אבל אם כבר: הרב אבינר מגיש: עשרים הדברות לשאלות סמס -

אני בחיים לא הייתי שולחת לרב הודעה ככה...כשרה

חושבת שזה לא מנומסחושב

חושב על זה שובתפוז סיני
צודקת.

אבל לא להטריח יותר מדי. שלום וזהו. אולי שלום הרב. ולנסות לקצר כמה שיותר
מנסיון.. לא משגעלא נשברים!
אני מתחיל כךתכלית הכוסף

שלום לכבוד הרב.בסוף-תודה רבה! 

וזהו.

 

ומשום מה הרב אבינר הפסיק לענות...

לפני שלושה חודשים היתה הפעם האחרונה ששלחתי לרב אבינרלב סדוק

והוא ענה

בד"כ הוא עונה ישר באותו יום\ לילה...

כן,כבר פעמיים רצוף שהוא לא עונה ל...תכלית הכוסף


לי הוא לא עונה יותר מפעמיים...asd100

אני לא יודע מה קרה, אולי בין הזמנים...

הוא לא עונה תמיד זה תלוי בדחיפות השאלהאין כמו ה'


בעבר הרב תמיד היה עונה לי על שאלות...asd100


קברים שפורסמו בעלון באהבה ובאמונה ()אין כמו ה'אחרונה

הרב שלמה אבינר



ש: האם כל שאלת סמ"ס זוכה לתשובה?

ת: לצערנו זה בלתי אפשרי. מתקבלות בממוצע 400 שאלות ליום. בתקופות חגים עד 700. גם אם תשובה תיקח רק דקה, זה כבר 7 שעות ביום, וזה בלתי אפשרי. למעשה נענות רק 120 שאלות ליום כלומר 3000 לחודש.

ש: ומי שלא נענה, יש תועלת שישלח שוב?

ת: לא. כנ"ל.

ש: אז מה יעשה אדם שלא מקבל תשובה?

ת: יפנה למישהו אחר. או ייכנס למאגר התשובות, כיון ש95% מהשאלות חוזרות על עצמן. באתר ספריית חוה, יש מנוע חיפוש ל4600 שו"ת סמ"ס, 1800 שו"ת ו-1200 מאמרים.

ש: מה הן השאלות שנענות?

ת: שאלות חירום, או שאלות דחופות, או שאלות של מי שאין לו מי לשאול. ואם באותו יום, יש מעט שאלות כאלה, אז גם שאלות אחרות נענות.

ש: מה לעשות אם יש שאלה דחופה ואין תשובה?

ת: זה יתכן. לעיתים לוקח יום שלם עד שמגיעים לשאלה, ולפעמים רק למחרת בבוקר, בגלל ריבוי השאלות. לכן אם זה דחוף, אפשר לטלפן, ואם אין תשובה, אז להשאיר הודעה עם השם, המספר והשאלה. כמובן גם אי אפשר לחזור לכל ההודעות שבתא קולי, כי יש לפעמים עשרות או מאות. בודאי לא להודעה קולית קצרה כגון: "חזור אליי למספר פלוני".

ש: מי שולח שאלות?

ת: 10% תלמידי חכמים, 70% מבוגרים, 20% נוער. כמובן, הראשונות תמיד נענות.

ש: מה הן השאלות שלא נענות?

ת: 1. שאלות באמונה אפשר למצוא תשובות בספרים שלי, באתר ספריית חוה או באתר אבינרפדיה שם יש מאות שיעורי וידיאו עם מנוע חיפוש. זה גם עלבון לחשוב שאפשר ללמוד אמונה במסרון כגון שאלות: למה ד' ברא את העולם?

2. שאלות בהלכה שלא נוגעות למעשה כגון האם יש לחקוק חוק דין מוות למחבלים. או: מה דעת ההלכה בדבר טוענת רבנית? אבל השאלה: האם אני יכולה להיות טוענת רבנית?- כן תיענה.

3. בקשת מקורות. אם אני זוכר בעל פה אני עונה אך אין לי זמן לחפש. שיחפשו בעצמם. סליחה שעם כל הרצון הטוב איני יכול לשמש מודיעין.

4.שאלה על דעת הזולת. מה רב פלוני אומר על דבר פלוני ולמה? - שאל אותו ישירות.

5. שאלות על חוק: האם חייבים לשלם מס הכנסה על זה או לדווח על נסיעה - שאל ישירות.

6. שאלות מסחריות: האם מותר לי להשתמש בכרטיס הנחה של חבר - שאל ישירות.

7. שאלות תלמידי ישיבות: האם מותר לתלמיד ישיבה...? - שאל ישירות ר"מ שלך.

8. שאלות פוליטיות: מה אתה אומר על אירוע פלוני או על אדם פלוני - מורכב מידי לסמ"ס.

9. בקשת נימוקים - זה לא לסמ"ס. אפשר לעיין ב-4 כרכים של שו"ת שאילת שלמה ו-4 כרכים של שו"ת פסקי שלמה. 95% של השאלות ההלכתיות הנשאלות מבוררים שם. ועוד בעשרה ספרי הלכה. בודאי לא לשלוח שאלה כגון: למה? בגלל ריבוי השאלות, אי אפשר לנחש למה היא מתייחסת, זה מכשיר סלולרי פשוט בלי זכרון שאלות שנענו.

10. מאותה סיבה, אי אפשר להשיב לשאלה: לא הבנתי.

11. שאלות למדניות: למה המהרש"א מסביר כך את התוספות. אפשר לעיין בשיעורי גמרא מוקלטים על המסכתות הישיבתיות.

12. שאלות אישיות מורכבות. אז מתקבלת תשובה: זה מורכב לסמ"ס, אם תרצה אנא התקשר טלפונית, או אם תרצי אנא התקשרי לאשתי.

13. שאלות מנוסחות עם פגיעה ביראת שמים לא נענות.

14. שאלות קנטרניות, לעגניות, בדיחות לעוסות וכו' לא נענות, גם נחסמות בעתיד סופית, גם לסמ"ס וגם לשיחת טלפון.

15. הוראות שונות אליי: עשה כך, אמור כך, אמור לרבנים לומר כך. כמובן הוראות סותרות מכיוונים שונים, גם חוזרות על עצמן בלי סוף.

16. דברי תורה של חב"ד, של ברסלב, של השולח עצמו - תודה רבה. אבל אני מעדיף חומש עם רש"י. לא להיעלב.

17. הטפות מוסר בלתי פוסקות: למה אמרת ככה?! איך עשית ככה! טעית! - גם בהן אין חידוש וגם ביררתי את הנושאים לאורך ולרוחב בספריי הדלים. אבל לקבל עלבונות זה תמיד טוב. תודה רבה. פעם פזרו כרוזים פוגעים בגראי"ל שטיינמן. שאל: יודעים מי עשה זאת? - כן. - אז אני רוצה לשלם לו? - למה? - כי יסורים מכפרים עוונות, ובגילי אין לי כח לתעניות ולסגופים, ואלה מכפרים עליי. אם כך אמר הגאון הנ"ל, קל וחומר אני הדל. אז תודה רבה.

ש: האם כל התשובות מתפרסמות בעלוני שבת?

ת: אי אפשר. הן מתפרסמות בכמה עלונים ואתרים, כ-50 שאלות לשבוע מתוך 750
שנענות כל שבוע.

ש: האם יש לשלם על תשובת סמ"ס?

ת: ודאי לא. מי שירצה, יתן צדקה.

ש: האם המעליבים והמטיפים ושואלי שאלות סרק הם מרובים?

ת: נדירים. 1%. ד' ירחם עליהם.

ש: האם אנשים מודים על התשובה?

ת: אין צורך כלל. אך חלקם מודים בהתרגשות גדולה. סימן שזה מועיל.

ועוד כללים על שו"ת סמ"ס אפשר לראות בפתיחה של הספרים פסקי שלמה בהם
נקבצו שו"ת סמ"ס.

אשריכם ישראל שהתורה חביבה עליכם ושאתם שואלים.

אני שאלתי אתמול את הרב אבינר והוא לא ענה לינצח נצחים


לרוב אני שולח לרבנים שאני מכירסנה בוער
ושמכירים אותי...בעיקרון "שלום הרב" זה הרגיל..אבל משתדל לדמות דיבור במציאות איתו..לפעמים גוף שלישי כמו בייניש ולפעמים (בכבוד כמובן) גוף שני רגיל...
סליחה על הניצלו"שדרשתי קרבתך!!!!

מה המס' של הרב אבינר?

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך