הוא הולך לים מעורבארץ החיים
הייתם פוסלים על זה?
אני גבר אבל בגדול כןע מ
אא"כ היא מסבירה שזה חוף שבהגדרה הוא מעורב אבל היא הולכת רק בשעות שאין אנשים כמעט ומתרחקת הצידה לאזור חוף נטוש. אז היה מה לחשוב, אבל לא נשמע שזאת השאלה...
כן בהחלט.קוד אבל פתוח
לא מדובר על חוף צדדי וריק, נכון? את זה גם אני עושה, ולא רואה בזה בעיה.
פה יש בעיה אחרת, אפילו יותר גדולהאורות הכתובה
בהנחה שאתה מדבר על חוף בלי מציל
ונשמרתם *מאד* לנפשותיכם
אנשים נכנסו למים אלפי שנים בלי מצילצריך עיון
אם אתה יודע לשחות ומפעיל הגיון בריא זה ממש לא בעיה
חח חשיבה נכונהאלטלנה


כמה מהם לא חזרו כדי לדווח לך על זה?אניוהוא
אני מכיר אישית אנשים שטבעו למוות בחופים כאלה.

ואגב שינויי אקלים ומיכון יתר - גורמים לשינויי הזרמים וחוזקם ולכן ההשוואה לעבר לא תמיד נכונה
אני גם שמעתי על מקריםקוד אבל פתוח
אבל אם לא עושים שטויות ויודעים לאיפה להכנס, אין שום סיבה שיקרה משהו...
ספר את זה לרב ציון צדוק זצ'לאניוהוא
אלפי שנים גם לא היו בתי חולים ותרופות כמו היוםברגוע

אז זה אומר שאפשר להסתדר בלעדייהם?

 

אני בטוח שכל מי שטבע חשב שלא יקרה לו כלום

כי הוא יודע לשחות ויש לו שכל בריא.

הים מאוד מפתיע לפעמים (לדוג' מה שהיה עכשיו בכנרת).

חשבתי על זה גם.אופטימיות
הגיון בעת מצוקה לא ככ יעזור.
בכנרת עכשיו הם נכנסו כשהגלים למרכז הים והמציל אמר לא להכנסצריך עיון
הגיון בריא לא היה שם
נכוןברגוע

גם בים מוכרז צריך להקשיב למציל,

אבל בים לא מוכרז לא יהיה בכלל מציל שיזהיר.

הרבה לא יכולים לזהות לבד את כיוון הגלים,

וכמו שכתבו פה- גם כשהים שקט יכולות להיות מערבולות (אולי בכנרת פחות).

בכנרת יותר כי יש בורותאניוהוא
אני יודע לשחותקוד אבל פתוח
ולא אכנס לים סוער...

כשיש ראש על הכתפיים אפשר להתנהל באחריות, גם בלי מציל.
זה בדיוק מה שמטעה את המתרחציםמבקש אמונה

לא צריך דווקא ים סוער כדי לטבוע..   לפעמים הכל שקט ודווקא בגלל זה טובעים.

 

אם זה מערבולות שלא תשים לב אליהן..  

או לפעמים למים שבאו מהגלים אין איך לחזור אחורה, והכל מתנקז ליד המזח מהצד..

ולכן הסחף שם פשוט אדיר ולא שמים לב.    

 

הרבה טבעו בגלל זה

אני הולך, לא הייתי רוצה שאשתי תלך.חסדי הים
אני פשוט מוריד את המשקפיים, אז אני לא רואה טוב, וגם לא מעניין אותי בכלל הבנות מסביב. מעניין אותי לשחות ולהנות מהים.

לגבי אשתי, אני יודע שיש הרבה גברים, שלא שומרים את העיניים שלהם, ולא הייתי רוצה שיסתכלו עליה, במיוחד כשהיא לבושה לא צנוע.
מה זאת החארטה הזאתת מזה התירוץ הזה לא רואה טוב??זעפן
עבר עריכה על ידי זעפן בתאריך ח' באייר תשע"ז 10:08
ומה אתה מלאך?? לא מעניין אותך בנות מסביב?
אולי תלך עם חלוק לבן וגלימה מה אתה אומר??

לא חושב שזה פייר כלפי אשתך.
אם אשתי תתנגד, לא אלך. כל אחד מכיר את עצמו,חסדי הים
אצלי זה לא עושה הרהורים.

במילא היום, הרבה בנות הולכות ברחוב, כמו בים. העיקר שהלב שלך חזק, ולא מעוניין כלל, להפנות את מחשבתו למחשבות רעות.
אין דבר כזה...מאזין אל הקולות
באופן כללי אתה מאוד טועה. קשה מאוד לומר על עצמי שאני לא נופל במשהו, במיוחד שמדובר במחשבות..ולא במעשים.

ובטח שאין חשש מראית העין גדול מזה, לראות בחור דתי שהולך לים מעורב...ורק על זה לגיטימי לפסול לדעתי.

ואל ,פשוט אל תשווה בין הרחוב לים..פשוט לא דומה.

תתעורר אחי
אני לא נראה דתי.חסדי הים
מצטרפת^אלטלנה


אתה לא חושבלא נולדתי
שיש בזה משהו לא הגיוני-
אתה דורש מאשתך משהו שאתה לא עושה בעצמך.
הנימוק שלך לא ממעיט מכך, מחילה
באמת מוזר ליאניוהוא
ומה עם 'איכא דרכא אחרינא'?
וגם אני עם משקפיים ומספר די גבוה - ועדיין רואים את הסביבה מספיק טוב. אולי לא אותו דבר אבל רואים.
כן הייתי פוסלת..לב טהור:)

בס"ד

 

נחפשת מישהו שרוצה לחיות חיי תורה וצניעות.. וזה ממש לא מסתדר עם ים מעורב..!

גם אם הוא הולך לפינה בצד, וגם אם הוא לא מסתכל..... חוף/ ים מעורב זה לדעתי פשוט לא לעניין!

תלוי למה הוא הולך.Talp01

אם זה לצורך כיף ובילוי כ-בילוי -> תלוי בהשקפה שלך.

אם זה לצורך ספורט / רפואה = יש היתר (אגרות משה).

 

תחשבי קדימה. כשתהיו נשואים, הית רוצה ללכת איתו והילדים ביחד לחוף, או שתעדיפי לפצל את המשפחה וכל אחד הולך לבלות במקום (חוף) אחר?

גם לפי האגרות משהקוד אבל פתוח
ההיתר הוא לגבר ולא לאישה...

אני יודע שיש היתר לחולה, כשאין אפשרות אחרת, אבל לספורט לא כל כך ברור מדבריו.
לא כתבתי שזה לאישה.Talp01

השאלה היתה על גבר - עניתי.

ואז, בפיסקה אחרת, החלפתי נושא. 

ספורט הוא די מוגדר כצורך רפואי (רפואה מונעת)

 

וחוץ מזה - הא"מ הזה הוא בכלל מאוד מעניין - בגלל הכנסת נושא ההרהור (מכאן נובע שיש ציבורים מסויימים שכן יכולים ומסויימים שלא יכולים ללכת לים מעורב) - והיה לי דיון מרתק עם רב המושב בנושא.

האגרות משה הזה בהחלט מרתקקוד אבל פתוח
אבל כל ההיתר הוא מתוך לישנא דרכא אחרינא. ולכן אם יש חוף שהוא לא מעורב אז אסור.
אומנם אני לא זוכר את המילים המפורשות אבל אאל"ט זה בעניין מקום ספציפי שמרפא... (אולי ים המלח?)
לא.Talp01
דובר על חוף ים רגיל. לצורך רפואי. יש מקומות בארץ שאין חוף ים נפרד. לפחות לא בשעות סבירות.
יש מקומות בארץ שאין חוף בכלל אז מה?לידיה
נוסעים קצת יותר רחוק. זה הרעיון צורך רפואי לא? או שרפואת הגוף יכולה לבוא על חשבון בריאות הנפש??
שאלה טובה.Talp01

ברשותך, מקרה פרטני, לאחר שניהלתי את הדיון הזה עם הרב שלי (ובנוסף, מציע לך לקרוא את ה"אגרות משה" הספציפי הזה במקור). 

 

שתי נקודות: החשובה היא שהא"מ מציין נקודה שיש מצב שבו גבר יהיה בחוף מעורב, פרוץ לגמרי - והדבר לא ישפיע עליו כהוא זה. עד כמה שזה נשמע מחוץ לקונצנזוס (ובעיקר בקרב יושבי פורום זה) - מציאות זו תיתיכן בהחלט.

 

לאור זאת - לא, לא צריך לנסוע יותר רחוק. מה אם עובדים ומטפלים בילדים? כמה רחוק לנסוע? שעתיים נהיגה נשמע סביר? לא"מ זה לא נשמע סביר ועל כן יש לו את ההיתר הזה/

 

האגרות מושה מציין ספציפית שהייתר הוא לא רק לצורך רפואה - אלא גם לשחייה "סתם". הוא גם מציין שבמקרה ואין חוף מיועד "במיקום נוח" - האדם לא צריך להקריב את צרכיו.

 

מוזמנת לעיין כאן (אנגלית): Women and Mitzvot

יש אולי קישור לאגרות משה הזה?לא נולדתי
מעניין לקרוא.
קישור איןקוד אבל פתוח
אבל יש אותו ב Hebrew Books.
אבן העזר א נ"ו אם אני זוכר נכון...
כן. עדיף לפצל!אלטלנה


כל אחד וההשקפה שלו.Talp01
אשריך!
אצלנו נכנסים כולם ביחד,מישהי=)

אבל אנחנו לא הולכים לחוף מוכרז

ככה שבדכ בחופים האלו יש דתיים

ואם לא אז אנחנו רחוקים מהם

 

כשזה חוף מוכרז זאת בעיה

לא הבנתי את הדקויותTalp01

מה ההבדל אצלכם בין מוכרז ללא מוכרז? אם בשניהם יש נשים וגברים? בגלל הבגדי ים?

 

יפה.Talp01
אשריכם.
שווה להיכנס עם הבנים שלנו. מה לעשותמישהי=)
כן. לי יש שניים.Talp01
שחיתי איתם כל יום בים במשך שנים. הם שוחים מגיל שלוש, כך שאני מבין על מה מדובר : )
אחחח בטח הם מתוקים למותמישהי=)
כן. חגגנו יום הולדת היום.: )Talp01
לבן שלי קוראים עמי, על שם עם ישראל. נולד ביום העצמאות. בן 6.
הולכים עם כל המשפחה לחוף ריק הכי פשוטאביגיל.
אפשר מקור מדוייק?אניוהוא
אבן העזר סימן נוTalp01
אם אני לא טועה.
(בדקתי היום, זה מדויק)ע מ
אם על זה לא נפסול אז על מה כן??גמדיתלאגמדה
לא ייודעת מה קורה בזמן האחרוןעם השרשורים כאן..

הוא מנבל את הפה כמו חילוני,
הוא לא מתפלל,היא הולכת עם חצאיות קצרות ועוד ועוד..
מה מבדיל בינינו לבין החילונים אם לא שמירת ההלכה? יש גם המון חילונים נשמות טובות.
תחשבי אם את באמת מתכוונת למשפט " הוא מנבל את הפה כמו חילוני"מור ולבונה
הכי פוסלתשונמית
בעיניי נשמע מזעזע..
חופשי כן , פוסלתאלטלנה


בטח שפוסלתטלי לוי

חוסר צניעות מוחלט

למה אנשים בכלל נכנסים ליםדרך חדשה
זה לא מגניב
מים מלוחים וזה...

הכי שווה לעשות מנהרות כאלה בחול.
בטירוףדרך חדשה
בוכה על זה ימים ולילות
ימים רחפת..
לא, אני בהלם :-OOOמוטיבציה


היא כנראה לא הייתה בטיילת של ******* קוד אבל פתוח
תלוידוד=)
אם היא קורת לי לבוא איתה, למה שאפסול? אם לא, ברור שאפסול..

סתם,זה מצטרף לשכלול, כן.. רמת צניעות בינונית
פשש..פצלשסטיישן
וואי וואי.
סוף סוף נהיית דוסה
ככה אתה מעליל עליה עלילות שווא??קוד אבל פתוח
היא אמרה שהיא לא תפסול.

@ענבל ראית מה זה? שנפטש אותו?
כמובן. שיתבושש לו ענבל
אחח הדתיים של היום..פצלשסטיישן
הם לא הדתיים של הלילהענבל
כדאי לשים לב למה הייתה השאלה בדיוק.ענבל
בס"ד

בדיוק ככה נכשלים בפסיכומטרי

(מניסיון של אחרים. הפסיכו שלי מעולה ב"ה)
(צ)פצלשסטיישן
שצצ חיילת דתיה
חיילת ענבל
למה הייתה השאלה בדיוק?פסידונית


היא הגיבה לי. לא הבינה לפי שרשור קודם/הגיון שאני ציני.פצלשסטיישן
השאלה היתה אם הייתם פוסלים.
לא אם הייתם לא פוסלים..
אה, כן. נכון. טעות שלי.פסידונית

ככה זה כשמגיבים בלי להתעמק

למה?ע מ
זה לא מעיד על יראת שמיים?
קיבלתיע מ
סתם, ציפיתי להסבר בעיקרון, אם לא קשה
איך תקבל הסבר הגיוניאניוהוא
כל דבר לא הגיוני?

ברור שזה מעיד על יראת שמים.
חשבתי, אולי..ע מ
מתוך היכרות פורומית מסוימת עם ענבל, בד"כ היא לא מדברת בחוסר היגיון (כמו רוב ככל הניקים פה). לכן רציתי לשמוע מה ההיגיון שלה הפעם, ולדון.
ארץ חיים צחקה איתכם זאת שאלה רטורית..חחגלית ושבעת בניה
זה בדיוק כמו לשאול האם אפשר לשלוח את הילדים שלי למקום מסוכן שהאחוזים שיפגעו חמישים אחוז?
מה קרה הכל תותים אין התלבטויות ושאלות באמת רלוונטיות???
עצם השאלה מוכיחה שיש בעיה!!!
ומי שעדיין מתלבט אז שידע שבגוף השאלה נמצאת התשובה.
אם זה חוף נידח (=לא מוכרז.אין כמעט אנשים) לא מפריע ליבהשתדלותי
עבר עריכה על ידי בהשתדלותי בתאריך ט' באייר תשע"ז 00:19
חוף מוכרז, מעורב- לא מתאים..
ברור.מבקש אמונה

לא הייתי מציע אחד כזה לבחורה שאני מכיר

אני אשאל את השאלה הזו בעיקראופטימיות
*כשיש* אופציה לנפרד,ולמרות זאת הוא ילך למעורב.

ויהיו כאלו שיאמרו שהסיבה פה לא משנה,כי הוא בפועל הולך למעורב.אבל בעיני התנאים משפיעים.
ואם *אין* לו אופציה ללכת לנפרד,
כעקרון יפריע לי,אבל גם כאן, תלוי *מתי* הוא הולך.
אם הוא הולך לים בבוקר/צהרים, שיש מן הסתם ערבוב -לא ראוי לבחור יר"ש להיות שם.
אם הוא הולך בערב-זה שונה ולדעתי אין בעייתיות בנושא.
הייתי פוסלתדובשניה
תאמת שלי לא מפריעפיט פט וטו.
ולכן לא הייתי פוסלת רק על דבר כזה. אם הכל היה מושלם ורק זה אז לא הייתי פוסלת. אני לא מרגישה שזה משהו מבחינתי כל כך מהותי בשביל לחתוך
לא מהותי?! כנראה שאין לך מושג מה זה גברסוכן...
גבר שחוטא בשמירת העיניים בדרכו לבית אל האישה מלוים אותו הירהורים על אותה אחת..
"וידוע שהירהורי עבירה קשים מעבירה"
כזה גבר את רוצה?
הוא מושלם בעינייך?
לשמחתי יש לי מושג מה זה גברפיט פט וטו.
ואני חושבת שבעזרת"ה כשנהיה נשואים ונרצה ללכת לים או לטיול או משהו אז לא נצטרך להפרד ולהיות כל אחד במקום אחר. בנוסף שאני בניגוד להרבה פה יותר פתוחה והחברה שאני גדלתי בה היא מעורבת ולכן פחות מלחיץ אותי האם הוא הולך לים מעורב או לא.
בעזרת'ה לא עוזר במקום שיש בו "ערווה"סוכן...
מקום שצומחים בו תאוות ודמיונות אם הכיפה בגודל של שקל תשאר זה יהיה בגדר נס.
אני רואה מה קורה בבתים של חברים שאמרו "לי זה לא יקרה".... מקסימום תישאר פינת אנדרטה לזכר אותם ימים...
שלא שומרים על "יסודות הבית היהודי" אז לא פלא שהבית קורס יום אחד.
זה דבר בסיסי לגמרי. סביר שמי שרוצה רמה דתית סבירה, לא תרצה.ד.


אני פשוט אשתוק אבל תניח לבד מה רציתי להגיב.ענבל
בס"ד

יש לכם אמירות נחרצות ממש טיפשיות לפעמים.
מענין...ד.

ראשית, לא שתקת. אז מה זה "תניח לבד"?..

 

דבר שני, אם כבר נוקטים בסגנון הזה - שלא הייתי נוקט בו ביוזמתי - אז אני חושב שה"ממש טיפשי" זה לומר שדבר כזה אינו עילה לא לרצות.

 

אכן, על דברים מסויימים יש "אמירות נחרצות" (אני עוד כתבתי מעודן יחסית מבחינת הסגנון. מישהי כתבה פשוט, אם לא על זה - על מה כן..). בת שאינה מבינה שהנושא הזה הוא בסיסי לגמרי, וש"סביר שמי שרוצה רמה דתית סבירה לא תרצה" (ולכך עוד קוראת "אמירה נחרצת"...), אז או שאינה מכירה את המציאות/המשמעות, או את ההלכה ורוחה (לא כפי שכל אחד ממציא לפי רוחו), או את שניהם.

 

ואני חושב שהכי מטופש, זה לתת ציונים, "אמירות ממש טפשיות".. בוודאי על דבר כזה, שהוא מובן מאליו לרוב-ככל מי שהגיבו כאן. ובוודאי שקצת נלעג לכתוב "בס"ד" הן על צורת הדיבור הזה, והן על התוכן. אני לא חושב שיש לכך סייעתא דשמיא..

עזוב אחיפצלשסטיישן
כן בהחלטישי ר
זה כמו לשאול "יש לו סמארטפון לא מסונן. הייתם פוסלים"??נפש חיה.
לא מבינה את השאלה.
זה לא "כמו". זה יותר.ד.


לא נכון. יש פירצה בשניהם. ההבדל הוא שהחוף הוא רובד גלוינפש חיה.
וסמארטפון בעייתי יותר מהבחינה הזו.



איפה ההיתר ללכת לים מעורב?
ואיפה ההיתר להסתובב עם סמארטפון ללא סינון?



כל אחד לגופו
אבל פה
עקרונית
לא הייתי יוצאת עם איש כזה.
ההבדל הוא שבחוף מעורב זה איסור, ובסמארטפון לא מסונן זה סכנהע מ
לאיסור, אבל לא איסור ממש. טכנית אפשר עדיין להשתמש בהיתר.
מסכים שסביר לחתוך על סמארטפון לא מסונן (אחרי בירור מסוים לגבי זה ודעתו ומקומו), אבל זה לא אותו דבר כמו ללכת לים מעורב.
תשמע מע אתה כותב....נפש חיה.
מה אני צריך לשמוע?ע מ
יש איסור להיות עם סמרטפון לא מסונן?קוד אבל פתוח

חוץ מבחוגים החרדים ואולי הרב יהושע שפירא לא ראיתי אף רב גדול שאוסר סמארטפון לא מסונן.

יש אמירות כמו "ראוי לבחור ישיבה/ אדם ירא שמיים", או "זה *כמו* אין אפוטרופוס.."

אבל אמירה של "אסור להיות עם סמארטפון בלי סינון" לא שמעתי אף פעם.

 

(זה שלא שמעתי, לא אומר שלא קיימות אמירות כאלה. אבל זה עדיין לא כל כך ברור)

^^^מבקש אמונה

בסמארטפון צריך פעולה אקטיבית כדי לחטוא 

בים מעורב צריך לעצום עיניים כדי לא לחטוא 

 

לכן אפילו מבחינת הכניסה לניסיון עצמה ים מעורב יותר גרוע

ממש לא אותו דברצריך עיון
כשמישהו הולך לים מעורב הוא בוודאות רואה דברים שאסור לראות
כשמישהו מחזיק טלפון לא מסונן זה יכול להיות אחרי חשיבה והבנה מה מתאים לו
ומעבר למה שהואד.

"בוודאות" וכו' - יש הרי גמרא שההולך על שפת הנהר במקום שיש דרך אחרת ללכת בה, נקרא רשע. ושם מדובר על היכן שנשים עוסקות בכביסה, כמובן לבושות לגמרי. קל וחומר לגמרי בנידון זה, עצם ההימצאות שם.

(בדרך אחרת יש מצבים שמותר, ראיה לא צנועה זה יותר חמור)צריך עיון
אבל זה כשיש לו דרך אחרת ללכת בה!ע מ
אם אין לו דרך אחרת - מותר.
כך גם כאן, אם אין ים נפרד, מותר ללכת לים מעורב.

קצת התלבטתי למה מה שכתבתי לא נכון. אולי בגלל שזה צורך וזה מותרות. ואולי בגלל שבים זה ודאי איסור ובשפת הנהר כשיש נשים צנועות שמכבסות אין איסור בהסתכלות אלא בהתבוננות, ומי אמר שיתבונן?
אבל יש היום רחובות ואזורים (בערך כל מקום שלא חיים בו רק דתיים) שגם שם המצב הוא כמו בים מהבחינה הזאת שיש איסור בהסתכלות גרידא, ולכאורה פשוט ששם יהיה מותר ללכת, בניגוד לים, אז לכאורה צריך לחזור להסבר הראשון, שההבדל הוא בין צורך למותרות.
בסוגיא של דרך אחרת מדובר על נשים שלבושות כהלכהצריך עיון
בים יש מראות אסורות, זה דין אחר
כן, מסכים, ודאי שהעיקר כאן הוא זהע מ
השאלה הייתה האם גם הסוגיה של דרך אחרת נכנסת לכאן
מה לא נכון?צריך עיון
שסוגיית הדרך הארוכה היא מדברת על מקומות צנועיםקוד אבל פתוח
היא מדברת על מקומות שאינם צנועים, במקומות צנועים אין בעיה....
צודק, זה לא צנוע, אבל זה בצד וזה לא ממש דברים שאסור לראותצריך עיון
בסדר. מסכיםקוד אבל פתוח

רק החוסר דיוק הפריע לי...

לא. זה ממש לא שייך..ד.

מדובר על מציאות שונה לחלוטין.

 

[לא חשבתי שמישהו יקיש לכך מה"אין לו דרך אחרת".. המטרה היתה להראות, שמעבר למה שצודק צ"ע - שבוודאי יותר חמור בנידון זה - אפילו עצם השהות אסורה; כמו שרואים לגבי מי שיכול ללכת בדרך אחרת אפילו במציאות הרבה פחות בעייתית]

 

חס ושלום להסיק כמו שאמרת ב"הוה אמינא"... אלא בוודאי כל מה שחשבת לחלק בין הדברים לחלוטין, הוא נכון.

 

הרי שם מדובר על נשים לבושות לגמרי, אלא שהסיטואציה יכולה לייצר לא לגמרי בצניעות.

 

שם מדובר על שחייב ללכת לאיזה מקום. ממתי "חייבים ללכת" לים..

 

שם מדובר על הולך לדרכו. פה מדובר על נמצא שם.

 

 

ולגבי מקומות ברחוב שהולכים לא בצניעות, אז אכן, הולך לדרכו ולא סתם "נמצא שם", זה הכרחי וכו'. [ובד"כ, זה גם לא לגמרי כמו שם].

לא התכוונתי בכלל למה שכתבתי בהתחלה.ע מ
כתבתי את זה בשביל הסוף
הייתי מדמה לעובר אחרי אשה בנהר (לענ"ד)מבקש אמונה

שאין לו חלק לעולם הבא ה' ישמור..

גם זאת שאלה. שאלה אחרת לחלוטין, אבל שאלה.פסידונית

(אני אישית חושבת שהתשובה היא 'לא', אבל הגיוני בהחלט שיהיו כאלה ברמה דתית שונה שיחליטו כן לפסול על זה)

כן,הייתי פוסלתיעלולי


אני הייתי פוסלת בטוחסופרמן
נראה לי שתלוי מאד ההקשר והרקע . . . צריך לדון לכף זכות ;)levy


כשמבררים אופציה לנישואין,ד.

אז לא צריך סתם "לדון לכף זכות" - אלא פשוט לברר, אם יש ספיקות, לאשורם של דברים.

זה נסיון קשה,תלוי אם יש רצון לשנות או לאאחיתופלאחרונה
עד כאןכְּקֶדֶם

מי יודע כבר כמה קשרים הלב הזה חווה

וכמה אמרו לך שאתה זוהר ושאתה משהו אחר ושהעולם צריך אותך באמת. ואיך זה שאתה כזה כל כך? והלוואי שהרגע הזה אתה ואני לבד יהיה לתמיד.  ושאם היה אפשרי הייתי נשארת איתך לנצח אבל אנלא יכולה להקים איתך בית. ועוד אינספור פתגמים מאינספור שהלב שלי נתן להן להיכנס בלי מעצורים. והן הביטו ברהב ונגעו בקצהו ונחרדו ונעלמו.

ולהבדיל גם קשרים עם חברים טובים מאד שהחליטו שדיי.

אה וגם הוא, שאמר לעולם דיי. גם איתו רציתי להגיע הכי רחוק שיש יותר מהכל וגם אתה מתי שככ התקרבתי אליך טרקת לי את הדלת בפרצוף. כמו כל האחרים.

ואולי אני באמת תמים ונאיבי אולי לא הרגשתם אליי כמו מה שאני הרגשתי ומרגיש אליכם עד היום. אולי באמת ניצלתם כל רגע אתי רק כדי לחוות עוד קצת , כמה שמתאפשר.


אבל הגיע הזמן שלי. שעכשיו אני איעלם.

הגיע הזמן שאומר לעולם - דיי.



התוהו קדם לעולם. 

נוגע, לא נוגע

עצוב וכואב לשמוע

 

קצת מניסיון, יש אנשים שהעבודה הרוחנית שלהם זה להסתנכרן עם העולם וללמוד להתהלך בו. ואם זה מנחם, אחרי העבודה הזאת אתה מרגיש אחרת, טוב יותר ורגוע ושליו, ושלם עם עצמך.

שתרגיש טוב במהרה בעז"ה, ותמצא את מקומך ואת רעייתך

נעמת לנו… חבל שאתה מחליט לעזובפ.א.
וואלה לא קלטתי שזה שרשור פרידהadvfb
כתיבה יפהאדם פרו+
מבטאת את ההרגשה
כואב ממשארץ השוקולד
מאחל רק טוב
חבר יקרכל היופי

עוד לא הגיע זמנך להיעלם.

הלב שבע אכזבות אבל יום אחד יהיה טוב יותר ותמצא את מקומך.

הסימן הכי טוב בעיניי לטוב ולכנות - הוא אנחנו עצמנו.

האם אתה מרגיש טוב ואהבה כלפי אחרים?

אם כן, בוודאי שיש עוד כמוך שאינם רק נצלנים.

כל אחד מאיתנו מסתובב בעולם הזה עם שריטות וקשיחם משל עצמו, החיים מורכבים ללא ספק.

אבל יש ויהיו רגעי אור.


אנחנו נוטים להבליט את החושך כי הטוב הוא המובן מאליו, כי אנחנו בנויים להתגונן מהרע.

אבל מה שזה אומר בתכלס, גם אם לא תמיד מרגישים ככה, שהטוב הוא הרוב. מקיף אותנו בלי שנרגיש.


מותר ליפול לתהומות, זה בסדר להרגיש, אבל לזכור שיש אור בקצה, שהנפילה הזו לא תהיה לנצח.

חולה עליךךךadvfb

אחלה כתיבה

 

הצורך לשים גבולות הוא צרך הכרחי.

לאחרונה באמת עלתה התובה שזה גם נותן קרקע פוריה לדברים שיצמחו ויפרחו.

יש שני צדדים יראה ואהבה.

היראה שמתבטאת בשימת גבולות והיא נותנת בסיס יציב. 

על גבי הבסיס היציב אפשר לפתח ולהצמיח כל פעם את האהבה.

אז בהחלט - די! שמים גבולות! מתוך כך בעזרת ה' הרבה שפע ברכה והצלחה!!

בהצלחהברוקוליאחרונה
זה נהיה טרנד?הפי

לדבר עם בחורה ולברוח?

2 נשים שלוותי השבוע היו מפורקות מבכי עד כדי מצב של חולי.

אם אתם לא מתכוונים לצאת לדייט תגידו את זה מראש

ולא ברור לי איך גבר שמגדיר את עצמו דוס עושה שטויות כאלה.

ובעצם דוס או לא לא מתנהגים ככה

לא סתם שולחים הודעות בוואצפ לבחורה שהעבירו לך את המספר בשביל שידוך ..ואז בורחים .

איך זה גורם לשדכן גם להרגיש?

ולא סתם קובעים עם בחורה דייט ומבטלים באותו יום


 

שלא נתחיל לדבר על שגרירים/ שליש/ וחבריו

ששם בכלל פותחים הודעות מדברים ואז יום אחרי נעלמים .

מדוע?


 

אני תמיד אומרת אף בחורה לא כועסת שלא רוצים אותה בחורה כועסת כי הראו לה שרצו אותה (בואי נקבע דייט )

ובסוף הלכו בלי הסבר בבום


 

אני כבר התרגלתי לזה שיש כאלה שדיבורים לחוד ומעשים לחוד ..

ואני אומרת את זה בכאב אם אדם בוחר להתנהג ככה או ניצלתי.. עוברת הלאה ..

אבל לא כולן לוקחות את זה ככה

יש בנות שלא רוצות לשמוע על דייטים בזמן הקרוב בגללכם..


 

באמת קחו אחריות.

גוסטינג זה גועל נפש

אתם גועל נפש

 

השרשור מופנה לאדם שבורח/ מבטל דקה 90 בלי לזכור שיש צד שני לסיפור.

אדם אשר לא יודע לבטא את רגשותיו ..

נכון לא תמיד אפשר להביע מה אתה מרגיש אבל אפשר שיהיה לך עמוד שדרה . אל תגיד סתם דברים .. מזה??

(אפילו הודעת נימוס יהיה מתאים .. מצטער על הזמן שלך.. בכל זאת אני חושב שלא מתאים .קשה?

 אפשרי גם אם לא מסתדר הכל בסדר .מידות יש פה צד שני לעזאזל 

 

דרך ארץ

 

כנל הפוך!! כלפי גברים

 

יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

קלעת בולמה כבר ביקשתי

היא אמרה על עצמה שהרגש שלה לא נמצא איפה שהיא מצפה שיהיה ושהיא מאוד מקווה שיתפתח, ככה שכנראה באמת זה שלא היה שם שינוי משמעותי היה הטריגר העיקרי להיפרד. היא דיברה עם מישהי שהדביקה את החוסר התקדמות ברגש בהובלה שאולי חסרה מצידי, וזה היה נראה שהיא קצת נתלתה בזה בשביל לתרץ למה היא רוצה לסיים. בזמן הפרידה נאמרו הרבה דברים שאני כבר לא ממש זוכר, והאמת שמעדיף כבר לשכוח...

בעז"ה שבקרוב ממש נזכה למה שאתה מתאר ושבנתיים אצליח לחיות באמונה ובביטחון... 

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
זה סביב ישיבת מיר?
תודה, מכיר קבוצת ווצאפ שלהםמתוך סקרנות

יש להם גם קהילה פיזית?

בוודאיארץ השוקולד
תשאל בקבוצה איפה הם גרים ואיפה המניינים שלהם, לרוב זה סביב אוניברסיטאות לדעתי.
מעניין, טוב לדעתמתוך סקרנותאחרונה
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?

כמה שדכנים ומיזמים.

כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.

בהצלחה

הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

אולי יעניין אותך