שירים בעומרהפואנטה
ההבדל הדק בין הפורום הזה לפורום בית מדרשהפואנטה
ממש ככה.אנו_נימי (G+)
בשו"ת גפני אביבשקט רועם
"והנה עפ"י מה שכתבנו, הרי פשוט הוא ששבת דוחה ספירת העומר ד"תדיר ושאינו תדיר תדיר קודם", וכן מטעם שאין לא תעשה דשמיעת שירים בעומר דוחה לא תעשה דביטול עונג שבת ועשה דלשיר שירים שלמדו מפסוק "שיר השירים אשר לשלמה" הנאמר בעדותינו בלילי שבתות כמפורסם.
ועל כל זאת, יש שכתבו שאם לאדם יש קול שאינו נאה (מאעאפאן בלע"ז ) אין לשיר, שהרי שירו הוא עצמו ביטול עשה דעונג שבת, ונתהפכו היוצרות, אמנם נראה עפ"י הטעם דתדיר וכו' שהדין נשאר כן.
ומה ששאל הדרת גאונו בעניין שירת נשים, הנה דרשו חז"ל "ונשים עד נופח", תיפחנה עצמותיו של המזמר שירי נשים בשבת. וכבר הקשו המפרשים האיך שרים אשת חיל שהוא שירי נשים ממש, ותירצו בזה עפ"י דברי חז"ל "דעת נשים קלה", שהקלו בכל ענייני הנשים, ולכן נראה דגם כאן יש להתיר. אמנם אם היא אישה יפה ביותר וודאי אסור, דמקרא מפורש הוא "שקר החן והבל היופי", והרי קין רצח את הבל, ורציחה אסורה בשבת".
עכל"ק, וק"ל(לללללל ).


הפואנטה
חח תודהשקט רועם
והנה יש לחלק (ע''פ שו''ת 'שואל ולא עונה')asd100אחרונה
כך כתב לי כ''ק אדמו''ר מרן שאול יהלו''ם שליט''א בתשובה:
''ול''נ לי דבריו בשו''ת אביבי גפן, דהא כל המקודש מחבירו קודם לו, ודא מקודש טובא משבתא כדחזינן דבספירת העומר לא קוראים עלונים בבי כנישתא בערבית, משא''כ בשבת (ואין לחלק בההם גבאים דאין מוציאים, דהא בטלה דעת משוגע ברוב אדם). וע''כ לא יידחה.
ומ''ש על ההוא גברא דיש לו קול 'מאעאפאן', אינו ביטול עשה דעונ''ש - דהא זהו עונש לשומע! ודו''ק
ומ''ש בעניין שירת נשים, לא מצנו כזה בכל הש''ס, כי אם בההוא זיופא דגמרא, דמתקרי 'תלמוד אעמעריקאי', ולא ילפינן מהתם להלכה למעשה.''
עכ''ל (הארוכה). ונראית לי תשובתו מדוייקת טובא מתשובתא דהא''ג.
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות
הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,
מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.
העונה להגדרות הצניעות ?
פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני
אפשר פילאטיס ולא זומבה
גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות
כמובן.
ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר
הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש
לזוג, הליכון זוגי
נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג
בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש
הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש
הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים
בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה
של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה
למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני
יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם
האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא
על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת
מה הדיןקעלעברימבאר
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני
כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים
אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני
בגרויות חורף פטור מלספור
כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני
והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים
וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה
וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
שמיניסטים לא סופרים125690
יא עוקץדורין השמיני
אנחנו נשארים אחרי היסודי
אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר
יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני
בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל
על כן צריך לספור הכל
הרמוניהאחרונה
אתם שטוניקים גאוניים
עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))
פעם היינו חברות;)
נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני
מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.
מה היה שםדורין השמיניאחרונה
בשביל הלא מעודכנים
תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות
יש לכם ממנו זכרונות טובים?
יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?
תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")
אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה
@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?
נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
שאלה רבתיקופת חיסכון
אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?
פסקזמןלא סתם מישהי
הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
שאלהשמיניסט באמ"ש
לא125690
זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.
יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד
מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690
אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.
אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר
אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה
זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.
))))