בחורים תורניים בלי סמארטפון????
אני לא באה חס וחלילה להכליל שמי שיש לו סמארטפון הוא לא תורני..
אבל זה פשוט צורם לי בעין ואני ממש נגד זה ולא רוצה שיהיה לבעלי ..
ויש בחורים שיש להם אבל הם אומרים שזה עם חסימה..
ובכ"מ זה לא בא לי בטוב ![]()
![]()
![]()
בחורים תורניים בלי סמארטפון????
אני לא באה חס וחלילה להכליל שמי שיש לו סמארטפון הוא לא תורני..
אבל זה פשוט צורם לי בעין ואני ממש נגד זה ולא רוצה שיהיה לבעלי ..
ויש בחורים שיש להם אבל הם אומרים שזה עם חסימה..
ובכ"מ זה לא בא לי בטוב ![]()
![]()
![]()
כמו צמח בר
רק לשניים לא היה ![]()
קיצור קיים
אבל לא חושבת שנפוץ.
(אגב כולם הגדירו את עצמם תורניים, חלקם בוגרי/תלמידי ישיבות גבוהות והיו להם סמרטפונים...)
לצאת עם שניים שלא היה להם
אבל לצערי לרוב יש
אבל אני לא אוהבת את זה ואפילו שיש חסימה
המראה של בחור דתי עם סמארטפון מרגיש לי כמו חילול ה'
עם כל הפריצות שיש היום בעולמנו
והכל נמצא במכשיר הנורא הזה..
ושבחור דתי שיש לו סמארטפון כזה גדול ואפילו עם כל החסימות בעולם
והוא מסתכל בזה זה נראה לי פשוט ל-א טוב ולא מתאים!
אבל יש משהו במראית עין אי אפשר להתעלם מזה..
וגם מי שיש לו עם וויפי אז זאת בעיה לא קטנה
כל אחד יכול ליפול ועדיף להמנע מזה מראש
בשביל לשפוט חייבים להכיר ולראותת.
הרבה אנשים מפסידים מזה שהם שופטים מראש.
זה הגיוני לרצות מישהו כזה
אבל אני לא יודעת אם זה נכון כביכול להגיד בצורה גורפת שמי שיש לו- הוא פחות.
רובם המוחלט של גדולי התורה של דורנו מתנגדים לסמרטפון. זה בגדר אין אפוטרופוס.
אין צורך להעלות מקורות, תחפש גוגל ותקבל תשובות מאוד ברורות. ישננם ת"ח בודדים שבעד, הרבה מתנגדים, והרבה ממליצים סינון, רק כי הם יודעים שאנשים לא יוותרו על סמרטפון כדי לשמוע לדעת תורה.
תהיו כנים עם עצמכם אם זה עושה לנפש טוב.
ומי שיש לו סמאטרפון ורוצה להישמר- יש היום סינונים טובים מאד.
על רבנים גדולים שבגלל המכשיר הזה נפלו לגמרי
ועזבו גם את הדת..
של רב אחד ,חרדי שממש נגד האינטרנט והסמארטפונים
והוא הרבה פעמים מזכיר את זה בהרצאות שלו
ולכן מגיעים אליו כל מיני סיפורים ..
לדוגמה ,ראש כולל שקנה את הסמארטפון לצורך עבודה
והתחיל לגלוש ולראות שיש עולם אחר ונפל בסוף לגמרי
עזב את אישתו ואת הילדים והיום חיי בקיבוץ עם גויה
זה נשמע קיצוני אבל זה קרה ויש עוד מלא סיפורים שאני לא זוכרת את כולם..
וגם שכנה שלי סיפרה לי על חברה שלה שזה קרה לה עם בעלה והוא נהיה מכור
לכל התועבות והם עכשיו מתגרשים..
בעבר סרטון של ראש כולל שחזר בשאלה מדבר והוא נהיה ממש אנטי דת
אבל לא יודעת אם מדובר באותו אחד שכתבתי בתגובה למעלה..
ואם אתה לא רוצה אל תאמין,הוא אמר שהלך לסמינר של בנות
ומורה אחת ניגשה אליו אחרי ההרצאה ואמרה לו על אבא של בחורה אחת שלומדת
בסמינר וזה המקרה שקרה עם אבא שלה..
בגלל שהוא מזכיר הרבה פעמים את כל העניין הזה אז אנשים פונים אליו עם סיפורים..
הוא נותן יותר פרטים כשמספר ,אני אישית לא זוכרת את הפרטי פרטים..
זה לא משנה ציבור דתי או חרדי
הנפילה יכולה לקרות לכולם
בין קטנים ובין גדולים..גם ראשי ציבור וחינוך דתיים וגם רבנים..
כך לא בונים יראת שמיים,
"סיפור אימה" מ"רב חרדי שממש נגד ומגיעים אליו כל מיני סיפורים"...
השיטה הזו בעצמה, גורמת לחלק מהענין.
"הרבה סיפורים על רבנים גדולים".. אין "הרבה סיפורים" כאלה, כי זה לא נכון.
כל מי שרוצה לעשות תעמולה נגד, אז לצורך הענין, פלוני שהוא שמע עליו, כבר נהיה "רב גדול".. קצת בסגנון של בחורות שאומרות בשידוך שסבא שלהן היה רב גדול ברומניה..
ו"ראש כולל" מאיזה מקום.. כל מי שמכיר קצת את הדברים, יודע שבמקומות מסויימים, "ראש כולל" זה לא מדרגה בהכרח. כמובן, יש תלמידי חכמים רציניים - אבל יש פה-ושם גם כאלה שמקבצים כמה חבר'ה, הם עצמם למדו משהו שמקבלים עליו את ה"סמיכה" הראשונית, שזה לא הרבה כ"כ, ו"פתח עסק".. אני מקווה שזה לא דבר מצוי, אבל לצערנו, יש גם.
אח"כ, כשאחד כזה עושה משהו - אז "ראש כולל"...
כך לא בונים יראת שמיים.
יש תלמידי חכמים, שמחזיקים סמארטפונים מסוננים (מניח שהם מסוננים), משתמשים בהם לדברים טובים ומועילים.
לא שאני מחזיק כ"כ מזה. ומי שאינו נצרך, אז בשביל מה. יש בזה הרבה בזבוז זמן, וגם פונקציות שלא כל אחד דווקא צריך אותם. ובוודאי שטוב להתרחק מאופציות של כיעור.
אבל כשאנשים כשרים, עושים את הנדרש כדי לא להגיע למה שלא צריך, ומשתמשים לצורך - לעשות מזה כאילו עוד רגע הם כבר חוטאים ופושעים.. זה לא.
מה זה "הנפילה יכולה לקרות לכולם".. זה נכון בכל ענין. אדם יש לו בחירה. אבל מי שהולך בדרך ישרה, הקב"ה מסייעו.
ולא פעם, כאלו שפתאום "גילו את העולם" מאיזה משהו מתועב, זה מראה על משהו רקוב מקודם. לפעמים, לא למדו אמונה, כל התורה היתה אצלם "מצוות אנשים מלומדה", יבשה, אז מצא בעל חוב מקום לגבות את חובו. לפעמים, חינוך בצורה מעוותת, שצבר אצלם תאוות מגונות בסתר, ו"מצא מקום".. במקום לעבוד על זה.
בוודאי שחלילה אדם לא יכניס עצמו להתעסקות עם כיעור, גם מצד עצם הענין, גם שלא ירד ברמתו, שחשה את העליונות והטוהר שבערכי תורת אמת, וחיים של נקיות וטוב.
שאני לא מכלילה
וכמובן שאפשר ליפול גם בלי הסמרטפון
אבל איתו אפשר יותר..
נכון שהיצר הרע מוביל לנפילות
אבל אם יש כלי שאיתו היצר הרע גדל..
למה לא להמנע מלכתחילה מהכלי הזה???
על חטא העגל רש"י מביא את המשל מהגמרא "למלך שהיה מאכיל ומשקה את בנו ומקשטו ותולה לו כיס בצוארו ומעמידו בפתח בית זונות מה יעשה הבן שלא יחטא." - פלא שחטאו בני ישראל?! תבוא ותגיד, שהם חטאו בגלל יצר הרע, ולא בגלל שהקב"ה העמיס עליהם "זהב וכל חפצם" (רש"י שם). מחלוקת רש"י-טל.
לומר שהיצר הרע מוביל לנפילות זה כמו לומר שהסכין הרגה ולא הרוצח. אתה לא תניח בשר חזיר על השולחן שלך, נכון? חלק מהמאבק ביצר הוא להתרחק מכל דבר שעלול להוביל אליו, להציב סייגים.
לגבי הפרקטיקה, תחילה גילוי נאות - אני מחזיק בסמארטפון. ובכל זאת אני חושב שצריך להימנע מהם כמה שאפשר ולשים כמה שיותר אמצעים לדילול השימוש בהם (לא רק השימוש הרע הידוע, אלא בכלל - כי יש עוד תוצאות נילוות לא-רצויות לשימוש בהם); אני גם חושב שההכרה וההסכמה על כך שהמכשיר הזה מזיק לרוב האנשים (כמו, אגב, כל דבר שהשימוש בו מופרז, ובדור שלנו במיוחד במיוחד ובדרך כלל - שיש לו מסך) היא לפחות חצי הדרך לגן עדן. אז לבוא ולומר שהכל בסדר... אני חולק עליך מאוד. טלויזיה היא כלי טמא, היום זה ברור, ולפי דבריך גם אותה אפשר להכניס הביתה. הרי היצר מפיל, ולא המכשיר. (אם אתה חושב אחרת לגבי הטלויזיה - אז נוותר על הדיון, כי כנראה המחלוקת יותר מהותית, אבל אני מבטיח לך שאם היא הייתה משווקת מיד בתחילת הדרך עם התכנים שיש בה היום - אף משפחה דתית לא הייתה מכניסה אותה לבית).
עריכה: הנה גם דברים דומים מפי הרמח"ל במסילת ישרים -
"והבט מה נפלאו דברי המאמר הזה, כי המשיל את האסור הזה לנזיר, אשר אף על פי שעיקר האסור אינו אלא שתיית יין, הנה אסרה לו תורה כל מה שיש לו שייכות עם היין, והיה זה לימוד שלימדה תורה לחכמים, איך יעשו הם הסייג לתורה במשמרת שנמסר בידם לעשות למשמרתה, כי ילמדו מן הנזיר לאסור בעבור העיקר גם כל דדמי ליה. ונמצא שעשתה התורה במצווה זאת של נזיר, מה שמסרה לחכמים שיעשו בשאר כל המצוות, למען דעת שזה רצונו של מקום. וכשאוסר לנו אחד מן האיסורין, ילמד סתום מן המפורש לאסור כל הקרוב לו. ועל זה הדרך אסרו בעניין זה של העריות כל מה שהוא ממינו של הזנות או הקרוב אליו, יהיה באיזה חוש שיהיה דהיינו, בין במעשה, בין בראיה, בין בדיבור, ואפילו במחשבה."
בינתיים הם שימשו רק להפצת זנות והסתה של ציבור אחד בשני...
(וכמה אחוזים קטנים של תורה.. זניח מאד)
אולי אצל הנוצרים יש השריטה הזאת להשאיר אנשים בורים.. כי חייבים להיות בור כדי להאמין בדת הזאת.
היהדות היא ממש לא בכיוון הזה
א. מאז ומתמיד בעם ישראל ראו ערך עליון בלימוד תורה, ועשו ממנה עיקר ובשאר החכמות הרוב בכלל לא נגעו בהן. שאר החכמות הן רק כדי שיהיו תועלת להתקרב לה'.. כמו שכתוב בספר חובות הלבבות שאין ללמוד חכמה שחיצונית לתורה אלא לצורך התקרבות לה'.
לכן יחידות בפיזיקה וכל שאר הקישקושים זה נחמד אבל הרוב לא צריכים את זה ולכן לא מתעסקים בזה.
לגבי חינוך בנות אני לא יודע מה הלך שם, אבל נראה לי שזה בגלל שהיום מלמדים על הדרך כפירה.. אולי אני טועה..
ב. נכון רדיו וטלויזיה זה כלי... אבל הכלי הזה נמצא כרגע בידיים הלא נכונות והוא גורם בינתיים נזק בלתי יתואר. לכן באמת גם רבנים וצדיקים קראו להתרחק ממנו.. ובצדק! אין קשר לבורות
בעיקרון אני מסכים. הבעיה היא שהחטא קרוב מידי.
כל שכן בעריות שהגמרא אומרת על זה שאדם חומד אותן אפילו שהן לא לפניו..
אלא אם כן אתה מדבר על חסימה באמת מיוחדת שאי אפשר לחטוא.. אני בעיקרון לא מבין בזה
מבקש אמונהקשה לי להגיב לגופם של דברים - כי אתה לא תסכים עם נקודת מבטי ועל כן זה בזבוז זמן.
אני לא מתווכח איתך על ערך לימוד התורה - ואילו אתה קורא לדברים "שאר קשקושים" - אז איך אגיב?
אתה מוזמן להשוות בין קהילות חרדיות בארה"ב למשל, מבחינת אחוז שימוש בטלפונים חכמים ותארים מאוניבסיטאות (וכמובן הכנסה וסוג תעסוקה) כנגד אפילו הציבור הדת"לי בארץ ישראל (ולאו דווקא חרדים). מה שתגלה הוא שבחסות ה"דת" כביכול, גדלו בישראל ציבורים שלמים, נבערים, עניים, חסרי השכלה, שמשתמשים ברטוריקה של איכר מימי הביניים. התגדות לטכנולוגיה, להשכלה ולכל דבר שהוא לא מה שהאכילו אותו בכפית. ציבור שלם שוויתר מראש (או כתוצאה משטיפת מוח) על חייו.
ה-רבי, שהיה מהנדס, ולמד באוניברסיטאות הטובות באירופה - השקיע את זמנו ב"שאר קשקושים"? והרמב"ם? והרשימה ארוכה.
בקיצור, ת"יקו.
לגבי הקשקושים.. התכוונתי שזה כך ביחס לתורה. בשביל מי שצריך את זה זה באמת חשוב. בזמנו שמעתי שיעור מרב שאמר זה חבל שאין יותר רופאים חרדים ושאר מקצועות שצריך בהם אנשים דתיים...
נכון יש כאלה שבאמת לוקחים צד קיצוני מידי ואומרים שהכל שטויות ולא צריך ללמוד כלום וזה גם טעות כי אח"כ המצב שלהם ושל המדינה כמו שהוא... וזה גם רע
זה לגבי לימוד החכמות...
אבל למה אתה מערבב בין שימוש במכשירים משוכללים לבין לימוד חכמות...
זה דבר נחוץ ועוזר כשזה במידה מסויימת.. אבל מכשיר משוכלל יש לכל ילד בגן היום זה לא מראה על שום חכמה מיוחדת. כל שכן אם זה עלול לגרום לדברים רעים ולהתמכרות וכו' אז מי שמסתובב בלעדיו הוא בור? נו באמת אחי..
לי יש שלושה ילדים. הגדולה עולה ל-ו'. כשהיא היתה צריכה מכשיר סלולארי (והיא צריכה כי הם באים הביתה לבד, לבית ריק) - קניתי לה מכשיר שיש עליו 4 כפתורים בלבד - אמא אבא בית סבתא (אין עליו פנל חיוג ואי איפשר לחייג ממנו, מוץ מל-4 מספרים אלו). עד כאן יש סלולארי לכל ילד בגן. יש מה שיש - כי זאת בחירת ההורים, שנכנעים ללחץ מצד הילדים ולא יודעים להציב גבולות (הורות בימינו זה מינוח גס).
מה אני מנסה להגיד? יש צרכים - למשל לתקוע מסמר. אתה יכול לעשות את זה עם מיקרוסקופ - אבל עדיף פטיש.
לטלפון חכם - יש צורך ויש שימוש. לבוא ולהאשים את המכשיר - ולא את האדם - במשהו - לי נשמע מגוחך.
איפה הדגש על בניית אישיות, אופי, מידות, דחיית סיפוקים וכ"ד - ואז אין בעיה..?
מבקש אמונהכל הכבוד - לא יכולתי להגיד את זה יותר טוב.
אם כי רשמתי כמה מילים למעלה, לצאת ידי חובה.
מבקש אמונהבלי מקור בספר כלשהו אין לי על מה לדון..
סיפורים על חז"ל כל אחד יכול לספר. אי אפשר לשאול אותם אם זה נכון...
באמת לא באה להכליל ח"ו או לעשות שם רע לבעלי הסמארטפונים
רק אמרתי שבגדול זה צורם לי בעין לראות בחור דתי עם אייפון מה לעשות..
למרות שאני מנסה לדון לכף זכות ולהגיד בטח זה חסום..אבל עדיין.![]()
ואמרתי שלא מכלילה
אבל עדיף שלא יהיה
שיקולים
אבל זה לא בהכרח
"מי שיש לו טלפון מקשים יותר דוס ממי שיש לו לא - מקשים"
עושים מזה כאילו זה אויר לנשימה...

חסדי הים
מבקש אמונה
חסדי היםואפשר ללכת עם ספר ביד ..
אנחנו עם הספר ![]()
וַיֹּאמֶר שְׁמוּאֵל הַחֵפֶץ לַה' בְּעֹלוֹת וּזְבָחִים כִּשְׁמֹעַ בְּקוֹל ה' הִנֵּה שְׁמֹעַ מִזֶּבַח טוֹב לְהַקְשִׁיב מֵחֵלֶב אֵילִים
עם כל היתרונות שיש בו יש יותר חסרונות..
ברגועאני יכול למצוא לך הרבה שיש להם אינטרנט ולא יודעים את המקור של עם הספר (וגם הפוך)
צר לי לאכזב אותך אבל לא כולם נכנסים רק לויקיפדיה או למקורות הלכתיים...
חסדי היםאחד יראה את זה כניסיון וימצא דרך להתמודד
והשני יכנע ויחליף מכשיר
תלוי מה הלב רוצה..
תגיד שלה ספציפית לא ישארו אפשרויות..
(למרות שהיא נשמעת לי צדיקה, נראה לי שהיא תעדיף צדיק בלי פלאפון
)
קודם כל לא צדיקה,הלוואי!בעזרת ה' תמיד בשאיפה להיות.
דבר שני אני חייבת לדבר איתו בפלאפון
למרות שביום יום אני לא משתמשת הרבה בפלאפון והוא כל הזמן על רטט
אבל באמת, לפעמים עוברת לי המחשבה הלוואי הייתי
חיה בתקופת אבותינו הקדושים בעולם בלי הטכנולוגיה הזאת
להיות עקרת בית,בעלי יהיה רועה צאן וילמד תורה..הכי טוב!
את הפלאפון כמו שהיה בעבר עם הסנייק ,לא זוכרת את שמו
ואני יכולה להגיד לך,שבגלל ששמעתי שכמה מהדגמים מתחילים להגמר
אז הלכתי וקניתי ב500 ש"ח פלאפון עם מקשים שכמעט וכבר אין להשיג אותו בארץ
ובמידה ויגמר,תמיד ישארו המקשים לאנשים המבוגרים שמתקשים עם הטאצ'..
אז נהיה קצת זקנים לא נורא..
וכן לאמור!תבורך
או בשביל חרדים..
יש ציבור גדול שרוצה פלאפונים פשוטים קשה לי להאמין שיוותרו עליהם ככה
חוץ מזה, כמו בכל דבר, אף לא יהיה מצב שייצרו רק מוצר יקר...
תמיד יהיה את המוצר הפשוט למי שאין אמצעים או לא רוצה להשקיע יותר מידי..
למרות שאני עדיין חושב שתמיד יוציאו עם מקשים או סתם כשרים כי יש ציבור גדול שרוצה..
אבל זה מעניין מה שאמרת..
...כי אני אישית אוהב מקשים.
אבל אל תדאג אחי, תמיד תהיה ועדת רבנים שתעשה לפלאפון תיקון מיוחד ![]()
תכל'סבת מלך!!!!אני מדבר על מישהו שרואה במכשיר דבר שלילי, וכל עוד הוא יכול להסתדר בלעדיו הוא לא קונה אותו.
אז מה אם עוד כמה שנים הוא יהיה חייב לקנות אותו?
(לא הבנתי את החצי השני של המשפט)
והעובדה שאין/יש לו כרגע את המכשיר די מעיד על הרצון שלו
אני מנחש שהיא לא תתחתן אוטו' עם מי שאין לו, ותברר מה עומד מאחורי זה.
אבל בתור סינון התחלתי זה מאוד הגיוני (בשבילה) לפסול מי שיש לו.
אני כתבתי עקרונית לגבייה.
אני גם חושב שבחור שלא עובד עדיין במקום שמחייב שיהיה לו סמר'
אין כ"כ סיבה שיהיה לו למרות שהוא לא רוצה,
כמובן שתלוי גם כמה הרצון שלו חזק בעניין.
חסדי הים
מבקש אמונהאמןןן תודה רבה בעזרת ה' בקרוב גם אצלך!![]()


)עובדואם יש אנטרנט שלא חסום הרמטית, זה כמו לעבור צמוד לשוק של פרוצות ולומר אל תלך ותסתכל... זה רחוק מקדושה.
כמדומני שבישיבות יותר חסידיות סמרטפון זה לא נפוץ. לכי לכיוון הזה
ברור שלא צריך להגזים אבל מידי פעם זה נחמד לקבל עצה לשמוע מגוון של דעות .. לפרוק את הלב..
כמובן שהתעסקות אובססבית בזה זה לא מומלץ (כמו כול דבר בחיים)
ואל תשימי פה על כולם
יכול להיות שאת טועה, וגם נראלי שזה המצב
אבל אם את באמת חושבת ככה
אז עדיף שתקחי אחד בלי סמארטפון
משתקחי אחד עם ותאכלי סרטים כל החיים!
ובכללי מחזק אותך ויש בזה משהו.. אחרי הכל וכל הסינונים זה נותן יותר אופציה ליפול.
, בה מבואר שכאשר אדם רוצה לעבור בדרך מסויימת שיש שם חשש מכשול – אי 'איכא דרכא אחרינא' — דהיינו: אם יש עוד דרך להגיע אל יעדו - והוא בוחר ללכת בדרך המכשולות, רשע הוא והנה שם אין מפורש מהו גדר דרכא אחרינא, האם מיירי גם באופן שהדרך האחרת ארוכה יותר או קשה יותר ולמעשה, אין שום ראיה מהגמרא לאסור גם בכה"ג מדין 'איכא דרכא אחרינא' ולחייבו ללכת בדרך הארוכה או הקשה. אף בראשונים
דנה לגבי איסור הטלת מום בבכור. ומובא בכור שאחזו דם, דהיינו שחלה וצריך להקיז דמו. לרבי יהודה לא יקיז דמו, שמא יטיל בו מום. וחכמים סוברים יקיז ובלבד שלא יטיל בו מום, כלומר: שישמור מאוד שלא יטיל בו מום. הגמ' מבארת את טעם החכמים, שאנו מתירים להקיז דמו, מכיון שאדם בהול על ממונו - אי לא שרית ליה יעשנה באיסור שדואג על בהמתו... וברש"י הק' דף י"א: "הואיל ובהול הוא על ממונו אי לא שרית ליה עובר על דבריך ועושה, ושוב אינו נזהר בין מקום מום לשלא במקום מום, דסבור שהכל שרי". הוא אומר שמכשיר עם אינטרנט מסונן מותר למי שבאמת צריך אותו.. כן?
אז הוא אומר כמו עוד הרבה רבנים (בלי לזלזל כמובן ברוחב דעתו האישית)
הרב שלום כהן, הרב עמאר, הרב עובדיה זצ"ל ועוד כמה שכרגע לא זוכר..
גם הם אמרו שמותר לבעלי צרכים אינטרנט מסונן.
נכון הוא כתב שאין חפצא דאיסורא במסונן\בדבר שאין בו עבירה...
אבל מצד שני תראה בעצמך שכל המכתב הולך סביב "איך להלחם"
הבנתי שכל מה שהוא כתב שאין איסור זה- כי אי אפשר לאסור. אבל גם הוא היה רוצה שזה לא יהיה כמו שהוא כתב בעצמו..
למה אתה חושב שרבנים אחרים נגד טכנולוגיה בקטע עקרוני..
לא ראיתי רב שבא לשיעור על חמור, או שהוציא ספר להדפסה עם מכונה ישנה...
המכשיר הזה ספציפית הם נגדו כי הוא באמת גורם נזקים.
ובזה אני לא רואה הבדל בינם לבין האדמו"ר מקרלין
תאיר את עיני... אולי אני באמת לא מעודכן בקטע הזה
טבעות בצלאם תנסה להראות טוב בעיני חילונים אתה לא תצא מזה בלי להיות חילוני בעצמך..
אוהו כמה טענות שמעתי בעודי חילוני על דתיים.. אין לזה סוף
איפה נכנס פה בעלי צרכים?
אמרת שיש דברים שלא אסורים על פי התורה אז אין עניין סתם להיות אנטי...
שאלתי איך זה מותר? אתם לא בעלי צרכים... למצוא חן בעיני חילונים לא נקרא בעלי צרכים
אלא אם כן תגיד שלפי דעתו זה מותר לכולם.. משהו אחר. אבל אז יוצא שהחילונים זה סתם תירוץ
גם עם סינון אנשים נכשלים..
אניוהואכל מיני התרים ולמה מותר..
אני לא באה ח"ו לזלזל בדעות השונות ובטח שלא ברבנים שהתירו ח"ו!
אבל אני הולכת בתמימות עם ה' ובדרך הישר
ולפי ההגיון..
וכל אחד בתוך תוכו יודע שהמכשיר הזה הוא כלי לא טוב
ותסלחו לי,כל הניסיונות לשכנע שזה טוב..זה בא נטו מהיצר הרע.
אתם יכולים להשתמש בו בעצמכם או לעבוד על עצמכם אבל אל תקלקלו ותנסו לשכנע את האחרים.
מי שבאמת כנה עם עצמו יודע שיש בו יותר רע מטוב
וכאן סיימתי את הדיון.
ותודה לכל חברי הפורום,סליחה אם היה נשמע שזילזלתי ברמה תורנית
או בדעה של מישהו ומקווה שלא פגעתי, אבל כתבתי את דעותיי הכנות..
בתקווה שכולנו נשמור על קדושת העיניים,ולא נבוא לידי חטא ולא לידי ניסיון,
ונלך רק בדרך הישר בעזרת ה' ונזכה לחזור בתשובה שלמה
במהרה בימנו אמן!
התכוונתי שזה מפריע לי שמנסים להפוך דבר לא טוב(בעיניי) -לטוב.
אבל יש מצב שאולי אני טועה ויש באמת אנשים שאומרים את זה בתמימות
ומשתמשים בו רק לטוב ,אם כך הלוואי שזה המצב..
אני גם צריכה לעבוד על עצמי ולדון לכף זכות בעניין הזה,הלוואי שאזכה כי זה באמת קשה לי.

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.
"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".
עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢
פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)
והאידיאות.
"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".
האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?
לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".
אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22
אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.
המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית,
"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"
והסיומת כה מתאימה ומתבקשת
כי זה ממש משמעות מדרש חז"ל של מקור הציטוט
השתדל לשאת אשה הגונה, בתו של ישעיהו, כדי שיצאו ממנו בנים כשרים.
איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…
הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב
האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.
על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.
כולם צריכים להגיע למעשי האבות?
ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.
הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.
יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.
במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.
לדרגתם.
הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.
(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)
אחת המחלוקות בין החסידות לרמב"ם.
"הלכה ב
אל יעבור במחשבתך דבר זה שאומרים טפשי אומה"ע ורוב גולמי בני ישראל, שהקב"ה גוזר על האדם מתחלת ברייתו להיות צדיק או רשע. אין הדבר כן אלא כל אדם ראוי לו להיות צדיק כמשה רבינו, או רשע כירבעם, או חכם או סכל, או רחמן או אכזרי, או כילי או שוע, וכן שאר כל הדעות. ואין לו מי שיכפהו, ולא גוזר עליו, ולא מי שמושכו לאחד משני הדרכים אלא הוא מעצמו ומדעתו נוטה לאי זו דרך שירצה. הוא שירמיהו אמר: מפי עליון לא תצא הרעות והטוב כלומר: אין הבורא גוזר על האדם להיות טוב ולא להיות רע. וכיון שכן הוא נמצא זה החוטא הוא הפסיד את עצמו, ולפיכך ראוי לו לבכות ולקונן על חטאיו ועל מה שעשה לנפשו וגמלה רעה. הוא שכתוב אחריו: מה יתאונן אדם חי וגו'? גבר על חטאיו. וחזר ואמר הואיל ורשותנו בידינו, ומדעתנו עשינו כל הרעות ראוי לנו לחזור בתשובה ולעזוב רשענו שהרשות עתה בידינו, הוא שכתוב אחריו: נחפשה דרכינו ונחקורה ונשובה עד ה'."
(הלכות תשובה, פרק ה הלכה ב, העתקתי מאתר דעת)
יש הרבה סוגים של צדקות : ת"ח, חסיד, עניו, ירא חטא, רגשן, שכלתן, הכל לפי תכונותיו של האדם.
המקובלים כמובן סוברים שלכל אדם יש סוג נשמה שונה, הרמבם סובר שלא, אבל נראה שכם יסכים שאדם ילמד במקום שליבו חפץ וינסה למקסמם את הכשרונות שלו ולא לנסות להיות מישהו אחר.
גם החסידות סוברת שעל עמי הארצות להתקדם כמה שיותר ברוחניות.
מה שרבי זושא התכוון זה שישאלו אותו בשמים למה לא מקסם ומימש ומיצה את הכשרונות הרוחניים והייחודיות של זושא, ולא של משה רבינו. אין הכוונה להטיף לבינוניות.
וכמובן אחד המרבה והממעיט שאמרתי זה אם אדם אין לו זמן ללמוד תורה הרבה, או שתפקידו בעולם הוא לעסוק בעיקר בדברים אחרים (גם אח של הרמבם עסק בעעקר בסחורה ופחות בתורה, בהנחיית הרמבם עצמו).
כמובן אם אדם מתבטל ולא עוסק בתורה הרבה, במילא אין כאן "ובלבד שיכון ליבו לשמים" כי הרי יכל ללמוד הרבה ולא למד. סימן שהוא לא באמת מתכוון. אבל מי שרוצה ללמוד הרבה אבל רואה שתפקידו וכשרונותיו בעולם זה לעשות משהו אחר בעולם וללמוד רק שעה ביום, או שמנסה בכל המאמץ ועדיין רואה שקשה, על זה נאמר "יכוון ליבו חשמים".
בחירה חפשית היא על מעשינו. אבל לא כל אדם יכול לבחור לזכור את השס במבחן סיכה גם אם יתאמץ מאוד. וגם על קצב ההתקדמות אין לנו בחירה, כלומר גם אם מאוד ארצה לא אצליח ללמוד את כל השס תוך יום. על זה נאמר "ובלבד שיכוון ליבו" כלומר מי שרוצה ללמוד את כל השס ומתקדם בקצב שמתאים לו - נחשב כבר כאילו סיים את כל השס (בתנאי שימשיך ללמוד בהתמדה) - כי אדם נמצא איפה שהוא רוצה להיות. עיין על משמעות הרצון (ובלבד שהרצון רציני ולא רמאות) באורות התשובה ובאורות הקודש.
כמובן אם אדם "רוצה" ללמוד את כל השס אבל לא לומד למרות שיכול, אז הוא לא באמת רוצה ברצינות
רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.
וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו
לא ?
כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.
אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.
לא חשוב
נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.
זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.
"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".
"אוֹצָר 'נֶחְמָד' וָשֶׁמֶן בִּנְוֵה חָכָם".
אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...
לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.
עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).
הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.
זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".
מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."
וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?
זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...
האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם?
ראומה1אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור 
ראומה1הבחורה כמעט מתעלפת מקור
והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..
הבנת מה אני אומר?
אחי , היא בעולמות עליונים
זה באמת מקום לרחף בו.
מה שבטוח.
ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.
תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.
בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.
הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.
אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.
ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.
אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר
פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן
מה לא ניקח????
והיא כולה עלק קר לך
הורידה לי את החשק לא לקחתי .
סתם פשוט היה יש ים אנשים
קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר
אבל בדייטים לי ספציפית קפוא
ואני חופרת לבחור שקר לי!
הוא לא יכול לפספס את זה
שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.
שזה קטע זה יחסי כי עם גברים קפוא לי רצח
ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק
זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.
בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).
אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר.
יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות.
והיא עדיין התפדחה להגיד
אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה
זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.
המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.
אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.
אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.
ולמה
1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.
(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)
אבל זו התבוננות חיצונית צריך לשבור את הסטיגמות
גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.
אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.
למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?
הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.
בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי.
לבין כמה שהוא באמת
כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.
לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.
בעז"ה בקרוב ממש!
אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה
בע"ה
לשנה הבאה נר איש וביתו
מתוך בריאות ושמחה#
שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.
ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת
מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה
חזק ואמץ
ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש
"קווה אל ה'
חזק ויאמץ ליבך
וקווה אל ה'"
יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)
ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.
אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.
נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו
אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום
קשה הזיווג כקריעת ים סוף
ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...
בהצלחה 
ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.
בהצלחה
לצאת עם בשלות יותר.
כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני".
אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.
אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?
אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.
כמה מתוך הזוכות האלו התחתנו בשנות ה30 לחייהם? ובאיזה הפרש?
פי כמה וכמה כמות יש הפוך?
לגבי בעיות - יש ב2 הצדדים. לא על זה מדובר. בגילאי 30+ לא מדובר על בעיות, מדובר על *טבע*. זו עובדת חיים שהפוריות של האישה נחלשת מוקדם יותר. זה מה יש.
אני כבר באמת לא רואה טעם בהמשך הדיון הזה. אני מביא עובדות ומציאות ואת חולמת לשנות את כל העולם לחלומות שלך.
מאחל לך שתמצאי את הנכון לך ובעיקר שלא תתני לשטויות כמו פער גילאים מוגזם *בעיניך* לתקוע אותך.